
Csomagot kellett feladnom az MPL automatánál. Jó lassan, komótosan reagált mindenre, megviselhette a plusz négy fokos farkasordító hideg. Ezzel nem is lett volna baj, kifizettem a csomagot, beraktam a csomagot, majd befejezésnél véletlenül rossz gombra nyomtam, valami olyasmi volt a kérdés, hogy volt-e gond a csomaggal. Máshol azt szokták kérdezni, hogy sikeres volt-e a feladás, ezért nyomtam egy igent automatikusan. Azonnal észrevettem, hogy rossz a válasz, de csapdába kerültem.
Ugyanis az új képernyőn volt három opció, amit választhattam volna: nem sikerült berakni a csomagot (bár be volt rakva), nem nyílt ki az ajtó vagy nem záródott be. Ezek sem lettek volna jó válaszok, hiszen akkor új rekeszt ad, viszont a csomag már el volt zárva, így nem tudom áttenni az új rekeszbe és a futár ott fogja keresni.
Vissza gomb, törlés gomb nem volt, így semmit nem tudtam csinálni, csak várni, hogy történjen valami.
Már éppen hívtam az ügyfélszolgálatot, amikor váratlanul alaphelyzetbe állt az automata, mintha mi sem történt volna.
Jól van, mondom, ki van fizetve, ott a csomag a rekeszben, csak van annyi eszük, ha nem választottam hibát, akkor nincs hiba, azért állt alaphelyzetbe.
Nagyobbat nem is tévedhettem volna. Eltelt egy nap, a csomag sehol nincs a rendszerben, úgyhogy csak felhívtam az ügyfélszolgálatot, hogy mégis mi van.
Ja, hát szokott ilyet csinálni, tudunk róla, akkor majd odaszólok az automatát töltő srácnak, hogy vegye ki ezt a csomagot is és vigye fel a rendszerbe.
Azt hittem, hogy lekaparom magam.
Tényleg ennyire amatőr az MPL? Előfordul évente ötvenezerszer és mivel mindenki csapdába kerül, mert arról a képernyőről nincs jó választási lehetőség, ha már a csomag a rekeszben van és nem sikerült odaprogramozni egy vissza vagy mégsem gombot, ezért mindenki megszívja.
Tudunk róla négy éve, hogy hibás a szoftver, de nem csinálunk semmit, majd az ügyfél telefonál és akkor majd mi telefonálunk az automata kezelőnek és akkor majd jó lesz az.
Elképesztő, hogy 2025-ben ez még előfordul egy csomagautomatánál.
Drága MPL, ugyan szóljatok már valakinek, aki ért hozzá, hogy programozzon már oda egy vissza vagy mégsem gombot, esetleg egy minden rendben volt gombot és ha nincs válasz, akkor ne szó nélkül kilépjen a rendszer és úgy csináljon, mintha semmi nem történt volna, hanem egy menüt csak ugorjon vissza.
Ha kell, akár fizessetek ennek a programozónak, mert irtó gáz, hogy ennyire bénák vagytok.
Addig is, amíg az MPL talál valakit, aki látott már csomagautomatát életében közelről, ha te is így jársz, nehogy azt gondold, hogy nincs gond, ott a helyszínen telefonálj a megadott számra, mert különben a csomagod elveszik, hiába fizettél érte és rögzítetted a rendszerben.

Ugyan már, volt vodafonos flottában vagyok, és 10 éve nem képesek egy valamennyire működő számlarendszert megcsinálni. Komolyan mondom, bármely féléves képzésen túleső amatőr jobb rendszert csinál, mint a megamilliárdos Vodafone (ami most már One, de ugyanaz működik tovább). Nem tudom megnézni a számlámat egyszerűen, nem tudom befizetni, viszont rettentő komplikált és használhatatlan. És ez változatlan 10 éve. Miközben szerintem százezren is használják flottásként.
Én a tesco önkiszolgáló kasszánál jártam többször hasonlóan. A végén megkérdi, mennyi zacskót használtam, becsületesen bevallom, de az oké gomb valahogy távolabb van és a mégsem esik kézre, így hiába írtam be, szándékom ellenére megkárosítom őket.
Nekem az önkasszáknál a kedvencem a mennyiség megadása: egyes áruházláncokban először a darabszám megadása, majd a vonalkód lepittyentése a helyes sorrend, másoknál a pittyentés, majd a darabszám megadása. Nyilván mindig máshogy csinálom, mint ahogy kéne...
Részvétem.
Tippek, ötletek mindenkinek:
1) Ha megoldható, ne használj MPL-t privát küldésre.
2) Ha van más szállítási mód egy webshopban, akkor válaszd azt.
3) Ha ráérsz, akkor jelezd is a webshopnank, hogy értékelnéd, ha az MPL drágább lenne 🙂
Kérjen többet, érte, akkor valószínűbb, hogy senki sem választja azt a szart.
4) Ha nincs más szállítás a webshopnál, akkor ha jelezni kell, hogy jó lett volna itt vásárolni, de az MPL miatt kösz nem.
Szerintem 5 perc alatt megoldják:
vagyis küldik neked az ügyvédi felszólítást, hogy ne rágalmazd őket.