Ma az üzletben észrevettem, hogy az egyik csokoládéból lehet kapni a régi és az új verziót is.
A felső a régi, az alsó az új csomagolás. A hátulján sincs semmi érdekes, hogy kinek melyik dizájn tetszik, igazából csak ízlés kérdése.
Ez az élet rendje, folyamatosan változtatnak a csomagoláson, hogy mindig friss legyen a kinézete a terméknek.
Hajoljunk csak kicsit közelebb. Még egy icipici dolog változott a csomagoláson kívül.
Igen, a kedvenc csokink észrevétlenül 10%-kal kisebb lett. Mivel a 41 gramm se éppen kerek szám, valószínűnek tűnik, hogy nem először történt ez meg vele.
De veled se. Megszokásból veszed a dolgokat, amit venni szoktál és nem is veszed észre, hogy a mosóporod 70 adag ruha helyett már csak 60 adaghoz elég, vagy a szörp az eddigi 1:8 hígítás helyett már csak 1:6 hígítást bír el. A kétdecis tejföl 200 grammos lett, majd pár hónap múlva már csak 180 grammot adnak ugyanannyiért.
Ezeket a trükköket nagyon nehéz kiszúrni, érdemes néhány havonta felülvizsgálni a megszokott termékeket, mert gyakran megesik, hogy már régen nem annyit kapunk a pénzünkért, mint pár hónapja.
BOCI, TIBI csoki is összement 90 grammosra, az ára persze maradt, de van nem egy hely, ahol drágábban árulják így is.
Én mindig az egységárat nézem és kb. tudom, hogy mennyiért szokott lenni. És ennek alapján vásárolok elsősorban, nem a márka alapján. Hanem több márka közül választok, ami jó.
Így az ilyen trükkök alig érintenek.
Főleg amiatt is szerencsétlen ez a fajta áremelés, mert a receptekhez se passzolnak így az alapanyagok.
Szerintem ez speciel csokoládék esetében jó fejlemény, mert általában 1 db csokit eszel egyszerre, és így csökken a bevitt kalória. BBC-n hallottam egy rádióinterjút, hogy ott pl a cukortartalom folyamatos évről-évre csökkentését tervezi a kormány a kóros elhízás miatt. Magyarország sajnos szintén élen jár az elhízásban.
Az is vicces, hogy maga a termék összement, a csomagolás pedig nagyobb...
Ja és persze nincs infláció...
Hülyének nézik az embert.
Jockey, szerintem csak nagyobbnak tűnik a csomagolás, mert nem olyan hasas a termék, ezért kevésbé nyomja ki a csomagolást, vagyis így hosszabbnak látszik.
-A tescoban vásároltam egy rúd májast. Rá volt írva öles betűkkel ,hogy 750 gr. A csemege pultban kértem így lemérték és rányalták a vonalkódot. A pénztárnál láttam , hogy 785 gr van a vonalkódon ,illetve ennek megfelelően a fizetendő összeg.
1., Vagy a tömege valóban több
2., Csal a tesco csemege pult mérleg
- Nemrégiben a gyerek hozott 0,9 l- es tejet 🙂
Azért amikor a Heineken próbálkozott a 4 decis dobozzal, kitört a népharag.
300 grammos milka is már csak 270 gramm 🙁
Kedvenceim:
- 90 darabos 100darabos papírzsebkendő 🙂
- Tejföl:
Gyermekkorombban csak a 2 decis létezett. Aztán jött hozzá fél literes és hamarosan elkezdtek zsugorodni, most van 130-140gramos a fél literes meg 330 körül jár.
Nemsokára ott tartunk, hogy a nagyobbat kell venni ahhoz, hogy annyit kapjunk mint 30 éve...
- pár éve próbálkoztam a 4 decis sörrel. Ekkoriban rengeteget nevettem egy Hitler - Bukás videón, amit szinte minden témára feldolgoznak. Hitler nagyon mérgesen: Kinek kell ez?
Van olyan ember, akinek fél liter sok, 3,3 dl pedig kevés???
Amennyire tudom a 4 decis sör bukásnak bizonyult és nem nagyon erőltetik azóta.
Én tudatos vásárlóként mindig megnézem a kilós árat, így átverni nem tudnak, viszont környezetvédelmi okokból nagyon fáj ez nekem...
Akinek 2 dl tejfölre van szüksége, az most 2 dobozt dob a kukába 🙁
biztosan nem azon a 4 grammon akarnak spórolni.
@csillag V, szerintem a nettó tömeg a 750g, mivel lemérték, kifizetteték veled a csomagolóanyagot, ami vszínű 35g-mal több, mint a szabvány csomagolóanyaguk :S
nem elemes, azon a 10 tonnán évente, amit ez a 4 gramm jelent a cégnek. 🙂
@krisz
ma vettem néhány 4 decis stellát akciósan, elsőre azt hittem .33-as, mert az egyértelmű volt, hogy kisebb mint egy félliteres...
Valamikor régen a Könnyű és Finom Danone joghurtja 250 g volt, azóta pár csökkenésen átesett, most már csak 125 g, de az ára legalább a duplája. Emlékszem a reklámja nagyon sokáig az volt, hogy még mindig 59 Ft, igaz közben legalább háromszor csökkent a mérete.
A csokoládékról: igen, csökken a méret, hogy maradhasson az eredeti nagyker ár. Többek között azért, mert az elmúlt években elég nagy árkilengés volt a csokoládé nemzetközi, zsákos árában.
De a tejfölre már lassan 20 éve ki vagyunk akadva, kb. akkor kezdődött, hogy az 500ml-es tejfölből 450ml lett. És az összes recept 500ml-shez volt beállítva. :S
Cs, s az árát nem lett volna tisztességesebb változtatni, mint titokban folyamatosan csökkenteni a méretet?
Én azt nem értem, főleg a milka termékeknél, hogy mi a francért készítik ehetetlenül édesre? Eszek én néha csokit, de mondjuk meg tudnék enni ebből 3-at is, de vállalhatatlan édes szarok és ezért egyet eszek mondjuk,illetve egyet sem. Nem lenne jobb biznisz ehető cuccot gyártani és többet eladni?
A fajlagos ar fetisisztaknak: a beltartalom is szamit, tenyleg erdemes atbogaraszni az egesz csomagolast.
Pl novekedo cukortartalom.
Vagy vegyuk a lidli kiserletet mostanaban, amikor elkezdtek az ivos soruket fel liter helyett 5.5-os dobozban is arulni. Nagyobb es olcsobb lett ugyan, de cserebe ("uj receptura!") fel is kukoricaztak.
Tudtommal most is 4 dl-es sörök vannak.
Inkább megvettem a feles sopronit, mint a 4 decis heinekkent...borszaztó mérges voltam rájuk. Ha fél liter sort szeretnék meginni, akkor annyit adjanak, akár drágábban is.
Kulfoldon is ez megy?
Az ilyen édesipari termékeknél, illetve rágcsálnivalóknál, energiaitaloknál, stb. minden gyártó arra törekszik, hogy az ún. chips-adó határértékei alatt maradjon, illetve onnan kikerüljön, ez közvetetten elméletileg a mi egészség-megőrzésünket hivatott szolgálni, de nyilván egy csomó egyéb hatással is jár a csokoládé méretétől kezdve a felhasznált anyagok kalóriaértékéig.
Szöcskéhez hasonlóan, én is zsepivel jártam meg.
Vettem egy nagy csomag papírzsepit. Az volt a neve, hogy szuper 100. Nagy betűkkel az elején a 100-as szám. Aztán hátul fel volt tüntetve, hogy csak 90. db zsepit tartalmaz. Teljesen átverve éreztem magam.
@Kiszamolo: "Cs, s az árát nem lett volna tisztességesebb változtatni, mint titokban folyamatosan csökkenteni a méretet?"
Tisztességesebb? Azoktól a cégektől, akik még maguk sem tudják mit etetnek velünk (sok adalékanyag és társai) és úgy lehúzzák a saját vásárlóikat (ettől az áremeléstől eltekintve is) mint az állat?
A burkolt áremeléssel valszeg kevesebb vásárlót vesztenek mintha direktbe emelnének árat. Gondolom ezt is kiszámolták meg lekutatták előtte jó alaposan.
@Dixhorn: "Nem lenne jobb biznisz ehető cuccot gyártani és többet eladni?"
Nem, mert valszeg nem te vagy a célközönség. A célközönségnek pedig kell hogy ilyen cukros legyen, mert a többi termék is agyon van cukrozva, és ha ez nem lenne, akkor azt választanák a fiatalok, a tinik és az édeshez szokottak.
Én is mindig a kilós árat nézem, sajnos nem mindenhol tüntetik fel. Nem újkeletű dolog a suttyomban méretcsökkentés.
Szerintem réges régen a Téliszalámi is 100 gr volt, majd lett 80, ill. ma már csak 70. Kilója meg 4-5 ezer. Ha rúdban veszed, akkor olcsóbb.
Csak azt nem értem, hogy ha állítólag a háztartások kb. 1/3-a egyedülállókból áll, miért árulnak olyan sok terméket hatalmas kiszerelésben? Akinek csak kis mennyiség kell, az mindig rosszul jár, mert kis mennyiségben sok minden drágább.
Hát ez nagyon "szép", ezt észre se vettem, viszont épp a napokban kaptam ajándékba egy Milka Waves nevű, újfajta táblacsokit. Ajándék volt, mégis kiakasztott. 😀 Kezdjük ott, hogy ugyanolyan árban van (már láttam én is korábban boltban). mint a többi, "rendes" Milka táblacsoki, csak ez nem 100, hanem 81g...utóbbi időben láttam már 91 grammosakat, azzal még elvoltam, mert cserébe valami extra ízük volt. De ez....
Egy sima fehér-barna tejcsoki kombó, a hatalmas innovációként bemutatott gyöngyök benne karamellszerű izűek, bár inkább csak elvileg. Semmi extra az egész.
A csomagoláson egész izgalmasnak néz ki, mintha valahogy 3d-s hullámok lennének a táblában. Erre kibontod, és jön a meglepetés... annyi történt, hogy levágtak a széleiből, ezáltal öntött hullámos formát. Így a kevesebbet eladják ugyanannyi pénzért, egy csinos filozófiával megspékelve, hogy hát ez kérem hullámos, azért menő.
Tejterméket már csak a legritkább esetben veszek boltban. Ez a méret csökkentgetés nekem sem tetszik. Emeljék meg az árát... Amelyik cég politikája nem tetszik nem kell megvenni és kész. Célszerű ha odafigyel az ember... Macerás de nem boltban kell vásárolni, amit csak lehet piacról, termelőktől. Így oldottam meg. Csokit csak Magyart, tejterméket csak magyar termelőtől, zöldséget is, gyümölcsöt is, húst is, boltban már csak a konzervet papír árút... Na meg csokit 🙂
Ez a méret csökkentgetés, bevett szokás de pofátlanságnak tartom.
OFF:
Miklós! A Kiszámoló életbiztosítás UNIQA-s kárbejelentőjét neked is alá kell írnod?
Sajnos a témánál már le van tiltva a hozzászólás.
Mivel szerződő a Kiszámoló Egyesület, elvileg neked is alá kellene, nem?
Köszönöm!
lala, nem néztem meg, de ha ott a szerződő, akkor igen. Remélem, semmi komoly.
Dixhorn: A barátnőm csokifüggőnek gondolja magát, valójában inkább a cukorral van problémája. Ezért van az, hogy étcsokoládét sosem, Milkát viszont bármennyit meg tudna enni. A tippem az, hogy a cég azokra játszik direkt, akik a full édeset szeretik. Így több is fogy belőle. Én egyedül a sós kekszes verziót bírom, az egy jó összeállítás.
Egyes termékeken annyit pörögnek a föntéshozók (én pl. a cigi miattit már túlzásnak is tartom) a külcsín vagy éppen a beltartalom miatt, de ilyenen meg sosem. Pedig önmagában még nem is lenne idegesítő, hogy összemegy a termék, de ilyen sehogyan sem kerek számokkal ti kud lenni az ember hócipője.
Ha a recept 5 dl / 500 gramm tejfölt írt, akkor az ember vett egy vödröset, ami valóban fél liter / kiló volt. Aztán lett 450 gramm, ami esetén az ember vagy benyelte, hogy 10%-kal kevesebb lesz a recepthez képest, ki tudja milyen hatással az ízre, vagy vett egy kispoharasat, de akkor meg felesleg lett. Most ott tartunk, hogy van 330 grammos "félliteres" meg 150-170-185 (!!, láttam már) grammos poharas, és akkor én matekoljak fejben, hogy pont eltaláljam a mennyiséget. Én előírnám, hogy csak 25/50-re végződő mennyiségek legyenek pl. tejterméknél, vagy pl csokinál 5 grammra végződő.
@kiszmolo, szerintem még csak nem is a 10 tonnán, meggyőződésem, hogy maga a termék a legkisebb tétel a költségek között, sokkal többet jelent a szállítás, csomagolás, munkaerő, kisker árrés, adók, bérek stb.
Szvsz inkább azon nyernek, hogy ha kisebb a termék, akkor kénytelenek több darabot venni az emberek belőle, így nő az értékesítésük.
Mondjuk csokiból ez talán kevésbé jellemző, abból ritka lehet, aki megnézi, hogy jé, ez nem 50, hanem 32 gr, akkor rögtön kettőt eszek meg, de tejfölből annál inkább kerül kettő az ételbe.
Dixhorn: az csak annak túl édes (nekem is), aki nem eszik cukrot két kanállal. Aki sok cukros dolgot eszik, iszik (régen én is), az már nem is érzékeli, hogy ennyire édes, csak azt, hogy legalább annyira édes, mint amennyire megszokta, ha pedig már nem ad extra élvezetet, akkor eszik még többet, még édesebbet. Pont, mint a kábítószerek hatásmechanizmusa. Csak ez legális, de semmivel sem egészségtelenebb, mint egyes kábítószerek.
Idén nyáron vettünk Carte D'or fagyit, mert korábbi években is milyen finom volt (Akkor még édesszájú voltam). Mondanom sem kell, hogy utoljára. Nyilván az összetevők így kezdődött: cukor.
Köszönöm ennyi volt.
Ismerősöm Kínában volt egy fél évig. Ott vette észre ezt a fajta áremelési módszert, hogy az ár nem változott, csak a mennyiség csökkent, ugyanazért az árért.
@szocske
A 4 decis Soproniban nem csak az volt a felháborító, hogy 4 decis, hanem hogy hasonlítani akart az 5 decisre.Nem értem miért gondolta a Heineken, hogy ezután a magukat átverve érző emberek ne háborodnának fel. Mostanában a borsodi sörgyár is megjelent 4 decis sörökkel (pl. Becks), de azoknak a dobozoknak teljesen más, mint a fél literes változat, így nem téveszthető össze.
Ráadásul a Heineken épp akkorra időzítette a 4 decis sör magyarországi bevezetését, amikor a Csíki sör-Heineken facebook szabadságharc is kitörőben volt, ez aztán az elhibázott marketing 🙂
@Dixhorn
Ez csak annyit jelent, hogy leszoktál a túlcukrozott kajáról. Egy csomó csoki nekem is ízlett anno ma meg ugyanabból egy kevéstől is rosszul érzem magamat, mert elszoktam tőle. Azért mondom, hogy elszoktam, nem leszoktam, mert nincs benne semmi tudatosság.
@Dixhorn A magyar ízlés elég édeskedvelő az "átlaghoz" képest. Gondolom azért is megy ennyire a Milka mert édes. Szerencse hogy sokféle csokit árulnak a boltban 😀
A nagy cégeknek elég naprakész kutatásaik vannak arról hogy hogyan reagálnak egyes piacokon a vásárlók az akciókra, árváltozásokra, etc. Ha bármilyen ok miatt (alapanyagár változás, éles verseny, túl alacsony margin) faragni kell, beírják egy excelbe melyik jár a legkisebb bevételcsökkenéssel. Mivel az itthoni piac nagyon ár érzékeny az árnövekedés ritkán járható út, illetve a Tesco és a Lidl sem örülne neki mert ők meg természetesen olcsók szeretnének lenni. Tisztességesebb lenne az árat növelni, de akkor nem vennénk meg a terméket. Ezt mutatják a tapasztalatok.
A Kinder Buenó pl ugyanakkora de felszaladt 200 forint fölé pár hónapja, húzom is a számat mindig mikor megveszem, pedig nem komoly tétel
Egyszer a Soproni egyik vezetője nyilatkozott akkor, amikor a fél literes sörük 4 dl-re csökkent, hogy ez azért van, mert a magyar vásárló inkább árérzékeny, mint méret.
Nem titokban csökkentik, hisz rá van írva. 😀 Ahogy az ár is.
Egyre több cég folyamodik ehhez az eszközhöz, az árnövelés helyett, hisz ez nem szúr szemet rögtön. Kétségtelenül működik, bármennyire is unszimpatikus nekünk, fogyasztóknak.
Szerintem a legpraktikusabb módon úgy lehet észrevenni, hogy az egységárat (per kg, per liter stb.) is megnézzük automatikusan - ott kiderül az emelkedés. Bár ehhez abban is naprakésznek kell lenni, ami nem könnyű, és kérdés, megéri-e az energiát. Esetleg csak néhány kulcs termékre. Vagy legyintünk, és elfogadjuk, hogy így jártunk. Mindent nem fogunk tudni kontrollálni.
Elég sok sopronit ittam, amíg úgy lappangva egyszer csak bejött az átverős 4 decis, csak akkor tűnt fel, mikor tettem volna be a kosárba. Valahogy kicsi volt az a doboz, feltűnt, megnéztem, láttam, 0,4. WTF? Visszatettem, azóta sem ittam sopronit. Van más sör is a világon.
Utána egyszer nyilatkozott a marketinges kislány, hogy ők csak a fogyasztói szokásokra reagáltak, na az már inkább nem kellett volna.
szocske
2017-09-05 at 09:37
1 kg műanyag ára valahol 1,1-1,3 Eur körül mozog
1 kg papír ára 0,9-1,1 Eur
1 kg kakaóbab(persze, nem csak ez alkotja a csokiszeletet) 2-3 Eur
1 kamion 1 Eur/km áron számolható ma (22 to raksúly
A gyártás nagy mértékben gépesített ezeknél a termékeknél, tehát valószínűsítem, hogy a bérköltség alacsony.
Ebből következően a drágább összetevőből tud a legnagyobbat spórolni, igaz, hogy kevesebbet is használ belőle.
@Kiszamolo
41 és 37 is prímszám, szerintem így fognak lefelé haladni prímszámonként, nehogy könnyű legyen átszámolni a változást. Zseniális, remélem, hogy kapott valami "év ötlete" címet a cégnél az ötletgazda.
Prímszámokat minden termék borítójára!
Ezeknél az FMCG termékeknél a raktározási-elosztási költségek, a terjesztés/marketing, stb., tehát a "soft" költségek jelentik a legnagyobb hányadot - viszont nehezebb is direkt módon spórolni rajtuk. És mint látható, nagy az ügyfelek lemorzsolódási veszélye is (ha van hová váltani, pl.). Szóval ez inkább egyfajta "vergődés", mint valódi válasz a piacra...
Szerintem az egészség védelme érdekében csinálták a csokival. Kevesebb cukorbevitel, kevesebb hízás, kevesebb szív és érrendszeri megbetegedés, kevesebb térkopás, stb. 10%-kal egészségesebbek leszünk úgy, hogy az íz semmit nem változott (reméljük). Köszönjük, Milka!:-)
ui: a Soproniért viszont kár:-(
"Mit kell tenned kár esetén?
Írj egy e-mailt a betegsegkar kukac uniqa.hu címre. Másik lehetőség: ezt a nyomtatványt töltsd le (vagy az örökösöd) és küldd be a rajta szereplő címre.
https://kiszamolo.hu/wp-content/uploads/2016/08/baleseti-igenybejelento.pdf"
A nyomtatványon ott van a szerződő aláírásának a hely, az pedig ugye a Kiszámoló Egyesület..
Egyelőre írtam az e-mail címükre, aztán majd meglátjuk, mit válaszolnak.
Ha neked is alá kell írni, akkor ide küldjem, utána pedig visszaküldöd nekem? Máshogy szerintem nem fog menni, ha nem lesz elég nekik e-mailben.
Kiszámoló Egyesület, 2041 Budaörs, Postafiók 385
Köszi!
Küldd be nekik, úgyis be kell mennem aláírni a kedvezményezetti nyilatkozatokat. A káreset biztosítási esemény? Volt már aki bejelentett olyat, ami nem is számít annak (csonttörés, kórházi ápolás).
lala, te írtál levelet a törött térddel? Válaszoltam levélben, hogy csak akkor fizet, ha maradandó károsodás, ha nagyműtét vagy hosszabb kórházi tartózkodás az eredménye.
Ha csak táppénz vagy csonttörés, akkor nem fog fizetni, mert arra nem szól a biztosítás.
Kedvenc gyrosozonkban tavalyhoz kepest az ar 20 szazalekkal nott, az adag merete ugyanennyivel csokkent, pedig kozben az afa merteke is alacsonyabb lett. csak ne lenne annyira finom!
mivel ezek a tetelek nem jelennek meg az inflacios statisztikaban szep csendesen a megtakaritok kifosztasa zajlik...
Egyetertek a kornyezetvedelmi kihatassal, ezert inkabb a Bosnyak piacon veszem a tejfolt, vajat, tejet, sajtot. Kimeros es a sajat uvegembe toltik. Nincs csomagolas, nincs szemet es a minoseg veri a boltit. A tejfol es a vaj az valami csuda.... Ja, es olcsobb...... erdemes vele probalkozni a piacokon, ahol erre van lehetoseg.
Vajon a KSH infláció számításában ezek a változások benne vannak?
Amikor bejött a 4 decis Soproni, kétszer is vettem véletlenül éjjel-nappaliban. Valami 240 Ft volt, húztam a szám, de úgy voltam vele, hogy éjjel-nappaliban elmegy. Aztán, amikor láttam, hogy 4 deci, s így a fél liter ára 300 Ft-ra jön ki, baromira felhúztam magam. A korsóban meg nagyon látszott a hiány, nem beszélve arról, hogy amikor meghúztam a korsót, pont az a falat sör hiányzott a végén.
Akkor megfogadtam, soha többet Sopronit, amit azóta is tartok. Hiába van fél literes, messziről kerülöm a márkát. Ahogy tudom, több ismerősöm is hasonlóan.
Itt legalább az új csomagolás árulkodik. Van, hogy teljesen észrevétlenül megy össze a termék, az még sunyibb megoldás.
Egyébként nem csak a mérettel trükköznek. Egyszer megvettem a szokásos reszelt sajtomat, amit évek óta szoktam. Csomagolás ugyanaz. Otthon derült ki, hogy ez már nem reszelt sajt, hanem "pizzafeltét", 50%-ban növényi alapú termék.
Én tudatos vásárló vagyok (nem szoktam impulzívan vásárolni, az egységárat nézem, számon tartom, hogy mi mennyibe kerül, stb.), de ez azért engem is becsapott.