Bevásárlás a karosszékből
A városszéli hipermarketek kezdenek háttérbe szorulni a belvárosi üzletekhez képest, nemcsak nálunk, hanem az egész világon. Az emberek kezdenek rájönni, hogy 2-4% megtakarításért nem éri meg 6-7 kilométert kiautózni a város szélére és órákat eltölteni egy hiperben. (Egy tízezres bevásárláson 2-400 forintot nyersz a költségek előtt. A költségek után valószínűleg olcsóbb lett volna a sarki Sparban bevásárolni.)
Az idő is egyre inkább felértékelődik az emberek szemében.
Ezt ismerték fel a nagyáruházak és itthon éppúgy, mint külföldön, terjed az internetes bevásárlás lehetősége.
Már nem csak könyveket és elektronikai eszközöket, hanem a napi bevásárlást is intézhetjük neten. A tej, a kifli, az ásványvíz is házhoz jön. Megúszod a cipekedést, a tülekedést, az utazást.
A nagyok közül először a Tesco vezette be a netes vásárlás lehetőségét több nagyvárosban és környékén. (Itt tudod ellenőrizni, nálad elérhető-e.)
Ugyanazon az áron, amennyiért meg tudnád venni a hozzád legközelebb eső boltban a terméket, ki is szállítják azt. A szállítási díj idősávtól függően 290 és 990 forint között változik, a kevésbé kihasznált idősávokat igyekeznek vonzóbbá tenni az alacsonyabb árakkal.
Ennyi pénzért helybe hozzák az árut, felcipelik az emeletre az öt zsugor ásványvizet és a nyolckilós mosóport. (Ha csak öt kilométerre laksz a legközelebbi Tescotól, durván 400 forintot elköltesz csak benzinre, ha te mész el.)
Van lehetőség arra is, hogy ne házhozszállítást kérj, hanem te ugorj be az átvételi pontra az összekészített csomagért. Ez akkor jöhet jól, ha munkából hazafelé, két gyerekkel nem akarsz egy órát eltölteni az áruházban.
Az áraknál arra vigyázz, hogy te az aznap érvényes árakat látod, de lehet, hogy mire kiszállítják, már vége annak az akciónak, ami miatt megrendeltél valamit.
Nem csak időt nyersz, de nagyon sokan például csak a bevásárlások miatt tartanak fenn autót. Az az egyetlen értelmes dolog, amikor valódi segítség az autó a számukra. Ők havi 50-60 ezret spórolhatnak azon, hogy az összes nehéz dolgot és nagybevásárlást neten elintézik és csak a napi apróságokért mennek be a boltba. (Autóköltség-kalkulátor)
Másik előny, hogy elkerülöd az úgynevezett impulzív vásárlást, vagyis amikor bemész egy áruházba, a megvett dolgok 30%-át nem is akartad megvenni, csak megláttad a boltban és megkívántad.
Szerintem egy jó lehetőség a bevásárlásra az online rendelés, ha számodra drága az időd vagy utálsz cipekedni, érdemes lehet neten rendelni már az élelmiszert is.
Olyan pletykákat hallottam, hogy más áruház láncok is jönnek ki hamarosan az online vásárlással, így ha valamiért nem szimpi a Tesco, neked sem kell sokat várni.
Mint kiderült, az egyik ügyfelem (Update: Az ő kérésére: Bitnet Kft. 🙂 )csinálta a Tesconak a mobil appot, amivel okostelefonról is tudsz rendelni. (Ha te is szeretnél ilyen appot készíttetni a saját cégednek, csak írj.)
Ő mesélt pár érdekes dolgot, hogyan használják az emberek és hogyan veszik rá őket a további vásárlásra. (Az offline áruházi trükkökről itt már írtam)
Van egy úgynevezett megtakarítás kijelző: mutatja, hogy mennyit spóroltál eddig az akciókon. A legtöbb ember elkölti ezt a pénzt, hiszen talált pénz, mert megspórolta.
Ha rákeresel valamilyen termékre, onnantól gyakran eléd hozzák a reklámját, hiszen nyilván érdekel a termék. Ugyanígy az akciókat.
Az átlagos rendelés összegét nem mondhatom meg, de legyen elég annyi, hogy nem állnál be abba a pénztársorba, ahol ennyi termék van valakinek a bevásárlókocsijában. Engem meglepett az átlagos bevásárlási összeg nagysága.
Az emberek egész nap pakolgatnak még a kosarukba, ahogy eszükbe jut valami.
A mobilappnak van egy új funkciója: a vonalkódot leolvasva ha akarod, azonnal beleteszi a kosaradba a terméket. Például elfogyott a tej a hűtőből, csak lecsippantod a vonalkódját kétszer és máris lesz két doboz tej a következő rendelésedben.
Na, az emberek nem csak erre használják. Rengeteg lekérdezés fut be, amiből nem lesz vásárlás. Állnak az emberek mondjuk a CBA-ban és végignézik a termékeket a vonalkód alapján, hogy melyik az olcsóbb a Tescoban. 🙂
Egy szó, mint száz, nekem tetszik az új lehetőség, így már nem egy nagy kaland időben sem beilleszteni a bevásárlást a napi programba.
Ha van pozitív, vagy negatív tapasztalatod, oszd meg a hozzászólásokban.
Ha szeretnél többet tudni a pénzügyekről, gyere el az Akadémiára, hamarosan indul a következő. Csekély 25 ezer forintért hat alkalom alatt megtanulsz mindent a pénzügyekről, amit alapfokon tudnod kellene.
Valódi pénzügyi tanácsadásra van szükséged, eleged van már az ügynökökből? Kattints a linkre további információért.
Olvasd el a többi pénzügyekről szóló írást is a kiszamolo.hu oldalon.
Ha szeretnéd tudni, hogy új poszt jelent meg a blogban, jelölj be minket a facebookon:www.facebook.com/kiszamolo vagy RSS-en
És lehet náluk készpénzzel fizetni, nem csak kártyával. Ez elsőre nem előny, de ha a cégedhez rendelsz, ahol nem tudod a céges kártyával elszámolni a a dolgozók üditőjét, redbullját, még az ügyfélnek a kv mellé adott csokit sem (egy rendes cég ad mellé egyenként csomagolt csokit!), akkor felértékelődik a készpénz. 🙂
A vonalkód pedig igazi lubickolós langyos víz a konkurens ipari kémeknek. 🙂
Amúgy egyszer már próbáltam, rendben is volt, de pont a vízből helyettesítő terméket hoztak.
Olyan termékeknél jó, amit ismersz.
“Van lehetőség arra is, hogy ne házhozszállítást kérj, hanem te ugorj be az átvételi pontra az összekészített csomagért.”
Ezt hogyan lehet aktiválni ha olyan városban lakom ahova nem szállítanak? Ugyanis amint kosárba tenném az első terméket, megkérdezi hol lakom, és csak azokat a településeket engedi kiválasztani ahová van kiszállítás.
Ja, és érdemes lefoglalni a szállítási időpontot előre, még ha nem is tudod, mit szeretnél még venni, csak beleteszel a kosaradba mondjuk egy karton vizet azzal meg is van az időpont, aztán a kosaradat úgyis módosíthatod a szállítási napot megelőző nap 23 óráig…verhetetlen!
De pl. a MediaMarkt honlapjarol 10ezerrel olcsobban rendeltem haztartasi gepet, mint az aruhazukban lett volna. Raadasul ingyen hazhoz hoztak.
Es ez az ar volt a legjobb a neten.
Szoval en alig varom.
Általában időben jönnek, ha mégis korábban/később jönnek, akkor telefonálnak. A zöldségek, pékáruk frissek (néha még szebbek, mint az áruházakban),kimérős pultból még csak sajtot felvágottat vettünk, húst még nem mertem kipróbálni – azt mindig szeretem a saját szememmel is látni 🙂
Egy dolgot nem szeretek a honlapon, hogy a termékeket nem lehet egységár szerint rendezni (bár ennek is nyilván megvan az oka) 🙂
A mi bevásárlási szokásaink – szerintem – atipikusak: drágább cuccokat csak akkor veszünk, ha igen jó áron van (vagy nagyon nins más választás) viszont akkor nagyobb mennyiséget. Pl kb most fogy el a tavasszal 135-ért vett középkategóriás söröm. Ugyanez mosószerrel, sajttal, konzervvel, stb. Többet ettől nem költünk, csak az ütemezés más. Persze családi ház, eláll.
Szal ha én megrendelnék akciós áron valamit (pl 10 tálca sört, vagy 40kg mosóport) aztán kihozná listaáron, aligha örülnék. Esetleg valami budiveisert – mint helyettesítő terméket – a sör helyett…
Volt hogy akcios termek helyett sokkal dragabbat hoztak, de mivel kellett, nyilvan atvettem (persze elmehettem volna meg aznap mashova, de akkor meg eleve minek rendelek, ugye). Vagy mikor szombat delre megrendeltem a csirkemellfilet, hogy csak bedobom a serpenyobe es hoztak helyette csontosat. No, nem mintha barki belehalna a filezesbe, de pont arra volt akkor a legkevesebb idom.
Viszont a harom rendelesem kozul egyik sem kesett, egyik jobb 5 perccel korabban kb. De a fentiek miatt reg nem rendeltem – BKV berlet adott es meg nem is veszes kerulo egy nagy tesco hazafele
1) Egy óra késést jeleztek az idősáv utolsó 10 percében, majd az újabb egy óra utolsó pár percében még egy órát.
2) Szó nélkül késtek egy órát.
3) Felhívott a futár, hogy nem tud parkolni, az autót nem hagyhatja ott, ezért ha nem tudok lemenni, és segíteni 7-8 rekeszt (1 rekesz maximum 11 kiló lehet munkavédelmi okokból), akkor bukta a kiszállítás.
4) Az idősáv vége felé jelezték, hogy “Technikai okok miatt” a kiszállítás nem tud megtörténni.
3 perc Google keresés után találtok 4-5 hasonló színvonalú szállítót, tehát a TESCO nálam sajnos (!) megbukott, pedig az elején nagyon szimpatikus volt.
A keso esti kiszallitas szerintem egy nice feature, de semmi ertelme. Este 11-kor mar igazan ne zargassak az embert.
Ez az egesz kiszallitas nyugdijasnak, betegnek, kismamanak, nagymamanak, otthon uloknek jo dolog, napkozben.
Számomra ideális megoldás lenne, mert nem tudok vezetni, és a férjem meg mindig sokat dolgozik, azt a kis közös időt utáljuk áruházi tülekedéssel eltölteni…
plusz a környékbeli kisboltok (ha vannak) nem elégítik ki az igényeinket.
Magyarországon a tescotól rendelgettem, ami sajnos az agyamra ment, azok a helyettesítő termékek…ahogy fentebb írta valaki, persze akkor már nem utasítom vissza, ha kihozták, mert nyilván azért rendeltem, mert kellett. De ez 10 rendelésből 9x előfordult! A másik, hogy régen zöldséget-gyümölcsöt nem szállítottak, nem tudom most hogy van…azt megpróbáltam máshonnan rendelni, de nem tetszett, mert mosatlanul, földesen, összes szárral és egyébbel érkezett minden. Egy dolog ha valami friss, és másik ha igénytelen és feldolgozatlan…
Ez itt, Lengyelországban is jellemző. Azért van egy-két lánc, akiktől tudok rendelni, de itt is fennáll még az a probléma is, hogy zöldséget, gyümölcsöt, húst és fagyasztott élelmiszert nem szállítanak, pedig pont ezekkel kell sokat cipekedni…gyakorlatilag csak az ásványvíz hurcolászásától menekítenek meg.
Szóval én nagyon jó dolognak tartom, de azért sokat kellene még fejleszteni ezen a szolgáltatáson, hogy tényleg hasznos legyen.
Alapvetően korrekt a dolog.
Eddig mindig a megbeszélt idő érte ide.
Ha nincs a rendelt termékből hoz helyetesítőt, amit nem vagy köteles átvenni. Ha rövid a lejárati idő (pl kefir, tej) visszaküldheted.
Nagyon megkönyiti az életünket.
Remélem a többiek is nyitna ez irányba.
Az ásványvíz-hurcolászástól engem a 20. század egyik nagy vívmánya ment meg (ún. ivóvízhálózat). Akkor veszek, ha elkopott az előző műanyagpalack. 🙂
Ökolábnyom és dugók szempontjából kicsit valóban jobb, ha 1 futár viszi ki 10 közeli háztartásba a cuccot, de csakis ha autós vásárlók helyett teszi!
2 hete kezdtünk el onnan rendelni és nem is fogjuk abba hagyni.
Neten bepakolok a kosárba mindent (ami nincs raktáron azt nem is lehet, ezzel elkerülhető az, hogy mással helyettesítsék), kifizetem és beállítom, hogy mikorra legyen összekészítve. Emilben megjön a visszaigazolás és kész.
A boltnak van egy 10 beállásos drive része, beállva lehúzom vagy a pontgyűjtő kártyámat, vagy az emilben kapott vonalkódot és kb 1 perc múlva tolják ki kocsiban a cuccot. Szatyorban, természetesen különválogatva az élelmiszer, vegyi árú stb… Kérés nélkül bepakol a csomagtartóba. Amennyi szatyrot hoznak annyit adok vissza és végeztünk.
Melóból hazafelé útba esik, párom megrendeli a cuccokat, nekem jön az emil, hazafelé megállok érte, kb 2 percig tart az egész bevásárlás.
tehát a nehéz dolgokat nagyon érdemes így vásárolni, felhozta a futár a negyedikre.
Csirkemell most akciós 999ft/kg 🙂
Ásványvizre mi sem költünk, viztsztitót használunk. Az üveg pótlás miatt szoktunk néha venni 1-1 kartont. 🙂
Úgy általában a netes megrendeléseknél MINDIG beírom a megjegyzés rovatba, hogy “kiszállítás előtt min. 1 órával telefonos hívást kérek!”.
Még SOHA egyetlen futár sem hívott!
Vajon minek az a opció?
🙂
“Ha nem tetszik amit rendelsz egyeszerüen nem veszed át.”
És akkor aznap böjt, vagy tartalékkészletek felélése, másnap meg újra próbálkozom (sőt egész addig ismétlem, amíg egyszer szépet hoznak)?
Ezek közül számomra bármelyik nagyobb kellemetlenség, mint befáradni az áruházba.
(Amúgy írtam, hogy nem az üzemileg csomagolt, dátumozott árura gondolok, hanem a natúr-nyers termékekre, de ez a visszaküldés szempontjából mindegy is.)
akkor lehet, hogy elcsábulok. És ezer hasonló trükk van, hogy az arcodba nyomják a termékeket. Szerintem sokkal több, mint mikor gyaloglok a boltban.
Minőséggel főleg nincs problémám. Azt is hallottam, hogy online rendelésnél jobban figyelnek erre, mert ha csalódsz, könnyebben elpártolsz tőlük. Gyümölcs, zöldség, tojás, doboz, mind sértetlen és szépek.
Igaz, hogy könnyebben veszek többet valamiből, viszont azóta szinte semmit nem kellett kidobni, mert elfelejtődött hogy ott van és megromlott.
Jól érzed, neked írom. A Perrier-típusú úriemberek, ha csekket nem is, de egy rekeszt biztos küldenének neked. A tescósoktól ne várd, inkább az ügyfeledet vonják felelőségre, hogy üzleti titkot elmondott. Ismerem őket.
Budapest bizonyos területein hallottam még csak panaszkodni erre embereket (pontos térképet nem tudok adni 🙂 ) Gyaníthatóan ott, ahol sokan rendelnek, és problémás a parkolás 🙂
Nálunk sose volt gond, többször jöttek előbb, és talán 1x ha késtek.
Helyettesítőt is ritkán hoznak, és egyébként az is tanul – ha vmit nem veszel át,többet nem hoznak olyan helyettesítőt. Így volt olyan termék,amivel elértük,h csak akkor hoznak, ha van 🙂 (egyébként változó, h mikor melyik áruházból hozzák a cuccot, ettől függően változik az is, hogy mi helyett jön más)
Egyébként az emberek vásárlási szokásaitól függ,mennyire alkalmas nekik az ilyen. ezt a kommentek csak megerősítették bennem 🙂