Írtam nemrég a Cashmap oldalról és az oldal gazdái is felfigyeltek a cikkre. Mivel jó lehet a kezdeményezés, megkértem őket, írják le, hogy mit kell tudni az oldalról. Következzen az ő írásuk.
Kardos Tamás vagyok a cashmap.hu alapítója. Jelent meg egy cikk a Kiszámolón a cashmap.hu-ról, ami valljuk meg nem festett jó képet az oldalról, de semmilyen elfogultsággal nem vádolható a szerző 😊
A cikkben leírt hiba abból eredt, hogy az akciókat egyik nap nem frissítettük, mert annyira visszaesett a számuk, a heti átlagos 8.000 akcióról 4.600 darabra, hogy ezt ellenőriznünk kellett előbb, hogy ne-e valami hiba. Ez 1 napot vett igénybe, tényleg ennyire visszaesett az akciók száma. Az 1 napos kimaradásért elnézést kérünk, az akciók fenn vannak.
Csernok Miklós kérdezett utána kommentben, hogy mi ez, amit csinálunk, illetve az olvasóktól is jött egy csomó pozitív komment. Erre szeretnénk most reagálni. Köszönjük a lehetőséget.
Cashmap.hu, a bevásárlás asszisztens
Amikor elindultunk a cashmap.hu-val, akkor még nem gondoltuk, hogy ilyen magas infláció lesz 2021 év végéig, szimplán csak egy asszisztenst akartunk létrehozni, ami segít olcsóbban és gyorsabban vásárolni úgy, hogy figyelembe vesz minden költségcsökkentési lehetőséget: normál akciót, kuponokat, hűségkártyás akciót, többdarabos akciót és az áruházak eltérő árait.
Jelenleg 11 áruház választékát és akcióit kezeljük: Aldi, Auchan, Cba Príma, dm, EcoFamily, Lidl, Penny, Reál Alfa, Rossmann, Spar, Tesco.
Ezen belül jelenleg 5 termékkategória: Baba-Mama, Élelmiszer, Háztartás, Háziállat, Szépségápolás kategóriák jelennek meg a cashmap.hu-n. Mind jelenlévő üzletek, mind a kategóriák száma bővülni fog 2022-ben.
Végigolvastam a korábbi Kiszámolós cikkhez tartozó kommenteket. Az olvasók már több olyan lehetőséget leírtak a fejlesztésre, amelyekkel már foglalkozunk vagy tervezzük.
Mi a célunk?
- időt spórolni a felhasználóknak azzal, hogy nem kell reklámújságokat böngésznie, mi hol akciós,
- pénzt spórolni azzal, hogy amit szeretne venni, azt biztosan az épp elérhető legjobb áron veszi meg,
- 1 perc alatt meg tudja a felhasználónk az automatikus Kalkulátorral, hogy amit vásárolni akar, hol a legolcsóbb, hány boltba és melyekbe érdemes elmenni (közben további 20% megtakarítható, ha alternatív terméket vásárol, hisz pl. a téliszalámi példája jól mutatja, hogy ugyanazt a terméket 20-30% olcsóbban meg lehet venni sajátmárkásként, de ha nem is ugyanaz, akkor is vannak jó minőségű olcsóbb alternatívák)
- időt még úgy is tud spórolni, hogy megnézi, hogy ha 1 boltban vesz meg mindent mennyibe kerül vs. ha mondjuk 3-4 boltban tenné ezt meg. Lehet pár száz forint miatt nem éri meg elmenni több boltba.
Hogyan működik?
[ ] gombot és máris a kedvenc termékeid listára kerül a termék. Ezekről a termékekről akcióértesítő megy e-mailben jelenleg, ha aktuális.
[ ] ikon megnyomásával a Kalkulátorba tehetsz bármennyi terméket. (persze a Kalkulátorba egyből is tehető termék, nem szükséges a Kedvencek közé tenni)
Ha már írhatok róla, azt érdemes tudni, hogy ekkor a program kiszámolja az összes lehetséges Bolt és Terméklista bontás kombinációt, ami pl. 10 terméknél, 11 üzletből 5-re szűkítésnél már milliós lehetőségszám. De ebből a felhasználó nem érez semmit, a kalkuláció 1 mp-en belül megtörténik.
Mi az üzleti modell?
Mennyit lehet spórolni?
Mondhatnám azt, hogy simán 30%-ot takarítunk meg minden megversenyeztetett bevásárláson és mindenki regelne! De ez így nem lenne igaz.
A megtakarítás mértéke a felhasználón múlik:
Ha igen a válasz, akkor éves szinten tényleg több százezer forintban mérhető megtakarítás érhető el, a korábbi 12 hónaphoz képest, egy átlagos vásárló számára. A nagy pénzspórolási lehetőség az akciókban és a sajátmárkás termékekben van.
Aki eddig is a legalacsonyabb áron vásárolt, és rugalmas volt más termékek felé, annak pedig időt takarítunk meg.
4 évig voltam céges megtakarítási programok vezetője. A csapat, amivel együtt dolgoztam, jelentős sikereket ért el. A matek, az matek a céges dolgokban és a háztartásunkban is.
Mivel spóroltunk a cégnél?
Ezek közül az első 2 pontot tudja a cashmap.hu is, a maga asszociációjában. Most az utolsó kettőn dolgozunk.
Milyen fejlesztések futnak?
Tervben van / lehetőség:
11 évig dolgoztam pénzügyi kontrollerként, majd pénzügyi / termelési vezetőként. A tapasztalatom az, hogy sokan nem értékelik az építő jellegű kritikát, megsértődnek. Pedig én, a tényleg építő jellegű kritikában azt látom, hogy valaki helyettem gondolkozott, ami pedig magas értékkel bírhat. Szóval várunk minden visszajelzést, amivel az oldalunk előre haladhat azáltal, hogy a felhasználók bevásárlásait optimalizáljuk.
Baráti üdvözlettel,
Kardos Tamás
cashmap.hu