Curve kártya update
Sokat szívtam mostanában a Curve kártyával, de annyira, hogy abba is hagytam a használatát, mert mindig el lett utasítva a kártya, de ettől még beterhelte a mögöttes kártyát.
Addig panaszkodtam az ügyélszolgálatnak, hogy küldtek egy másik kártyát, az gond nélkül működik, másfél hete próbálgatom, eddig még egyszer sem utasították el. (Mondjuk arra nem tudom rávenni, hogy a saját egyenleget költse, de ez kevés embert érint. Update: megoldódott. Ki kell kapcsolni, hogy automatikusan vonja az egyenlegből, mert azt nem teszi, pedig ez lenne a lényege az automatikus levonásnak ugye. Kézzel beállítva már működik.)
Ha nincs hozzáadva bankkártya, akkor sem használja azt?
Online vásárlásnál nem tapasztaltam semmilyen problémát, csak terminálnál.
Legutóbb egy hetet vártam, hátha rájönnek, hogy egy 16ezres tranzakció elbukott, de végül nekem kellett szólni nekik. Erre viszont legalább egyből reagáltak, remélhetőleg pár napon belül jóvá is íródik.
És az app-ban meg tudod nézni a limiteket? Nekem “The callable returned a null value” üzenetet ad. Mondjuk ennek végképp semmi köze nem lehet a kártyához.
Olyan, mintha olcsóbb lenne megfizetni az ügyfélszolgálatot, hogy folyamatosan kezelje több ezer ember problémáját, mint hogy lefejlesszenek egy javítást.
hogy ennek mi az értelme, nem tudom.
Nekem amikor volt curve cash egyenlegem, azt kiválasztva feltöltöttem a pontos összeget revolutra, onnan meg elutaltam.
De az ugyfelszolgalat visszairt pár napja, hogy probaljam ujra, menni fog most már.
Eddig minden oké 6 tranzakcio !
Viszont tényleg mintha lassabb lenne mint a normál kártyák.
Másnak tapasztalat a rossz szériaval?
Most az Izys átállt arra, hogy nem a saját névre kell a számla, hanem a pénztár nevére, címmel, adószámmal, plusz az én nevem, tagsági számom. Ha kedvezményezettnek kell, akkor még több infó kell rá. Már annyi a macera vele (a 180 napos egyenleg számítgatását nem is említve), hogy gondolkozok a megszüntetésén. Bár én a szép kártyát sem állhatom.
Mivel december óta Németországban dolgozom, ezért a blogon ajánlott Transferwise kártyát rendeltem.
Eurócentre pontosan megérkezett az első fizetés, nulla levonás.
Német bankszámlám nincs,a magyar bankszámlámat pedig megszüntetem, marad a Transferwise.
Mindent tud, amit egy bankszámla, csak KP-t nem lehet befizetni. Erős fekete jövedelem mellett nem ajánlott, nekem teljesen megfelel.
Jól kiosztottam az ügyfélszolgálatot, megírtam, hogy lassú a válaszidő, elutasítják a vásárlásaimat, lesznek kedvesek jóváírni az 1%-okat a decline-olt tranzakciók után (igazából lesza**m, de úgy voltam vele, hogy ennyivel jobban fájjon nekik, hogy nem tudom, használni a szolgáltatást, ezzel is kelljen bajlódjanak), Ja és a status.curve.com -ot is legyenek kedvesek frissíteni, mert a minden zöld nyilván hazugság, mindenfele tele vannak a fórumok panaszokkal. Kaptam (lassú) választ, javították, azóta megy. (Meg 5GBP jóváírást)
Valamit állítottak a kártyán, működik, legalábbis az új, prémium. A régi ingyenes sajnos nem, lehet, hogy annak nem is kell. Bár akkor nem tudom, hogy mi van ha felmondom a prémiumot…. (Revolutnál működik a régi is, új is egyszerre.)
Ráadásul betehető Google/Apple Pay alá is…bár én egyelőre ezt még nem tettem meg…
December 18-ig teljesen kiszámíthatatlan működött a kártyám, rengeteg visszatérítés volt. Azóta 35 tranzakcióból 35 sikeres, pedig 100 Ft-400 000 Ft között minden volt.
Ami nem megy még mindig: a kártya limitekre hibaüzenet jelenik meg és a go back in time 5000 Ft felett, ezeken a support hosszú ideje ül.
Egyelőre használhatóak tűnik…
Az 5 font elkoltesehez fontos, hogy 5 fontnal kisebb terheles kell (nem tud megosztottan beterhelni). En csinaltam egy Amazon feltoltest 5.3 euroert, es el is koltotte az ajandek 5 font nagy reszet.
Vannak az elutasitason kivul is erdekes dolgok, pl. a MC revolut kartyamat be tudom rakni Curve ala, a Visa-s regebbi revolutot nem. A customer support egy ideig probalkozik (installaljam ujra az appot, stb), aztan egy ido utan nem valaszolnak. Ha befuccsolnak, megerdemlik.
– van még egy kártyám, amivel ingyen fel tudok venni készpénzt olyan másik kártyámról is, ahonnan sokba kerülne, ha épp úgy alakul.
– 1 kártyával elérem az összes beregisztrált kártyámat, ha otthon felejtettem, ha nem
– A Revolut feltöltést sok hitelkártya készpénzfelvételnek kategorizálja már, a Curve-vel viszont gond nélül tudok hitelkártyával fizetni külföldön jó árfolyammal
Ezek a go back in time meg send money meg egyéb feature-ök csak extra, én nem is nagyon használom (kipróbáltam már mindegyiket és működtek). De ha épp nem működnének, akkor se szidnám őket, ilyet csak ők tudnak, senki más, ha kezdetben van némi fennakadás néha, az belefér. És az is, ha az ügyfélszolgálat nem azonnal válaszol, bár nekem válaszoltak. Főleg, ha valami tök ingyen van (egyelőre)… 🙂
Rólam elég sok pénzt lehúztak/lehúznak a bankok, örülök ezeknek.
Hitelkártyát mögé téve további 1%ot lehet “nyerni az árfolyamon”.
Ha csak Magyarországon használod a Curvet, valóban nem sok értelme van (az “ingyenes társkártya” opción kívűl), de Mo-n kívüli vásárlásra a legjobb.
Az árfolyama gyenge, GPay, Atm felvét és az, hogy nem kell társkártya, hanem a nejemnél az “eredeti” nálam a Curve, jó dolog.
Nekem régen is volt kb 1-2 havonta egy-egy elutasított tranzakcióm a Curve-vel, amikor beterhelte a mögöttes kártyát (és akkor sem volt gyakrabban amikor sokan panaszkodtak, hogy tömeges), ilyenkor mindig írtam a support-nak, és mindig azt válaszolták, hogy 5-10 nap múlva automatikusan chargeback-elődött volna a mögöttes kártyán, de a bejelentésem alapján kézzel elindították a visszatérítést. És ilyenkor tényleg 1-2 nap alatt megérkezett a chargeback a mögöttes kártyára.
Most januárban is volt egy esetem 8-n, gondoltam most megvárom, hogy tényleg automatikusan feloldódik-e, és igen. A curve asszem pénteken mutatta úgy a tranzakciót, hogy visszatérítve, a mögöttes kártyámra ma érkezett meg, tehát 10 nap volt az automatikus feloldás átfutása.
Számomra egyetlen egy hasznos funkciója van, mivel nem lehet vele megbízhatóan fizetni hogy ezzel is fel lehet venni heti szinten kijelölt automatából pénzt ha kell.
Raiffeisen hitelkártya Revolut feltöltést vásárlásnak vagy kp felvételnek könyveli el.
Válaszotok előre is köszönöm.
Mondjuk érdekes kérdés, ilyen esetben mennyi kápéfelvétel díjat terhelne a Rafi… Szóval inkább valami alacsonyabb összeggel érdemes kipróbálni, majd még aznap befizetni a Rafira biztos ami biztos, így sok kamatot nem számolhatnak fel, hiszen kvázi azonnal visszafizetted, max ha van valami fix kápé díj.
Tapasztalat, hogy az Erste már felismeri a Revolutot, és kápének veszi a feltöltést úgy is, ha Curve kártya mögött van.
Nálam a dolog végül befuccsolt, az első kártyát 7 hét után kaptam meg, de előtte – érdeklődésre és az ügyfélszolgálat javaslatára – rendeltem egy másikat. Mivel 3 hónap után sem tudtam elkezdeni használni a kártyát, visszaszedtem a kártyadíjat és felmondtam a szolgáltatást.
Csak sima kártyám van, gondolkozok a hitelkártyán a visszatérítések miatt (gyakorlatilag mindenütt azzal fizetek, ahol lehet).
De köszönöm a tippet.
“Az online kártyás vásárlások során a törvényi előírásnak* megfelelően január 1-jétől erős ügyfél-hitelesítést vezettünk be.
Előfordulhat, hogy a vásárlásnál problémába ütközik, ha egy másik kártya mögé regisztrálja az Erste-kártyáját. Ilyenkor azt láthatja, hogy nem tudjuk teljesíteni a fizetést.
Ez akkor fordulhat elő, ha a szolgáltató, akin keresztül fizetni szeretne, nem felel meg az kétfaktoros erős ügyfél-hitelesítés követelményeinek.
Mit kell tennie, hogy sikerüljön a vásárlás?
Fizetésnél, használja közvetlenül az Erste-kártyáját.”
”
Kedves Kovács István! (átírtam a nevem)
Az online kártyás vásárlások során a törvényi előírásnak* megfelelően január 1-jétől erős ügyfél-hitelesítést vezettünk be.
Előfordulhat, hogy a vásárlásnál problémába ütközik, ha egy másik kártya mögé regisztrálja az Erste-kártyáját. Ilyenkor azt láthatja, hogy nem tudjuk teljesíteni a fizetést.
Ez akkor fordulhat elő, ha a szolgáltató, akin keresztül fizetni szeretne, nem felel meg az kétfaktoros erős ügyfél-hitelesítés követelményeinek.
Mit kell tennie, hogy sikerüljön a vásárlás?
Fizetésnél, használja közvetlenül az Erste-kártyáját.
* A pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló 2009. évi LXXXV. törvény erős ügyfél-hitelesítésre vonatkozó rendelkezései alapján.
“
Viszont valamit sikerült javítani a rendszerükön, mert az utóbbi időben teljesen jól működik, tálan egy elutasított tranzakcióm volt, akkor sem zárolták az összeget a mögöttes kártyán.
Nekem is sokszor írta azt a support, hogy biztos az internet kapcsolattal volt gond, de szerintem a kártya biztonsági funkciója tiltotta le a kártyát indokolatlanul.
Megfordult az én fejemben is, hogy hagyjuk a francba az egészet, de szerencsére nem tettem így. Mivel nemrég regeltem a Vividre is, így a GBIT funkcióval korábbi Lidl, Aldi, Auchan vásárlásaim után is megkaptam a kedvezményeket.