Greengo: már havi díj nélkül is

Írtam egy éve  Greengo-ról, ami egy autómegosztó szolgáltatás, Budapest bővebb belvárosában ülhetsz be és hagyhatsz ott egy elektromos autót. A belvárosban lakóknak, oda járóknak nagy előny lehet.

Greengo: megosztott autó Budapesten

Zsolt írt, hogy véletlenül felkeveredett a Greengo oldalára és örömmel látta, hogy most már havi díj nélkül is igénybe lehet venni a szolgáltatást. (Árak)

Nyolcvan forint percenként nem kevés pénz, de a saját autó fenntartása sem az (Cikk: ennyit költesz az autódra valójában) és a taxi is 70 forintot számláz percenként, ha 15 km/órás sebességnél lassabban megy (S ott még egyéb költségek is vannak).

Ha használod a szolgáltatást, írd le a tapasztalataidat a hozzászólásokban.

Share

34 hozzászólás

  • paland3

    En a havidij nelkuli valtozatot hasznalom neha. Kituno azokra a ritka alkalmakra, amikor spontan tenyleg jol jonne egy auto, pl. ha ejszaka mozgok a varosban, termeszetesen nem alkohol utan. (elore ismert es tervezett utakra azert jobb a hagyomanyos berles: nagyobb auto jobb aron) Ha 2 jegyet hasznalnek BKV-val, mar tobb mint 7 percet mehetek a greengoval, ami ejszaka nagy tav a varosban, raadasul 4 ember befer, ha nagyon akar. Ha meg epp nincs szuksegem autora, egy forintot se koltok ra honapokig.

  • Lui

    Majd ha a 4900as díj is eltűnik. Akkor talán jó dolog lesz.

  • Zsiga

    Nekem hétvégi autónak tökéletes, Pest megyén belül is lehet használni.

    Páty/Zsámbék/Biatorbágy ra nekünk nagyon bevált. Havi 20-30 ezret költünk rá, de cserébe ilyen minőségű új autó nak a casco és a hitel tuti többe kerülne. Arról nem is beszélve, hogy előző hónapban alig használtuk ezért valami 4000 forint lett a végösszeg, amit ugye nem tudnál megspórolni, ha saját kocsit tartasz fenn

  • Kiszamolo

    Több autó van, mint volt egy éve?

  • Zsiga

    Pár hete bővítették a flottát és a területet is (a facebook oldalukon vannak az értelmes hírek)

  • Vili

    Több autó lett, igen, de a területet még nem igazán bővítették, most viszik ki az Etele térig, de azon kívül nem változott a szolgáltatási terület, pedig szerintem az a legnagyobb hátránya …

  • Expertise

    Az üzleti modell csak addig működik amíg ingyen van nekik a parkolás. Amint tömegesen jelenik meg a szolgáltatás bajban lesznek a közterületi parkolóhelyek üzemeltetői.

  • Geri

    Lui, “akkor talán jó dolog lesz” – most komolyan? Ingyen is lehetne nem? Akkor meg tuti sokan használnák. Elolvastad egyáltalán?

    Az ügyfélszolgálatunkon történt regisztrációd és szerződéskötésed után egy egyszeri 4.900 forintos regisztrációs díjjal terheljük majd a kártyádat, de ezt az összeget most egyből jóváírjuk neked levezethető egyenlegként.

    Szerintem ez egy teljesen fair ajánlat. Gondold át még egyszer az 5 másodperc alatt bepötyögött válaszod

  • Kiszamolo

    Geri, hány autótok van most?

  • gyilkosto

    Jónak jó – ha pár perc sétán belül van egy éppen. Egyébként inkább ráérőseknek való, csúcsidőn kívül – mertha bekerülsz vele egy dugóba nagyon gyorsan versenyképtelen lesz a taxival szemben. Ahogy fentebb írták, ez addig működik, amíg ingyen parkolhatnak.

  • mzsombor

    Miklós, még június 23-án írtam meg neked emailben ezt az infót, de a lényeg, hogy végre az oldalra is kikerült… 🙂

  • Geri

    tévedés, nem dolgozom ott, viszont mint alternativa nagyon jónak tartom. Elsősorban, ahogy itt is emlitetted korábban, azoknak szól, akik Budapesten élnek és meg vannak autó nélkül. Azonban előfordulhat, hogy kell az autó, ilyen esetben pedig egy teljesen jó megoldás, csak úgy mint a használtautó bérlés. Ha Budapesten élnék és csak ritkán kéne utaznom az országon belül, biztosan elgondolkodnék, rengeteget megtakaritanék.

  • Somi

    A 80 ft percenkent az elegge draga, de nincs versenytartasa ebben a szegmensben jelenleg Budapesten.

    Csak oszehasonlitaskent, Becsben a car2go 31 eurocentert, a DriveNow pedig 35 eurocentert berelheto percenkent.

    Egy kis verseny jot tesz majd az arnak remelhetoleg, ha mukodik a piac.

  • Somi

    De az mindenkeppen haladas es oromteli, hogy egy ev alatt eljutottak oda, hogy nem csak fix havidijas szolgaltatast nyujtanak. Kicsit sokaig tartott, de a lenyeg, hogy eljott az ideje.

    En anno eppen ennek hianya miatt nem aktivaltam a regisztraciomat, mert csak ad hoc hasznalnam. Most mar aktivalom majd, orulok neki.

  • Fairy

    Azér’ ha megnyitod azt a weboldalt, nem olyan egyszerű az.
    Azzal kezdődik, hogy kifizetsz 6000 forintot a regisztrációra. Ezt visszakapod, ha vezetsz.
    Ezek után az “egyéb díjak” részben van egy halom dolog – biztosítási önrész, javítási díj, takarítási költség – ami azt jelzi, hogy minden felelősség a tied, sőt, még adminisztrációs díjat is felszámolnak, ha történik valami.
    Az már csak hal a tortán, hogy az ingyenes havidíj egy opció – ha fizetsz havidíjat, akkor olcsóbbak a percdíjak.
    Ez így csak tényleg rendszeres használatra opció, ott meg a belvárosi BKV-val versenyzik, ami kis távolságokra azért nem olyan rossz.

  • GáborM

    Én a korábbi havi díjas szolgáltatásról váltottam a fent említettre, mivel a XIII-ból a III kerületbe költöztem és a lefedettség miatt itt már sajnos kicsi a valószínűsége, hogy használni fogom. Sajnos a share economy eszme nem igazán ment még át a felhasználók többségének, ugyanis rendszeresen takarítottam mások autóban hagyott szemetét. Kiábrándultam. Maga az autó és a szolgáltatás tetszett.

  • yutte hermsgervørdenbrøtbørda

    jó is lehetne, csak a bökkenő hogy hosszú perceket kell eltöltened azzal, hogy sérüléseket, koszt keressél, mert ha nem jelented azonnal, csak az utánad jövő akkor minden a te felelősséged/költséged.
    Pl egy kezdeti stádiumban levő szélvédőrepedést nem olyan könnyű észrevenni, de pár óra alatt súlyosbodhat a repedés mértéke magától is.
    Vagy ha a hátsó ülés koszos, te nem használod, észre se veszed.
    Milyen mértékű sérüléseket kell jelenteni? Egy városi autó nyilván tele lesz kisebb-nagyobb “sérülésekkel”. Egy apró karc a lökhárítón nyilván nem zavar senkit, de hol van a határ amitől már foglalkozni kell a dologgal?

  • ProZsolt

    @yutte hermsgervørdenbrøtbørda Ha autót bérlek akkor azt is csak full biztosítással teszem, hogy ne érjen meglepetés a végén egy észre nem vett hiba miatt. Ha még alapos is vagy akkor is benne van a pakliba, hogy meghúzzák, miután leparkoltad.
    Az elején nagyon örültem neki, hogy akármikor (hétvégén, ünnepnapon) lehet bérelni autót, amikor a többi cég zárva van, de az apróbetűs rész elvette a kedvemet.

  • szocske

    Somi, tehát Bpen nagyon drága a 80Ft/perc, de Bécsben kifejezetten olcsó a 100-120Ft/perc? csak nekem nem logikus ez a kijelentés?

  • TT

    @Somi: ha Bécsben, ahol van verseny, 100 Ft egy óra, akkor miből gondolod, hogy Budapesten 80 Ft alá fog menni? Nem értelem a gondolatmenetedet.

  • Andras

    Errol jut eszembe, Mol Bubi negyed evre ingyen, ha van berleted: molbubi.bkk.hu/kuponakcio/

  • gyilkosto

    @szocske

    Bécs: más bérek, más taxiárszinvonal. Ha itthon a taxival összehasonlítod már nem olyan jó.

  • rm

    Hát ja. Én nem használtam, pedig tetszik az ötlet. A miért az apróbetűben keresendő.
    1. Csak adhoc használnám, így havidíjat sosem fizetnék érte.
    2. Ha már egy bkv-hoz / taxihoz hasonló árszínvonalon működik, semmi kedvem még a felelősséget is viselni, arra való a biztosítás. Vigyázok a dolgaimra, éppen ezért esne nagyon rosszul, ha más által összehordott sérülést varnának a nyakamba. Márpedig egy olyan szolgáltatásnál, ami extrém rövidtávú, egyszerűen nem éri meg a befektetett időt és energiát, hogy sérülést kutassak a kocsin indulás előtt.

    Autót sokkal szívesebben bérelek, mert ott az átvizsgálás ideje eltörpül a kocsi használatban töltött idejéhez képest, van biztosítás, és már kialakult a bizalom is a céggel szemben, nem érzem azt, hogy jogosulatlanul rámterhelnének kártérítési díjakat.

  • rm

    De hogy valami megoldás-szerűséggel is szolgáljak, mondjuk egy “három dobásod van” rendszert sokkal inkább el tudnék képzelni.
    Nem kell súlyos perceket tökölni a vizsgálódással, mert nem lebeg feletted a bárd már az első úton. Aki vigyáz a kocsira, sokkal kisebb valószínűséggel gyűjt be büntetőpontokat. Aki meg nagyon nem vigyáz rá, hamar kiderül, ha minden őt követő ember bepanaszolja. Akinek összegyűlik 3 pont, fizet. Itt most a karcolásokról, kavicsfelverődésről, szélvédőrepedésről beszélek… egy totálkár nyilván más kategória.
    Bár a legjobb tényleg az lenne, ha lenne normális biztosítás és nem a felhasználók torkán nyomnák le a felelősséget. Ráadásul nehezen is bizonyítható.
    Persze a bizalom is nagyon fontos, anélkül biztosan nem mennék bele egy ilyen szolgáltatásba, még ha ingyen lenne akkor sem. Ki tudja, mikor élnek vissza vele és terhelnek be ajtófényezés címszóval…

  • Andras

    Egy szelvedorepedest? Nehogymar egy berelt kocsinal ki kelljen fizetni szelvedorepedest. Hat mit tehet arrol a sofor? Hertznel amikor bereltem es az autopalyan egy kamionrol felpattant egy kavics majd vegigneztem ahogy kimegy a repedes egeszen az a oszlopig (vagy 30-40centi), a visszavitelnel mondtam hogy hat a szelvedo elrepedt, a csavo ki se ment megnezni, mondta h “ja ok, no problem”

  • Baroon

    @gyilkosto

    Nem hiszem, hogy ez sokkal lejjebb tudna meg menni.
    Pontos infóm nincs arról, hogy oldják meg az autók töltését, de lassan jön a jövedéki adóval terhelt áram, ami plusz költség lesz a szolgáltatónak.
    A biztosítási díjak még olcsóbbak, mint Ausztriában, de ebben is közelítünk.

  • Hamarosan lesz verseny, most hallottam egy pletykát, hogy a MOL vett 300 db e-upot és a Bubi mintájára belép a carsharing piacra.
    Mivel nem vagyok budapesti használni nemigen fogom, de kíváncsian várom, ez hogyan hat az árakra és a kölcsönzési feltételekre.
    Az esélyes, hogy a bpi e-autó töltőhelyzet, ami vidékhez képest egy kánaán, jelentősen romlani fog, ha rászabadul +300 autó a városra…

  • szocske

    @Baroon, “Pontos infóm nincs arról, hogy oldják meg az autók töltését” – sajnos jelentős részben az utcai nyilvános és egyelőre ingyenes töltőhálózatra telepedve, bár elvileg igyekeznek éjszaka tölteni, de sokszor hallani panaszt, hogy lefoglalják a villámtöltőt, ahol 100%-ra akarnak tölteni annak ellenére, hogy az 80%-os töltésre van kitalálva, mivel 80-90%-tól már lassabban tölt mint egy konnektor, de legalább még 1 óráig blokkolják azok elől, akik üres akkuval szeretnék használni.

    Jövedéki adó ugyan szerintem még vagy 10 évig nem lesz az áramon, de tény, hogy ha a greengo autók eddig ingyenes üzemanyaga helyett akár lakossági 1,5-2 liter benzinfogyasztással egyenértékű költséggel számolunk majd, az nem lesz elhanyagolható.
    Ráadásul a greengonál ez a 1,5-2 liter inkább 2,5 lesz, mert az autót rövid távon használó bérlők miért kezelnék óvatosan a gázpedált…

  • Tomi

    Sziasztok, régi (elégedett) GreenGo felhasználó vagyok, néhány kétséget szertnék eloszlatni a fentiek közül:
    – sokszor elengedik a belpési díjat (4900 Ft), érdemes várni kicsit. Nálam anno nem elengedték, hanem leautózhattam, ergó a belépés ingyenes volt. Nézzétek az FB oldalt.
    – van ingyenes csomagjuk (ebben az esetben drágábbak viszont a percdíjak). A fizetős csomag (havi 990 Ft) megéri, ha havonta 40 percnél többet használom.
    – A bérlés előtt kb. 1 perc (gyakorlattal fél perc) alatt letudhatóak a kötelező körök (fénykép készítés, külső-belső értékelés), ami egyébként a felhasználók érdekében van.
    – Sőt, ezen előkészületek nem számítanak bérlésnek (nem kell fizetni a percdíjat).
    – Nehéz elsőre belőni mit kell jelenteni, de kis foltokból sosem volt utólagos büntetés
    – Gyors a mobilapp és ügyfélszolgálat (éjjel hívtam őket, mert lefagyott az app. 2 perc múlva távolról lezárták az autót)

  • Andras

    Ezt a tolto dolgot nem tudom miert nem oldjak meg. Nalunk is az utca vegen van egy tolto amit egy leafes hasznal parkolonak, ott all mondjuk egesz hetvegen a kocsija a tolton logva.
    Be kell vezetni hogy ingyen csak regisztracio utan lehet hasznalni, es aki a max toltes utan fent hagyja a kocsijat x idonel tovabb, annak elkezd ketyegni a “varakozai dij”. Amig nincs kifizetve nem toltheti a kocsijat seholsem.

  • Szabi

    Szerintem nagyon jó kis szolgáltatás, használtam párszor. (Egyébként a 0 havi díj a magasabb percdíjjal nem új dolog, már régóta létezik ez az opció…)
    Belvárosi lakosként nem tartok autót, a BKV-t használom, GreenGo-t pedig eddig jellemzően akkor használtam, ha valami nagyobb cuccot kellett elhozni egy távolabbi üzletből (meglepően sok minden belefér még sofőr +1 utassal is). Ilyen esetekre kiváló megoldás, bár olcsónak nem mondanám én sem, gyorsan összejön pár ezer Ft bérleti díj egy-egy alkalomra. Van hátránya is persze, én pl. pont a terület határán lakom, ritkán van pár száz méteren belül elérhető autó – ez kényelmetlen, valóban, de nő a flotta, meg a felhasználói kör és remélem ez majd változik. Hétvégi szülőlátogatáshoz persze nem a GreenGo-t választom. (Arra nekem a SinexRent vált be és tervezem talán kipróbálom majd a SIXT-et – HVG kártyával 40% engedmény!)

  • Szocske

    @Andras, így igaz, én is nagyon várom már a fizetős töltést az olyan tolton parkoló, másokra tekintettel nem levő e-autós társak megnevelesere. Eddig ez Bp-én volt probléma, de az utóbbi időben Miskolcon is bármikor járok az emasz fele, ugyanaz az ampera ott lóg a tolton. Ennyit nem tölthet, nem fér bele, nyilván a közelben lakik és itt parkol. Ha két ilyen tuskó lenne a városban, soha nem tudnék tolteni….

  • 1984

    Nyár óta használom, eddig kb. 3 -szor jött jól. Sajnos a XII kerületből ahol lakom 15 percet kell battyogni a következő autóig, vicc kategória 🙂 Pusztán az elektromos autózás miatt próbáltam ki, de életvitelszerűen BKV, Taxify vagy bringa – kerékpár. (Van saját autó, amit 2 hétig sokszor be sem indítok). Ha bővítenék a területet talán lenne értelme, de azt meg ők nem tudják ellátni a mostani csapattal…

  • 1984

    Amint beindulnak a nagyok az “elektromos önvezető közösségi autó” hálózatokkal (Tesla, Uber, Google, GM) sajnos ennek vége lesz… Az önvezető mód lesz a kulcs ahhoz, hogy hatékonyan skálázható legyen a rendszer és nagy területeket lefedhessenek nagy humán erőforrás nélkül (dolgozók, akik tölteni / szervizelni / parkolni viszik az autókat) Ez még sok idő lesz (főleg nálunk) de akkor olcsón lehet majd megvenni az e-up flottából autókat 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

 karakter még felhasználható

* 5+5=?