Hogyan mondjál nemet az ügynöködnek?
Ivánt hívta egy ügynök, aki az egyik nagyon jó barátjától kapta meg a telefonszámát. A jó barát nagyon elégedett az ügynök szakértelmével és szolgáltatásaival, ezért bátran ajánlja őt Ivánnak. Legalábbis ezt mondta az ügynök a telefonba, aki mindenkitől kifacsar legalább öt telefonszámot, hogy tudjon keresni új kuncsaftokat.
Iván nagyjából sejtette, hogy mit remélhet, de azért belement a találkozóba, hátha nem unit linked biztosításokat akarnak rásózni.
Az első találkozó szigorúan igényfelmérés volt, termékekről szó sem esett. Kikérdezték Ivánt az anyagi életéről, terveiről, szükségeiről, családi helyzetéről, kitöltöttek egy sokoldalas tudományos kérdőívet, sok ábrával, grafikonnal és táblázattal, amit az ügynök elvitt mély tanulmányozásra, hogy csakis a legjobbat ajánlja.
El nem fogjátok hinni, a tudományos elemzés, amelyhez kellett egy hét, hogy elkészüljön, pont azt adta ki, hogy Ivánnak unit linked biztosításra van szüksége, de nem is egyre, hanem mindjárt háromra.
Elhangzottak a költségek is látszólag korrekt módon, két biztosításnál 1-1%, a harmadiknál 2% költség évente.
Ivánnak volt annyi esze, hogy nem mondott azonnal igent, hanem hazament, kicsit utánaolvasott és lám-lám, a biztosítások TKM mutatója bizony nem 1%, meg kettő, hanem 4,5-5,7% még 20 éves távnál is, ami szimplán rengeteg. (Hogy miért, arról utoljára itt írtam.)
Mintha az ügynök valami alternatív termékek költségeit és kötöttségeit ismertette volna.
Most fő a feje, mert valahogy nemet kell mondania hétfő este az ügynöknek és kérdezte, van-e valami ötletem, hogyan mondjon nemet gyorsan és fájdalommentesen.
Jó hírem van, erről már írtam itt: Így szabadulj meg az ügynöködtől
Ebben a cikkben elolvashatod, hogy a leghatékonyabb, sőt talán az egyetlen hatékony módszer az úgynevezett elakadt lemez technikája, ahol nem kifogásokat keresel, hanem mindenben igazat adsz, de nem kéred a terméket. Ha kifogásokat kezdesz el keresni, az ügynök a kifogásaidat már százszor hallotta és kétszáz ellenérve van ellenük. De azzal nem tud mit kezdeni, ha mindenben igazat adsz, de akkor sem kéred. Olvasd el a fenti cikket a pontos technikáért.
Ami tanulság lehet még ebben a történetben, hogy ne ülj fel a nagy tudományos színjátéknak, a mélyreható “pénzügyi analízisnek”, az egy hétig tartó kiértékelésnek, ez mind csak mókusvakítás. A vége úgyis az lesz, hogy kössél unit linked biztosítást, amint látod ne egyet, hanem mindjárt hármat is. Az analízis és a többi csak azért van, hogy elaltassanak, hogy hosszú tudományos elemzés után csak nem ajánlanak olyan terméket ami nem a legjobb a számodra?
De. Mindig ez lesz a vége, körítés ide vagy oda. Tanulj Iván példájából és soha ne mondjál igent egyetlen ajánlatra sem azonnal, akármennyire is sürgetnek. (Tudják, hogy ha elkezdesz gondolkodni, akkor könnyen elúszhat az üzlet.)
Kérj el minden dokumentumot és konkrét leírást és vidd haza tanulmányozni. (Ha akármilyen kifogással nem akarják odaadni, akkor tudd, hogy a legjobb, ha azonnal elköszönsz. Gyakran hallom, hogy nem akarják odaadni szerződéskötés előtt az anyagot azzal a kifogással, hogy azzal neki el kell számolnia, csak annak adhat, aki aláírta a szerződést. Annak is csak utólag persze.)
Ha valamit nem értesz, vagy nem vagy benne 100%-ig biztos, hogy jól érted-e, akkor kérj tanácsot olyantól, aki ért hozzá és nem érdeke, hogy rád sózza azt a terméket. Ha nem ismersz ilyet, vagy pénzbe kerülne és annyit nem ér, akkor inkább mondjál nemet az ajánlatra, abból biztos nem lesz bajod.
Ha biztos vagy benne, hogy teljesen érted a dolgot, akkor is aludj rá legalább 10 napot. Semmiről nem maradsz le, ha adsz magadnak 10 napot, hogy gondolkodj róla és utánaolvassál, hogy biztos ez-e a legjobb megoldás a számodra.
Ha szeretnél többet tudni a pénzügyekről, gyere el az Akadémiára, hamarosan indul a következő.
Valódi pénzügyi tanácsadásra van szükséged, eleged van már az ügynökökből? Kattints a linkre további információért.
Olvasd el a többi pénzügyekről szóló írást is a kiszamolo.hu oldalon.
Ha szeretnéd tudni, hogy új poszt jelent meg a blogban, jelölj be minket a facebookon:www.facebook.com/kiszamolo vagy RSS-en
Lehet, hogy jobban keres mint te vagy én vagy együtt. Akkor miért menne másik munkahelyre? “Így járt.” 🙂
Igazad van, milliárdokat spórolunk ezzel a hozzáállással, itt van mindjárt a Questor ügy a maga 170 milliárdjával, hogy csak egyet említsek csak az idei termésből.
Az egyszeri díj költsége 1% Az estei díjé 0,7%
A jutaléka 1%.
Jó az ügyfélnek? Igen, mert akkor fizet, amikor van pénze.
Jó az ügynöknek? Nem mert kicsi a jutaléka.
A minősített pénzügyi tervező képzés elérhető a Bankárképzőnél. 3 félév 750 000 Ft költséggel. Európai szintű képzést ad.
Hány biztosító küldi ide a tanácsadóit?
Ha nem akkor a felirat a névjegyen: X Biztosító értékesítője.
“Nem”
És kész! Nehogy már én érezzem kellemetlenül magam.
előtte még van egy másik képzés, de az is csak pár nap.
Három félév az EFFAS, de az 1,5 millió.
//kiszamolo.hu/hogyan-mondjal-nemet-az-ugynokodnek/#comment-57259
ill. //kiszamolo.hu/hogyan-mondjal-nemet-az-ugynokodnek/#comment-57261
Azt mondjátok, hogy atomerőművet is úgy vennétek, hogy megnézitek a honlapon a paramétereket, esetleg felhívjátok az ügyfélszolgálatot, aztán csak megnyomjátok a buy gombot? Ugyan már; szerintem teljesen oké, hogy bizonyos nagy értékű ajánlatoknál jó ha van némi ‘human touch’ az értékesítési folyamatban.
A másik példám, amit értékesítőkkel értékesítenek sikeresen, angol nyelvű vállalati szoftver; a csávó, aki kifundálta az ért. rendszerüket és 100 millió dolláros forgalmat bonyolított, írt is róla egy Amazon bestsellert (Predictable Revenue: Turn Your Business Into a Sales Machine with the $100 Million Best Practices of Salesforce.com)
Oké, de hogy fordítsuk fentieket magyarra egy magyartanárnak?
Egyébként lehet fényezni magunkat, de ahogy már írták, ezek a dilettáns szerencsétlenek sem jókedvükben kínozzák magukat és kínoznak minket. Nem bántó módon lekoptatni, és nem táplálni újabb kontaktokkal – egy idő múlva megy magától bibliát/parfümöt/gluténmentes vizet árulni.
Kb. 8 hónapja volt egy nagyon jó fogadott hívásom (nem cégtől, hanem egy szóló ügynöktől), az 5. perc után én ajánlottam befektetési terméket az ügynöknek. És még azt sem kellett megkérdeznem, kicsoda William Bengen.
Igazad is van, a törvény hibája, hogy nem szabályozta évekig a piacot, nem az ügynöké.
Teljesköltség-mutató, pontos leírás a jutalék mértékéről, figyelmeztetés a kiemelt kockázatokra (árf. ingadozás, devizakockéázat) és ha valaki ezek ellenére is megköti a biztosítást, az ő hibája.
Ugyanezt kéne tenni,. ha valaki mondjuk ETF-et vesz brókernél (az alapkezelési költség, a TER rejtett költség jelenleg).
A minap oda jutottam egy észlénnyel, hogy ő tette le a telefont, mivel nem voltam hajlandó megmondani, épp hol lakom, cserében kíváncsi voltam, miért érdekli.
És igen, nem mellesleg azért váltottam kötelezőt, mert ugyanonnan hívtak fel nagyszerű ajálnlatokkal. Elégedjenek meg azzal a pénzzel, amit önként adok.
Azt meg külön utálom, mikor munkaidőben hívnak. A gyerekeim; némileg munka miatt felveszek idegen/nem kijelzett számot is megbeszélések között – hát marhára nem UL ajánlatokra van időm; az külön vicces, mikor megsértődnek, hogy nincs felesleges 10 pecem, fél órám délután/hétvégén. Már hogy lenne?? Azért szabadidő, mert akkor pihenek.
A kedvenc technikám, amikor felhív egy ilyen okos és megkérdezi, hogy van-e pár percem. Mire azonnal közlöm, hogy természetesen van és hogy minden érdekel, kérem mondja el részletesen. Ezután lehelyezem a telefont az asztalra és fél óra múlva megnézem meddig bírta! 🙂
Második variáció, ami több erőbefektetést igényel az az, hogy egészen egyszerűen megalázom tudásában és teljesen kikészítem agyilag.
Harmadik variáció; egész egyszerűen ganéjnak titulálom és kiejtem, hogy ilyen hülyékre akkor se lesz időm, hogyha 30-szor újjászületek.
A szemét az szemét és nem is érdemli meg, hogy másként bánjunk velük. Múltkor véletlenül összefutottam egy providentes észlénnyel (határeset). Mire kellett neki a pénz, amit ebből keresett?! Egy 800.000 Ft-os fényképezőgépre. Ennyit ér az erkölcs…
modoros.blog.hu/2010/03/22/a_penzugyi_tanacsado
Ennél zseniálisabban azt hiszen nem is lehetne bemutatni ezt az embertípust:)
13.5 nap 13 modul három hónap alatt ára 275 000 Ft
Viszga:75 000 Ft
Európai Pénzügyi Tanácsadó
12.5 nap három hónap alatt ára 275 000 Ft
Viszga:75 000 Ft
Én erre gondoltam.
Az Effas az már a csúcs:-)
Ezt a felárat azoknak érdemes lehet megfizetni, akik önmagukban nem bíznak, saját magukat fegyelmezetlennek, megbízhatatlannak ísmerték meg addigi életük során. Számukra nagyon erős fegyelmező eszköz lehet az a veszteség, amit az idő előtti kiszállással el lehet szenvedni, és sosem érik el az eredeti célkitűzést.
Ezért talán mégiscsak tovább fizetik a megtakarítást az eredeti szándék szerint, és ha drágábban is, de lesz felhalmozott megtakarításuk sok év után.
Aki pedig fegyelmezett, és esze is, ideje is van arra, hogy törődjön rendszeresen a megtakarítása hozamának optimalizálásával, az persze hogy a végén olcsóbban jön ki.
A közvetítő pénzt nem vehet át, viszont az aláírt ajánlatot át kell adnia.
Te átveszed és annyiszor olvasod át a feltételeket, ahányszor csak akarod, annak mutatod meg, akinek csak akarod.
Ha mindent megértettél, csak akkor utalod át az esedékes összeget.
Ha valami nem tetszik, vagy nem világos, akkor mehet a kukába.
Az ajánlat aláírása nem kótelez semmire.
Amennyiben kêsőbb gondolod meg magad, még akkor is van lehetőséged visszalépni, ha a kötvény átvételét követően 30 napon belül írásban felmondod a szerződést. Igaz ekkor egy pár ezer Ft-os kötvényesítési költséget felszámolnak.
Az ajánlat ajánlati kötöttséggel jár./Lásd PTK./
30 napon belül el lehet állni tőle költség nélkül, de ezt írásban kell jelezni.
Tehát nem igaz, hogy elég a kukába dobni.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ha a kötvényt megkapja, amit a biztosító az ajánlat alapján állít ki,többnyire, akkor már csak a kötvényesítési költség kifizetése után szabadulhat az ajánló!
Ezt is határidőre kell benyujtani a biztosító felé.
A helyes út:
Az ügyfélnek először oda kell adni a feltételeket.
,Ha elolvasta és kérdései vannak, válaszolni kell rá.
Be kell mutatni az adott biztosítás költségeit, azok mértékét.
Elmondani, hogy milyen más alternatívák vannak
Ezekhez képest az ő speciális helyzetében miért az UL a megoldás 🙂
Ha a tájékozott ügyfél az UL-t választja, utána kell kitölteni az ajánlatot.
Milyen hülyeség az, hogy először aláírok valamit, majd utána tudom meg, hogy mit írtam alá?
Jellemző, a hozzáállásra. Mindaz, amit írtam fent az benne van a biztosítás feltételeiben.
Szerintem valaki azért tanácsadó, mert jobban ért az adott területhez, mint az ügyfél.
Az ügyfél azt mondja: “Nekem megéri megbízni benned, mert megtakarítom az időt, amit a te területed megtanulására kellene szánnom.
Inkább fizetek neked, te pedig a maximális gondossággal az én érdekemben jársz el.
Ha ez nem így van, akkor megkérdőjelezhető a tanácsadó léte, szüksége.
AzzaL kellene kezdeni, hogy betéve megtanulja a tanácsadó az általa értékesített termék feltételeit. Aztán a konkurenseket is.
Komolyan, ezek pénzügyek, itt tények vannak, és nem mesedélutánt kell tartani!
A konkrét biztosítás feltételei, és kondíciós listája alapján kiszámolható 20 évre minden költsége. Egy sima beképletezett excellel az egész megtervezhető.
Miért is kell elhallgatni az ügyfél elől, hogy mit vesz?
Ja, lehet, hogy így nem venné meg? Ezt mondta egy ING-es üzletkötő:
Ilyen részletesen nem szoktam elmondani…
Ha elmondanám, meg sem vennék
És itt a gond. Nem hisznek a saját termékükben. Illetve tudják, hogy van jobb, de a magasabb jutalék miatt nem azt ajánlják.
Miért nem kínálnak pld. egyszeri díjas nyugdíjbiztosítást.
Generali Aranyszárny g60 E Egyszeri díjas. kezdeti költség évi 1% 10 éven át vonva az egyszeri díjból. Tehát összesen 10%
Eseti befizetés bármikor fizethető 10 000 Ft-tól 1% árfolyamkülönbözettel.
Az egyszeri és az eseti díjra is jár az adójóváírás.
Biztosítási része:
Baleset
Betegség
Együtt a kettő
Egyedi összeállítás.
A jutaléka? Kb az egyszeri díj 1%-a!
Vajon miért nem ajánlják? 🙂
Ha valaki a biztosítóban bízik inkább, annak jó lehet.
S nem cseszegeti senki a díjelmaradás miatt, ha nincs éppen pénze.
bocs hosszú voltam