Megjelent egy érdekes tanulmány a vásárlás közbeni mobilozásról.
Az üzlettulajdonosok nagyon haragudnak a mobilokra, mert úgy érzik, elveszik az emberek figyelmét a vásárlástól. Ahelyett, hogy a polcokat néznék és megkívánnák az ott kirakott termékeket, beleesnek a mobiljukba és csak bolyonganak a sorok között, ahelyett hogy költenék a pénzüket.
A tanulmány során 400 emberre szemüveget helyeztek egy hipermarketben, ami rögzítette, hogy mit néznek és mennyi ideig, illetve a végén megnézték azt is, mennyi pénzt költöttek a pénztárnál.
A végeredmény pont az ellenkezője lett, mint azt sokan várták. A mobilukat használók összességében 41%-kal több pénzt költöttek a bevásárlás során mint azok, akik elő sem vették azt. Valaki minél többet mobilozott, annál többet költött is.
A magyarázat szerint a vásárlók rendszeresen ugyanazokat a termékeket veszik autopilot üzemmódban. A beváltat, az ismertet, a megszokottat. Egy átlagos ember évente jellemzően 150 féle terméket vásárol, legnagyobb részében ugyanazokat újra és újra. Ezeket céltudatosan keresi a már ismert helyén.
Azonban amikor valaki mobilozik, az e-mailjeire figyel, SMS-re válaszol, híreket olvas, esetleg éppen a nyaralását tervezi mobilon, ez a rendszer borul fel. Sokkal kevésbé figyel a bevásárlásra és sokkal inkább spontán vásárol. Lassabban halad, több időt tölt az áruházban, több terméket megnéz és sokkal több olyan terméket meg is vesz, amit egyébként nem szokott. Sokkal kevésbé mérlegeli, hogy az adott termék megfelelő-e vagy jó áron van-e.
A tanulság? Ha vásárolsz, foglalkozz azzal és ne a telefonoddal, mert a végén sokba fog kerülni, hogy a figyelmedet a telefonod köti le és nem a bevásárlás.