MOL Limoval a reptérre is.

Yessss. Végre már a reptérre is ki lehet menni a MOL Limoval.

Taxi helyett

Szabolcs küldte át a következő levelet:

Ezúton szeretnénk tájékoztatni, hogy a MOL Limitless Mobility Kft. 2019. júnis 5-i hatállyal módosítja a Carsharing Szolgáltatás Igénybevételének Általános Szerződési Feltételeit (továbbiakban: ÁSZF). A módosítás következtében az ÁSZF 7.1.2, 7.2.11, 7.3.1,7.5, 7.5.1, 7.5.2, 7.5.3, 7.5.4, 7.5.5, 7.5.6, 7.5.7, 7.5.8, 7.5.9, valamint az 5. és 6. sz. melléklettel módosul.

A fentiek szerint módosított ÁSZF szövege 2019. június 4-től megtalálható a MOL Limitless Mobility Kft. weboldalán az alábbi link alatt.

2019.június 5-től a MOL LIMO szolgáltatás igénybe vehető a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren is.

Reméljük a másik két szolgáltató is hamarosan lép ebben az ügyben.

Köszönjük a hírt.

Share

59 hozzászólás

  • Gábor
    Kis aitó 77 Ft/perc a nagyobb autó 111Ft/perc. (Nem havidíjas).
    Örs vezér térről LIMO kis autóval 3000 Ft kiérni a reptérre. +2000 Ft kényelmi díj, tehát kb. 5000 Ft
    A taxi körülbelül 5700 Ft-ért visz ki

    A Limo-nál 10-15 percet gyalogolni kell parkolótól.
    És a sok feltétel (Elektromossal nem lehet, benzint ellenőrizni kell, kis kártyát ellenőrizni kell)

    Ráadásul csomagokkal csak 2-et férnek be a kis autóba, a taxi 4 embert is elvisz bőröndökkel.
    Amíg kényelmi díj 2000 Ft van, addig nem éri meg szerintem

  • Kiszamolo
    Gábor, minél messzebbről mész, annál jobban megéri. Reméljük, a kényelmi díj is csökkenni fog, vagy eltűnni, hiszen biztos lesz, aki vissza is hozza az autót.
  • Dézsi János
    Ehhez a parkolóhoz is tartozik busz transzfer, vagy valami? Vagy csak gyalogosan 8-10 perc séta?
  • szifonkutya
    Három esetben éri meg: a, hajnalban b, éjszaka c, közelről. A legnagyobb baj, hogy a három feltétel: 1. az autó közel van 2. benzines 3. van benne elég üzemanyag elég ritkán teljesül. Nappal kb. 40 perc az út a városból, ez cca. 5000 ft kényelmi díjjal. A taxi ajtótól ajtóig visz és bármikor elérhető. Lehet ez is jó, de át kell gondolni. Napi szinten Limozok, egy dugóban pillanatok alatt óriási tud lenni a használati díj, többször volt hogy az első lehetőségnél letettem és mással mentem tovább.

    @dezsi-janos: persze, kézihintóval visznek fel a fapados parkolóból a gép ajtajáig…:-)

  • Lajtha Balázs
    Reptéri alternatívák közül a BeeRides érdemel még említést, így parkolási díj fizetés helyett bérleti díjat szedhet a kocsitulaj vakáció alatt. De ha kiadni nem is sikerül az autót, egy tisztítást kap ajándékba.
    beerides.com/hu
  • gaborr
    szerintem pont, hogy messziről éri meg, jellemzően olyankor amikor nincs dugó.

    XII kerületből taxi 10ezer forint, és 30-35 perc alatt kint vagyok limóval, tehát az 4+2ezer forint limóval.

  • Kiszamolo
    LAjtha, te kölcsönadnád az autódat egy ismeretlennek, csak hogy kiválts hétezer forintos parkolási díjat? Az amortizációd több lesz a beletett kilométer miatt, mint a parkolási díj lenne.
  • Vlad
    Kedves mindenki. Ti Budaorsrol mivel mennetek ki a repterre?
    Altalaban hajnali indulas es keso esti erkezessel. Van kocsink, de jo lenne a limot is kiprobalni.
    Taxi kizarva, nem szeretjuk.
    Hazafele utat erzem neccesnek.
    Ez a lerakom Vecsesen az automat sem tul szimpi.
    Az zavar, hogy mi WizAIR-ezunk, de a transzferkoltseg majdnem annyi mint a repjegy.
  • Kiszamolo
    Vlad, reptéri parkoló, 5 perc séta, heti 7000 Ft. Vagy bejáratot taxis asszem 9 ezer vagy 9500 Ft.
  • kutya
    Vlad Kiszamolo jol mondja, az elore megvaltott kulso de meg repteri parkolo kb napi egy ezres, 1700-ert le is mossak az autod, multkor kiprobaltam, tok szepen megcsinaltak, es nem gepi mosas. Persze a vege mindig az, hogy az utolso pillanatban jut eszembe es ugy dragabb, de a taxinal akkor is olcsobb.
  • Krusty

    Jó hogy van egy új lehetőség, és rögtön a negatívumokra kell rászállni 🙂 Az UP csomagtartójában pontosan elfér négy darab szabvány kabinbőrönd állítva. Az utastérben mondjuk négy százhúz kilós vágóállat nemfér el, de átlagos testalkattal ki lehet bírni fél órát hátul is… Nyilván nem nagycsaládosokra van kitalálva. Ha majd hajnali kettőkor ez meg a taxi között kell választani, akkor hamar megoldódik (hozzám szombat reggel volt majdnem 9K a taxi és még várták volna a borravalót… nem vettem volna igénybe de a visszaút előtt lesérültem és nem tudtam állni/járni)

    folytköv

  • Krusty

    Jesszus, amortizálódni fog az autó ha használják. Mint minden más. Hallottál már a megosztás alapú gazdaságról? Esetleg a Greengo, Limo, DriveNow neve ha ismerős, hasonló elven nyugszanak. Nekik sem szabadna a többmilliós gépeket párezerért odaadnia ismeretleneknek, nemde? Pont tőled furcsa ez a hozzáállás.
    Egyébként a beerides-nál nyilván részesedni fogsz a bérlés díjából, ha valaki elviszi az autót. Ha meg nem, spóroltál a parkoláson.
    De tovább mondom: a saját autód is kiadhatod másik magánszemélynek (speciel egy pénzügyi tanácsadótól hallottam aki szintén műveli 🙂 ), már erre is van oldal, az AutoPal. Konkrétan most hétvégén használtam, kellett egy olcsóbb verda és a tulaj, az utasok, én és a kocsi is túlélte.
  • Kiszamolo
    Krusty, nekem nem volt olyan öreg és lepusztult autóm az elmúlt 10 évben, amit odaadtam volna bárkinek csak azért, hogy spóroljak párezer forintot a parkoláson.

    Aztán majd ha nála áll be a váltó, szakad el a kuplung, szerez rá egy karcolást vagy kőfelverődést, akkor majd mehet a pereskedés, hogy miatta vagy csak éppen nála ment tönkre valami.

    Még csak a célpiacot sem értem.

    Aki repülni szokott, akár munka, akár nyaralás célból, le sem hajol ennyi pénzért, nem hogy odaadja érte cserébe a saját autóját. Hogy egy vadidegen üveghangon belehajtson ötszáz-ötezer kilométert.

    Azt sem is értem, hogy jön ide a Greengo és a többi. Azok a saját autóikat adják bérbe és profitért.

    De ha neked ez jó üzletnek tűnik, hát csináld. Add oda ismeretleneknek az autódat, aztán reménykedjél, hogy nem lesz százszor annyi károd rajta, mint hasznod.

  • Jóska Pista
    Az hogy te nem adod kölcsön ismeretleneknek az autód, csak annyit jelent, hogy drágább autót tartasz, mint amilyet megengedhetnél magadnak. 🙂

    És egyértelműen taxi. Igaz nekem 7 ezerből kijön (14 oda-vissza) Előre megrendelem, kényelmes. Nem kell hajnalban GreenGot keresgélnem a környéken, két bőrönd plusz kabin b. is belefér, ajtótól-ajtóig szállít. Ha messzebbről indulok, saját autó és reptér közeli magánparkoló.

  • Kiszamolo
    Jóska, drágább autóm van, mint amit az első jöttment ismeretlennek odaadnék, hogy full gázon lemenjen vele a Fekete-tengerig meg vissza.
  • szifonkutya
    Ezeknek a világon semmi közük nincs a megosztáson alapuló gazdasághoz. Vettek kocsikat és azokat jópénzért kiadják.

    Add bérbe nyugodtan az autódat, de a szolgáltató ÁSZF-jét olvasd el, nagyon érdekes :))

  • szifonkutya
    amúgy óriási tévedésben vagy, ide már rég új közönség jár, a szabad 50-100 millájuknak befektetést kereső “úri” közönség, és a nettó 2-3 millió havi jövedelemmel rendelkező “családok”.
  • nyman
    Par eve, miota bejottek a Taxinal a fix tarifak azota Bp, XI, Sasadrol a legjobb ar es a legkenyelmesebb a sajat auto es a repteri parkolo. Ebbol a Holiday. Van olcsobb is a Holiday Lite, de mar minimalis a kulonbseg.

    Tizeneve nagyon draga volt a repteri parkolas es olcso a taxi. Repteri transzfer 3-4000- volt. Nem erte meg mas.

    A kornyekunkon sok Mol Limo van, de ahogy nezem inkabb sajat auto marad. Persze ha nem lenne, mas a matek.

    Csinaltam egy kalkulaciot a beerides-al. Az a kb. 15-20 ezer forint/het nyereseg nalam sem az a nagysagrend, amiert atadnam az automat. Szakszervizbe hordom, az alap szerviz 20 ezrenkent kb. 80-90 ezer, plusz nehany ciklusonkent jonnek dragabb dolgok. Tehat also hangon 20 Ft/km. (Az excelem szerint 31 Ft/km az atlag szerviz, de ide teszem pl. a gumit is). Tehat elmegy a madar 800-900 km-ert es mar minuszban vagyok. Plusz ki tudja mit csinal meg vele.

  • Zedder

    Jól értem, hogy a sharing economy-t élteted? Szerinted mi benne a “pláne”?

    Mert azoknak nyilván jók, akik ezt közvetítik, szervezik (Uber, ABnB, stb.) Ők megkapják a jutalékot ígyis-úgyis.

    Nade konkrétan azoknak, akik “kölcsönadják” az eszközeiket? Akik szívnak az amortizációval? Az adózással? Az esetleges jogi vitákkal? Rájuk ki gondol?

    Vagy a “régi”, established vállalatokra, akik ugyan vállaltak garanciát erre-arra meg foglalkoztattak pár 10-100 ezer embert, de emiatt be kell zárniuk és az embereiket az utcára küldeniük?

    Rájuk ki gondol?

    Tényleg annyira remek dolog a sharing economy?

  • Pallos Levente
    Még mindig nem értem ezeket a közösködő autókat.
    – 4-re ki kell érnem a reptérre.
    – 3-kor elindulok a csomagokkal, hogy vadasszak egy kocsit.
    – eltöltök vele 20 percet, leizzadtam, már rohanni kell, így végül beugrok a legdrágább taxiba, csak hogy biztosan odaerjek.
    ??????
  • Vakmajom
    Egyszer minket is behülyítettek, hogy mekkora biznic kölcsönadni a kocsit.. Konkrétan széjjel rúgták. Eleve aki autót bérel, az azért ki is próbálja mit bír.. Bevallom, én is teszteltem egy új bérkocsit külföldön.. Gondolom nem véletlen cserélik le őket 2 évente..

    Na de! Ne legyetek már ekkora lúzerek! A Deáktól 1000 Ft-ért kivisz a 100-as busz, de ha elmerészkedsz a Nagyvárad térig, v. a Népligetig ahol eleve ingyen parkolsz, akkor a 200E-s INGYEN KISZISZ koppanásig bérlettel, v. 1 db. 1 eurós jeggyel..

  • heeeeee
    A MOL limokba is az A merci kiírja a fogyasztást
    Szegény kis kocsit teljesen kinyírják az emberek, minden alkalommal ha beszállok visszaállítom az EQ-t, mert valami DJ minden esetben felteszi a maximumra a basszust (az upokban is), a fogyasztás pedig átlagosan 3-5 literrel több, mint amit én teljesen átlagos vezetéssel produkálok. Nekem teljesen alap, hogy ha valami nem az enyém, akkor vigyázok rá, de szerintem az emberek legalább fele úgy van vele, hogy ki van fizetve azt csinál vele, amit akar. Kb szerintem lassan minden 3. Limon van sérülés, így szerinted vállalható, hogy valakinek odaadd az autód? Ha kevesebb mint 80 lóerő akkor azért tapossa ki a belét, ha több mint 130 akkor pedig azért. Ha egy barátom beül a kocsimba tuti fogja magát és lepadlózza egy idő után, hogy kipróbálja, és autópályán se volt olyan aki 200ig ne lépett volna rá. Gondold el, hogy egy ismeretlen mit csinálna..
  • Dani85
    Egyszer használtam bérlőként a Beerides-ot. Elmentem vele Stuttagrtba. Igyekeztem vigyázni rá. A végén, mikor a számlából megláttam, mennyit kapott a tulaj, nekem égett a pofám. Nagyjából az olajcsere árának az adott km-re jutó százaléka se jött ki.
  • Zabalint
    Első lépés, hogy a kipróbáláson és a bohóckodáson túl lehessen valami értelmes dologra is használni egy car sharing rendszert. Ahogy látom, idővel vidéki utakra is tervezik, hogy használható legyen.
  • Kiszamolo
    Vakmajom, hajnal ötkor meg éjjel 11-kor két kisgyerekkel nem pálya a BKV….
  • Kiszamolo
    Zedder, az UBER-nek is csak azért megy, mert az emberek nem tudnak háromig elszámolni. Ha kiszámolná az amortizációt, az üresjáratok költségét meg az adót, rájönne mind, hogy azért dolgozik, hogy pénzt veszítsen.

    De szerencsére ezt nem tudják kiszámolni az emberek.

  • Danhadnagy

    Spanyolországban idén sokat übereztem, az volt a megdöbbentő, hogy nagyon drága kocsikkal (Audi A4, BMW X3) ukrán áron vittek a sofőrök öltöny nyakkendőben. 12 km 14 euró volt. nem is értettem, h ez nekik miért biznisz.
  • Krusty
    Ha nem érted a célpiacot, valószínűleg nem vagy a része.
    Van akinek meg újszerű prémium autója van és kölcsönadja. Vagy még lepusztultabbja és azt adja kölcsön.
    Gondolom az Oszkar is valami ősgonosz agyszüleménye lehet, hogy romba döntse az emberiséget, nem szállsz be másik autójába mert biztosan baltás gyilkos, illetve véletlenül sem viszel “idegeneket” mert tuti baltás gyilkosok.
    Az már elő sem fordulhat, hogy két kulturált ember esetében mindegyik fenti szitu win-win?
    Értékelési rendszerről, személyes profilról, kaucióról hallottál már?

    Ha egy klasszikus autókölcsönzőtől bérelsz autót, akkor nem gond, ha alattad lesz valami gond a verdával? Ott már szeretsz pereskedni?

    fk

  • Krusty
    folyt:
    A “GreenGo és a többi” nehezen tekinthető az évszázad profittermelő üzletének (állampapír ezerszer jobb 🙂 ), ettől még a többi konstrukció szerinted ingyen ad bérbe, vagy ők fizetnek még neked hogy használd az autót? A “G&co” vagy egy hagyományos autókölcsönzőnél nincs amortizáció, csak ha a saját autódról vagy más magántulajdonáról van szó?

    Az eszközkészlet és a máz más, az alapstruktúra ugyanaz.

  • Krusty

    Ohh, teljesen igazad van. Nem tartozom a felső tízbe 🙂 (így, ezer nélkül) nem csoda ha nem értjük egymást 😉


    Nem éltettem a sharing economyt, hanem megemlítettem. Ne haragudj de nem teljesen értem a kérdést.
    Ugye nem azt szeretnéd mondani, hogy sajnáljuk a szegény multikat? Ahonnan sharing economy nélkül is lazán kirúgnak ha válság vagy akármi van, vagy épp a vezetőség kevesli a profitot. Mondj egy céget, ahol _valóban_ a munkavállaló az első és nem csak a kommunikáció szintjén.

    Amúgy az eszközök kihasználtsága / felhalmozása és az ökológiai lábnyom miatt mindenképpen jó dolog a shared economy, a közlekedésben pedig pláne tere van.
    Az autóipar erre halad, persze nem úgy kell hozzáállni, hogy jövő héttől Magyarország lesz ennek az éllovasa.

  • Átvernek a reklámmal
    Pár napja volt írás, hogy az átlagos Mol Limo-út 20-25 perces és 6-6,5 km-es, szóval a kilométerköltsége majdnem eléri a taxiét. És mégis megy.
  • BalageHKK
    Kifelé a reptérre suntranfers-zel mentünk 2x, ugyanazt tudta, mint a taxi, kb. 65% árért. Zuglóból.
  • Zoltan
    Nem ismerem a budapesti helyzetet, Düsseldorfban és Berlinben használom sokat a DriveNow-t. Itt annyira bevett lett, hogy lényegében 200m-ként max találsz autót, van dögivel, és pörögnek. A reptéren, kb 100 autó befogadására való parkoló van, így kb mindig van mivel kimenni és bejönni az esetek 95%-ban. (Berlinben kb. hasonlóan kinn van a fapados reptér mint Bp-en.)
    A hajnali indulásra pedig itt az van, hogy éjfél és reggel 6 között nem nem csak 15 percre tudod ingyen foglalni a kocsit, hanem akármeddig. Így tudod, h melyik autóval mész ki hajnalban.

    Szóval, szerintem kis idő és lesz több autó és tényleg valós alternatíva lesz! Ha az egyik szereplő meglépi, jön a másik is. Pár hónap!

  • Családfő
    Jó, hogy a Limo megnyitotta ezt a lehetőséget, de a kényelmi díjjal és a parkolással együtt nézve egyelőre ez nem versenyképes. Privát utakon nappal bkv, egyébként pedig a taxi. Utóbbi sem sokkal drágább a Limonál.

    OFF 1
    Jóska Pista,
    A legjobb az Emirates business class. Limo transzfer (Budapesten a Sixt) benne van az árban mind az indulási, mind az érkezési helyen. Ki lehet bírni, ha céges úton muszáj. Az Airbus 380-asok fedélzetén a bár is egy remek fícsör.

    OFF 2
    A saját autó megosztása a tulajdonos oldaláról nem racionális ötlet, különösen, ha az nem egy szakadt rozsdakupac, amit nyilván senki nem venne kölcsön. Egyszerű kockázatkezelés: sokkal nagyobbat lehet rajta bukni, mint nyerni vagy “nullán” maradni.

  • Kiszamolo
    Átvernek, azért nem így van, mert a taxi ha áll, vagy valami 10 km/h-nál lassabban megy, nem kilométert számol, hanem 70 forintot percenként.
  • Kiszamolo
    Krusty, szerintem hagyjuk. Ha neked ugyanaz, hogy bedobod a slusszkulcsot, vigye, aki akarja meg az, hogy TE elviszel valakit a saját autóddal meg az, hogy valaki bérautót üzemeltet, a sajátját, profitért, akkor felesleges tovább szaporítani a szót.

    Te bátran add kölcsön az autódat pár ezer forint reményében, senki nem gátol meg benne.

  • Kiszamolo
    Danhadnagy, én számolgattam anno és nekem az jött ki, hogy nettó ráfizetés a sofőröknek. Csak majd egy-két év után jönnek rá, hogy az autó üzemeltetése nem csak tankolásból áll.
  • Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos
    A vecsési parkolók közül (ahonnan kisbusszal visznek a reptérre és vissza) van ajánlott?
  • Kiszamolo
    Mikorka, amikor én néztem utoljára, nem igazán voltak olcsóbbak, mint a közvetlen reptéri parkolók olcsóbb részei.
  • Családfő
    Krusty,

    Amíg összekeversz és/vagy összemosol dolgokat (carsharing-gel foglalkozó cég vs Oscar vs saját autó bérbeadása), addig hiteltelen az érvelésed.

    Az ökológiai lábnyom fontos téma, ennek csökkentése társadalmilag egyértelműen hasznos. Egy saját autó másnak odaadása valamekkora kompenzáció reményében nem szabályozható kellőképpen és nem biztosítja a tulajdonos megfelelő kockázatkezelését, akármilyen pontozós vagy értékelős rendszert vagy egyéb csilivili menő dolgot teszel mellé. Azt például nem tudod kontrollálni, hogy mennyire hajtja szét a motort (vagy a váltót, ha manuális) a kölcsönvevő. Lehet, hogy nem fogja. Lehet, hogy igen. Ez 1) nem fog kiderülni a bérlés végén, bárhogy szemlézed is és 2) utólag, amikor javítani kell, sem fogod tudni kihez kötni. Stb…

  • Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos
    Hát azért a Holiday Lite 10 napra 11900 Ft, egy vecsési (4.8 az értékelése Gugliban) 8100 Ft.
  • Jóska Pista
    Autómegosztás: mindenki magából indul ki, mivel én vigyázni szoktam a bérautókra is, ezt feltételezem másokról. De elfogadom amit ti írtok.

    OFF
    Családfő 06-05 at 12:27
    Jó, ha egy két órás utat 25 óra alatt 2 átszállással akarok megtenni, majd játszik az Emirates. Addig marad a jet.

  • sündörgő
    Eltartott két percig, mire rájöttem, hogy a “Limoval” nem gyógyszer. Csak könnyebb lett volna, ha a (szabályos) “Limóval” szerepel… Már bocs.
  • Átvernek a reklámmal
    Kiszamolo: a 200-250 Ft/km sztem akkor is rengeteg. Még az elektromosért érteném, mert abban benne van az Apple-felár, de fura, hogy sokan benzinesért is kifizetnek ennyit (lehetőleg senki se írja be, hogy ő nem, ez egy átlag, amit a cég vezetője mondott).

    A repülőteres pl. nem rossz ajánlat, tőlem a taxi kb. kétszer annyi, mint amiért a Limoval kimennék.

  • Gömb
    USA-ban én béreltem nemrég egy F150-et, 2014-es, azaz 5 eves kocsi, 450LE.
    Nem csilli-villi, de elég jó állapotú, a tulaj bérbe adta a sajátját Turo alkalmazáson keresztül.
    100mf-ben korlátozta a megtett távot, a túlhajtást be tudja hajtani később.
    Fullos biztosítással nekem megérte kipróbálni, ő meg keresett 59 dollárt egy napra.

    Nyilván újat nem adnék bérbe, de ha már 100 000 km fölött van, és van biztosítás, akkor szerintem nem annyira para.
    Van az a pénz… ő meg a hitelek miatt rákényszerült.

  • Családfő
    OFF
    Jóska Pista,
    Értelmetlen is volna a leírt szenárió… A Távol-Keletre annál jobb, persze célállomástól függően.
  • peetki
    Vecsési magánparkolók a legjobbak szerintem. Zárt parkoló, nincs semmi stressz, ~1000Ft/nap (hosszab táv egyre olcsóbb: 14nap=10.000, 30 nap=12.000), és az üvegajtónál tesz le a mikrobusz, hazafelé ugyanott vesz fel.
    Az igényesek még kérhetnek mosást is meg virágillatot az autóba mire hazaérnek… 🙂
  • winnie
    Szerintem bizonyos feltételek mellett ez igenis alternatíva lehet a taxira. Előző hónapban, kétszer mentem reptérre taxival, mindkétszer hétezervalamennyit fizettem. Ha jól számolom a MOL limo kb 5000-re jönne ki tőlem beleértve a “kényelmi díjat” is. Tehát elméletileg a recept egyszerű: felkelek, elindítom az appot, ha van kocsi az utcában, lefoglalom, ha nincs akkor hívom a taxit, mert bőröndökkel messzebb nem megyek.
    Az más kérdés, hogy az olcsóságon kívül más szempontokat is figyelembe veszek:
    – taxi mehet buszsávban is, ha sietsz, ez hasznos
    – taxinál nem kell előtte/utána körbejárni/fényképezni az autót, megintcsak hasznos, ha sietsz.
    – a taxisok gyakran ismerik azt a környéket, tudják mikor hol van az út felszedve, hol van dugó, tapasztalataim alapján ha már az elején megemlíted, hogy sietsz, még a “városnéző” útvonalaktól is megkímélnek
    – Csomagok/család jobban beférnek a taxiba
  • Dani85

    “az átlagos Mol Limo-út 20-25 perces”
    Nem lehet, hogy ez parkolással együtt értendő?