Napi ábra: az olaj ára az elmúlt években
Viharos hétfőre ébredtünk a pénzügyi piacokon, az egyszer biztos.
A még mindig zajló háború és ezzel kapcsolatban az újabb amerikai szankciók lehetősége, mint az orosz olaj kereskedésének a szankcionálása, felkavarta a piacokat.
Ennek a hírnek a hatására az olaj ára kilőtt, már 125-135 dollárt is kérnek egy hordó olajért fajtától függően, amitől elég sokan sokkot kaptak, hiszen idén már 50-60%-ot is drágult a kőolaj ára. (Hol van már a két évvel ezelőtti negatív olajár…)
De vajon mennyire rendkívüli a 100 dollár feletti olajár a piacon?
Ime az elmúlt évek olajára dollárban, inflációval korrigálva:
Amint látjuk, 2007 és 2014 között egy rövid időtávtól eltekintve ez volt a normális árfolyam. (Más kérdés, hogy előtte és utána viszont sokkal olcsóbb volt az olaj.)
A MOL problémája jelenleg, hogy a kereskedelem hangsúlyos, nem a kitermelés (ezért voltak magasak a profitok az elmúlt 5-7 évben). Nem értek az olajhoz de el tudom képzelni hogy napokon belül a nagykereskedelmi árak is 6-700 Ft körül lesznek, az pedig súlyos veszteség.
Milyen jó hogy egy csomó pénzt kiszórtak a tájseb “felhőkarcolóra”. Vajon lesz még MOL amikor be lehetne költözni?
Laikusként azt látom hogy durván beszakadt és nem teljesen értem miért. Ez a kormány eddigi oroszbarát politikájának beárazása, vagy a gonosz nyugat bedönti a forintot, vagy mi a csuda folyik ittM
A MOL akkor lesz igazan bajban, ha az orosz olaj is a szankcios listara kerul (elvileg vizsgaljak a dolgot, de dontes nincs). A mol finomitoi az orosz olajra vannak optimalizalva.
Tegnap tankoltam 1,70 egy liter benzin Ausztriában, átlagos benzinkúton. A forint árfolyama bezavarhat de nem drágult annyit hogy ne lehessen kifizetni. A covid mizéria óta 30-40 centtel kerül többe.
en is kivancsi lennek, hogy latja Miklos a forint brutalis zuhanasat, konkretan erosebben gyengul(t)unk mint az ukran hrivnya, a rubelen kivul szerintem semmi nem hagyott le minket romlasban 😀
A “tájseb felhőkarcoló” Magyarország egyik legmodernebb épülete és jobb ha megbarátkozik mindenki a látványával, már ott van, elbontani nem fogják. A legfelső emelet mindenki számára látogatható lesz, a kilátás pedig pazar 🙂
Legalább egy 3 százalékpontos emelés kellene, de azonnal.
Aprilis 3-ig nem is fog. Boritana az ingatlanpiacot.
Atlagemebr azonnal behuzna az x-et az ellenzekre ha borulna a lakaspiac kicsit is. Szamolni meg nem tud, azt nem erzi, hogy par honap mulva az inflaban ez k fajni fog.
Hmm, én 1.79-re emlékszem.
Valami más lesz az oka, hogy nem lépnek.
Nem értem ez min változat. Gondolom az áprilisi orosz olaj ára is 123 USD körül van, így hogy még nincs szankcionálva.
Ööööö, izé… nem lehetséges, hogy nem rólad van szó?
Meg jo hogy nem rolad szolt a hozzaszolas:) Bar nem nekem irtad..
Nekünk családilag autózni jelenleg nem csak gyorsabb és kényelmesebb, hanem – kapaszkodj meg – olcsóbb is mint tömegközlekedni.
És nem, nem a 480-as benzin miatt. Hibrid autónk van, városban elektromosan járunk, messzebre benzinnel (prémiumot szoktunk tankolni, szóval a 480-as benzinárat egyszer sem használtuk ki). Az elektromosság miatt környezetbarátabb is, mint a busz a mi vonalunkon, ami iszonyú mennyiségű fekete füstöt ereget és ül rajta 3 ember.
Nem, nem jár a kényelem, de ha egyszer OLCSÓBB is így, akkor hülye lennék nem élvezni. Ha drágább lesz, akkor majd átértékelem, hogy a többi előny megéri-e a felárat.
Ha pedig majd nem tehetem meg az autózást, akkor tömegközlekedek, de nem értem, akkor miért kárörvendkednél, 10 évig élveztem a kényelmet, utána majd pár évig nem élvezem, az nekem nem rosszabb, mintha egyáltalán nem élveztem volna az elmúlt 10 évben. 🙂
Szerintem rajtad ö nem örömködik senki. Inkább azon hogy végre kiderült: fenntarthatatlan hogy már az operátor réteg is autóval jár WC-re. Sajnos leginkább olyannal, aminek műszakit sem szabadna adni. A zaj és a szmog hatását pedig az egész társadalom elszenvedi.
95-ös benzin: 594 forint/liter
Gázolaj: 640 forint/liter”
telex.hu/gazdasag/2022/03/07/nagyot-emelkedik-szerdan-a-benzin-es-a-gazolaj-nagykereskedelmi-ara
Ez dollárban van és a kőolaj árát mutatja, nem a benzinét.
Nagyon erosen elgondolkoztam azon, hogy valtsunk-e elektromos autora a tervezettnel (2025-2026) sokkal korabban.
2/3-a állampapírokban, az 1/3-a pedig etf, rv, devizában.
Sajnos úgy érzem ha még jobban bedörren az infláció, a Ft romlik, megint az veszít a legtöbbet, aki vigyázott a pénzre, és nem engedheti meg a durva kockázatot. (mint a kulföldi rv.)
Komolyan átgondolom mi mást tehetnék. Azért csalódott vagyok.
Tehát? 🙂
A rezsicsökkentés meg a 480-as benzin nem lesz sokáig tartható. Egy olyat kéne ami napi 1 ft-al emeli szép fokozatosan az árat a normál piaci árra. Meg lesznek főzve a vízben a békék nem pedig forróvízba dobva egyből 480 ról 700Ft-ra.
[kicsit off]
Mi az ami brutál infláció idején jó / legalább értékálló befektetés?
Az ingatlanon kívül, mert ha jönnek az oroszok, akkor cseszhetem a téglahalmazomat a robbanás után.
A gázár világpiaci megfizetése mégdurvább lesz: “Egy köbméter gáz, amiért a magyar lakosság 66 forintot fizet az állami szolgáltatónak, a tőzsdén jelenleg több mint 800 forintba kerül.”
forrás: g7.hu/adat/20220307/egy-nagyon-aktualis-abra-arrol-hogy-miert-van-halalra-itelve-a-rezsicsokkentes/
Majd megint elkezdenek műanyaggal meg ruhával fűteni.
Ez nem azt a reteget erinti, akinek fajni fog a kenyer ara. Es szerintem meg. Nem kell areses, kamatemelesnek bearazodni, csak figyelik hogy kitartanak e a penzontes mellett..
Szerintem.
Akinek tenyleg faj az infla, annak majd adnak krumplit marcius vegen.
En is ezen gondolkodom, de ha kozben nem kapcsolnak vissza par atomeromuvet, akkor tok mindegy.
Ha valaki az ukrán konfliktus hátterébe még bele szeretne látni valamit, akkor keressen rá a világ palagáz, olajpala térképére. Nézze meg, majd azt, hogy hol voltak az elmúlt 5-10-15 évben nagyobb konfliktusok, amiben az USA aktívan részt vett.
“Nekünk családilag autózni jelenleg nem csak gyorsabb és kényelmesebb, hanem – kapaszkodj meg – olcsóbb is mint tömegközlekedni.”
Érdekelne a matek. Egy km ma minden költséggel úgy 60 Ft. Ha napi 40 km-t mentek vele, az egy hónapban kb. 22*40*60 = kb. 53.000 HUF. 2 felnőtt és 2 diák bérlet Pesten úgy 30 ezer.
PHEV gondolkozok mint masik opcio. Varosi rohangalasra eleg az akku, utazashoz ott a benzin motor.
Otthoni toltes megoldasa a legnezebb problema, mert tulajnak es a haznak is hozza kell jarulni a melygarazsba tolto beszerelesehez.
Aram arat 12-24 honapra le tudom fixalni. Ha bezuhan az olaj ara akkor max nem toltom fel es hasznalom hibridkent.
Én sem értem. Ukrajnában a fővárost ostromolják, az ukrán gazdaság lényegében nem működik, és a forint jobban zuhan? Egyszerűen erre semmilyen racionális indokot nem látok, hiába erőltetem magam.
Bakker, nem tudtam, hogy mi lehet a gond. Így már teljesen egyértelmű a forint / euro árfolyam.
Feltételezhetően úgy gondolják, hogy nem szükséges beavatkozni.
Képzeld, nenlmcsak a nagykörúton járnak autóval, hanem vidéken is .
Én például mindennap minimum 100 kilométert, de heti 2 nap 160 kilométert vagyok kénytelen ingázni AUTÓVAL. Mivel más közlekedési módon NEM lehetséges a munkábajárásom, hone office pedig nincs. 15 Ft/km -t térítenek, a többi saját zsebből..
További jó kárörömködést!
Ui. Szerencsére volt annyi eszem, hogy az olajat longoltam/longolom így mindeközben degeszre keresem magamat a tőzsdén 🙂
Tulajdonképpen Gyuriék az MNB-nél bevezették Magyarországra az új fizetőeszközt. = FOSRINT