Napi ábra: mennyien vásárlunk az interneten és mit veszünk?
Hogy alakul az Unióban az online vásárlók aránya, s mennyire nőtt a számuk 2016-hoz képest?
Mit vásárlunk online?
Kiszámoló – egy blog a pénzügyekről
Pénzügyi tanácsadás, ahogy mindig is szeretted volna.
Mindent IS rendeltem már neten, dehogy ruha cipő így menjen?!
Próba nélkül soha, mégha tudom is a méretem, cipőnél ha nyomja a nyelve, vagy egy oldali varrás zavar lépésnél, ruháknál is kva élet hogy nincs két egyforma “L”.
Még egy forgalmazón belül is más és más.
Igaz én nagyon minimálban ruházkodom, pénzpocséklás…
Amit megrendeltek három méretben, hogy tutitt jó legyen, abból a legalább kettő visszaküldött a szemétben végzi. Az EU-s rendelések 68%-a ruha. katasztrófa. Ajánlom elovasásra ezt a cikket:
qubit.hu/2022/01/31/megrendeled-almaid-rozsaszin-mikrohullamu-sutojet-megsem-tetszik-visszakuldod-szo-nelkul-megy-a-szemetbe
Amúgy nem gondolom, hogy minden visszaküldött cucc a kukában végezné, ettől függetlenül nem tartom jó gyakorlatnak fenntarthatóság szempontjából az ész nélküli visszaküldözgetést. Ha valami nem kell, ne rendeld meg. Illetve azért ruháknál is jobb helyeken fel vannak tüntetve a méretek cm-ben is, szól annyira nem lehet mellényúlni.
A fenti kommentekben leírt oda-vissza küldés megmagyarázza a kiemelkedő arányt, főleg hogy bizonyára sokan unalomuzesbol rendelgetnek minden sz.rt.
És akkor arról nem is beszéltünk, hogy a legtöbb visszaküldött áru egyből megy a szemétlerakóba vagy égetőbe!
A ruhát én sem értem, azt azért úgy felpróbálná az ember, főleg, hogy még a kommersz ruházati termékek anyaga, minősége is változik időszakonként.
Ellenben számítógépet, laptopot, mobiltelefont nyugodtan lehet neten rendelni, azt úgyis becsomagolva veszed át a boltban is.
De már megszoktam, hogy kicsit furcsa a világ.
Megjegyzés: értem én, hogy ne kommenteljen valaki sokat egyszerre, de azért lehetne különbséget tenni, ha valaki két vagy több különböző bejegyzéshez szeretne hozzászólni; három komment két különböző bejegyzéshez szerintem még nem floodolás.
Az Amazon bizalma nagy, brutál nagy átkattintási arány érkezik a cikkeimből, az átkattintók jelentős része meg vásárol valamit. Persze emiatt gyilkos verseny van az oldalak között, nekem csóróként esélyem sincs lenyomni a nagyokat, mivel nincs meg hozzá a pénzügyi háttér. Így egy mikro nichében tevékenykedem, és szedem fel az aprót, amiért a nagyon nagyok nem hajolnak le.
Nálam ritka a visszaküldés, talán ha 50-ből 1. Valószínűleg nagyon jól targetálok. A mai megrendelést néha még aznap kiviszik, de maximum másnap. És általában FREE DELIVERY van.
Nagyon jó az amcsiknál az Amazonnál a Prime, kis díjért ingyen kiszállítás. Így nem csodálom, ha minden vackot netről rendelnek.
A futár amúgy is szállít ki a környékeden, azaz üzemanyagban szinte semmi plusz terhelés a visszaszállítás.
A nagy ruhaüzletek nem dobják ki a visszaküldött ruhákat, rajta van az egyedi azonosító, lelövik a vonalkódot, vissza is került raktárba.
Az valóban gyökérség, hogy valaki kölcsönzőnek használja a webshopokat (pl. fúrógép kell 1 napra, kerti partira extra hűtő, stb), ott tényleg neccesebb a visszaküldött áruk ellenőrzése.
Nem tudom annyi-e, de áttételésen adatszolgáltatunk mi is eustatnak: annyira minősíthetetlne módon kérdeznek, és persze utána a hazai szervek is, hogy jó ha eltalálják, hogy autót gyártasz, vagy bank pedig vagy. Igen a hazai KSH is pont ilyen ostoba hely.
És a következő ilyen, de az még inkább off, az az ÁSZ, azok olyan folyamatokat kérdeznek le és számolnak be róla, amire minden évben megírjuk, hogy nincs értelme, és konszolidálni kéne mrd eur nagyságrendben, de gondolom mindig benne van a zárszámadásban is.
Szóval, statisztikának jó volt ez is.
Az lenne érdemes még megnézni valós adatok alapján, hogy mennyit szakadt az aliexpress és tsai az EU felé, mert pl. a postai vámolás kiszámíthatatlansága miatt gondolom sokan, így én sem rendelek annyit, mint rég. EU szinten biztos látható összeg.
Az emag.hu és a mall.hu a két legalja online webshop. Mind a 2 nagyívben kerülendő. Sajnos az edigital és az emag házasult, úgyh már az edigital is hasonló kategória lett.
Cipő is megy simán online, itt is ismertek a márka szerinti méretek, ami nem márkás, azt meg max. a boltba viszem vissza (mert a legtöbbször ilyen lehetőség is van, nem kell feltétlen postára menni), és ott meg is vesszük, amit nem sikerült elsőre online.
Szóval a visszárut is lehet optimalizálni, csak kicsit akarni kell. Amúgy itt a posta legtöbbször ingyen van, ahogy a visszáru is.
Amúgy online ezerszer nagyobb a választék. A márkaboltban meg vagy van, vagy nincs, ami az online shopban viszont van.
+ Nem tudom mennyire van szabad hely egy egy futárnál de ha pont az ilyen visszaküldések miatt 2-3x annyi árú mozog akkor elég gyanús h több autó is kell. Vagy lehet a szűk keresztmetszet nem a furgon térfogata hanem a futár idejéből nem telik ki h 2x több címre menjen.
Annak a nagytudású intelligens külföldre költözött happy embernek meg üzenem /aki emagról nem kapott meg egy kávéfőzőt/, hogy nem feltétlen az emagról egyszer rendelt webshopos élményéből kiindulva kéne általánosítani a Magyarországon működő magyar tulajdonú webáruházakat. Akkor nem ismeri az emagot se milyen üzletpolitikát, tulajdonkört képvisel.
Üdv
egy magyar webáruház tulajdonos
Az a mennyiségű karton, amit kipakolnak szelektívnél, elképesztő.
Volt az SRF-en szó arról, hogy ez megterhelő a postának, és nem, ha nem lenne ennyi csomag, akkor máshogy alakulna a logisztika (más útvonalterv, csak levélkézbesítésre kevesebb postás, más útvonalak, stb).
De sebaj, megértünk a pusztulásra, nekem nincs gyerekem, a mások gyerekeinek b*sszátok szét a bolygót.
(Nem, nem relativizálom el az ipar szerepét, DE az ipar csak akkor termel ha el is tud adni. De mindegy is…)
Az online vásárlás nem egy fenntartható vásárlási forma, ahogy a pl.hentespult/üvegvisszaváltó is kár hogy eltűnt mert szintekkel több műanyag termelődik szemétként.
Az elmúlt 10 évben szerintem nagyon sokat fejlődött itthon a kultúra, ahogy rendelünk, ahogy bánunk a futárrokkal, ahogy segítünk a szolgáltatónak (és magunknak is) egyéb megjegyzésekkel rendelésnél. Egyre többen merik elutalni előre a pénzt, főleg ha megbízhatónak ítélik meg a szolgáltatót. Bár itt-ott tapasztalható bunkózás futárral (299.995 Ft-os tvnél a 300k-ból visszakéri az 5 ft-ot is XD) , ügyfélszolgálattal, de messze nem annyi mint évekkel ezelőtt.
Rengeteg potenciál van még a hazai online business-be bár már látható aki beszállt nehéz vagy lehetlen letaszítani a trónról 🙂
Én úgy látom egyébként 1-2 éve kezdett el erőteljesen az online tér felé torlódni a hazai ruha és cipő vásárlás is. Teljesen jól működik. Köszönhetően a nagy about meg shine profik megjelenésének is.
Leirnad, hogy melyik a tied, csak hogy tudjuk mit kell elkerulni a jovoben.
Az üzletek kínálata igazodik a csökkent kereslethez, egy természetes gazdasági folyamat, változást pedig észre sem veszed. Ha viszont egy másik országba költözöl, sok egyéb mellett itt is szembeötlő a különbség.
Saját tapasztalatom a UK-ben, hogy hiába akarsz megvenni valamit üzletben, az szinte soha sincs készleten, hamar leszoksz róla. Ez pedig elsorvasztja a hagyományos kereskedelmet, üzletek úgy szűnnek meg, mint kistelepüléseken a posták és bankfiókok, egy sor szakmával együtt.
Szuper akciók vannak, plusz kupon kedvezmény.
10-20k között nagyon jó minőségű nadrágokat, kabátokat, cipőket ki lehet fogni.
Nem tudom, hogy reklám akart-e lenni a hozzászólásod, de a tárgyi oldalra kaptam tavaly egy kereskedőtől a rendelés mellé valami 20%-os kupont. 1x ránéztem az oldalra, de néhány dolog, ami tényleg kellett volna méretben csak “S” és “XXXL” méretekben volt. Kb. a 8. ilyen kattintás után ott is hagytam az oldalt, a kupont meg bedoptam a szemetesbe.
Addig, amig Nagy-Brittania az Eu volt, én onnan is gyakran rendeltem ruhát. Az egyik ilyen üzletnek volt magyar lába is, 2x-es felárért. 8 font volt a futár bármennyi termékre. Most már az ügyintézés miatt nem éri meg.
Ha magad mész az áruért autóval a bevásárlóközpontba, annak jóval nagyobb az ökológiai lábnyoma, mint ha rendelsz, mivel a futár sok címen megy végig egy optimalizált útvonalon, a bevásárlóközpontba viszont külön-külön érkeznek autóval a vásárlók. Plusz a bevásárlóközpontok plusz infrastrukturális és logisztikai igényt jelentenek az ellátási láncban, kevésbé optimalizálhatóak, mint a futárcégek logisztikai központjai.
A legjobb persze ha gyalog távolságba mész csomagpontra az áruért, mert akkor a futárok is csak egy-egy helyre mennek, vagy a boltok, ahol vásárolsz, gyalog távolságban vannak, csakhogy utóbbi kivitelezhetetlen a legtöbb lakhelyre nézve.
Konkrétan az emag egy nagyra nőtt sufnicég, szürkeimportos-webshop garanciás termékek, közel nulla ügyfélszolgálattal. Apró, nem sürgős dolgokat van értelme rendelni onnan, de totálisan érthetetlen számomra, hogy vannak akik simán több százezres termékeket rendelnek tőlük. Azért, mert egy 300 ezres laptop ott 5 ezerrel olcsóbb, mint egy korrekt helyen, nem fogok kockáztatni, hogy ha tönkremegy, akkor nem fordulhatok a gyártó hazai képvisletéhez, hanem hozzájuk kell visszaküldenem, és akkor reménykedhetek, hogy talán lesz valami.
Egy időben rendeltem tőlük apróbb dolgokat, aztán egyszer szembesültem az ügyfélszolgálatukkal, pontosan annak hiányával, mert több hetes átfutása van annak, ha egyáltalán válaszolnak valamire. Aztán törölni akartam az accountomat, de ilyen funkció nincs az oldalon, fél év harc volt, már mindenféle hatósággal fenyegetőztem, mire hajlandóak voltak törölni
1. Olyan helyről kell rendelni, ahol
– ingyen cserélik a méretet, akár többször, úgy hogy a futár hozza az újat és átadod neki a rossz méretet. (pl ecipo.hu)
– ha nincs ilyen gyorscsere, legalább a visszaküldés legyen olyan, hogy futárt küld érte a cég (pl AboutYou, HM), ne kelljen már postára menni a csomaggal
2. Ha egy márkából ismered a méretedet, akkor 90%, hogy jó lesz a kiválasztott cipő.
3. Ha bizonytalan vagy a méretben, rendelj egyszerre két méretet és ami nem jó, azt küldd vissza.
A ruhavásárlásokat úgy csináljuk, mintha boltban próbálgatnánk, rendelünk mindenből több félét, két méretben (ha van, mert általában az utolsó darabos akciók a legjobb vételek), otthon kiválasztjuk ami kell, a többi pedig megy vissza. Ehhez persze “kaucióként” ki kell fizetni akár 100.000 Ft-tal többet, de így kényelmes.
Nem reklám akart lenni, csak leirtam a tapasztalatom.
Szerintem szuper jó, hogy az AboutYouról lehet ingyen rendelni, visszaküldeni.
Általában szezon végén vannak szuper akciók.
Az valóban igaz, hogy nagy akciónál általában az első nap leraboljak.
Én amúgy 2 méretet is rendelek, így amelyik nem jó azt küldöm vissza.
A Stadivarius ok még, ott a 36-os stabil maradt.
A legtöbb helyen nő a derékbőség-csípőbőség.
A 198 cm magas, 75 kg-s fiamra, aki a sportok miatt széles vállú, izmos, de derékban/csípőben vékony kínszevedés farmert venni, melegítőt pláne. A többi gyerekemre sem egyszerű, de ők még normálabb magasságúak.
Na, épp az Orsay az egyik, ahol feleségem tapasztalta ezt a méret növekedst, az én farmer problémám meg épp a C&A-ban volt.
Egyébként a farmerban az a jó, hogy jellemzően van mindenféle kombináció méretben, én sport és túra nadrágokkal vagyok gondban, mert azoknak a bősége is folyamatosan növekszik, és jellemzően nincsenek kombinációk bőségre és hosszra, így nehéz elég hosszút találnom.
Érdemes felmenni az Aliexpress-re, és ott nagykereskedőknél rendelést imitálni. Van, ahol kiszállítanak 10 darabtól, és oda van írva, hogy kb. pár ezer forint darabja. Aztán elkezded felfelé vinni a mennyiséget, és a végén már ott van, hogy pár forint darabja. Ezt csinálják ezek a multik, Pepco, Kik és társai berendelnek pár tízezer darab terméket, és azt terítik egész Európában. Van, aki 3000 Ft-ért ad egy pólót, van, aki meg 20000 Ft-ért. De ugyanaz a fast fashion szemét.
Eközben meg a kínaiak Magyarországon mind a legújabb autókkal járnak, és zsebből vágják ki a köteg húszezrest. És a legjob lakóparkokban laknak. A magyar vállalkozónak meg a fenekébe is benéz a NAV. Na ezt nevezem igazán hazaáruló kormányzásnak, és most kivételesen nem csak Orbánékról beszélek, hanem ez a rendszerváltás óta így van.
Sok olcsó dolgot vettem már ott.
Bugatti elegáns bőr cipő 11k
Átmeneti kabátok 10-15k (drykorn, guess)
Öltönynadrág 7k
Farmerek 10-15k (replay, g star)
Az ay akvioinál jobb nincs, és ingyen szállítás és visszaküldés. Szóval bukni nem tudsz.
De mindenki maga döntse el.
Én ezek után fast fashion ruhát nem vagyok hajlandó vásárolni. Kicsivel olcsóbb, cserébe pár mosás után olyan mint egy rongy.
Tapasztalat (h&m, new yorker)