49 hozzászólás

  • Hitel
    fura…
    Mindent IS rendeltem már neten, dehogy ruha cipő így menjen?!
    Próba nélkül soha, mégha tudom is a méretem, cipőnél ha nyomja a nyelve, vagy egy oldali varrás zavar lépésnél, ruháknál is kva élet hogy nincs két egyforma “L”.
    Még egy forgalmazón belül is más és más.
    Igaz én nagyon minimálban ruházkodom, pénzpocséklás…
  • NN
    Igen, Svajcban (és talan Magyarorszagon is mar?) ez ugy megy, hogy megrendeled a ruhat, cipöt, de egyszerre rögötön 3 méretben rendeled, hogy biztos legyél a dolgodban. A kettöt ami nem jo utana pedig ingyen visszaküldöd. S még igy is olcsobb, mintha boltban vennéd. S mivel Svajcban vagy, az egészet raérsz kifizetni kiküldés utan 2-4 héten belül. Nejem kikészit vele, tele a haz visszavivendö dobozokkal 🙂
  • Tamas
    : mi kismama ruhákat rendelünk rendszeresen Németországból, itthon egyszerűen méregdrága és nincs választék sem
  • burnout
    sajnos ez is pusztítja a Földet: qubit.hu/2022/01/31/megrendeled-almaid-rozsaszin-mikrohullamu-sutojet-megsem-tetszik-visszakuldod-szo-nelkul-megy-a-szemetbe
  • Peter
    Lehet sokan nem fogják érteni, hogy egyes kategóriák miért mennek ennyire az EU-ban. Ez azért van, mert Magyarországon szerintem borzalmas az online rendelés. Decemberben Mo-n voltam, rendeltem emagról egy kávéfőzőt, nem érkezett meg megadott időre, semmi email, nekem kellett megkeresnem őket, az sem volt könnyű, majd még emailben IBAN számot küldeni, hogy hova utaljanak vissza egy bankkártyás fizetést. Utána mall.hu első megrendelt termék nekem nem volt megfelelő, ok cserélem, küld vissza 1800 ft-os postai díjon. Szóval a gond ott van, hogy nincs ingyenes cserelehetőség és drágák a kiszállítási díjak, valamint sokszor több nap a kiszállítás. Kontra Amazon España, évi 36 eurós Prime előfizetés, másnapra jön meg a rendelés, ingyenes visszaküldés, gyors ügyfélszolgálat, persze óriási cég, rengeteg pénze van, fogyasztóknak viszont egyszerűen ez tud nyújtani problémamentes online rendelést..
  • umate
    Magyarországon is így van, meg ha mindig ugyanonnan rendelést, akkor egy idő után a méret se kérdéses. Vannak mindenféle törzsvásárlói programok, abban már ingyen szállítanak, ingyen visszaküldhetsz, ha felprobálod és nem jó/nem tetszik, visszaküldöd.
  • Iron1
    Furcsa, hogy a napi cikkek (kb. Tescos bevásárlás) nincs benne, pedig elég feljövőben van ez a szegmens is.
  • //COMMENT DD *
    @nn

    Amit megrendeltek három méretben, hogy tutitt jó legyen, abból a legalább kettő visszaküldött a szemétben végzi. Az EU-s rendelések 68%-a ruha. katasztrófa. Ajánlom elovasásra ezt a cikket:
    qubit.hu/2022/01/31/megrendeled-almaid-rozsaszin-mikrohullamu-sutojet-megsem-tetszik-visszakuldod-szo-nelkul-megy-a-szemetbe

  • Kovácsné
    , lehet, hogy én egy zöld hippi vagyok, vállalom, de mióta olvasgattam kicsit az internetes vásárláshoz használt csomagolóanyagokról (aminek egy része bizony egyszerhasználatos műanyag), illetve arról, hogy mi lesz a visszaküldött cuccokkal (kuka, landfill, ez pl. egy ijesztő cikk: qubit.hu/2022/01/31/megrendeled-almaid-rozsaszin-mikrohullamu-sutojet-megsem-tetszik-visszakuldod-szo-nelkul-megy-a-szemetbe), azóta nincs szívem rendelni. Mutasd meg a feleségednek, hátha elveszi a kedvét. Az ételrendelésről is lehozott a covid, pont ennek okán, pedig én a konyhánkba covid előtt főleg csak olvasni jártam az ott található kanapéra.
  • mad823
    Még mielőtt: nincs olyan, hogy ingyen kiszállítás meg visszaküldés. Mint ahogy ingyen ebéd sem. 🙂
    Amúgy nem gondolom, hogy minden visszaküldött cucc a kukában végezné, ettől függetlenül nem tartom jó gyakorlatnak fenntarthatóság szempontjából az ész nélküli visszaküldözgetést. Ha valami nem kell, ne rendeld meg. Illetve azért ruháknál is jobb helyeken fel vannak tüntetve a méretek cm-ben is, szól annyira nem lehet mellényúlni.
  • Puffogok
    Ez a ruha rendelés nekem még nagyon nem akar működni. Egész egyszerűen ha offline vásárlok akkor is tortúra mire találok megfelelő méretű és nekem tetsző cipőt/ruhát. Max a már jól bevált helyről tudnék pl pólót venni (azokat is negyesevel veszem általában) de próba nélkül esélytelen. Hiába tetszik képen, ha az edzés miatt nincs női alkar méretű combom, mint a modellnek a fotón, akkor fel próbálva sehogy se áll rajtam 😀

    A fenti kommentekben leírt oda-vissza küldés megmagyarázza a kiemelkedő arányt, főleg hogy bizonyára sokan unalomuzesbol rendelgetnek minden sz.rt.

  • bobo (real)
    Qubit cikket linkelte már valaki? 😉
  • hemond
    Nagy a lábam, így itthon gyakorlatilag nem kapok cipőt, így rendelek. De már van itthon is olyan cipőbolt, ahol miniméterben adják meg a cipő méretét, így eléggé jól tudok rendelni, mellékesen ha nem tetszik ingyen visszaküldhetem
  • pumpedjano
    origo.hu/gazdasag/20200129-egyre-nagyobb-kornyezeti-teher-az-aruvisszakuldes-az-ekereskedelemben.html

    És akkor arról nem is beszéltünk, hogy a legtöbb visszaküldött áru egyből megy a szemétlerakóba vagy égetőbe!

  • Nans
    Az is érdekes lenne, hogy vajon tagállamonként miként alakul a rendelt termékek aránya.
    A ruhát én sem értem, azt azért úgy felpróbálná az ember, főleg, hogy még a kommersz ruházati termékek anyaga, minősége is változik időszakonként.
    Ellenben számítógépet, laptopot, mobiltelefont nyugodtan lehet neten rendelni, azt úgyis becsomagolva veszed át a boltban is.
    De már megszoktam, hogy kicsit furcsa a világ.

    Megjegyzés: értem én, hogy ne kommenteljen valaki sokat egyszerre, de azért lehetne különbséget tenni, ha valaki két vagy több különböző bejegyzéshez szeretne hozzászólni; három komment két különböző bejegyzéshez szerintem még nem floodolás.

  • Copywriter
    Van Amazon affiliate oldalam, én azt látom, hogy az amcsik tényleg mindent a neten vesznek. Sokszor előfordul, hogy átkattint Amazonra az oldalamról, és ott tök más vásárol. Volt olyan, aki egy zsugor ásványvizet vett, tésztákat és készételeket. De nagyon gyakoriak a kozmetikumok, ruhák és minden más is, amivel én nem is foglalkozom.

    Az Amazon bizalma nagy, brutál nagy átkattintási arány érkezik a cikkeimből, az átkattintók jelentős része meg vásárol valamit. Persze emiatt gyilkos verseny van az oldalak között, nekem csóróként esélyem sincs lenyomni a nagyokat, mivel nincs meg hozzá a pénzügyi háttér. Így egy mikro nichében tevékenykedem, és szedem fel az aprót, amiért a nagyon nagyok nem hajolnak le.

    Nálam ritka a visszaküldés, talán ha 50-ből 1. Valószínűleg nagyon jól targetálok. A mai megrendelést néha még aznap kiviszik, de maximum másnap. És általában FREE DELIVERY van.

  • C
    Magyarországon a kiszállítás díja akadályozza az igazi e-kereskedelmet. Ennek ára kb. 1000 Ft-tól felfele, de sokszor inkább 1500 vagy még több. Na most amikor a Tesco házhoz szállítja a teljes rendelést 30000 Ft értékben, ott jogosnak érzem a 999 Ft-ot. De nehezemre esik párszáz, egy-két ezer forintos apróságokat rendelni, ha ilyen drága a kiszállítás. Csak azért fizetem meg ezeket, mert az időm drágább, ha bemegyek személyesen üzletbe, de megértem, ha sokan inkább kolbászolnak egyik helyről a másikra.

    Nagyon jó az amcsiknál az Amazonnál a Prime, kis díjért ingyen kiszállítás. Így nem csodálom, ha minden vackot netről rendelnek.

  • GG
    Ne nyomjuk már a zöld nyafogást a visszaküldés miatt.
    A futár amúgy is szállít ki a környékeden, azaz üzemanyagban szinte semmi plusz terhelés a visszaszállítás.
    A nagy ruhaüzletek nem dobják ki a visszaküldött ruhákat, rajta van az egyedi azonosító, lelövik a vonalkódot, vissza is került raktárba.
    Az valóban gyökérség, hogy valaki kölcsönzőnek használja a webshopokat (pl. fúrógép kell 1 napra, kerti partira extra hűtő, stb), ott tényleg neccesebb a visszaküldött áruk ellenőrzése.
  • Szabolcs
    off: aki nem érti, miért az adott kategória miért annyi:
    Nem tudom annyi-e, de áttételésen adatszolgáltatunk mi is eustatnak: annyira minősíthetetlne módon kérdeznek, és persze utána a hazai szervek is, hogy jó ha eltalálják, hogy autót gyártasz, vagy bank pedig vagy. Igen a hazai KSH is pont ilyen ostoba hely.
    És a következő ilyen, de az még inkább off, az az ÁSZ, azok olyan folyamatokat kérdeznek le és számolnak be róla, amire minden évben megírjuk, hogy nincs értelme, és konszolidálni kéne mrd eur nagyságrendben, de gondolom mindig benne van a zárszámadásban is.
    Szóval, statisztikának jó volt ez is.

    Az lenne érdemes még megnézni valós adatok alapján, hogy mennyit szakadt az aliexpress és tsai az EU felé, mert pl. a postai vámolás kiszámíthatatlansága miatt gondolom sokan, így én sem rendelek annyit, mint rég. EU szinten biztos látható összeg.

  • axt
    “miniméterben”? Hogy micsoda? Milliméter akart az lenni, nem? Nyugtass meg, hogy te ezt nem így írod a mindennapokban 🙂
  • AngelCow

    Az emag.hu és a mall.hu a két legalja online webshop. Mind a 2 nagyívben kerülendő. Sajnos az edigital és az emag házasult, úgyh már az edigital is hasonló kategória lett.
  • Mentike
    Németországban élünk, ruhát, játékot, műszaki cikket, iskolaszereket, könyvet szinte kizárólag online veszünk. A ruhákkal nincs gond, bejáratott márkák, méretezést megbízhatóan ismerjük, minimális visszaküldés van. Gyerekruhában előfordul, hogy nem tetszik, de azt meg legtöbbször bolti átvételre szoktam kérni, oda is szoktam visszavinni.
    Cipő is megy simán online, itt is ismertek a márka szerinti méretek, ami nem márkás, azt meg max. a boltba viszem vissza (mert a legtöbbször ilyen lehetőség is van, nem kell feltétlen postára menni), és ott meg is vesszük, amit nem sikerült elsőre online.
    Szóval a visszárut is lehet optimalizálni, csak kicsit akarni kell. Amúgy itt a posta legtöbbször ingyen van, ahogy a visszáru is.
    Amúgy online ezerszer nagyobb a választék. A márkaboltban meg vagy van, vagy nincs, ami az online shopban viszont van.
  • Hegyeshalomnal megáll
    Király Júlia!? Hagyjuk már. Lejárt szavatosságú jegybankár. A gond az, hogy a hozzá hasonlók tanítanak es osztják az észt hogyan kéne jobbá tenni az oktatást. Az első lépés, hogy ő ne oktasson, a deviza hiteleknél látszódott a “szakértelme”. Ez oktató? Szégyen!
  • Nincs
    az emberek többsége még mindig nem Budapesten él, egy kisebb városban nem olyan biztos h aznap amúgy is járna arra a futár (vagy épp az a futár a rengeteg vállalat közül)

    + Nem tudom mennyire van szabad hely egy egy futárnál de ha pont az ilyen visszaküldések miatt 2-3x annyi árú mozog akkor elég gyanús h több autó is kell. Vagy lehet a szűk keresztmetszet nem a furgon térfogata hanem a futár idejéből nem telik ki h 2x több címre menjen.

  • egy magyar webáruház tulajdonos
    Ez hogy lehet? Hát Magyarország megelőz olyan nagyon tuti és irigyelni való helyeket mint Ausztria Horvátország Spanyolország? Pedig itt kommentszekcióban rendszeresen sokmindenkitől azt olvasom, hogy miyen szánalmas egy sz.r ország ez.Itt minden rossz, külföldön mennyi minden jól működik. (pedig itthon is nagyon jól működik sokminden szerintem)

    Annak a nagytudású intelligens külföldre költözött happy embernek meg üzenem /aki emagról nem kapott meg egy kávéfőzőt/, hogy nem feltétlen az emagról egyszer rendelt webshopos élményéből kiindulva kéne általánosítani a Magyarországon működő magyar tulajdonú webáruházakat. Akkor nem ismeri az emagot se milyen üzletpolitikát, tulajdonkört képvisel.

    Üdv
    egy magyar webáruház tulajdonos

  • chrealitycheck
    A neten rendelős visszaküldözgetősök azok az ignoráns példák, akik szerint pont csak ők nem számítanak a nagy számokba bele. A mi házunkban egy háztartás játssza ezt(a4ből). Hetente van 8-10 karton a postaládáknál, nem ritkán visszáru…
    Az a mennyiségű karton, amit kipakolnak szelektívnél, elképesztő.
    Volt az SRF-en szó arról, hogy ez megterhelő a postának, és nem, ha nem lenne ennyi csomag, akkor máshogy alakulna a logisztika (más útvonalterv, csak levélkézbesítésre kevesebb postás, más útvonalak, stb).

    De sebaj, megértünk a pusztulásra, nekem nincs gyerekem, a mások gyerekeinek b*sszátok szét a bolygót.
    (Nem, nem relativizálom el az ipar szerepét, DE az ipar csak akkor termel ha el is tud adni. De mindegy is…)

    Az online vásárlás nem egy fenntartható vásárlási forma, ahogy a pl.hentespult/üvegvisszaváltó is kár hogy eltűnt mert szintekkel több műanyag termelődik szemétként.

  • Webshoptulaj
    A hazai online vásárlókra eléggé széles rálátásom van, de termékkört tekintve inkább férfi vásárlókról:
    Az elmúlt 10 évben szerintem nagyon sokat fejlődött itthon a kultúra, ahogy rendelünk, ahogy bánunk a futárrokkal, ahogy segítünk a szolgáltatónak (és magunknak is) egyéb megjegyzésekkel rendelésnél. Egyre többen merik elutalni előre a pénzt, főleg ha megbízhatónak ítélik meg a szolgáltatót. Bár itt-ott tapasztalható bunkózás futárral (299.995 Ft-os tvnél a 300k-ból visszakéri az 5 ft-ot is XD) , ügyfélszolgálattal, de messze nem annyi mint évekkel ezelőtt.
    Rengeteg potenciál van még a hazai online business-be bár már látható aki beszállt nehéz vagy lehetlen letaszítani a trónról 🙂
    Én úgy látom egyébként 1-2 éve kezdett el erőteljesen az online tér felé torlódni a hazai ruha és cipő vásárlás is. Teljesen jól működik. Köszönhetően a nagy about meg shine profik megjelenésének is.
  • Mr.RTFM
    magyar webáruház tulajdonos
    Leirnad, hogy melyik a tied, csak hogy tudjuk mit kell elkerulni a jovoben.
  • CloseTheMiningDoor
    Az online vásárlás terjedése egyébként értelemszerűen visszahat a hagyományos bolti kereskedelre, úgy értem, minél nagyobb részt vesz ki a tortából az online kereskedelem, a hagyományos üzletekben idővel ezzel arányosan csökken a kereskedelmi volumen. Ha pedig kevesebb terméket adnak el az üzletekben, akkor azok szűkebb körű és kisebb készletet tartanak, kevesebb kasszával dolgoznak, üzletek szűnnek meg.

    Az üzletek kínálata igazodik a csökkent kereslethez, egy természetes gazdasági folyamat, változást pedig észre sem veszed. Ha viszont egy másik országba költözöl, sok egyéb mellett itt is szembeötlő a különbség.

    Saját tapasztalatom a UK-ben, hogy hiába akarsz megvenni valamit üzletben, az szinte soha sincs készleten, hamar leszoksz róla. Ez pedig elsorvasztja a hagyományos kereskedelmet, üzletek úgy szűnnek meg, mint kistelepüléseken a posták és bankfiókok, egy sor szakmával együtt.

  • About Me
    Én ruhákat szinte csak aboutyou-ról rendelek.
    Szuper akciók vannak, plusz kupon kedvezmény.
    10-20k között nagyon jó minőségű nadrágokat, kabátokat, cipőket ki lehet fogni.
  • Mark
    miért, mi rosszat írt? Hogy ne egy webshop egyetlen rendelése/szállítása/problémája alapján vonjon le következtetést valaki az összes magyar webshopra? Ez valóban felháborító, nem szabad tőle rendelni….
  • nyman
    Szerintem félrevezető a kérdés, mert nem árnyal. Az is benne van, aki 1x rendelt valamit, meg van aki majdnem minden nap. így torz. Ez olyan, mint a 16 éves fiatalok 4/5-e fogyasztott alkoholt. Azért itt se mindegy, hogy néha leitta az apja söréről a habot, vagy naponta betol pár deci töményet. 🙂

    Nem tudom, hogy reklám akart-e lenni a hozzászólásod, de a tárgyi oldalra kaptam tavaly egy kereskedőtől a rendelés mellé valami 20%-os kupont. 1x ránéztem az oldalra, de néhány dolog, ami tényleg kellett volna méretben csak “S” és “XXXL” méretekben volt. Kb. a 8. ilyen kattintás után ott is hagytam az oldalt, a kupont meg bedoptam a szemetesbe.

    Addig, amig Nagy-Brittania az Eu volt, én onnan is gyakran rendeltem ruhát. Az egyik ilyen üzletnek volt magyar lába is, 2x-es felárért. 8 font volt a futár bármennyi termékre. Most már az ügyintézés miatt nem éri meg.

  • Zabalint
    Ruhánál múltkor megtapasztaltam ugyanazt, ami feleségem problémája szokott lenni. Ugyanaz a számozás évről-évre egyre nagyobb ugyanabban a boltban, ugyanazon márkákból is. Rendeltem egy farmert, ugyanaz a méret, ugyanaz a márka, ugynaz a fazon, már volt belőle egy, és konkrétan nagy lett. Ez annyiban durvább, mint feleségem esete, akinek régen még jó volt az S, majd csak az XS, de ma már van hogy az XS is nagy, hogy ez esetben számok voltak, amik ezek után fene se tudja mit mérnek, ha így is csak adott pillanatban relatív mutatónak számítanak.
  • Peter
    Az Emag, Mall stb… nem magyar tulajdonú webshopok. Nem egyszeri tapasztalat és nem csak én panaszkodom, hanem ismerősök is. És nem azt írtam, hogy minden webshop kuka, a nagyok egyszerűen már nem képesek kezelni jól a megrendeléseket, ügyfeleket, logisztikát… ügyfeleim között több kkv webshop van, én is rendelek kisebb webshopoktól és ők jól végzik a dolgukat, de sajnos többször a futárszolgálaton csúsznak el… Ha az Amazon bejön Magyarországra, akkor az nem lesz olyan jó így a kicsiknek, de egy jobb felületet és szolgáltatást fog valószínűleg biztosítani, mint az Emag a piacterével… Én már képzem magamat Amazonból, mert biztos, hogy több kisebb webshop is be fog lépni oda… ezt javaslom neked is, mert elkerülhetetlen lesz. Emag valami vezetője azt nyilatkozta, hogy felkészültek az Amazon érkezésére, hát nem hiszem, nagyon nagy sza.. lesznek…
  • Zabalint

    Ha magad mész az áruért autóval a bevásárlóközpontba, annak jóval nagyobb az ökológiai lábnyoma, mint ha rendelsz, mivel a futár sok címen megy végig egy optimalizált útvonalon, a bevásárlóközpontba viszont külön-külön érkeznek autóval a vásárlók. Plusz a bevásárlóközpontok plusz infrastrukturális és logisztikai igényt jelentenek az ellátási láncban, kevésbé optimalizálhatóak, mint a futárcégek logisztikai központjai.
    A legjobb persze ha gyalog távolságba mész csomagpontra az áruért, mert akkor a futárok is csak egy-egy helyre mennek, vagy a boltok, ahol vásárolsz, gyalog távolságban vannak, csakhogy utóbbi kivitelezhetetlen a legtöbb lakhelyre nézve.
  • Zabalint

    Konkrétan az emag egy nagyra nőtt sufnicég, szürkeimportos-webshop garanciás termékek, közel nulla ügyfélszolgálattal. Apró, nem sürgős dolgokat van értelme rendelni onnan, de totálisan érthetetlen számomra, hogy vannak akik simán több százezres termékeket rendelnek tőlük. Azért, mert egy 300 ezres laptop ott 5 ezerrel olcsóbb, mint egy korrekt helyen, nem fogok kockáztatni, hogy ha tönkremegy, akkor nem fordulhatok a gyártó hazai képvisletéhez, hanem hozzájuk kell visszaküldenem, és akkor reménykedhetek, hogy talán lesz valami.
    Egy időben rendeltem tőlük apróbb dolgokat, aztán egyszer szembesültem az ügyfélszolgálatukkal, pontosan annak hiányával, mert több hetes átfutása van annak, ha egyáltalán válaszolnak valamire. Aztán törölni akartam az accountomat, de ilyen funkció nincs az oldalon, fél év harc volt, már mindenféle hatósággal fenyegetőztem, mire hajlandóak voltak törölni
  • Pistu
    Nem tudom hogy vagytok vele, de inkább csomagautomatát választom, főleg ha nem lehet megadni hány órakor jöjjön a futár. A legviccesebb amikor az ÁSZF-ben nem vállalnak felelősséget szállítási sérülésért ha nem a futár előtt bontod ki, de persze a futár erről nem tud és úgy néz rád mint a véres rongyra, mert ő sietne. Van még hova fejlődni.
  • eferix
    Látom, van aki nem tudja elképzelni, hogyan lehet cipőt venni online.
    1. Olyan helyről kell rendelni, ahol
    – ingyen cserélik a méretet, akár többször, úgy hogy a futár hozza az újat és átadod neki a rossz méretet. (pl ecipo.hu)
    – ha nincs ilyen gyorscsere, legalább a visszaküldés legyen olyan, hogy futárt küld érte a cég (pl AboutYou, HM), ne kelljen már postára menni a csomaggal
    2. Ha egy márkából ismered a méretedet, akkor 90%, hogy jó lesz a kiválasztott cipő.
    3. Ha bizonytalan vagy a méretben, rendelj egyszerre két méretet és ami nem jó, azt küldd vissza.

    A ruhavásárlásokat úgy csináljuk, mintha boltban próbálgatnánk, rendelünk mindenből több félét, két méretben (ha van, mert általában az utolsó darabos akciók a legjobb vételek), otthon kiválasztjuk ami kell, a többi pedig megy vissza. Ehhez persze “kaucióként” ki kell fizetni akár 100.000 Ft-tal többet, de így kényelmes.

  • 999
    Zavarja az eladót, hogy a 299.995 Ft-os tvnél a vevő visszakéri az 5 Ft-ot? Elhiszem, de a problémát nem a vevő okozta, hanem az eladó, aki nem volt hajlandó leírni, hogy a tv 300.000 Ft-ba kerül. Ha azt írná ki, egy csapásra megszüntetné a problémát. Egészen elképesztő, hogy az eladó egy ilyen pszichológiai trükkel próbál minél több vevőt rávenni a vásárlásra, aztán ha sikerült, még panaszkodik is.
  • About Me
    Nyman
    Nem reklám akart lenni, csak leirtam a tapasztalatom.
    Szerintem szuper jó, hogy az AboutYouról lehet ingyen rendelni, visszaküldeni.
    Általában szezon végén vannak szuper akciók.
    Az valóban igaz, hogy nagy akciónál általában az első nap leraboljak.
    Én amúgy 2 méretet is rendelek, így amelyik nem jó azt küldöm vissza.
  • jami
    Évek óta az Orsay-ba jártam, most már főleg csak rendeltem. Egyrészről bénább lett sok esetben a minőség, másrészről vannak időszakok, amikor a színeket elviszi a cica – de ami durvább, hogy igen, már náluk is elkezdtek nőni a méretek. Pl a C&Aból már rég kiestem, de legutóbb az orsay 34-s farmerja volt csak jó… Úgy, hogy 20+ éve közel ugyanannyi a súlyom és vannak részek, ahol, hm, szélesebb lettem.
    A Stadivarius ok még, ott a 36-os stabil maradt.

    A legtöbb helyen nő a derékbőség-csípőbőség.
    A 198 cm magas, 75 kg-s fiamra, aki a sportok miatt széles vállú, izmos, de derékban/csípőben vékony kínszevedés farmert venni, melegítőt pláne. A többi gyerekemre sem egyszerű, de ők még normálabb magasságúak.

  • Zabalint

    Na, épp az Orsay az egyik, ahol feleségem tapasztalta ezt a méret növekedst, az én farmer problémám meg épp a C&A-ban volt.
    Egyébként a farmerban az a jó, hogy jellemzően van mindenféle kombináció méretben, én sport és túra nadrágokkal vagyok gondban, mert azoknak a bősége is folyamatosan növekszik, és jellemzően nincsenek kombinációk bőségre és hosszra, így nehéz elég hosszút találnom.
  • pkrt
    Az online ruhavásárlást én sem értem; a méretprobléma mellett ott van még a szabás, a kényelmesség; simán van ami méretben jó de egyszerűen kényelmetlen. De ehhez fel kell próbálni. Mondjuk szökőévente vásárolok ruhát (klasszik férfi, akkor vesz valamit ha az előző leszakadt róla két napja) és akkor is főleg turkálóból szóval nem rajtam keresik magukat halálra a forgalmazók. A fast fashion fogalom meg teljesen értelmezhetetlen számomra. A nőknél ez nagyobb probléma de a férfiaknál túl nagy változás azért nincs. Szolid szabás esetén kb. soha nem megy ki a divatból. Ha mégis akkor meg elrakod tíz évre és utána újra divatos lesz. Olyan ez mint az autó: szögletes, gömbölyű vagy a ketőt közötti átmenet. Sok más lehetőség nincs.
  • pkrt
    Sok webshopra azért ráférne egy kicsit erősebb szabályzási környezet vagy valamilyen nívósabb önkéntes minősítés. Nemrég egy szerszám webshopban (hivatalos forgalmazó) vásároltam barkácseszközt amit ajándéknak szántam. Átvételkor vagy utána nem nyitottam ki a csomagolást (hiba volt) mert teljesen sértetlen volt. Az ajándékozás utáni kibontáskor derült ki, hogy egy külső műanyag alkatrész (amely fő funkciót nem befolyásolja, de a használatot kicsit kényelmetlenné teszi és kb. 20 Forint) törött. Jeleztem a webáruház felé a problémát és kértem az alkatrész pótlását. Kapásból elküldtek a búsba, hogy ők nem foglalkoznak alkatrésszel. Mi??? Az volt a szerencsém, hogy a terméknek volt magyarországi importőre aki (szerintük még ők tettek nekem szívességet) végül megoldotta a dolgot. Így nem kínaiakkal kellett leveleznem.
  • pkrt
    Folyt. Őszintén szólva azért lepődtem meg mert egy autó esetében is a kereskedőhöz viszed vissza ha valami problémád van és neki jelzed első körben, nem az importőr vagy pláne a gyártó felé. Egy az adott terméket hivatalosan forgalmazó, azt garanciával hirdető kereskedő felé úgy gondolom jogos elvárás, hogy a felmerülő problémákat kezelje. Nem várom el, hogy mindenhez is legyen tartalék alkatrész vagy saját maga javítson de kínáljon megoldást a problémámra. Ha mást nem akkor kérjen az importőrtől alkatrészt. Egy elszúrt hangvételű, lekezelő e-mailen múlt, hogy többet onnan semmit nem vásárolok. Tudom, én csak egy ember vagyok. De ha minden problémát így kezelnek akkor gyorsan végigérnek a piacon.
  • egy magyar webáruház tulajdonos
    Így már érthetőbb köszönöm. Amazont mindenki ,,várja” évek óta, kérdés lesz-e belőle valami. Ha lesz az durván tönkefog tenni nagyon sok kiskereskedőt.
  • Copywriter
    Ez jó, az Aboutyou-t hozni példaként 🙂 Azért tud ingyen cserét biztosítani meg kupont adni, mert a darabáron 100-200 Ft áron beszerzett ruhákat árusít 10-20ezerért. Ezzel nem is lenne baj, csak ne hivatkozzunk rá követendő példaként.

    Érdemes felmenni az Aliexpress-re, és ott nagykereskedőknél rendelést imitálni. Van, ahol kiszállítanak 10 darabtól, és oda van írva, hogy kb. pár ezer forint darabja. Aztán elkezded felfelé vinni a mennyiséget, és a végén már ott van, hogy pár forint darabja. Ezt csinálják ezek a multik, Pepco, Kik és társai berendelnek pár tízezer darab terméket, és azt terítik egész Európában. Van, aki 3000 Ft-ért ad egy pólót, van, aki meg 20000 Ft-ért. De ugyanaz a fast fashion szemét.

  • Copywriter
    Amúgy nézzétek meg, 2 éve bementem a kínaiba, hogy ott még biztos van olcsó ruha. Kifejezetten sporthoz keresten szétizzadható dolgokat. Eljutottam a farmerekhez is, nem volt farmer 7ezer alatt, de inkább 10ezernél indultak. Na most a magyar könnyűipart szétverték, mert nem érte meg itthon szőni, fonni, varrni. 7ezer forintos darabáron nem jön ki a magyar minimálbér? Na ne nevettessék már ki magukat. Ehelyett a világ másik végéből hozzá konténerben a silány minőséget, és tömjük Kínát.

    Eközben meg a kínaiak Magyarországon mind a legújabb autókkal járnak, és zsebből vágják ki a köteg húszezrest. És a legjob lakóparkokban laknak. A magyar vállalkozónak meg a fenekébe is benéz a NAV. Na ezt nevezem igazán hazaáruló kormányzásnak, és most kivételesen nem csak Orbánékról beszélek, hanem ez a rendszerváltás óta így van.

  • About me
    Azért erősen kétlem, hogy a 10-20 ezres ruha megvan pár száz forintból..
    Sok olcsó dolgot vettem már ott.
    Bugatti elegáns bőr cipő 11k
    Átmeneti kabátok 10-15k (drykorn, guess)
    Öltönynadrág 7k
    Farmerek 10-15k (replay, g star)
    Az ay akvioinál jobb nincs, és ingyen szállítás és visszaküldés. Szóval bukni nem tudsz.
    De mindenki maga döntse el.
    Én ezek után fast fashion ruhát nem vagyok hajlandó vásárolni. Kicsivel olcsóbb, cserébe pár mosás után olyan mint egy rongy.
    Tapasztalat (h&m, new yorker)