Raiffeisen: csak sikerült lehúzniuk
Írtam a Raiffeisen Gold 2-ről néhány hete, mint jó számlacsomagról, ha 400 ezer forint felett keresel.
Abban a cikkben írtam, hogy a nő a bankban a sok aláírandó papír közé becsempészett egy havi 3.990 forintos biztosítást, hogy azt is írjam alá, úgysem veszem észre.
Gondolom húsz emberből tizenkilenc szó nélkül alá is írja a sok marketing meg pénzmosási nyilatkozat között.
Rákérdeztem tőle, hogy mi ez? Jaj, ez semmi, ez csak egy életbiztosítás, bármikor le lehet mondani és egyébként is három hónapig ingyen van.
De mondom én ilyet nem kértem és maga sem mondta, hogy egyáltalán létezik ilyen, most meg alá akarja íratni velem, anélkül, hogy szólna.
De hát ingyen van az első három hónapban.
Akkor sem kérem.
Jó, akkor törlöm.
Ennyiben is maradtunk, visszaadtam a lapot aláírás nélkül.
Erre mit látok a számlaegyenlegemen?
A nő csak két dologban nem mondott igazat: hogy három hónapig ingyen van és nem aktíválja, miután észrevettem, hogy trükközik. S ha már csal, akkor a legdrágább csomagot állította be.
Nyilván arra játszanak, hogy a legtöbb prémium ügyfélnek hónapokig, ha nem évekig fel sem tűnik, hogy fizet egy ilyen díjat is a sok kártyás vásárlás meg előfizetés mellett.
Most majd megírom az MNB-nek, hogy vizsgálják ki, hogyan is lett nekem ilyen életbiztosításom, amikor se nem ajánlották, nem is ismertettek és a direkt kérésem ellenére is megkötötték úgy, hogy még alá sem írtam.
Csak azért írtam le ezt, hogy legyél nagyon résen, ezt máshol is eljátszhatják veled. Sok embernek lett így törlesztési biztosítása, amiről esetleg nem is tud, vagy akár folyószámla-hitelkerete.
Nem csak bankban, de akár egy kábelszolgáltatónál is eljátszhatják veled, olyanra is előfizetsz, amit nem is kértél.
Ha ez történik veled, mindenképp fordulj fogyasztóvédelemhez (vagy bank esetén az MNB-hez), hogy leszokjanak róla a szolgáltatók.
(Amikor még bankfiókvezető voltam, minden szerdán bankkártya mellé köthető balesetbiztosítást kellett eladni dömpingszerűen. Mi el tudtunk adni napi 5-6 darabot, máshol elment 40-50. Nem értettem, hogy lehetséges ez, amikor mi mindenkinek elmondtuk a lehetőséget. Teljesen irreálisnak tűnt, hogy egy nap el lehet ennyi kártyabiztosítást adni. Mint kiderült, a másik fiókban azt mondták az ügyfeleknek, hogy kötelező megkötni mindenkinek, új és régi kártyához egyaránt, az ügyfél csak arról dönthet, hogy melyik csomagot kéri. Ilyen is van sajnos.)
Update: megjött a bank válasza és jogosnak találták a panaszom, valóban nem írtam alá a papírt. Részemről ügy lezárva.
Akkor nem csak velem tortenik ilyesmi, de most mar tudni fogom kinek kell irni, köszi a cikket!
ugyfelszolgalat@mnb.hu Ha írsz banknak, tedd be mindjárt az MNB-t is másolatba, egyből komolyan fogják kivizsgálni a problémádat.
Az én bejelentéseimre még mindig jött válasz. 🙂 Ezt a cikket is valószínűleg hamarabb fogják olvasni, mint az e-mailt, amit küldtem.
Gondolom itt is valami ilyesmi van?!
Az jó, ha van az MNB-nek Kiszámoló-figyelő részlege.:) A kormánynak is lehetne…
Nekem nagyon jó tapasztalataim vannak az MNB-vel. Gyorsan és érthetően válaszolnak, a pénzintézetek/biztosítók pedig gyorsan visszavesznek, ha megjelenik egy MNB-hivatkozás a levelezésben. (Villámgyorsan megy onnantól az ügyintézés…)
Volt egy hasonló esetem a Babaváró felvételekor. Velem egy olyan biztosítást köttettek meg, ami bizonyos kondíciók esetén azonnal visszafizeti a babavárót, cserébe havi párezer forintba kerül. Nekem sem hívta fel erre az ügyintéző a figyelmemet, a papír aláírásakor kérdeztem rá, hogy ez mi. Mivel nincs semmilyen életbiztosításom (építkezni készülünk és egyelőre van annyi pénzünk, hogy ha bajom lesz, a feleségem vígan felneveli a gyereket, szóval minek), én megkötöttem és amíg nem kötünk egy valódi életbiztosítást (amit a hitelfelvételkor megteszünk), marad is, de érdemes rá figyelni, hogy kell-e.
Volt egy lakáshitelem, egy év törlesztés után felhívtak, hogy szerződést szegtem, mert nem használtam havonta két alkalommal a kártyámat, ezért kb. 80 000 Ft levontak a számlámról. Mondtam neki ez tökjó, de nincs is kártyám, mivel ez egy hiteltörlesztő számla és nem igényeltem hozzá és még is mondja már el, hol van a szerződésben ez a kitétel, hogy “kétszer kell használnom havonta a kártyát”, mert tök véletlen pontosan tudom mi áll benne és ilyen nincs. Válasz: Higgyem el neki benne van. Mondtam neki nem hiszem el, mert tudom, hogy nincs benne és most mondja meg hányadik oldal melyik pont!!! Ja most nincs előtte a szerződés, így azt nem tudja megmondani. Mondtam neki nem gond megvárom (30 perc némacsend) majd beleszól a telefonba tényleg nincs benne és elnézést…. Na itt kicsit elgurult a gyógyszer.. folyt. köv.
Második eset. Ugyan ez a hitel pár évvel később bementem végtörleszteni. Felküldték a központba vissza jött a számítás, amit elfogadtam aláírtam átutaltam a számlára a megfelelő összeget ami a dokumentumon állt. Ezt ellenőriztem még a fiók vezető is minden happy. Később kb. 15 nap után kapok egy levelet fedezet hiány nélkül a végtörlesztés nem teljesült…. Hívom is a központot, mi történt. Telefonba mondják, hogy a végtörlesztés és a havi levonás közötti kamat összegét nem helyeztem a számlára így nem tudták levonni. folyt.köv.
Már azt hittem Kiszámoló szabin van…. 🙂
***
Miklós ha nyaralsz, mennyi most a lángos a Balatonon?
Nemrég tünt fel, hogy “SMS Üzenetek díja (kártyaőr)” címmel levontak kb. 2000 Ft-ot.
Mióta lett fizetős az, ha vásárláskor SMS-t küld a bank??
Átnéztem az ERSTE Bank számlakezelő felületét (George).
Le lehet cserélni a korábbi SMS szolgáltatást az újra (Őrszem), de annak csak az ALAP havi díja van fenn, a kiegészítők a Bank üzletszabályzatában.. elkezdtem letölteni, és átnézni az üzletszabályzatokat, de aztán feladtam.
Gusztustalan.
Tegnap egy olyanba futottam bele ami csak a lustaságnak és belesz.rásnak tudható be, semmi haszna nem származott belőle.
Egy kisboltban vettem 2 különböző x szeletet, bontott dobozban volt a maradék néhány darab, vittem a dobozzal együtt. A pénztáros csaj az egyik dobozban megszámolta mennyi volt, lehúzott egy vonalkódot és beírta a darabszámot. A második dobozban jóval kevesebb volt, de már besokallt, egyszerűen lehúzta a 20 db-os doboz vonalkódját, kb. 7 darabért. Mikor látta, hogy észrevettem már kérte is a törlést. Megérdemelt volna egy panaszt, majdnem 2000 forintomba került az, hogy lusta volt 3-4 másodpercig számolni.
Változik az EU roaming.
hwsw.hu/hirek/64836/eu-europai-unio-roaming-roamingrendelet-szabalyozas-barangolas-mobilszolgaltatas-adat-hang-sms.html
Pl.: Red Free + esetén 20-ról 25 GB-ra nőtt a roaming adat.
Köszönöm Miklós, hogy megosztottad!
Aztán amikor az első terhelés után felhívtam, hogy ez mi volt, “hát, a bővített hirdetményt tessék elolvasni”. ♀️ Ja, boccs.
Én sem kértem, sőt, ki is akartam kapcsoltatni, mégis 100 ezer fölötti költést berakott részletfizetésbe… Akkor erősebben próbálkoztam, sikerült kikapcsoltatni
A “jó” hír az, hogy ezt sosem fogod tudni bizonyítani, mert a túl kis érték miatt nem fogja írásszakértő vizsgálni.
A pénzügyi fogyasztóvédelem sem foglalkozik az egyéni problémákkal, csak azokkal, melyek az államnak, vagy a bankszövetségnek okoznak kárt.
Biztos emlékszel, hogy annak idején a devizakölcsönökre is kötöttek a bankok biztosítást. Ehhez, a kölcsönszerződés részeként megszerezték az adósok hozzájárulását. Ettől kezdve egyetlen kölcsönre akár 100 egyforma biztosítást köthetett a bank, és a kölcsön bedőlése esetén 100-szoros kártérítés járt. Ebből a csapdából az áldozatok nem menekülhettek!
Lehet, hogy te sem fogsz tudni menekülni, Kiszámoló? :))
Már másodjára terhelték és nem írták eddig jóvá azt sem.
ERSTE banktól jöttem át kb 3-4 évvel ezelőtt rafihoz a premium gold 2.0 miatt. Nekem kezdetektől fogva minden rendben volt. Nagyon korrekt bánásmódot kaptam. Sosem tapasztaltam ilyen extra díjazást. Állampapírt is náluk kötöttem le. Lakáshitelt végül csak azért nem itt, mert OTPnél ismerős ügyintéző miatt gyorsabban tudtam ZOP hitelhez jutni.
Azóta már rafihoz hoztam 3 másik ismerőst is és mindig rendre megkaptuk az ügyfélajánlós bónuszokat is. Lehet bankfiók/ügyintéző kérdés is, de nekem eddig tényleg csak pozitív tapasztalataim voltak.
Nyitnak egy INGYENES számlát mert CSAK arra tudják kiutalni (ez is már valszeg hazugság volt, de nem volt már inger ennek kiderítésére is…)
Rákerül az összeg a számlára, valahogy hozzá kellene férni, csak elutalni lehet ugye, más lehetőség nincs is…
Természetesen úgy vonták le az utalás költségé, hogy csak zörgött ami sehol nincs a tájékozatóban, mivel végig INGYENES számláról ír és egyértelműen meg van határozva a felvett és a visszafizetendő összeg mindenféle pluszköltség nélkül…
Ez az MNB honlapról direktben elérhető hitel…
Egyedi MÉLTÁNYOSÁGBÓL jóváírták végül…..
Csalás
373. § (1) Aki jogtalan haszonszerzés végett mást tévedésbe ejt, vagy tévedésben tart, és ezzel kárt okoz, csalást követ el.
Hamis magánokirat felhasználása
345. § Aki jog vagy kötelezettség létezésének, megváltozásának vagy megszűnésének bizonyítására hamis, hamisított vagy valótlan tartalmú magánokiratot felhasznál, vétség miatt egy évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
Ezt a SEPA fogadást én is megszívtam, arra fogták, hogy nem közvetlen levelező bank, de hisz erre van a SEPA.
Végül felmondtam az EUR számlát és nyitottam egyet máshol + wise.
“[‥]feltételvizsgálat során *hűségnyilatkozat hiányában nem felelt meg a vonatkozó feltételeknek*, így sajnos nem jogosult az akcióban meghirdetett jóváírásra. *Ebből következően az akció kapcsán tett Hűségnyilatkozata sem lép érvénybe.*”
Hát, öööö. A hűségnyilatkozatot amit megtettem, azt nem ttem meg, ezért se hűségnyilatkozat, se 20 ezer forint. Elengedtem, mert hirtelen jobb ötletnek, mint tenni érte. Arra lennék kíváncsi, hogy ha ott hagnyám őket, akkor érvényes lenne-e a hűségnyilatkozat, és mennyit kérnének vissza a meg nem kapott pénzből?
Ha az ember 10-20 ezres belépési visszatérítést akar, akkor az a minimum, hogy elolvassa az akció feltételeit. Ha ingyen számlát akar, akkor pedig a kondiciókat. Ezek nem olyan hosszúak, mint pl. az ÁSZF. Azt felesleges végigböngészni.
Ha valami nem stimmel, panaszt kell tenni. Az az ügyfélnek csak egy e-mail, nekik meg egy egyórás ügyintézés.
Aki meg akar fejni egy bankot (márpedig az ingyen számlával és milliós pénzmozgatásokkal ez történik), annak egy kissé “smart”-nak kell lenni. 🙂
Nekem van Gold 2.0-m meg KandH prémiumom is. Ezeknél vannak banki költségek. Úgy értem, olyanok amit a bank fizet nekem. 🙂
Most nézzük meg az érme másik oldalát. Egy internet szolgáltatónál dolgozom. Olyan ügyfélkapunk van, ahol az előfizető _mindent_ meg tud nézni és be tud állítani, anélkül, hogy egy betűt is be kellene írnia, mert csak kattintania kell, illetve legördíteni. Sajnos vannak olyan ügyfelek, akiknek még ez is meghaladja a képességeit. Ilyenkor sokkal egyszerűbb nekik _minden_ hatósághoz elmenni, még ahhoz is, akinek semmi köze az internet szolgáltatáshoz, minthogy egyeztetni a szolgáltatóval. Ezt a hatósági ügyintézést mi már számlázzuk az ügyfeleknek természetesen, hiszen ez nem fér bele az internet szolgáltatás árába.
Ezzel most nem azt akarom írni, hogy Miklósnak nincs igaza, mert természetesen etika is van a világon, de azért ne általánosítsunk, ahogy mi sem teszünk ilyet az ügyfelek között, hanem mindenkit korrektül kiszolgálunk, és ha reklamál, akkor kivizsgáljuk azonnal.