Újra elérhető az elektromos kerékpárhoz kérhető támogatás

Október 4 és 8 között újra lehet elektromos kerékpárhoz támogatást igényelni, típustól függően maximum 90 vagy 150 ezer forintot, ami nem lehet több, mint a kerékpár vételárának a fele. (Ismerve az árakat, senkit nem nagyon fenyeget a veszély, hogy a túl olcsó kerékpár miatt nem tudja kimaxolni a támogatás felső összeghatárát.)

Szemben az elektromos autók támogatásával, ahol gyakorlatilag órák alatt elfogyott a teljes éves keret, itt elég szerény az érdeklődés, eddig összesen 577 millió forint fogyott el az egymilliárd forintos keretből.

További infó erre.

Share

53 hozzászólás

  • SzaboZ
    Ilyen baromsagra pénzt szórni..
  • KommentElek
    Fantasztikus lehetőség.
    Kerékpárnak pont az az értelme, hogy saját maga tekeri az ember.
    Ha ingyen adnák, se kellene elektromos bringa.
  • Pista
    az legalább 3400 támogatott bringa
  • vendég
    Ez a zöld támogatások állatorvosi lova… Mennyibe kerül egy épkézláb elektromos bicikli? 600 ezer forint? Vagy nagyon keveset mondtam? A gazdagok egy szűk rétegének hobbiját támogatjuk a közösből 🙂
  • Puffogok
    1000 millió forint ilyen f.szságra, miközben egy állami gondozott gyerek étkezésére napi 700 forintot fordít az állam.
    Tök hasznos egy elektromos bicikli, de akinek telik rá, annak ez a 150 ezer forint ne legyen már tétel…
  • Dani21
    Szerintem nem lehet rossz az elektromos bringa, gyakorlatilag szinte majdnem olyan mint egy 50cm3-es kis robogó, de élvezheted a bringázás szabadságát, ott mész/ parkolsz stb. ahol egy bringa is tud. Legalábbis igy képzelem el…
  • DrAtom

    Remélem úgy írtad ezt le, hogy már ültél többféle ebike-on, ill. más fajta bringán is, és kiterjedt tapasztalatod van a kérdésben, és mentél már fel 12-15-20%-os emelkedőn mind saját erőből, mind ebike-kal. Nagyon is tud leni akár sportértéke is, de ha valaki pl. a János-hegy oldalában vagy épp Rózsadombon lakik vagy odajár munkába, és nem akar a dugóban possadni tavasztól őszig, akkor százszor jobb választás, mint egy kocsi és az ára és fenntartása töredéke egy ugyanolyan kategóriájú autónak. Ne feledjük, hogy ami ebike-ból 1 milliós kategória, az kocsiból kb. a 10-15, ami ebike-ból a 2-3 millió, az kocsiból az 50-100 közöttinek megfelelő szint.
  • gaborr
    Kár, hogy a Decathlon nincs a listában, ott vannak normális árú elektromos bringák.
    Ezek támogatása igen nagy segítség lenne főleg vidéken, ahol rengeteg embernek ez az egyetlen közlekedési eszköze. Úgy látom szerencsére korábban is rengeteg nem középmagyarországi vette igénybe a támogatást.

    Óriási hiba összehasonlítani a rekreációs bringázást, a közelkedési eszközökkel, melyeknek az a célja, hogy az ember eljusson A-ból B-be.

  • Copywriter
    Az elmúlt 2 hétben több idős nénit is láttam elektromos valamivel menni. Ülnek a bringán, motoron, nem tudom min, bukósisak nélkül, bármilyen két pont között egyenes úton haladva. Akkor éppen én voltam a keresztirányú érkező, és mivel már messziről láttam őket, meg is tudtam állni. Ők persze nem vették észre, de az is lehet, ha elfordítják a fejüket, akkor elrántják a kormányt.

    Nem az a kérdés, hogy meg fognak-e halni, hanem, hogy mikor. 70-80 évesen elesni a bitumenen még sétálva is halálos lehet, nem hogy 30-40-nel haladva. Én egyáltalán nem támogatom ezt. A természet nem hiába nem engedi már, hogy ilyen idősen száguldozzunk (fussunk), mert nem vagyunk rá alkalmasak. Erre mi adunk egy önműködő járművet az idősek alá.

  • nemis
    Elektromos rollerre vajon nem jó? Megnéztem, nem: “elektromos segédmotorral felszerelt, pedálhajtású, legalább 44-es vázméretű vagy legalább 26” (összecsukható kerékpár esetén legalább 16”) kerékméretű kerékpárokra”

    Idős rokonom mozgássérült, biciklire nem tud már felülni (tekerni még kevésbé) de egy alacsony, állítható, kényelmes üléssel rendelkező elektromos “rollerre” igen, használja is.
    Ami amúgy olcsóbb is, mint az itt emlegetett árak, de nem pedálhajtású (hanem teljesen elektromos), könnyű, egyszerű – de erre nem jó.
    Aki képes lenne amúgy is tekerni a rendes biciklit, az pályázhat.

  • TG
    Nem értem, hogy az államnak miért kell mindig mindent támogatnia, de ennyi erővel a sima kerékpár vásárlást is lehetne támogatni, hiszen az méginkább környezetbarát. Amihez akkumulátor kell az is szennyezi a környezetet csak máshogyan..
  • -nb-
    Ráizgultam erőst a pályázatra, DE amikor kiderült év elején, hogy a 10próba kimarad belőle, akkor sok számolás és éjjel-nappali vivódás után megvettem a legolcsóbb középmotoros városit a dekába’. Akkor éppen 170 ezerrel volt olcsóbb, mint a legolcsóbb hasonló támogatott OLCSÓSÍTVA a támogatással (azóta a különbség kb. 50 ezerre csökkent, nade nade! ).
    Akit érdekel:
    1800 km után, volt benne Alpok-Adria szakasz, Őrség, kevés Ausztria, sok Dunántúl, fél Balaton plusz jónéhányszor úgy tettem, mintha bemennék a munkahelyre (12km oda, 12km vissza): NAGYON NEM bántam meg.
    – kikapcsolt rásegítés: mint egy közönséges bringa, lehet sportolni, élvezetes (de nehéz!)
    – enyhe rásegítés: majdnem mindenhol jó, ellenszélben nagyon jól esik, Alpokban 80km/nap, fölfelé nagyrészt (!)
    – közepesen: munkába, nem izzadsz,
    – nagy rásegítés: 10-12%-os emelkedő – Alpok, Dunántúl – nem gond
  • -nb-

    ehhez hozzáteszem, hogy van élet 1 millió alatt is:
    – 300 ezres kategória: sok-sok kompromisszum, de használható. A pedálszenzor, a váltó és a kicsi akksi a korlát
    – 400 ezer: ha a pedálszenzort lenyeled és nem izgat, hogy nincs agyváltó, a dekában van ennyiért igencsak használható tárcsafékes városi,
    – 500 ezres kategória: kb. mint a milliós, nemigen van nagy különbség. Ilyenem van, kipróbáltam a millióst is (1 napra bérelve). Ami a kompromisszum a félmilliósban:
    — agyváltó 7 sebessséges, a drágábban 8 sebességes, EZ FÁJÓ
    — a millióson szíj van, nem lánc. Hát ezvan. (jóvóna pedig!)
    — nincs hátul tárcsafék, érthetetlen és jó volna, dehát…
    — a rásegítések 5 fokozatban állíthatók a millióson, ez is fáj kicsit (az enyémen 3 van)
    — meredeken, kb. 12% felett az olcsót tolni kell (emiatt fáj a legjobban a hiányzó 8. sebesség)
  • KommentElek

    Ez az e-bike támogatás pont ugyanolyan baromság, mint az elektromos autó támogatás. Adnak lóvét azoknak, akik enélkül is simán meg tudnák venni, miközben egy csomó minden más rohad le az országban.
    Nem, nem próbáltam és nem is akarom.
    Én azért bringázok, hogy jól érezzem magam, én tekerjem. János-hegyre, Rózsadombra vegyél inkább robogót, azt nem kell kidobni 2-3 év múlva, mint ezt.
  • Gergő
    egyébként pl euronics benne van, és ők már egész jó áron is adnak: euronics.hu/termekek/kert–barkacs/sport-szabadido/kerekparok/c/8081

    pl idős rokonnak karácsonyra el tudom képzelni hogy “életmegváltó” ajándék lehet

  • Zabalint

    Teljesen mindegy, mert attól függetlenül, kinek mennyire hasznos, nem kellene államilag támogatni, az csak külön poén, hogy emellett a nem elektromos bringákat meg nem támogatják.
  • Szirom
    Ez is egy olyan program, amelyen tökéletesen felismerhető a magyar állam aljassága, cinizmusa és alkalmatlansága. Ismételten olyanoknak szór értelmetlen baromságokra pénzt, akik ezt amúgy is megvennék a buta és rendkívül drága hobbijukra.
    Közben soha egyetlen közönségs kerékárvásárlás-ösztönző program, egyetlen olyan program, ahol a szerencsétlen falusi közlekedőt támogatnák: a fent kommentelt “mivel járjon a szegény vidékek lakosságához” tökéletesen elég lenne a 2 litert fogyasztó leharcolt robogók osztogatása.
    [szerkesztve]
  • NagyManitou
    DrAtom
    “ha valaki pl. a János-hegy oldalában vagy épp Rózsadombon lakik vagy odajár munkába” annak pont semmi szüksége a plusz 150e pénzre (illetve dehogynem, az apróért is lehajol az egyszeri milliomos), más szóval ezt a pénzt hasznosabb dolgokra is el lehetne szórni.
  • Pisti
    Véleményem szerint ez egy egész jó lehetőség. Édesanyámnak segítettem az előző ciklusban egy bringa beszerzésében és azóta is megelégedéssel használja a napi munkába járáshoz. Kb 5 Km oda és ennyi vissza a munkahelye a szomszéd településen. Tömegközlekedéssel esélytelen volna, jogsija nincs azonban az elektromos rásegítés nagy könnyebbséget ad szeles, esős időben, hogy minél előbb haza érjen. Neki egy olcsóbb Neuzerre esett a választása, eddig nem volt vele semmi probléma.
  • Miku Tjaankoelke
    Én pályáztam egy legolcsóbb típusra (200 eFt), támogatással 110-be került.
    Városon belüli ügyintézős-szaladgálósnak vettem, autó helyett, otthoni napelemmel töltöm, és veregetem a saját vállam, hogy milyen zöld lettem 😀
    Gyakorlatilag egy mini robogónak felel meg (25 km/h-ig), nem kell jogsi rá, az egész család használja.
    Izzadásmentes közlekedés, de ha lemerülne, akkor is hazaérsz vele (izzadásosan)
  • gyvas
    Az ebike-ot túlnyomórészt olyan helyeken használják, ahol a megtett út túl hosszú vagy túl dimbes-dombos a felhasználónak. Ilyen módon nem a lábbal hajtós kerékpárt, hanem az autót váltja ki vele a felhasználója. Lehet mondani, hogy eddzen meg legyen erősebb, de nem lesz, helyette autóba fog ülni, mint eddig.

    Szóval igen, ezt még a támogatással együtt is a módosabbak tudják kihasználni, de neked is jobb, ha nem X3-al, hanem ebike-al mennek.

  • krisz

    A baj az, hogy itthon olyan a kerékpáros infrastruktúra nagyon sok helyen, hogy nem szívesen bringáznak az emberek.
    Meg a mentalitás is az, hogy csak a csórók és elvetemültek járnak BKV-val / bringával. A rózsadombon pont senki nem fog sehova bringával menni, hanem inkább X6-ossal liter tejért is.
    Arról nem is beszélve, hogy könnyen lopják a bringákat is itthon.

    Na ezek miatt nem tolonganak az emberek a támogatásra.

    De igazából bármi másra hasznosabb a támogatás, mint az autóra, ha a környezet szempontjait nézzük

  • Zedder
    Ha már támogatás: van bárkinek infója arról, hogy mikor várható újra háztartási gép csereakció?

    Szülők vennének új hűtőt, nem sürgős, és ha belátható időn belül megint lenne egy ilyen akció, akkor inkább megvárják.

  • Zabalint

    Az e-bike-ok nagy része hobbi célt szolgál, az Alpokban már alig látni nem elektromos rásegítésű MTB-ot, de a hazai középhegységekben is egyre nagyobb arányát teszi ki, illetve a hétvégéken népszerű aszfaltos kerékpár túraútvonalakon is, míg a városi közlekedésben még elenyésző az elektromos bringák aránya. Autó helyett kevés lehet, aki e-bike-ra ül, tekintve hogy nem a tekerés az egyetlen visszatartó erő, illetve kifogás, ellenben ha van egy széles réteg, aki hagyományos kerékpárról vált elektromosra, az mindannyiunknak árt vele, hiszen az aksi miatt nagyobb az ökológiai lábnyoma, mint a hagyományosnak. Hangsúlyozom, egyáltalán nem találom hazsontalannak az elektromos kerékpárt, de amellett, hogy eleve nem szeretem a fogyasztás állami támogatását, az elektromos kerékpárok helyzetbe hozása a hagyományossal szemben nem környezetbarát, sőt…
  • Gábor
    Miku Tjaankoelke: megírnád, mit választottál?
  • DrAtom
    Örülök, hogy mindenki figyelmesen elovlasta a hozzászólásomat, amiben egy betű nem szólt a támogatás támogatásáról vagy bírálatáról, mégis arra reagáltatok, mintha helyeseltem volna, hogy támgatják, holott e kérdésben nem osztottam meg az álláspontomat 🙂

    Igen, tudom, hogy van élet 1M-s ebike alatt is 🙂

    Miért kéne kidobni a bringát 2-3 év múlva? Évente egy-két nagyszerviz, kopóalaktrészek cseréje rendszeresen, és akkor brutál sokáig elmegy egy bringa. Ha nem tartod karban, akkor meg nem a bringa a hibás.

    A Rózsadombon szerinted csak havi 1M+-os fizuk vannak? Ott szerinted nincsenek bolti eladók, takarítók, egyéb, alacsonyabb fizetéssel rendelkező emberek, akiknek sok pénz lehet 150e Ft, és mondjuk nem akarnak a buszon zötykölődni szép időben, de rommá izzadni se akarnak / nem elég edzettek, hogy feltekerjenek?

  • Bringás
    Azt kellene megérteni, hogy különböző emberek különböző célokra vesznek közlekedési eszközöket. Az ebike nem (elsősorban) annak szól, aki sportolni akar a biciklivel, hanem mondjuk aki az agglomerációban lakik, és az ebike+vonat+bkk kombó fél órával rövidebb, mint a busz+vonat+bkk. Ugyanez hazafelé még fél óra, az napi egy. Vagy adott esetben emiatt eggyel kevesebb autót kell fenntartani a családban. Vagy mondjuk a nagyi a rossz térdével nem otthon dekkol egész nap, hanem “kibringázik” a kisboltba, temetőbe, nyugdíjas klubba, stb.
  • Ádám
    Én használtan vettem egy ebike-ot 650 ezerért, mert nem tudtam,h bejön-e majd annyira, hogy kiadjak érte több pénzt.
    2015-ös gyártású, tehát már 6 éves és köszöni szépen rendben működik. 🙂

    Sportértéke meg a használattól függ. Én most hétvégén pl lenyomtam egy 50km-es túrát vele szinte végig rásegítés nélkül,kikapcsolva a rendszert, mert most erősebb mozgásra vágytam. Aztán a túra után a szomszéd városba a 20 km-es hazaútra már bekapcsoltam a max rásegítést mert szembe szél is volt és hulla fáradt is voltam.

    De amúgy azért vettem, hogy így pont azt az unalmas közlekedési részt hagyjam ki, hogy kocsival elvigyem a bicajt egy bicajjal már távolabbi erdő vagy hegy széléhez. Így rásegítéssel kitekerek a terepre, ott sportolok vele érzés szerint, majd hazafele van segítség és nem a kocsimmal szennyeztem a levegőt oda-vissza.

  • Szaboz
    Remélem, nem a budapesti forgalomban fognak feltünni ezek az e-biciklik..
    Rohadtul nem valók a budapesti közlekedésbe.
  • Pistu
    Ezt a sok károgót… Nem csak fitt, sportos emberek akarnak bringázni, de nekik is előnyös lehet, hogy hosszabb távot meg tudnak tenni anélkül, hogy leizzadnának. Tartós, hatékony közlekedési eszköz, a rollerhez képest biztonságosabb is, nagyon helyes, hogy támogatják.
  • Moriani
    Nagyon jellemző ez a hozzáállás, ami a kommentekből kitűnik. Egyértelmű, hogy a hozzászólók 90 százaléka még nem ült ilyen szerkezeten, de a fikázás az megy… 🙂
    Egyébként van némi fogalomzavar az emberek nagy többségében ezzel kapcsolatban, ugyanis amire a támogatás jár, az nem elektromos kerékpár, hanem PEDELEC.
    amiről Te írsz “önműködő jármű az idősek alá” az nem pedelec, tehát támogatás sem jár rá.
    Miért lenne már buta, meg értelmetlen hobbi, ahogy itt többen írják. Lehet, hogy valaki átlagos fittséggel 55-60-65 évesen már nem tud annyit és úgy tekerni, mint fiatal korában, de teszem azt szeretne a gyerekivel vagy az unokáival még komolyabb túrákat tenni. Ha egy ilyennel tekersz 80-100 Km-t, az kb. olyan, mintha normál bicajjal mennél 30-50-km-t, teljesen rendben van a dolog.
  • Moriani
    Én például elég sokat tekerek normál bicajjal mindenfelé, eseti jelleggel pedig bérelek profi mouintain pedelecet, ami teljesen új dimenziókat nyit meg számomra, ugyanis olyan hegyi utakat is be tudok járni, amit normál bicajjal nem tudnék, és hihetetlenül nagy élmény az erdőben, gyönyörű helyeken tekerni. Legutóbb pl., egy 40 km-es túrán a Pilisi Parkerdő konkrétan erre a célra kijelölt erdészeti útjain 800 méteres szintkülönbséget tekertünk, úgy, hogy közben nem kellett megdögleni.
    Egyébként nem régóta mind a 10 magyarországi nemzeti parkban lehetőség van vezetett pedelec túrán részt venni, és így bejárni hazánk legszebb tájait, egyúttal olcsón kipróbálni a pedelec érzést. Ilyen túrára még nem jutottam el, de már néztem, hogy nagyon jó ajánlatok vannak.
    Talán fikázás előtt érdemes lenne egy ilyet kipróbálni, és utána véleményt mondani.
    A támogatás meg van és kész…
  • Pista
    az elektromos kerékpárt a papírkutyák használják! a menő az parasztbringával nyomja az M7-esen a belső sávban!
  • Asti
    Alapvetően a támogatás nem lenne rossz, de ezek a pedelec sz*rok botrányosan túlárazottak. Vegyetek Kínából 2-300 ezer körül egy jó Fiido modellt, sokkal jobban jártok. Nekem három is van és sokkal jobban megérte, mint ezek a tuningolt vackok.
  • Kalv
    szerinted milyen jármű való a budapesti közlekedésbe ha az elektromos bicikli nem?
  • Kalv
    A támogatásról: én örülök, hogy van, már csak azért is, mert így sokan informálódnak, utána néznek a lehetőségeknek. Sajnos az ebiciklik így is túl drágák, ha nem fogy a keret szépen lassan elkezdhetnék emelni a támogatást.
    Én végül egy minőségi konverziós kitet (Swytch) rendeltem külföldről támogatás nélkül. Így megmaradt a jól bevált biciklim, ár-érték arányban szerintem jó megoldás.

    Az ebikeról: nekem óriási segítség munkábajáráshoz fizikailag és mentálisan is. Pedig nem a Rózsadombra járok, hanem Pesten végig síkon. Izzadás nélkül kényelmesen tekerve is gyorsan haladok. Rásegítés nélkül ez a kettő együtt nem ment, be tudtam tekerni, de elment a kedvem tőle. A sok nagyokos vajon örülne ha még mindig autóval növelném a dugót és köröznék a belvárosban parkolót keresve?

  • Miku Tjaankoelke
    Gábor: RKS MX25 LI-ION
  • SID
    A támogatást magát nem minősíteném, megtették előttem többen is.
    Magáról az ebike-ról, illetve annak vélt vagy valós sportértékére viszont reagálnék. Aki szerint nem sport meg csalás, annak van egy javaslatom: mindketten veszünk (vagy bérelünk) egy elektromos enduro bringát, és megyünk vele tíz kört a lillafüredi pályákon (felvonó helyett). Elárulom, hogy felvónozva sem bírsz ki egyet sem lefelé egy huzamba. Azoknál a kerékpározási stílusoknál, ahol a lejtőzés fontos szerepet kap, igenis sokkal jobb az analógokhoz képest.
    Rohadtul beszűkült gondolkodás ez a “csalás” meg “nem sport”. Tegyük fel, hogy egy “analóg bicajozás” alkalmával elégetek 2000 kcal-t, ehhez kell 4 óra, 73 km és mondjuk 1300 méter szintemelkedés.
    Egy pedeleccel ugyan úgy elégetem a 2000 kcal-t, csak nem 70 km-t megyek, hanem bő százat, meg másfélszer ennyit szintet. Sport szempontjából mi a különbség?
  • Szakértő
    Sosem jártam kocsival dolgozni. A metrófelújítás miatt vettem egy elektromos motort. Sajnos a hatótávja nem túl acélos, és azon nincs pedálozás. Ha kimerül az akku és leáll, akkor tolni lehet max.
    Amikor megvettem, akkor még alkalmas volt a munkábajárásra, de sajnos azóta messzebbre kell már járnom és az akku is veszített az újkori kapacitásából. Úgy tudnék vele bejárni dolgozni, ha a munkahelyemen megoldható lenne a töltése. Sajnos nem az.
    A pedelec is egy alternatíva lehet a bejárásra. Meggondolom. Az MX25 hiába olcsó, nekem nem szimpi. Inkább egy Neuzer tetszene, olyan, mint amit az Euronics árul. Jó lenne kipróbálni egy-két alkalommal tekerni/gurulni vele a vásárlás előtt.
  • yutte hermsgervørdenbrøtbørda

    akki hobbi célból csapatja terepen, az nemigen talál arra megfelelőt a megadott keret alatt, az euronics-os bringa ugyanis arra kevésbé alkalmas.
    Ígyhát ő valószínüleg nem támogatással fogja megvenni.
  • Bdpst
    Swytch kit mennyből jött ki? És milyen, tényleg megéri? Egyedül át tudtad szerelni a meglevő brigádra?
    Rendszeresen küldenek emailt, hogy vegyek, most a legolcsobb eco modell 50% akcióban 499 Euro plusz 50 Euro szállítás. De jöhet rá forgalmi adó (VAT).
    Neked volt forgalmi adó?
  • Zabalint

    Meg nem is igazán vannak olyan terepeink, mint pl. az osztrákoknak. Ezért is írtam a népszerű hétvégi aszfaltos útvonalakat. Valószínűleg a legtöbben, akik igénybe veszik, hétvégi szabadidős tevékenységhez fogják használni, nem komoly bringások, hanem akik eddig is alibi tekertek (10-15 km max., sok óra alatt, bezabálással valami büfénél…), mostantól még inkább alibi lesz a tekerésük a rásegítéssel.
  • Zabalint

    Nyugi, nem fognak, nagyon ritkán látni ilyesmit budapesti forgalomban, pedig mint írtam, szabadidős tevékenységnél feltűnően egyre több ember használja. Nem véletlen, rengeteg oka van, amiért a bringákkal és a rollerekkel szemben nem alternatíva. Eleve kevesen mernek kint lezárva hagyni egy értékesebb bringát, ezért vagy kevésbé értékessel járnak, vagy felviszik, elektromos viszont ugyanabban a kategóriában drágább és nehezebb is, így egyik sem játszik. A felvivős, de lusta emberek inkább elektromos rollert visznek fel-le, esetleg bérelnek. Aztán aki bevállalja a napi szintű bringával munkába járást, az nem kiesett időnek, hanem bizonyos mértékű testmozgásnak is tekinti, amit nem lenne értelme könnyíteni. Szűk lehet a közönsége, aki tényleg közlekedésre használná, inkább csak idős embereknél képzelhető el.
  • Zabalint

    Semmi baj a hobbival, csak miért fizessem másnak a hobbiját? Te beszállsz abba, hogy új túracipőt, futócipőt vagy hagyományos bringát vásároljak?
  • Zabalint

    Teljesen oké, csak egyrészt nem erről volt szó, hanem arról, hogy pl. munkába járás hagyományos bringa helyett elektromos rásegítésűvel. Akkor ugyanannyi a táv, rásegítéssel viszont kevesebb mozgást jelent. Ezzel se lenne semmi gond, de miért kell ezért más zsebébe nyulkálni?
  • sid
    Most akkor munkába járunk, vagy sportolunk? Mindkettőre rendben van az ebike. Én rengeteget bicajozok: sportra is használom, valamint munkába is kizárólag azzal járok, és mind a kettő szituációban lenne helye nálam egy pedelecnek.
    A sport részt már kiveséztem, a melóbajárásnál pedig azért lenne jobb, mert adott esetben gyorsabb lehet (feltéve, ha nincs benne a gyári 25 km/h-s limit), és kevésbé izzadok meg. Nem utolsó sorban több cuccot is tudnék vinni, mert a munkábajárásra dedikált pedelecen lenne pl. fix csomagtartó, ami a sportra szánt (és munkábajárásra is használt) bicajon nincsen.
    Akiket egyáltalán nem érdekel a kerékpározás, mint sport, de melóba járásra vesznek egy pedelecet, szerintem még mindig jobb a megítélésük, mintha egy 2,5 tonnás suv-val tennék ugyan ezt. A támogatás pedig ebben a formában ökörség és igazságtalan, de ezt leírták már többen.
  • GrandMasterB
    /off-topic

    “Az 5 milliárd forintos kerettel, 2022 februárjától kezdődő programban bruttó 20 ezer forintos támogatást kaphat mindenki, aki 4G vagy 5G képes készülékre cseréli régi 3G-képes mobilkészülékét.
    A programot az Innovációs és Technológiai Minisztériummal (ITM) közösen valósítják meg, azt az NMHH költségvetéséből finanszírozzák, a netrefel.hu oldalon lehet minden részletes feltételt megtalálni. A hatóság adatai szerint mintegy 500 ezer készülék lehet érintett, amelyek 3G hálózatot használnak – mondta.”

    itcafe.hu/hir/nmhh_telefoncsere_tamogatas.html

  • stones
    jövőre a munkáltatók adómentesen adhatnak a dolgozónak pedelec bringát, magán használatra is.
  • Alice Lalita Heald
    Olcsobb egy használt robogo, és tovább is tart.
    Hol töltenéd egy panelban?
  • V
    vicces a sok okoskodo hozzaszolasat olvasni akik kozul tobbnyire eletukben nem ultek elektromos bringan. Igen lehet vele sportolni is, lehet ugy tekerni hogy kifaradj a kulonbseg csak annyi hogy gyorsabban haladsz es messzebre jutsz. De nem is ez a lenyege hanem ez egy kozlekedesi eszkoz. Nalunk ezzel jarunk munkahelyre-ovodaba napi szinten. Auto helyett. Akik fikazzak hogy minek a motoros rasegites azok tipikusan azok az emberek akik egyebkent autoval teszik meg ezt az utat, reggel ott ulnek a dugoban amikor elhajtok mellettuk a buszsavban. En meg messzebbrol is viszonylag izzadsagmentesen erkezem az irodaba. Erre valo. A fikazoknak meg azt uzenem hogy ha nincs ertelme a motoros rasegitesnek akkor remelem a kocsijukat is labbal hajtjak, anelkul az nem is igazi sport!

    disclaimer: az hogy erdemes-e tamogatni az mas kerdes, vegul is szerintem ertelmesebb cel mint a stadionok

Vélemény, hozzászólás?

A megadott név fog megjelenni, ezért érdemes nem a valódi nevedet megadni a hozzászóláshoz.

A hozzászólás előzetes moderáció után fog megjelenni.

A hozzászólás párbeszédre van kitalálva és nem monologizálásra. Ezért fogalmazd meg úgy a mondanivalód, hogy beleférjen egyszerre egy hozzászólásba. Senki nem akar téged olvasni 15 hozzászóláson keresztül (rajtad kívül természetesen). Ha cikket szeretnél írni, ajánlom valamelyik ingyenes blog oldalt, azok valók ilyenre.

Minden hozzászólótól elvárjuk a minimális tiszteletet mások felé. Akiknek ez (még) nem megy, azoknak felesleges fáradnia a gépeléssel. Beszélj úgy másokkal, ahogy szeretnéd, hogy veled beszéljenek. Ennyire egyszerű eldöntened, megfelelsz-e ennek a feltételnek.

A hozzászólás nem alanyi jog, hanem egy lehetőség, ha olyat tudsz mondani, ami mások számára hasznos és építő. Köszönjük a megértést.

(Elnézést kérek mindenkitől, a fentiekért, sajnos a félreértések miatt kénytelen voltam leírni ezeket. Természetesen a te hozzászólásodat is szeretettel várjuk.)

Figyelem: FIREFOX böngészővel gondod lehet a hozzászólás elküldésével. Használj másik böngészőt a hozzászóláshoz, amíg ki nem javítják a hibát.

 karakter még felhasználható

A hozzászólás elküldésével hozzájárulsz, hogy az IP címed technikai okokból tárolva legyen. Ha ezt nem szeretnéd, ne küldd el a hozzászólást. Kérésre a hozzászólást töröljük az IP címeddel együtt.