Taxi helyett
Budapesten sikerült elérni a taxisoknak, hogy a leghalványabb verseny se legyen a szolgáltatók között, hanem egységesen nagyon drágán tudjanak szállítani utasokat.
Ennek megfelelően egy ferihegyi reptérre vezető út minimum 9.000-10.000 Ft Budaörsről és ugyanennyi vissza is. (Ha budaörsi taxival megyek, akkor is 8.000 Ft az út. Ők is utána emeltek, hogy a budapesti taxisok árai elszálltak. Megtehették, bolondok lettek volna nem emelni.)
Már régóta zavart, hogy ennyire drága lett egy-egy reptéri út és mivel hajnalban két kisgyerekkel és három börönddel a BKV nem megoldás, ezért kerestem másik lehetőséget.
A mindenféle fekete fuvarozóra nem akartam bízni, hogy kiérünk-e időben, ezért eszembe jutott, hogy mostantól saját autóval megyünk.
Mióta megnyitották a reptér saját parkolóit, már 300-400 méterre is egész normális áron lehet parkolni és végig fedett folyosó visz a reptérre.
Sajnos szeptember 7-től a reptér felemelte a parkolódíjakat úgy 15%-kal (holt szezonban drágább lett???), de szerencsére a Wizzair oldalán még lehet olcsóbban parkolóhelyet vásárolni. Egy hét a Holiday Parkingban 7.500 Ft, a Liteban 6.600 Ft. 15 nap pedig csak 11.900 és 10.000 Ft.
Ehhez jön még nekünk cirka 1.700 Ft benzinpénz oda-vissza és a rövid séta. De így is feleannyiból megúszok egy hetes parkolást, mint eddig a taxiköltség volt. S ez a parkoló közel van, nem úgy mint a többi parkoló, hogy majd kisbusszal jönnek érted valamikor, hogy elvigyenek a kilométerekre lévő parkolóba, ráadásul nagyjából ugyanennyibe is kerülnek.
(Ezt nem azért csinálom, mert nem tudnék kifizetni még 8 ezer forintot taxira. Hanem mert nem akarok egy árkartellt támogatni. Ahogy a reptérre is beviszek üres palackot és ott töltöm meg vízzel, csak azért sem veszek ötszáz forintért fél liter ásványvizet, miután a biztonsági ellenőrzésnél elvették tőlem az összes vizet, mert nettó rablásnak érzem azt is. Ha már elveszik az összes vizet mindenkitől, tegyenek ki a váróba ingyen tartályokat és ne húzzák le az embereket még utána.)
Amit még valamiért sokan nem tudnak, már nagyon sok éve van egy Spar üzlet a reptéren. Talán azért nem ismerik, mert az érkezési szinten van, ahová kevesen mennek le indulás előtt. Az árai Spar árak, vagyis nyugodtan vehetsz ott szendvicseket, kávét és minden mást, nem kell tíz perccel később aranyáron megvenned az ételt a reptéri váróban.
Kapcsolódó cikk:
Egyébként nekem a reptér közeli kisbuszos parkolókkal csak pozitív tapasztalatom volt eddig, bár már több éve, hogy utoljára “reptéren” parkoltam, és akkor még nagyon drága volt a reptér saját parkolója, az nem nagyon volt opció. Gondolom a konkurencia miatt muszáj volt nekik is árat csökkenteni.
Teljesen egyetértek, csakazértsem ülök taxiba, amióta kifocizták maguknak a fix tarifájukat. Ugyanez a vízzel. Elvből nem veszek a reptéren semmi sz@rt.
Pedig nem vagyok egy szegény gyerek.
alapblog.hu/orosz-taxiarak/
Más:
megérne egy misét a budapesti taxi helyzet más szemszögből is. Konkrétan az utóbbi hétvégéken esős időben nem lehetett taxit hívni. Nem Budaörsre, hanem az I. meg XIII. kerületbe. Ezt a legkisebb túlzás nélkül állítom. Két szombati estén is így jártunk, 8 taxitársaságból egy sem tudott taxit küldeni este 9-10 környékén és hajnalban sem, de még csak azt sem tudták megmondani, hogy mikor tudnának. Emiatt konkrétan “otthon ragadtunk”, de nem csak mi, ***folyt
Ha már Budapest sem működik, akkor mi? 🙂 Legalább az Uber-es kocsik nem szennyezik a fővárost…
Holiday parkingban parkolok mindig, a felvezető járda fedett ugyan fedett da amíg kiérsz a fedett részig addig ázol. Szitáló esőben nem para de ha nagyon esik bőrig ázol.
Az első kommentelő által említett kisbuszos megoldás nagyon balkán, méltatlan (akárcsak a vizes palackos mutatvány, különösen ha nem egyedül vagy, rém ciki). Eplényi síarénából is fordultam már vissza csak azért, mert már csak az alsó parkolóban volt hely (onnan kisbusz visz fel)…
A víz terén a legnagyobb szemétség, hogy több repülőtéren a mosdóban nem lehet hideg vizet folyatni a csapból és ivókút sincs.
Nalam szokott lenni esernyo meg esokabat (sokszor mindketto…) utazni anelkul nem indul az ember. 3 percnyi esotol meg nem olvadok ripityara
Ha mar kiszamolo, szerintem jo lenne utanajarni, vagy egy vendegposzt kereteben valami hozzaertövel kiszamoltatni, hogy ezek a taxi arak mennyire irrealisak. Erdekelne, hogy mennyi marad meg a vegen egy taxisnak. (Tegyük fel, hogy fizet adot, vesz autot, tankol, fizet a fuvarert a szervezönek, el szeretne tartani a csaladjat) Persze, mindenki szeretne mindent olcson, lehetöleg ingyen mindent megkapni. De az, hogy csak az en munkam legyen megbecsülve, mindenki mas bagoert dolgozzon nekem, szerintem nem megy hosszutavon.
Ugyanez volt a bajom az elektroautos temaval is. Vegyük figyelembe, hogy hany ember hal meg a dieselek okozta szennyezes miatt evente, milyen karokat okoz a belvarosi hazakban a szennyezes, mennyire elhetetlenek a varosok a zaj miatt, stb.
Nem tudom mitől ciki, Amerikában mindenki ezt csinálja, mondjuk a repterek tele vannak ingyenes és kulturált vízadagolókkal…
De persze vegyed nyugodtan aranyáron a palackozott csapvizet a dutyfreeben, hogy ne cikizzenek…
De biztosan nem fogom a gurulós kézipoggyászt és a 30 kilós bőröndöt több mint fél kilométeren át cipelni oda-vissza pár ezer forintért. Az meg különösen rohadjon meg, aki pár hete a büdös KFC kajáját felhozta a fedélzetre és fél úton keresztül azt szagoltam.
Egészséges ember kibír étlen szomjan egy 5-6 órás repülőutat.
Fenének keresem a pénzt, ha még nyaralás alatt sem érezhetem jól magam.
A taxishiénákat viszont nagyon ki kellene onnan kergetni, mert az aztán tényleg az ország szégyene, amit művelnek. Múltkor kint voltam a hotel előtt, ahol dolgozom, jött egy hiéna egy vendéggel. Mondja neki a sofőr, hogy 50 euro lesz. A doorman megkédezte a vendéget, hogy a reptérről jött-e, mert akkor nem 50 euro a tarifa. Hiéna kapott 30-at, meg egy jótanácsot, hogy ne nagyon járjon hozzánk vendéggel.
Azt persze hozzá tenném hogy hátizsákos utazók vagyunk, elő, elő fordul ,hogy a dzsungelben függő ágyban alszunk. Ha üzlet emberek vagy családosok lennénk biztos mi is máshogy gondolkoznánk.
Ezt az ubert nem értem. Ázsiában csak ubert -t használunk, tökéletes, olcsó, nincs lehúzás, kényelmes. Itt a modern európában gátat szabadnak a fejlődésének az”elmaradott” ázsiában pedig vígan működik.
Úgy gondolom, hogy az uber vígan belefért volna a rezsi csökkentés feliratú kalapba.
Nemrég nem volt más opcióm, 2. alkalommal inkább átmentem esőben bicóval a fél városon, indultam hamarabb. Mikor nem volt kocsink, akkor beteg gyerekkel mentem többször, nem volt ilyen a rossz a helyzet. De pl. utaztam csajjal, aki azt mesélte, hogy ő csak nappal dolgozik, sötétedés után, hétvégén, ünnepnapon soha.
Felfedeztem a vecsési parkolókat, azóta azt használom (2 havonta). Fedett helyen van az autó, az ajtóig hoznak/visznek, és a számlát is bent az irodában kapom, nem kell lelépcsőznöm a konténerekhez hogy számlát állítsanak ki, majd onnan visszalépcsőzve elsétálni a parkolóig.
Mondjuk nekem 100km a reptér, így a taxi nem alternatíva (elvből sem utazom sehol a világban taxival).
Mit várhatunk az itthoni reptértől, ha még az utcákon sincs ivókút (biztos van kivételes város)?
Kicsit croissant téma, aki tényleg szégyelli magát töltögeti és van pénze, akkor vegye a 3-4 eurós Eviant… Egy időben én is így tettem, de leszoktam róla, pedig a vagyonom közben a sokszorosára nőtt, tehát nem pénzkérdésről van szó…
Mint ahogy szerintem ciki cipelni a dögnehéz “ásványvizes” üvegeket is a boltból haza (vagy cipeltetni a kiszállítóemberrel), pl. víztisztító berendezés vagy sima csapvízivás helyett.
Egyébként meg egy idő után semmi sem kellene, hogy ciki legyen egy egészséges önbizalommal rendelkező embernek, idővel sok minden sokkal egyszerűbb lesz… 🙂
OFF: Engem rábeszéltek az OTP-ben a hitelkártyára a visszatérítéssel, de jövő decemberben, a visszatérítés kifizetése után visszamondom. (Eleve felbosszantott, hogy a havi zárlati díjat elfelejtette megemlíteni a bankos hölgy, amikor elmondta, hogy mennyi az éves díja.) Az első évben a prémium miatt még talán megérte, de utána a franc szarakodik vele ilyen kis összegért.
Egyébként a legfrissebb raiffeisenes hirdetmény átírogatásai is jól mutatják, hogy a hitelkártyákból egyre jobban gyomlálják ki a visszatérítést:
raiffeisen.hu/documents/10423/161875/onecard_penzvisszateritesi_szabalyzat.pdf/7b8a4127-fcdc-4385-a559-c7ba744ad956?version=1.16
Akkor keress még egy picit hozzá, és mehetsz magángéppel. Amíg fapados áron nyomod a nagy mellényeddel, addig fapados utastársakat kapsz.
Tudod 20-25 éve az volt a ritka, amikor nem egyedül ültem a 3 széken. Hja, hogy akkor a havi nettó fizetésem egy-másfélszerese volt egy repjegy Németországba, az már más tészta.
beerides.com/hu/ingyen_repteri_parkolo_beadas
Amíg te elrepülsz kitakarítják és másnak bérbeadják a kocsidat. Mikor visszajössz akkor újfent kitakarítják és úgy kapod vissza. Közben nemhogy nem költöttél a parkolásra, de még pénzt is kapsz a bérbeadásért.
Nyilván nem való mindenkinek, de szerintem Miklós pont olyan, akinek nem esik le a gyűrű az ujjáról, ha egy idegen használja a kocsiját.
Én az Airport Hotelnél szoktam hagyni az autót, általában max 5 percet kell várni rájuk bármelyik irányba és ott tesz ki, mint a taxisok.
Heti 50 ezerért se adnám kölcsön, nem hogy ingyen.
Ez is reptéri történet.
Zsigerből gyűlölök mindent, ami ilyen sharing economy szerű hippiség. End of the day senki sem jól jár vele, csak a szervező, aki leszedi a sápot.
Persze mire ezt belátják az emberek, jó pár szektor fog tönkremenni, emberek tízmillióit földenfutóvá téve…
Elvileg vállalják, hogy kár esetén javíttatják a kocsidat és még csereautót is biztosítanak.
Nekem ez elég Win-Win szituációnak tűnik.
Amúgy ha ez ennyire nem tetszik mit fogsz csinálni majd az önvezető autók korában? Merthogy azok az autók 90%-ban úton lesznek. (míg a tulaj nem használja taxizgatnak magukban a városban) 🙂
Ellenben azért érdemes lehet vele foglalkozni, mert szerintem van 20-40% aki nem idegenkedik ettől. Számukra ez egy világbajnok ajánlat.
Én mondjuk nem feltétlenül olcsón szeretném megkapni, hanem piaci áron, nem a taxismaffia és a Tarlós maffia által kialkudott kartell áron. A magas fuvardíjat ne hatósági módszerekkel próbalják letolni a torkomon, hanem ha kell, jobb szolgáltatással, ha meg túlzottqn telített a piac, nekik sem tilos munkahelyet, szakmát váltani. Aj, hogy nekik egyszerűbb ezekkel a módszerekkel? Akkor meg ne várja senki, hogy ne rühelljem ezt a rohadék bandát, tisztelet a kivételnek, aki midig ellenezte a taxiskartellt.
Köszönöm az építő hozzászólásod.
Amikor ismerőseim mosolyogtak rajtam, miközben odakinn újratöltöttem a vizes palckomat, nem szóltam semmit. Igaz, akkoriban még kezdő voltam. A reptér melletti lakótelepen álltam meg a kocsival és onnan bebuszoztam.
Aztán ráéreztem, hogy lehet ezt sokkal jobban is csinálni. Simán kimegyek BKK busszal, a megtakarítást pedig repülőjegyekre költöm. Azóta évente nyolcszor (jól írtam, 8*) járok nyaralni és szánalommal nézek a mellettem taxival reptérre igyekvőkre. No meg a sznobokra.
A nyolc valós szám.
Szeretném ha tudnád, az utazás az alázattal kezdődik. Vagy épp erről szól, csak még nem tudod.
25-33% között marad meg neki abból, amit a taxióra mutat. A _fővárosban_ 15-25 ezer Ft a kivetített napi átlag forgalom, legyen ez alapján napi 20. 30*20=600. Ebből könnyedén kiszámolható, hogy ez a minimálbérnek megfelelő összeg. És ugye ne feledjük, hogy 30 nappal számoltunk, nem havi ~24-et. És azt is érdemes tudni, hogy a taxi munkaidő szempontjából speciális, csúcsidők vannak, amiket nem hagyhatsz ki, de hiába dolgozol kétszer annyit, nem lesz kétszer annyi a pénzed mint azt sokan logikusnak gondolnák, csak 20%-al több, ugyanis ezek már üres időszakok.
Egyébként meg egy egyszerű kalkulátor a taxisok költségeire: taxisforum.hu/kiszamolo/
Köszi! Ez az újabb Rafis hirdetmény elkerülte a figyelmemet.
Asszem’ itt az ideje, hogy a negyedéves összeg felmarkolása után búcsút vegyek ettől a HK-tól:
– A figyelembe vett vásárlási tranzakciók együttes összegét a Bank havonta legfeljebb a Hitelkeret összegében, és negyedéves szinten legfeljebb 300 000, -Ft -ban maximálja.
A vásárlási tranzakcióknak a maximum összeget meghaladó része után a Bank isszatérítést nem teljesít (szóval negyedévente max 300k után van visszatérítés)
– A visszatérítés összege negyedévente OneCard Gold Hitelkártya esetén legfeljebb 15.000,-Ft (eddig, ez a keret 30000Ft volt)
Kár érte! Kiváló ügynök volt! (youtube.com/watch?v=hkqB_CNKPBE)
raiffeisen.hu/documents/10423/161875/onecard_penzvisszateritesi_szabalyzat.pdf/7b8a4127-fcdc-4385-a559-c7ba744ad956?version=1.16
Én nem értem a Pestieket….
Szerintem abból élnek ezek a taxisok, hogy egy gyanútlan vidéki mint mondjuk én beül, hogy 1500 csak elég lesz aztán mutatják a számlát a végén.
Most néztem Budapestre 70km-ről indulva kb. 8000 a tarifa.
Már értem miért láttam pesten többször a városunkba való taxit.
Ha családdal mennék, akkor ez a reptéri parkolás tényleg jobb üzletnek tűnik, 2x10e helyett a cikkben említett ár.