137 ezer új autó Magyarországon

Mai hír, hogy 136.601 új személyautót és további 23 ezer kisteherautót adtak el az elmúlt évben idehaza, 77%-kal többet, mint 2015-ben.

(A “nulla százalékos beugróval 10 éves svájci frankos hitelre” időszakának csúcsán, 2007-ben 177 ezer új autót adtak el.)

Ennek mintegy 40%-át magánemberek vették meg, a maradék céges eladásoknak felét szintén egyszemélyes “flották”, egyéni vállalkozók, fogorvosok, ügyvédek és hasonló szereplők vásárolták. A másik feléből is nem kevés lehet az, amit lízing cég vett meg, amit a végén akár magánembernek adott tartós bérletbe.

Az eladások közel 10%-a szokott reexport lenni, ez a fél éven belül  kivont, jellemzően külföldre kerülő kocsik aránya.

Az autólízing új kihelyezése a flották nélkül 2017-ben 183 milliárd forint volt a személygépjármű és kisteherautó kategóriában, vagyis durván átlagosan 1,4 millió forint autónként, de mivel csak 40%-ához vesznek igénybe lízinget a vásárlók, így az egy lízingelt autóra jutó arány kicsit kevesebb, mint 3,5 millió forint.

Ez a nagymértékű eladás is hozzájárul ahhoz, hogy mostanra már 3,5 milliónál is több gépjármű van az országban, 2017-ben is már 3,47 millió volt a számuk. (Csak összehasonlításul, kevesebb, mint 3,8 millió háztartás van Magyarországon, aktívkorú és nyugdíjas együtt) Az elmúlt években évi 100-150 ezerrel nőtt a gépjárművek száma.

Milyen autó fér bele a költségvetésedbe?

 

Share

167 hozzászólás

  • Unemployed
    Sok mindenkinek jó a konzumidiotizmus: a gépkocsigyártó, a kereskedő, a lízingcég, a finanszírozó, a biztosító és az állam is jól jár a “bolton”, utóbbi sokszorosan (átírás, üzembe helyezés, adó a benzinen, stb.). És tulajdonképpen az egyszerű ember – ha ő fizeti – is úgy érzi, hogy megérdemli “azt a kis kényelmet” amit egy új gépkocsi megvásárlása és fenntartása jelent.
    Arról meg nem tud az ember, hogy végül ezért kell majd 5-10 évvel többet dolgoznia, hogy nyugdíjba mehessen.
    Sosem volt gépkocsim, hoztam néhány jó üzleti döntést és 17 év munkával a hátam mögött tök simán elmentem nyugdíjba 3 éve, 43 évesen. Úgyhogy köszi, de én továbbra sem fogom úgy gondolni, hogy ez nekem jár és persze mindazoknak, akik viszont igen és így helyettem is fizetik az összes közterhet, ami ezzel a mókával együtt jár.
    Aki persze a cégtől kap, az ügyes, bár én korábban volt, hogy ehelyett is kp-t kértem.
  • Blend Ahmed
    Ez persze nem egy olyan rekord, amit sztahanovista módon mindenképpen meg kellene dönteni, de elég érdekes, hogy még így is elég hátul kullogunk a listán, ha az autók számát a lakossághoz mérjük.

    “Az Eurostat 2015-re vonatkozó adatai alapján az Európai Unióban átlagosan 497 autó jutott 1000 emberre. Luxemburgban azonban 661 autó, majd a második Málta (634 autó), a további sorrend pedig Olaszország (610 autó) és Finnország (590 autó) – idézi az MTI. A legkevesebb, 261 autó Romániában jut ezer emberre, majd Magyarország (325 autó), Lettország (345 autó) és Horvátország (358 autó) következik.”
    https://www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/ime_az_europai_autos_ranglista_hogy_all_magyarorszag.641535.html

  • Lala
    Most találtam rá a YT-on a kiszámoló videókra és tényleg döbbenetes dolgok hangzanak ott el. A feleségemnek kötelezővé tettem minhárom rész megnézését 🙂 hátha kicsit más szemmel tekint a költekezésre utána, mert én hiába mondok hasonlóakat, már tudja, hogy milyen érvekkel szereljen le.
    A 137e új autó meg nem csoda. Iszonyú sok autó lett az utakon. Észrevehetően több és több. Hozzá a benzin is drága ugyan, de olcsóbb, mint előtte volt és emiatt is mindenkinek autó kell.
    Ismerős szerelő jött ki nemrég és hát megint új autóval, de mondja, hogy a menye átvette tőle az előzőt, úgyhogy ez gazdaságos. Így már 4 kocsi van a 2 generációs családban (egy böszmeteg nagy családi házban laknak a fia meg a lánya családjával együtt) de azt mondja, hogy nem gond, mert van 6 kereső ember náluk. Bmeg. Ja és mondta, hogy a zárszerelésért idén már többet kér, mondom neki, félig viccesen? kell a kocsira?
  • Gábor
    Túl nagylábon élnek az emberek.
  • Isván
    vártam a csattanót a cikkben, anélkül nem értem miért kellett leírni az adatokat.
  • jami
    Egyetemvárosban lakom. Mikor én jártam egyetemre, saját kocsija alig volt hallgatónak. Most a campus-okon 10 után reménytelen parkolóhelyet találni.
    A pályakezdő kollégáim, különösen fiúk esetében, a saját kocsi alapcél, inkább lakik otthon egy kicsivel tovább, de kocsi, az kell.
    Ismerős családokban, akik az elmúlt 3 évben költöztek, alig van, ahol nincs 2 autó.
    A nyugdíjba vonult kollégáim 90% is aktív autóhasználó – 10-15 éve ez nagyon nem volt jellemző.

    Közlekedni, na azt minimálisan lehet agybaj nélkül…

  • Domonkos
    A pesti lakótelepen, ahol lakom, többen panaszkodnak, hogy nincs parkolóhely, mer sokan P+R-nek használják, ami igaz is. De abba kevesen gondolnak bele, hogy pl az egyik tömbnél 60 lakásra max. 10-20 parkolóhely jut összesen. A 60-as években, amikor épült, még kevesebb jármű volt az utakon.
  • Angelo
    unemployed: mi konzumidióták csak csodálunk, hogy ilyen kemény csávó vagy!
  • pmatyi
    Felesleges bezzegezni, nálunk bőven az uniós átlag alatt van az egy főre jutó szemelygepjarmuvek aránya.
    Bírom továbbá az ilyen első kommentelo felé arcokat is, akik semmi konkrétum nélkül vagdaloznak. Szerinted minden ember hülye akinek autója van? Egy 500k hufos autó, éves 300 e koltessel mennyivel tolta volna ki az állítólagos nyugdíjazás, ha lévő od az egyéb közlekedésre fordított költségeidet az éves 300 bol?
  • Átlagmagyar
    kérlek írj kicsit ezekről az üzleti döntésekről..
  • szifonkutya
    Nincs ezzel baj, változik a világ. Az autóval időt, kényelmet és szabadságot vásárolunk. Aki évente kétszer hagyja el a fővárost, annak nem kell feltétlenül. Vidéken, városok között sokszor nélkülözhetetlen, kis településen méginkább. Kinek mi a fontos, az alapján dönt.
  • PöLö
    Mint egy csótányinvázió, annyi autó van már mindenütt. Se közlekedni, se parkolni nem lehet már sokfelé. Ideje lenne már a következő tőzsdekrachnak, hogy enyhüljön a fogyasztási láz.
  • Zabalint
    Bár 2018 egészére még nem találtam információt, de 2018 első félévéig a növekvő újautó eladás mellett is növekedett az autók átlagéletkora.

    m.portfolio.hu/vallalatok/soha-ennyi-auto-nem-volt-a-magyar-utakon-de-ilyen-oreg-se.298152.html

    Nyilván az autók átlagéletkorának változását jelentősen befolyásolja, hogy mennyi és milyen életkorú nyugati használt autót hoznak be.

  • Zabalint
    Az mondjuk vicces, mikor arra panaszkodnak az emberek, hogy túl sok az autó nem lehet közlekedni, miközben maguk is autóval közlekednének.
  • Destephano
    Én is vettem egyet. Nélkülem csak 136.600 lett volna. Juhé!
    Unemployed: Visszautasítom a leidióztázást. Az a menő ebben a világban, hogy nem vagyunk egyformák. Kinek ez fontos, kinek az. De attól még nem lesz hüjje a másik, hogy másképp gondolja.
  • Zabalint
    Egyébként Budapesten kb. napi 1,5 millió ember napi szinten tömegközlekedik. Ez az agglomerációval együtt is több mint fele lehet a napi szinten Budapesten munkahelyre vagy iskolába járóknak, nyilván van egy kis réteg, aki gyalogol, mert közel lakik, vagy kerékpározik, a lényeg, hogy a lakosság kb. 30-40%-a okozza azokat a dugókat, amik most vannak. Közben a lakosság ennél jóval nagyobb részének van autója, a tömegközlekedők többségének is, ha egy nap mindenki autóba ülne, mert nem járna a BKV (sztrájknál volt is ilyen, de most még több az autó), az minden korábbinál sokszor nagyobb dugók lennének. És sok ember nem érti, simán szegénységnek tekintik, ha valaki nem autóval jár dolgozni. Meg több sávot akarnka az autóforgalomnak, holott épp fordítva működik, a forgalmat a buszsáv és a “villamossáv” az ami csökkenteni tudja, ha azok is normál sávok lennének, nagyobb dugó lenne.
  • speki
    Unemployed!
    Egyszer élünk és sajnos nem többször. Nekünk 3 autónk van, (ketten vagyunk a nejemmel a fiuk már kirepültek) és 44-évesen 10 hónaposan, nekem is sikerült véglegesen “nyugdíjba” vonulnom a befektetett munkámnak és a folyamatos (azóta is tartó) tanulásnak köszönhetően a tőkepiacokon.
  • Én is akarok kommentelni...

    Az előző aksis poszt végén tettem fel egy kérdést, hogy nekünk kvázi “kötelező” a kocsi, annyira “megoldhatatlan” a történetünk biciklivel illetve busszal. A 13+ éves kocsinkat cseréljük most egy 3 évesre (cégautó). Sokba van a cégautó is, de mint írtam az az időmennyiség, amit nyerek vele messze visszahozza az árát.
    Az új autó más kérdés, én sem tartom jó döntésnek, a mi kocsinkat az újkori vételárának 43%-áért tudtuk megvenni (ugye, a sok megvett extra ára kizuhan a kocsi árából használtan) pedig 3 éves és 1 hónapos. Ezt most megtartjuk megint 10+ évig.

    Jó lenne olyan helyen (országban?) élni, hogy meg tudjam oldani kocsi nélkül az életünk, de jelenleg itt, Nyíregyháza nem olyan helynek számít. De én már itt maradok, megoldjuk, ez az én döntésem.

    A szomszédunkban most 6 emberre van 5 autó (a hatodik ember még csak 8 éves:). Azt sokallom én is. Nekünk 3 főre van 1. Elég.

  • Vakmacska
    A magyar autóflotta még így is siralmasan öreg kocsikból áll javarészt, aminek csak egy része jól karbantartott (az én jóformán tökéletes állapotú, garázsban üldögélő 14 éves Astrám nem azonos egy többször megtört, kitudjahonnéthozott, évi 365 napon át szabadban álló, szervizt még vizsga előtt se látott, autónak csúfolt romhalmazzal), vidéken sokszor munkába járni csoportosan is jobban megéri autóval, mint a kiszámíthatatlan, ritka és drága tömegközlekedéssel, és persze ott vannak azok is, akik vécére is kocsival járnak.

    Egyelőre még mindig egész városrészek épülnek normális tömegközlekedés nélkül, a bicikli se mindenhol opció, nekem abból is erősen elegem van, hogy reggelente csak a harmadik 1-es villamosra férek csak fel (alternatíva egyelőre nincs). Szóval nemcsak az egyén szintjén kéne változtatni sajnos.

  • Emma
    Engem mindenki ufónak néz kb., mert nincs autóm, pedig jó állásom van, jól keresek. De a munkahelyem gyalog is elérhető, és nem kell a dugóban ülnöm. Persze azt is meg szokták kérdezni tőlem rokonok, ismerősök, hogy miből tudok külföldre utazni, és miből van megtakarításom. Igaz, ez csak addig jó, amíg egyedülálló vagyok, mert párban, és később gyerekekkel kényelmetlenebb autó nélkül, és időben is tovább tart. Egyébként túlzásnak tartom, hogy akinek autója van, kb. 5 méterre is autóval jár.
  • QTT
    Mikor pár éve elkezdtek menni felfelé a bérek és az én munkahelyemen is betoltak egy komolyabb fizumelést mondtam is a munkatársamnak, hogy most elkezdi égetni az emberek kezét a pénz. Félre nem fognak rakni, fogadjunk, hogy autót vesznek.
    Na az elmúlt 3 évben a ~26 fős csapatból kb a fele lecserélte az autóját. A legtöbben újat, néhányan 2-4 éveset vettek. Egy embernél volt racionális érv. A többiek azzal indokolták, hogy jaj hát ugyan még nincs baja a réginek, de le KELL cserélni, mert mi van ha elromlik. Van aki egyenesen azzal indokolta, hogy lassan elkopnak a fékek, 150ezer Ft-ba kerül az új betétek+tárcsák és ő már nem költ rá. Vett egy fiatalt hitelre. 😀

    Nagyon sok embert elkapott a Vitára láz is, mert csak 4 millió és új. Persze “csak 4 millió” de mindegyikük hitelre vette.

    Csak azért nem lesz ebből nagy bukta, mert nincs CHF hitel. De látszik, az emberek gyorsan felejtenek.

  • yutte hermsgervørdenbrøtbørda
    3 éves autó az új árának 43%-áért? az nem tudom milyen kategória lehet, de amiket én mostanában nézegettem az 5 évesen az új árának 60-70%-a között mozog…
  • nyman
    Hulyenek neztek a ketezres evek elejen is, mikor a cegauto melle vettem BKV berletet is.

    Belvarosban (V. VI majd VII-ker) laktam, mar akkor is tele volt a t.kom a parkolohely keresgelessel. Most is van autom is, berletem is.

    Az uzemanyag meg tul olcso. Most is csokkent. Pedig emelhetnek ugy 450-500 kore, akkor kicsit kopnanak az autok az utrol.

    OFF
    Nem ugy volt, hogy jan 1-tol nincs 20 ezer forint alatti utalasra tranzakcios ado es az allamkincstarbol pedig a sajat szamlara utalas tranzakcio ado mentes? Mert igy jan 3-an nem igy latom.

  • Brummhilde
    Én unemployed hozzászólásával egészen egyet tudtam érteni, viszont többen támadtátok. Szerintem a kinzumidiotizmus nem kifejezetten az autóval rendelkező kiszámoló-olvasókra vonatkozik. Inkább arra a jelenségre utal vele, hogy a külvilág olyan ‘igényeket’ állít be saját szükségletünknek,amire valójában egyáltalán nem is vagyunk, csak olyan egyértelmű,hogy az nekünk bizony KELL,hogy végül el is hisszük. És az a ‘bolt’ aminek rajtunk kívül mindenki a nyertese. A fogyasztási láz pörgeti a gazdaságot, termeli a hasznot,az adót, és ezekért a dolgokért az ember hajlandó szolgai módon gürizni, hogy legyen pénze megvenni, és úgy veszi meg,hogy ennyi kemény munka után neki ez bizony jár. Persze valójában nem lesz tőle elégedettebb, erre a megoldás egy újabb elérendő cél (=valami pénzen megvehető), kemény munka, hogy legyen rá lóvé. Bennem ez jött fel unemployed hozzászólásával kapcsolatban.
  • Unemployed
    Nem egyenként reagálva a reakciókra, csak Miklós korábbi írásait tudnám megismételni: nyilván sok embernek létszükséglet a gépkocsi, vegyenek nyugodtan. Ugyancsak vegyenek, akiknek abszolút belefér a budgetjuk-ba. De az biztos, hogy ismerve a Mo-i jövedelmi és lakhatási viszonyokat, a gépkocsik 40-50%-át olyanok veszik, akinek még 6 havi félretett tartalékjuk sincs, tele vannak hitelekkel, nincs is saját lakásuk, esetleg még egyetemre járnak és nem is dolgoznak, vagy azzal járnak be “kényelemből” dolgozni és arra költik a jövedelmük jelentős részét, szinte nincs is értelme dolgozniuk, mert ha eladnák a kocsit, ugyanott tartanának munka nélkül, mint munkával és kocsival. Mo-on nincs 3,5 millió tehetős ember, így aki ennek ellenére kocsit vásárol, az szerintem konzumidióta.
    A befektetéseimről már írtam: 1998-2006 között ingatlanban 250% haszon, 2013/14-18 között kb. 85%, 70% megtak. ráta.
  • Lumpenproletár
    Teljesen egyet értek Unemployed hozzászólásával. Nekem sem volt soha autóm, sem jogosítványom. Tömegközlekedéssel szerencsére meg tudom oldani a helyzetet. Szakmunkás minimálbérből élek. Amióta rájöttem, hogy élvezem a minimalizmust /életmódot/ és az ezzel felszabadult szabadidőt, azóta egy lakás ára van a bankszámlámon. Mondom ezt úgy, hogy amit szeretnék, és használom – fogyasztom, abból a prémium minőséget veszem. Pl. kávé ,és a hozzá való kávéfőző gép, csoki, vagy akármi más… a célom az, hogy lassanként egyre kevesebbet kelljen dolgoznom.
  • Blend Ahmed
    Egy blogbejegyzésben volt már arról szó, hogy négyzetméterre nézve mennyire megnőttek a házak/lakások az elmúlt évtizedekben (USA-statisztikára volt hivatkozás, de lehet, hogy hazánkra vonatkozóan is helytállóak lennének az adatok).

    Lehet, hogy egy ilyen elemzést az autókra vonatkozóan is le kellene folytatni. Egyáltalán nem sírom vissza a Polski Fiat-méretű autókat, de az már enyhe túlzás, hogy egy 4 m hosszú autót is csak guruló bevásárlókosárnak hívnak, és örülhetek, ha nem köpik le 🙂 Most rettentő divat ez a SUV-nak hívott minitank…

  • szocske
    Bevallom nekünk teljesen feleslegesen van két viszonylag értékes autónk.

    Az egyik elektromos, ezt tudnánk nélkülözni, de ez egy olyan hobbi, ami nem csak viszi a pénzt, hanem egy picit megspórol.

    A durva, hogy az elmúlt év tapasztalataiból kiindulva, NEM a villanyautó hatótávja, hanem a fizikai méretei miatt tartjuk meg egyelőre mellé a Prius Plust.

    Jelenleg nem igazán van 7 üléses, tágas, komfortos elektromos autó, pedig mi alkalmanként 6-7 fővel, és gyakran rengeteg csomaggal autózunk.

    Két lehetőségünk lenne, hogy 1 autónk legyen:
    – Tesla Model X, 30-40M Ftot viszont nem szánnék rá, másrészt akkora, mint egy teherautó, városban nem szeretném
    – Nissan E-NV200 Evalia – 40kWh akkuval némi komprimisszummal elég lenne, ez viszont belső kialakításában erősen teherautós, másrészt még csak újként kapható, így nem igazán lenne olcsóbb, mint a jelenleg Leaf + PriusPlus flotta.

  • -nb- (buta úr)
    Vettem én is, szánom-bánom bűnömet. Kicsit többe volt, mint a 6 havi limit, hitel is van. Vidéken a napi 3 buszjárat nem opció. 4m-es autó az kicsi közlekedésre (városban meg nagy). A kisautók előnyeit az európai autóipar nyomatja, gondolom mert ezzel maximalizálják a profitot. Bővebben: hasznosabb megvesztegetni az ujságírót, mint nagyobb autót gyártani.
    – árviszonyok:
    mint szorgos kiszámolóolvasó, mindenképpen használtat akartam, 1 évig hajkurásztam. Az 1-2 éves autók drágábbak, mint az új, a 3-4 évesek pedig 80-90% körül vannak. Valahol 8 év körül van jeletős árcsökkenés.
    – biztosan ügyetlen vagyok
    – Néztem Daciat: nagyon jó lehetett volna, DE nincsen olyan felszereltség, ami nekem kellett. Automata meg más tipusoknál is egy 1 milliós álom 🙁
    – A lizingcég formaszerződése több, mint 100 oldal. Az oldalak több mint felén igencsak jelentős hibák
  • gertitorpee
    Nekem két éve van autóm, Budapesten lakom metró mellett. Én éppen az eladásán gondolkozom, annyira nincs kihasználva.
    Havi 1-2 alkalommal ülök bele amikor vidékre hazalátogatok + még néhány ad-hoc kisebb nagyobb út belföldön vagy külföldön. Budapesten belül közlekedni vele eszembe sem jut, annál drágább az időm. BKV/bubi/saját bringa mindig gyorsabb.

    Egyébként csak az utcán ázik és sajnálom szegényt. Garázs nem igazán éri meg mert relative kis értékű autó de a biztosítás, szervíz, adó és a többi azért így is szép lyukat üt a költségvetésre aminek a feléből boldogan bérelhetnék autót és taxizhatnék amikor csak kell.

    Kb évi egy havi fizum megy el a fenntartásra és gázolajra úgy hogy nem keresek rosszul és tényleg használom. Vagy két havi megtakarítás ha máshogy számolod.

  • Kobe
    : taníts minket mester…..sokan vevők lennének rá, hogyan lehet bruttó 180 ezer forintból (kevesebb mint nettó 120e HUF) egy teljes lakás árát (vidékre mondjuk 12-15M, pestre 30M) félretenni és mellette prémium minőséget megfizetni 🙂

    Ha ezt racionális és alátámasztható, bizonyítható számításokkal leírod, szerintem Miklós zárhatja is a blogot….

  • comradecsa
    Külön probléma a SUV-okkal, hogy az átlag magyar közlekedési kultúrája és vezetési tudása a pénzügyi tudatosság szintje felé konvergál. Jó “hobbi”, hogy figyelem a forgalomban a modern anyukákat a csemetéjükkel ezekben a batár kocsikban és fogalmuk sincs hogy mi történik körülöttük a forgalomban, meg hogy hol vannak a járműnek a határai, csak mennek előre hiszen ő a nagyobb. Egyébként a bölcsödék/ovik/iskolák kitelepültek háborús övezetekbe és erdőkbe/hegyekbe, hogy kis tankra van szükség?
  • Konkrét
    nyman: de, úgy van, illetékeséknek lehet döngetni a melleket… Az én csomagomnál (OTP) ez úgy történt, hogy az eddigi 0,3%-os “eseti megbízások költsége” január 1-től lecsökkent 0,2%-ra. Összegtől függetlenül. A később nyitott ugyanilyen számláknál maradt 0,3% a költség.
    Ahol volt tranzakciós illeték, ott megszűnt, de gondolom január 1-től adtak másik nevet a gyereknek.
  • kéne egészség
    OFF: várható, hogy lesz csoportos egészségbiztosítás? ha nem, milyen alternatívái vannak a piacon? kösz!
  • konzumidi
    majd pontositja ha akarja, en mindenesetre most nem fogok harom evnyi kommentet visszakeresni. Szoval, emlekeim szerint kulfoldon (Svajc?) vegzett szamara igen stresszes melot, a nyugdijbavonulasa nem csak gazdasagi hanem erzelmi (kieges) okokra is visszavezetheto. Az en szemelyes elmeletem szerint valami idegosszeroppanas-szeruseg indukalta kisgyerekes dac van rajta, ezek szerint azota is. Kiszamolta, hogy ha most jol meghuzza a nadragszijat, akkor mar nem kell tobbet dolgoznia. Autora es csilivili luxusra persze igy nem futja, de vegtelen szabadsagra igen. Igy peldaul egy-egy sorozatot egyvegteben vegig tud nezni a kanapen csucsulve, mert hat az idejebol futja ra. A felesege renitens, o ragaszkodik a munka vilagahoz.
    Mindez nem jelenti azt hogy egy-ket kommentjevel nem ertek egyet, viszont az eletvitelre vonatkozo tanacsait legkevesebb hogy megkerdojelezem.
  • konzumidi
    majd pontositja ha akarja, en mindenesetre most nem fogok harom evnyi kommentet visszakeresni. Szoval, emlekeim szerint kulfoldon (Svajc?) vegzett szamara igen stresszes melot, a nyugdijbavonulasa nem csak gazdasagi hanem erzelmi (kieges) okokra is visszavezetheto. Az en szemelyes elmeletem szerint valami idegosszeroppanas-szeruseg indukalta kisgyerekes dac van rajta, ezek szerint azota is. Kiszamolta, hogy ha most jol meghuzza a nadragszijat, akkor mar nem kell tobbet dolgoznia. Autora es csilivili luxusra persze igy nem futja, de vegtelen szabadsagra igen. Igy peldaul egy-egy sorozatot egyvegteben vegig tud nezni a kanapen csucsulve, mert hat az idejebol futja ra. A felesege renitens, o ragaszkodik a munka vilagahoz.
    Mindez nem jelenti azt hogy egy-ket kommentjevel nem ertek egyet, viszont az eletvitelre vonatkozo tanacsait legkevesebb hogy megkerdojelezem.
  • 30as pár
    Ahmed:
    Egyetértek.
    1 éve van egy 10 év körüli kisautónk párommal (igaz kombi, ez oszkározásnál jól jön 🙂 ), ami alig több 1 tonnánál, így sima szívóbenzinesként is teljesen elégedett vagyok a fogyasztással.

    15.000km-t tettünk bele, és 1x nem merült fel hogy “na most egy nagyobb autó kéne”,
    sőt arra jutottunk hogy még gyerekkel is több mint elég lesz.
    Kb kettőnk 1 havi béréből vettük (oké átírással, biztivel stb. már fölötte volt) de gondolom kitaláljátok hány álmatlan éjszakánk van amiatt nehogy ellopják, meghúzzák stb.
    Mikor a szervizben fizettem győztem visszafolytani a mosolygást.

    Szóval kicsit értetlenül szoktam állni az ilyen “Passat/Egyterű alatt gyerekkel már nem lehet elférni” típusú emberek előtt.
    Ilyenkor csak halkan szoktam megjegyezni hogy szüleimmel 4-en 3 biciklivel (tetőn) Ignissel mentünk 1 hétre balatonra és imádtuk.

  • Axt
    Már többször írtam hasonló témában ide, hogy az autó tipikusan az a dolog, akinek említésekor mindenki magából indul ki. Sok embernek valóban nem való, mert nem indokolja az élethelyzete, vagy nincs hol parkolnia (belváros egy förtelmes hely ilyen szempontból). De még Budapesten is van olyan, hogy az ember gyorsabban lejár egy útvonalat kocsival, mint tömeggel (személyes tapasztalat).

    Lumpenproletár: hiszek neked, de érdekelne, hogy csináltad. Miben laksz, mennyit fizetsz/fizettél érte, mennyi a rezsi, hány éve dolgozol, mennyi pénzed volt mikor dolgozni kezdtél, stb?

  • mitel hentes
    Kicsit off: mikor tiltják már be a dízelmotorokat? A mai üzemanyag áraknál még csak olcsónak sem mondható, városon belül pedig iszonyúan szennyez. Szerintem már csak benzines és elektromos autókat kellene gyártani, ahol a benzinest alkalmassá kellene tenni LPG vagy sűrített földgáz (CNG) felhasználásra is.



    SUV témához: ha éppen nincs családi egyterű, amelybe hajlongás nélkül lehet pakolgatni a gyereket, akkor a SUV jó választás. Annak, aki tud vezetni is. Inkább parkolásnál látom szerencsétlenkedni a SUV tulaj családosokat, akkora hely kell oldalt, ahol a gyerekek is kibányászhatók az ülésékből, ami decemberben ritkán fordult elő

  • Pietari

    Lako-piheno ovezetben elek (jarda nincs, uttesten kozlekednek a gyalogosok), ahova nem tul szabalyosan epitettek egy bolcsodet. Anyukak reggelente siman 40-50-60-nal csapatnak, es meg is magyarazzak, hogy a 20 km/h korlatozas teljesen eletszerulten, idiotak talaltak ki.
  • attila
    a nissan e-nv200 evalia az konkrétan egy átalakított teherautó 😉
  • Én is akarok kommentelni...
    hermsgervørdenbrøtbørda
    2015.12. havi 107k lekérdezett és igazolt km-rel. BMW X4 20d: 21,5M újkori ár, vételi ár 9,1M. Németországból behozatva regadóval, minden fizetendő sz*rral és a behozatali költségekkel együtt is megállt 10M alatt a vége.
    Az X-line felszereltség (1,2M), 5 év teljes kiterjeszett gari 1,1M) plusz olyan himi-humi dolgok, amik rohadt sokba kerülnek(tek) mint pl. automata parkoló rendszer (340k), sötétkék szín(300k), business csomag(700k), prof. navi(750k), HUD(330k) és társai használt autóban sokat nem nyomtak már az áron, az induló árat pedig pörgetik felfelé minta zállat.
  • Lala
    : az általában mese habbal, hogy valaki olcsón tud jó állapotú használt autót venni. Amikor mi úgy döntöttünk, hogy a gyerekeket bevisszük iskolába kb 20km-re, mert az ő oktatásuk volt a prioritás nem a spórolás. Emiatt vettünk egy középkategóriás új autót, 5-ös törésteszttel (ez is akkor lesz fontos, ha sajnos szükség lesz rá ugyebár) és ezt is megtartjuk 15-18 évig, mint az előzőt.
    Na most az előző autóra kb 200e-t költöttem az előző 1,5 évben és úgy nézett ki, hogy a munkám miatt kell még egy autó. Úgy döntöttem, hogy nem adom el kb 600e-ért, mert ha nekem kell ténylegesen vennem, hol fogok kapni ilyen állapotú rendbe rakott autót? Elárulom, sehol. Minimális az esélye. Volt már 4 használt autóm, pontosan ismerem ezt meg a nagymondásokat is.
    Ez a gond mindenféle pénzügyi tervezéssel, hogy a kockázatok senki nem ismeri pontosan, csak találgatni lehet.
  • yutte hermsgervørdenbrøtbørda
    maradjunk annyiban hogy ez nem suv vagy akármilyen autótípus függő. Egy akármilyen kombi pl jóval nagyobb (hosszra) mint egy duster vagy egy vitara (hogy a két legnépszerűbb típust emeljem ki)
  • borshow
    Nálunk a 14. kerben is komoly gonddá kezd válni, hogy a nem fizetős részeket P+R-nek használják az emberek. Az egy dolog, hogy már a lakóknak is egyenesen vadászniuk kell a szabad helyeket, a másik probléma az, hogy az autók letarolják a zöldterületeket, kiborítják a kukákat, a saras időben szétbarmolják a felületeket.
    Szerintem jó lenne, ha mielőbb kibővítenék a parkolójegyes körzeteket és drasztikusan megemelnék a parkolási díjakat.
  • Lumpenproletár
    Nagyon egyszerű. Csak azokat a dolgokat veszem meg, amire VALÓBAN szükségem van. Nincs autóm, tévé előfizetésem,illetve nem kell fizetnem lakbért-hiteleket. Mert eszem ágában sincs semmiért sem eladósodni. Inkább addig mellőzöm az adott dolgot, amíg nincs pénzem rá… sőt mobilom egyszerű nyomógombos, feltöltőkártyás, évente ötezer forint amit elbeszélek, de inkább kevesebb.. és még sorolhatnám. Amire meg már nincs szükségem, azt eladom. Sokmindent cserélni szoktam – pl. könyvek-vagy egyéb dolgok, és ezeket sem kell megvennem. Sőt, még könyvtárba is járok-kifejezetten jót tesz az a hely az idegrendszeremnek 😀
  • nyman
    OFF. A webkincstar online feluleten egy pipaval nyilatkozni kell a sajat szamlarol. Ezt be lehet jelolni, kulfoldi szamlanal is. Es maris nullaval szamol.
    ON
  • Unemployed

    Nívós a hozzászólásod, ezért erre még írok valamit, a továbbiakra (ha valaki még megtalál), már nem
    A fogyasztási minimalizmus jóval korábbra datálódik, mint a munkapiaci kivonulásom (1995-2015 között dolgoztam 3 kb. egyéves megszakítással), így ez – bár jól hangzik – nem függ össze azzal, hogy 2009. után beleszaladtam 1-2 gané munkahelybe. A kiégés teljesen helytálló (és szerintem logikus is), idegösszeomlást viszont a legkevésbé sem kaptam.
    Bár megértem, hogy aki nem vesz részt a fogyasztási versenyben (azaz nem mondja meg nekem senki, hogy mit fogyasszak, hogy szükségem van autóra, ha nincs, stb.), az egy olyan ember számára, aki viszont igen (=konzumidióta) annyira sivár életnek tűnik, hogy az egyenlő az idegösszeroppanással.

    Az összes kommentem esszenciája az, hogy szerintem sokkal kevesebb embernek van szüksége kocsira (meg bármire), mint ahány embernek van és ez baj.

  • Inevitable
    @Én is akarok kommentelni
    Bocsánat de kikívánkozik belőlem a kisördög: 10millió forintért már akár rendes autót is vehettél volna 😀
    Még egyszer elnézést, tudom tudom, nem vagyunk egyformák.
  • Lántib
    OFF
    nyman: webkincstárban beállítások, bankszámlaszámok, és a számla adatainál töltsd ki a jogosult nevét ha még nem lenne, és pipáld be, hogy “Kijelentem, hogy a fenti bankszámlaszám tulajdonosa megegyezik a jelen értékpapír nyilvántartási-számla tulajdonosával”, akkor tudsz tranzakció adó mentesen utalni.

Vélemény, hozzászólás?

A megadott név fog megjelenni, ezért érdemes nem a valódi nevedet megadni a hozzászóláshoz.

A hozzászólás előzetes moderáció után fog megjelenni.

Figyelem: FIREFOX böngészővel gondod lehet a hozzászólás elküldésével. Használj másik böngészőt a hozzászóláshoz, amíg ki nem javítják a hibát.

 karakter még felhasználható

A hozzászólás elküldésével hozzájárulsz, hogy az IP címed technikai okokból tárolva legyen. Ha ezt nem szeretnéd, ne küldd el a hozzászólást. Kérésre a hozzászólást töröljük az IP címeddel együtt.