Mai hír, hogy 136.601 új személyautót és további 23 ezer kisteherautót adtak el az elmúlt évben idehaza, 77%-kal többet, mint 2015-ben.
(A "nulla százalékos beugróval 10 éves svájci frankos hitelre" időszakának csúcsán, 2007-ben 177 ezer új autót adtak el.)
Ennek mintegy 40%-át magánemberek vették meg, a maradék céges eladásoknak felét szintén egyszemélyes "flották", egyéni vállalkozók, fogorvosok, ügyvédek és hasonló szereplők vásárolták. A másik feléből is nem kevés lehet az, amit lízing cég vett meg, amit a végén akár magánembernek adott tartós bérletbe.
Az eladások közel 10%-a szokott reexport lenni, ez a fél éven belül kivont, jellemzően külföldre kerülő kocsik aránya.
Az autólízing új kihelyezése a flották nélkül 2017-ben 183 milliárd forint volt a személygépjármű és kisteherautó kategóriában, vagyis durván átlagosan 1,4 millió forint autónként, de mivel csak 40%-ához vesznek igénybe lízinget a vásárlók, így az egy lízingelt autóra jutó arány kicsit kevesebb, mint 3,5 millió forint.
Ez a nagymértékű eladás is hozzájárul ahhoz, hogy mostanra már 3,5 milliónál is több gépjármű van az országban, 2017-ben is már 3,47 millió volt a számuk. (Csak összehasonlításul, kevesebb, mint 3,8 millió háztartás van Magyarországon, aktívkorú és nyugdíjas együtt) Az elmúlt években évi 100-150 ezerrel nőtt a gépjárművek száma.