Sokan járnak olyan cipőben, hogy a mobil feltöltőkártyás telefonjukon csak gyűlik az egyenleg, mert nem telefonálnak, vagy VOIP-on telefonálnak, esetleg külföldön élnek és csak azért töltögetik a kártyát, hogy a régi számuk megmaradjon.
Sokan vannak, akiknek már több tízezer forint van a számlájukon ebből kifolyólag.
Írtam már arról itt, hogy ezt az egyenleget le is lehet vásárolni, elköltheted autópálya-matricára, vonatjegyre, parkolásra, állatkerti belépőre és sok minden másra is. Nem kell 50 forintos percdíjon elszórni ezt a pénzt.
Panasonic felhívta a figyelmünket, hogy még ezt sem kell tenned, hiszen a törvény szerint a szolgáltató köteles visszautalni a fel nem használt egyenleget.
Az erről szóló törvény 29.§. 2 pontja szerint a fel nem használt egyenleget a szolgáltatónak vissza kell utalnia, ha az előfizetés megszűnik.
"(2) Előre fizetett díjú szolgáltatások egyenlegfeltöltéssel történő meghosszabbítása esetén a szolgáltató az előfizető által kifizetett, de az egyenlegfeltöltést megelőzően fel nem használt összeget az új előfizetői szerződéshez kapcsolódó egyenlegen jóváírja. A szolgáltató a szerződés újabb feltöltés nélküli megszűnésekor az előfizető - az Eht. 143. § (2) bekezdése szerinti elévülési időn belül előterjesztett - kérésére elszámol. Semmis az előfizetői szerződés azon rendelkezése, mely szerint a fel nem használt egyenleg elvész, vagy az előfizetőnek nem jár vissza."
A megszűnéstől egy éved van, hogy visszakérd a fennmaradt egyenlegedet. Azt vedd észre, hogy csak az előfizető kérésére köteles ezt megtenni a szolgáltató, vagyis neked kell kezdeményezned. Mivel minimumösszeget sem ír a törvény, egy-két ezer forint esetén is érdemes lehet élni ezzel a jogoddal.
Köszönjük az infót, azt gondolom, sokak számára hasznos lehet.
De jó, hogy ezt írtad!
Egyébként megpróbáltam levásárolni az egyenlegemet, de a Voda nem engedi feltöltőkártyásoknál vásárlásra felhasználni.
Imre, de engedi. Írja a honlapon, hogy akár feltöltőkártyás, akár előfizetéses ügyfél vagy, nem számít. A telekomnál akkor nem lehetett levásárolni, ha nem online töltötted fel, hanem még a hagyományos feltöltőkártyát vetted. Nem tudom, ott ez azóta változott-e.
A nyárom próbáltam pályamatricát vásárolni, pont ezért, akkor azt írta, hogy nem érhető el a szolgáltatás feltöltőkártyás ügyfeleknek.
De nem baj, most írtam nekik, beletetttem a jogszabályra való hivatkozást. Majd megírom, mit válaszoltak.
Imre, ezt írja a Voda honlapja:
Mobilod segítségével SMS-ben is vásárolhatsz autópálya matricát.
Gyors, hiszen nem kell sorban állnod.
Kényelmes, hiszen a matricát bárhol és bármikor megveheted.
Mindegy, hogy havidíjas vagy feltöltőkártyás a telefonod, a szolgáltatást mindenképp igénybe veheted.
Valamennyi gépjármű-kategóriára elérhető.
A Pannonnál van egy olyan lehetőség, hogy Emelt Díjas Szolgáltatás, ezt honlapon (is) ki-be lehet kapcsolni. Pár éve volt az a trükk, hogy a fogadott oldal is fizethetett emelt díjas SMS szolgáltatásért, én akkor kapcsoltam ki az EDSZ -t. Azért aki 3k -t nem telefonál el évente annak minek a telefon, de ennyit akár meg is érhet egy telefonszám. Régen voltak kedvezmények is, mondjuk 10k feltöltésért 12.5k -t írtak jóvá, de a 2.5k -t nem lehetett EDSZ -re használni, csak letelefonálni.
Köszi, ezek szerint mégsem vagyok egyedül a problémámmal!
Azért azt megnézném, mennyit kell leveleznem velük, hogy ténylegesen visszautalják, mennyire kell bebizonyítanom, hogy én én vagyok, és milyen egyéb adminisztratív akadályokat gördítenek elém, amiket a távolból nem tudok megoldani:)
Akinek van tapasztalata, szóljon, a Vodafone-nál már pedzegettem, hogy mégis mit lehet csinálni, ilyenkor persze ment a hápogás, hogy használjam fel, szavazzak SMS-ben de ilyen visszatérítésről szó sem esett:)
Érdemes lenne felhívni a szolgáltatók ügyfélszolgálatát és megkérdezni, hogy ők hogy tudják. Függetlenül attól, hogy a törvény mit mond. Lehet, hogy megpróbálom. Kiváncsi vagyok.
Vodafone-os visszatérítés engem is érdekelne.
Van egy kártyám amit csak hívás fogadásra használok és van rajta 19e ft.
És hagynád megszűnni azt a számot, vagy átvinnéd más szolgáltatóhoz? Mert csak e két esetben jár vissza a pénz.
Egy ilyen semmisséget Wellmen Gyuri bácsi 3 perc alatt intéz el. Szóval ha tömegek fogják visszaigényelni, akkor a kúria seperc alatt fogja megszűntetni ezt a lehetőséget. Láttunk már ilyet.....
Ha a kártya továbbra is használatban marad, akkor nem térítenek vissza semmit!
Makk, persze hogy nem.
A feleségem számát hordoztuk bluemobilhoz (no igen, akkor ég nem volt tuti), maradt rajta párszáz forint. A jogszabályi hivatkozással hívtam őket, elutasított, panaszt tettem, most hívtak tegnap előtt hogy továbbra sem, mondom oké, a panaszra írásban kérem a választ, utána megyek NMHH-hoz. Itt tartunk most (még nem jött meg a hivatalos írásos válaszuk a panaszra). Kiszámoló, ha érdekel mi lesz a fejlemény, szívesen megosztom majd veled.
Délelőtt írtam a Vodának, telefonszámmal, ügyfélbiztonsági kóddal és a jogszabályt beidézve. Most válaszoltak, hogy 30 napon belül visszautalják a pénzt.
Egyébként a kártyám kb. egy hónapja szűnt meg.
@sanyi oszd meg, ha van infó, remélhetőleg kiszámoló is megosztja a fejleményt. Én is a bluemobilra váltanék, ezért érdekel, mit lehet kihozni ebből.
És ez a törvény a feltöltős mobilnetre is vonatkozik? (pl. Domino Net&Roll)
Ha van egy kártyás számon pénzem, és azt átrakatom előfizetésesre, akkor az "egyenleg" megszűnik elvileg, és visszakaphatom ezt a pénzt? Mert én pont egy ilyen előtt állok.
Korábban hasonló esetben azt tanácsolták, le kell beszélni az egyenleget, mert elvész.
Azért szerintem csak óvatosan ezzel a 29.§. (2.) pontjára történő hivatkozással. Ez a paragrafus a jogszabálynak abban a részében van, aminek az a címe, hogy "15. A határozott idejű előfizetői szerződésekre vonatkozó különös szabályok".
Egy sima prepaid előfizetés szerintem határozatlan idejű, azaz nem lennék meglepve, ha a szolgáltató emiatt nem lenne köteles visszatéríteni a fel nem használt egyenleget. Imrének lehet, hogy csak szerencséje volt.
Amiatt sem tartom valószínűnek, hogy ez így lenne, mert ebben az esetben teljesen ingyen tudnék mobilnetezni a Vodafone-nál. Veszek egy prepaid kártyát NET+ csomaggal, 30 naponta feltöltöm 5000 Ft-tal, ezért kapok 30 napra bónuszként 1GB netet (nem kell érte fizetni, csak feltölteni). Ha a kártyát csak netezésre használom, 1 év múlva lesz 60.000 Ft egyenlegem. A kártyát visszaadom, visszakapom az összes pénzt, ingyen volt netem egy évig.
Csak hogy mindjárt ellent is mondjak magamnak: mivel az egyenleg-felhasználási idő a legutolsó feltöltéstől számított legfeljebb 365 napig érvényes, lehet, hogy ez mégis határozott idejű szerződésnek számít. Nem vagyok jogász, nem tudom biztosra.
Ebben az esetben azonnal rendelek egy ingyenes SIM-káryát, és úgy tekintem, hogy a havi feltöltéseimmel csak előtakarékoskodok az egy év múlva esedékes készülékcserére. A net meg ingyen van (na jó, a kamatokat bukom...).
@Crimson: a mesterterv ott bukik meg, hogy egy év múlva nem tudod "visszaadni" a kártyát. Meg kell várnod a legutolsó feltöltéstől számított 365 napot (plusz az esetleges fenntartási időt, amin belül feltöltve újra működőképes lesz), hogy megszűnjön a prepaid előfizetés és akkor csak akkor kérheted vissza a pénzt.
mikorka, számhordozással megszünteti az előfizetést és kész.
@Kiszamolo: Az a baj, hogy a hivatkozott szövegben ott van egyértelműen, hogy feltöltés nélküli megszűnésekor(=lejárt az érvényességi ideje):
Számhordozás esetén nem a feltöltés nélküli lejárat a megszűnés oka, hanem a számhordozás ténye.
Valaki kérdezzen rá, vagy próbálja ki. Szerintem meg az előfizetési jogviszony megszűnésének a ténye számít, nem hinném, hogy a jogalkotó azt szerette volna, hogy csak megszűnés esetén járjon vissza a pénz.
Köszönöm a cikket. Nekem két feltöltőkártyás előfizetésnél is ragadt benn pénzem. Az egyik Vodás volt, elfelejtettem feltölteni. Kb. 90 nappal a határidő után, már nem tudtam feltölteni, és hívást indítani. Engem még fél évig elértek rajta. 5 számjegyű összeg maradt rajta. A másik egy Telenoros eset volt. Pár nappal a határidő után próbáltam feltölteni, de már nem tudtam, csak személyesen az ügyfélszolgálatról. Az egyenleget lenullázták, és a hölgy közölte, hogy ezzel jár sajnos.
Azt hiszem, hogy sajnos benyújtom az igényemet rájuk. Nem elég, hogy túlárazottak a percdíjak és egyéb költségek, még ezt is lenyúlják az előfizetőktől.
@Kiszamolo: De, a jogalkotó pontosan azt szerette volna, hogy ha elfeledkezel róla ne ragadjon bent a pénzed, a szolgáltatóváltás saját érdek, így neked kell gondoskodnod az egyenleg felhasználásáról. Ha a jogalkotó minden esetet le akart volna fedni nincs ott a feltöltés nélküli előtag, csak simán megszűnik.
Többnyire hitelt sem válthatsz ki ingyen, csak azért mert jobb konstrukciót találtál, azonban ha az örökösöd akarja rendezni kamat és költség nélkül fizetheti vissza egyösszegben a tartozást.
@Kovács úr: Ha 2015. december 1. után járt le, akkor jár vissza az összeg. Ha ez stimmel, akkor a feltölthetetlenségtől számítva 1 év van a visszaigénylés benyújtására.
Nekem a nyáron szűnt meg a feltöltőkártyás számom, mert elfelejtettem időben feltölteni.
Ma délelőtt a Vodánál a 1270-et felhívtam, elmondtam, hogy szeretném visszakérni a fennmaradó egyenlegemet. Elkérték a telefonszámot, biztonsági kódot és a számlaszámomat és arról tájékoztattak, hogy 30 napon belül visszautalják a pénzt.
Az egész nem tartott tovább 2 percnél.
szerintetek visszautalnának egy 100k feletti egyenleget is?
Köszi a tippet! Vitamax feltöltőkártyás netem volt, májusban már nem töltöttem fel, kb. 16,000 forint maradt rajta. Nem is reméltem, hogy visszajár. Most a cikk alapján felhívtam a 1270-et, telefonszámot kértek meg ügyfélbiztonsági kódot és egy bankszámlát, ahova utalhatnak. Nem akadékoskodtak. Voda üzletbe viszont ne menjetek ezt intézni, mert ott nem segítenek! Csak telefonon lehet intézni! Még egyszer kösz a cikk írójának!
Domino kártyás számomat áthordoznám Vodafone Tutira, de tartok tőle, hogy a T-mobil nem fogja visszaadni a le nem használt egyenleget. T-mobiltól is kapott már valaki vissza egyenleget?
Sajnos számhordozásra nem igaz .... legalábbis a Telenornál nem .... most kérdeztem...
Az Invitel Neophone szolgáltatásánál egyszerűen azt mondták hogy nem. Hiába hivatkoztam bármilyen jogszabályra. Ők eldöntötték és ennyi.
A Vodának utalás ma érkezett meg, kb
másfél hónap után, de tényleg visszautalták az 1.300.- Ft-ot.
Vodafone utalása értendő, éljen a prediktív szövegbevitel!
A Voda október 5 óta nem utalta vissza az összeget...
Ma elnézést kértek és azt ígérték, hogy 30 napon belül utalják.
Mondtam nekik, hogy jó próbálkozás, de október 5-től az már bőven eltelt. 🙂