Még ez is

2017-02-20
Oszd meg ismerőseiddel a cikket: 

Nemrég írtam arról, hogy az ingyenes számláknál is gyakran érdemes átböngészni az apróbetűt, mert a vicces dolgok ott szoktak elbújni. Példának az Erste Privilégiumot hoztam fel, ahol elég komoly pénzt felszámolnak, ha deviza érkezik a számládra. (Cikk itt)

Zoltánnak is ilyen számlája van és még egy érdekes dologba futott bele: egy nap csak 5 kártyahasználatot enged a rendszer és nem is engedi felülbírálni a dolgot. Kérhetsz két napra érvényes eltérést, maximum 20 alkalomra szóló limittel, de utána könyörtelenül visszaáll az érthetetlenül alacsony 5 db/nap limit. Úgyhogy erre is figyelj oda.

"A bankkártyával naponta végezhető sikeres tranzakciók darabszámát (limit) Bank a Hirdetményben határozza meg. A Hirdetményben meghatározott napi tranzakciószám limitektől a Számlatulajdonos nem térhet el (ez alól kivételt képez az időzáras limitmódosítás).

A Számlatulajdonos jogosult a Napi ATM készpénzfelvételi összeg limit, a napi POS készpénzfelvételi és vásárlási összeg limit, valamint a napi ATM készpénzfelvételi és a napi POS készpénzfelvételi összeg és vásárlási tranzakciószám limit időzáras limitként történő módosítására, kizárólag TeleBankon és NetBankon keresztül, átmeneti, maximum 48 órás időtartamra."

Previous Post
Olvasói kérdések

Hozzászólások:

Komment szekció frissítés alatt!

Kedves Kommentelők!
Éppen egy új kommentmotorra állunk át, azonban a Kiszámoló blog régi kommentjei mind elérhetők, és az elmúlt 1 év Disqus hozzászólásait hamarosan, a következő napokban importáljuk az új rendszerbe. Ha van fontos észrevételed, kérjük, oszd meg velünk! Köszönjük a türelmeteket és megértéseteket.
77 hozzászólás
Legrégebbi
Legújabb Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Dombornyomottal 10-et lehet.

Továbbra sincs ingyenebéd, valaki valahol mindig elkéri a szükséges bevételt.

Elég cigány szokás ez, pedig a banknak ezen jutaléka van.

Kíváncsi leszek, hogy az OTP meddig tartja a Simple csomagot. Nekem még régen kötött van, 398 Ft-ért korlátlanul ingyenes (havi 5 db-ig) az átutalás netbankon. Múltkor néztem a kivonatot, 6e forint felett volt a banknak kötelezően befizetendő tranzakciós illeték.. magyarul jócskán ráfizetnek.

A mostani számlacsomagokat meg megszüntetik, valami idióta konfigurálható csomagok vannak, mondanom sem kell, hogy szörnyű árakon.

És ebben mi a jó a banknak?

"digimini
2017-02-20 at 14:23
Továbbra sincs ingyenebéd, valaki valahol mindig elkéri a szükséges bevételt."

Ezt nem értem.
A limitmódosítás ingyenes. Mobilról megoldható ingyen.

Ha szamla kell akkor CIB Online Számlacsomag!
Havi 775 Ft kedvezmenyek nelkul, internetes 2. kartyaval egyben.
Kedvezmeny eseten 345 ft per ho, de havi minimum 50 ezer fizetes es csoportos/dijnet/fix atutalas teljesites a feltetele.
Minden utalas, atvezetes, kartyas vasarlas ingyenes, online is, korlat nelkul, a havi egy kp ingyenes felvetel meg tobbe kevesbe eleg... van ennel jobb csomag jelenleg?
Csomagot ugy talaltam, hogy nem akartam tranzakcios jutalekot fizetni a banknak, lakasvasarlas atutalaskor....
Egy hatranya van, nincs paypass kartyajuk meg.

Az Erste csinál még egy nagyon okos és ügyfélbarát dolgot. Online megadott megbízást nem lehet visszavonni, tehát ha mondjuk elrontottad az összeget vagy véletlenül nincs annyi pénz a számládon, amennyit utalni akartál, akkor mindenképp megpróbálják elutalni, majd ha nem sikerült, küldenek egy levelet papíron, postán (!), hogy nem sikerült és felszámítanak érte díjat. A megbízást pedig csak személyesen bankfiókban vagy telefonon vonhatod vissza, ami ugye az utóbbi hetekben nagyjából lehetetlen volt 🙂

Ha már Erste, egy infó volt Citilife-osoknak. Néhényan már bitzosan belefutottatok.

Fantasztikus "bug" van Erste-nél, ha a folyószámládról csoportos beszedéssel fizeted a hitelkártya egyenlegedet: már a fordulónapon megpróbálják beszedni, és nem zavarja őket, ha a fizetési határidő csak 3 hét múlva van. Ha épp nincs is elegendő összeg a számládon, az sem zavarja össze őket, mert folyamatosan próbálkoznak. Ha egy nap beesik elegendő pénz, már szedik is be.

Komoly, nem? A telefonos ügyfélszolgálat szerint ezen egyelőre nem tudnak változtatni, de talán dolgoznak rajta. Talán...

A CIB-nél azt mondták, hogy február 15-étől cserélik a kártyákat paypass-osra. Ha normál csere előtt akarod, akkor a kártyadíjat ki kell fizetni. A CIB-nél az nem tetszik, hogy a kivonatot max 6 hónapra lehet visszanézni max 3 hónapos intervallumban. Az UniCreditnél nincs ilyen korlát. Céges számlánál ez jól jöhet.

Ráadásul ez nem csak a Privilégium számlánál van, hanem az Egyszámlánál is. Egyszer már futottam bele külföldön....

Igazából ez így vicc kategória a 21. században.

@Csaladfo, ez bankon beluli beszedesnel megy csak igy? En kintrol fizetem, es ugyanaz, mint citinel volt, februar 10-i zarasnal ma jelent meg a beszedes, ami marcius 2-ig varakozik

Keresni kell másik bankot, ez már vicc. Privilégium, hogy ennyi módon szívassanak 🙂

szocske, elvileg csak bankon belül van ez a gikszer (az ügyintéző szerint, de logikus is így). Ha netán van olyannak is rossz tapasztalata, aki külsős bankból szedeti be, az megoszthatná itt.

Mindenesetre ez nevetséges, vagy inkább elszomorító...

T. Miklós!

Nem a cikkhez szeretnék hozzászólni hanem a 6 részes videó tanfolyammal kapcsolatban érdeklődnék. Mikor lesz elérhető (megvehető/letölthető) az alaptanfolyam? És ha már lesz alap, tervben van e hogy a haladót is felveszitek és fizetés után ugyanúgy elérhetővé teszitek? Köszönettel.

T.

Szerintem ez a kp felvétre vonatkozik, s nem a vásárlásra.

Na ezt most nem értem. Mi fenéért limitálják a kátyahasználatot? Más bank azon marketinggel éjjel-nappal, hogy többet használd. Valaki felvilágosítana?

Nekem is problémám volt mostanában az Erste ügyfélszolgálat elérésével, amikor valaki azt tanácsolta, hogy válasszam a bankkártya letiltás menüt, mert azt felveszik. És tényleg 🙂

Még egy kérdés: ha mondjuk 150 e Ft a hitelkártya limitem, olyat tehetek, hogy ha mondjuk hónap felénél fogytán a kertetem, utalok rá és használom tovább?

Olcsó János, persze, bármennyiszer "feltöltheted" a keretedet a hónap folyamán.

@Olcsó János:

Így van, ahogy Családfő mondja, de arra azért vigyázz, hogy itt is lehetnek buktatók.
Vannak olyan csomagok, ahol bünti pénzzel vagy a kedvezmény megvonásával jár, ha nem egy összegben az esedékességkor töltöd vissza a keretet, hanem "csepegtetsz". A bank ilyenkor azt mondja, hogy válassz nagyobb hitelkeretet és ne töltögess.
Nézz utána, hogy nálad hogy van, mert meglepetés érhet.

Nem tudom, de még mindig magasan a Privilégium L a legjobb csomag a piacon. Szvsz a bankkártyát vásárlásokra használni amúgyis bűn, arra a hitelkártya való, ami pénzt is visszatérít. KP-felvételre meg csak nincs szükség napi 5x...

Nalam napi 10-et ir POS-ra es 5-ot ATM-re. (dombornyomott kartya)

@Tommacska

"A CIB-nél az nem tetszik, hogy a kivonatot max 6 hónapra lehet visszanézni max 3 hónapos intervallumban. Az UniCreditnél nincs ilyen korlát. Céges számlánál ez jól jöhet."

Miért csak cégesnél? Kifejezetten sok bosszúságom volt a CIB-nél e miatt a korlátozás miatt, magánszámlával.

@Családfő

"Fantasztikus “bug” van Erste-nél, ha a folyószámládról csoportos beszedéssel fizeted a hitelkártya egyenlegedet: már a fordulónapon megpróbálják beszedni, és nem zavarja őket, ha a fizetési határidő csak 3 hét múlva van. Ha épp nincs is elegendő összeg a számládon, az sem zavarja össze őket, mert folyamatosan próbálkoznak. Ha egy nap beesik elegendő pénz, már szedik is be"

Engem ez egyáltalán nem zavarna, sőt! Mindig is idegesített a Citinél hogy utolsó nap próbálják a pénzt leemelni. Figyelni kellett hogy megtörténik-e, mert ha nem akkor másnap már jött volna a bünti. S egyszer bele is futottam ebbe, mert be volt állítva vásárlási limit a terhelendő BB UPC számlán, ami fölé ment a tartozás a Citinél. Nem is szedte be, csak 1* próbálkoztak, hiába állítottam át másnap mikor rájöttem.
De akkor már késő volt. 530 ezres költés volt, buktam ezzel 10600Ft jóváírást a UPC kártyán..

Még szerencse hogy az utolsó nap észrevettem, s a limitátállítás után, miután rákérdeztem hogy megpróbáják-e újra, és elutasítottak, átutaltam másik számláról és ezzel nem lett bünti sem. Hiába mentem a Citi fiókba hogy akkor csekken befizetem, mert akkor is megkaptam volna a jóváírást, tájékoztattak, hogy a csekkes fizetést egy csomó idő elintézni, az se működik azonnal.

Mivel nem paypass-os kártyáról van szó, az Erste részéről ott valóban nincs sok értelme a korlátozásnak.

Én viszont pont ezt akarnám elérni a Raiffeisen hitelkártyámmal. Az ugyanis paypass-os, és napi 15 db a vásárlási limit. Ha én, vagy a nejem véletlen elhagyjuk a kártyát, vagy ellopják azt a munkahelyi öltözőszekrényemből, akkor az illető vígan vásárolgathat vele napi 15x5000 ft-ért, vagy akár többért (volt rá példa, hogy 6000 ft körüli összegért vásároltam, és akkor sem kért PIN kódot). Nekem bőven elég lenne a napi 5 db-ra történő korlátozás, de sajnos ez nem módosítható.

a már nem értékesített Szupernulla csomagomnál is ez van, baromi idegesítő
TeleBankon is érdeklődtem, nem lehet felülvágni a default 5-öt, csak a netbankos 48 órás módon.

ez egy külföldi túránál igazán kényelmes...

Ja, meg van még egy Erstés sztorim.

Fel akartam venni egy 100-200 ezer közötti összeget. Beállítottam az időlimites limitet 200 ezerre (az alap akkor 100 ezer volt). Persze az automata aztán mégsem tudott 100 ezernél többet adni, próbáltam másikkal, az sem. Végül megoldottam máshogy. Utána átállítottam az állandót egy magasabb összegre. Mikor egyszer 1-2 évvel később 200-at fel akartam venni, ismét nem engedte. Bementem a bankba, hosszú sort kivárva persze hülyének nézett az ügyintéző, hogy biztos nem állítottam át 100-ról, de most ő átállítja nekem és jó lesz. Legközelebb, mikor megint 100+ kellett, ismét nem tudtam 100 felett felvebbi. Ha jól emlékszem végül sokadik telefonos kör után nagy nehezen megoldották, mert volt valami rejtett limit, amit én nem állíthattam, mert anno mikor még diákszámla volt, kőbe vésték. Persze legelsőre is mondtam, hogy diákszámla volt, de leszarták...

Sajnos én is Citisből lettem kényszer Erstés. Ez a téma megérne egy külön posztot is. Az első banki napon nem mertem bemenni az Erstébe, mert tartottam a nagy tumultustól. A második nap mentem, de nem úsztam meg. Nem voltam egyedül. Másfél órás várakozás után kerültem ügyintézőhöz. Közben úgy éreztem magam, mintha 20-25 évet visszautaztam volna az időben! Komolyan mondom, hogy ilyen "ügyetlen" ügyintézéssel 20 éve nem találkoztam. Az ügyintéző képzetlenségén és idegességén túl a neki odatett számítógépes felületről hiányzott az a képernyő amin az én ügyem elintézhető lett volna. Elirányított, hogy intéztessem interneten vagy telefonon. Vicces.
Sajnos nem olyan egyszerű a dolog, mert az Erste többször is hibázott. 5 panaszlevelet írtam nekik, hogy legyenek szívesek javítani a hibákat. Most várhatom a 30 napot amíg válaszolnak.

Igazából nem tudom megmagyarázni, miért vagyok még az Ersténél. OTP-t nem akarom, talán K&H jobb lenne, kis bankokat nem akarom, MKB meg azt sem tudni kinek a tulajdona, de könnyen járhat úgy, mint a Széchenyi Bank.

Banknak miért érdeke hogy odautald a fizetésed? Csak azért hogy utána amikor kártyával fizetsz kap jutalékot vagy van egyéb oka is?

A "legszebb lehúzást" a BB csinálta meg velem. Promóció keretében adott nekem egy hitelkártyát úgy, hogy az első évben nem kellett díjat fizetnem érte. Se éves díjat, se havi díjat. Mivel ők ajánlották fel, nem ugrottam el előle. Használtam a kártyát és minden költésem időben ,még a 15 napos határnap előtt mindig visszafizettem. Az ingyenes év letelte előtt bementem a fiókba és visszaadtam a kártyát. Annak ellenére, hogy egy év ingyenességet ígértek, a megszüntetéskor mégis felszámítottak díjakat. A következő 2 hónap számlazárási díját kérték el, mert náluk ez így szokás. Mondták hogy ez azért van így, mert náluk akár két hónapig is eltarthat egy számlazárás. Kifizettem, mert ki kellett. Utána pár héttel meg is kaptam a levelet: sikeresen lezárták a számlámat. Az egyenlegem azonban nem volt nullás. Egyhavi díjnak megfelelő túlfizetés mutatkozott rajta. Bementem hát ismét a fiókba. . .

. . . Megtudtam, hogy annak ellenére, hogy pozitív egyenleggel lezárták a számlámat, azt a pénzt nem adják nekem oda, mert a fiókban történő kp felvét minimum díja annál több. Hiába mondtam, hogy ők fizettettek be velem többet, nem érdekelte őket.

@Kari, nekem még anno a postabankban történt hasonló kellemetlen élményem.
A számlám megszüntetni mentem be, akkoriban még nem volt netbank, hogy naprakész legyek az egyenlegemről. A fizetésem már hetekkel előtte az új számlámra kértem, de úgy tűnik lassan mentek a cégnél a dolgok, mert még a postabankosra utalták.
Erről úgy szereztem tudomást, hogy kezitcsókolom dolgozott egy negyed órát a számlázáráson, elkérte a bankkártyám, kettévágta, majd mosolyogva megkérdezte, hoyg a számlán lévő X összeggel mi a tervem?
Meglepődtem, de az összeg nagyságából rájöttem, hogy ez kb. a havi fizetésem lehet.
Ha fél perccel hamarabb mondja, akkor kimegyek a bank elé és ATM-ből felveszem ingyen. Így viszont fizethettem jó sokat a bankfióki kp felvétért :S

@kari

Hogy ezen a Budapest Bankos sztorin én miért nem lepődök meg? Egyébként a helyedben tettem volna hivatalosan panaszt, ott helyben írásban, abban ugyanis az az igazán a jó, hogy foglalkozni kell vele, kötelező rá válaszolni, és aminek a rezsiköltsége messze több, mint a Te havi számladíjad volt. Ha a válasz nem tetszik, akkor pedig még fel is nyomhatod őket az MNB-nél, azzal megint foglalkozniuk kell, megint rezsiórák a semmiért.

Zsolt, 3 (!) hétről beszélünk. Meg a fizetési határidő sem csak dísznek van. Az Erste módszerével értelmét veszti a hirdetett akárhány napos kamatmentes időszak (ez mondjuk kb. tökmindegy manapság, de lehet még majd másképp is), másfelől nem tudsz tervezni a pénzeddel, ha csak úgy lekapják, mert éppen befutott a megfelelő összeg. (mi van, ha máshová tervezted felhasználni)

A Citinél ezzel tervezhettél, itt nem tudsz. Színtiszta bug.

Üdv a bloglakóknak,

Erste ügyfélként régóta kapacitálom az engem kb havonta felhívó erstés ügynököket, hogy szeretnék priv L számlára váltani (online számlám van, ha ez valakinek még mond valamit).

Rendre az van, hogy oké oké, de....és elhal a dolog.

Van itt esetleg valaki, aki erstés és sikerült váltania? Tudom, elvileg nem lehet, de már olvastam olyat, hogy mégis.

Erstében dolgozok, kicsit kiegészíteném: a limit nem a számla miatt van, hanem a kártyára vonatkozik, de az összesre! Cseréld le dombornyomottra, annál 10 a napi limit! Csak a dombornyomottért ugye már fizetni kell (köcsög bank), de egyébként full ingyenes a számla, még a készpénzfelvételek is, úgyhogy az én szám nem sírna!!! És az összes új kártya paypassos, tehát nem biztos, hogy olyan rossz az a limit!

A magyar ember azért nem vált bankot, mert
- lusta
- pénzügyileg képzetlen.
Előbb elmegy a város másik felébe az olcsóbb tejfölért, mint számlát váltana. Pedig nem egy nagy ügy a csoportos beszedéseket meg a többit átállítani.
És ezt használja ki mindegyik, főleg az OTP...

Az Erste borulás borítékolható volt, ekkora migrációnál ez nagy eséllyel bekövetkezik. Kell pár hónap, mire egyenesbe jönnek. Azt meg mindenki döntse el maga, hogy jó e a bank neki vagy nem...

@Mindenki
Inkább nem írok le ide semmit, úgyis tudjátok ... 😀
(De határozottan szórakoztató olvasni ezeket a méretes szívásokat.)

A fene se gondolta volna, hogy ennyi mazohista van... 😀

Én a Raiffeisen Bankot utáltam meg örökre. Hitelkiváltáskor - mikor bankot is kellett váltanom - mindent elkövettek, hogy szándékosan akadályozzanak: hibásan töltötték ki a nyomtatványokat hiába utalta át új bankom a fedezetet mégis kivárták a határidők utolsó napját majd nem akarták kiadni az igazolásokat a személyi kölcsön, hitelkártya és folyószámla-hitelkeret megszüntetéséről és közben mivel már jóváírás nem érkezett még számlavezetési díjat is felszámoltak. A díjnullázó számlacsomagomnál jogosulatlanul felszámolt tranzakciós adókat a mai napig nem fizették vissza, mert pert indított ez ügyben a bank.
A Budapest Bankkal nekem jó tapasztalatom maradt. Nagy összegű és magas kamatozású személyi kölcsönöm volt náluk. A kiváltás néhány nap alatt lezajlott. Még egy köszönő levelet is kaptam tőlük, hogy jól fizető ügyfélként visszavárnak.

Ez az idő előtti pénzlevét hitelkártya tartozásra másik bankban is dívik...
OTP-nél 3x próbálkozik az automata, (de csak a pontos összeggel) ha nem tudja levenni, akkor az ügyfélnek kell átutalnia a kívánt összeget. Vagy határidő után jön a bünti...

A személyi kölcsön pedig folyamatos, ha mondjuk 50 ezer a havi részlet, és a szlán van 10, akkor leveszi a 10-et és ahogy jönnek be a pénzek mindig lekapja, míg nincs meg az 50...

+1 hitelkártyás nyalánkság, hogy ha időközben fizetett az ügyfél, de nem pont akkora összeget, hanem többet, akkor (attól függetlenül) ők is leveszik a számláról az összeget. Persze ez a tudatos használókat nem érinti, mert a bank csak a kötelező 5%-os minimumdíjat akarja mindig (így) beszedni.

A 45 nap meg úgy jön össze, hogy 1-30-ig használod, és köv. hónap 15-ig kell fizetni legkésőbb, vagy a minimum 5%-ot, vagy a teljes összeget...

folyt. Sőt BB-s Tesco hitelkártyám is volt. Ezzel sem volt problémám soha. Ezt hitelkiváltás előtt vissza kellett adni és saját erőből kifizetni mert túl sok db hitelem volt. Sajnáltam is mert ez volt az első hk amit már megtanultam jól használni és megszerettem (visszatérítéses volt).

A BB-nél meg nem tudnak számolni...
A Tesco-s kártyát igyekszünk maxolni és tudatosan használni...
0%-os thm-re ált. veszünk dolgokat, és szépen fizetjük a havi részleteket... Most pl. volt 2 termék is, amit így vettünk meg. 1-2 hónap különbséggel, 20 havira... De alapból nem volt akkora szabad keret rajta, a havi aktív használat miatt... így hónap közben "előtörlesztettünk". Megnézték van keret?Van. Megkaptuk. De a köv. hónapban a két termék fix havi törlesztőjénél 6 ezerrel kevesebb befizetendő díjat állapítottak meg. Az ezen felüli havi költést meg nem is vették figyelembe...
SMS-t is így küldték és a levélben is ez szerepelt. Még ők kértek elnézést mindkét formában és lehozták a téves összeget...
Hát nem hagytuk rájuk..Ment a két megállapított részlet külön utalásban és külön az előző havi költés összege(úgyis másnap már jóváírják.)
Így van egy rugalmas kártya, bár kis keretű.

@Geri
Óvatosan ezzel az arroganciával, mert a munkáltatódat égeted vele...

Ez egyébként az Ersténél az általános lakossági bankszámla hirdetményben van benne, úgyhogy minden Erstés betéti kártyára vonatkozik, nem csak a privilégium számlához tartozóra. Szerintem is ezzel akarják az embereket a dombornyomottra vagy a hitelkártyára rávezetni.

Erste Privilégium L csomagom van, gyorsan meg is néztem a számlatörténetemet. Február 8-án kereken 10 kártyás tranzakcióm volt (9 vásárlás, 1db kp levétel), és sima Visa Electron kártyám van. Szóval használni lehet több, mint 5x, ez teljesen biztos. Ez irányú plusz költséget egzaktul nem látok. Van ugyan 245Ft-nyi "felgyűlt tranzakciós jutalék", de nem tudom, ennek van-e ehhez köze (nameg hogy ez egyáltalán mi 😀 ).

Magnet Bank. Nem szivatnak; nincs 78 oldalas szabályzat meg hirdetmény; adakoznak a nevemben a bankkártyaköltések után és a bank éves hasznából rám eső (kis) százalékot is odaadják valakinek (mind a kettőnél te döntheted el, hogy kinek); számla havidíját te döntheted el (akár nulla Ft, ha úgy gondolod). Vidéki hitelkártyázóknak nem jó, mert a hátránya, hogy csak Budapesten van fiók és nincs hitelkártya (bár én olyannal nem szeretek szórakozni), ezen kívül szvsz tökéletes.

Cikkgyűjtemény
Új vagy az oldalon? A gombra kattintva találod az eddigi fontosabb cikkek gyűjteményét téma szerint.
Megnézem!
Keresés
Kövess minket
facebook
youtube
Hirdetés
Támogatás
Ha szeretnéd, van lehetőséged anyagilag is támogatni a munkánkat.

Átutalással a Raiffeisen Bank 12020407-01558219-00100002 számlaszámra a Kiszámoló Egyesület részére. A közlemény "Támogatás" (fontos!)
Bankkártyás támogatási lehetőség hamarosan. Köszönjük, ha érdemesnek tartasz bennünket a támogatásra.
Archívum

Archívum

crossmenu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram