Varga Mihály egy új videót töltött fel a weboldalára, amin az MNB szigorításairól beszélt a banki csalások kivédése érdekében. Ennek egyik pontja, hogy a nemzetközi gyakorlatnak megfelelően mostantól nem mondogathatják a bankok, hogy az ügyfél a hibás, a banknak semmi köze nincs a kárhoz, nem is térít semmit. Ez az új helyzet miatt a bankok önös érdekük miatt rá fognak kényszerülni, hogy ők is minél többet tegyenek meg a csalások kivédése érdekében. (Hogy például gyanút fogjanak, ha a kisnyugdíjas minden megtakarítását hirtelen elutalják három új bankszámla-számra, miközben még hasonlót sem tett soha a számla tulajdonosa.)
További infók, egyelőre kevés pontos részlettel a videóban:
Kérdés hogy ez a gyakorlatban vonatkozni fog-e a Tiborcz vagy a Mészáros bankra, vagy csak a gonosz külföldiekre.
Hogyan mondd ki, hogy az MBH elcseszte, anélkül, hogy kimondanád, hogy az MBH elcseszte.
Más bank már kapná a milliárdos bírságot, na de mindegy, legalább talán lesz valami változás.
Van erről több info? Annyit tudok minimum 600 károsult van (egy facebook-csoport alapján), és mobil-app használatával történt, bár nyilatkozta egy-két károsult, hogy nem használnak mobil-appot. A bank azzal mentegetőzött, hogy ne kattints emailben kapott linkre, amit "MBH-klón" küld (ilyen próbálkozások léteznek). Le is állt egy időre a mobil-app. Ennyit tudok. Persze, ha náluk volt a biztonsági hiba, azt nem ismerik be a nyilvánosság előtt.
Te mondd, hogy bankrablás, a te hangod mélyebb.
Pedig megmondta a Vezír, hogy az ukránok voltak. Minek ide jegybanki szabályozás?
Ha a háborúpárti ukránok végre békén hagyják az oroszokat, akkor a probléma magától megszűnik.
Pártunk és kormányunk meghallja az új idők szavát és éberen figyel a nép panaszára.
Gyorsan reagál és intézkedik, akár 3-4 éven belül is választ ad a felmerülő problémákra.
Vagy legalábbis azt mondja 😀 😀
Vagy legalább akkor, ha a témát le lehet önteni valamilyen aktuálpolitikai híg ****al.
[dilettáns bohócok]
Nem kisebbítve a bejelentés fontosságát, szívesen olvasnék a banki oldali nézőpontról is, mert pl. az egyik hazai nagybank jogi osztályán dolgozó ismerősöm azt is mesélte, hogy hiába fognak meg milliárdokat meg évente, van amikor tényleg nem tudnak, mit kezdeni az ügyféllel.
Most olvastam a statisztikát, miszerint Hollandiában 69%-kal csökkentek a sikeres visszaélések száma egy év alatt, ahogy bevezették, hogy a banknak is fájjon az átverés.
Addig ők is azt hajtogatták, hogy nem tudnak mit tenni.
Aztán kiderült, hogy ők tudják a legtöbbet tenni, csak nem tettek semmit, mert kibújhattak a kártérítés alól.
Azóta ötször meggondolják, hogy elutalják-e a kisnyugdíjas összes megtakarítását három újonnan felvitt, ismeretlen bankszámlára. Úgy, hogy előtte a számlatulajdonos soha életében nem utalt el százezer forintnál többet egy nap alatt.
Egyetértek, én még a Western Union-t is bevonnám.
Parkinsonos faterom elküldött készpénzben 600.000 forintot Vietnamba.
Egyetlen kérdéssel ki lehetett volna szűrni a csalást (faterom ugyanis Mark Zuckerbergnek címezte a postaköltségért, hogy átvehesse a milliádos nyereményét).
Egyrészt az azonnali fizetések bevezetése óta a legtöbb bank monitorozza a tranzakciókat és nagyon sok pénzt meg is fognak. Másrészt közben a másik oldalról meg az van számonkérve rajtuk, hogy 5 másodpercen belül teljesítsenek egy megbízást. Ha lenne olyan logika, ami fals pozitív riasztások nélkül meg tudna fogni minden csalárd tranzakciót, akkor nyilván már minden bank azt használná. Csak ugye ilyen nem létezik...
Miután szóvá tettem, rá egy-két hónappal elkezdték bevezetni, hogy új számlaszámra csak maximum egymillió forintot lehet utalni.
Újonnan telepített mobilapp legyen mindig gyanús, kérjen mindenféle megerősítést napokig. (Ahogy például a Rafi nagyon helyesen csinálja is.)
Adhassam meg, hogy egyáltalán lehessen-e új számlaszámot felvinni neten keresztül és ha igen, meddig ne lehessen utalni rá, csak telefonos azonosítás után.
És a többi, és a többi.
Rengeteg lehetőség van, amit be lehet vetni. S ne mondd már, hogy nem gyanús tranzakció, amikor valakinek az összes pénzét elutalják új számlaszámokra, olyannak, aki soha nem szokott utalni havi százezer forintot sem
Saját tapasztalat, hogy a jogi osztály 0-100-as skálán kb, -300-as szinten érti a műszaki és technológiai lehetőségeket, úgyhogy az ismerősöd véleményét elfogadva lehet, hogy akár az esetek másfél százalékáról is szó lehet, amikor a bank nem tud semmit tenni 😀
Hát nagyon kíváncsi leszek mit találnak ki. Ahogy hallom/olvasom nem "fizikai" akadályokat akarnak bevezetni, hanem "soft" megoldásokkal próbálják szűrni a visszaéléseket. Kérdés mennyi idő, és mennyi pénz lesz ezt kifejeszteni és ki fogja fizetni.
Kérdéseidre nyilvánvaló a válasz:
Amennyit szabnak nekik, annyi elég lesz. Maximum majd foltozgatják a hibákat, de időben elkészül.Elég sok, de mivel mégis üzleti vállalkozásokról beszélünk, így mégiscsak próbálják majd kurtítani a költségeket.Természetesen közvetlenül a bank. Ki más? Azt meg tudjuk, hogy a banknak honnan van pénze, tehát nyilvánvalóan az ügyfelek lesznek a végső teherviselők, ami azért összességében mégiscsak kevesebb lesz, mint a megelőzött csalások által megtakarított pénzösszeg.Azért bocs, de elég demagóg volt a kérdésed, de ez így természetes. Azért ha szétnézel, bankszámlanyitásnál a fontossági sorrend elején a számla költségei szerepelnek, aztán esetleg néhány ember megnézi, hogy milyen a számlavezető pénzintézet háttere. Azt meg simán lesöprik az asztalról, hogy "Nálunk 3x annyibba kerül a számlavezetés, cserébe biztonságban lesz a pénzed."
#olcsónmegszámítom
#nemazemberekfizetikmeg
Vissza kellene hozni, hogy 1m HUF feletti utalásnál csak másnap érkezzen meg az összeg. Így lenne idő törölni az utazást.
Itt az első a lényeg, a többi csak a máz.
A központi csalásfigyelő rendszer.
Ez azt jelenti, hogy az MNB automatikusan, a teljesülés előtt meg fog kapni minden utalást, és eldöntheti, hogy teljesülhet-e.
Ez az internetes csalásoknál is milliárdszor nagyobb probléma.
Ezt a részt minden banknak saját hatáskörben kellene végeznie, anélkül, hogy minden egyes tranzakció adatait be kellene tölteniük egy központi rendszerbe, amely lényege az adatgyűjtés, személyekről, üzleti titkokról, ráadásul kontrollt is kapnak felette.
Ehhez képes az internetes csalások kis cukorkák a váróban az asztalon.
Gondolom az sem véletlen hogy így az összes bank összes tranzakciója élőben követhető lesz egy központi helyen..