Az első tíz nap

2026-05-18
Oszd meg ismerőseiddel a cikket: 

Egy kormányról az első tapasztalatokat általában az első száz nap után szokták levonni. Most még csak szűk tíz nap telt el, de amit eddig látok, azt összefoglalnám.

Az első, hogy ez egy sokkal értelmesebb kormány, mint az eddigi. Igyekeztek szakembereket felvenni az ország irányítására, nem nyugdíjas rendőrre bízzák az egészségügyet és az oktatást, gyógyszerészre a kultúrát és így tovább. Ez eddig biztató. A piacoknak is tetszik a változás, az euró még 355 forintos ár alatt is járt (igaz, azóta némileg gyengült a forint, most éppen 360 forintot kell adni egy euróért), a tízéves magyar állampapíroktól elvárt hozam majdnem két százalékponttal csökkent, ami rengeteg, sok tízmilliárdos éves megtakarítást jelent a kamatteherben már rövid távon is, hosszabb távon százmilliárdokat is fog jelenteni, ha marad a trend.

Ami nem tetszik, az a orbáni (nagymártoni) beteg kommunista árszabályozások fenntartása. Miért kell a benzin árát az adófizetők kárára mesterségesen meghatározni továbbra is? Ha olcsóbb az üzemanyag eladási ára, mint a beszerzési ára, az egyrészt csak a pazarlást ösztönzi, másrészt valakinek ki kell majd fizetni a különbséget, harmadrészt a stratégiai vésztartalék nem azért van, hogy szavazatvásárlásra használjuk (főleg a választás után), hanem arra, ha valódi ellátási nehézség támadna, ne maradjon az ország üzemanyag nélkül.

Szintén megmaradt egyelőre a bolti árrés-limit, amiről eddig is tudtuk, hogy beteg és ostoba dolog, mert a boltok úgyis rárakják más termékekre azt a kárt, amit elszenvednek a rájuk kényszerített mesterséges árak miatt.

A kamatstop kivezetéséről sincsenek egyelőre hírek, pedig az is teljesen piacellenes és torz dolog.

Értem én, hogy még másfél hét sem telt el, de nagyon jó lenne látni, hogy végre egy kormány értelmes felnőttekként kezelné az embereket és meg merné nekik mondani, hogy most háború van Iránban, ezért 690 forintba kerül egy liter benzin, ha sokallod az árát, autózz kevesebbet. A piaci ár jelenleg még száz forinttal sem drágább, mint a támogatott ár. Tényleg, aki még a vécére is autóval jár, nem tudna ennyit spórolni az üzemanyagon? Helyette éppen ma olyat mondott az új kormány, hogy lehet, hogy egész évben meghagyják ezt a torz árat. De miért???

Legyünk egyszer olyan ország, ahol vannak következményei a tetteinknek. S nem csak az elmúlt 16 év rablóit és uszítóit zárjuk börtönbe, de ha valaki rövid kamatperiódussal vett fel lakáshitelt csak azért, mert olcsóbb volt, akkor viselje a következményeit és ne a bankok torkán toljuk le ezt a veszteséget is. A legtöbb embernek 10-15%-kal nőne a havi törlesztője, nem rokkannának bele. Akinek többel nőne, nos, annak volt több éve, hogy kitalálja, hogyan oldja meg a problémát.

Ezért a kamatstopot is minél hamarabb fel kell oldani.

A vagyonadót sem úgy vezetném be, ahogy a kormány akarja, több vele a probléma, mint amire megoldást kínál. Először is jól hangzik, hogy csak egymilliárd forint felett lenne érvényben, de egymilliárd forint nem olyan sok pénz. Egy normálisabb ház Budapesten és környékén bőven 200 millió forint, egy mikrovállalkozás két-három alkalmazottal bőven érhet piaci értékeléssel 7-800 milliót, így elég sokan beleesnének a szórásba. Miközben az igazán gazdagok már régen külföldön tartják a vagyont. (Igaz, évi 1%-ot vetnének csak ki, az nem olyan sok. Ebből is látszik, hogy inkább populista intézkedés ("Fizetnek a gazdagok"), mint valódi adónem lenne.)

A valódi, általános vagyonadó nagyon fontos lenne, mert azért beteg és féloldalas a magyar adórendszer, mert nincs vagyonadó. Cserébe világelső az áfa mértéke és az egyik legmagasabb a munkát sújtó adó itthon. (Gyengébbek kedvéért, akik máris billentyűzetet ragadnak, hogy az adózott pénzből vette a befektetést, he', (mintha a 27% áfát nem az adózott pénzéből fizetné egyébként), az államnak minden évben be kell szednie X ezer milliárd forintot a közös költségekre adóban. Vagy arányosan teszi, elosztva a terheket a munkabér, bevétel, a fogyasztás és a vagyon között, vagy torzan, mint most Magyarországon, világrekord áfával, magas munkabér és egyéb jövedelemadóztatással és gyakorlatilag nulla vagyonadóval. Önmagában ettől nem adóznál se többet, se kevesebbet.)

Míg a vállalkozásból vagy munkabérből szerzett jövedelem felét elviszik adóba, addig a vagyonból szerzett jövedelem gyakorlatilag adómentes Magyarországon. Ezért lesznek a gazdagok még gazdagabbak és a szegények még szegényebbek.

Első lépésként ki kellene vezetni a TBSZ számlát. Ne lehessen milliárdokat forgatva százmilliókat keresni adómentesen. Több országban vagy csak éves limitált összegik lehet TBSZ számlaszerűségbe adómentesen pénzt rakni vagy a befektetéseken elért hozam is sávos adózású, évi 10-15 ezer euróig adómentes.

Így az átlagember továbbra is adómentesen tudná befektetni a néhány tízmilliós befektetését, de több száz milliót vagy milliárdot már megadóztatná az állam.

Az ingatlanon elért hozam is legyen adóköteles. Ha öt év után adómentes az ingatlanon elért haszon, ráadásul a bérleti díj után is alig kell fizetni és még az ingatlanokat sem adóztatják, akkor nem kell csodálkozni, hogy az ingatlanokba megy a tőke, a vásárlások közel felét a befektetések teszik ki és ezért alakult ki lakhatási válság.

Az ingatlan, amiben egy család él, legyen adómentes, maximum X négyzetméter/fő felett kelljen adózni utána. Azonban minden második, harmadik, huszadik ingatlan egyre durvább kulccsal adózzon, ahogy az ingatlaneladásból származó hozam is legyen adóköteles.

Ezzel bevételt szerezne az állam és eltűnne a befektetési célú vásárlás, hatalmasat zuhanna az ingatlanár, végre nem álom maradna egy átlagembernek még egy ötvenéves panellakás is.

Részemről ezeket azonnal bevezetném, de a mostani sokkal inkább populista, mint ésszerű "vagyonadót" erősen átgondolnám, mert tele van buktatóval, kezdve mindjárt ott, hogyan lehet megbízhatóan értékelni egy cégvagyont. S ha bevezetik, akkor is valahol 5-10 milliárd forint felett legyen az alsó határa.

Szintén nem tetszik eddig, hogy sok népszerű intézkedést bejelentettek, mint alacsony nyugdíjak emelése, egészségügyi alkalmazottak bérrendezése és így tovább, de nem látom azt, hogy miből akarják finanszírozni. Az előző kormány tönkretette az országot és kirabolt, üres kincstárat adott át, a kegyetlen magasra tervezett költségvetési hiány 91%-át már elverték az első pár hónapban.

Nagyon komoly megszorításokat kell bevezetni az év hátralévő részében csak ahhoz, hogy az összeomlást elkerüljük. Ha pedig komolyan gondolja az euró bevezetését a kormány 4-5 éven belül (remélem igen), akkor hosszú távon is rengeteg megszorítás kell, adóemelés és úgy általában a költségvetés rendbetétele.

De eddig nem látom, hogy ezt fel mernék vállalni. Osztogatás már volt, adóemelés még nem. (Sőt, ma olyat mondott az új miniszterelnök, hogy nem lesz megszorítás. Remélem, nem komolyan gondolta.) Bízom benne, hogy igen és végre egyszer az életben felnőttekként kezelnék az adófizetőket, elmondanák, hogy mire miért van szükség és hogy szükség van rá.

Mivel még alig másfél hét telt el a kormány megalakulása óta (bár már több mint egy hónap a választás megnyerése óta), korai még bármiről is ítéletet mondani. Azonban eddig nem látom, hogy a kormány fel akarná vállalni tettekkel is a népszerűtlen intézkedéseket

Hozzászólások:

Csak Disqus-felhasználók léphetnek be és szólhatnak hozzá a cikkhez.
Subscribe
Visszajelzés
115 hozzászólás
Legrégebbi
Legújabb Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Maximálisan egyet értek! Pedig ha valamikor akkor most kellene elindítani a "kellemetlen folyamatokat" is...

Érdekelne az euróbevezetésről a részletesebb véleményed Miklós, ha már megpendíteted, hogy bevezetéspárti vagy (akár egy bejegyzés formájában, mert talán kommentnek tág téma). Zsigerből magam is európárti lennék, meg számos ismert ember (Zsiday, Bod Péter Ákos stb., még kicsit Surányi is) támogatja, viszont pl. Pogátsa Zoltán messze nem ilyen optimista, és az érvelését tekintve be kellett látnom, valóban számos a negatívuma is. Eléggé rosszul vagyok a gondolattól, hogy 4-5 éves távon megpróbáljuk elérni a maastrichti kritérium államadósságra vonatkozó 60%-ot. Ilyen lerúgott infrastruktúra és alrendszerfinanszírozás mellett még egy 10+%-os államadóság csökkentést is végigvinni úgy, hogy ahogy említetted, az elvonásokat még nem villogtatja a kormány, hát nem is tudom. Azt a gigászi növekedést meg nem tudom még behaluzni, hogy szuficites államháztartás nélkül legyen meg a 60%.

Last edited 22 napja by Zs

A z államadósság kritériumot puhították: "Államadósság: Nem lehet magasabb a GDP 60%-ánál (vagy legalább folyamatosan csökkenő tendenciát kell mutatnia)."

Igaz, de az irányt fel kell venni. Jelenleg 78%-on vagyunk, ha csak 10-12%-al lejjebb megyünk 4 év alatt, már az is kemény. Mindezt úgy, hogy vadul fejleszteni kéne az országot.

Nem hiszem, hogy akkora csökkenést várnának pár év alatt.

Pogátsa... Nekem eleinte tetszett, de igazából kb 3 éve minden műsorban ugyanazt a 3 dolgot mondja és már nagyon unalmas. Kicsit ilyen média-közgazdásznak tűnik, vagy nem tudom, nincs másról gondolata?

Miért, változott valami? Pl a vasút, közoktatás, közegészségügy, ivóvízhálózat...

Vitathatatlan, egy mondatban kb. úgy lehetne összefoglalni, hogy "az állam költsőn bátran, az adósság nem igazán számít, csak értelmes beruházásokra költse, ami majd megtérül". Ez működne is, ha nem gyarló emberek vezetnék az országokat. Viszont amit az euróbevezetéssel kapcsolatban álíltott, azt korrektnek tartom (https://www.youtube.com/watch?v=N7qkfW9ixvo)

Nekem a legbeszedesebb az uzemanyagar. Hiaba fogy el a strategiai tartalek, lenne lehetoseg elengedni (csak nem kell meghosszabbiani). Tobbi felsorolt intezkedest meg ennyire se fogjak megtenni, mert egybol rajukeg, hogy a multik/bankok erdekeit szolgaljak ki, a magyar emberek zsebebol oda rakjak a penzt. Meg egy foldon fekvo fidesztol is felnek.

Szerintem nem a földön fekvő fidesztől félnek, hanem a zemberektől, ahogy 1956 óta minden kormány.

Kiemelném, hogy semmi cinikus szándékom nincsen, tényleg csak felvetés.
Én úgy emlékszem (lehet rosszul), hogy harsogták ezeknek a kivezetését, aztán mégsem.
A komolyabbik problémám, hogy a jogszabály szerint járó pénzeket nem akarják kifizetni. Itt nyilván van az, hogy erkölcsileg érthető. De az erkölcsi ellenvetés, az nem egy jogi tényállás. Mondott a beiktatási beszédében, vagy akörül olyasmit, hogy jogállamot jogállamellenes módszerekkel nem lehet helyreállítani.
Arra akarok célozni, hogy nem jó dolog az első héten eldurrantani bizalmi dolgokat. Mert nem lehet, hogy ezek után elgondolkodik az a külföldi befektető, aki arra várt, hogy Orbánt leváltsák, kiszámíthatóbb legyen a gazdaságpolitika, és akkor az első héten azt látja, hogy
-ígértük ez - de mégse lesz
-Járna a pénz jogszabály szerint - de mi nem fizetjük ki
Nem okozhat ez nagyobb kárt, mint amennyit fognak vele?

Mai sajtotajekoztatorol: A Tisza-kormány alatt megszorítások nem lesznek.

– mondta Magyar, aki szerint az a szerencse, hogy olyan túlárazott költségvetéssel dolgozott az előző kormány, hogy ez ad mozgásteret.

Bokros és Bajnai alatt volt kb. felelős gazdaságpolitika sajnos. Remélem, hogy csak nem egyből akarják borítani a bilit, nem pedig ezt a hülye rendszert akarják fenntartani. Bizonyos szinten a késlekedést érteném.

Szerintem nem felelős, hogy leértékelt a forintot, amikor amúgy is szarul keresnek az emberek

Last edited 22 napja by nutsberries

És a mai napig a fél ország gyűlöli Bokrost, és Bajnait, olyanok is, akik még babaágyban ugráltak akkoriban. Ennyit számít az agymosás. A mai napig belefutok olyan emberekbe, akik a Surányi féle arany-sztorival jönnek. Egyszerűen nem fogják fel, hogy mi történt, csak hajtogatják a széljobber konteókat.

Ezt azért árnyaljuk egy kicsit (Bajnairól nem tudom, de):

  • Bokros megszüntetett amit megszüntetett. Ez még valamennyire OK is lehetne, DE
  • ugyanakkor jelentős pénzt kaptak a bankok "feltőkésítés" cimszóval, többet, mint amit a "megszorítások" hoztak. Cserébe az OTP-t nem adták el Sorosnak, hanem nemzethy kézben maradt (lehet, hogy tévedek?)

emiatt van bennem egy igan nagy kognitív disszonancia 🙂
Ez ilyen "cigány lova" terápia (mire megszokja, hogy nem kap enni, addigra megdöglik) a laposság részére, végeredménye az elmúlt 16 év.
Semmiképpen sem sírnám vissza. És muss sein ezt a bokros csapdát elkerülni.

"Bokros és Bajnai alatt volt kb. felelős gazdaságpolitika sajnos."

Ez rá is mutat arra a szomorú tényre, hogy itt csak akkor van felelős gazdaság-és pénzügypolitika, hogyha ég a ház, illetve olyan figurák folytatnak ilyet, akik eleve nem terveznek hosszú időre a politikában. Az új kormány is inkább az önkormányzatokkal vállalta be a konfliktust a szolidaritási adó ügyében, mert azt még mindig könnyebben beveszi az egyszeri választó, ha neki kell vinnie a klotyópapírt, meg a szappant az oviba, mint a direkt adóemelést.

Reméljük, ez csak ironikus megjegyzés volt. 2010 előtt is pont ugyanolyan felelőtlen volt a gazdaságpolitika, mint 2010 után.

Teljes vicc, hogy a 90-es évek szabadrablásában meggazdagodott fehérgalléros bűnözők adják ki a mai napig magukat üzletembernek.

Nem irónia volt. És akkor is azért volt felelős a politika, mert - ahogy Rubasov elvt. is megjegyezte fentebb - égett a ház. Az fix, hogy 2010 előtt is volt bőven felelőtlen gazdaságpolitika. Medgyessy szórta a pénzt ész nélkül, s Gyurcsányt sem dícsérném.

Nehéz (lesz) elengedni a populizmust. Nekem ez a legnagyobb félelmem a Tisza-kormánnyal kapcsolatban, hogy sajnos ők sem fogják felvállalni, hogy a piacgazdaságot bevezessék. Egyfajta liberális populizmussal próbálkoznak, a sikeressége erősen kérdéses. Bár úgy néz ki, hogy a szolidaritási adót bevállalják. Mondjuk nem igen tehetnek mást...

Ezek mind mind jogos kérdések, de iszonyat mentális pusztulást okozott a Fidesz, és szerintem ha holnaptól kivezetnék az ársapkakat, akkor még mindig utcára tudna vinni Orbán pár tízezer ember balhézni, amiért a Tisza "átverte" őket.
Politikai öngyilkosság lenne, ha most azonnal lépnének. A választók nagy része teljesen képzetlen a gazdasági, pénzügyi kérdésekben. Még 2 napja is belefutottam egy olyan kommentbe, hogy ha a Tisza eltörli az ársapkát, 1000 forint lesz egy liter benzin...
A másik, a Fidesz 1 éve azzal kampányol, hogy ha nyer a Tisza, jönnek a megszorítások. És van 2 millió ember, aki elhiszi, hogy nem a Fidesz tette ronccsá az országot, hanem a Tisza.

16 év pusztítás után reálisan nem várható, hogy akár 1 éven belül is magukra haragítsák az állam csecsén lógó Kádár népét. (Politikailag is most addig kell mindenképpen dicsfényben fürdeni, amíg a fidesz össze nem esik a saját súlya alatt.) Az irányt persze kijelölik, de szerintem meg akarják várni a decembert, hisz legkorábban akkor jöhetnek az EU-s pénzek, no meg nyár végéig össze kell rakni egy pótköltségvetést, le kell vezényelni egy zöldség-gyümölcs ÁFA-csökkentést és ha mindezen jókat érzékeli a nép, na akkor lehet hozzányúlni a benzin védett árához és a kamatstophoz. Az extra nyugdíjak maradnak, nagyon Kádár népe ez a korosztály, mutatni kell feléjük, hogy nemhogy nincs háború, de a TISZA is ad alamizsnát. A CSOK-ot és ehhez hasonlókat szerintem átbrandelik, a rezsicsökkentésnél meg hát... valami csoda kell, mert jól nem lehet kijönni belőle. Szóval bő fél év türelem kell ide.

Az a nagy tevedes, hogy a fidesz ossze fog esni rovid idon belul. Max ha meg elbuknak 2-3 valasztast. Es ha el is tunnek akkor a helyukre a MH biztosan benyomul. Nem lehet a vegtelensegig felni attol, hogy mit fognak mondani. Ha most meglepik a fajdalmas lepeseket, akkor 4 ev mulva mar latszodhat az eredmenye

Hallottam olyan politikai elemzot, aki szerint a fidesz 4 het alatt zuhant akkorat, mint az mszp 2006-hoz kepest 4 ev alatt. Szerencsere mind az mszp, mind a spin-off dk eltunt a sullyesztoben. Remelem, ez var a fidesz nevu bunszervezetre is.

A Fidesznek változnia kell, de nem tud, mert a 16 éve alatt olyanokat termelt ki, mint Vitályos, Kocsis vagy Menczer. Súlytalan agresszorok, nem tudnak mást. Egyedül Orbán guríthatna valamit, de a tévedhetetlen győztes imidzse súlyosan összetört, pedig igazából az tartotta a szavazóikban a lelket: ő mindent tud, mindentől megvéd. Hát a Tiszától nem tudott, pedig 2 éve volt rá, hogy egy hatodrangú futballistafeleséget legyaluljon. Aki ráadásul közben Gyurcsánytól is megszabadította a népet.
Ha jönnek az EU-s pénzek, lesz gazdasági növekedés, euróbevezetés közeleg, mit mond majd a szavazóinak 2030-ban? Fúj EU? Most mondta a többség, hogy IGENIS EU! A háborús riogatására is emlékezni fognak a fidesz peremszavazói. A centrális erőteret betöltötte a Tisza, Vitya jól mondta, már csak szélről előzhet, de ott meg a Mi Hazánk van bebetonozva. Gyorsan leépül ez kispárttá, elveszett mögüle a hit.

+1, szerintem sem lehet kapkodni. Muszáj edukálni az embereket, még az analfabétákat is valamennyire, ami időbe telik, 16 év agymosásnak kell legalább fél de inkább 1 év, hogy valamit ellensúlyozzon. Persze nyilván akkor is lesz felháborodás, de szerintem van azért abból a >2 millió fidesz szavazóból egy komolyabb réteg, aki csak nem tájékozódott és a propaganda miatt húzott oda, és meggyőzhető. Habár felmérések szerint már most utcahosszal elhúzott a tisza a választások óta
A másik pedig, volt egy dolog amit nem szerettünk az előző kormányban, hogy egyik napról a másikra hoz rendeleteket. Én úgy látom, hogy talán ebbe is lesz javulás, és mondjuk előre bejelentik, hogy mikor jön a változás.

Mifele edukacio? Ami most van az pont nem edukacio, hanem a fenntarthatatlan es karos dontesek folytatasa populizmus miatt.
Uzemanyag arstoppot el kell engedni, urul a strategiai keszlet. Mi lesz akkor ha valamiert kellene? Vagy felesleges es akkor ki lehet uriteni vagy felelotlenseg. Ha adni akarnak akkor a maganszemely nevere bejelentett autok kaphatnanak x literig kedvezmenyesen.
Bolti arresstoppot is el kellene enged i. Helyette mondtak a zoldseg, gyumolcs afa csokkenest. Vegeredmeny ugyan az lenne, ezzel lehetne edukalni.
Banki kamatstop-nal meg lehet mondani, hogy szeptemberig all fenn, aki akar szerzodjon at fix kamatozasura aki tovabb akar jatszani annak utana az is benne van, hogy rosszabbul jar. Ez edukacio lenne.

Ezzel mind egyetértek, csak előbb legalább ezt meg kellene értetni (legalább megpróbálni) az emberekkel. Ehhez meg első a médiatörvény. Utána mehet szép fokozatosan. Mindent nem lehet egycsapásra. Benzinárat se véletlenül nem szoktak egyszerre 100 ft-al emelni (mármint úgy általában), hanem csak hetente 10-20 ft-ot, úgy nincs nagy felháborodás, mert nem éri el az ingerküszöböt.

Az a baj, hogy megint ugyanaz a rigmus, mint 2010-ben. „Elszámoltatunk”, utána mi lett belőle? Az égvilágon semmi.

Ne csak az előző kormányt nézzétek. Végre olyan kormány kéne, amelyik fel meri vállalni, hogy az ún. rendszerváltozásig visszanyúl.

De térjünk vissza négy év múlva a kérdésre, mert egyelőre úgy néz ki, hogy mindent megtesznek ez ellen, és ezek is csak előszedik a szemétdombról az előző Fidesz-kormány előtti leszerepelt „szakértőket".

Nem lehet, hogy megvárják amikor már konkrét számok vannak a kezükben? Látják a költségvetési számokat? Esetleg kihullanak a csontvázak a szekrényből Zsolti bácsi stb és még jobban összezuhan a fidesz?

Szerintem is ennyi van mögötte.

  • teljesen leírni a fideszt, hogy az utána bevezetett megszorításokra reagálva ne tudjon már visszajönni
  • a fidesz bukott ugyan, de kádár népe itt maradt, sajnos a magyar csak a pénztárcájából meg a hangos/hangzatos szavakból ért, "örök élet, ingyen sör" és 2/3-od volt

Miklós te is tudod, hogy miért kell még fenntartani a populista árstoppokat: mert ez még mindig Kádár országa. Először kell az elszámoltatás, aztán utána már lehet ezekkel a dolgokkal is foglalkozni. A politika nem az ésszerűségről szól.

Amúgy nagyon helyes, hogy végre leváltja a semmihez sem értő 60-as korosztályt a szakértő 40-es, mi is az utóbbiak része vagyunk. Persze az nem igaz, hogy a 60-as korosztály úgy egyben nem ért semmit, csak sajnos a politikába pont az a rész került bele, aki életében egy percet sem dolgozott, és valóban nincs használható tudása.

Számomra mindig is wudu volt, hogy mi a fenének szavaz a magyar nép jogászokra, ahelyett, hogy gazdasági, közlekedési, igazságügyi, egészségügyi stb. szakértőknen adná az irányítást. Mint ahogy most is van. A nép ugyanaz, most sem a szakértőkre szavaztak, hanem arra, hogy OV és barátai végre jól ráb.sszanak.

Persze, b+. Szakértők...
A 3. héten már nem tartanak plenáris ülést, nincs szabályozandó témakör, mert tele vannak szakértőkkel...

Ehelyett facebook közvetítések naponta, a vezérrel és a 3 manökennel az oldalán.
Kíváncsi vagyok, mikor jön el a pillanat, amikor rádöbbentek, hogy roppantmód mellélőttetek.

ez melyik fazisa a gyasznak?

Tényleg soknak tűnik a facebook-os közvetítés, bár tegyük hozzá, hogy eddig 0-24-ben ment az M1-en kormánypropaganda, az úgy látszik, egyeseknek nem volt sok. Meg milyen sok újságíró kérdezhetett Vityától, nekem is úgy hiányzik a péntekenkénti alákérdezős szeánsza a Kossuth Rádióban, teljesen komolyan vehető, mint a nemzeti konzultációk tippmixei.
Úgy mellélőttünk, hogy brutál erős a forint, a világpiac magyar kötvényeket zsákol magától (nem a kormány kötelezi az alapkezelőket, hogy MINDIG tartsanak bizonyos százalékban állampapírokat), és az uniós pénzeket se veszítjük el mindörökre. A fene egye meg, megint rossz lóra tettem.

Last edited 21 napja by tumpara

ezek nagyon élvezetesek 🙂
és van tartalmuk is.
A manökenekről kissé más az elképzelésem, dehát izlések és pofonok...

Mondjál egy szakértőt, mert én eddig csak a politika szemétdombjáról előszedett alakokat látok.

De egyébként nyilván igazad van a népet illetően.

Más: a szó, amit kerestél, szerintem a vudu (voodoo). A wudu az iszlám rituális tisztálkodás.

A miniszterek egy része azon politika szemétdombjáról valók, amit a fidesz nem tűrt meg az építő kritika kontra határtalan lojalitás tengelyén pl. Kármán András, Ruszin-Szendi Romulusz, Orbán Anita. A másik része a piacon bizonyított szakemberek (Kapitány István, Bóna Szabolcs, aki egyébként 2022-ben az Év Agrárembere volt). Aztán ott van még az önkormányzati/fővárosi cégvezetők, akik alatt épp fejlődésnek indultak a dolgok (Gajdos László, Vitézy Dávid). Nem tetszik? Rendben. Akkor most nézzük a fidesz eddigi politikusi csatársorát, élén mondjuk a nagyágyú Nagy Mártonnal. Hát ezekhez képest egy talicska aprómajom is szakértő lenne.

Last edited 21 napja by tumpara

A vagyonadónak nem a beszedett adó a lényege jelen pillanatban, hanem maga a bevallás. Volt az a maffiavezér, az Al Capone, őt is csak adócsalással tudták lecsukni anno.

Szeretem az írásaidat, de ebben pár dolog nagyon szubjektívnek tűnik.
A dárga házad és a vállalakozásod, gondolom súrolja az 1 Milliárdot ezért a vagyon adó nem jó. Ha valakinek van 3, 30Milliós panelja, azt meg adóztassuk meg, pedig csak a gyermekei jövöjét szeretné könnyebbé tenni.

Teljesen életszerűtlen fele ekkora ingatlanárakról beszélni, ennek belátásához elég csak szétnézni Európa többi országában. Egy ilyen adónak (aminek bevezetésével egyébként egyetértek), nagyságrendekkel kisebb hatása lenne. Nominális csökkenés szinte elképzelhetetlen, ami már csak azért is jó, mert ha tényleg lefeleződnének az ingatlanárak, azzal össze is rogyna a gazdaság azáltal, hogy számos ingatlanon hirtelen több lenne a hitelteher, mint az aktuális piaci érték.

Szerintem ez egy túlzottan optimista gondolat. Ilyen mértékben messze nem járul hozzá az ingatlanárakhoz a letörhető befektetési célú vásárlás (a befektetések adják a bérleti szektor kínálatát, szóval az összes befektetési célú vásárlás csak töredékére lőhetünk), plusz az adó egy része nyilván áthárításra is kerül (a bérlőre), illetve azzal is érdemes kalkulálni, hogy ezzel inkább a 3-4 lakást vagy annál többet birtoklókat lehet adózás alá vonni (2 lakásnál megy a gyerek, szülő, feleség nevére és rögtön nem vagyonadózik).

Last edited 21 napja by GregoryPeck

Életszerűtlen elképzelés, csomó embernek van több ingatlana úgy, hogy egyébként alsóközéposztálybeli, nemes egyszerűséggel azért, mert örökölt valahol valami eladhatatlan f*st ötödmagával, vagy épp meghalt valamelyik szülője, a másik meg tovább él a most már felerészt a gyerek által tulajdonolt ingatlanban és hasonlók. A keresleti becslésed szintén irreális, a részleges adóáthárítás pedig természetesen pont ugyanúgy működik, mint minden más szektorban, ahol szintén az éppen aktuális legmagasabb áron adják a terméket minden másodpercben.
Az egész kiadósdit sokkal jobban meg lehetne fogni egy állami ügynökséggel, ahová be kellene jelenteni a bérlést, cserébe mind a bérbeadó, mind a bérlő nagyobb jogvédelmet kapna, mehetne azon keresztül a kaució, a fizetés, lehetne kezességvállalás, az állam átvállalhatná a behajtás költségét...stb Ha ez megvan, akkor meg lehet emelni a bérbeadás adóját.

Szerintem 3 db 30 milliós panelre gondolt, de ma már az is túl olcsó 🙂

Budapesten még elmegy a befektetős dolog, de vidéken nem a befektetők verték fel az árakat, hanem a sok támogatás meg a mindenáron lakásvásárlás hitelből. Ezt meg egy kormány sem fogja bevállalni, meg is mondták, hogy megtartják a támogatásokat.

Amúgy meg továbbra sincs lakhatási válság, az, hogy nekem nincs pénzem rózsadombi villára, nem azt jelenti, hogy lakhatási válság van, szimplán azt, hogy nincs rá pénzem. Ehelyett racionálisan néznék egy olcsóbb fővárosi kerületben lakást, aztán ha arra sincs pénzem, akkor megyeszékhelyen, kisvárosban, majd falun, ha meg ezekre sincs pénzem, akkor otthon maradok anyáméknál, nem rajoskodok hitelből meg támogatásból. Csak hát erre sok ember nem hajlandó, ennek is az eredménye a mostani árak. Vannak bőven olcsó ingatlanok vidéken, tessék azokat megvenni és nem megpróbálni a fővárosba költöztetni az egész országot.

Ne legyünk már demagógok Miklós.. 🙂 Vagy akkor jó ez így, költözzön be mindenki a fővárosba, mert ott van a munka, meg izomból nyomjuk le ott az ingatlanárakat, mert a fél ország ott akar lakni, ami amúgy a valódi oka a magas ingatlanáraknak, különben nem néptelenednének el a falvak ezzel párhuzamosan. Az elnéptelenedő falvakkal mit csináljunk, dózert nekik?

És természetesen az ország csak és kizárólag Budapestből és Szabolcsból áll, a kettő között nincs semmi. Nem is értem az én pár ezer fős dunántúli kisvárosomban hogy lehet iskola, óvoda, bölcsőde és még a busz is jár erre, ismerősök nagy része helyben dolgozik, bár tény, hogy nem Szabolcs. Gondolom az ördögtől való lenne, hogy támogassuk a fővároson kívüli munkahelyteremtést és a decentralizációt... 🙂

Értem a problémát, de nem értek egyet azzal, hogy akkor ezt úgy kell megoldani, hogy akkor izomból lenyomjuk az árakat. Ami amúgy nem fog megtörténni, mert attól még a rendőr, tanár, ovónő ugyanúgy be akar költözni a városba, meg mindenki más is, mert ugye ott a munka, tehát a kereslet változatlan marad, ahogy a kínálat is. Amint betölti a falusi gyerek a 18-at, megy a fővárosba, gerjesztve a keresletet, a falvak meg kiürülnek.

Lehet szociális bérlakásokat építeni, de ettől még a munkahelyek ugyanúgy a fővárosban maradnak, aminek az lesz az eredménye, hogy a falvak továbbra is elnéptelenednek, ott marad egy rakás már álló ingatlan kihasználatlanul, elértéktelenedve (nem csak 5 milliós omladozó vályogházak vannak vidéken, megsúgom). Miért nem a munkahelyeket visszük ki a fővárosból, hogy kevésbé centralizált legyen az ország?

Nem tervgazdálkodásról beszélek, hanem regionális fejlesztéspolitikáról, területi kohézióról. Ki lehet helyezni állami intézményeket kisebb vidéki városokba, fel lehet újítani épületeket ott, meg lehet nyitni egy iskolát, lehet fejleszteni az infrastruktúrát. Ezek rögtön munkahelyet teremtenek helyben, emberek visszaköltöznek/maradnak, nő a kereslet helyben, aminél már megéri szolgáltatni helyben, egy öngerjesztő folyamat alakul ki.

De akkor a te véleményed szerint jól van ez így, épüljön szociális bérlakás Pesten és költözzön oda az egész ország, a falvakat meg dózeroljuk a földbe. Érdekes, hogy a hollandok, németek, osztrákok meg tudták oldani, hogy vidéken is pont olyan jól élj, mint a fővárosban, de nálunk valamiért ez nem lehetséges, lehet csak az akarat hiányzik. Meg mondjuk a bérlakás program jobban eladható, mint egy 10 éves vidékfejlesztési terv..

Nem ez a szakterületem, nem tudok konkrét számokat mondani, de az biztos, hogy ha a fővárosban építünk bérlakásokat és ott maradnak a munkahelyek, akkor a trend nem fog megfordulni, a fiatalok oda fognak menni, a falvak elnéptelenednek.

A németeknél policentrizmus van, svájcban is jártam olyan néhány ezer fős településen, ahol volt BMW-nek irodája meg szalonja, volt mcdonalds és sok egyéb is, a környező falvakból oda járnak dolgozni az emberek.

Elvertünk 6000 milliárdot gyárakra, van kb 3000 kisváros meg falu itthon, helyette lehetett volna adni mindegyiknek 2 milliárdot és helyben vállalkozásokat indítani, esetleg 3-5 községenként nyitni 1 patikát meg óvodát, iskolát. Egy új irodát vagy üzemet is ki lehet vinni bivalybasznádra, Debrecentől 20 kilométerre, lenne megoldás, csak akarni kell.

Még az első Fidesz ciklusban volt egy koncepció, hogy a minisztériumok vidékre költözzenek. Az első fecske (vidékfejlesztési államtitkárság) le is került Kecskemétre, de utána ez a projekt elhalt.

"Pont azért, mert ott volt még szabad munkáskéz."
Nem, nem azért települtek ezek a gyárak Kecskemétre, Győrbe, Debrecenbe, mert már csak ott volt szabad munkáskéz, hanem mert ezeken a helyekhez kaptak olyan anyagi és infrastrukturális támogatásokat, hogy megérte nekik. Tehát nagyon is politikai döntés, nagyon is összetett gazdaságpolitikai terv kérdése, hogy mely régiókat fejlesztjük és hogyan.

"ha meg ezekre sincs pénzem, akkor otthon maradok anyáméknál"

Fogadjunk, hogy te nem az anyadnal elsz :-)))

Vagy akár elmehet Olaszországba is 1 euróért venni ingatlant és dolgozzon távmunkában.

Komolyan... (facepalm)

Szerintem 3 db 30 milliós panelre gondolt (ami már csak kisvárosban lehetséges, az is az ország keleti-, vagy dél-nyugati felén).

3x 30 millios panelre gondolt. Mondjuk Bp-en nem tudom van-e ennyiert panel

Ugy ertette, hogy 3 db 30 millios panel 🙂

annyi hogy szerintem ő úgy értette a "3, 30Milliós" panelt, hogy van 3 darab 30 milliós panelja, és hogy te az ilyen embert megadóztatnád, pedig ő csak a gyerekeinek vett lakást 😀 és te pedig a milliárdjaiddal maradjál csendben

miközben tippre már eladakoztál életed során legalább 3x30 millió forintot, jól tippelek?

valami ilyesmi lehetett

Last edited 21 napja by NGergo

Olyan nagy ritkaság az aki befizeti a 15% szja-t és a helyi adót (Pécs: 1000 Ft/m2) a kiadott lakása után? :O

Imádom ezt a nem felnőttként kezelem a 18 évesnél idősebb gyerekem mentalitást. Félsz, hogy gyereknevelés kudarcot vallhat, és ha 90 millió forintnyi pénzt kapna, akkor elherdálná? De a lakásokat nem tudja elherdálni.
Miből gondolod, olyan lakásban és azon a településen szeretne lakni?

Ezeknek a "veszélyhelzeti"rendeleteknek a törvénybe iktatása mellbevágott: védett üzemanyagár 595/615 forintos áron, árrésstop.
Lehet, hogy még nem látják át, merre menjenek.
"Nem példa nélküli, hogy egy új kormány nehéz gazdasági örökséggel szembesül, melyet csak tetéznek saját választási ígéreteinek költségei. Az elkerülhetetlen korrekciókra azonban sokszor mégsem azonnal, hanem az új kormány berendezkedése után, késlekedve, a ciklus második évében kerül sor. Így volt ez 1991-ben a Kupa-program, 1995-ben a Bokros-csomag, 2011-ben a Széll Kálmán terv esetében."
https://telex.hu/g7/kozelet/2026/04/12/valasztas-fidesz-tisza-koltsegvetes-hiany-gazdasagpolitika-megszoritasok

Nekem errol mas a velemenyem. Mar nem a 90-es evekben vagyunk, amikor el lehetett hinni, hogy a Bokros, Suranyi, kesobb Bajnai nevevel femjelzett uton haladva hamarosan itt is Svajc lesz. Reszben mert a magyar emberek nem olyanok, mint a svajciak (ezt nem negativan ertem, nagyon baratsagos, normalis, kedves, odafordulo tud lenni a magyar ember), reszben mert az emlitett urak nem akkora geniuszok, mint akik Kinat es Szingapurt palyara allitottak, reszben mert a neoliberalizmusnak mar lejart a szavatossaga, mar nincs hus a csontokon.

Az uj kormanynak igenis folytatni kell szep magyar hagyomanyainkat a joleti intezkedesekkel, mert a magyarok igy mulatnak, igy jatszanak betlire, szeretnek izgalmasan elni. A gazdasagon meg lehet javitani pl. az egeszseguggyel, az oktatassal, vagy akar azzal, hogy az Airbnb huszarokat a falhoz allitjak ... ez utobbinak a show-erteke sem elhanyagolhato.

"Az uj kormanynak igenis folytatni kell szep magyar hagyomanyainkat a joleti intezkedesekkel, mert a magyarok igy mulatnak"

Pontositsuk ugy, hogy valoban vannak felelotlen, tucsok tipusu emberek. De az o szavuk nem kene szamitson ezekben a dontesekben.

Ez a legnehezebb benne, hogy nem lehet megszorítás. A Viktor megmondta, hogy a Tisza megszorításokat akar, és nem lehet igaza. Nem vezetheti ki rögtön a sapkákat, akkor MP lenne a legrosszabb vezető a világon, bizonyos emberek szemében. Értem, Miklós, amit mondasz, de te gazdaságban gondolkodsz, ez viszont politika, pengeélen táncolás.

a kerdes csak az hogy 2/3-addal mennyire kell a pengeèl politikai oldalara hajlani ahelyett hogy vegre picit a gazdasagi oldalat is figyelembe vennek

Az emberek még mindig a Bokros-csomagot hozzák fel, sose felejtenek. Ha most megszorítások lesznek, sose választják meg még egyszer 😀

Valószínűleg még nincsenek teljesen pontosan tisztában az idei költségvetés valós helyzetével. Az üres kassza az garantált, de lehetnek olyan tételek, projektek amik kifizetését le lehet állítani.

Az árszabályozások és a kamatstop beteg dolgok, de ezek kivezetése kényes kérdés. Ezt okosan kell csinálni, például egy áfacsökkentéssel együtt bejelentve.

Viszont az is érthető, ha az adószabályokhoz nem szívesen nyúlnak hozzá év közben, mert emiatt is rengeteg kritikát kapott az előző rezsim.

Fentiek miatt valódi "reformot" egyelőre nem várnék tőlük. Ha változik is valami érdemben az inkább 2027 Januárjában kerül bevezetésre. Már csak azért is, mert a költségvetést akkorra már ők fogják összerakni az új keretrendszernek megfelelően.

A jövőbeni költségvetéseken érdemben segít adóemelés nélkül is, ha csökken az a többezer milliárdos nagyságrendű pazarlás (korrupció) ami eddig volt.

Szerintem a benzinárbarkácsolás megszüntetését lehetne populista magyarázattal is meglépni: nehogy már a szegények meg a nyugdíjasok fizessék a gazdagok böhöm nagy SUV-jaiba meg sportautóiba a hatósági áras benyát.

Tetszik 🙂 Mondjuk en egyik sem vagyok, de en sem akarok a gazdagok bohom nagy SUV-jaiba fizetni az olcso benzint.

Csak én nem találom, de Kapitány István meg sem szólal. Kedvesen mosolyog a videókon, de a benzinár sapka, stratégiai készlet stb ügyekben leginkább neki kellene nyilatkoznia.

Az újabb stratégia készletek megnyitását Kapitány jelentette be a múlt héten. A Tisza gárdája szerintem most épp belakja a helyeit, ehhez tényleg idő kell, addig Magyar Péter szolgáltatja a show-t a szimbolikusabb dolgokkal, pl. kegyelmi üggyel, Karmelita-túrával, lelépési pénzekkel stb. Mourinho is ezt csinálta anno, mindenki a beszólásain pörgött, addig se zargatta a focistáit a sajtó. Politikai szempontból ügyes, bár azért ne feledjük, hogy a rendszerváltást a kegyelmi ügy robbantotta ki, vagy legalábbis adta meg a végső lökést, elszámoltatást-leszámolást meg éhez a nép nagyja, szóval nem teljesen rágnivaló gumicsontok ezek.

A beninárstopot mondjuk ki lehetne vezetni úgy is, hogy azzal párhuzamosan pár alternatívát hozó, vagy spórolást elősegítő intézkedés is érkezne. Például érvényes forgalmival ingyenes tömegközlekedés, villanyautós kedvezmények visszahozása, ahol korábban kivezették. Esetleg home office, vagy flexibilis munkaidő ösztönzése a dugók csökkentése miatt. Vagy valamivel "drasztikusabb" beavatkozás lehetne az autopályás sebességkorlátozás változtatása például 110-re.

nekem nincs autóm, de ha sok autós váltana bkv-ra, akkor konkrétan nem lehetne felférni a járatokra, akkor mindenképpen sűríteni kellene, arra meg nem tudom, hogy volna-e akart vagy éppen kapacitás, szóval emiatt kicsit örülök neki, hogy tudnak tovább autózni az emberek

Félő hogy jelenleg busz még csak-csak lenne (nem dobják ki/adják el a régieket) de az önvezetés még mindig csak egy jövőbeli ígéret...

  • "nem nyugdíjas rendőrre bízzák az egészségügyet és az oktatást, gyógyszerészre a kultúrát és így tovább", csak áruházigazgatóra a belügyet 😀
  • "ráadásul a bérleti díj után is alig kell fizetni" kösz szépen, 15 %
  • "Azonban minden második, harmadik, huszadik ingatlan egyre durvább kulccsal adózzon, ahogy az ingatlaneladásból származó hozam is legyen adóköteles." - meg az öreganyád térde kalácsa is legyen adóköteles!!! azért mert kemény munkával a gyerekeim lakhatását előre bebiztosítom, és kiadom bérbe addig is, miért adózzak? miért bűnös dolog szerinted ingatlant vásárolni?

ja és figyeld meg, az államforma a vicc szerint eddig veszélyhelyzet volt, mostantó facebook-live. kurva jó tényleg!

Ahogy azt se, hogy lehet, hogy fizetnél az ingatlanod után, de ha annyival csökkenne a többi adó, nem adóznál egy fillérrel sem többet. -- honnan veszed, hogy bármilyen adó vagy végfelhasználói ár is csökkenne 😀

"mert kemény munkával a gyerekeim lakhatását előre bebiztosítom, és kiadom bérbe addig is, miért adózzak?"

Ertem a lelkesedeset, de ilyen alapon egyaltalan miert adozzon barki is, aki szinten kemeny munkaval mas fajta befektetesben utazik? Ugye erted a logikad abszurd voltat?

M1 meg mindig sugaroz, miert? Igeretek kozott volt az azonnali leallitas. Most, hogy valtozott a hangnem mar nem fontos?
Komolyan a kegyelmi ugy meg mindig a legfontosabb? Amely iratokbol az derul ki amit eddig a fidesz is mondott, vagyis ok nem tamogattak a kegyelmet. Sajnos az embereknek meg ez fontos

A kegyelmi ügy adta meg a végső lökést a rendszerváltás felé, szóval bár szimbolikus, de elég fontos téma. Az M1-nél én is azt vártam, hogy lekapcsolják, de politikailag hasznosabb, ha magától normalizálódik. Nem örülök neki, de úgyis mindig a politikai realitás győz. Azért a felsőbb szinteken a kirúgások tuti meglesznek 1 hónapon belül. Amúgy még csak 1 hetes (!) az új kormány és már mennyi minden történt, mégis még többet akar az ember. Hát ilyenek vagyunk.

Ez egy szimbolikus lepes, amit MP megigert, es ami nem okoz kart az orszagnak. Ha sikerul a vegen a masszivat amortizalni o1g gyerekbarat, csaladbarat, mindenbarat imidzsen, es meg jobban visszanyesni a kovetoinek szamat, akkor ez egy ujabb szog o1g (kepletes) koporsojaba.

A koztevet meg en a legszivesebben beszantanam M1-tol az M4-en at a duna tv ki tudja hany klonjaig. Az epuleteket es a technikat meghagynam, azok nem bunosok, de az embereket szelnek eresztenem. Utana pedig 1 db koztv-t hoznek letre.

Bar, ha tenyleg valtozott a hangnem, akkor tenyleg ez a legfontosabb? A top10 dolgok listajan nalam ez epp beferne a 10. helyre, ha egyaltalan.

Nap 2-3 milliard a koztv fenntartasa. Itt lehetne sporolni. De ha mar nem a fidesz propagandat toljak akkor nem is baj.
Szerintem ez a nagy baj itt, hogy sokan igy gondolkodnak. Ezert nem lesz erdemi valtozas. Mert elhiszik, hogy csak igy lehet. Szep csendben elengedik a hangzatos igereteket aztan 16 ev mulva lehet megint rendszert valtani

Jelenleg az M1 hírszerkesztése éppen egész normális, nincs se ide, se oda, csak beszámolnak a napi eseményekről (fura is nekik a sok brüsszelezés után). Direkt figyelem, mert nem a fidesz propaganda volt a baj, hanem a propaganda, nem tűröm egyik oldalról sem, és szerintem nagyon sokan vagyunk így. Az persze tény, hogy sok fidesz-hír tényleg nincs benne, de igazából nagyon a fidesz sincs most semmivel sem a médiatérben, szóval nincs min csodálkozni.

"Sőt, ma olyat mondott az új miniszterelnök, hogy nem lesz megszorítás. Remélem, nem komolyan gondolta"

Magyarázatok:

1.Ténylegesen nem lesznek megszorítások. -> Populista értelmezés

2.Lesznek megszorítások, de nem megszorításnak fogják őket hívni. -> Magyar Péter a Fidesz-kommunkációján szocializálódott, érteni fog hozzá, hogy hogyan kell majd átnevezni. (Lásd a Fidesz-féle "rezsicsökkentés csökkentése". Az ember az első hallásra tényleg azt hinné, hogy valami még tovább csökkent, de hát mínusszor mínusz az plusz 🙂

A benzinárstop tökéletesen mutatja a "hogyan mulat a magyar úr" sok-sok éves intézményét. A Barátság háborús övezeten megy keresztül, és bármikor sérülhet, mint ahogy meg is történt? A világpiacon az olajár az egekben az iráni helyzet miatt? Mit csinál ilyenkor a magyar úr? Takarékoskodik? Á, dehogy, inkább verjük csapra a tartalékot csökkentett áron! Hogy utána mi lesz, az meg... majd valami lesz. Kb. mint mikor hitelből rázzuk a rongyot a jelenben a jövő terhére. Amíg ez a gondolkodásmód van, lehet bármilyen kormány, nem lesz változás.

Van egy-két ellentmondás az írásban: a vagyonadó populizmus, de akinek van két lakása (mondjuk, megörökölte szülei vidéki házát), az már burzsoá, és fizessen, mint a katonatiszt. A lakhatási válságnak nem oka a befektetők megjelenése (Mo-n 90% körüli a lakástulajdonos), a tőke az elinflált deviza miatt megy oda, világszerte. Mivel Mo-n a befektetők száma limitált, nem fognak bezuhanni hiányuktól a lakásárak, és gondolom a felújítás anyagárai sem dobják el a világpiaci árakat. Még egy: a kamatstop leginkább a volt devizahiteleseket érinti, róluk már sok bőrt nem lehet lehúzni, jelzem (tudom, senki nem tartott fegyvert a fejükhöz, de ez nem ok arra, hogy a bank átverje, megkárosítsa őket – reméljük, rendeződik az ügy, és akkor valóban nem kell stop, mert nagyrészük már a tőkeösszeg háromszorosának részleteit fizeti)

"elengedni végre a torz magyar adórendszert a 27%-os áfával, rejtett adókkal és magas munkabéreket sújtó adókkal és járulékokkal és nulla vagyonadóval."

Fura, mert Zsiday Viktor meg pont fordítva gondolja.
https://zsiday.hu/2026/01/12/kell-e-nekunk-a-27-os-afa/

"Ha örököltél lakást, a hagyatéki eljárás (és esetleg per) után van két éved eladni, addig adómentes."

Azért az esetek nem kis százalékában van egy túlélő házastárs, akinek haszonélvezeti joga van. De ha nem lenne, sem biztos, hogy a frissen megözvegyült apám-anyám feje fölül el akarnám adni a házat.

Nem én dobtam be, hogy 2 éven belül eladható lenne, csak válaszoltam.

Lehet ritka, de nálunk konkrétan ez volt a helyzet: nagyapám halálakor édesapám örökölte a házat, nagyanyámnak nem volt benne tulajdonjoga, csak a haszonélvezet. És mivel édesapámnak volt már egy fél lakás a nevén, innen kezdve akkor meg is van a két lakóingatlan. Ha a haszonélvezettel terhelt nem számít, akkor persze ez nem gond az adózási szempontból, csak eddig ezt az "apróságot" nem említetted. (Nyilván nem is a te feladatod, és nem itt a konkrét szabályrendszer kialakítása, csak bedobtam mint egy eset.)

Ha megszorításokkal kezdenének, es nem tartanák fenn a populizmust, az istenadta nép rögtön vissza szavazná Orbánt 4/5-el. Nem lehet a magyar társadalmat felnőttként kezelni, mert nem az. Lásd 1994.

Lécci még 4-5 hónapig ne nyúljanak már az otthon starthoz meg a csok+hoz, most akarunk házat venni, utána beszánthatják 😀

remélem már csak emiatt is beszántják!!!

Ezek nagyrészt baloldali gondolatok, vegyünk el a gazdagoltól (valójában tanultabbak, motiváltabbak, többet dolgozók) , adjuk a szegényeknek (valójában lógósok, lusták, tesze-toszák).
Hála a jó istennek ez nem egy baloldali kormány!

"A szegényeket nem teszed gazdagabbá azzal, hogy a gazdagokat szegényebbé teszed." - Winston Churchill

"Az ingatlan, amiben egy család él, legyen adómentes, maximum X négyzetméter/fő felett kelljen adózni utána."

Ez az X vajon mennyi lenne? Remélem kijön a matek végén, hogy nagy lábon élek, hogy egyedülállóként egy 40 m2-es lakást megengedhettem magamnak (ehhez ugyebár semmi támogatás, illetékmentesség nem járt).

Cikkgyűjtemény
Új vagy az oldalon? A gombra kattintva találod az eddigi fontosabb cikkek gyűjteményét téma szerint.
Megnézem!
Keresés
Kövess minket
facebook
youtube
Hirdetés
Támogatás
Ha szeretnéd, van lehetőséged anyagilag is támogatni a munkánkat.

Átutalással a Raiffeisen Bank 12020407-01558219-00100002 számlaszámra a Kiszámoló Egyesület részére. A közlemény "Támogatás" (fontos!)
Bankkártyás támogatási lehetőség hamarosan. Köszönjük, ha érdemesnek tartasz bennünket a támogatásra.
Archívum

Archívum

crossmenu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram