Egy paypalos csalás, amihez semmit nem kell tenned

2024-11-28
Oszd meg ismerőseiddel a cikket: 

Ezelőtt tíz-húsz évvel nem volt könnyű kenyér lopásból és betörésből élni. El kellett menni fizikailag az adott ingatlanhoz, be kellett törni, el kellett szállítani a lopott árut, azt töredékáron el kellett adni, csupa nehézség és lebukási esély.

Ma már nincs ilyen nehéz helyzetben egy bűnöző, bárkit megkopaszthat úgy az online térben, hogy fel sem áll a fotelből, a lopott pénzt számlákon átutalgatva majd kriptóba váltva még a nyomait is el tudja tüntetni.

Nem véletlen, hogy mindenhol meredeken esik a vagyon elleni bűncselekmények száma, legalábbis a fizikai cselekményeké, mint autólopás, betörés és hasonló bűnesetek száma. (Csak a példa kedvéért, tizedannyi autót sem lopnak el ma Magyarországon, mint ezelőtt 10-15 éve.)

Gábor Németországban él és úgy lett egy csalás áldozata, hogy semmit nem csinált. Németországban is egy díjlehíváshoz elég tudni az ügyfél/áldozat bankszámlaszámát és nevét, ha ez megvan, bármilyen cég gond nélkül bármilyen összeget lehívhat. Sok webáruháznál lehet így fizetni, megadod ezt a név-számlaszám kettős adatot és kész is vagy, ők lehívják a számládról a pénzt. Ezek sajnos nem túl titkos adatok, miután mindent, a gyerek menzájától az edzőtermi bérletig így kell fizetni, bárki bárhol hozzáférhet ezekhez az adatokhoz.

Annyi a "biztonság" a rendszerben, hogy az ügyfél nyolc hétig, ha észreveszi, visszahívhatja a pénzt. Azonban ilyenkor a másik oldal zokon véve, hogy a leszállított termék ellenértékét az ügyfél visszahívta, behajtó cégnek adja el a követelést. Ezért ha ártatlanul, egy csaló által lett beterhelve a számlád, akkor utána harcolhatsz a behajtócéggel szemben, hogy nem, nem te rendelted azt a terméket a webshopban és nem te fizettél elő arra a szolgáltatásra.

A legnagyobb problémát a Paypal okozza Németországban, mert minden ellenőrzés nélkül teljesíti ezeket a kéréseket.

Az egész egy agyrém, egész egyszerűen elképesztő, hogy egy ilyen sérülékeny, ilyen könnyen kijátszható rendszer egyáltalán elérhető egy fejlett országban. Gábor csak úgy tudott megszabadulni a további visszaélésektől, hogy felmondta a bankszámláját és reménykedhet, hogy az új számlaszám már nem kerül a csalók kezébe.

(Érdemes lehet egy külön számlát csak ezért fenntartani, amire kézzel utalgatsz bizonyos összegeket, bár 50-100 eurós lehúzásoktól ez sem ment meg. Ha van esze a csalónak, kis összegekkel terhelteti a számládat, de sokáig, kevés ember szokta egyenként végignézni, mit hol és mennyiért költött. Nem is könnyű ezt megtenni, mert ha vásároltál egy pékségben vagy webáruházban, egy számodra tök ismeretlen, jellegtelen név jelenik meg a bankszámládon, hogy költöttél 18,91 eurót egy noname Kft-nél, ami azt a pékséget vagy webáruházat üzemelteti. Egyébként nagyon idegesítő lehet, hogy mind az egyénnek, mind a szolgáltatónak át kell vizslatnia a számláját, hogy valaki ok nélkül nem terhelte-e be/nem hívott-e vissza egy két hónappal ezelőtti fizetést.)

Az ügy egyelőre minket nem érint, de egyrészt sok olvasó van Nyugat-Európából (egyre több sajnos), másrészt ki tudja, mit hoz itt a holnap. Ezért írok róla.

Következzen Gábor levele:

PayPal és társai által okozott internetes csalások

A SEPA övezetben az azonnali átutalási megbízások (SEPA Lastschrift) vagy a tartós megbízások (SEPA Mandátumok) engedélyezéséhez nem szükséges ügyfél előzetes jóváhagyása a banknál. A SEPA működéséből adódóan a szabályok fordítottak: egy IBAN és név párossal a rendszerben a „beszedési” oldal indíthat egy átutalást, amit az ügyfél 8 hétig bármikor törölhet. (visszaélés esetén akár 1 évig is.) Ezért a bankrendszer ezt nem tekinti rizikónak az ügyfél számára.

Németországban gyakorlatilag minden általános fizetés, ami rezsit vagy családot érint, alap átutalási megbízással történik. Szolgáltatók felé rezsi, gyerekeknek különböző felkészítők, tanfolyamok, nyelvi kurzusok, óvodai és iskolai étkezés, napközi. Sok szolgáltatónál nincs más lehetőség, nem tudsz te utalni vagy mással fizetni. Ilyenkor egy formanyomtatványon leírod az adataidat: név, cím, banki adatok, aláírás. Ez biztosítja a szolgáltatót, hogy ha vissza is hívnád az átutalást, behajtják rajtad. Ezért a név és IBAN páros nem titkos adat, akár címmel együtt sem. GDPR ide vagy oda, ezek az adatok ott vannak például egy edzőteremben papíron a pult alatt.

SEPA „levonást” a számládról magánember nem indíthat, de intézmények és bárki, akinek van ún. Gläubiger-ID-ja és ezzel regisztrált a SEPA rendszerben, indíthat. Ez pedig visszaélési forrás lehet.

A neten sok webshopban tudsz vásárolni SEPA átutalással (SEPA Lastschrift). Nagy szolgáltatóknak van saját Gläubiger-ID-juk és indíthatnak ilyen beszedést. Például légitársaságoknál, ahol a termék eleve névhez kötött, nagy visszaéléseket nem nagyon lehet csinálni. De a PayPal és társai beállnak a webshopok mögé és a saját Gläubiger-ID-jukkal indítják a tranzakciót. Ebből sem lenne probléma egy regisztrált webshopos és saját PayPal fiókos vásárlásnál, mert ott van 2 lépcsös azonosítás.

Azonban azoknál a webshopoknál, amelyek engedik a vendégfiókos (regisztráció nélküli) vásárlást, a PayPal is engedni fogja. Így ha valaki vissza akar élni az IBAN és név adataiddal, vendégfiókos vásárlásként a PayPal simán átengedi. A webshop szempontjából ez biztonságos, mert a PayPal soklépcsős azonosítást és adatellenőrzést ígér. A PayPal viszont semmi mást nem csinál, csak a név és IBAN párost továbbítja a bank felé, aki elfogadja. Elfogadja, mert az adatok helyesek (és nem titkosak vagy védettek, mint egy hitelkártya esetén). Nincs kétlépcsős azonosítás, sőt az ügyfelet sem értesítik. Megjelenik egy levonás a számládon. Mindez azért, mert az ügyfél 8 hétig bármikor vissza tudja vonni a tranzakciót.

Az internetes csalók profin dolgoznak, mert ha van IBAN, név, esetleg cím, könnyű egy emailt találni. Nálam a munkahelyem céges emailjét használták fel. A csalás lényege, hogy minél jobban leutánozzák az ügyfél profilt. Ha visszahúzod a tranzakciót, a bank mossa kezeit, de a PayPal nem! Vendégfiókos vásárlásnál nem lehet elérni a PayPalt, csak folyamatosan küldözgeti a fizetési felszólításokat. A PayPalnak megvan az üzleti terve erre. Van egy email, ahova elküldheted a felszólítást, ha nem a saját profilodból érkezett. Nekem visszaigazolták, hogy nincs PayPal profilom ezen az email címen, és minden emailt a PayPaltól erre a céges emailre ignoráljak vagy töröljek. De közben nem állítják le a beszedést. Jönnek a felszólítások, és a végén kiadják egy követeléskezeléssel foglalkozó ügyvédi irodának. A csalás lényege, hogy amíg te pénzt és időt áldozol védeni magad, addig indítanak több más tartós beszedési megbízást, és a káoszban sok kis vásárláson keresztül lehúzzák a rendszert. Mivel a jogi tanácsadás és ügyvéd drága, sokan inkább kifizetik ezeket a tételeket a PayPalnak.

Nálam először egy 50 eurós tétel jelent meg a számlámon. Jött is egy termék a nevemre, de egy közeli más címre, csak a postás áthozta (elvileg vissza kellett volna küldje). Így vettem észre időben, és tiltottam a számlám. Ezért az időközben indított 10+ tartós beszedési megbízás már nem tudott lefutni. A történetben az a csavar, hogy a PayPal küldözgetett értesítéseket és később felszólításokat a céges emailre, de phishingként kezeltem és töröltem az elején. Ha nem német PayPal accountod van, hanem például Magyarországon regisztrált, akkor teljesen más emailről jönnek a paypal.de-s levelek es phising-nek tűntek az elején.

Én tiltottam és végül megszüntettem ezt a bankszámlám, mert a bank sem tudott sokat kezdeni az ügyben. Jeleztem a banknak, és később „személyazonosság lopásként” kezelték, rendőrségi feljelentésem is lett. Mondván, hogy ha van név, cím, banki adatuk a csalóknak, bármi mást is indíthattak, amit még nem látok. Ennek ellenére, most pedig a követeléskezelő kopogtat nálam. Céges emailen és van pontos cím adata is, ami ijesztő. A szépséghiba csak annyi, hogy ezt a követelést nem az én nevemen követelik. Ezt egyelőre nem értem, miért és hogy jön képbe egy másik név. A háttérben lehet, hogy a webshop jóváírt valamit a csalóknak valami másik kamu profilra, nem tudom. Épp azon gondolkodom, mit csináljak. Fizessem ki a most már 80 eurós tételt, és akkor nem kell jogászkodni, vagy töltsek még tovább sok időt vele. Valószínűleg ez lesz, mert a követelés nem az én nevemre jött.

A helyi fogyasztóvédelemnek van egy posztja arról, mit kell ilyenkor tenni. Ezeket a típusú csalásokat a PayPal és a Klarna nevéhez kötik. Adnak egy jogi sablont is, amivel elvileg „lerázható” a behajtó. Was tun, wenn Kriminelle in Ihrem Namen einkaufen? | Verbraucherzentrale.de

Az igazi megoldás, ha a bankszámlán tiltva van a PayPal, mert ilyenkor nem fut le az átutalási megbízás. Sajnos a SEPA övezetben az alapbeállítás, legalábbis Németországban biztosan, hogy minden beszedési megbízás engedélyezett. Nem minden banknál van teljes tiltás és egyedi engedélyezés. Ezért a PayPalt szerintem mindenképp tiltani kell (Gläubiger-ID: LU96ZZZ0000000000000000058).

Ez az átverés teljesen független a PayPal profiltól! Teljesen mindegy, hogy használod, nem használod, erős jelszó vagy gyenge. PayPal saját profilos átverések is léteznek, de a fent említettnél az európai SEPA övezetben elég egy név és IBAN. Bárkit érinthet, akinek EUR - SEPA övezetbeli számlája van. Mi több, egyik jóbarátom épp jelezte, hogy nála is megjelent egy PayPal-os tartós beszedési megbízás, szintén Németország. Ő már ismerte a sztorit, és gyorsan letiltotta a PayPalt a bankszámlájáról. De annyira nem lehet ritka az ügy..

Update a cikkhez:

Mai cikk a temaban:
Ez vlt ez eredeti cikk:

Black Friday 2024: Dieser PayPal-Betrug macht Online-Shopping zum Albtraum

A lenyeg hogy paypal guest accounttal 3 vasarlast up to 1500Eur-ig siman atmegy, rendes ellenorzes nelkul. Es utana mindenki sziv, mert jon a behajto.
A vege meg az hogy a kereskedonek se termeke, se penze a vegen, paypal meg mossa kezeit. Vagy ha nem tiltakozik az ugyfel eleg eroteljesen akkor meg behajtjak rajta, mert vannak hataridok.
Ha nem velem tortenik en se hiszem el.. De ugy tunik ez egyre jobban atuti a mercet. Remelem bankok kezelik az esetet. Egyetlen vedelem amit talaltam eddig, hogy tilatni kell a paypalt a fenebe azosszes szamlan. HA nem fut at az elso direct debit, akkor a fraudsterek nem probalkoznak utana. Meg jo hogy esznel voltam es tiltottam az egesz szamlam. Most ott lenne vagy 1500 eur minusz es nem 80 euron kellene vitatkozni.
Previous Post
Timberland hírek?

Hozzászólások:

Komment szekció frissítés alatt!

Kedves Kommentelők!
Éppen egy új kommentmotorra állunk át, azonban a Kiszámoló blog régi kommentjei mind elérhetők, és az elmúlt 1 év Disqus hozzászólásait hamarosan, a következő napokban importáljuk az új rendszerbe. Ha van fontos észrevételed, kérjük, oszd meg velünk! Köszönjük a türelmeteket és megértéseteket.
Subscribe
Visszajelzés
78 hozzászólás
Legrégebbi
Legújabb Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Szerintem itt a fizetési kérelmekkel lesznek majd az újfajta csalások. Pont jó erre, mert ha a csaló küld egyet, akkor ki foglalkozik egy 1.990.- Ft-os tétellel?

Miért, te kérdés nélkül jóváhagyod?

Fontos: nem engedélyezett SEPA direct debit esetén nem nzolc hét, hanem 13 hónap a visszahívási idő.

Ez igy van. A problemat nem is a bank jelenti ahol visszahuzod, Hanem a paypal aki utana megprobalja behajtani.

Hogyan bizonyitja a paypal, hogy te vasaroltal?

Az atverosok valos adatot hasznalnak. Egy nev-iban nem titkos adat alapvetoen. Legtobbszor van egy cim, kozeli cim, vmilyen email. Ez alapjan elinditjak a behajtast. A nemet jog szerint, neked erre reagalni kell es hataridok vannak. Ha kicsuszol, nem tiltakozol es eljut birosagra, ott ha valosak az adatok es nem volt ellenvetes idokozben, a birosag behajtja. Tehat elvileg ha mar tiltakoztal elotte, az ugyvedi behajto irodanal, akkor az eleg es valoszinuleg neked lesz igazad. De ez ido, fejfajas, lehet penzedbe is kerul jogi segitseg. En is eltoltottem mar munkaorat ezzel. A vegen valoszinuleg a webshop sziv, paypal mossa kezeit. De a paypal "fizetesi vedelmet" iger a webshopoknak, igy mindenaron megprobalja behajtani. Kis osszegnel, sokan valoszinuleg inkabb fizetnek, mert megijednek a jogi behajtasi proceduratol.

Joy.de szivatott meg,"nem tudták" levonni a havidíjat ezért +10 euró adminisztrációs költséget és a díjat követelték. Ha pár napon nem teljesítem átadják követeléskezelőnek.

"Az a helyzet, hogy nem tudják az emberek, hogy milyen jó nekik Magyarországon. Egyszerűen nem is érzik.”

- Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter

Én már tudom, hogy a németek ezért fagytak éhen, mert mindenkitől levonja a PayPal meg egyéb az elérhető pénzét!

Látom magam előtt a belépésre várakozó német autók tömegeit Hegyeshalomban.

Last edited 13 napja by Én is +1

Igen. Ott már hegyeshalomban állnak a német autók.

Ez egyébként tényleg így van. Magyar és román autónepperek vezetik őket.

Hehe, jogos. Annyira jó nekünk a nyomorult németekhez képest, hogy ami nekik szemét nekünk kincs.

Hellò,

Köszönet ezért, pàr èszrevètel
Legyen private Haftpflichtversicherung-od, kb. jogi biztositàs, kb 5 eur/hó (az alapcsomag. A legtöbb helyen benne van az ingyenes ügyvèdi telefonos konzultàció, Erstberstung).
Masodik, nekem a nèmet lakbèrem ugyanilyen beszedèsivel emeli le a tulajdonos, aki magànember, nem cèg. Azaz lehet, mûködik.

Haftplichtv. az kell, csak ebben az esetben nem relevans. Ertelmes jogi biztositas se nagyon van onresz nelkul evi 250Eur alatt. Az olcsobbak, mind onreszesek, 200-400Eur. Bar ha egyedul elsz es csak alapbiztositas kell, akkor lehet megvan havi 5Eur-bol. EGy csaladi az a min 250 inkabb evente.

Nekem is egy sokkal bôvebb csomag van, lefedi a banki vitàkat is (“szolgàltatók”). Önrèsz meg igen van annyi, de ha ennyi nem megy Nèmetországban, akkor vagy nagyon bàtor ember vagy (az ügyvèd közvetlenül igen dràga), vagy Nèmeto nem neked való. De tippkènt mondom hogy un Kaffeegeld-èrt/módon is adnak olcsón tanàcsot.

Ez nem a nem megy kerdes.. Nemeto. a biztositasok "hazaja":) Egy atlagos tanacsadas, ugyvedi level, ezek altalaban 200-400Eurban megallnak. HA onreszes biztositasod van, ezeket akkor is kifizeted, pont ugy mintha nem lenne onresz. A jogbiztositasok meg specialisak, ha az adott eset, nincs benne, akkor ugyse fedezi. HA mindent is fedeztetni akarsz, akkor mar inkabb az evi 500Eur-nal tartunk. A fenti eset is nem banki vagy szolgaltatoi eset, hanem jogilag szemelyiseg lopas. Ezt fedezi a biztositasod pl.? Emellett van egy halom mas biztositasa egy atlagembernek. Egy auto biztositasba olcsobb betenni egy autos jogbiztositast. VAgy ADAC. Van Haptflichtv. felesossegbiztositas ha valami tortenne. Szolgaltatoi es banki esetekre meg ott a Verbraucherzentrale. 25-30 Eur es jogi tamogatassal vegigviszi neked az ugyet, ha jogos. A fenti eset is ha eszkalalodna, akkor VZ dijjmentesen megnezi.

A németek biztosítás-fetisiszták. Nekik ez a kultúrájuk, hogy mindent be kell biztosítani. Szerintem illúziókba ringatják magukat.

Pedig már azt hittem, hogy a németek lassan elkezdenek értelmes elektronikus rendszereket kitalálni...

Hanyatló nyugat ide vagy oda, a német IT rendszerek iszonyat elmaradottak. (Igaz, hogy by design, de akkor is.) A magyar ESZT pl. Németországban elképzelhetetlen. (Mégegyszer, ennek nem az az oka, hogy a német IT-sok bénák, hanem mert kb. 30.000.00 jogvédő kiáltana Stasi-t, ha az állam tárolni akarná az egészségügyi adataikat.)

Van egy nagyszerű javaslatom a német nemzeti banknak.
Pénztárcás fizetés.
Kiteszem a kerítésemre (kívülről) a pénztárcámat, ráírom a nevemet és aki úgy véli, tartozik neki, odamegy és kiveszi belőle az őt megillető pénzt.

:-)) Hat kb.

off, játszottam kicsit a tampermonkey scripttel

így néz ki: https://i.ibb.co/fr52yvd/2024-11-28-13-52-42.jpg

ezeket tudja:

  • lecseréli a komment szekció fontját olvashatóbbra (főleg a számoknál látványos)
  • piros keretet ad a legutóbbi megtekintés óta lévő új hozzászólásoknak
  • a komment szekció fejlécében pirossal írja az új hozzászólások számát
  • átállítja a rendezést, hogy a legújabb hozzászólások kerüljenek felülre
  • ha nem az első betöltése az adott cikknek, akkor ha van új hozzászólás, legörget oda

innen lehet kimásolni: https://codeshare.io/64L7wY

Díjazzuk a lelkesedésed, de szerintem egyszerűbb végiggörgetni az oldalt, mint nekiállni mókolni.
A Disqus lecserélésének egyetlen előnye, hogy látványosan kevesebb lett a hozzászólás, talán pont mert már nem lehet bejelentkezni és követhetetlen, mit mikor hova írtunk és milyen hülye név alatt. (Itt eddig Herepenész és a német agglegény, Hans Raegenkurt viszi a pálmát. 🙂

Én viszont továbbra is nagyon köszönöm neked.
Különböző és egyéb okokból még kell 1-3 nap, mire meg tudom üzenni, jól működik-e.

Megtisztelve érzem magam az első három bekezdés miatt 🙂

Azért elképesztően bosszantó az egész, mert Németországban pld. még ahhoz is kell egy rakás bürökratikus kört futnod, hogy rendelhessél csomagautomatába valamit és át tud venni.

Aztán meg ilyen hülyeségek becsúsznak. Még szerencse, hogy én nem vagyok hajlandó paypalt használni. Mondjuk okozott is már gondot, de nem vagyok hajlandó olyan szolgáltatónál vásárolni ahol ez az egyetlen fizetési módszer.

Igen:) az orszag ahol egy direct banki szamla nyitas is hetekig tart es meg a cipod mereterol is kell vmi igazolas.

" Még szerencse, hogy én nem vagyok hajlandó paypalt használni. "

A fenti esethez nem kell paypal account. Teljesen fuggetlen ettol. Nev - IBAN es attoljak a paypallal a SEPA LAstschriftet.

>> egy ilyen sérülékeny, ilyen könnyen kijátszható rendszer egyáltalán elérhető egy fejlett országban

- SSH (secure shell) direct root, Windows direct Administrator access a melókában. Régóta nem divat sehol, dojcs cégeknél alap.
- Telefonos helpdesken bemondásra új jelszó bármihez. Ha bármi alapján "be tudnak azonosítani" - pl. egy létező ID és a kollégád!!! neve párost tudsz mondani, simán lediktálják az új jelszavad. Velem ez konkrétan megtörtént az egyik T betűvel kezdődő vurka nagy biztosítónál, amikor nekik dolgoztunk.
- Borzasztó Internet sebesség és megbízhatóság.
- Bedobós ojróval vásárolható újságok dobozból.
- Cigike, sörike vending machines. Bárki bármit.
- Nem nagyon tudnak angolul. Ha igen, akkor meg nem szeretik használni.

Ausztria dettó ugyanez, ez az ország a sötét középkorban rekedt digitalizáció terén, még ha a cikkben említett módszer itt nem is működhet. A magyarok többször okosabbak, találékonyabbak és tehetségesebbek, mint bármelyik, a három németnyelvű ország közül. Ha nem folyamatosan egy bűnöző politikai réteg fölözné le az ország teljesítményét, akkor 40 év alatt utolérné Magyarország Ausztriát, újabb 40 év múlva meg az európai élmezőnyben lenne. A tehetség, találékonyság, rugalmasság megvan, csak nem kellene önként egy ilyen politikai réteget megszavazni.

Hilfe, Kriminelle bestellen Produkte in meinem Namen! - Watchlist Internet Tessek Ausztria. Itt epp a Klarnat ekezik. A fenti scam nem orszag fuggo, hanem a SEPA rendszer egy alapveto hibaja. Bankok meg nem reagalnak ra kellokep.
A magyar okosaggak, talalekonysaggal vitatkoznek. De egyebkent ott van a kaosz hatas. Ha az orszagban nincs rend es minden a mutyira epul, akkor mindenki is mutyizik. Nemeteknel, Ausztriaban meg rend van, semmi motivacio mutyizni. Minek ha mukodnek a dolgok..

Hàt a magyarok mindenhol okosabbak ès emitt irigykedni, hat izè….;). Van itt kint bôven
“sötèt” magyar is.
Viszont aki jólèti tàrsadalomban nô fel, az nem feltètlen törekszik hiper-szuper teljesitmènyre (több nyelv, diploma, akàrmi), mert “úgy is meg lehet èlni, minek stresszeljek”. Sajnos, erre a fajta “elhülyülèsre” làtok sok pèldàt. Jólètbôl való elkènyelmesedès.

Láttam én már sok született (nem bevándorló) svájci és magyar melóst is dolgozni. Nem az a benyomásom, hogy a svájci van a nagy jólétben elkényelmesedve, a magyar meg teper mint az állat. Pontosan ugyanez elmondható az irodában is.

Szóval a magyarok okosabbak, találékonyabbak, tehetségesebbek, de mégis sokkal rosszabbul élnek, mert valami bűnöző réteg folyamatosan átveri és lenyúlja szegényeket. Viszont a tök hülye németekkel, osztrákokkal, svájciakkal valamiért nem tudja ezt megcsinálni. Érdekes okfejtés.

Mindenesetre a magam részéről egy másodpercig sem kérdés, hogy sötét némettel (osztrákkal, svájcival) vagy okos magyarral dolgoznék/dolgoztatnék/üzletelnék szívesebben. Természetesen előbbivel.

A német emberek vagy akár a fogyasztóvédelem, vagy a pénzügyi felügyelet akkor miért nem veri az asztalt, hogy az ilyen levonásokhoz ne előzetes vagy azonnali jóváhagyás legyen szükséges, ne pedig ilyen utólagos izélgetés?

Revolutom van szintén így vonják az autóbiztosítást és a helyi autós adót (Kfz-steuer). A biztosítós figurával egyszer beszéltem telefonon és sms-ben elküldtem az adataimat. Nem írtam alá semmit, mégis le tudja emelni havonta a díjat a számlámról. Ezen kicsit csodálkoztam hogy nem nekem kell utalni, de ez itt tényleg így megy. Eddig bele sem gondoltam, hogy ebből baj is lehet.

> Eddig bele sem gondoltam, hogy ebből baj is lehet.

Tehát fel sem merült benned, hogy az engedélyed nélküli pénzlevonás lehetősége visszaélésre ad lehetőséget? Ez mennyire komoly? Ha leparkolod az autódat, bezárod? Zárod a lakásajtót? Ha igen, miért? (Nem tudom, mi az "alusipkás" ellentéte, de ez most az.)

Last edited 11 napja by Tirex

Az o esete nem engedely nelkuli, mert adott "online" megbizast. A gond ott kezdodik, hogy ezt az adatot a paypal hathatos segitsegevel, a rosszarcok siman fel tudjak hasznalni vasarlasra. Mindenfele komolyabb ellenorzes nelkul.

Pont azt előbb fizettem paypallal. 🙂

Itthon is van ugyan ilyen. Úgy nevezik hogy csoportos beszedési megbízás. Ez esetben is bemondásra tudnak leemelni pénzt a számládról és engedélyezned sem kell. Itt az a különbség hogy a PayPal közvetlen hozzáférést ad ehhez. Szóval annyira mi sem vagyunk fejlettek, csak itt - még - nem használják ezt ki.

Annyi nem ment at szerintem a fenti irasbol, hogy ez a szabalyozas a SEPA rendszerbol jon. Szerintem nem nemet sajatossag. Ezt EUs szinten kellene szigoritani. Megkerdeztem a chatgpt, azt mondja kov. orszagokban elerheto a fenti online SEPA IBAN-nev parossal vasarlas. Ausztria, Belgium, Franciao., Nemeto., Olaszo., Hollandia, Spanyolo., Finnorszag, Irorszag, Luxemburg, Portugalia, Szlovenia. De passz, hogy valos e az info..

Itt még úgy is visszadobta a bank, hogy tényleg én írtam alá a csopbeszt, csak kicsit eltért a banknál megadottól az aláírás. 😀 Inkább beadtam utána online, de itt tényleg fordított a felállás, mert nekünk kell engedélyezni először.

Itthon erre limitet tudsz beállítani...

Jól el lett verve itt a por a német bankokon, holott ez nem német specialitás, és a bank végül is azonnal megtérítette a vitatott összeget.

A gond ott van, ha valaki más köt egy szerződést a nevünkben.

Ugyanis bárki követelhet bárkin egy összeget, és ha nem tiltakozunk megfelelően, akkor hamar végrehajthatóvá válik a követelés. Mindez paypaltól, banktól, SEPA-levonástól teljesen független.

Most aki figyelmetlenül olvassa ezt a cikket, arra a téves következtetésre juthat, hogy nem szabad paypalt használni, és nem szabad német banknál számlát nyitni, és akkor minden rendben lesz.

Az en lenyegi uzenetem fent az lett volna, hogy van ilyen atveres. Ez ellen ugy lehet vedekezni ha paypalt (es klarnat is kene) Sepalastschriftsperrungra teszi az ember.

A bank egyebkent annyiban hibas es el lehet verni rajtuk a port, hogy letojjak ezt az egeszet! Mert reszukrol a penz vissza ment. Az, hogy mekkora fejfajas utana neked es az, hogy mennyire k bonyolult letiltani a paypalt pl. Sok bank a mai napig NEM fogadja el online a tiltast! Formanyomtatvany kitotlve es faxold (jol irtam, fax!) el. Mire ok feldolgozzak kapsz a nyakadba kismillio Sepa mandatot.

paypallal meg az a gond, hogy keptelenseg elerni oket vagy beszelni barkivel ha guest accountos vasarlasra hasznaltak az adataidat. Es nem supportalnak, automatan kiadjak behajtonak a kovetelest. EZ biznisz modeljuk. EZek utan ha akarja valaki hasznalni, hajra.

"ha nem tiltakozunk megfelelően" ehhez annyit hozzateve, hogy hiaba tiltakoztam es hiaba irtam kismillio mailt a paypalnak. VAgy chat a valos paypal profilomban (ami nem nemet paypalos es semilyen banki adatom nincs ott megadva)

„megfelelő tiltakozást“ nem arra értettem, amire te. Hanem ha jön egy fizetési felszólítás a bíróságtól, azt megfelelően visszautasítani. Különben végrehajthatóvá válik.

„EZek utan ha akarja valaki hasznalni, hajra.“ – ugye ezzel is az a gond, hogy egyáltalán nem az károsult, aki használta a fizetési szolgáltatást, mégis a szolgáltatás igénybe vételét állítod be rizikónak.

Ez ellen ugy lehet vedekezni ha paypalt (es klarnat is kene) Sepalastschriftsperrungra teszi az ember.

A paypal és a klarna az kettő fizetési szolgáltató az ezerből. Ha ezeket letiltod, marad még elég. Ugyanezt a csalási modellt továbbá bármelyik online kereskedőn, de a nagyobb kiskereskedelmi láncokon keresztül is alkalmazzák, paypal és klarna nélkül is. A probléma nem az, hogy lehet banki beszedéssel fizetni, hanem hogy a csalók más nevében kötnek szerződést. Ehhez még bankszámla sem kell.

"„megfelelő tiltakozást“ nem arra értettem, amire te. Hanem ha jön egy fizetési felszólítás a bíróságtól, azt megfelelően visszautasítani. Különben végrehajthatóvá válik." pontosan erre ertettem. A tiltakozast ott kezded amikor ismertte valik az atveres. Tehat mesz a bankhoz es mesz a paypalhoz. A paypal pedig sz..ik a fejedre!

"A paypal és a klarna az kettő fizetési szolgáltató az ezerből. Ha ezeket letiltod, marad még elég. " Egyelore ez a ketto engedi a guest accountos vasarlasokat. Ebbol is kiemelkedik a paypal. Betettem egy updatet, elolvasod a cikkeket a temaban.

"Ugyanezt a csalási modellt továbbá bármelyik online kereskedőn" Meg veletlenul sem! A bank visszahuzza a penzt es van 1 db eseted egy webshoppal amit lekezel a bankod akar. De a paypalon keresztul kulonbozo vasarlasok jonnek kulonbozo webshopokbol. Es a paypal mint jogi entitassal nem megy szembe a bank.

Még mindig nem érted, és félremagyarázod azt, amit írtam: „ha jön egy fizetési felszólítás a bíróságtól, azt megfelelően visszautasítani. Különben végrehajthatóvá válik”. Egy cég nem tud behajtatni semmit, amíg nincs bírósági határozat, ami jogerőre emelkedett. Hogy a paypal mennyire ügyfélbarát, arról nem foglalok állást, azzal a céggel üzletelsz, amelyikkel akarsz, de ha jól értelmezem, nem keletkezett anyagi károd, köszönhetően a visszahívható SEPA-beszedésnek (sőt, pont a SEPA-beszedésen múlik, hogy egyáltalán feltűnnek a jogtalan követelések).

Nem magyarazom felre. A procedura az, hogy tiltakozni kell azonnal. Ha megvarod a birosagi procedurat, akkor be is hajtjak minden egyeb koltseggel. A procedure az hogy jelzed amikor ismertte valik a csalas. Elobb banknak, paypalnak, rendorsegnek. Az ugyvedi irodanak a Mahnungoknal, de legkesobb az Inkassos felszolitasnal. Ha nem reagalsz akkor a birosagnal mar elveszted a jogorvoslati lehetoseged. Es a tiltakozas a paypalnal kezdodik aki tojik a fejedre. Ha neked ez belefer, hajra. Betettem 2 linket, remelhetoleg lassan atuti a hatosagok ingerkuszobet is a paypal guest account.

Meg hozza teve, hogy amennyiben nem reagalsz a Mahnung vagy Inkasso soran, siman betesznek egy Schufa bejegyzest, amivel kb. feketelistas leszel a bankoknal. Anyagi karom keletkezett, indirect. Direct meg nem tudom, nem vagyok a procedura vegen. Az hogy visszahuzod, nem mentesit a paypal fele. Es itt a trukk.
Elsodleges anyagi kart megfogtam a szmlabezarassal. De ha sokat varsz up to 1500 eur az inkasszos fazisban siman felugorhat 2-2500Eurora. Azert mar fizetni fogsz egy ugyvedet..

"(sőt, pont a SEPA-beszedésen múlik, hogy egyáltalán feltűnnek a jogtalan követelések)." A SEPA hibajabol jon, igen. De ehhez kell egy fizetesi szolgaltato ceg aki ezt kihasznalja. Gläubiger ID nelkul nincs SEPA easy credit/debit transfer. Egyelore a tomeges atveresek a paypal guest accountbol jonnek. Egy regisztralt accountbol, 2 lepcsos azonositassal, ez biztonsagos lenne.

"mégis a szolgáltatás igénybe vételét állítod be rizikónak." Szamba adsz olyan dolgot amit nem mondtam. VAloszinuleg nem ment at. Nekem a ceggel van bajom, aki tamogat egy guest accountos atverest, mint business model. Egy 2 lepcsos azonositasu sajat paypal profil nem nagy risk. De aki szeretne egy olyan ceg szolgaltatasat hasznalni aki amugy siman atver, mint ugyfelet. Az k..ja be. Paypal heavy user voltam, eros sajat accounttal. Es a sajat accountomon belul jeleztem az atverest es kertem segitseget, a guest accountos atvereshez. Mint sajat hosszu historyval rendelkezo ugyfeluket teljes mertekben LESZ..TAK. HA neked ez bevallalhato, hajra!

Szokásos pánikkeltés félinformációk alapján. Előzetes egedély nélkül németországban sem lehet beszedést indítani. A gond max azzal lehet ha a paypal-nak adtal általános engedélyt azt minden vásárlásnál használhatja

Nem igy van! Online IBAN-Nev parossal tudsz vasarolni es atfut a rendszeren. Ez SEPA sajatossag, pont amiatt, mert utana 8heted van indok nelkul visszahuzni! A papiros megbizas azert kell, hogy ha visszahuznad miutan megkatad a szolgaltatast, a szolgaltato be tudja hajtani. De bizonyos online shopok, szolgaltatasok engedik a ketes vasarlasokat. De siman repjegyet is tudsz venni mindenfele papiros megbizas nelkul IBAN-nev parossal. CSak ott nincs risk, mert van szemelyi ellenorzes a szolgaltatas hasznalatanal.
Semilyen megbizast nem adtam paypalnak es most kopogtat a behajto. Egyebkent ott van az esetleiras a Verbraucherzentrale oldalan is! Csak ovatosan..

Akkor bocs, lehet felreertettem. De most akkor vegulis nem a paypal accountdat hasznaltak fol?

Olvasd el megegyszer es az update linket is. Az atveres nem a paypal fiokodbol jon! Onnan is johet, de az mas. A fenti eset egy sima NEV-IBAN paros felhasznalata a rosszarcok reszerol. Amit a paypal egy guest accountos vasarlassal engedelyez. Semmit nem ellenoriznek. Attolja a nev-iban parost a banknak, azzal ha nem authenticalt majd visszahuzod. Csakhogy a paypal utana automatikusan nyakadba dob egy behajtas, anelkul, hogy foglalkozna veled. Tok mindegy hogy van accountod vagy nincs.

Fiese PayPal-Masche im Umlauf: "Verbraucher können sich nicht schützen" - CHIP

Értem, köszi a választ!

En meg mindig ugy ertem hogy adott altalanos engedelyt a paypal-nak, ok meg persze vonjak a vasarlast, akkor is ha esetleg azzal visszaeltek. De javitsatok ki ha nem igy van.

Meg veletlenul se errol van szo! Soha nem volt megadva az iban-om semilyen paypal fiok mogott es semilyen megbizas nem volt mogotte.

"Ezért a bankrendszer ezt nem tekinti rizikónak az ügyfél számára."

Ez a legmegengedobb olvasatban is csak akkor lenne igaz, ha a bank a sajat embereit allitana ra az ugyre, hogy szerezzek vissza az ugyfel penzet.

Szamomra maga a nemet bankrendszer a riziko. Remelem, ilyen boszmeseg nincs az osztrakoknal.

"Remelem, ilyen boszmeseg nincs az osztrakoknal." Ez SEPA ovezet sajatossag, nem orszag. Elvileg osztrakoknal is ugyanez. Nezd meg webshopok engedik e a SEPA Lastschriftes vasarlast. Ha igen, akkor ugyanaz a gond. Es a gond ott kezdodik ha ugyanez a webshop vagy szolgaltato engedi a guest accountos vasarlast. Mert akkor paypal es klarna is fogja es nincs 2 lepcsos azonositas.

Es mekkora a veszely, ha nem hasznalok paypal-t (es nincs is ilyen fiokom)? Es ha csak wise account-om van?

Sok szolgáltatónál nincs más lehetőség, nem tudsz te utalni vagy mással fizetni. Ilyenkor egy formanyomtatványon leírod az adataidat: név, cím, banki adatok, aláírás. Ez biztosítja a szolgáltatót, hogy ha vissza is hívnád az átutalást, behajtják rajtad.

Ez tisztára olyan, mint a banki csekkek meg dombornyomott hitelkártyák hőskorában.

Épp annyira is működik jól, mintha akkoriban bárki kiállíthatott volna csekket (és megtagadhatta volna, hogy máshogy fizessen), vagy bárkinek adtak volna a bankok kártyát (feltételekhez volt kötve tudtommal még a betéti kártya is).

Illetve nem, még annál is rosszabb. Mert ha visszaélnek, akkor nem azt nem kapod meg, ami jár neked (max. azt az összeget bukhatod + ezt már tudtad akkor, mielőtt az illetővel megállapodtál + legalább a tényt könnyű bizonyítani), hanem elveszik azt, ami a tiéd (tetszőleges összegben, időpontokban, és nehéz bebizonyítanod).

"Illetve nem, még annál is rosszabb." Igen, talan rizikosabb. Bar a chip.de cikke szerint elvileg 1500eur-ig fogad el guest accountos vasarlast a paypal egy adatparossal. De az egesz a SEPA szabalyokbol jon. Egy konnyitett credit es debit transfer.. Amugy agyrem.

Nem értem. Nekem van Paypal fiókom, egy virtuális bankkártya van hozzá rendelve amin csak akkor emelem meg a napi limitet 1ft ról , ha vásárolok vele. De most a cikk elbizonytalanított, akkor most jobb ha törlöm a paypal fiókom és keresek másik megoldást a netes vásárláshoz ?

Nem a paypal fiokod a problema. Olvasd el megegyszer. Adataidat minden egy kb. semilyen ellenorzes nelkul lehet felhasznalni paypal guest accountos vasarlashoz. paypal fiok megszuntetese,nem hasznalata ezen nem segit.

Fiese PayPal-Masche im Umlauf: "Verbraucher können sich nicht schützen" - CHIP

Na de mit nyer vele a csaló? Mert ha jól értem akkor egy valós kereskedőtől rendelnek valós terméket csak más címre? A pénz nem a csalónál landol, de ha a termék igen akkor még nyomon követhető elvileg...

Update: Black Friday 2024: Dieser PayPal-Betrug macht Online-Shopping zum Albtraum
Black Friday-el kapcsolatban szuletett par cikk most Nemeto.-ban a jelensegrol. Ugy nez ki lassan atuti a hatosagok ingerkuszobet is a jelenseg.
Nemetul van, de google translate visszaadja a lenyeget. NAgyszamu visszaelesek paypal guest accounton keresztul, 3 tranzakcio 1500Eur-ig. paypal siman attol ellenorzes nelkul nev-iban-nal vasarlasokat

Update2: Black Friday 2024: Dieser PayPal-Betrug macht Online-Shopping zum Albtraum

Ahh, rosszul tettem be a linkeket:

https://www.chip.de/news/PayPal-Betrueger-wieder-aktiv-Diese-Masche-koennen-sich-Verbraucher-schwer-schuetzen_185632403.html

https://www.wiwo.de/unternehmen/dienstleister/black-friday-2024-betrugsmasche-mit-paypal-wenn-online-shopping-zum-albtraum-wird-/30103022.html

Nekem elég volt letiltanom a bankkártyát, és azóta be sem léptem a PayPal fiókomba, addig se használtam, azóta is elvagyok nélküle.
Amúgy óriási mákom volt, mert 2021-ben, péntek hajnali 4-kor küldtek 74.000 Ft fizetési kérelmet a bankkártyámra, amit azért nem teljesített a bank, mert akkor éppen csak 73.000 Ft volt a folyószámlámon (alszámla, áldassék a neved). Majd két órával később a munkáltatóm átutalta a fizetésemet, amiről az sms-t megkapva léptem be a mobilbankba, és így vettem észre a lopási kísérletet pár órán belül...

Paypalon keresztül Netflix ismétlődő előfizetést magyar Erste Visa Virtuális kártyáról, amin 1 Ft kártyás fizetés limit van beállítva, hogyan engedte a bankom elutalni?
5 napig volt függő tétel, mielőtt könyvelték volna.
(Tranzakció elfogadásának típusa: "Egyéb, Nem PIN-es tranzakció")

Paypal nélkül is le tudná húzni a Netflix, limitet figyelmen kívül hagyva?
Mire való akkor a limit?

Cikkgyűjtemény
Új vagy az oldalon? A gombra kattintva találod az eddigi fontosabb cikkek gyűjteményét téma szerint.
Megnézem!
Keresés
Kövess minket
facebook
youtube
Hirdetés
Támogatás
Ha szeretnéd, van lehetőséged anyagilag is támogatni a munkánkat.

Átutalással a Raiffeisen Bank 12020407-01558219-00100002 számlaszámra a Kiszámoló Egyesület részére. A közlemény "Támogatás" (fontos!)
Bankkártyás támogatási lehetőség hamarosan. Köszönjük, ha érdemesnek tartasz bennünket a támogatásra.
Archívum

Archívum

crossmenu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram