Megélni blogolásból II. rész
A sok érdeklődő kedvéért írtam néhány éve egy cikket, hogyan tudsz anyagilag is sikeres blogot írni.
A cikk arról szólt, hogy egy olyan témában, amiben kompetens vagy, hogyan tudsz blogot indítani és abból hogyan lesz pénz. Leginkább úgy, hogy a szakmai hiteledet felépíted, megtalálnak azok, akiknek szüksége van a szolgáltatásodra vagy eladsz valami tananyagot, könyvet a blogodon keresztül és abból lesz pénz.
Olvastam most egy cikket egy bloggertől (és a cikk előzményét), aki havi 15 ezer dollárt keres a blogolással. Ebben semmi meglepő nincs, sok blogger keres ennyit vagy akár még sokkal többet is. Ami miatt írok róla, hogy mivel keresi ezt a pénzt.
Ő megfordította a dolgot, nem azt szeretné, hogy sokan megtalálják azt, amit ír, hanem eleve arról ír, amire sokan rákeresnek.
Miről van szó?
A kezdetekben (két éve) elkezdett blogolni, az oldalára reklámokat is helyezett el, plusz csinált megvehető anyagokat a weboldalára, illetve használt affiliate linkeket is. (Amikor azért kapsz pénzt, ha valaki vesz valamit az oldaladon lévő linkre kattintva.) Sok energiát és időt beleölt abba is, hogy legyen sok Facebook követője, szép legyen az oldal logója és így tovább.
Megnézve a bevételek. azt találta, hogy a bevétel 70%-a a reklámokból jön, 20% a megvehető tananyagokból és 10% az affiliate linkekből.
S itt váltott technikát. Félretett minden mást (közösségi média építkezés, tananyag gyártás, stb.), csinált öt blogot és rákeresett arra, hogy az emberek milyen témákat keresnek a Google-ben, amikre kevés a releváns találat. Utána csak ezekről a témákról ír cikkeket, gondosan kihegyezve a SEO-ra (Search Engine Optimization: technikák, hogy a Google előre soroljon a találatok között megfelelő kulcsszavakkal, főcímekkel, kiemelésekkel, stb.).
Ekkor nagyot robbant a bevétele. Az emberek rákeresnek sok témára és az ő cikkeit találják meg. Megnyitják a weboldalai egyikét, hogy elolvassák a cikket, ott a reklám és neki jön a bevétel. Az idők során egyre több cikke van ergo egyre többször fordul elő, hogy valaki rákattint valamelyik cikkére, így egyre több a pénze is. Bizonyos forgalom és múlt, illetve megírt cikkszám felett már nem csak szimpla Google reklámokat tudsz kitenni az oldaladra (amik túl jól nem is fizetnek), hanem komolyabb cégek, ügynökségek hirdetéseit is.
Minden nap reggel négy órát cikkeket ír, ezt komolyan veszi. De utána nem görcsöl tovább, nem is dolgozik többet már aznap. Ha megnézed, le van tiltva nála a kommentelés, mert azzal sem akar törődni. Nem közösséget épít, nem népoktatással vagy népneveléssel akar foglalkozni, hanem forgalmat szerez.
S igen, a cikkei olyanok, amilyenek. Hangzatos címek, látványos táblázatok, de minél több cikket végigolvasol, rájössz, hogy sokkal okosabb nem lettél a témában. Tehát egyértelműen a pénzért csinálja, de ezt nem is titkolja.
Persze ha angolul írsz, sokkal nagyobb az olvasóközönséged, de a konkurenciád is, sokkal nehezebb előre kerülni a találatok között, mint a magyar oldalak között.
Ha nem akarod őt követni abban, hogy csak a pénzért ír, akkor is tudod kombinálni az értékes tartalmat a SEO-ra kihegyezett tartalommal, így adsz is és kapsz is. Így hamarabb fog az egyébként értékes blogod termőre fordulni, még mielőtt a bevétel hiánya miatt elmenne tőle a kedved és nem is csak a szemetet fogod szaporítani a neten.
A SEO nem akkora agysebészet, mint gondolod. Elolvasol néhány könyvet, megveszel néhány oktatóvideót és a nagyját tudni fogod. De ha ezt kevésnek érzed, még mindig felfogadhatsz valakit, aki pénzért segít neked ebben. Ha kevesebbe kerül az illető, mint amennyivel több pénzt hoz, bőven megéri kifizetned a díját.
Ha látsz benne fantáziát, kezdj bele, az idődön kívül mást nem veszíthetsz.
Vagy látsz ebben hozzáadott értéket?
Vagy valamit félreértek, mert nem szoktál ilyeneket ajánlani 🙂
Persze lehet a kettő kombinálni is, nem kötelező vackot írni
Nem tartozik szorosan a temahoz de Miklos, nem szeretnel a Torok gazdasagrol is irni, hogy Erdogan hogyan mentette meg majd allitatta foldbe? Szivesen olvasgatnek arrol is a blogodon.
A legbiztosabb (és legnehezebb) módszer, ha egy résterület legnagyobb szakértői közé tartozol, kiváló és szórakoztató videókat gyártasz rendszeresen a Youtubeon, de a pénzt nem innen, hanem Patreonból és/vagy a saját webshopodban eladott termékekből szerzed (8bitGuy, ElectroBoom, nálunk Radics Peti, theVR, Tech2, stb.). Ez hihetetlenül kemény munka, scriptet kell írni, napokon át felvenni, megvágni, viccesnek lenni :), stb. És a szerencse sem árt. Szerintem a klasszikus blogolásból külföldön is nehéz már megélni, de nálunk szinte lehetetlen.
Petrence, én most kaptam nem túl jó ajánlatot, három reklámért az oldalsó sávban fizettek havi kb. 150 ezret. Nagyjából ennyi az egyedi látogatók száma is havonta.
2021-03-23 at 15:10
Majd a ma 15:10-től kezdődő oldalletöltések statisztikáit tedd már ki lszi a 3 nappal ezelőttihez és a 3 nap múlva esedékes időszakra 🙂 Ez is a SEO része volt? 🙂
Engem érdekel a téma, igen.
Mi lesz akkor ha neadj Isten elkezdik egyre többen használni a Google alternatívákat :O
-koma Ezen is jót mosolyogtam, szintén bevillantak. 🙂
De a legnagyobb kérdésem (én laikus vagyok): ez nem egy nagyon jól scriptelhető feladat? Minek ír napi 4 órát, ha minden szükséges adat fent van a neten és különböző algoritmusok már abszolút hihető cikkeket írnak?
Értem, hogy a poszt a pénzkereset egy formájáról szól, ami ez esetben a blogolás, de szerintem ez elsilányítja a netes tartalmakat, ahol amúgy is nagyítóval kell keresni az eredeti hangot és a valódi hozzáértést, mint amilyen a Kiszámoló.
Fél éven belül égnék ki ebben a tevékenységben!
Analógiái:
* azt etetni az emberekkel, ami ízlik nekik (cukor, só, zsír), nem azt, amire szükségük van
* bólogatni, csillapítókat kínálni lelki “fájdalmaikhoz”, segítség helyett (motivációs és önsegítő írók széles köre – vagyis hát igen, a szerző önmagát nyilván segíti 🙂 )
* pénzügyi tanácsadó, aki szükségletek felismerésében és kielégítésében való segítség helyett biztonságérzetet árul (termékekbe csomagolva)
* pártok, akik olyan szavazóknak nyalnak, akik nem képesek túllátni olyan szintű dolgokon, hogy pl. régen még milyen jó volt
Ezeknél a bűvész is jobban megéri, mint szolgáltatás. Nála legalább tudod, hogy azért fizeted a belépőt, hogy orrodnál fogva vezessen.
A 15 ezer csupán egy pillanatnyi szám, aminek láttán egyes reklámszakemberek ma neki tapsolnak kettőt, holnap meg másnak. Azonban a hencegésen túl nem derül ki, hogy az illető valójában boldog-e. Tud-e úgy elégedett lenni az életével, hogy tisztában van vele, nem alkot, nem teremt a világnak semmi értéket, csak saját magának pénzt.
Emiatt én egyetlen centet sem irigylek tőle.
Amúgy volna/van rá lehetőség, hogy a keresőket használók pontozzák a találatok megfelelőségét, mint mondjuk egy szálláshelyet? Így talán el lehetne mozdulni az értékes tartalmak irányába, (amennyiben a keresők fejlesztőinek is érdeke ez). Szerintem azzal se lenne gond, ha pl. a google elsőnek előfizetős szakmai oldalakat dobna fel, mint leginkább releváns találat, amennyiben azok a legjobbak.
Ez hogy történik konkrétan?
(Remélem mást is érdekel, köszi előre is!)
De sajnos egy fillért sem kerestem vele. NEm igazán jöttem rá, hogy lehetne ezt pénzzé konvertálni – ileltve falakba ütköztem, mert vagy loptak (“ami az interneten van, az közkincs!”), vagy deklaráltan ingyen akartak tartalmat átvenni, másolni. Evvan – gondolom angol ynelvterületen azért más, nagyobb a merítési lehetőség.
néhány próbálkozónak bejön, ugyanúgy mint minden más, de a nagytöbbésg megmarad a 0-2-5-10-100 látogatónál, ahonnan nem fog tudni előrébb lépni, megunja, de legalább addig is növelte a webszemetet.
Amíg nincs napi 10 000 látogatód addig kb szart se ér az oldalad (mármint bevétel szempontból), azt pedig nem annyira könnyű elérni manapság (mint mondjuk 15 éve)
@lecsó Ha rákeresel, hogy hogy keress rá, hogy mások mit keresnek, akkor hamar el fogsz jutni ide: trends.google.com/trend
1) Kutatás, hogy miről kell írni
2) Meg kell írni a cikket.
A másodikat ki is adhatod szöveggyártó embereknek.
: A niche vlogolas bizonyos ertelemben pont az ellentete ennek. Mikor valaki olyat gyart, ami nemhogy nem optimalis, de akar szembe megy az algoritmusokkal (pl. orakon at beszel a kameraba sugogep es vagas nelkul), de a “long tail” strategia szerint bizik abban, hogy van nehany ezer orult a szubkulturajaban, akinek ez annyira bejon, hogy jegyet vesznek patreonon. Az ilyenek kiraly kontenteket gyartanak es sose lesznek milliomosok dollarban, mert oket nem szponzoralja a meki es a H&M.
Míg a Trends ugyanis százalékos keresési mennyiséget jelenít meg (az időbeli grafikonon mindig 100-as érték tartozik a csúcsponthoz, ill. a “Kapcsolódó lekérdezések” is a vizsgált/listavezető kifejezés 100-as értékéhez viszonyulnak), addig a Kulcsszótervező tényleges havi keresésszámot jelenít meg 10-re kerekítve (akár egészen 10 db/hó mennyiségig). Ezen kívül pár extra adatot is (pl. hirdetési verseny, javasolt hirdetési licit) látunk, ami szintén érdekes tartalomválasztáshoz/-íráshoz (akarunk-e sok hirdetés alatt még próbálkozni?).
Innen lehet indulni: ads.google.com/intl/hu_hu/home/tools/keyword-planner/
Sajnos Google Ads fiók szükséges, de az eszköz használata díjmentes.
Nekem nagyon kevés volt a megjelenített adat. Olyan embereknek biztos jó eszköz, akik egy adott trendre szeretnének oldalt fejleszteni. Én örökzöld témában utazom, szószerint és átvitt értelemben is, kertészeti oldalaim vannak. 🙂 Részben érdeklődés, részben mert bár szezonális, de évről-évre aktuális.
az analógiák tökéletesek. A tömegtársadalmak azonban így működnek. Sajnálatos, de tény. Te is szomorúnak tartod, én is ezt teszem. A demokráciának az a természete, hogy a többség akarata érvényesül, a többség igényei jutnak érvényre a mindennapokban. A kérdés az, hogy akarunk-e demokráciát ? Ha a válasz igen, akkor analógiáid érvényesülésének teret kell engedni, tűrni kell azok további terjedését. Ha a világ belepusztul rövid idő múlva, akkor is. Ha a humán populáció jellemzően ilyen kvalitásokkal, attribútumokkal bír, akkor el kell fogadni, hogy a földi humán népesség ebbe az irányba halad gyorsuló léptekkel.
Létezik az a mondás, mely szerint ha valamit nem tudsz megváltoztatni, állj az élére, és sikeres leszel legalább rövid távon. A cikkben hivatkozott blogger is Ha széllel szemben akarsz pisilni elvből, akkor a súlyos következményeit már rövid távon is viselned kell.