A totalcaron van egy új cikk, ami a használtautók eladásáról szól és van benne egy tanulságos Eurotax grafikon, hogy egy-egy autókategóriában mennyibe kerül egy ötéves autó az újkori árához képest.
Ami nem meglepő, legjobban a kisautók tartják az árukat, ötévesen 43%-át érik az új áruknak.
Azonban a többi autó sem veszít sokkal többet az árából, egy középkategóriás autó 40%-ába kerül az új árának öt év után, egy luxusautóért is megadják az új árának 35%-át (ami persze milliókban brutális veszteség egy 30 milliós autónál).
A dízelek többet buknak, lévén az emberek kezdenek rájönni, mennyivel drágább ezeket szervizelni használtan. Legtöbbet a hibrid autók veszítenek az értékükből.
A cikkben még sok érdekes adat van (a vonóhorog árfelhajtó tényező, a fabetét árcsökkentő, Csongrád megyében 13%-kal drágábbak az autók, mint Vas megyében és a többi.)
A hibridek értékvesztését nem tudom mire vélni. Talán az akksicsere kínzó gondolata gyötri a vásárlókat, így pedig változik a kereslet-kínálat?
polgarb: meg az, hogy eleve sokkal drágábbak, mint egy hasonló közepes kategóriás autó, már-már a nagyautókkal versenyeznek árban.
"A dízelek többet buknak" mi számít bukásnak....
tina, nyilván az, amennyivel olcsóbban tudod eladni...
nem lehet túl nagy a merítés, hiszen nem nagyon van 7 évesnél fiatalabb hazai használtautó...
azt se tudjuk, hogy az "új árakat" hogyan számolták, akkori ár, inflációval korrigált, akciós vagy listaár, stb...
okoska, igen, alig van használt fiatal autó. Jó lenne tudni, egy normális piaci körülmények között mennyivel lenne olcsóbb a használt autó. Most túl vannak értékelve, mivel kicsi a kínálat.
Azon én is gondolkodtam, mi alapján számolnak. Egy újabb modell mostani árához képest? Az eredeti árhoz képest? Figyelembe vették az inflációt és azt, hogy az euró nem 280 Ft hanem 312?
Egyébként márkák értékvesztését nézve az is kijelenthető nagyon általánosítva, hogy a japán márkák jobban tartják az árukat.
Egy olyan Kiszámoló cikket szívesen olvasnék, ahol az van kifejtve, hogy mennyi az az éves futásteljesítmény, ahol már megéri a dízelt megvenni.
Azt tapasztalom ismerősi körben, hogy sokan megveszik a dízelt évi 6-10.000 km futás mellé, ami szerintem értelmetlen. Nyilván mindenkinek van olyan ismerőse, akinek sosem volt baja a dízellel, de olyat is fel tud sorolni, akinek rengeteget kellett költenie rá. Ezt megjósolni előre nem lehet, de egy biztos: egy szívó benzineshez képest azért a legtöbb dízelben ott van a turbó (sokan azt sem tudják, hogy hogyan kell hűteni/melegíteni), kettőstömegű, részecskeszűrő, esetleg közös nyomócső, befecskendező. Ezek azért szépen emelik a meghibásodás esélyét és ezt sok km-el kell kompenzálni a fogyasztás oldalon.
@qtt egyre több ismerősöm van, aki jól megvette a használtdízelt, majd mélységesen megbánta, és ezentúl csak benzinest hajlandó venni.
Nyilván aki ekkora futásteljesítményre dízelt vesz az is egyfajta konzumidióta, aki elhitte hogy az "alacsony" fogyasztás majd milyen jó lesz neki. Másrészt meg a "nagyobb" autó kategóriában nem nagyon van használt benzines, pl nagy kombik, egyterűek. És hát ugye oviba gyereket hordani, meg a teszkóba, ahhoz kell ám a nagyautó, mert az oviparkolóba ciki beállni egy szutyukival...
@qtt az átlagember autóvásárláskor csak addig tud gondolkozni, hogy a dízel 1-2 literrel kevesebbet fogyaszt, tehát olcsóbb lesz vele közlekedni.
Azt már nem számolja ki, hogy az éves 5ezer km alatt tankol összesen 100ezerért a dízelbe és tankolna 120ezerért benzint, tehát kemény 20 ezret takarít meg évente.
Az új dízeleknél amit megspóroltál a tankolásnál, bőven ott hagyod a szervizben. Nagyon bőven.
@qtt :
Nekem autoszerelo ismeros azt mondta, hogy evi 20e km-tol eri meg a dizel, igaz, ezt Nemetorszagban. Otthon lehet mas jon ki. Persze ebben az is benne van, hogy a legtob dizel nem szereti a 3-5km-es tavolsagokat, vagyis ha napi 5* kell 3km-t autoznod, akkor lehet, megis jobb otlet a benzines...
A dizel a Totalcar-os cikkek alapjan evi 30-40ekm felett eri meg.
Azert van az az automeret, ami felett nem csak 1-2 liter a kulonbseg a fogyasztasban, es ez meglepoen kicsi meretnel van.
En pl neztem az elozo generacios Suzuki Vitara-t, ami dizelben fogyasztott 7l korul, benzinbol meg 13-at.
Es ez a Suzuki szalonban volt kiirva az elado auto melletti tablan.
Igazabol, Magyarorszagon az a baj, hogy az emberek szeretnek SEMMIT kolteni az autojukra. Es barmi ,ami ennel tobbe kerul, az egy szar.
Sajnos, ez azt is jelenti, hogy a rendszeres karbantartasra sem.
Nekem egy 21 eves Swiftem van, de siman elkoltom ra az evi 200e+HUF-ot, hogy karbantartsam.
Ezt nem sok ember teszi meg, foleg nem egy Swift-tel.
Igaz, amikor muszakiztattam a nemet rendszam megszerzese elott, akkor a NEMET vizsgabiztosnak leesett az alla, amikor bemaszott a kocsi ala, hogy "Ez olyan, mintha uj lenne"
Ja, es ennek ellenere folyton megkapjuk a kovetkezoket:
- Miert nem veszek uj autot? - Mert egy f*s mindegyik. Ami meg tetszene/megfelelne a csalad meretenek, az 15MHUF felett van. Annyit NEM adok autoert.
- Ez veszelyes/nem biztonsagos! - Ja, mar legalabb 3x meghaltam benne...
- Miert koltok ra ennyit? - Mert szeretem, es megfelel a celjaimnak, ellenben az nem szeretnem, ha barmikor lerohadna. Es inkabb karbantartom ezt rednesen, minthogy egy uj f*s ertekveszteset finanszirozzam.
- Cserelni kell rajta valamit, de horror ara van, most mi legyen? (Jellemzoen a szerelok kerdese, amitol falra tudok maszni. Jelen esetben a katalizatort kellett cserelni, mert elrozsdasodott, es 62000 HUF volt ) - Akkor csereld ki!
- Nem tul kicsi ez? - Sedan, tehat van rendes csomagtartoja, es kenylemesen el tud vele utazni a csalad akar a 3 gyerekkel is.
Es, most mar csak egy kerdesem maradt, mit mindig is szerettem volna tudni:
Miert van mindenki ramlegedve az 5 ajtos autokra, es miert utaljak a sedanokat?
Egyszeruen nem sikeult meg megertenem, miert jok?
@gyula mert a sedanoknak hiába nagy a csomagtere, kicsi rajta a nyílás.
Némelyikbe egy sörösrekeszt forgatni kell, hogy beférjen, de egy tévé, mosógép bepakolása esélytelen. Én pl. hamarabb veszek 3 ajtóst, mint sedant, de a preferált a kombi, esetleg 5 ajtós.
Nyilván van aki bármit vásárol, házhoz szállíttatja, és ha költözködik, költöztető céget hív. Én inkább megoldom egy kombival és/vagy egy utánfutóval.
Nem hogy dízelt nem éri meg venni évi 5-10 ezer km futásteljesítményhez, hanem külön téli és nyári gumi garnitúrát sem. A négy évszakosok meg nem jók. Így én a télit választom állandóra.
@karcsibacsi ezt osztom, nekünk is van a családban ilyen keveset használt autó, mikor már nagyon ideje volt gumit cserélni, bementem a gumishoz, mondtam, hogy téli kellene, de egész éves használatra. A téli kínálatból javasoltak olyat, ami nem fog nyáron sem párezer km alatt lekopni (de hozzátették, hogy van sokkal jobb téligumi hóba-jégre, viszont azt nem javasolják, mert hiába keveset megy, első nyáron nullára kopna a 40 fokban)
@karcsibacsi
négyévszakosok között is vannak elfogadhatók, persze nyilván nem a legalja kínai. Ha nagyrészt városban közlekedsz (nem a budai hegyvidék), vagy esetleg néha autópályán, amit rendesen takarítanak, akkor az is bőven jó télen is.
A téli az marha gyorsan kopik nyáron a hőségben.
A dízel autó nem rosszabb, mint a benzines és nem hagyod ott az árát bőven a szervízben az első 8-10 évben, azért sem, mert garanciális 5 évig kb...
A baj ott kezdődik, amikor megveszel egy 10 éves dízel autót 300-400e km-es futásteljesítménnyel, megveszed drágábban, mint a benzinest, az megfelel mondjuk egy 65 éves embernek, míg a hasonló korú benzines nagyságrendileg 130-170e km-es futásteljesítménnyel megfelel egy 40 éves embernek. Nyilván egy 65 éves ember nem szereti ha megerőltetik, sok törődést igényel és hamarabb meg fog halni. Ebben nincsen semmi nagy csoda. Nem a dízel autókat kell szidni, hanem tisztában kell lenni azzal, hogy egy autó motorikusan mennyi időre van tervezve és azt is, hogy amikor megveszed hol fog tartani...
Éppen ezért mondjuk HASZNÁLT autó esetén a 30e km-t évenként és azt is ha mégis dízelt veszel, akkor legyen faék egyszerű a motorja.
@szocske
Koszi a valaszt.
Nekem regrol van egy emlakam, amikor fiatal koromban mentunk a szilveszteri bevasarlast intezni a haverokkal egy SEAT Cordoba-val.
Az 5 ajtos volt, tobb boltba is mentunk. Egyszeruen nem lehetett feloltozni rendesen, mert minden cucc csomagtartoba rakasakor huss total kihult az egesz auto...
Ugyhogy azota vagyok ugy vele, hogy vagy Sedan, vagy kombi, de 5 ajtos az nem.
A Swiftnek siman be lehet tenni a csomagtartojaba nagy borondoket is.
Sot, egyszer elutaztunk, azt a repuloterre a Swifttel vittek ki, amiben kenyelmesen elfert mind a ket borondunk. Visszafele taxival jottunk, de kombi E-mercit kellett kerni, mert ugyanaz a 2 borond nem fert el a sedan csomagtartojaban...
Mondjuk, szerintem inkabb egy kombi, mint az 5 ajtos, de mar mastol is megkaptam, hogy egy kovulet vagyok, es ugyis ki fog halni a magamfajta.
Az 5 ev alatti cirka 60%-os ertekvesztes szerintem teljesen realis. Az "okos" ujautovasarlo ugyis akcioba veszi az autojat, azaz minimum 20% kedvezmenyt bekasziroz, azaz a tiszta ertekvesztes 40% 5 ev alatt.
Ha nezzuk a masodik 5 eves periodust, ott is nagyjabol 50%-os az ertekvesztes(40%->20%)
Azaz a kerdes az, hogy a kulobozetet(40%-20%=20%) otthagyod-e a szerelonel(nem vart szervizekre, tehat nem olajcserere) a masodik periodusban vagy sem?
Akinek er a gari ennyit es hasznalja is a kocsijat(minimum evi 25-30K km), az SZERINTEM jobban jar egy ujjal(nyilvan Kp-vel fizetve), akinek van jo szereloje es/vagy kevesebbet megy vele, az jobban jarhat egy jol kifogott hasznaltal.
@karcsibacsi
Amikor majd a biztosítód nem fizet, mert nem az évszaknak megfelelő gumival okoztál balesetet, szívesen kiröhögnélek.
Balesetveszélyes, amit csinálsz, ráadásul közveszélyes is.
@karcsibacsi : Nyílván kényszermegoldás, de ez is tud működni. Nyáron célszerű téli gumival alacsonyabb sebességet választani, akkor kisebb mértékű a felmelegedés. Kicsi korábban kell mindenhova elindulni, aztán nyugisan poroszkálni.
Nekem van télim is és nyárim is, mert nem ezen akartam spórolni.
@gyula Nekünk is volt sedan, azt kedveltük legkevésbé. Az ötajtóssal hazavittem az új mosógépem, az új porszívóm, a heti bevásárlást és még hárman beültünk. Sedan-nal ez esélytelen. Viszont a nagy puttonya akkor is ott van, amikor nincs rá szükség, de pl. parkolásnál akadály. Persze normál Swift-hez képest reális opció, mivel annak nincs csomagtartója. De manapság az átlag 5 ajtós csomagtér 360-400L körül szór, az már elég.
@karcsibacsi Én is le akartam idén koptatni a télit nyáron, de úgy nyikorgott kanyarokban, hogy inkább levettem. Neked nem nyikorog? Egyes alapjáraton vett kanyar úgy hangzott, mintha 60-nal sodródtam volna bele 🙂
OFF: A modern dieselek károsanyagkibocsátása külön megér egy misét. (nézzen utána aki nem hiszi)Súlyos bronchitisben szenvedett évekig a kisebbik fiam.Így már elvből sem vennék gázolajosat.
@szocske:
És az a rengeteg ember, aki ötajtóssal jár, az hetente hányszor szállítja a hűtőszekrényét, mosógépét? Én az enyémet már évek óta nem költöztettem sehova...
Dízelnél nem csak az a gáz, hogy megveszik 10-20 ezer km-re, hanem az is, hogy mindezt nagyrészt városi használatra, max. 10 km-es távokra. Ami persze irtja rendesen az autót, és akkor a környezeti hatásáról még nem is beszéltem.
@gyula
Miért nem a sedan? Cimbora hívott, hogy vettek egy új tűzhelyt, csak hát nem fér be a szedanba sehova. Érdekes, az 5 ajtósom VDA szerint kisebb csomagtere simán elnyelte azt a tűzhelyet.
De legyen inkább babakocsi a példa, azt sokan sokáig hordozgatják. Az 5 ajtós egyszerűen praktikusabb.
Nekem már 10 éve egy 25 éves dízel autóm van(Golf II :)), évente kb. 20000 km futással. Az elmúlt 2 évben amit rá költöttem: 2 évi biztosítás 18000ft, 1db kilincs 1200ft, 2db kerékcsapágy 3600ft, műszaki 19500ft, a téli-nyári kerékcseréket megoldom magamnak, 4x olajcsere 40000ft, A gázolajat nem tudom, mert nagyjából 80%-ban használt étolajjal fut az autó. (Ez persze csak egy párhuzamos világban történik, ugyanis ez adócsalás lenne. 🙂
De az ezt megelőz 8év is hasonlóan telt az anyagiakat tekintve. Nyilván én is vettem rá téli-nyári gumikat (csak újakat!) plusz volt ott némi szerelni való is, de összességében inkább elégedett vagyok vele sem. Tehát szerintem ez a nem éri meg dízelt venni szöveget mondjuk inkább úgy, hogy nem éri meg ÚJ dízelt venni. Ne legyen félreértés, most nem azt akarom mondani, hogy mindenki járjon bontó szökevényekkel, csak azt, hogy ilyen is van, így is lehet.
Karcsibácsi: abból, amennyit kopik nyáron a téli gumi, abból nyugodtan vehetnél nyári gumit. És még jobban - kevesebb benzinnel - is menne az autó. Szóval nagy hülyeséget csinálsz.
@Grandmaster D Csak az igényekből kell lejjebb adni. 🙂
@karcsibacsi "A négy évszakosok meg nem jók. Így én a télit választom állandóra."
Ezzel nem értek egyet, szerintem van jó 4évszakos, csak meg kell fizetni a jobb minőséget (Vredestein Quatrac vagy Michelin CrossClimate például). Nekem is alacsony éves futásom van, ráadásul főleg városban, erre tényleg felesleges a két garnitúra, ebben viszont egyetértünk. Tapasztalatom szerint tök jól megteszi ilyen felhasználáshoz a minőségi 4évszakos abroncs, ami amúgy is a télihez áll közelebb tudásában.
@gyula
Egyetértek a hozzáállásoddal, jó látni, hogy ez is előfordul. Mi egy 10 éveset hajtunk - kombi 🙂 -, és fullosan karbantartjuk. Nem is szokott lerohadni, és működik benne minden. Kevés ilyen példát látok a környezetemben, inkább az általad leírtak a jellemzők. Sajnos.
@ivory engem meg, mikor épp kombim volt, számtalan rokon és barát kért meg, hogy vigyem már el a tűzhelyét, mosógépét stb.
Most 5 ajtósom van, 2 hetente egyszer biztos le kell döntsem a hátsó üléseket. A kombiba ezek befértek ledöntés nélkül. A szedánnál meg hívhatnék taxit ilyenkor.
De ez nyilván élethelyzet függő, ezért is írtam, hogy aki sosem szállít semmit, annak tökéletes a szedán is. Azonban a te gondolatmeneted továbbfolytatva, aki szedánt vesz 5 ajtós helyett, hányszor használja ki (évi 1-2 nagyobb út?) a nagyobb csomagteret, az év többi 330 napján meg feleslegesen cipeli az üres puttonyt.
Mindenesetre nálam a sorrend: kombi, 5 ajtós, 3 ajtós, szedán.
Nekem spec. nem is tetszik a szedánok alakja, tudom, ezzel kisebbségben vagyok, mert kelet-eu, oroszország és USA szedán párti, míg nyugat EU-ban az 5 ajtós a "szép"
@studkell éves 5000-et futó autónál éves 2500-at megy mondjuk nyáron téli gumival az ember, ilyenkor mondjuk duplán kopik, szóval vegyük úgy, hogy éves 7500-at megy.
Tavaly vettem a 17 éves autóra 4 új téli gumit. 5 évet biztos el fog menni ezekkel a gumikkal, akkor lesz 22 éves, lehet hamarabb kerül bontóba.
Kidobott pénz lenne - erre az autóra - két garnitúra gumit venni.
Ez az autó soha nem megy autópályán, országúton is csak szökőévente.
@dgt_ én is olvastam erről a michelin crossclimate-ről, lehet, hogy ma már ezt választanám, mikor én télit vettem még nem létezett. A többi 4 évszakosról inkább rosszat, mint jót lehetett hallani. De még most sem biztos, hogy dupla áron vennék ilyen gumit a 200 ezer értékű 17 éves alkalmanként használt roncsra.
Erről az öreg/fiatal autó témáról mindig Novoth Tibi jut eszembe (autódiagnoszta/profi szerelő) aki a TC-n szokott műszaki témájú cikkeket írni. Na neki van egy megbítható szögegyszerű 15 éves ford fiestája, mert saját bevallása szerint nem engedheti meg magának a saját órabérét (szerelésre), pedig van munkája bőven. Ebből azért még a laikus is leszűrhet, hogy a modern turbós benzinesek/dízelek közelről sem problémamentesek....
@Tobbeknek:
Koszonom a felvilagositast.
Bar nem gyozott meg nagyon...
Mivel az elmult 3 evben tobbszor koltoztunk, ezekre nekem is van ralatasom.
Nagyobb koltozeshez nyilvan teherautot kertunk.
De a tuzhely/mosogep/hutogep cuccokat en mindig hazhozszallitasssal ker(t)em.
Foleg, hogy elotte a 4-ken laktunk lift nelkul. Nekem meger plusz 5kHUF-t, hogy nem nekem kell ezzel torodni. PLusz, ha a szallito ejti el a 150kHUF-os haztartasi gepet, akkor siman nem veszem at, es hozatok egy ujat.
Szivassa magat vele valaki mas..
Meg abban sem vagyok biztos, hogy a 220cm magas hutom betert volna egy 5 ajtosba...
Raadasul, akik kihozzak az ilyen gepeket, azok a regi, elromlottat el is tudjak vinni.
De. pl. a kertbe a fuszegely leceket , amik 2,5m-esek voltak egyenkent, vagy tobb 25l-es festekes vodrot siman be tudtam pakolni az autoba en is.
@Kiszamolo
Nezzel korul mondjuk az Autonation oldalon. Ilyesmi szamokat fogsz latni. Egy 5 eves Ford Fusion (Europaban Mondeonak hivjak) ami itt kozep kategoria er ugy 10K-t mig ujonnan 25K korul mar eleg jo felszereltseggel megveszed.
7 BMW ami 100K az meg siman 25-30K negy evesen, de van is benne mondjuk ugy 100K merfold
@karcsibacsi
Okos vagy. Olvass utana ennek a "teli gumival nyaron" dolognak egy kicsit szerintem, mielott elegedetten hatradolsz a fotelben ezugyben.
Evente inkabb elkoptatsz egy teli gumi szettet, minthogy vennel gumit nyarra is, gratula.
Ha meg nem mesz annyit, hogy elkopjon, akkor meg minek a kocsi ?
A masik meg, hogy biztos kiszamoltad, hogy nem eri meg nyari gumit (is) venni, inkabb kifizeted a kocsi javitasat, (a casco onreszt vagy anelkul a fullos javitast) ha emiatt a te hibadbol belecsuszol valakibe, ugye ?
@dgt_ \
A negy evszakos gumi se nyarra nem jo, se telire. Vehetsz abbol barmilyen markat, olvasgass egy-ket gumitesztet. En minden ilyen embert elkuldenek egy vezetestechnikai treningre, ahol kiprobalhatja a csucsszupernek hitt 4 evszakos gumijat.
Aztan a vizes mugyantan kiderul, hogy a nyari gumis kollega 60-rol 3-4 meterrel hamarabb all meg, mint karcsibacsi. Tehat, pont telibe trafalod az elotted levo kocsit, ha veszfekezni kell.En evente ketszer elmegyek ilyen treningre, szoval nem a levegobe beszelek.
Volt egyszer egy nyaram, amikor a téli gumi maradt az autón. Tapad, mint az állat, egészen az első esőig… életveszélyes, ahogy váratlanul megcsúszik a vízen.
Akinek nem telik normális téli gumira, az ne közlekedjen télen. Minden évben látok pár hülyét, aki ide-oda csúszkálva lekoccol másokat. Antiszociális.
Német viszonyok között valahol 250-300 euro lehet az üzemanyag költségen a megtakarítás a dízel használatával 10e km-en, kb. azonos teljesítmenyű benzineshez képest. Ha kb. 150e km-nél komplett motorfelújítás van, akkor ha 4500-at meg is takarítottam az üzemanyagon, kb. ennyit veszítek a javításon. Ha a benzines is turbós, akkor persze már más a helyzet.
DE: ha eladom az autót mielőtt javíttatnom kell, akkor viszont a dízel jobban megéri, mivel az árában sose tudom érvényesíteni a javítás költségeit, ha mondjuk 200 e km-rel el akarom adni.
Jó aza dízel, de szerintem csak az első tulajnak és kb. 120 e km-ig...
Egyébként a magyar használtautó tartás és vásárlás is megérne egy misét. Meg kell nézni mit hoznak be külföldről a legtöbbet: Tizenéves 3-as BMW, lehetőleg szigorúan 2.0 dízelmotorral.
Amúgy ezt az új trendet én sem értem, hogy az anyukák lehetőleg minél nagyobb autóval hozzák a gyereket az iskolába, valamint ha van 2 gyerek, akkor már mindenki rohan 7 személyes családi autókat venni, aztán ahogy írták fentebb abból szinte csak dízel van és nyúzzák a városban 3 km-es távra.
A legjobb viszont szerintem az, mikor a 3 Ft-os benzinár emelkedést megelőző nap sorok állnak a kutakon. Egyszer megkérdeztem a munkatársamat, hogy a legutóbbi ilyen sorban állásánál meddig volt az üzemanyagtartály? - Félig. Akkor mondom fért neked bele 30 liter, amin spóroltál 90 Ft-os, de elautóztál a kútig, és járattad a motort amíg vártál a sorban, tehát mínuszban vagy. Válasz: de legalább olcsóbban tankoltam...
Szerintem nagy luxus hasznalt autot venni. Veszel egy ujat, es 12-15 evig nyugodtan hasznalod atlagos futas (evi 20k) melett. Megvan az az elönye,
- hogy ujbol nagyobb esellyel akkorat veszel, amit meg tudsz fizetni (nyilvan nem szabad hitelt felvenni). Hasznaltbol mindenki legalabb Mondeot vesz, de inkabb Passatot vagy meg dragabbat. Aztan neznek nagyot az alkatreszarakon. Egy hasznalt Passat aran veszel uj Focust vagy Astrat, Kiarol nem is beszelve. Ket gyerek ezekbe is befer, harom meg a nagyobbakba se (gyerekülessel).
- te hajtod vegeig, te figyelsz, ügyelsz ra, te nem tekergeted az orat. Es maris nem 100 ezret mutat a kilometrora, mikor a bajok kezdödnek,hanem 200-at.
- nem gazdagitod a hasznaltautokereskedönek alcazott gengsztereket
@regimodi a vízes műgyanta tudtommal a téli útviszonyokat modellezi, tehát ott épp nem fog hamarabb megállni a nyári gumis kolléga 😉
@nesz-elek ott valami más lehetett a dologban, mert nyáron vizes úton jobb kell legyen a téli gumi, mint a nyári... A téli gumi forró aszfalton lesz problémás, de a vizes aszfalt ritkán forró.
@stanlee ha jól tudom Németországban lényegesen olcsóbb a dízel mint a benzin, Mo-n viszont átlagosan egy árban van, néha akár drágább is, így itt jóval kisebb a megtakarítás, és a blog olvasóinak többsége (még) Magyarországon van.
Én mindig is a kicsi, könnyű, de erős kocsikat szerettem. Elég egyértelmű hogy kisebb tömeget sokkal könnyebb felgyorsítani, kevesebbet is fogyaszt(ana). Egyszer megtetszett egy Honda Prelude, ráadásul olcsó is volt. Volt olyan autóm aminél 1 méterrel volt hosszabb, de soha semmi sem fért el benne, akkor megfogadtam hogy csak 3 vagy 5 autóm autóm lesz. Persze ha az összes szerszám egy elakadásjelző úgy lehet elég, de elég csak 1 szerszámos láda és máris nincs hely semminek. A Nissan Sunny GTI -mnél volt olyan hogy azt kérdezték mivel akarok elvinni X dolgot. Aztán még táncolni is lehetett volna a maradék helyen. Azért a 65k -s katalizátorra kíváncsi lennék mit tud a 20k -s utángyártotthoz képes? Biztos hármat kiszolgál ...
@szocske igen, jelen pillanatban 20 cent a kulonbseg. Ha azonos arban lennenek, akkor az altalam irt osszeg kb. a felere csokkenne. Egy picivel nagyobb fogyasztasu szivo benzines motor eseten majdnem kiegyenlitodne a ketto kozott a kulonbseg: amit megtakarit az ember az uzemanyagon, azt a diesel motor felujitasara elkolti. Ezert irtam, hogy a diesel addig jo, amig nem kolt ra az ember. A baj inkabb az, hogy mar nagyon keves szivo benzines motorral szerelt uj auto van. Ha Mo-n elnek, akkor sajat hasznalatra nem vennek dieselt. Egy 10 ev koruli szivo benzinessel egesz jol elkaristolnek.
@qtt
Mondjuk az a történet másik fele, hogy az átlagos autóban egymás mögött csak szűkösen fér el kettő átlag magasságú ember, tehát tizenéves gyerekekkel már nagyon nem elég egy kicsi autó. Az öreg prémium dízel behozatallal szerintem nem az autó mérete a fő gond, hanem hogy ezeket a németek arra vették, hogy megtegyenek velük 300-400 ezer km-t, majd lecseréljék. A nepper meg visszatekeri 200 ezerre, az autó ezután egy időzített bomba éa pénztemető.
@komiszkolok
Simán vesznek régi Swiftet vagy Corsát is a használtautó piacon, csak azokat nagyrészt nem kell exportálni (nem is éri meg a regadó miatt), így abban a statisztikában nem jelennek meg. Egy új Astra meg 4 misi átlagos felszereltséggel, ennyi pénzt a többség 10-15 évente sem tud kiadni, ha meg vesz egy 10 évedt, aztán 20 éves koráig használja, olcsóbban kijön, én mondjuk a sufni szerelők belterjes, modoros, mutyis világát nem szeretem, ezért gondolkodok egy ideje inkább újban.
@szocske
Pár cent a különbség a benya és a gázolaj között, szerintem lényegtelen. Cserébe jó 3-4x annyi az adó a dízelre, mint a benzines kocsira. Hát tja, környezetszennyezés meg egyebek...
@zabalint
"ezeket a németek arra vették, hogy megtegyenek velük 300-400 ezer km-t, majd lecseréljék. A nepper meg visszatekeri 200 ezerre, az autó ezután egy időzített bomba éa pénztemető."
Erről van szó. A német nem hülye, ellenben fillérbaszó. Nem fog nagyobb szervizköltséget, eleve drágább autót, magasabb adót, stb. fizetni azért, hogy falun belül járkáljon egy-két kilométert.
A levetett német dízelben tuti ott lesz az évi 30-40-50 ezer kilométer, vagy még több... És hát igen, időzített bomba a visszatekerés miatt.