Iván írt egy levelet, hogy a bankja beterhelt 16 ezer forintot a hitelkártyájára a moratoriumra való hivatkozással, amivel ő nem élt, így indokolatlan a terhelés. A leveleire csak sablon válaszokat kapott visszatérítés helyett és kérdezte, mit kellene ilyenkor tenni.
Minden hasonló esetben a garantáltan működő megoldás, ha másodjára-harmadjára úgy írsz a bankodnak egy e-mailt a panaszoddal, hogy látványosan az ugyfelszolgalat kukac mnb.hu címet is feltünteted a címzettek között.
Ha látják a bankban, hogy az MNB (a pénzügyi felügyelet) is megkapta a panaszt, kettőt pislantasz és meg fog jönni a korrekt válasz. (Az első pár körben még felesleges az MNB-t terhelni csip-csup ügyekkel, akkor vedd őket bele, ha látványosan nem kapsz érdemi választ.)
Ha nem tetszik a válasz és úgy gondolod, hogy neked van igazad (ez nem mindig van ám így...), akkor második lépésként a Pénzügyi Békéltető Testülethez is fordulhatsz, aminek a nevéből is kiderül, hogy ez a pereskedés előtti állapot, a közös megegyezés keresésének a helye.