A tragikus 2023-as és 2024-es év után a Főnök bejelentette év elején, hogy repülőrajttal fog Magyarország gazdasága az égig emelkedni, az éves növekedési ütem 3-6% lesz. Az inflációnak, annak sikerült növekednie.
Ma jött ki a friss adat, hogy Európában az eddigi adatok alapján egyedüliként Magyarországon sikerült elérni, hogy csökkenjen a GDP az előző negyedévhez képest és éves összehasonlításban is mínusz 0,4%-ot sikerült összehozni az első negyedévben, miközben még a visszafogott várakozások is plusz 0,4% körüli növekedést vártak, a gazdasági minisztérium még néhány hete is 0,8%-os növekedést várt. Hát nem találták el. Ahogy eddig szinte soha az elmúlt öt évben. (Igaz, Orbán azt nyilatkozta fél éve, hogy lesz nagy csodálkozás, ha kijönnek az első negyedéves GDP adatok. Hát végül is igaza lett, tényleg lett nagy csodálkozás, bár lehet, hogy nem egészen erre gondolt.)
Mindeközben az Unió gazdasága, ahol Brüsszel mindent rosszul csinál, negyedéves alapon 0,4%-kal, éves alapon pedig 1,4% nőtt. Persze könnyű nekik, ott nincs Ukrajnában háború, mert természetesen ez most sem a kormány hibája, hiszen az mindent jól csinál, hanem a gonosz karvalytőke ellenforradalmárok CIA ügynökök háttér hatalom Soros György az ukrán háború az oka mindennek.
(Update: megy már az észosztás a hozzászólásokban, hogy a körömfájás járvány miatt esett a gazdaság, nem a kormány hibája. Tekintsünk el attól, hogy az első negyedéves adatokban ez még nem is igazán látszik. Az ország GDP-je 81.148 milliárd forint. A körömfájás miatti közvetlen és közvetett kárra több becslés van, fogadjuk el a 30 milliárd forintos értéket. Azaz az okozott kár az ország GDP-jének a 0,0037%-a, de ennek is csak töredéke látszik az első negyedéves adatokban. De ha tízszer ekkora lenne a kár, az sem magyarázna meg semmit.)
S mivel a kilátások sem jók, hála Trump ámokfutásának (még csak ma van az uralkodásának 101. napja, pedig úgy tűnik, mintha már évek óta rombolná a gazdaságot), ezért nemhogy a 3-6%, de még a 2%-os éves növekedés is kérdésessé vált. (Halvány remény, hátha elindulnak az akkugyárak és a BMW, akkor legalább papíron lesz növekedés az országban.)
Azzal vigasztalhatjuk magunkat (azonkívül hogy már egy év sincs hátra a következő választásig), hogy Ausztria még rosszabbul teljesített éves alapon, 0,7%-kal csökkent a gazdasága, így csak negyedéves szinten vagyunk a tökutolsók, úgy, hogy a magyar bázisév, a 2024-es is már tragédia volt, az utolsó hat negyedévből négyben csökkent a magyar gazdaság mérete, de éves alapon csak van egy nálunk is rosszabbul teljesítő ország.
Szintén mutogathatunk az USA-ra is, ott is sikerült Trumpnak csökkentetnie az amerikai gazdaságot, mondjuk az lett volna a csoda, ha nem ez történik.
(S akinek hiányzik a malac a cikkből, itt megtekintheti.)
Szerencsére Szíjjártó már reagált, hogy "csak hónapok kérdése, hogy a beinduló autó- és akkuipari óriásgyáraknak köszönhetően ugrásszerűen nőjön a magyar bruttó hazai termék, vagyis a GDP".
Már csak azt nem tudni, hogy hány hónapra gondolt.
Lehet, hogy ezt is érdemes lenne 100-ról 150-re emelni, mint az építendő új gyárak számát.
A vakcinagyár meg a csigaüzem is mekkora sikertörténet. Nagyon jó lesz ha az állam felpörög és épül még 100-150 ilyen.
Én az nem értem, miért nem 200 új gyár épül.
Vagy miért nem inkább 9,5millió, hogy mindenkinek legyen egy sajátja. Nagy Márton igazán merhetne már nagyot álmodni.
Már a bejelntéskor el voltrontva.
Nem 100 új GYÁR kell, hanem 100 új GYŐR!
"Azzal vigasztalhatjuk magunkat (azonkívül hogy már egy év sincs hátra a következő választásig)"
És majd a NER magból kiugrott MP fog minket "megmenteni"...
Csöbörből vödörbe...
Ennél rosszabb nem lehet. Őt pedig könnyebb lesz lapátra tenni, ha csalódnánk benne. De ha tudsz jobbat, aki hajlandó indulni és nyelni a fideszes támadásokat, ráadásul támogatottsága is van, akkor szólj.
Ha már kérdezted, az MHM szerintem jó (lehet), én nekik adnék esélyt. Van rendes programjuk, sok mindennel egyetértek, de persze ott sem mindennel, de a legtöbb dologban egyet lehet érteni velük. Ismétlem, ott is vannak amikkel nem értek egyet, de még mindig ott a legkevesebb, amivel nem.
Amúgy ezt a "lapátra tenni", hogy érted? Hány nap, hónap, év múlva? Következő választásokig? És utána ki/mi? Tényleg érdekel.
Olyan kellene, akire a vidéki lakosság is hajlandó szavazni és nem fasiszta párt, nem az egybites hülyékre lő.
Olvastam a Mi hazánk "programját", riasztóan sötét, például a magyar emberek falun akarnak lakni, támogassuk a falusi háztájik felemelkedését.
S ezt még komolyan is gondolhatják....
Putyin B csapata? Milyen jól bejött az A is.
A Mi Hazánk mára egy teljesen komolyanvehetetlen párt lett (mondjuk ez a magyarországi pártok 98 százalékáról elmondható). Egyértelműen a 3 bites, konteó-hívő alkeszeket célozták meg a kommunikációjukkal, tolva a szokásos demagóg fújmultik-gyíkemberek-háttérhatalom szöveget.
Ezen kívül újabban már nyíltan is kezdik felvenni a náci retorikát (engem nem nagyon lehet vádolni azzal, hogy túlzottan liberális lennék, kb. a gyomrom forog az egész LMBT akármitől, de hogy abberáltnak, meg beteg állatoknak nevezzenek magyar embereket, mert éppen a saját nemükhöz vonzódnak, azért az elég durva).
Lépjünk ki az EU-ból és vezessük be a halálbüntetést?
Ebből nem fogunk megèlni.
Nagyon retardalt gombanak kell lenni ahhoz, hogy valaki a mi hazank nevu viccparttal egyetertsen "a legtobb dologban". Masik opcio, hogy nem tudod ki ok, es mit hirdetnek.
Eléggé riasztó dolgok vannak abban a programban, pl. olvasd el a Kultúra címszó alatt leírtakat. "A "haladónak", "forradalmilag újnak" hirdetett, de egyébként semmiféle művészi értéket sem hordozó, az olvasók, nézők számára semmitmondó ... irodalmi és egyéb alkotások megjelenésével szemben határozottan fel kívánunk lépni."
Szerinted ki mondaná meg, hogy mi nem hordoz semmiféle művészi értéket? Persze az MHM. Ja, és előre.
Rémlik, hogy volt már ilyen a történelemben, és az is rémlik, hogy végül mi lett belőle. Kösz, inkább nem!
MHM? Akkor már inkább a Magyar Péter.
Miért lesz könnyebb lapátra tenni?
Pl: nincs 35 éves beágyazottsága MP-nek, és a Tisza pártnak úgy, mint a Fidesznek.
Aztán, a Fidesz szavazói általában a legöregebbek és/vagy legkevésbé képzettek (ezt nem én mondom, hanem a KSH), tehát a jobbra való belátásuk is korlátozott (plusz egyéb pszichológiai tényezők, kognitív disszonancia, stb.), a Tisza párt esetében kisebb az esély, hogy a szavazóik minden kamut bevegyenek, és hogy csak azért is leszavazzanak MP-re, akármekkora hulladék dolgokat tesz.
Látom, te is lemaradtál MP sorozatos hazugságairól: nem tervez politikai karriert, vanank még felvételei, napokon belül lemond a kormány, Tóni repülőn fog elmenekülni stb. 😀 (Igen, tudjuk: mindjárt jössz azzal, hogy "nem hazudott, csak megváltoztak a körülmények". Csak szólok, hogy ez is egy Fideszes mantra, ami illik is a Fideszből kilépett "megváltóhoz". 😉 )
Mondj bárkit, aki jobb ennél, hajlandó alámerülni ebbe a mocsokba, ötezer embernél többet meg tud szólítani vidéken, hajlandó kampányolni és nem fasiszta.
Lehet ekézni Magyart, jogosan is, de akkor tedd hozzá, hogy szerinted ki lenne az, aki ezt a tehetségtelen, korrupt, hazaáruló, tolvaj bandát eséllyel el tudja kergetni.
Mert enélkül csak üres szájjártatás amit csinálsz.
Ez igaz, de ugyanezt a logikát követi sok fidesz szavazó is: lehet, hogy tehetségtelen, korrupt, hazaáruló, tolvaj banda a fidesz, de sokak számára még mindig ők a legkisebb rossz, és nem tudsz nekik jobbat mondani.
Ja, igen, amikor volt 2000 követője, és csak mellékszálon foglalkozott vele a propaganda média, kijelentett valamit. Aztán lett több tízezer követője, rengeteg reakció a posztjaira, sokan beálltak mögé, és a propaganda média is elégetett több száz milliót a lejáratására (plusz szenzitív EÜ adatokat szivárogtattak ki róla), megváltozott a véleménye. Fú, micsoda hazugság, micsoda mantra. Ezt jól megmondtad...
Azt meg tegyük hozzá, hogy a Lajtától nyugatra egy ilyen hangfelvétel után, ha nem is az egész kormány, de az érintett miniszter, meg az egész bagázsa repült volna.
De ezeket hiába írom neked, bizonyára te még soha az életben nem változtattad meg az álláspontodat egy kérdésben (de akkor szerinted a Mikulás is létezik, ugye?).
Szerinted fél év múlva lesz még TISZA Párt?
A magyarországi kormányváltás sem az USA-nak, sem Kínának, sem Oroszországnak nem áll érdekében. Vajon ebből mi következik?
Fel kell porgetni a mozgositast es orszagjarast.
Pontosan. Bárki is jön, csak ugyanilyen sakkbábu lesz.
Semmi sem változik, kicsik vagyunk, semmi értelme bármit csinálni, hagyjunk inkább mindent úgy, ahogy van: borzalmasan. Na hát ezzel a szemlélettel tényleg nem fog változni semmi, és ezzel be is bizonyítjuk saját igazunkat, hogy tényleg nem fog változni semmi. Amúgy ha még emlékszik valaki, 2023 januárjában még óriási apátiában voltak az ellenzéki szavazók, aztán hipp-hopp ez megváltozott. És ilyen váratlan társadalmi, politikai, gazdasági változások (hopp egy vámháború) bármikor előfordulhatnak, időnként akár egész rendszereket képesek elsodorni. Pl. a '89-es román forradalom (és a kelet-európai rendszerváltás) is csak egy Tőkés László mellett kiálló élőlánccal kezdődött, persze kellett hozzá Gorbacsov peresztrojkája, meg évtizedes sérelmek (ismerős?), de vannak gyújtópontok, amik változást hozhatnak. Érdemes tanulni a történelemből.
Na ezt elírtam, az előbb 2024 januárjára gondoltam, nem is volt olyan régen, aztán mennyi minden történt azóta.
És pont ez az egy, lángoktól ölelt kis ország ezen nagyhatalmak játszótere?
Más országok bezzeg szabadon választhatják meg a kormányukat, csak mi nem?
"Más országok bezzeg szabadon választhatják meg a kormányukat, csak mi nem?"
De csak Orbán Viktor büszkén bevallott célja az, hogy mi legyünk a bot a küllők között az EU-ban, és ez mind az amerikaiaknak, az oroszoknak és a kínaiaknak jól jön.
Nálunk van a Föld szívcsakrája
Kérdezd meg a románokat, osztrákokat, szlovákokat, ukránokat.
Szerintem Putyinnak és Kínának teljesen mindegy, hogy kit győznek meg. Emlékezz, milyen oroszellenes nyugatpárti volt Orbán a kétharmad előtt.
"A magyarországi kormányváltás sem az USA-nak, sem Kínának, sem Oroszországnak nem áll érdekében. Vajon ebből mi következik?"
Az égvilágon semmi nem következik ebből. Vagy hát pont annyira következik belőle, hogy a fidesz marad, mint amennyire megtörtént a fidesz leváltása, amikor az usa és az eu is abban volt érdekelt, hogy takarodjanak el.
A magyarok érdeke a kormányváltás, a hatalmi ágak függetlenségének újbóli megteremtése. Az EU-nak is olyan értelemben, hogy a pénzüket ne nyúlják le, illetve álljon vissza az alapokmányában megfogalmazott berendezés. Ez nekünk magyaroknak szintén érdekünk, ha pl. létezett volna jegybanki függetlenség, akkor most nem kéz kezet mos alapon mentegetnék az MNB milliárdokat.
Eg kormányváltás normál esetben nem azt jelenti, hogy a külpolitika egy csapásra megváltozik, ez egyik félnek sem érdeke. (Lásd negatív példaként Trump)
Viszont az EU-nak nagyon is érdeke.
"Viszont az EU-nak nagyon is érdeke."
De ez még mindig csak 3:1 🙂
Miért lenne könnyebb lapátra tenni? Eddig egyetlen előrehozott választás sem volt. De akkor 4 év múlva kire váltod le? Ismerjük a gazdasági programját? Vagy ennél egy majom is kisebb rombolást végezne? Egy gazdasági szakembertől azért ennél értelmesebb választást várnék. Attól jó egy párt, mert van támogatottsága? Amíg így gondolkozol, addig nem is nem is lesz támogatottsága normális pártnak.
Mert nincs még mélyen legyökerezve. Másrészt akik felemelték, könnyen ki is ábrándulhatnak belőle.
Sajnos a politikába politikus kell, nem szakember. Showman kell, nem közgazdász és nem is budapesti értelmiségi vitakör tagja.
Magyar olyat tud, amit eddig egyetlen ellenzéki sem: meg tudja szólítani az embereket. S meg is teszi. Lassan egy éve csak az országot járja, pedig még egy év van a választásig.
El tudnék képzelni jobb jelöltet, aki alkalmasabb lenne az ország vezetésére? Rengeteget. Csak azok nem képesek megnyerni a választást, főleg nem ebben a fél-demokratikus országban.
Mivel mióta az alacsonykamatos, ingyenpénzes időknek vége, azóta Orbánék csak mekkmesterkedésre képesek, ezért meg kell próbálni valami mást, nem az a megoldás, hogy maradjanak a mekkmesterek.
Imádom, hogy 2025-ben még mindig van pár ember, akinek a mondandója kb. azt sugallja, hogy továbbra se legyen változás, mert úgysem jobb más sem. Következmények és felelősség nélküli gondolkodás eredménye az az egész, ami itt megy.
Én megértem azokat is, akik csak legyintenek. Hasonló helyzet volt 2010-ben, váltsuk le a korrupt szocikat, gondolták sokan, nem baj a kétharmad, legalább majd rendbeteszik az egészségügyet meg a többi nagy ellátórendszert.
Imádom, hogy 2025-ben még mindig van
pártöbbmillió ember, aki szerint ha új bohócot választasz, az érdemi változást jelent. MP valóban nem más: kőkemény Fidesz-funkcionárius volt. Kutyából nem lesz szalonna.Milyen igaz! Maradjon minden úgy ahogy van!! Biztos majd megjavulnak! Loptak már eleget! Nekik is fontos hogy ne rohadjon szét az ország!! (ja nem)
Nekem sincsenek vérmes reményeim.
Fiatal korában Orbán is demokrata volt, aztán rájött, hogy abból itt nem lehet megélni, mert nincs rá különösebb igény. A populizmust nem lehet leváltani.
Kádár népe, hej!
Demokrata? Szélsőségesen liberális, ami már az SZDSZ-hez képest is sok volt.
Aztán az MDF kimúlt, látott egy piaci rést a konzervatív oldalon. Felmérte, hogy az SZDSZ mellett esélye sincs, így egy nap alatt mélykonzervatív lett papíron.
Aztán populista.
Aztán szélsőjobboldali populista.
szerintem nem akar senki új bohócokat, mégis generálódtok minden platformon :\
Lehet, hogy szalonna nem lesz, de igenis szükség van a változásra. Nem mindegy, hogy 4, 8 vagy 20 évig megyünk ugyanabba a "legkisebb rossz" irányba. Az elmúlt évek azt bizonyították, hogy nincs olyan, hogy "ezek már eleget loptak, már nem akarnak többet". Épp ellenkezőleg, az étvágyuk és a lehetőségeik is csak nőnek.
Na már megint megy az okoskodás. Az ideális jelölt: "kívülről jön", azonnal legyen ismert, de még soha, sehol ne kompromittálódjon. Legyen jó politikus, de a legjobb, ha korábban még soha, sehol nem politizált. Az ismeretlenségből betörve legyen országos hálózata, de ne legyen köze a korábbi ellenzékhez, tudja megszólítani a kiábrándult fideszeseket, de ne legyen se volt fideszes, se jobboldali, stb. Hát jó csoda és Messiás-várást. Érdekes, Hadházynál ez soha senkit nem zavart.
Dr. Hadházy Ákos a második(?) komoly disznóságnál, a NER (talán?) második évében kilépett. Volt egy pont, amikor azt mondta, hogy ő eddig hajlandó asszisztálni és nem tovább. MP kibírta a NER 13. évét hányinger nélkül. Dr. Hadházy Ákos elmegy Németországba nagytestű emlősöket gyógyítani, ha itt beüt a krach. MP egy jogi végzettségű senki lenne csak.
Ettől persze szívesen bíznám a NER mint Magyarország történelmének egy fejezetének a lezárását MP-re. Hálás lennék neki ha véghezvinné. De Hadházyban az emberi minőséget látom és végtelenül tisztelem; MP meg nem több, mint egy célszerszám egy nehéz feladathoz.
Hadházy egy jószívű, tisztességes valaki, de sajnos amatőr, vezetőnek nem alkalmas. MP alkalmas vezetőnek, karakteres, meg tudja szólítani az embereket, hisznek benne. És ha csak annyit elér, hogy megszűnjön a gyűlöletkeltés, legyen felelőse a tetteknek, ne fél év legyen egy egyszerű ultrahang időpont, látványosan javuljon az infrastruktúra, minőségi oktatás legalább az általános iskolában, rendeződjön az ország és az EU viszonya, legyen elég a hazudozásból és tudatos megtévesztésből, szóval ha ennyit elérne ő és az utódai a következő 100 évre, én elégedett lennék.
Én tényleg remélem, hogy Magyar Péter nyer, de legyünk reálisak, az az ember takonygerincű. Jó volt neki a NER, amíg ki nem dobták onnan. Jókor manőverezte magát jó helyre a feleségéről készített hangfelvételekkel, lehet hogy ar ország is profitál vele együtt, de tőle ne várj azon kívül semmit, hogy a mostani iszapos vizet felkavarja.
Hadházy 2013-ban nyilatkozta az alábiakat: „...tényleg meggyőződésem, hogy a Fidesznek nagyon komoly erkölcsi és szellemi tőkéje van, ami jóval fontosabb tényező volt az ilyen arányú 2010-es győzelemben, mint bármilyen kampánytechnika vagy kampánystratégia. A másik oldalon ez az erkölcsi tőke hiányzik
– a szellemi kapacitás is sokszor, de az erkölcsi tőke mindenképpen.”
Ha Horn Gyula jó volt reformkommunistának, akkor Magyar Péter miért nem jó reformfideszesnek?
(Érdekes, hogy a "reformfideszes" kifejezést még egyetlen politológus sem dobta be. Megyek is, és levédetem.)
Addig nem lesz változás, amíg az emberek nem hajlandóak belátni: nem szavazgatni kell a szerintük épp „kisebbik rosszra”. Rendszerellenesnek kell lenni. Be kell látni végre, hogy 35 év alatt folyamatosan az egyik vödör szarból oda- és visszaléptünk a másik vödör szarba.
Azokkal értek egyet, akik szerint Mo-on van több millió ember, akit nem szólít meg a politika. Szerintem itt a hozzászólók között is sokan vannak.
"akit nem szólít meg a politika. Szerintem itt a hozzászólók között is sokan vannak"
De a politikát a Rogán-művek szándékosan zajba, mocsokba és bulvárba fullasztja. Nem csoda, hogy olyan sok embernek nincs ideje szétválogatni a lényegest a lényegtelentől. Aztán már kedve sincs azt megtenni (lásd, "ne is olvass híreket").
Erre van igény. Bolond likból bolond szél fúj.
Nem is értem miért nem a következőképp magyarázzák Ukrajna meg az EU helyett:
3-6%=-3%. Ezt 2.6%-kal túlteljesítettük!
És az is kiderült, hogy a tragikus demográfiai adatokért (születések száma) az előző kormányok a felelősek.
"Ráadásul pont a baloldali kormányok elhibázott gazdaságpolitikájára vezethető vissza a mostani születésszám." - Mandiner
A lényeg, hogy most a jó oldalon állunk, Trumppal összefogva, és a baráti kapcsolatoknak hála elképesztő jólét jön magyarországra, az EU meg elsüllyed 😀
Én a dinoszauruszok kihalására vezetném vissza a dolgot. Egyértelmű, hogy az a meteor tehet minden bajunkról. Hiába dolgozik Orbán, így ennél többet nem lehet kihozni az országból. 😀
Logikus levezetes. Mert ha meg mindig a dinok uralnak a Foldet, akkor nem lenne o1g sem. Sakk-matt, lipcsyk!
Az a baj, hogy a fideszhívek olyan szinten fanatizáltak, elvakultak, hogy elhiszik, hogy soha semmi a kormány hibája, minden mindig csak mások miatt van.
Pedig az egész ország érdeke lenne belátni, ha valami láthatóan nem működik. Ahogy pl. az árhivatalos szerencsétlenkedésnél is látszik, hogy a probléma helyett a tüneteket akarják kezelni.
Viszont ha valami jó történik, az természetesen csak Orbánnak és kormányának köszönhető.
"repülőrajt főnév (sport)
a rajtnak az a módja, hogy a versenyzők a rajtvonal előtt, meghatározott távolságból indulnak el, s a rajtvonalon való áthaladás (és az időmérés megkezdésének) pillanatában már teljes lendületben vannak."
Tehát nem azt jelenti, hogy jól rajtolunk, csak azt, hogy nekifutunk (a szakadéknak).
Végül is lehet hogy január elsején éppen lendületben voltunk a rajtvonalon, csak azóta azt sikerült elérniük, hogy a rajtvonal mögé kerültünk. Részegen futnak, költségvetési alkoholizmus van. 😀
de legalabb nem estunk hanyatt, mert mindvegig hatrafele futottunk
"S akinek hiányzik a malac a cikkből"
🙂 Malac for prezident!
"lesz nagy csodálkozás, ha kijönnek az első negyedéves GDP adatok. Hát végül is igaza lett, tényleg lett nagy csodálkozás, bár lehet, hogy ne egészen erre gondolt."
Mint a repulos viccben, hogy erre is szamitottam, meg arra is, de hogy az egesz a nyakamba folyik, na arra nem.
"Halvány remény, hátha elindulnak az akkugyárak"
Nem fogadnek erre nagy tetekkel, mert mar jelenleg is tul sok legyartott akkumlator van, legalabbis az elektromos autokhoz kepest. Az ivancsai gyar is visszafogja a termelest.
Ha az EU vámot vet ki az akkualkatrészekre is (vagy már meg is történt?), akkor nem nagyon fognak termelni a gyáraink az elektromos autók iránti kereslettől függetlenül. És ezt a vajda nem tudja vétózni.
Könnyen felmerülhet az EU-ban, hogy vajon mitől lenne az itthon összerakott BYD meg akkumulátor uniós termék, ha az utolsó csavart is Kínában gyártották. S ha ez komolyan eszükbe jut, akkor máris befuccsolt a nagy GDP növekedés, mert ugyanúgy vámot kell majd fizetni rá a gyártóknak.
Miért merülne fel? Az alkatrészeke kifizették a vámot, ha behozták. Az alkatrészek és az akku árkülönbsége pedig az EU-ban hozzáadott munka értéke.
Sajnos rosszul látod! A kínából behozott alkatrészekre nem ugyanaz a vám érvényes mint a komplett autóra, hogyan is lehetne ez, hisz a nyugati autókban is rengeteg kínai alkatrész van......
Nem kedvelem Puzsért, de sajnos itt nem tudom az igazát elvitatni.
https://youtu.be/TsKyGxuphos
Az érdekes rész 30:28-nál van.
Sajnos nem biztos, hogy elég 358-at aludni és megoldódnak a problémáink.
Szerintem menekülni kell a forintból és a magyar piacról am blokk. ASAP.
"am blokk"
En bloc
tusè
Pedig a partnere elmondja, miért nincs igaza (csak Puzsér nem hagyja): a magyar gazdaság a belarusszal szemben olyan szinten van beágyazva Európába, hogy ugyanaz út Orbánnak jelenleg járhatatlan. Másnap 1000 forint lenne egy euró, államcsőd, a polcok kiürülnek két nap alatt, tömegesen utcára kerülő emberek, üzemanyaghiány, százezrek állnak sorban a határon miközben vér folyik az utcán. Totális káosz.
Nem, ha jövőre nem lesznek szabad választások, azzal Orbán óriási kockázatot vállal, amibe jó eséllyel belebukik. Legfeljebb azzal próbálkozhat, hogy valami mondvacsinált indokkal ellehetetleníti az ellenzéket, mint Erdogan.
Ezek ráadásul piti zsebtolvajok, nem gengszterek. Erőszakszervezeteket se tudnak építeni (miért épp azt tudnának?), a magyar rendőrség, hadsereg alkalmatlan egy diktatúra fenntartására.
Ok, de ha a fentebb leírt káosz megmenti a börtöntől, akkor szerinted probléma neki az összeomlás? Hát, biztos azért nem lennék benne.
Mindenesetre az eredményt józanul, teletankolt autóval, összepakolt bőröndökkel és komoly EUR kp-val fogom várni. Vagy vasárnap reggel leszavazok, utána meg családi kirándulás Szlovéniába.
Miért mentené meg a börtöntől? Épp hogy nagyobb eséllyel kerül oda, ha így távozik, hiszen nem sértett hazafi lesz, akit igaztalanul vádolnak mindefélével és majd visszatér, hanem államcsíny vádja mellett helikopterrel kell meneküljön egy kiadatás nélküli országba.
Ha végül lépnek, jóval előtte lépni fognak. A választások napja maximum nagyon kiélezett versenynél lesz érdekes.
A racionalis ervek menten torteno jovolatolgatas az elemzoi amatorizmus csimborasszoja. Ilyet csak a legsotetebb beszelo fejektol hallani tipikusan podcastokban, azoktol, akik meg egy kormanyzati elemzokozpont hatterirodajaba se tudjak beejtoernyozni magukat. Az ilyenekbol sose lesz se Habony Arpad, se a sajat jogukon milliardos ember, mert ezekhez ugye fantazia is kellene. Ennel meg a Puzser is ertelmesebb, neki ugyanis van mar nemi sejtelme arrol, hogy az ember nem egy racionalis leny, inkabb egyfajta erzelmi osztonleny.
Kissinger egy idoben probalta ugy egyengetni a vilagpolitika nagy ellensulyait, hogy azok valamifele globalis sakkjatszmahoz legyenek hasonlatosak, de egyreszt azoknak a babuknak a jelentos resze ma mar nem all, masreszt ezen jatekmod ellen tomegek lazadtak fel. A nagyvarosi slumok idiotai es a kertvarosok jolfesult feltorekvoi sem kernek ebbol.
Mit is akarsz itt mondani? Valami olyasmit hallok ki belőle, hogy nincs értelme azt találgatni, mi a legvalószínűbb forgatókönyv, mert a tömegek kiszámíthatatlanok. Tehát dőljünk hátra, és lesz ami lesz? Szerintem meg igyekezzünk belekalkulálni az irracionális faktorokat is.
hanem a
gonosz karvalytőke ellenforradalmárok CIA ügynökök háttér hatalom Soros Györgyaz ukrán háború az oka mindennek.Meg a Kollár Kinga, aki személyesen megakadályozza, hogy az EU-s pénz elárassza az országot!!!
Na jó, de az egész gazdasági visszaesésről Kollár Kinga, és a Tisza párt tehet! Ez teljesen egyértelmű.
Ja, meg ugye minden pénz, amit az EU Magyarországnak szán, azt Ukrajna kapja, ezt megmondta a vezérünk. És ő még sosem hazudott.
Egy ideig még mondogattam, hogy alapvetően az oktatásra, eü-re, közlekedésre, szociális rendszerre -ott van az az adó, amit beszed az állam, ne vicceljünk már, hogy az alap dolgokra azért nincs pénz, mert az EU nem ad, hát arra van a hazai adó...
De már nem szoktam. Sőt, már alig olvasok bármit. Még pár év van addig, hogy minden gyerekem túlessen az érettségin. Tavaly 2x váltottam munkahelyet, most egy olyan van, ami nem fizet sokat, cserében nagyon szeretem, normálisak a kollégák (nem kell ott is a propagandát hallgatnom) és sokkal többet vagyok a gyerekeimmel, van időm, jól alszom.
És képzeld el ahol csak hazai adóból még arra is jut, hogy a semmirekellő Magyarországon lombkoronasétányt meg lówellnesst építsenek.
Ezt végképp nem fogják fel sokan. Hogy egy szuverén (haha) országban normális gazdasággal normális kormány finanszírozza, amit kell ÉS még fejleszt is. Az adóból.
Egy cikk a kivàlóan működő egészségügyről....az alulfinanszírozàs csimborasszója
https://wmn.hu/cikk/64737/
Van, hogy az alapvető kemoterápiás szerből sincs már
Az alulfinanszírozottság egy dolog. Ami szerintem ha nem is súlyosabb, de mindenképp beszédesebb, hogy nincs külön egészségügyi minisztérium. Az egész terület az oktatással és a szociális kérdésekkel együtt be lett téve előbb egy látszólag komoly kognitív kihívásokkal küzdő református lelkész, majd egy, a világjárvány alatt Mátyás király csontjaival játszadozó onkológus, végül egy exrendőr alá.
Ha nem lenne ezer másik baj az országban (pedig van), ez önmagában annyira durva, hogy totál elvész a nyitottságom a fideszesek érvei iránt, valamint képtelen vagyok őket mint embert tisztelni. (Arra persze mindig kíváncsi vagyok, hogy az illető morálisan vagy szellemileg ennyire rövidnadrág.)
az ingatlanárakat meg minimum a duplájára húzták már a propagandával! Az EU legdrágább, ismétlem a top első, Numero uno városa lett Budapest a medián jövedelemszinthez nézve
Okos ingatlanosok szerint Budapest még mindig nagyon olcsó, mert ugye egy négyzetméter ingatlan pl a müncheninek csak a fele. A jövedelemszint, ami meghatározza az ingatlan jövedelemtermelő képességét, meg a kockázat persze nem számít az árazásban.
Ettől az egész ingatlan helyzettől instant agyvérzést kapok. A testvérem most akar(t volna) lakást venni, annyi önereje van, amennyiért 10 éve 3 lakást is tudott volna venni, most meg ezzel az önrésszel is még a fizetése fele elmenne a hitel törlesztőre (ja, ugye a fizetese nem lett 10-szer annyi, mint 10 éve, a panel lakások ára viszont igen).
Ezek azért érdekes arányok, kíváncsi lennék a pontos számokra.
Év elején kerestem lakást. Nem túl rossz az idegrendszerem, de ami van a bp-i ingatlanpiacon arra azt lehet csak mondani, hogy őrület és agyrém. Valami hihetetlen vakszerencsével végül találtam, nagyon nem ott, ami tervben volt, cserében új (szóval szigetelt, napelemrendszer, nincs bent gáz). Pár év múlva lesz szép, amikor házzal játszom ezt az egészet újra...
Hol találtál mekkorát és mennyiért ha szabad kérdeznem?
Hát, nem is tudom, 2025 Magyarországán lakást venni....
Most begyorsultak bizonyos folyamatok, szerintem tipikus várjuk ki a végét állapotban vagyunk. Mi lesz a NER vége, vége lesz-e egyáltalán, erőszakmentes lesz-e a folyamat, stb.
Van egy olyan félkomoly elméletem, hogy 50K EUR is elég lesz nagy királynak lenni a magyar ingatlanpiacon, de akinek ennyi pénze van, annak több esze is lesz, mint hogy vásároljon. A fekete humorra oda kell figyelni, mert nagy igazságokat rejthet.
Nekem is ez az elméletem. Akinek van 200 millió forintja (500k EUR) ingatlanra, az nem Budapesten akár egy belvárosi omló vakolatú és beázó tetejű társasházban egy 100-120nm-es lakást. De mondhatnám 150k EUR-ért ,(60M HUF) a külvárosi panelt, vagy 1.5M EUR-ért a budai korszerűtlen és ízléstelen újgazdag villát. Ennyiért már lehet jobb minőséget, jobb környezetben, magasabb jövedelmű helyen, sokkal kulturáltabb közegben, valahol Európában. Emellett értelmezhető hozamszint sincs. 60 milliós panelt ki kellene tudni adni havi 500 ezer + rezsiért, hogy bruttó 10%-ot hozzon. Amiből lejön 15% SZJA, tehát már csak 8.5-nél vagy, meg amit majd átlagosan állagmegóvásra fordítasz, minimum 1%, maradt 7.5%. Forintban. És akkor arról nem beszéltünk hogy folyamatosan 12 hónapon át kellene így kiadva lenni és dolgozni is kell vele. Nekem sem igazán jön ki ez az árszint, inkább max a fele.
Mint mindenki tudja, vannak fontosabb dolgok is, mint a GDP. Például a labdarúgás.
Nemrégiben Orbán azt mondta, hogy megvan neki a 2030-as foci VB döntőjében játszó magyar csapat összeállítása.
(Eszembe jutott A bukás című film, ahol Adolf a vége felé már nemlétező hadseregeket tologatott a térképen.)
"megvan neki a 2030-as foci VB döntőjében játszó magyar csapat összeállítása."
Ironikus, hogy minel tobb kozpenzt locsolnak a magyar focira, annal hitvanyabb. A falabuak 40 eve nem jutottak ki a VB-re, es az idonkenti "sikerek" dacara is olyan csapatok picsazzak el oket, mint Andorra. Mert mindent lehet penzen venni, kiveve tehetseget.
Szoval az az en elmeletem, hogy amig o1g lelegzik, a magyar csapat nem jut ki meg egy felvizezett VB-re sem, es mindig felni kell nekik attol, hogy a Vatikani Oregfiuk tartalekos B csapata is elveri oket.
De elvezettel szoktam nezni a valogatott meccseket. Mindig az ellenfelnek szurkolok :-))
Miért csak játszani fognak a döntőben? Azt még nem lehet biztosan tudni, hogy meg is nyerik?
Kérdésem lenne…. Csak én érzem úgy, hogy az ország iszonyatos sebességgel zakatol egy csőd felé? Számomra nagyon aggasztó a helyzet, de lehet hogy rosszul látom.
Nehéz csődbe vinni egy országot, ettől még nagyon messze vagyunk. De ettől még tragikus, amit a kormány csinál.
Mért nem lehet hozzászólni a Törökországi ujjlenyomatos cikkhez?