Továbbra is fizethetsz a régi húszezressel
Bár a tervek szerint a régi húszezres címletet év végével bevonták volna a forgalomból, egy mai MNB közlemény szerint további egy évig érvényes fizetőeszköz marad. Úgy látszik, mégis kevés volt az idő, hogy az összes darabot előcsalogassák a párnacihák mélyéről. (Még darabszám szerint is a 20 ezres címlet adja a bankjegyek 29%-át, összeg alapján pedig a 10 és 20 ezres címlet a teljes állomány 93%-át képviseli. Erről cikk itt.)
A viszonylag nagy sietséget valószínű az indokolta, hogy sok adózatlan pénz áll az otthonokban ebben a címletben. Persze ezt lehet radikálisabban is megoldani: pár hete Indiában másnapra betiltották a két legnagyobb címletet. Csak a bankokban váltották vissza ezeket és egy ember csak egyszer válthatott pénzt. A piacon harmadáron vették ezeket a címleteket a rendelkezés után és volt bőven eladó ennyiért is.
Bár a cél érthető volt, fejre állt India attól, hogy az emberek semmiért nem tudtak fizetni egyik napról a másikra. Egy olyan országban, ahol a legtöbb embernek még bankszámlája sincs. Hiánycikk lett a váltópénz, így az újonnan kibocsátott kétezer rúpiásból sem tudott senki visszaadni.
B@sszus 1 órája sincs hogy néztem és még nem volt sehol se 🙁
Nem mindent, csak ami jó.:)
mármint a fideszeseknél.. és kicsit több időben kerül bőröndökben Új Zélandról, Svájcból innen onnan hazahordani és beváltani, mint tervezték..
Ez elvileg annak a baja, aki nem váltotta át időben, nem? Ezért nem kellene az MNB-nek meghosszabbítani az időpontot, szerintem.
@szabopal: totalcar.hu/egester/2016/12/01/megeri/
Nem, pont az ellenkezője: már előcsalogattàk, megmozgattàk a feketepénzeket, és így most már tulajdonkèppen nem is olyan fontos ez a pènzcsere….
Hong Kongban de facto nem fogadják el az ezer dollárost (1HKD kb. 38 forint, vagyis ez egy negyvenezer forintos bankjegynek felel meg), hiába hivatalos pénz.
Kínában a 100 jenes a legnagyobb címlet (kb. 4500 forint), és ennyi. Viszont pénzt felvenni saját automatából ingyen van, és van kétféle mobilos fizetési rendszerük, amit ma már gyakorlatilag bárhol elfogadnak – csak megmutatsz egy vonalkódot a pénztárosnak, és már fizettél is.
Az olyan őrültségek, mint a tranzakciós adó senkinek eszébe nem jut – gyorsítani akarják a pénzmozgást, nem lassítani. Jah, kínában a magánbankszámla és a debit card is ingyen van. Hong Kongban drágább a bankszámla, de ugye ott gyakorlatilag semmilyen adó, vám nincs, mert az egy szabadkikötő.
ezek meg mindig azt hiszik hogy az embereknel VAN penz? 🙂
Kifejted nekem, hogyan értelmezzem az önrészre vonatkozó mondatod? Hol kell fix. 20% önrész?
Mert nekem csak az a fix, hogy a 13M 20%-a az 2,6M 🙂
A téma engem is érdekel, de a cikkből semmi nem derül ki még.
Azt mondtad, a legtöbb ügyfeled 1-1,5 milliós keresettel bír.
Lehetne erről egy blogposzt, hogy kik ők? Természetesen név és mindenféle azonosíthatóság nélkül, de mégis?
Vállalkozók? Avagy alkalmazottak? Ha utóbbiak, akkor ennyire jó az alapfizetés vagy teljesítménybéres? Kis cégnél dolgoznak? Nagynál? Hazai? Multi? Vidéki? Budapesti?
Egy amolyan szociológiai lenyomatot.
Van erre mód?
Egy kerekes bőröndben elfér 1 milliárd forint, kb 100 kiló.
Befektetési aranyat bárhol veszel, az adataidat elkérik tőled a kereskedőnél, de bemondásra megy a dolog, lehetsz Lópici Gáspár is.
Az eladás végképp egyszerű, készpénzért adod el, ha valami miatt az aranykereskedőknél kukacoskodnának, akkor van kismillió hely, ahol apránként, 24 karátos törtarany árban kis veszteséggel eladod.
Tudom a dupla áttétet (aranyár X dollár) de itt most azokról beszélek, akiknek tényleg okuk van titkolni, és ott ennek a kockázatnak ellenére lehet helye.
Szerintem például Simon az MSZP-ből jobban járt volna ezzel a megoldással.
Tárolni lehet banki széfben. Vagy veszel egy vidéki borospincét, és befalazod, ki fogja ott keresni?!
Ti mit tennetek?
27 eves vagyok, budapesten elek a parommal es van 10 m ft megtakaritasunk, lakasunk ill. a tartalekunk. Szeretnenk venni uj autot, mert a regi mar eleg oreg, de hibak nem jottek elo nagyon. Kb 3m ft az eves megtakaritasunk nem kuporgatosan. Belefer szerintetek egy 8 m ft os mazda 6, vagy erdemesebb inkabb befektetni? Nem hobortom az auto, 8-10 evre tervezem!
Ha csajozni akarsz, akkor vedd meg.
Ha nem akarsz csajozni, akkor ne vedd meg.
Ket oldalrol lehet megkozeliteni a kerdest. A mazda 6 nem egy szereny, csak elvigyen a-bol b-e auto. Bar elvben kozep kategorias, de valojaban a felso kategoria belepo szintje. Ha tenyleg nem vagy autobolond, miert fizetnel egy autoert egy eves megtakaritasoddal tobbet pusztan az extra szepsegeert (5 millioert mar teljesen korrekt uj autokat lehet kapni). Masreszt, ha mindenkepp mazda 6, akkor alacsonyabb felszereltseggel mar 6 millioert ujonan elviheted, vagy a magas felszereltsegut ugyanennyiert ket evesen. A masik megkozelitesben a 10 millas megtakaritasodbol 8-at egy kocsira kolteni huzosnak tunik. Korodbol kiindulva par ev mulva johet a gyerek, koltsegek megnonek, egy fizu kiesik, esetleg nagyobb lakas kell. Bar… Lehet, hogy epp ezert kell ezt most meglepned, mert kesobb, mar masok lesznek a prioritasaid 🙂
Vedd meg!
27 vagy, lazán félreteszel 3 misit, mi tart vissza.
A pénz arra való, hogy beteljesítsd az álmaidat.
vegyél egy vitarát feleannyiért, ha mindenképp újat szeretnél, a maradék 4M-nak lesz helye máshol is.
összes megtakarítást autóra költeni (de még 80%-át is) nem nagyon bölcs döntés.
Amire használsz autót arra a mostaninál jobbak lennének az újnak a paraméterei (utasok helykínálata, csomagtér mérete/alakja/jellege, futómű-útviszonyok)? Ha nem akkor érdeklődd meg autószerelőktől hogy a mostaninak a 8-10 éves üzembiztos üzemeltetése mennyi költséggel járna. Ha nem érzed úgy hogy megéri az új autó plusz presztízse akkor a fentiek alapján vszeg érdemesebb a különbözetet (feltételezve hogy 8-10 év alatt kevesebbe kerülne a mostani autó folytatása) befektetni.
Kosz a semmit
Ezer más kényelmesebb mód van “eldugni” a pénzt… Pl.: Egy offshore számla, és céges kártyával szerinted miért nem egyszerűbb?
Az arany a leges legkényelmetlenebb, a vételi/eladási buktán túl, arról nem is beszélve, hogy aki mondjuk pár éve “dugta” volna el aranyba a lét, az mostanra bukott akár 40%-t !!! is, szóval nem egy kéjhömpöly 😀
+
A nagyon nagy szívás arany tárolására a banki széf ötleted is nettó marhaság. Gondolod nem közlik seperc “mindenkivel” az államtól, hogy igen béreltél, ha kapnak egy kóbor érdeklődő imélt ??? Debiza! Aztán pedig nem nyittatja ki gyakorlatilag “akárki” hivatalos szerv fél másodperc alatt? Debiza! Mint a szél! 😀
Szóval kérlek kérlek ne tanácsolj marhaságokat kezdő bűnözőknek, mert ehhez nem értesz.
Biztos vagy abban, hogy számodra ismeretlen emberek, akik abból az 5 sorból gazdálkodhatnak, amit leírtál, megmondják neked a tutit? Mivel nem ismerjük, a hátteredet, céljaidat, személyiségedet stb., így a javaslatok spektruma igen széles lenne. Az “ennyi megtakarítással vegyél inkább egy A6-ost most”-tól az “add el és járj gyalog”-ig között bármi előfordulhat. Már volt is egy-két példa fentebb. Mi alapján döntöd el, hogy kire hallgass? Akinek nagyobb lesz itt a szája? 🙂
Szerintem higgy magadban, legyen önbizalmad ezt a kérdést eldönteni a saját céljaitok és meggyőződéseitek alapján. Beszéld meg a pároddal, és amíg mindketten elégedettek vagytok a döntéssel, addig nagy baj nem lehet.
Közel 3 évnyi megtakarítást egy autóra – nekem őrültség, de nem vagyunk egyformák.
Ha beleülsz az új kocsiba, akkor gondolj arra, hogy az elmúlt 2,5 évben ketten a normál életvitelen felül csak ezért dolgoztatok. Egy év múlva még gondolj arra is, hogy az első éves amortizáció miatt a vagyonotok nem a megszokott 3 misivel, hanem csak 1,5-lel nőtt. Ha még ezután is kell, akkor vegyétek meg.
Értelek egyébként, mikor sikerült önerőből lakást vennem és utána összejött annyi, én is új autót vettem, igaz, picit idősebb voltam, mint ti. Hosszú távon nem okozott gondot, de mai agyammal már szerényebb lettem volna.
, ha semmi baja a jelenleginek és nem vagy autóbolond, akkor tartsd meg még 1-2 évig, addig kamatoztasd a pénzed, és akkor vegyél autót, ha szükség lesz rá. Mindegy, hogy azért szükséges, mert már gondok lehetnek a régivel vagy már kicsi, mert jöttek a gyerekek.
A mazda6 akkor lesz elég 8-10 évig, ha max. 2 gyereket terveztek, 3 gyereküléshez egyterű a praktikus, ha tetszik ha nem.
Fejlesztőként nem irreális a milliós nettó fizetés, ha nem is pályakezdőként 22 évesen, de 25 évesen már simán.
Azt akartam írni, hogy ha presztízsből kell neked ez az autó, vagy mert ez az álmod- szóval ha èrzelmi szempontból viszonyulsz hozzá, és emiatt fontos- akkor vedd meg. Fiatal vagy még, anyagilag nem állsz rosszul, belefèr. Én is megvettem ilyen idős koromban az alfámat…
Viszont ha racionàlis vagy, akkor olyan autót veszel, ami 3-6 havi fizetèsedből megvehető- ha nem keresel ennyit, akkor ez (egyelőre) nem a te autód, akkor tényleg maradjál a “mi autónknál”, ahogy az egyik kommentelő javasolta (Suzuki).
Szóval egy mondatban:
Ha csajozni akarsz, akkor vedd meg,
ha nem akarsz csajozni, akkor ne vedd meg……
AZsolt: azt írod, hogy semmi baja a kocsidnak, vagyis tulajdonképpen csak kivagyiságból vennél új kocsit. Nem kell rosszra gondolni, csak a lelked mélyén szeretnéd látni és/vagy megmutatni valami megfoghatóval, hogy fejlődtél az elmúlt években. A bankkivonaton unalmasak azok a plusz nullák, de egy új kocsi, na az már tökös dolog. Ha mindenképp új kocsit akarsz (végülis megdolgoztál érte), akkor vegyél 4-5 milláért valami normálisat, teljesen felesleges 8-at kidobni az ablakon, hisz pár év múlva a felét sem éri majd.
Egyébként a mai használt piaci helyzetben szerintem nem akkora pénzügyi eretnekség új autót venni mint régebben, de csak akkor, ha azt meg is tartjátok vagy 10 évig, ha pár év után el kell valami miatt adni, akkor az nagyon nagy bukta. Úgyhogy szerintem azt is gondold át, hogy mennyi időre kell neked biztosan autó, és biztosan megfelelő-e ilyen autó. De megtakarítás oldalról a gyerek téma is fontos amit írt valaki. Ha terveztek hamarosan, és kiesik egy fizu és bejönnek a gyerekes költségek, akkor már nem fogtok tudni évi 3 millát félrerakni.
Csajozni egy Mazdával? Hol? A tanyán? 😀
Ez annyira be van vésődve mostanában majdnem mindenkibe a környezetemben. Mikor eléri a 10 évet az autó, már megy a fészkelődés, hogy jáááj még hibátlan, de biztos elromlik minden rajta nemsokára és azonnal újabbat kell venni. Pusztán pénzügyi szempontból teljesen értelmetlen, hogy az újabb autó különbözetére kiadok mondjuk 3 millió Ft-ot, miközben a régin a kopó alkatrészek egész hadának tönkremenetelével sem nagyon rúgna 400e Ft fölé a javítás, de akkor már tényleg a teljes futómű/fék, meg a fél motor ki van cserélve.
Mostanában, ahogy kicsit több pénz van és a hitelkamatok is alacsonyabbak, megint kezd előtörni a 10 éves autó nem autó dogma. Mondjuk én ennek örülök, lesz miből válogatni. (bár a mostani új autók nagy része nagyon nem az én világom, nem sokra mondanám, hogy kellene nekem később használtan)
“Fejlesztőként nem irreális a milliós nettó fizetés, ha nem is pályakezdőként 22 évesen, de 25 évesen már simán.”
Hol? Kaliforniában? Bécsben? Mert itthon teljesen irreális. A milliós nettó fizetés itthon a leges legjobban fizető multik team leader-ei (legalsó vezető szint, 2-1x ember főnöke) számára realitás, és persze nem 25 évesen, hanem inkább 30-35. Egy 25 éves fejlesztő az általában még pályakezdő, hiszen a legjobb egyetemek BSC-it általában a 3,5 év helyett minima 5 év, vagy normál időben az MSC-t, de azt is inkább 6-7 év alatt végzik el, tehát jó esetben is BSC vagy MSC +két év gyakorlata van a kuncsaftnak, ami max olyan 6-800 BRUTTÓ.
Van banki széfem, és tartok benne aranyat. Nemrég segítettem egy ismerősömnek offshore témában, elmondanám, hogy azzal szemben, amit a tévében hallottál, ez hogyan megy.
Igazad van, hogy a hatóság nyithat ki széfet, de ez nem úgy működik, hogy csak úgy széfeket nyitnak fel véletlenszerűen ha amúgy nincs okuk rá. Ezen kívül a banki széfnél a hozzáféréshez elég a kulcs és egy bankkártya ezért ha más nevére nyitod meg majdnem ugyanolyan mint egy offshore számla. Nyilván ha NAV vagyonosodási vizsgálatot fontolgat ellened, vagy ha egy ellenzéki párt pénztárnoka vagy akkor NE széfben tartsd aranyban.
De akkor még mindig ott az opció, hogy az aranyat egyszerűen eldugod 2-3 helyre és kész.
Az offshore témában az elmúlt évek eseményei. Ciprus durva bankadót vetett ki az offshore számlákra. Egy panamai ügyvédi irodából a fél világ offshore adatai kikerültek. Egy állami cég vezérigazgatója hozzá nem értés miatt olyan országban csinált offshore számlát, ahol a cég tulajdonosa nincs nyilvántartva, viszont az igazgatói igen, és egy újság kiderítette, hogy a felesége a cég igazgatója amivel az állami cég tanácsadói szerződést kötött. Szóval ez sem életbiztosítás. Ráadásul aki kicsit is ért hozzá az tudja hogy offshore céget venni nagyon egyszerű de bankszámlát nyitni hozzá egyre nehezebb, ma már csak olyan noname vacak bankokban tudsz nyitni, ahol nem akarod tartani a pénzedet, legfeljebb átmenő forgalomra jó, azaz a bejövő pénzt azonnal ki is veszed.
Nekem csak legális, adózott pénzem van.
Az arany annak lehet jó megoldás, akinek bevallhatatlan, vállalhatatlan vagyona van, és nem akarja vállalni a papírpénz tartásával járó kockázatokat, amiről a cikk szól.
Ez nem csak annyi, hogy nyitsz egy offshore céget, ott tartod a vagyonodat, és bankkártyával veszed ki a pénzt.
Az offshore-nál kiadod az adataidat egy olyan ügyvédi irodának, közvetítőnek, akit nem ismersz, a pénzed olyan bankban mozog, ahová józan ésszel legális vagyont senki nem tenne. Az adott ország hozhat törvényt amivel lefölözi a vagyonod, lásd ciprusi példa, ezért vagyon tárolására alkalmatlan, arra jó hogy átmozgasd rajta a pénzt.
Elhiszem, hogy egyszer elmagyarázták neked, hogyan működnek az offshore cégek, és nagyon büszke vagy rá, hogy ilyen bonyolult pénzügyi összefüggéseket megértettél. De kérlek, ne adj ilyen tanácsokat anélkül, hogy értenél hozzá. 🙂
Én is az autó méretét sokallom, nem azt, hogy új. Régebben kb. az 5. évnél feleződött az autók ára, ma kb. 7-8-adik évnél (a fapadost fapadossal összevetve, extrákkal nagyobb az értékcsökkenés), de 7-8 éves kocsikból meg rossz a kínálat. Nem vagyok biztos benne, hogy a 0-10 év jelentősen drágább lenne manapság, mint az 5-15 év, ha 10 évig használsz egy kocsit.