Okos úr és Buta úr autót vásárol

Aktualizálva 2014 májusában, az akkori (túl) alacsony hitel és betéti kamatokkal, illetve aktuális autóárakkal.

Több bejegyzés volt már arról, hogy költsd ésszel a pénzed és hozz okos döntéseket a pénzügyeidben.

Most egy történetet szeretnék nektek elmondani számokkal, ahogy már tőlem megszoktátok. 🙂

A történet Okos Úrról és Buta Úrról szól, mindketten 35 évesek, egymás szomszédai. Hasonló a keresetük és a munkájuk is.

Buta úr azon gondolkodik, hogy már 35 éves és mindig nincs neki egy igazán szép autója, márpedig kell a lelkének, hogy ilyen idősen egy szép autóban boldogan tudjon utazni. Meg aztán itt vannak az üzleti partnerek is, már ez miatt is fontos, hogy mutassa, hogy mennyire tehetős.

Természetesen nem az, ezért kénytelen hitelből vásárolni.

Bár a szíve vágya egy Mondeo volt, de józan maradt, tudta, hogy azt nem engedheti meg magának. Ezért kinézett magának egy Ford Focus Trend-et, 1,6-os motorral, 5.240.000 Ft-ért.

A forint alapú hitelt csak 25% önerő mellett kapta meg, ezért befizette az 1.500 ezer Ft önerőt. Így a havi törlesztője 84 hónapos futamidő mellett 63.250 Ft lett, 11,6%-os THM mellett. Euróban egy kicsit olcsóbb lett volna, de még élénken emlékszik Buta úr a lakáshitelének az elszállására, ezért maradt a forintnál.

Okos úr, a szomszéd nem küzdött se elvetettség-érzéssel, sem kisebbrendűségi komplexussal és tudta, hogy az ő üzleti partnereinek fontosabb, hogy tud-e időben fizetni, mintsem, hogy milyen autóval megy a tárgyalásra.

Úgy gondolta, ő még fiatal ember, ráér később is puccos autót vásárolni, ezért azért az összegért, amit Buta úr önerőként befizetett, szintén vett egy 1,6-os Focus Trend-et, csak használtat. Nem túl sok keresgélés után talált egy szép és jó állapotú 2008-as autót. Mivel tudta, hogy egy mai 6 éves autóval semmi baj nem szokott lenni, nyugodtan és örömmel használta.

(Mivel tényleg okos volt, ezért eleve kevesett futott, Magyarországon vásárolt autót keresett, kicsit drágábban, mint a legolcsóbbak és még vásárlás előtt elvitte szakszervizbe, ahol 9, azaz kilenc ezer forintért átnézték az autót és körbemérték, hogy nem volt törött és a futott kilométer is reális.)

Amit Buta úr havonta befizetett törlesztőre, azt ő félretette prémium állampapírba, hónapról-hónapra, infláció felett 3%-os kamatra és minden év végén TBSZ számlát nyitott, hogy kamatadó-mentes legyen a megtakarítása. Mivel mégis csak 6 éves autója volt, évente 80 ezerrel többet költött szervizre, mint Buta úr, így csak 57 ezret tudott eltenni havonta.

Buta úrnak az új autó miatt érzett kezdeti euforiája hamar elmúlt, de azért jó érzéssel töltötte el, akárhányszor meglátta a szomszéd 6 éves autóját. Lám, mennyivel többet értem el, pedig egyidősek vagyunk.

Amikor az autó öt éves lett, Buta úr elhatározta, hogy lecseréli egy újra. Bár még mindig egy drágább modellre vágyott, uralkodott a vágyain.

Eladásnál kicsit szíven ütötte, hogy egy ötéves Focusért csak 1,65 millió forintot adnak, közel ennyivel tartozott még a banknak az előző hitele miatt.

Így újra a zsebébe kellett nyúlnia az önerő miatt és újabb hitelt kellett felvennie.

Okos úr is lecserélte az autóját. Az eladáson bukott 500 ezret és újra vett egy autót Buta úr önrészéért.

5 év múlva Buta úr megint cserélni akart és megint azzal szembesült, hogy az autója értéke megint csak pont a hitel kiegyenlítésére elég.

Így 10 év múlva 2×1,3 millió befizetése után ott állt autó és egy fillér nélkül.

Okos úr 10 év múlva rendelkezett egy akkor 800 ezret érő autóval, igaz, egyszer kifizetett 1,3 milliót és egyszer ráfizetett az eladási árra 500 ezret.

Viszont találjuk ki, mennyi pénze volt a bankban?

Nos, a 120 hónap alatt 4,7%-os kamattal (a prémium állampapír jelenlegi kamata) a hitelfelvétel hiányából félrerakott havi 57 ezer forintja a kamatok miatt közel kilencmillió forintra hízott. (Egyébként hat év után már készpénzért is vehetett volna egy új autót, több mint 5 milliója volt már a bankban akkor is.)

Ebből lejött a kezdeti 1,3 és a késöbbi 0,5 milliós befektetés, viszont hozzá kell adni az autó 800 ezres jelenlegi értékét.

Tehát Buta úrhoz képest, aki mínusz 2,6 millió áll és még autója sincs, Okos úr közel kilenc millió forinttal gazdagabb tíz év alatt csak azért, mert azt mondta magában, hogy ő akkor is teljes értékű ember, ha átlag 6-8 éves autóval jár és nem egy 0-2 éves autóval utazik.

Akarsz elképedni? Tippeld meg, hogy nyugdíjba vonulásukkor mennyi pénzzel megy nyugdíjba Okos úr, csak azért mert nem költötte ezt a havi 60 ezret feleslegesen új autó hitelére?

Ha pontosan akarunk számolni, akkor figyelembe kell venni az infláció hatását is. Ezért csak az infláció feletti hozammal számolunk, ami jelenleg +3% az infláció felett a fentebb említett prémium állampapír esetében. Így azt kapjuk, hogy mai értéken(!!) Okos úr 32.541.584 Ft-tal lesz gazdagabb, pusztán azért, mert nem dobott ki az ablakon havi 57 ezer forintot egy új autó hitelére, helyette ugyanezen idő alatt egy hat évvel idősebb autóval járt.

Amíg Buta úr nyugdíjasként csak a szép emlékeiből tud megélni, hogy fiatal korában milyen szép autói is voltak, addig Okos úr évente többször elviszi a megspórolt pénzből a feleségét a tengerpartra.

Gondoltad volna, hogy ennyivel drágább az új autód egy használthoz képest?

Ha szeretnél többet tudni a pénzügyekről, gyere el az Akadémiára, hamarosan indul a következő.

Valódi pénzügyi tanácsadásra van szükséged, eleged van már az ügynökökből? Kattints a linkre további információért.

Olvasd el a többi pénzügyekről szóló írást is a kiszamolo.hu oldalon.

Ha szeretnéd tudni, hogy új poszt jelent meg a blogban, jelölj be minket a facebookon:www.facebook.com/kiszamolo vagy RSS-en

Share

264 hozzászólás

  • nnk

    alapigazság, hogy új autót nem veszünk. Ahogy kihozod a szalonból, már X%-kal kevesebbet ér (10?, 20?)…

    Amit kihagytál a számításból: új autót csak CASCO-val adnak hitelre, bár nem tudom, annak számottevő-e a díja a hitelhez képest.

  • Benke

    Új autót lehet venni de nem mindenkinek. Van aki megteheti. Az autó úgy is kezd luxus cikké válni :o) Lehúzós szervizek, drága üzemanyag, 2-3-400% haszonnal értékesített alkatrészek egyebek, baleseti adó, teljesítmény adó…stb.

  • Benke

    Új autót lehet venni de nem mindenkinek. Van aki megteheti. Az autó úgy is kezd luxus cikké válni :o) Lehúzós szervizek, drága üzemanyag, 2-3-400% haszonnal értékesített alkatrészek egyebek, baleseti adó, teljesítmény adó…stb.

  • Benke

    Új autót lehet venni de nem mindenkinek. Van aki megteheti. Az autó úgy is kezd luxus cikké válni :o) Lehúzós szervizek, drága üzemanyag, 2-3-400% haszonnal értékesített alkatrészek egyebek, baleseti adó, teljesítmény adó…stb.

  • Benke

    Új autót lehet venni de nem mindenkinek. Van aki megteheti. Az autó úgy is kezd luxus cikké válni :o) Lehúzós szervizek, drága üzemanyag, 2-3-400% haszonnal értékesített alkatrészek egyebek, baleseti adó, teljesítmény adó…stb.

  • Benke

    Új autót lehet venni de nem mindenkinek. Van aki megteheti. Az autó úgy is kezd luxus cikké válni :o) Lehúzós szervizek, drága üzemanyag, 2-3-400% haszonnal értékesített alkatrészek egyebek, baleseti adó, teljesítmény adó…stb.

  • Benke

    Új autót lehet venni de nem mindenkinek. Van aki megteheti. Az autó úgy is kezd luxus cikké válni :o) Lehúzós szervizek, drága üzemanyag, 2-3-400% haszonnal értékesített alkatrészek egyebek, baleseti adó, teljesítmény adó…stb.

  • Benke

    Új autót lehet venni de nem mindenkinek. Van aki megteheti. Az autó úgy is kezd luxus cikké válni :o) Lehúzós szervizek, drága üzemanyag, 2-3-400% haszonnal értékesített alkatrészek egyebek, baleseti adó, teljesítmény adó…stb.

  • themanwho

    A Malacpersely csak 5 millióig fizet 7,5%-ot, igaz 3 is lehet belőle, de az még mindig csak 15 millió. Bár ha minden családtagnak van 3, akkor már OK.

    Pár kérdés: ha senki nem vesz új autót, kitől vesz használtat Okos úr? Miért jó évente többször a tengerpartra menni? Mi van, ha nem érem meg a nyugdíjaskort, és cserébe csak régi autóval jártam, miközben mindig egy újra vágytam? Be kell látni, a pénzügyek kezelése egyben értékválasztást is jelent. Mi a pénz keresésének végső célja: a felhalmozása, vagy az “elégetése”?

  • whave

    Haver, ez a kiszamolo blog, ahol kiszamoljak, amire az atlagmagyar keptelen: ha mindig uj autot veszel a hasznalttal szemben, hol leszel 5-10-20 ev mulva.

    Ha neked az a vagyad, hogy csecse uj autok torlesztoreszleteibe old a penzed, nem hiszem, hogy barki radszolna erte, csak lehet, akkor a totalcar blogon jobban erezned magad 🙂

    Felmerul az orok kiszamolo-kerdes: szukseged van ra, vagy csak szeretnel uj autot? Ha csak szeretnel, megeri rafizetni a reszletekre, nem er ra inkabb osszegyujtened a penzt es megvenned?

    Tenyleg elkezdjuk kommentekben racionalizalni a ‘nem-engedhetem-meg-magamnak-csak-hitelre-de-kell-az-uj-auto’ hozzaallast? 🙂

  • EeyeoreEeyeore

    Magyarországon, ahol az autónepperek ott csapják be a vevőt ahogy akarják?
    Letagadott törések, hamisitott javitások, visszatekert km órák! Ráadásul nem mindegy ki hasznáta. Egy autót egy nap tönkre lehet tenni! De eladás előtt ebben az országban nem javíttatnak autót, az a néhányszázezer forint is az új gazda kiadása! És ha ez Párizsban történik, a gatyája is rá megy! De bocsánat, okos úr nem megy Párizsba, hiszen Kisvárda is nagyon jó hely! (elnézést, bármely magyar helyiséget emlithettem volna) De okos úr gondolom nem vesz háromszobás lakást, hanem szoba konyhát vesz. Nem vásáról csak a kinai piacon, és csak tesco gazdaságos élelmiszert vásáról. Hű, menniyi pénze lesz nyugdijkor! Ha még a gyerek is csak a használt ruhát kap ( ugyis kinővi), és nem használnak semmi villamos eszközt, hiszen a villany is drága. Sorolhatnám.
    Sajnos a cikk írója magából indul ki. Lehet, hogy Ő sznobságbó vesz új autót, de ezt ne vetítse ki másra!

  • EeyeoreEeyeore

    Magyarországon, ahol az autónepperek ott csapják be a vevőt ahogy akarják?
    Letagadott törések, hamisitott javitások, visszatekert km órák! Ráadásul nem mindegy ki hasznáta. Egy autót egy nap tönkre lehet tenni! De eladás előtt ebben az országban nem javíttatnak autót, az a néhányszázezer forint is az új gazda kiadása! És ha ez Párizsban történik, a gatyája is rá megy! De bocsánat, okos úr nem megy Párizsba, hiszen Kisvárda is nagyon jó hely! (elnézést, bármely magyar helyiséget emlithettem volna) De okos úr gondolom nem vesz háromszobás lakást, hanem szoba konyhát vesz. Nem vásáról csak a kinai piacon, és csak tesco gazdaságos élelmiszert vásáról. Hű, menniyi pénze lesz nyugdijkor! Ha még a gyerek is csak a használt ruhát kap ( ugyis kinővi), és nem használnak semmi villamos eszközt, hiszen a villany is drága. Sorolhatnám.
    Sajnos a cikk írója magából indul ki. Lehet, hogy Ő sznobságbó vesz új autót, de ezt ne vetítse ki másra!

  • EeyeoreEeyeore

    Magyarországon, ahol az autónepperek ott csapják be a vevőt ahogy akarják?
    Letagadott törések, hamisitott javitások, visszatekert km órák! Ráadásul nem mindegy ki hasznáta. Egy autót egy nap tönkre lehet tenni! De eladás előtt ebben az országban nem javíttatnak autót, az a néhányszázezer forint is az új gazda kiadása! És ha ez Párizsban történik, a gatyája is rá megy! De bocsánat, okos úr nem megy Párizsba, hiszen Kisvárda is nagyon jó hely! (elnézést, bármely magyar helyiséget emlithettem volna) De okos úr gondolom nem vesz háromszobás lakást, hanem szoba konyhát vesz. Nem vásáról csak a kinai piacon, és csak tesco gazdaságos élelmiszert vásáról. Hű, menniyi pénze lesz nyugdijkor! Ha még a gyerek is csak a használt ruhát kap ( ugyis kinővi), és nem használnak semmi villamos eszközt, hiszen a villany is drága. Sorolhatnám.
    Sajnos a cikk írója magából indul ki. Lehet, hogy Ő sznobságbó vesz új autót, de ezt ne vetítse ki másra!

  • EeyeoreEeyeore

    Magyarországon, ahol az autónepperek ott csapják be a vevőt ahogy akarják?
    Letagadott törések, hamisitott javitások, visszatekert km órák! Ráadásul nem mindegy ki hasznáta. Egy autót egy nap tönkre lehet tenni! De eladás előtt ebben az országban nem javíttatnak autót, az a néhányszázezer forint is az új gazda kiadása! És ha ez Párizsban történik, a gatyája is rá megy! De bocsánat, okos úr nem megy Párizsba, hiszen Kisvárda is nagyon jó hely! (elnézést, bármely magyar helyiséget emlithettem volna) De okos úr gondolom nem vesz háromszobás lakást, hanem szoba konyhát vesz. Nem vásáról csak a kinai piacon, és csak tesco gazdaságos élelmiszert vásáról. Hű, menniyi pénze lesz nyugdijkor! Ha még a gyerek is csak a használt ruhát kap ( ugyis kinővi), és nem használnak semmi villamos eszközt, hiszen a villany is drága. Sorolhatnám.
    Sajnos a cikk írója magából indul ki. Lehet, hogy Ő sznobságbó vesz új autót, de ezt ne vetítse ki másra!

  • EeyeoreEeyeore

    Magyarországon, ahol az autónepperek ott csapják be a vevőt ahogy akarják?
    Letagadott törések, hamisitott javitások, visszatekert km órák! Ráadásul nem mindegy ki hasznáta. Egy autót egy nap tönkre lehet tenni! De eladás előtt ebben az országban nem javíttatnak autót, az a néhányszázezer forint is az új gazda kiadása! És ha ez Párizsban történik, a gatyája is rá megy! De bocsánat, okos úr nem megy Párizsba, hiszen Kisvárda is nagyon jó hely! (elnézést, bármely magyar helyiséget emlithettem volna) De okos úr gondolom nem vesz háromszobás lakást, hanem szoba konyhát vesz. Nem vásáról csak a kinai piacon, és csak tesco gazdaságos élelmiszert vásáról. Hű, menniyi pénze lesz nyugdijkor! Ha még a gyerek is csak a használt ruhát kap ( ugyis kinővi), és nem használnak semmi villamos eszközt, hiszen a villany is drága. Sorolhatnám.
    Sajnos a cikk írója magából indul ki. Lehet, hogy Ő sznobságbó vesz új autót, de ezt ne vetítse ki másra!

  • EeyeoreEeyeore

    Magyarországon, ahol az autónepperek ott csapják be a vevőt ahogy akarják?
    Letagadott törések, hamisitott javitások, visszatekert km órák! Ráadásul nem mindegy ki hasznáta. Egy autót egy nap tönkre lehet tenni! De eladás előtt ebben az országban nem javíttatnak autót, az a néhányszázezer forint is az új gazda kiadása! És ha ez Párizsban történik, a gatyája is rá megy! De bocsánat, okos úr nem megy Párizsba, hiszen Kisvárda is nagyon jó hely! (elnézést, bármely magyar helyiséget emlithettem volna) De okos úr gondolom nem vesz háromszobás lakást, hanem szoba konyhát vesz. Nem vásáról csak a kinai piacon, és csak tesco gazdaságos élelmiszert vásáról. Hű, menniyi pénze lesz nyugdijkor! Ha még a gyerek is csak a használt ruhát kap ( ugyis kinővi), és nem használnak semmi villamos eszközt, hiszen a villany is drága. Sorolhatnám.
    Sajnos a cikk írója magából indul ki. Lehet, hogy Ő sznobságbó vesz új autót, de ezt ne vetítse ki másra!

  • EeyeoreEeyeore

    Magyarországon, ahol az autónepperek ott csapják be a vevőt ahogy akarják?
    Letagadott törések, hamisitott javitások, visszatekert km órák! Ráadásul nem mindegy ki hasznáta. Egy autót egy nap tönkre lehet tenni! De eladás előtt ebben az országban nem javíttatnak autót, az a néhányszázezer forint is az új gazda kiadása! És ha ez Párizsban történik, a gatyája is rá megy! De bocsánat, okos úr nem megy Párizsba, hiszen Kisvárda is nagyon jó hely! (elnézést, bármely magyar helyiséget emlithettem volna) De okos úr gondolom nem vesz háromszobás lakást, hanem szoba konyhát vesz. Nem vásáról csak a kinai piacon, és csak tesco gazdaságos élelmiszert vásáról. Hű, menniyi pénze lesz nyugdijkor! Ha még a gyerek is csak a használt ruhát kap ( ugyis kinővi), és nem használnak semmi villamos eszközt, hiszen a villany is drága. Sorolhatnám.
    Sajnos a cikk írója magából indul ki. Lehet, hogy Ő sznobságbó vesz új autót, de ezt ne vetítse ki másra!

  • pdw

    A cikk alapelve es gondolatmenete teljesen helyes, azonban ne feledjuk: az autovasarlast sok minden mashoz hasonloan nem lehet objektivan csinalni. Bankszamlat meg hitelt lehet felvenni objektivan, kizarolag a feltetelek es dijak fuggvenyeben, de autot nem.

    Amugy csak nehany esetet irnek ami egyreszt nem szamszerusitheto egyertelmuen, ami meg igen az pedig megerne egy kulon szamitast:

    a) Buta ur nem hitelre vesz uj autot hanem KP-re
    a 1) Buta ur mivel KP-re vett uj autot es emellett torlesztoreszleteket el tudja rakni Malacperselybe.
    b) Buta ur nem csereli le 5 ev mulva az autojat, hanem csak 10 v 15 utan.
    c) a) b)
    d) Buta ur nem ert az autokhoz, igy nem tudja felmerni a maganszemely altal kinalt jarmu allapotat
    e) Buta ur nem bizik az autokereskedesekben d)
    f) Buta urnak megeri az uj auto felara, azt hogy ne erje varatlan meghibasodas (illetve ha megis bekovetkezik, azt a garancia fedezi)
    g) Buta urnak megeri az uj auto felara, az uj autokban levo fejlettebb biztonsagi, kenyelmi, illetve technikai megoldasokert

    Ezek jutottak eszembe, lehet trollkodni 🙂

  • pdw

    Ja es megelozve az a) pont-ra esetlegesen erkezo “Na de ki tud manapsag KP-re uj autot venni?” kerdest: ha nem tudsz ne vegyel uj autot.
    Hitelre az idiotak vesznek magancelra, hameg munkahoz kell epitse be az arkepzesbe (berigenybe).

  • eusebius

    Nekem van Buta barátom, aki mára Okos lett, pont egy autóhitel miatt 🙂
    A párizsi és berlini magas szervízdíjjak miatt ott olcsón megvehető a 6 éves Ford, itthon meg független, ügyes szaki jó áron javít, ilyen meg minden faluban akad.
    Bármely hitel átkúrás, hiszen a 10 millás lakás tulajdonképpen 15, mondjuk, de eladáskor csak 10-11. A kocsinál mégrosszabb, az 5 millás kocsi 8-ba kerül és 2-3-ért tudja eladni…
    Ha annyira kell az új autó, akkor egy használt, néhány százezres, megbízható típus megvásárlásával és néhány éves használatával kigazdálkodható az új csoda árának jelentős része.
    Nekem E11 Corollám van, még nem tartok 1 milliónál a teljes kiadásokat tekintve, de a vételár áráért talán ma is el tudnám adni. Ja, és a 70E-t félreteszem havonta 😉

    Véleményem szerint ez a cikk nem a rongyrázásról és sz*rrágásról szól, hanem az észszerűségről.

  • nnk

    szerintem sokan elvetettétek a sulykot.
    autó, új autó kb mindig is luxus volt, csak manapság esetleg kisebb luxus.

    a cikk lényege nem erről szól. Autó helyett állhatna félévente lecserélt, mindig a legújabb, legtrendibb mobiltelefon, plazmatévé, mosógép, akármi.
    egyszerűen arról van szó, hogy vannak dolgok, amiket meg kell fizetni, vannak dolgok, amikért aránytalanul rengeteget kellene fizetni. Az új autó hitelre tipikusan ilyen. Az pedig, hogy ki engedheti meg magának; ki mit gondol, hogy megengedheti magának; illetve, ki mire költi el a pénzét, mindenki magánügye. (csak aztán ne legyen pofázás, hogy nyugdíjasként mégis fizetni kell a BKV-n…)
    Ez a poszt is a hitelről szól: Buta úr szereti a bankokra költeni a pénzét, kamatfizetés formájában (akár a tudta nélkül, mert a reklámban ezt nem mondják el, csak a kiszamolo-n 🙂 ). Ez az ő magánügye.
    Lehet nem Buta és Okos úrnak hívni őket, egyszerűen Mr. White és Mr. Black.
    Az is le van írva zárójelben, hogy az első öt év után O. már vehetett volna kp-ért új autót

  • mutyilufi

    Felesleges túlzásokba esni, mindenkinek más-más dolog a fontos. Ez a post szerintem nem arról szólt hogy új autót nem szabad hitelre venni, hanem hogy felhívja az emberek figyelmét egy hitel hosszú távú költésgeire és következményeire. Lehet hitelre új autót venni ha az ember teljes mértékben tisztában van annak a költségeivel, következményeivel és azt tudomásul is veszi.

  • nnk

    így van. nem az új autóval van baj, hanem a hitelre új autóval. Lehete használtat is hitelre, de az sem jó. A hitel a rossz, ezt próbálja Mr. Kiszámoló magyarázni.

  • Darkosia

    Lehet bennem van a hiba, de úgy gondolom, bőven elég Kisvárdában és nem Párizsban nyaralgatni. Persze, majd egyszer-kétszer az életben én is elmegyek a világ másik részére, de nem ennek kell lennie a standardnak. Háromszobás lakást is az vegyen, aki megengedheti magának. Ha meg a te gyereked növi ki fél évente a ruháit, majd te is rájössz, van a márkás cuccokon kívül is választék.
    Ezek számomra teljesen alap dolgok, még csak azt sem érzem, hogy ezek betartásával én most spórolnék. Egyszerűen csak nem szórom a pénzt az ablakon. Akkor sem, ha megtehetném.
    Ellenben a tescos kaja más tészta (enyhe képzavarral fogalmazva). Meg lehet olcsóbb is egészségesen táplálkozni, nem silány szart enni.
    Kínai piac sem annyira olcsó. Lehet ott is venni ezt-azt, de ott az árhoz mindig hozzá kell számolni, hogy a használható élettartam is töredéke.
    A villany meg nem drága, főleg nem a felsorolt dolgokhoz képest. Nem kell spártai körülmények között élni, csak ésszerűen.

  • Darkosia

    a) Lehetne készíteni ilyen számítást is. Egy ilyen buta úr sokkal kevésbé buta, mint a posztban szereplő. De sajnos a posztban leírt típusból is rengeteg van, az írás ettől próbál minél több embert eltántorítani. Lehetne a Kevésbé Buta úrról is írni valamikor. 🙂
    a 1) Okos úr ekkor is az új autó árával többet tesz félre. De ugye megint itt a lényegi különbség, hogy a Kevésbé Buta úr legalább megengedheti magának, hogy buta legyen. A felesleges pénzét mindenki úgy veri el, ahogy akarja. Csak egy életre eladósítani magunkat nem menő.
    b) Igen, erre kéne rávezetni a Buta urakat, kezdetnek megtenné.
    d)-e)-f) Épp ideje, hogy az emberek elkezdjék tudatosan intézni a pénzügyeiket. Ugyanígy kívánatos lenne, hogy milliós költések előtt legalább kicsit utánanézzenek a dolgoknak. Nem pedig 4 millával többet költeni, csak mert akkor új, és megspórolok pár óra utánaolvasást/utánajárást. Megéri a fáradságot.
    g) Ha valaki komoly megfontolások után így dönt, az nagyon helyes (mármint nem az a helyes, hogy így döntött, hanem hogy megfontolta, nem csak hasraütött). A valóságban ez nem így szokott történni. Sajnos.

  • Kiszmol

    Egy 8 éves Focusom van. Innen az autómárka. Ésszel vettem, két-három hétig kerestem az autót. Amikor megtaláltam, elvittem szakszervizbe, ahol 9(!!!!) ezer forintért megnézték, körbemérték, hogy nem volt törve és reális a 112 ezer kilométer ami benne van. (Eleve keveset futottat kerestem, Magyarországon vásároltat.)

    Közel egy év alatt NULLA forintot költöttem rá, lassan az első fékbetétet cserélni kell, kb. 20 ezer forintos kiadás. Egy új aksi is lesz tél előtt, ez kb. 25 ezer Ft.

    Használt autót is lehet ésszel vásárolni.

  • Kiszmol

    Egy 8 éves Focusom van. Innen az autómárka. Ésszel vettem, két-három hétig kerestem az autót. Amikor megtaláltam, elvittem szakszervizbe, ahol 9(!!!!) ezer forintért megnézték, körbemérték, hogy nem volt törve és reális a 112 ezer kilométer ami benne van. (Eleve keveset futottat kerestem, Magyarországon vásároltat.)

    Közel egy év alatt NULLA forintot költöttem rá, lassan az első fékbetétet cserélni kell, kb. 20 ezer forintos kiadás. Egy új aksi is lesz tél előtt, ez kb. 25 ezer Ft.

    Használt autót is lehet ésszel vásárolni.

  • Kiszmol

    Egy 8 éves Focusom van. Innen az autómárka. Ésszel vettem, két-három hétig kerestem az autót. Amikor megtaláltam, elvittem szakszervizbe, ahol 9(!!!!) ezer forintért megnézték, körbemérték, hogy nem volt törve és reális a 112 ezer kilométer ami benne van. (Eleve keveset futottat kerestem, Magyarországon vásároltat.)

    Közel egy év alatt NULLA forintot költöttem rá, lassan az első fékbetétet cserélni kell, kb. 20 ezer forintos kiadás. Egy új aksi is lesz tél előtt, ez kb. 25 ezer Ft.

    Használt autót is lehet ésszel vásárolni.

  • Kiszmol

    Egy 8 éves Focusom van. Innen az autómárka. Ésszel vettem, két-három hétig kerestem az autót. Amikor megtaláltam, elvittem szakszervizbe, ahol 9(!!!!) ezer forintért megnézték, körbemérték, hogy nem volt törve és reális a 112 ezer kilométer ami benne van. (Eleve keveset futottat kerestem, Magyarországon vásároltat.)

    Közel egy év alatt NULLA forintot költöttem rá, lassan az első fékbetétet cserélni kell, kb. 20 ezer forintos kiadás. Egy új aksi is lesz tél előtt, ez kb. 25 ezer Ft.

    Használt autót is lehet ésszel vásárolni.

  • Kiszmol

    Egy 8 éves Focusom van. Innen az autómárka. Ésszel vettem, két-három hétig kerestem az autót. Amikor megtaláltam, elvittem szakszervizbe, ahol 9(!!!!) ezer forintért megnézték, körbemérték, hogy nem volt törve és reális a 112 ezer kilométer ami benne van. (Eleve keveset futottat kerestem, Magyarországon vásároltat.)

    Közel egy év alatt NULLA forintot költöttem rá, lassan az első fékbetétet cserélni kell, kb. 20 ezer forintos kiadás. Egy új aksi is lesz tél előtt, ez kb. 25 ezer Ft.

    Használt autót is lehet ésszel vásárolni.

  • Kiszmol

    Egy 8 éves Focusom van. Innen az autómárka. Ésszel vettem, két-három hétig kerestem az autót. Amikor megtaláltam, elvittem szakszervizbe, ahol 9(!!!!) ezer forintért megnézték, körbemérték, hogy nem volt törve és reális a 112 ezer kilométer ami benne van. (Eleve keveset futottat kerestem, Magyarországon vásároltat.)

    Közel egy év alatt NULLA forintot költöttem rá, lassan az első fékbetétet cserélni kell, kb. 20 ezer forintos kiadás. Egy új aksi is lesz tél előtt, ez kb. 25 ezer Ft.

    Használt autót is lehet ésszel vásárolni.

  • Kiszmol

    Egy 8 éves Focusom van. Innen az autómárka. Ésszel vettem, két-három hétig kerestem az autót. Amikor megtaláltam, elvittem szakszervizbe, ahol 9(!!!!) ezer forintért megnézték, körbemérték, hogy nem volt törve és reális a 112 ezer kilométer ami benne van. (Eleve keveset futottat kerestem, Magyarországon vásároltat.)

    Közel egy év alatt NULLA forintot költöttem rá, lassan az első fékbetétet cserélni kell, kb. 20 ezer forintos kiadás. Egy új aksi is lesz tél előtt, ez kb. 25 ezer Ft.

    Használt autót is lehet ésszel vásárolni.

  • Kiszmol

    Ezt is ki akarom számolni, hogy mennyi lenne a különbség, ha készpénzre veszik a verdákat. Értékvesztés plusz elmaradt kamatok.

    Azért az is sokkoló lesz, ha nem is ennyire.

    Az legyen a következő cikk. 🙂

  • Kiszmol

    Ezt is ki akarom számolni, hogy mennyi lenne a különbség, ha készpénzre veszik a verdákat. Értékvesztés plusz elmaradt kamatok.

    Azért az is sokkoló lesz, ha nem is ennyire.

    Az legyen a következő cikk. 🙂

  • Kiszmol

    Ezt is ki akarom számolni, hogy mennyi lenne a különbség, ha készpénzre veszik a verdákat. Értékvesztés plusz elmaradt kamatok.

    Azért az is sokkoló lesz, ha nem is ennyire.

    Az legyen a következő cikk. 🙂

  • Kiszmol

    Ezt is ki akarom számolni, hogy mennyi lenne a különbség, ha készpénzre veszik a verdákat. Értékvesztés plusz elmaradt kamatok.

    Azért az is sokkoló lesz, ha nem is ennyire.

    Az legyen a következő cikk. 🙂

  • Kiszmol

    Ezt is ki akarom számolni, hogy mennyi lenne a különbség, ha készpénzre veszik a verdákat. Értékvesztés plusz elmaradt kamatok.

    Azért az is sokkoló lesz, ha nem is ennyire.

    Az legyen a következő cikk. 🙂

  • Kiszmol

    Ezt is ki akarom számolni, hogy mennyi lenne a különbség, ha készpénzre veszik a verdákat. Értékvesztés plusz elmaradt kamatok.

    Azért az is sokkoló lesz, ha nem is ennyire.

    Az legyen a következő cikk. 🙂

  • Kiszmol

    Ezt is ki akarom számolni, hogy mennyi lenne a különbség, ha készpénzre veszik a verdákat. Értékvesztés plusz elmaradt kamatok.

    Azért az is sokkoló lesz, ha nem is ennyire.

    Az legyen a következő cikk. 🙂

  • Kiszmol

    Akarok majd írni egy másik cikket, ahol végigvesszük az egyéb kiadásokat is a nyaralástól az új mobiltelefonig.

    De azt majd később, az autó most csak egy példa volt, igaza van nnk-nak, bármi másról is írhattam volna. (Bár az autó értékvesztése elég szívenütős dolog, nem hiszem hogy egy mai 5 éves, keveset futott autó annyival rosszabb, mint egy új, hogy csak a negyedét érje az ára.)

  • Kiszmol

    Akarok majd írni egy másik cikket, ahol végigvesszük az egyéb kiadásokat is a nyaralástól az új mobiltelefonig.

    De azt majd később, az autó most csak egy példa volt, igaza van nnk-nak, bármi másról is írhattam volna. (Bár az autó értékvesztése elég szívenütős dolog, nem hiszem hogy egy mai 5 éves, keveset futott autó annyival rosszabb, mint egy új, hogy csak a negyedét érje az ára.)

  • Kiszmol

    Akarok majd írni egy másik cikket, ahol végigvesszük az egyéb kiadásokat is a nyaralástól az új mobiltelefonig.

    De azt majd később, az autó most csak egy példa volt, igaza van nnk-nak, bármi másról is írhattam volna. (Bár az autó értékvesztése elég szívenütős dolog, nem hiszem hogy egy mai 5 éves, keveset futott autó annyival rosszabb, mint egy új, hogy csak a negyedét érje az ára.)

  • Kiszmol

    Akarok majd írni egy másik cikket, ahol végigvesszük az egyéb kiadásokat is a nyaralástól az új mobiltelefonig.

    De azt majd később, az autó most csak egy példa volt, igaza van nnk-nak, bármi másról is írhattam volna. (Bár az autó értékvesztése elég szívenütős dolog, nem hiszem hogy egy mai 5 éves, keveset futott autó annyival rosszabb, mint egy új, hogy csak a negyedét érje az ára.)

  • Kiszmol

    Akarok majd írni egy másik cikket, ahol végigvesszük az egyéb kiadásokat is a nyaralástól az új mobiltelefonig.

    De azt majd később, az autó most csak egy példa volt, igaza van nnk-nak, bármi másról is írhattam volna. (Bár az autó értékvesztése elég szívenütős dolog, nem hiszem hogy egy mai 5 éves, keveset futott autó annyival rosszabb, mint egy új, hogy csak a negyedét érje az ára.)

  • Kiszmol

    Akarok majd írni egy másik cikket, ahol végigvesszük az egyéb kiadásokat is a nyaralástól az új mobiltelefonig.

    De azt majd később, az autó most csak egy példa volt, igaza van nnk-nak, bármi másról is írhattam volna. (Bár az autó értékvesztése elég szívenütős dolog, nem hiszem hogy egy mai 5 éves, keveset futott autó annyival rosszabb, mint egy új, hogy csak a negyedét érje az ára.)

  • Kiszmol

    Akarok majd írni egy másik cikket, ahol végigvesszük az egyéb kiadásokat is a nyaralástól az új mobiltelefonig.

    De azt majd később, az autó most csak egy példa volt, igaza van nnk-nak, bármi másról is írhattam volna. (Bár az autó értékvesztése elég szívenütős dolog, nem hiszem hogy egy mai 5 éves, keveset futott autó annyival rosszabb, mint egy új, hogy csak a negyedét érje az ára.)

  • nagybalint

    Nem kötekedésből, de ebben a két mondatban kérlek javítsd a számokat (tizedes és ezres elválasztó jeleket), mert ez így nem stimmel. Kicsit meg is zavart olvasáskor.
    -“Nos, a 120 hónap alatt 7,5%-os kamattal a hitelfelvétel hiányából félrerakott havi 70 ezer forintja a kamatok miatt 12,455.124 forintra hízott.”
    -“Tehát Buta úrhoz képest, aki mínusz 2,6 millió áll és még autója sincs, Okos úr 11.455.124 millió forinttal gazdagabb tíz év alatt…”
    Amúgy tetszik a cikk. Engem egy albérlet-lakásvásárlás összehasonlítás is nagyon érdekelne, hasonló kivitelben.