Allianz casco előnye

2023-03-06
Oszd meg ismerőseiddel a cikket: 

Biztosítót váltottam és fej-fej mellett az Allianz és egy másik biztosító lett a legolcsóbb.

Az Allianznak van egy nagy előnye más biztosításokkal szemben: az önrész mértéke fix, az autó értékétől függően 50, 100 vagy 200 ezer forint.

Más biztosításoknál jellemzően 10%, de minimum 100 ezer forint az önrész mértéke, ahol a 10% egy értékesebb gépjárműnél a mai árak mellett több millió forint is lehet.

A legdrágább autóknál kétmilliós kár alatt más casco éri meg, mert akár százezer forinttal is kisebb az önrészed, de ha drágább autód van, megnyugtató, hogy nem kell aggódni a 10% önrész miatt, hogy az mennyi lesz egy nagyobb kárnál. (Kisebb kárt amúgy se cascora intézel, nem csak az önrész, de a bónusz elvesztése miatt sem és azért sem, mert ha cascora intézed, a legtöbbször vastagabban fog a ceruza. Nagyobb kárnál meg sajnos gyorsan összeugrik az az egy-két millió forint a mai árak mellett.)

(Másik előny, hogy az autó egyéves koráig újkori árat fizet totálkár vagy lopás esetén. Ebből is látszik, hogy a nagyobb értékű autók tulajdonosait célozza meg elsősorban az Allianz. Mondjuk másfél milliós autóra egyébként sem biztos, hogy érdemes cascot kötni.)

Ha olcsó gépjárműbiztosítást keresel, első lépésként érdemes a biztosítók saját oldalát felkeresni.

Bár lehet használni az árösszehasonlító biztosítási oldalakat is, de ott gyakran nincs fenn minden ajánlat, illetve a biztosító saját oldalán lehetnek olyan kedvezmények, amik máshol nem elérhetőek.

Kösd újra!

Mivel nincs olyan rengeteg biztosító idehaza, ráadásul ma már a rendszám alapján maguktól kitöltik az adatokat a kalkulátorok, nem tart sokáig azt a néhány biztosítót végigkalkulálni.

S utána még érdemes felhívni egy ügynököt is, mert lehet, hogy tud olyan kedvezményeket beállítani, ami a fő kalkulátorban nem elérhető. Az Allianznál ilyen volt egy vezetéstechnikai videó, annak megnézésével is olcsóbbá vált a biztosítás. Ezt az ismerős ügynöktől tudtam meg, érdemes volt felhívni.

(Egyébként szuperek ezek az ajánlatgyűjtő oldalak, csak sajnos nagyon drágák is. Az ott szereplő szolgáltatók a szerződésük szerint nem adhatják a saját oldalukon olcsóbban ugyanazt, de további kedvezményeket adhatnak és adnak is azoknak, akik a saját oldalukon rendelnek. Ha ételt akarsz rendelni, ne a futárcég oldalán rendeld meg azt, hanem írd be a keresőbe, hogy pizzéria Törökbálint vagy mexikói étel Buda. A legtöbbször kapsz egy plusz ingyen pizzát, üdítőt vagy bármit, ha az étterem saját oldalán rendelsz.

Ugyanez a booking.com-mal és társaival. Kényelmes ott rányomni az ajánlatra, csak éppen a hotel saját oldalán gyakran (bár nem mindig) ugyanaz 10-15%-kal olcsóbb. Jelentkezni kell egy kamu klubtagságra a hotel saját oldalán és már tiéd is a kedvezmény. Ugyanígy van a biztosítókkal is. Inkább lapozd végig azt a pár biztosítót, amelyik van Magyarországon, mert a legtöbbször ott olcsóbb lesz a biztosítás.)

Röviden, ha nagy értékű autóra kötsz cascot és nem (lényegesen) drágább az Allianz ajánlata, a fix önrész miatt érdemes megfontolni, hogy azt választod-e.

Hozzászólások:

Komment szekció frissítés alatt!

Kedves Kommentelők!
Éppen egy új kommentmotorra állunk át, azonban a Kiszámoló blog régi kommentjei mind elérhetők, és az elmúlt 1 év Disqus hozzászólásait hamarosan, a következő napokban importáljuk az új rendszerbe. Ha van fontos észrevételed, kérjük, oszd meg velünk! Köszönjük a türelmeteket és megértéseteket.
165 hozzászólás
Legrégebbi
Legújabb Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Én Peugeot casco-t kötöttem mikor vettem újonnan az autót. Az is Allianz, és önrész felező is része biztosításnak, így 10% de min 25.000Ft az önrész. Lehet érdemes ilyeneket is mérlegelni új autó vásárlásakor.
peugeot.hu/vasarlas/finanszirozasi-ajanlatok/peugeot-casco.html

Nálam fekete listás az Allianz. Casco-t és kötelezőt kötöttem egy csomagban kedvezményesen, a kötelezőről hamar kaptam a visszaigazolást, a casco-ról csend volt. Mikor lejárt a 30 napos határidő, felhívtam őket, kiderült hogy elutasították a szerződéskötést (valószínűleg egy 2 éven belüli káresemény miatt), csak erről basztak értesíteni, persze behazudták, hogy értesítettek, de ennek sehol semmi nyoma nem volt, sem a webes felületen, sem e-mailben, sem levélben. A kötelezőt persze már nem vihettem 1 évig máshová, és még 1 hónap múlva a befizettették velem az együtt kötésre kapott kedvezményt is. Így végül a következő fordulónapkor mondtam le, és soha többé nem kötök náluk biztosítást.

Akkor amúgy még nem volt náluk olyan hogy nincs 10% önrész.

Voltam náluk, az egyik legganébb biztosító, soha többet, marad a k&h, kárigény és egyéb területen is ügyfélbarát.

"S utána még érdemes felhívni egy ügynököt is, mert lehet, hogy tud olyan kedvezményeket beállítani, ami a fő kalkulátorban nem elérhető." még 2007-ben kötöttem ING életbiztosítást, ahol az ügynök adott 20% kedvezményt a generali ajánlatához képest. Aztán hónap végén jött a számla, bitosítási díj + 20% :)))) Felhívtam az ügynököt, most mi van, azt mondta, neki az a dolga, hogy megkösse a biztosítást. Másnap fel is mondtam az ING biztosítást, és megkötöttem a generalinál. Én azóta nem hiszek az ügynökök varázserejében, online viszont egészen jó szerződéseket lehet kötni.

"Ha ételt akarsz rendelni, ne a futárcég oldalán rendeld meg azt, hanem írd be a keresőbe, hogy pizzéria Törökbálint vagy mexikói étel Buda"

Nekem pont ellentétes tapasztalatom van, ugyanaz a pizza ugyanabban az étteremben 3090 az étterem oldalán, 2790 a futárcég appjában. És persze ha nem a futárcégnél rendelem, akkor még egy hely, ahol meg kell adnom a személyes adataimat, aztán kérdés, hogy honnan lopják el hamarabb - a NoNamePizza Bt rendszeréből vagy a NagyFutárMulti Zrt-től...

Érdekes tipp, de ahogy számolom, tényleg csak nagyobb, 10 millió Ft feletti értékű autóknál éri meg, egy olcsóbb, de új autóra már kevésbé, mert a max(10%, 100.000)-es cascokkal szemben akkor éri meg, ha a javítás értéke eléri a 2.000.000 Ft-ot. Kétmillióból szerintem egész sok alkatrészt lehet cserélni egy Vitarán...

Nekem a kocsim jóindulattal 2millió.. de ha újabbat akarnék venni az borsosabb lenne még használtan is… de: szívó benzin, semmi extra.. és a teljes körű cascom 35000/év… budapesti lakcímmel.. igaz baleset nélkül szerencsére.. nekem ennyit megér. Itt is pikkpakk összejöhet 1 millás számla

@nar tapasztalatom alapján nem az ilyen oldalakon megadott adatok az igazán kritikusak. Persze így is para lehet, ha félted mondjuk a telefonszámodat, vagy különösen a címedet, de a cím se feltétlenül azonosítja be, hogy te most ott is laksz-e, vagy munkába rendelted, neadjisten már ott se dolgozol 3 éve...

Persze ettől még forró téma, csak arra utalok, hogy a név és az e-mail cím is anonimizálható (konkrétan: eldobható e-mail, kamu név), mást meg nem tudom, kell-e megadni...gyorsan lecsekkoltam a 2017 óta nem használt regisztrációmat egy F betűs pizzériánál, a felsoroltakon kívül más nem volt. Töröltem is a címeket

Esetleg még a bankkártya lehet ilyen forró, de azt meg alap hogy csak akkor rögzítjük, ha nagyon muszáj...amúgy a böngésződben biztonságban van, de jobb félni mint megijedni.

Úgyhogy nagyon jó gondolat volt az adatbiztonság, de talán ponz itt még megúszhatós a történet.

A szaladgalos autonk nincs 2 millio forint értékű és ilyen cascot kötöttünk rá. Két éve még 100e Ft volt az önrész. Egyértelműen e miatt választottuk az Allianz ajánlatát.

Kötelező náluk van, CASCO egy alkusz cég honlapja alapján irreálisan drágább náluk, mint ahol most vagyok (100 ezer a különbség). Allianz saját kalkulátora is ugyanannyit írt.
Arra volt dolgom, eszembe jutott, beugrottam hát megkérdezni, hogy nem kell nekik egy CASCO biztosítás normális áron, ha már a kötelezőre ilyen jó árat mondtak? Számol-számol a pasas, még több jött ki neki, mint az oldalukon.
Elkérte az adatokat, mondta kalkuláltat már egy egyedi ajánlatot, nagyobb értékű kocsiknál szoktak tudni adni kedvezményt. Persze nem küldött ajánlatot, átkötöttem máshová.
Összegezve: a 200 ezres fix önrészt sokallom, és egy 10+ milliós autóra mocskos drága ajánlatot adtak. Neked ezek szerint mázlid volt.
Így maradtam ott, ahol a lakásbiztosításom is van.. Valami UNIQ.. a biztosító neve 🙂

A vezetéstechnikai videó a kötelezô díját csökkenti.
Tök jó az új fix önrészes casco, csak kár, hogy az éves díja közel duplája a százalékos önrészesnek.
A többi stimmel

Lehet, egyszerre kötöttem. Viszont az ügynök addig kattingatott, hogy vagy 10-15%-kal olcsóbb lett a casco, mint az Allianz saját oldalán, amit kalkuláltam.

Mint említettem, egyébként is az Allianz volt a legolcsóbb egy másik mellett, éves szinten volt 10 ezer forint különbség, tehát hülyeség az a megállapítás, hogy dupla annyiba kerül.

Maximum neked.

Az egyik biztosító a legolcsóbb a vidéki harminc év alattiaknak, a másik a legolcsóbb a nagyértékű autóknál, a harmadik az elektromos autókra ad jó árat, a negyedik a budapesti 45 év felettieknek és így tovább.

Erről eszembe jutnak mindenféle okosságok:

Régen még mindenféle melegételutalványokkal fizettünk az ebédért, aminek elvileg ugye nem volt szabad többe kerülnie mint a kp. fizetésnek. Ez így is volt, de ha az étterem saját kártyájával fizettünk akkor arra adhatott 10% kedvezményt. Azt a kártyát pedig csakis kp. lehetett feltölteni.

Ennél persze csak az volt egyszerűbb az egyik belvárosi önkiszolgáló étteremben, hogy aki magyarul beszélt kapásból kapta a 10% kedvezményt.

De vannak reptérre személyeket szállító cégek, amik nem taxik, nem is személyszállítást végeznek, mert ugye annak hatósági ára van. Hanem autót lehet tőlük bérelni sofőrrel arra a kb. 1 órára. Kihozzák az autót házhoz, és a reptéren adhatod le söfőröstül.

"Ugyanez a booking.com-mal és társaival. Kényelmes ott rányomni az ajánlatra, csak éppen a hotel saját oldalán ugyanaz 10-15%-kal olcsóbb."
Így igaz!
Ráadásul olyan szobát is tudsz közvetlenül a szállodánál foglalni, ami a "bookingon" esetleg el sem érhető!
De más előnyöket (pl. ingyen koktél, szobai bekészítés, etc.) is kaphatsz ebben az esetben!
Legutóbb pezsgő bekészítés várt a szobában. Épp szülinapom volt. Pont "betalált". 🙂

Cristo úgy casco-jával valakinek gyakorlati tapasztalata?

Nekem is Allianz volt Magyarországon, 10% önrésszel. Amikor a teherautó bevágta a Octaviám ablakát, 110000 Ft volt a szélvédőcsere. 100000-at a biztosító állt, a 10000 Ft önrészt meg véletlenül pont megkaptam a Skoda szervíztől partner kedvezményként. Ezt azért mondom, mert ilyen kisebb hibáknál az önrész sem mindig fizetendő. Nem tudom, hogy van Magyarországon a Casco kategóriaés C0-ban voltam, talán ott nincs mínusz, így a kár miatt lejjebb sem mentem.

Sziasztok! Nagyon off, de sürgős segítség kellene.
Ismerősömre múlt héten melegített rá egy közvetítő három banki terméket (egy unitlinked, kettő más marhaság) Sajnos későn kérdezett meg. Befizette a kezdő részleteket. Mondtam neki hogy azonnal mondjon fel mindent. A banknál azt a tájékoztatást kapta, hogy csak a közvetítő mondhatja fel. Ez tényleg így van? Egy óra múlva akar beszélni a közvetítő, hogy mivel nem vagyunk elégedettek...

@henriksen de ha a hotel vezetőjét kérdezed, akkor legyél jófej, és eszedbe se jusson a bookingon foglalni 😉

"A malacok meg vannak győződve, hogy a szállásuk ingyen van, és még kaját is kapnak."

@zoli85 mindenki: ha már megvan a casco, a kis kárt akkor is inkább zsebből fizetjük, mert sajnáljuk a bónuszt – ezt nyugodtan hozzászámolhatjuk a casco díjához! Aztán ha a harmadik, zsebből fizetett kár után jövünk rá, hogy jobb lett volna már az elsőtől kezdve igényt tartani a kárrendezésre, nem gondolhatjuk meg magunkat. Régi olcsó autóra ugyan a casco is olcsó, de egy nagyobb kárt igen hamar GTK-nak minősít a biztosító, úgyhogy a javítás helyett meg kell elégednünk a maradványértékkel – tehát az olcsó casco annyit is ér.

Booking.com
Nem mindig olcsóbb, van olyan hotel ami csak bookingon hirdet.
Vagy éppen a booking.com ad kedvezményt az árból (az nem biztos h tényleg kedvezmény-e) szóval nem biztos h ez mindig igen. Persze nagyobb szálloda(láncok) esetén érdemes megnézni a saját weblapjukat.

>Az Allianznál ilyen volt egy vezetéstechnikai videó, annak megnézésével is olcsóbbá vált a biztosítás.

netrisken be lehet pipálni sok egyéb mellett, de 2008-as 210 LE Mustangra már nem kötnek cascot..
2009-2012 230-305 LE 3.0-3.5-3.7e ccm autóra meg 150-200e az éves teljeskörű. azt nem is néztem csak lopás cascot lehet-e most kötni. volt amikor a régebbi kocsimra 500eFt/év lett volna, két év múlva volt 100ezres szintű ajánlat.

Akinek meg fűthető szélvédője van annak simán duplája egy szélvédő csere.

booking, amiket foglaltam nem volt olcsóbb a saját oldalon (már az a pár amit megnéztem), viszont inkább olyat olvastam, hogy a bookingon a rosszabb szobákat adják el.

Tavaly nem akartam hinni a szememnek amikor a hotel saját honlapján volt a legdrágább az ajánlat. Ja, a legolcsóbb meg a bookingon volt, úgyhogy ugyanannyiból superior szobát foglaltunk. Amugy meg egy szuper hotel volt, minden fillért megért.

@gabor Persze, ilyen is van. Van, aki ért hozzá, van aki .... kevésbé.

@Gabor
Hasonló tapasztalatom van. Megnéztem a helyet, ahol tavaly voltunk, hogy idén is elmennénk oda. A szálloda oldalán a "kérjen egyedi ajánlatot" a sima listaár volt. Szálláskereső oldalon meg volt jobb ajánlat. Utóbbinál fizettem be.

A booking.com-nak a legfőbb előnye a könnyű lemondhatóság, illetve volt hogy utánajártam mennyi lenne közvetlenül a foglalás, volt hogy közvetlenül foglaltam, de van hogy nem is olcsóbb. Alkudozni meg nem fogok. Az is előfordul, hogy a szállásadóval korlátozott a nyelvi kommunikációnk, pl. mert olyan ország, aminek egyáltalán nem tudjuk a nyelvét, a szállásadó meg nem vagy alig tud angolul, foglalni meg csak telefonon lehetne nála ha nem valami közvetítő oldal, booking.com-on meg már a lényeges dolgok tisztázódnak, ott már nyelvi problémák mellett is megoldjuk.

Meg volt olyan szállás is, ahová csak közvetítőkön keresztül lehetett foglalni.

Nyilván ha a szállásadó azt mondja, hogy ha legközelebb ugyanide jövünk, hívjam fel és tud jobb ajánlatot adni, akkor felhívom.

Allianznál van a Miklós által említett fix 200ezresnél kisebb önrész is. 75.000 Ft és 150.000 Ft önrész 15M Ft járműérték alatt választható. Éppen nemrég változott, eddig 50.000 és 100.000 Ft volt.
Érdemes az önrész könnyítéseket is megnézni ( pl. van olyan biztosító ahol elemi kárnál és üvegkárnál 0 Ft az önrész.
Szempont lehet még, hogy hány éves kortól és mely alkatrészeket avultatják; hány %-tól veszik totálkárosra az autót, mi a pontos területi hatály, stb. Szóval van sok egyéb megfontolandó szempont, bár kétségtelen, hogy nagy értékű autónál jól hangzik ha nem vonják le a 10% önrészt. Ezt az Allianzon kívül a Porsche biztosító vállalja még be, más nincs a magyar piacon.

Bocsi az off-ért.
Állampapír vásárlásnál az állam elengedi a tranzakciós illetéket. Jól értelmezem, hogy ez azt jelenti, hogy ha a számlámról az államkincstárnak utalok az 0 forint kéne, hogy legyen? Nemrég vásároltam 3m-ért papírt és hónap végén kaptam az utalásra majd 10000 minuszt. 🙁

Szélvédőcsere:

- Saját zseb vagy Casco?
- Casco. De miért számít?
- Saját zsebre 16.000 Ft (kb. 15 éve), cascora 75.000... de adunk kedvezményt belőle az önrész erejéig. 😀

@kovacs-tivald

"Érdekes tipp, de ahogy számolom, tényleg csak nagyobb, 10 millió Ft feletti értékű autóknál éri meg, egy olcsóbb, de új autóra már kevésbé, mert a max(10%, 100.000)-es cascokkal szemben akkor éri meg, ha a javítás értéke eléri a 2.000.000 Ft-ot. Kétmillióból szerintem egész sok alkatrészt lehet cserélni egy Vitarán…"

Nézegettél mostanában új autókat? 😀 Pl. a Vitara ára is alulról szagolja az ibo... akarom mondani a 10 millát. 😀

Allianznál kisebb értékű autókra 50/100 eFt-os önrészek voltak (10+ éve, azóta azért volt némi infláció), 03.01-től 75 / 125 eFt az önrészesedés. 15 MFt feletti újkori értékűekre min.200 eFt (drágább autókra akár még nagyobb).
A kedvezményekre lehet ráhatása az ügynöknek, gondolom nem nagy meglepetés, hogy a jutaléka rovására ad kedvezményt (kisebb jutalékalapra kisebb jutalékkulcs).
Nyilván az új autó jó célpiac: az új autóra még jobban vigyáznak jellemzően, kevesebb panasz van az amortizáció miatt (14 éves autómra miért nem új gyári karosszériaelemet kapok?!?, stb), ráadásul keresztértékesítés szempontjából is jobb lehetőség.
Én csak 10 éve dolgozok itt, Cascos kárnál ügyfeleim nem nagyon panaszkodtak, az utóbbi években inkább az volt a kérdés, hogy tényleg ilyen sok volt a javítás és ezt kifizettük?
Az ügynök is olyan, mint a fodrász: Van jó és rossz is, neked kell jól választani!

Náluk volt mindenem, kgfb, casco, egészségpénztár, nyugdíjpénztár, lakásbiztosítás. Aztán olyan sebességgel ment el mellettük az élet minden szempontból (IT, költségek, hozzáállás, kommunikáció), hogy soha többet Allianz.

Miklós, az elsőbiztosítást próbáltad már? Elküldik kb egy tucat biztosító árát, cascora és kötelezőre is. Segítenek a kárrendezésben, évfordulóra újraszamoljak az árakat.
Mi is épp biztosítás+casco előtt állunk az Allianzt néztem én is. Micsoda véletlen, hogy most cikkezel erről... 🙂

@ Kriszto

Fenti kérdezőnek a válasz, igen van tapasztalatom részben az új és főleg a régi Cristo használati alapú cascoval.
Nekem az évi 15.000 km-es futással, 4 éves Toyota Corolla hybrid kocsira fix 200eFt önrésszel pont határeset hogy megéri-e ha csak az éves díjat nézem. De bármikor ki lehet lépni, így ha tovább nőne a havi km futásom ki tudok lépni, csak az egyenleget ( min pár ezer feltöltés) kell lefogyasztani. Egyértelműen a 12-15 ekm futás alatti éri meg, de ilyen kocsi is akad bőven, vagy ha nincs 10 éves Bónuszod máshol.

Ami viszont mindenképpen feléjük billentette a mérleget az az ügyfélközpontú hozzáállás.
- nem szórakoznak mindenféle rejtett kedvezményel vagy pofátlan kárrendezéssel. Egyértelmű a díjszabás, nincs bónus se malus, csak 23 év alatti sofőrre (statisztikailag jelentős kockázat) van egy kis felár.
- ha kár van átveszik a javítás szervezést, akár pick up vagy…

@kriszto

Folyt:
Pickup érts hozzák viszik a kishibás kocsit vagy egyéb kedvezménnyel ami választható, pl javító szervíz által részben átvállalt önrész, vagy korábbi kis sérülés ingyenes javítása stb segítenek. Mindezt azzal érik el, hogy a hivatalos szervizeket versenyeztetik. Jómagam is csak azzal 80eFt-ot spórolok hogy útba eső vidéki márkaszervizben csináltatom meg az esedékes nagyobb szervizt, nem szomszéd de drága márkaszervizben.

Akinek 200e Ft fix önrész sok van 100e Ft-os is de ott picivel drágább a futás alapú díj, illetve van kvázi csak lopás biztosítási opció is.

Ha kell még infó kérdezzetek.

@tip .... tény hogy kisebb dolgokat nem cascora csináltattam de az éves szinten tényleg nem volt nagy tétel.. a maraványértéket bevallom, nem vágom hogy van. A kocsi leginkább a műszaki tartalma miatt enni meg mert b10es bóbuszban vagyok kgfb-nél. Egyébént máshol se lenne sokkal több, max pár ezer forinttal. 10éve a kocsi amúgy.

Csak érdekességként, az én 2019-től gyártott autómra 2021 ősszel a gyári lámpa kb. 500e volt, kedvezménnyel 450e, bontóból itthon 200e, bontóból külföldről 80e. Utóbbi lett, hibátlan, ráadásul környezetvédelmi szempontból is jobb. A milliós tételek listaáron jönnek össze. Mondjuk nekem nem prémium autóm van, ez igaz.

Kisebb szállásoknál lehet olyan, hogy nincs külön foglalási mód, nem alkalmaznak recepcióst, stb. csak a bookingot használják, ott nem kerülheted ki.
A kajafutárok létét értem, ők szolgáltatást nyújtanak, kihozzák a kaját (és ezzel személyzetet, autót spórolnak az étteremnek), de a bookingot és társait nem értem. Azok színtiszta maffia, puszta védelmi pénz, amit beszednek. Egy szállásadó ma már nem teheti meg, hogy nem regisztrál a bookingra, különben éhen hal. De mivel mindenki regisztrált ott, ezért előnye sincs, a bookingnak nincs hozzáadott értéke. Ahol lehet, tedd meg, hogy magát a szálláshelyet keresed, mind a két fél jobban jár vele

@mokuscic kérdés, hogy mit írt alá az ismerősöd. Főszabályként:

[[5] Az életbiztosítási szerződés szerződőjét megillető elállási jogra, annak jogkövetkezményeire, és az elállásról való tájékoztatásra irányadó uniós jog releváns rendelkezései a következők:

a) a tagállamok kötelesek előírni, hogy a szerződő az életbiztosítási szerződés megkötéséről való tájékoztatás kézhezvételétől számított 14 és 30 nap közé eső határidőt kapjon az elállásra,
b) az elállás azzal a következménnyel jár, hogy a szerződő mentesül a szerződésből származó minden jövőbeni kötelezettsége alól,
c) az elállás egyéb jogkövetkezményeit és feltételeit, különös tekintettel arra a módra, ahogyan a szerződőt a szerződés megkötéséről értesítik, a szerződésre alkalmazandó jog írja elő,
d) az elállási jog gyakorlásának részletes szabályairól a szerződőt a szerződés megkötése előtt tájékoztatni kell.

@mokuscic azért azt hozzátenném, hogy Magyarországon az EU-s jogokat nem igazán szokták betartani, e fórum gazdája sem tekinti az EU-s jogot kötelező érvényűnek (lásd devizahitelek). Szóval bármi lehet...

Tavaly a Cristo mindent vert árban. Idén sajnos brutálisan megdrágult (percdíj helyett km alapú elszámolás van, és autópályán járok dolgozni - városi tötymörgés olcsó). Még így is olcsóbb bármi másnál. Nincs % önrész, És nincs éves hűség, ha elfogyott a pár ezer forintos egyenleg, vége.

Én régi autóval most váltok KÖBE-ről Allianz-ra, kb. 15k-val olcsóbb, mint a KÖBE 20%-kal emelt ajánlata, fix 75k az önrész. A poén, hogy az alkuszi kalkulátor oldalon a KÖBE 70%-ot (!) akart emelni, ha újrakötöttem volna.

Vállalati kedvezményes-pontgyűjtős oldalon át nekem a booking.com, hotel.com érte meg. Arra is érdemes figyelni, hogy ad-e és milyen határidőt ad a módosításra, lemondásra, mert direktben a szállás lehet, hogy alapból semmilyet (hiszen nekik az éri meg, hogy beintenek, hogy így jártál, kiscsákó).
Tudom, hogy sokan megnézik a bookingon, aztán lefoglalják közvetlenül, csak ha reklamálnod kell stb., akkor lehet, hogy hirtelen elfelejtenek angolul vagy az angol nyelvű feltételek hirtelen csak „tájékoztató jellegűek". 🙂

@kovacs-tivald : "Kétmillióból szerintem egész sok alkatrészt lehet cserélni egy Vitarán…"
Csak meg ne lepődj...
A Vitara elég fapados valóban, de mondjuk egy okos xeon-os ledes fényszóró még egy Renault-ban is 600+ tétel lehet.
Ha rendesen megtörik az autót (ütközéstől oldalra dől vagy elől komolyabb sérülés, az bizony a 2.000.000 - gazdasági totálkár közötti sávban fog mozogni már egy alsókategóriás Clió/Yaris méretű gép esetében is.

@lajafix ez utóbbi azért elég durva kijelentés, hogy indoklás nélkül, megalapozottan dobáljuk.

Habár engem speciel pont érdekelne részletesebben, azért nyugtass meg hogy nem te vagy Graphite álnéven...

@lajafix sajnos az első hozzászólásom nem jelent meg, így a második kicsit vicces. Szóval elvileg 30 napig fel lehet mondani indoklás nélkül az EU-ban az életbiztosítási szerződéseket.

@zoli85 alkalomadtán kérdezd meg a biztosítót, hogy szerinte mennyit ér a kocsid. Mert annál drágább javítást biztosan nem fognak fizetni (az olcsókat meg azért nem, mert az önként fizeted zsebből). A casco egy szerencsejáték, amiben akkor nyersz, ha megtöröd az autót. Csakhogy a nyeremény folyamatosan csökken, ahogy csökken a biztosított autó értéke. Ezt általában figyelmen kívül hagyja az ügyfél, amikor azt hiszi, hogy megéri a régi autó cascoja, hiszen olyan alacsony lett a díja.

@alkusz "....hogy hány éves kortól és mely alkatrészeket avultatják"

Ez a leges legnagyobb kabinetkérdés!!!!
Tökéletesen életszerűtlen, hogy ha a mondjuk 8 éves autódon betörik a szélvédő, akkor egy 8 éves szélvédőt fogsz beépíttetni. Nyilvánvaló, hogy egy új szélvédőt kap az autód, a biztosító pedig a "káron szerzés tilalmára" hivatkozva egy 8 éves szélvédő árát fogja kifizetni. Az avultatás intézménye az én véleményem szerint egy legalizált rablás.
A másik ilyesmi a gazdasági totálkár intézménye. Az 1 milliós autón saját zsebből pöpecül megcsináltak egy kárt 120-ért, amit előtte a biztosító gazdasági totálkárnak minősített...

"Adócsaló, egy nőismerősnek meghúzták az autó oldalát, de a vétkes nem akarta elismerni, addig fenyegette a nőt, amíg az adott betétlapot."

Ilyenkor rendőrt hívunk.

Én azt nem tartom jó tanácsnak, hogy 1.5 milliós autóra ne kössünk Casco-t. Lehet, hogy Neked ez a napi bevételed, de azért nem ez a jellemző. Különösen a karosszéria-javítás igen drága művelet, kis területű sérülést is megszámítanak többszázezer forintért.

A biztosító első körös kártérítési ajánlata általában a számla 40-50%-ra elegendő. A megoldás az ún. alternatív számlás javítás kérése, ekkor viszont minden ügyintézést a szervízre kell bízni, abba nem érdemes beleszólni.

Autólopásnál sem rossz, ha van. Tudom, ide főleg dúsgazdag vállalkozók kommentelnek de azért nem mindenki tud kicsapni egy új kocsit másnap.

@asidotus
Az az előnye a bookingnak, hogy egy helyen tudsz szállást, szállásokat keresni egy-egy környékre. Ha nem lenne booking vagy más hasonló, akkor sokkal macerásabb lenne egyenként a szálláshelyeket felkutatni, akár összevetni, kiválasztani, a foglaltságnak is külön kellene utánajárnod. A szállásadónak is előny ez, mert egyébként töredék akkora forgalma lenne, de úgy egyáltalán kevesebb szállást foglalnának összesen is az emberek, vagy amúgy többen utazási irodán keresztül tennék, ahol szintén közvetítő akaszt jutalékot.

Sziasztok,
Nem reklám, inkább csak saját véleményemet közlöm az én casco biztosításommal kapcsolatban.
Jelenleg egy használat alapú Casco biztosításom van a Cristo Casco. Egy telemetria eszköz alapján határozzák meg a megtett utat, valamint ez a kütyü segít abban, hogy jelezzen neked hogy fizetős zónába értél és indítani akarsz-e parkolás. Valamint, ami a legjobb, hogy le is állítja azt, ha elindul az autód. Ez a kütyü tud még minimális autó diganosztikát is, jelzi ha valami gond lenne az autóddal is.
Vissza a cascora, két csomag van van egy Stay csomag, ami csak az álló autót biztosíthatod minimális összegért, valamint ennek a kiterjesztéseként a move csomag, ami egy teljes értékü casco biztosítás.

@avul
Ezzel csakis egyetérteni tudok.
De ez nem is csak autókra igaz. Ha ellopják a tévémet, hiába 10 éves, én csak újat tudok venni helyette (legalábbis számlára), ergo pont nem érek vele semmit, hogyha a 10 éves árát fizetik ki.
Az eredeti állapotot kéne visszaállítani, ezt én értem, de az eredeti állapot hogy volt egy tökéletes (8 éves) autóm vagy egy tökéletes (10 éves) TV-m. Én egy tökéletes autót/TV-t szeretnék kapni, mert az az eredeti állapot.

Valójában, nemhogy avultatni nem engednék, hanem még plusz térítendő kárnak minősíteném azt is hogy egy tökéletes állapotú 2 éves autó ér mondjuk 10 millió forintot, a 3 millióból kijavított pedig már csak 8-at, hiszen sérült a karosszéria. Sőt, valójában lehet, hogy ha olyan mértékben sérült, selejtezni kéne, nem javítgatni...

@avul Sőt, igazából én autó esetén azt mondanám, hogy nem is adnék pénzt.
Ugyanis arra kötöm a biztosítást, hogy ha bármi történik, álljon vissza a megelőző állapot. Tehát ha a 8 éves autón betörik a gyári szélvédő, akkor oldják meg hogy legyen rajta szélvédő. Gyári, hibátlan. Hogy azt egy 5 évesen hátulról TK-ra tört autóból rakják át, vagy nem, az legyen az ő gondjuk.
Vagy ha TK-ra tört a 6 éves autóm, akkor adjanak egy ugyanolyan állapotú 6 évest.

Oldják meg.

A kár előtt nekem volt egy hibátlan autóm, a végén egy ugyanolyan állapotút akarok kapni. Az mitől "káron szerzés", hogy ha egy 1 milliót érő használt autóban a gyári új lámpa 500 ezer? Volt egy jó autóm, lett egy jó autóm. Ettől nem tudom többért eladni, ugyanúgy 1 milliót ér mint a régi lámpával... Javítsák ki, az árát boltolják le, engem nem izgat hogy és mennyiért, csak legyen olyan mint előtte.

Cikkgyűjtemény
Új vagy az oldalon? A gombra kattintva találod az eddigi fontosabb cikkek gyűjteményét téma szerint.
Megnézem!
Keresés
Kövess minket
facebook
youtube
Hirdetés
Támogatás
Ha szeretnéd, van lehetőséged anyagilag is támogatni a munkánkat.

Átutalással a Raiffeisen Bank 12020407-01558219-00100002 számlaszámra a Kiszámoló Egyesület részére. A közlemény "Támogatás" (fontos!)
Bankkártyás támogatási lehetőség hamarosan. Köszönjük, ha érdemesnek tartasz bennünket a támogatásra.
Archívum

Archívum

crossmenu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram