Az elszabadult hajóágyú

2025-02-06
Oszd meg ismerőseiddel a cikket: 

A frissen megválasztott politikusok esetén az első száz nap után szokás mérleget vonni, hogy mit csinált és mit tartott meg a választási ígéreteiből.

Donald Trump esetén képtelenség ennyi időt várni, az elmúlt két hétben több dolgot mondott és csinált, mint egy átlagos elnök a négyéves ciklusa alatt.

Ami lehetne jó hír, ha nem a legfélelmetesebb vagy agyzsibasztóbb dolgokról lenne szó és jót lehetne nevetni ennek az embernek a képtelen állításain, ha nem ő lenne az Egyesült Államok elnöke.

A mindenféle amerikai tévéshow-k most lubickolnak a témákban, nem kell vért izzadniuk a szövegíróknak, hogy napról-napra valami képtelen és vicces dolgot találjanak ki, elég minden nap csak bejátszani azt, amit aznap éppen Trump mondott, mert akkora blődségeket mond és csinál, hogy azok tényleg nagyon viccesek és csak nevetni lehet rajtuk.

A közönség hangosan hahotázik napról-napra, de azért ez nagyon kemény dolog, a világ legnagyobb gazdaságát vezeti az az ember, aki nemcsak teljes képtelenségeket talál ki minden külső kontroll nélkül, de azonnal hangosan ki is mondja a maga gyakran összefüggéstelen módján.

Ha nem követed a híreket, érdemes összefoglalni, miket csinált az elmúlt két hétben és két napban.

Átkeresztelte a Mexikói öblöt Amerikai öböllé.

Megfenyegette Grönlandot és Panamát, hogy ha kell, fegyverrel foglalják el őket. Grönland egyszerűen kell neki, vagy megveszi, vagy ha nem adják, akkor elveszi. Panama pedig negyvenhét éve kapta vissza a csatornát, amit az amerikaiak készítettek ugyan és használtak utána ingyen 63 évig, de mégiscsak Panama területén. Ezt akarta visszavenni erővel Trump.

Kanada pedig akkor tenné a legjobban, ha belépne az Egyesült Államokba.

Trump három nap alatt sikerrel lerombolta azt az imázst, amit az amerikai külügy negyven éven át építgetett, miszerint az Egyesült Államok nem egy agresszor, amelyik visszaél a hatalmával és kisebb népeket fenyeget, hanem kizárólag valakik mellett lép be egy konfliktusba és nem haszonszerzésből. Most már mindenki újra tudhatja az egész világon, hogy az USA egy agresszív malac, amelyik bárkitől elvesz bármit, ha szüksége van rá. Éppen most löki Trump a komplett Globális Délt az oroszok és kínaiak kezébe, mert ha így bánik a szövetségeseivel és barátaival az USA, akkor ki akar a befolyása alatt lenni?

Nehéz lesz számonkérni az orosz agressziót esetleg Taiwan elfoglalását, ha Trump ilyen bocsánat, de baromságokat beszél minden kontroll nélkül. Miben különbözik Ukrajna elfoglalása Panama elfoglalásától?

Azonnali vámot jelentett be Mexikó, Kanada és Kína ellen, majd két nap múlva Mexikó és Kanadával szemben egy hónapra elhalasztotta a 25%-os vámot.

Az indok? Jön a sok bevándorló és a kábítószer Mexikóból és Kanadából. Akinek fele annyi esze van, mint egy marék molylepkének, ránéz a térképre és látja, hogy Kanadát három irányból óceán vagy tenger veszi körül, így nyilván nem onnan jönnek a bevándorlók. A kábítószereknek pedig jóval kevesebb, mint 1%-a jön a kanadai határon keresztül.

De a tények soha nem zavarták Trumpot.

Most Mexikó tízezer katonát rendelt a határra, kár, hogy a kábítószer zöme a teherforgalommal érkezik az Egyesült Államokba, így ez sem más, mint pótcselekvés egy félnótás megnyugtatására. Napi(!!) kétmilliárd dollár körül van a külkereskedelmi forgalom a három ország között, a legegyszerűbb konténerekben, az áru közé elrejtve szállítani a drogot.

A zöldség és gyümölcs 46%-a jön Mexikóból, a faanyag és a kőolaj nagy része is Kanadából és Mexikóból származik, ha ezekre 25%-os vámot vet ki ez a mindenhez is értő elnök, akkor nem kell még közgazdásznak sem lenni ahhoz, hogy az ember felfogja, hogy ennyivel drágulni fog minden a piacon.

Miért? A megvámolt termékek esetén ez egyértelmű, 25%-kal magasabb lesz a bekerülési ára. Ha pedig van hasonló termék, amit az USA-ban állítanak elő, miért ne emeljék fel az árát, ha a helyettesítő termék ára is felemelkedett?

Trump a végletekig egyszerű gondolkodásával azt hiszi, ha vámot rak minden termékre, akkor a cégek majd az Egyesült Államokban fognak üzemeket nyitni, tehát sok lesz a munka és sokat fognak keresni a munkások.

Első kérdés, hogy eleve miért vitték el a termelést az Egyesült Államokból? Mert máshol olcsóbban le tudták gyártani ugyanazt a terméket. Ha vissza kell vinni a termelést, akkor csak ezért is nagyon meg fog drágulni minden.

A másik kérdés, hogy ki fog dolgozni ezekben a gyárakban? Az amerikai munkanélküliség aránya a gyakorlati  munkaerőhiányt jelentő 5% alatt van bőven (jelenleg 4,1%), azaz majdnem teljes foglalkoztatottság van. Honnan lesz ember ezekben a gyárakban?

A harmadik kérdés, hogy mi lesz az amerikai termékekkel, amit külföldre akarnak eladni, ha a a megcélzott államok is vámot vetnek ki az amerikai termékekre? Egy vámháborúban csak vesztesek vannak, mindenki rosszul jár, mindenki mindent drágábban vesz, a külföldre termelő cégek tönkremennek, a célpiac pedig hiányt fog szenvedni az eddig külföldről vásárolt termékekből.

A sok vidéki egyszerű ember gyorsan meg fog lepődni, ha mindennek felmegy az ára a boltokban 10-15%-kal a vámháború miatt. Zokogva fogják majd visszasírni a Biden alatti 2,7%-os inflációt, ami miatt Trumpra szavaztak.

Arról nem is beszélve, hogy nem lehet egy vámintézkedést máról holnapra bevezetni. A kínai árura kivetett 10%-os vámot nem vonta vissza Trump, most hegyekben állnak a kínai online rendelt csomagok a raktárakban, mert nem veszi át őket az amerikai postai szolgáltató, mert egyik napról a másikra vámot kellene rájuk fizetni, de senki nem tudja, hogy hogyan kellene kivitelezni. (Eddig nyolcszáz dollárig nem kellett vámoltatni a csomagokat, ezt egy nap alatt eltörölték.)

(Update: azóta visszavonták a rendelkezést a csomagokkal kapcsolatban, mert rájöttek, hogy ezt igy nem lehet. Először kellene gondolkodni és utána cselekedni, de a gondolkodás úgy tűnik, mostanában nem az elnök sajátja...)

Terrorszervezetnek nyílvánitotta a drogbandákat, hogy bármelyik országban lebombázhassa őket az amerikai hadsereg. Arra nem gondolt, mi lesz, ha ezek a drogbandák bepöccenek és tényleg terrorcselekményeket fognak végrehajtani bosszúból az Egyesült Államokban. Aki be tud csempészni ötven tonna kokaint, be tud csempészni néhány kilogramm robbanószert is. Vajon mit fog tenni Trump, ha New York olyan veszélyes hellyé válik, mint amilyen Kolumbia volt?

Átírta az állampolgársághoz való jogot, most már nem lesz automatikusan állampolgár az, aki az USA területén születik. Hogy erről az Alkotmány rendelkezik, amit nem lehet felülírni egy elnöki rendelettel? Kit érdekel?

Kiadta az összes kormányzati dolgozó minden személyes és fizetési adatát Elon Musknak, aki még csak nem is állami alkalmazott, sőt teljes hozzáférést adott neki a legérzékenyebb állami számítógépes rendszerekehez. Hogy ezzel minden adatvédelmi törvényt áthágott? Sőt, olyan dolgokat tett meg, amit még az elnök sem tehetett volna meg, például megszavazott kifizetések leállítása. Megint csak kit érdekel?

Ez a másik zseni kitalálta, hogy évi kétezer milliárddal lehet csökkenteni a szövetségi kiadásokat, ami azért mókás összeg, mert ennél jóval kevesebbet fizetnek az összes állami alkalmazottnak együttvéve, vagyis ha senki nem maradna, akkor se lehetne ennyi pénzt megspórolni. Most éppen a CIA küldött ajánlatot az összes alkalmazottjának, hogy aki akar, kiléphet nyolchavi fizetéssel. Ami remek, ha spórolni akarunk, de nem biztos, hogy az ország biztonságának jót tesz, ha mindenki otthagyja a CIA-t, aki kicsit is ért a szakmájához.

Trump kiléptette az országot az Egészségügyi Világszervezetből, a klíma egyezményből, de még az Emberi Jogok Tanácsából is. Megszűntették a legtöbb tudományos kutatás támogatását és ideiglenesen lelőttek nyolcezer weboldalt, amíg át nem vizsgálják őket, hogy vannak-e rajtuk olyan szavak, mint gender vagy támogatják-e a társadalmi sokszínűséget, ami üldözendő lett.

Trump beszántotta a USAID programot is. Az indok? 50 millió dollárért szállítottak óvszert a Hamasznak. Majd egy héttel később már százmillió dollárt mondott. Vajon szállítottak egy darab óvszert is a Közel-Keletre a USAID keretében az elmúlt három évben? Nem, egy darabot sem. (Afrikába szállítottak, 7,1 millió dollárért.) S a Políticot sem tamogatták "dollár milliókkal", mindössze előfizetést vásároltak tőlük néhány tízezer dollárért.

Megint ostobaságot beszélt és ostoba módon döntött, senkit nem megkérdezve róla? Igen.

Egyetlen mozdulattal beszántott egy 1961 óta működő intézményt, ami a legtöbbet tette az Egyesült Államok pozitív nemzetközi megítéléséért, nem beszélve a rengeteg egészségügyi, élelmezési segítségről, amit ez jelentett szinte az összes afrikai és egyéb országnak. S mennyit spóroltak vele? A szövetségi kiadások kevesebb, mint egy százalékát. Kevés ember okozott ekkora kárt az Egyesült Államoknak ilyen rövid idő alatt, mint a mostani elnök és a túlmozgásos jobbkeze. De az összes diktátor vastapssal köszönti és köszöni a döntést, mert sok demokráciáért küzdő szervezetet is ellehetetlenített az ostoba döntés. Sőt, Kína és Oroszország hatalmas lehetőséget kapott, hogy átvegye az USA helyét a világ fejletlenebb régióiban, maguk mellé állítva rengeteg országot.

30 ezer bevándorlót elvisznek a kubai támaszpontra, mert az készen van, ott elfér 30 ezer ember. Ja, most éppen tizenötöt tartanak ott fogva, a csúcson 680 fogoly volt ott és háromszáz katona. Fogalma sincs, miről beszél, ennek ellenére szemrebbenés nélkül bármit belemond a kamerákba. Minden gondolkodás nélkül és senki nincs, aki felvilágosítaná, hogy amit mond, annak semmi köze a valósághoz.

S ha tényleg sikerülne a 11 millió illegális bevándorlót kitoloncolni (hogyan? mivel? honnan lesz hozzá elég ember? ha egy repülőre felfér 250 ember, hányszor kell fordulni 11 millió emberrel? negyvennégyezerszer?), akkor ki fog dolgozni az amerikai földeken, ahol most az emberek kétharmada illegális bevándorló? Az építkezéseken ki fog dolgozni? Ha nem lesz, aki leszedje az amerikai termést vagy építse az amerikai házakat, mi lesz a vásárlókkal? S mi lesz a GDP-vel?

Enyhítendő a los angeles-i vízhiányt, a parancsára a folyókba engedtek a víztárolókból 10 milliárd liter vizet. A probléma? Olyan folyókba engedték ezt a vizet, amik NEM folynak Los Angeles felé és azért lett ez a rengeteg víz félretéve, mert kellett volna a nyáron öntözni.

Nem volt EGYETLEN EMBER SEM Trump körül, aki azt mondta volna, hogy ne csináld, mert marhaság. Vagy ami talán még rosszabb, valószínűleg mondták neki, de senkire nem hallgat, ez a nárcisztikus emberek jellemző vonása.

(Ugye megvan még, hogy továbbra is az elmúlt két hét eseményeiről van szó? Minden napra jut valami agyhalál.)

Kitalálta, hogy mi lenne, ha az USA bitcoinba is tartana pénzt. Néhány éve még lehúzásnak és az emberek átverésének gondolta az egészet, azóta nagyot fordult a világ. Egyrészt a teljes kampánykiadásának felét kriptós cégek fizették, másrészt a kinevezése előtti napokban saját coinokat bocsátott ki, amin állítólag 6,5 milliárd dollárt keresett. Lehet, hogy lehúzás az egész, de ha ő is kereshet rajta milliárdokat, akkor végül is nem is olyan rossz dolog ez.

Összeütközött egy repülő és egy katonai helikopter Washington DC-ben, másnap kiállt Trump és miről beszélt?

Azért ütközött össze a két gép, mert a sokszínű társadalom program miatt, amit ő gyökerestül felszámol, alkalmatlan emberek vannak a légi irányítók között. Honnan tudja, kérdezték a riporterek. Onnan, hogy józan eszem van, szólt a szokásos nagyképű és beképzelt válasz. Komolyan, egy gyász alkalmával erről hadovált. Törpékről meg színes bőrű emberekről.

S mi volt a valódi ok? Kevés volt a légi írányítók száma és a katonai helikopter túl magasan szállt.

A saját szemeddel nézed a videót erről és nem akarod elhinni, hogy ez az ember tényleg erről beszél. S nem fake videó meg AI, hanem ez valóban az amerikai elnök, s valamiért az amerikaiak fele úgy gondolta, hogy ő a legalkalmasabb erre a posztra.

Kicsinyes bosszút állt azokon a nyomozókon és ügyészeken, akik a négy évvel ezelőtti, általa szított lázadás ügyében nyomoztak. Csak az FBI-tól ötezer embert vizsgálnak a január hatodikai esetben való részvételük miatt.

Az amerikai külügyminisztérium bejelentette, hogy az amerikai hajóknak nem kell fizetni a panamai csatorna használatáért. A panamaiak azonnal jelezték, hogy nem tudnak ilyen megállapodásról.

S a legújabb őrülete, hogy zavarják el a palesztinokat Gázából, majd ott az USA fog hoteleket felhúzni, az lesz a Közel Kelet riviérája, mert az a tengerparti terület túl értékes ahhoz, hogy a palesztinok ott éljenek. Ezt mondja az Egyesült Államok elnöke. S nem, nem lejáratós fake news, mert normális ember ilyet nem mond, egy államelnök pedig végképp nem. Trump minden további nélkül és minden kontroll és gondolkodás nélkül belemond egy ilyen dolgot a kamerákba, ami nem más, mint a színtiszta etnikai tisztogatás kijelentése, ami háborús bűncselekmény.

Komolyan, még úgy sem akarod elhinni, hogy a saját szemeddel látod.

Mint kiderült, senkivel nem egyeztetett ezzel kapcsolatban, a kormány tagjai sem tudtak semmit az egészről. S akkor nézzük meg a kabinetfőnökének, Susie Wiles arcát, amikor felfogta, hogy miről hadovál Trump éppen Gázával kapcsolatban:

Miért írtam erről?

Mert fontos tudnod róla, hogy milyen kiszámíthatatlan és nem túl okos ember vezeti a világ legerősebb nemzetét. Ha ezt az ütemet továbbra is tartja, nagyon nagy veszélyben van a világgazdaság. Ezt érdemes figyelembe venned a befektetéseid tervezése során.

 

 

 

Hozzászólások:

Csak Disqus-felhasználók léphetnek be és szólhatnak hozzá a cikkhez.
173 hozzászólás
Legrégebbi
Legújabb Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

De legalább fiatalabb nem lesz

Mint hogy pl Orbán Törökország elnöke? Vagy hogy Obama ellen fog versenyezni 25-ben? Már most szenilis csak folyamatosan beszél (még ha összefüggéstelenül is).

Mikor szembesítik vele hogy hülyeséget mondott akkor azt szokta válaszolni hogy csak viccelt

taps

A tragédia nem az, hogy Trump ennyire alkalmatlan, hanem Biden ist az volt.

A legkirívóbb példa, hogy bombákat küldött az utolsó utáni pillanatban Izraelnek, Gáza bombázására, míg a békéről hadovált a békepárti választóinak.

A minimálbér emelését szorgalmazta 15 dollárra, holott a felét sem fizetik ki a legtöbb helyen.
De a társadalmi igazságosság miatt fontos, kár, hogy füstbe ment a terv.

Az illegális bedándorlók iránt megértést tanusított, de szinte senkit nem legalizált, azt sem, aki 20éve ott élő informatikus vagy milliomos vállalkozó.

Voltak jó lépései előre (Ukrajna, környezetvédelem, egészségügy) de kevés.

A klímavédelemben az a legaggasztóbb, hogy egy 4 évig zöld átállást támogató kormányzat alatt sem sikerült visszafogni a 1,5 fokos átlaghőmérséklet-emelkedést. Tudom, ez nem csak az USA-n múlik, a fejlődő országok akarnak hasonlóan élni/fogyasztani, de ha ÍGY SEM sikerült, akkor úgyis kampec az egész, ez a Trump-féle káosz "csak" gyorsítja az elkerülhetetlent.

Igen, bár Kína szén helyett használhatna nukleáris energiát.

Így nézne ki ideális esetben az elektromos áramtermelése:

20% víz, 15% szél, 15% nap, 6% biomassza, 30% nuklerális, 4% egyéb, 10% földgáz, 0% szén

Ehelyett több, mint felerészben szenet használ.

Olvastam Trump-hívőtől kommentben, hogy ő most csalódott, mert az elnök úr nem ezeket a dolgokat ígérte (azt hiszem az ukrán fegyverszállítás kapcsán, de kb. bármire igaz). Durva hogy tényleg nagyon sokan full elhittek neki mindent a kampányban, és bíztak abban hogy "jobb lesz", jelentsen ez bármit is.

Volt, akinek a feleségét első héten kitoloncolták és rá szavazott 😀
Megérdemlik

Google jelentett negyedevest par napja, en Trump hivotol azt olvastam hogy “na latni hogy Trump mindent helyretesz”. Arra a felvetesemre, hogy mi koze ket hetnyi elnoksegnek a Google elmult negyedevehez, csak zavartan habogott ‍♂️

Létezik más hírforrás mint az MSNBC és a CNN.

Kedves Miklós!

A leírtak mind igazak, de a Demokraták megérdemelték a vereséget, mert igazából ők sem foglalkoztak a lecsúszó középosztállyal és a munkásosztállyal, hanem mindenfajta törpe minorítás kisebbség jogaival és annak kommunikálásával voltak elfoglalva pl: szexuális, testi, vallási stb... A lakhatási problémával semmit nem tudtak kezdeni, az egészségügyivel sem stb... Nem tudtak egy épkéz-láb jelöltet kiállítani, kampány közben cseréltek elnök jelöltet, mert tarthatatlan volt Biden. A Trump folyamatosan hazudozott összevissza, de legalább azt hazudta a lecsúszó rétegeknek amit hallani akartak, a demokraták még erre sem vették a fáradságot, hanem a szalonokból a laktózmentes, vegán kávét kortyolgatva hihetetlen lenézően és arrogánsan teli torokból ostobázták ezeket az embereket megfeledkezve arról, hogy az ő szavazatuk is pont annyit ér és többen vannnak, mint egy két phd-s.

Kedves Miklós!

A Rebuplikánus párton belül volt előválasztás, amit megnyert a Trump ez minősíti a pártot és annak tagjait és szavazóit, de az más téma. Ezen szikár ténynél fogva nem lehet Trumpot úgy kezelni, mintha semmi köze nem lenne ahhoz a párthoz, ami biztosítja a kongreszusi többséget számára és kiszolgálják a hatalomban. Ez egy rész-egész kapcsolat. Ugyanez igaz a demokratákra is, volt egy komplett kampánygépezet, ami nem tudta megnyerni a választást egy beteges hazudozó őrülttel szemben, aminek az okán kellene mélységesen elgondolkodni. Várható volt, hogy ezeket fogja csinálni Trump s igen, borzalom benne, hogy amiket felelőtlenül ígért azokat végre is hajtja.

Alkalmatlanok voltak a demokraták, le lettek cserélve. Alkalmatlan Trump, le lesz cserélve. Közben a pártok igazodnak válaszul a vereségre és ez így jó. Az csak nálunk van hogy a vélt legkisebb rossz van folyamatosan és nem kell senkinek igazodni.

Jogos. Ha mré mindenáron kormányváltást akartak, választhattak volna egy kevésbé pojácát.

Ez a hozzáállás rendkívül elkeserítő, "Demokraták megérdemelték a vereséget". Szóval égjen az ország, világ mert a demokraták megérdemelték a vereséget?

Elképesztő látni ezt a törzsi szellemet mindenhol, látni, hogy már semmiben sincs konszenzus.

Itthon is ez megy, valamelyik Szélsőközép előadásban hallottam:

"-Gyengül a forint? Nem baj, legalább visítanak a libsik!
-Nem működik az egészségügy? Nem baj, legalább visítanak a libsik!
-Molesztálják a gyerekeket az iskolában? Nem baj, legalább visítanak a libsik!
-Oroszország megtámadott egy független országot és ártatlan emberek halnak meg? Nem baj, legalább visítanak a libsik!"

Erre a törzsi ellentétre van felhúzva az egész politika, semmi másra.

Sajnos mindenhol ez megy, pl. az osztrákok is elhülyülnek.
Bedobták, hogy emelnék az autópályán a 130km/h-s limitet 150-re, majd ezt egyesek kritizálni merték, mert

  1. növeli a balesetveszélyt
  2. növeli az üzemanyag fogyasztást
  3. növeli a környezetszennyezést

Erre a sok okos felháborodik, hogy csak a hülye zöldek kritizálnak, nekem igenis jogom van 150-nel rohangálni. Facebook-on ilyen érveket írnak:

  1. milyen környezetszennyezés, az autópályák mentén zöld a növényzet.
  2. milyen fogyasztás növekedés, hát városban többet fogyaszt az autóm, mint az autópályán.

Nincs már józan paraszti ész, a gondolkodás helyét átvették az érzelmi reakciók.
A lényeg, hogy nekem minden jár és aki ebben akadályoz, azt el kell taposni.

Ezen az alapon lehetne a limit 80km/h is. A németeknél no-limit, és mégis alacsonyabbb a balesetek száma. De persze nyilván, aki nem ért velem egyet az náci, vagy mit is kell most használni…

Ne igyikezz már annyira, hogy megsértve érezd magad. Azt hittem, olyat csak a "woke"-ok csinálnak.
Aki a statisztikákat félremagyarázza, az nem náci, csupán elfogult.
Abból, hogy Németo-ban kisebb a közúti halálozás, még nem következik az, hogy ez a sebességkorlát hiányából fakad, sőt, a korlátlan szakaszokon 75%-kal nagyobb a halálozás, mint a korlátosokon.
És akkor a károsanyag kibocsátásról nem is beszéltünk, de az amúgy is csak zöld ármány, senki nem halt még meg légszennyezés miatt, ezt is csak felfújják.
Tehát egyik érvet sem sikerült megdönteni, csak érzelemből reagálni és a tényeket félremagyarázni egy olyan dologban, amit egyébként józan ésszel is elsőre be lehet látni.
Úgyhogy köszönöm az illusztrációt.

Ebben mondjuk igazad van.

Last edited 1 hónapja by EuropeanValues

Majd bevezetik a 150-et, de a légszennyezettség miat kibővítik az autópályák 90%-ára az IG-L rendszert és akkor mehetnek 100-al 🙂

Ne haragudj, de tartom amit írtam. Ők vesztették el a választást, méghozzá hatalomból. Meg volt minden lehetőségük, hogy olyan politikát folytassanak, ami az átlag amerikai szavazónak tetszik és ezzel megszerezve a szavazataikat megnyerjék a választást, de nem ezt tették, ott a média nagyjából kiegyensúlyozott mégis ez lett az eredmény. Ne tegyünk már úgy, hogy a Biden és Haris adminisztráció ne vétett volna súlyos hibákat. a Hibáknak meg a vereség lett a következménye. A demokratákat sem érdekelte a lecsúszó középosztály és munkásosztály Barry Sanders féle politika megbukott párton belül, ez nem törzsi gondolkodás, hanem a hibák következménye. Lehet ez csinálni és nem megérteni az egyszerű választó döntéshozatalának az okát, csak akkor ne keseregjünk azon, ha kikapunk állandóan.

Nem értek egyet. Én követtem az amerikai elnökválasztási kampányt és egyáltalán nem a leszakadó rétegek lenézéséről szólt. Sőt, a demokraták programját találta jobbnak a Goldman Sachs és Nobel-díjas közgazdászok.
Néztem az elnökjelölti vitát is Harris és Trump között, és ami hülyeséget Trump összehordott... Nem csak a kutya-macska evésről beszélek, hanem pl. olyat is mondott, hogy a demokraták engedélyezik a 9. hónap utáni abortuszt... Ami nincs és nem is lehet, mert az már gyerekgyilkosság... Lehet érvelni az abortusz ellen, de ez mégcsak nem is álhír, hanem butaság.
Amikor az egészségügyről kérdezték Trumpot, annyit tudott csak mondani, hogy "I have a concept of a plan". Az meg mi?
Biden vagy Harris lehettek rossz jelöltek, de a "demokraták lenézik a pórnépet" érv Hillary Clinton ellen állt meg, utána már nem.

Sok mindent írtál, csak az abortuszra reagálnék, mert ezt azért már én sem hittem el, de sajnos van valóságalapja. Az USA két államában (nem emlékszem, melyikben, de publikus adat) nincs az abortusznak korhatára.
Ugye ezzel az a gond, hogy kb a 7. hónap után már orvosi ellátással túlélheti a baba, tehát ilyenkor az abortusz az legjobb esetben is passzív eutanázia, egyébként meg kb azzal egy kategória, mint amikor a kukába dobják a gyereket.
A 9. hónapot meg van aki túlhordja és a teljesen liberális abortusztörvény alapján ugye ilyenkor is lehet még abortálni.

Na persze Trump urat ez nem hiszem, hogy nagyon érdekli.

Szerk: nem 2, hanem 7. Itt a forrás: https://www.axios.com/2022/05/14/abortion-state-laws-bans-roe-supreme-court

De régebben jobban utána mentem és úgy rémlik, hogy csak két államban lehet tényleg bármikor bármiért abortálni.

Last edited 1 hónapja by Mate

OK, kösz a hivatkozást!
Valóban. Amire felkaptam a fejem, az az "abortion after birth" (https://m.youtube.com/shorts/46i7CJaXlZQ), ami már nem is lehet abortusz. De igazad van, kösz a kultúrált helyreigazítást!

Ezért az abortusz szabályozása most már az egyes államok hatáskörébe tartozik. Vannak államok, amelyek szigorúbb szabályokat hoztak, és mások, amelyek lehetővé teszik az abortuszt bizonyos körülmények között. Az alábbiakban a főbb kategóriákra vonatkozó szabályok:

  1. Néhány állam, mint Kalifornia, New York és Oregon lehetővé teszi az abortuszt a terhesség nagy részében, akár 24 hétig, sőt néhány esetben még tovább is, ha az anya egészsége veszélybe kerül.
  2. Más államok, mint Texas

Akkor azt magyarázd meg, miért kaptak ki a demokraták. Nézd meg, hogy kik szavaztak Trumpra és akkor rájösz arra amit írtam. Valami oka volt, hogy nem tudták lekommunikálni a programjukat, az átlag szavazót nem érdekli a Nóbel Díjas közgazdász, merg a Goldman Sachs. Továbbra is fenntartom, hogy nem lehet megspórolni a választói attitűdök emgismerését és azok kielemzését, és nem lehet csak az értelmiségnek kommunikálni, mert annak az a vége, ami Harisé is lett.

Azt nem mondtam, hogy a demokraták jól csinálták. Nyilván nem. Pl. kapásból kellett volna egy rendes előválasztást tartaniuk, nem Bident indítani aztán meg kapkodni. Meg még sokminden mást máshogy csinálni.
Figyu, én nem tudom a választ, szerintem nincs is egyetlen helyes válasz, mert ezt minimum demográfiai csoportonként kellene vizsgálni (akinek ez a szakmája). Biztos voltak, akik tényleg rasszisták és egy fehér pasast akartak. Mások meg pont leszarták a bőrszínt és tök más okból szavaztak Trumpra.
A rossz hírem az az, hogy most ez a korszellem. Nem menteni akarom a demokratákat, távol álljon tőlem, de Trumpon kívül ott Orbán, Netanyahu, Brexit, AfD és Le Pen 20% felett... Szar időket élünk, bármi megtörténhet.

A kis embert nem érdekli semmilyen program vagy vita. Azt teszi mérlegre, hogy ő és a nukláris családja jobban él-e az elmúlt 4 év után avagy sem. Kár lenne letagadni hogy az elmúlt 5 év pont nem a vásárló erő csökkenéséről szólt, és ha az előremenetelt a liberális pártok nem tudják biztosítani, akkor pedig változást akarnak majd, legyen az szélsőjobb/populista akármi. A medián keresetnél és alatt, soha nem az elvek és meggyőződések szavaznak hanem a pénztárca. Ezek a rétegek lesznek többségben amíg világ a világ, az ekézésükkel, hogy ilyen hülyék olyan hülyék, meg pont a populizmus karjaiba lökjük csak őket.

Last edited 1 hónapja by Richárd Nagy

Nem Trump kormányával szemben kéne jobbnak lenni, nem a Republikánusokkal, nem alkotmányoságról meg cannabisról-abortuszról-melegkről vitatkozni, hanem meg kéne emelni a minimálbért 15 dollárra óránként.

Ilyen egyszerű. Csak a béremelést a corporate lobby nyílván nem támogatja, mert annak ők fizetnék meg az árát.

Nézd, a meglátásod felével egyetértek, szerintem is máshova kellett volna helyezniük a hangsúlyt, DE ez nem ilyen egyszerű, hogy megemeled a minimálbért és nincs Trump. Csak a minimálbérnél maradva, nem csak a corporate lobby nem akarja, de pl. sok oklahomai kisvállalkozásó (republikánus szavazó) is lehúzhatná a rolót, ha duplájára emelkedne a minimálbér.
Ha ez ilyen egyszerű, akkor miért lett Brexit, Netanyahu, stb. populista világszerte?

Izrael tökéletes példa, hogy mit művel a társadalom széthúzottsága.

Az ortodoxok a töredékét keresik nemcsak az IT szektor, de egyáltalán a Tel-Avivi átlagkeresetnek, nem véletlenük ők a ultranacionalizmus-fanatizmus bástyái.

A UK gini (társadalmi egyenlőtlenség) mutatója:

https://www.statista.com/statistics/872472/gini-index-of-the-united-kingdom/

Az egyenlőtlenség jelentősen növekedett. (A brexit támogatói a nyugdíjasok és a munkásosztály).
Hogy miért támogatta anno a Brexitet egyéb társadalmi réteg is (akik most visszafordítanák), az már jó kérdés.

"I have a concept of a plan". Az meg mi?

Nálunk a faluban "művelődési igazgatót" aka kultúrotthon-vezetőt pályáztattak. Ezeket mondta:
"Csinálni kellene olyan dolgokat, mint pl. Meg hasonlók." A saját fülemmel hallottam.

Viktor, már ne haragudj, de Trumpon az egész világ röhög vagy ötven éve, erre az USA hülyébbik fele másodjára választja meg elnöknek. Trumptól Biden közvetlenül agyvérzés után is jobb.

Bocs, de az érvelésed olyan, mint a weimari németországban a Hitlerrel szembenálló politikai erőket hibáztatni Hitler bűneiért.

A populizmussal azért rohadt nehéz küzdeni, mert egyszerűen érthető, de hazug üzeneteket terjeszt, amelyeknek a cáfolata hosszabb és minden esetben valamennyire sértő is azok számára, akik hisznek a populista nézetekben.

A magyarországi populista berendezkedésnek véletlenül nem 8 évnyi szocialista országdúlás az alapja?
A populisták hazugságai azért átélhetők és nehezen cáfolhatók, mert mindig tartalmaznak egy nagyon-nagyon kicsi igazságmagvat, és ezáltal ha a nagyban körített hazugságot megcáfolod, akkor az igazságmagot is cáfolod, mivel együtt van a kettő. Innentől kezdve pedig hiteltelen leszel.
Röhögünk a gyurcsányozáson meg a baloldalazáson, de ott az a pici igazságmag hogy az a pártkoalíció tényleg össze hozott egy 10%os munkanélküliségi rátát, amit örülök hogy gyerekként kellett átélnem, nem pedig család fenntartóként mint a szüleimnek. Az ilyen kis igazságok adnak érvényt a fidesz bődületes hazugságainak, ha pedig letagadod, egyszerre tagadod le a valóságot is.

A demokraták full hülyék hogy nem tudtak legalább egy kevésbé ellenszenves jelöltet összekaparni.

Hát mondjuk ügyetlenek. Sokkal nagyobb hangsúlyt kell arra fektetniük, hogy a tökéletes jelöltet megtalálják. Ez a mostani "jó lesz a Biden, jó lesz .... na jó akkor mégsem" hozzáállás, vagy Hillary Clinton, az e-mail botrányával ezek elkerülhető hibák voltak.

De az a szomorú ahova a republikánusok jutottak. Valamikor réges-Reagen még egészen vállalható embereik voltak. De a kis Bush meg aztán pláne ez a trampli hát borzalom.

De a republikánusok nem hülyék, hogy egy ilyen ellenszenves + idiótát állítottak ki jelöltnek?
Ha nekik bejött, akkor a demokratákat legfeljebb azért lehet hibáztatni, hogy nem egy teljesen idiótát állítottak ki ők is.
Ha a demokrata választók azért nem mentek el szavazni, mert ellenszenves volt nekik Kamala, akkor most aztán jól megmutatták a demokrata pártnak.
Biztos büszkék magukra. De legalább ők nem csak máséval verik a csalánt, hanem a sajátjukkal is.

A mai napon (február 6.) elvileg arra emelkednek az európai tőzsdék, hogy jövő héten jön a nagy amerikai béketerv az ukrán-orosz háború lezárására. Erre nagyon kíváncsi leszek, mert ha olyan lesz, mint a 2018-ban Trump sógora által kidolgozott és nagy dirrel-dúrral beharangozott amerikai terv az izraeli-palesztin megbékélésre - amit Abbász palesztin elnök az évszázad arculcsapásaként aposztrofált -, akkor lesz a tőzsdéken nemulass.

Más forgatókönyvet egyelőre nem lehet elképzelni, hacsak Ukrajna teljes összeomlását nem.

Nem vagyok nagyon képben az amcsi választással, de tippre a többség nem rá szavazott hanem
A) a pártjára
B) a demokrata ideológiák ellen
+ valszeg nem gondolták h ekkora kárt fog okozni.

Amúgy én már azt nagyon elkeserítőnek éltem meg h ő még jelen lehet a politikában a húzásai után 🙁

Nem túl megnyugtató h a világ TOP3 atomhatalmát ekkora bűnözők vezetik.

ugyanaz a szemelyi kultusz van, mint magyarorszagon, sot talan meg durvabban

de. ra szavaztak. szornyu.

Mostanaban sok almatlan ejszakam van emiatt. Azt latni kell, hogy Trump a "head of the executive branch", a fonokok fonoke. Ha odamegy egy kormanyzati alkalmazotthoz, hogy fiam, most ezt csinalod, akkor ha az az ember nem engedelmeskedik, kirugjak. Innentol a kulonbozo alkotmanyos garanciak semmit se ernek, addig rugja ki az embereket es addig tor-zuz, amig az nincs, amit akar. Az elso kormanyzasa idejen ez nem volt annyira durva, mert hulyet csinaltak belole az emberei, de most Elonka segedelmevel semmi sem szab gatat az amokfutasnak. A birosag se er semmit, miota kiderult, hogy nem lehet elitelni...

A befektetesek miatt en nem aggodom, ez a logikus folytatasa 2008-nak, a QE-nek, a Wall Street kimentesenek. A kimentett milliardosok es crypto bro-k tul nagyra nottek, most megvettek a valasztasokat es a kormanyzatot is le fogjak epiteni. Egyszeruen a toke ledobja magarol a lancokat.

Igen elvileg az alkotmány szerint Trump nem indulhat többet elnökjelöltként.
És mi lesz, ha leszarja az alkotmányt és elindul? Ki fogja feltartóztatni?

Vagy valamelyik családtagja indul helyette.

Nekem is az a velemenyem, hogy "kreativ" eszkozokkel viszonylag egyszeru ezt elerni. Egyszeruen fel kell allitani a szonyeg szelere az osszes, valasztas lebonyolitasaval foglalkozo kormanyzati alkalmazottat rangsor szerint es fel kell tenni a kerdest az elsonek, "Fiam, hat valasztast szervezel? Hat azt akarod, hogy engem levaltsanak?". Ha igen a valasz, akkor ki vagy rugva es megy is ki az X-en, hogy itt van ez a buzoid sorosista gyikember nevvel cimmel, vadasszatok le plz asap a csaladjat. Az elso nehany hos ellenallo utan viszonylag nagy egyetertes fog kialakulni a megmaradtak kozott, hogy nem, nem, nem kell valasztas.

Kemenyebben kellett volna fellepni a Capitolium ostroma utan.

Underwood for president 2016, 2020, 2024, 2028, 2032, 2036 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=GenKFQ_HMyw

Ez nem a Hülyék paradicsoma (Idiocracy), hanem a Kártyavár.

"Mostanaban sok almatlan ejszakam van emiatt."
Ennyit nem ér ez az egész.

Egyébként:
"A törvénytelent azonnal megcsináljuk. Az alkotmányellenes egy kicsit tovább tart."

És ezt nem Trump mondta, hanem Kissinger.
https://www.brainyquote.com/quotes/henry_kissinger_115116

„I'm just here for the comments.”
(insert Michael Jackson kukoricazabálós képét)
😀

Szerintem meg fog szűnni az EU, amikor Elon Musk német barátai kilépnek az unióból.
A NATO akkor szűnik meg, amikor Trump kilépteti belőle az Egyesült Államokat.
Kelet-Európát oda fogja dobni Putyinnak, ahogy az elődje tette 80 évvel ezelőtt.
A balti országok meg Lengyelország egy ideig talán majd fegyveresen ellenállnak, amíg erejükből telik.

A leghosszabb ideig azonban Magyarország elfoglalása fog tartani, mert itt végig kell majd hallgatni az üdvözlő beszédeket.

azigen

Egyelőre ott tartunk, hogy Oroszország 3 év alatt foglalt el 3 megyét félig, egyet pedig teljesen. Még egy év kell neki, hogy elfoglalja teljesen Donetsk megyét.

A Magyar Honvédség nem mérhető össze az ukrán védelmi erőkkel.
De a környékbeli országok hadserege sem, talán csak Lengyelország rendelkezik komolyabb erővel.
És az ukránok rengeteg fegyvert és lőszert kapnak az Egyesült Államoktól.
Kelet-Európa nem fog.
De az is megtörténhet, hogy néhány ország majd "önként" csatlakozik a Szovjetunióhoz.

Azt se felejtsd el, hogy az 500 milliós Európa aligha nézné tétlenül, hogy a GDP-je cirka 30%-al zsugorodik, az EU-t felszámolják és több tízmillió menekült érkezik.

Abban igazad van, hogy az USA-ra többet nem számíthatunk. De nem mindegy, hogy 45 millió ukránt vagy a tízszer akkora EU-t támadják.

Az EU nem egy katonai szervezet és nincs semmiféle kölcsönös katonai segítségnyújtási megállapodás a tagországok között. De eredetileg azt írtam, hogy az EU is meg fog szűnni, amikor Elon Must német barátai kiléptetik az országukat.

Innentől szabad kezet kap Putyin pl. a Baltikum elfoglalásához, Magyarország pedig önként fog csatlakozni a baráti Szovjetunióhoz.

Igen, de azért ehhez a teljesítményhez az is kellett, hogy 1) a nyugat fegyverekkel tömi Ukrajnát éd 2) Ukrajnában a háború elején még voltak hadrafogható férfiak.

Mindkét pont kezd megborulni.

Németosztág hány százalékát foglalta el Franciaországnak 1940ben, amikor az kapitulált?
Olyan buta megközelítés ez amit mondasz..én mindenhonnan ez jön szembe.

Teljesen igazad van. Ukrajna akár jövőre kapitulálhat.
Ororszország lassan, de biztosan halad előre.

3 forgatókönyv létezik:

  • az ukrán (tartós béke a területek elcsatolásával és a maradék országrész NATO tagságával)
  • a helyi orosz lázadóké (az ukrán kormány kapitulál és a hadsereg összeomlik)
  • az orosz kormányé (feltétel nélküli tűzszünet a területek elcsatolásával, mint Grúziában)

Ez számomra mindig vicces hozzáállás. Ugyanis az ukránok kb 2022 március közepe után max csúzlival lőhettek volna, ha nyugat nem önti beléjük a pénzt, meg eszközöket.Akkor meg már kb április óta nem is létezne Ukrajna. Szóval szerintem az is igen demagóg, leegyszerűsített hozzáállás/nézőpont, hogy az oroszok még Ukrajnát sem képesek elfoglalni 3 év alatt. Persze most majd jön, hogy nyalom az oroszok seggét, holott nem.

Kihagytad, hogy véget vetett az ukrajnai háborúnak, felfüggesztette a háborúpárti szankciókat, és a szőnyeg szélére állította a rettegő brüsszelitákat. Valamint sokat segít az amúgy komoly kockázatot futó tőkepiacoknak, hogy az elnök stratégiai nyugalmat gyakorol és sugároz, és az eszkaláció helyett hűti a kedélyeket. "De legalább nem a lipsi demokraták..."

Minden országnak olyan elnöke van amilyet megérdemel, igaz?

Értelmes emberek egyre kevésbé vállalnak politikai pályát, ha vállalnak is, nem nyernek, ennek meg egyszerű oka van. Mindig a bűnözőknek lejt a pálya.

Kiváló összefoglaló
Majd elküldöm a Trump (és Orbán) hívő rokonaimnak, bár erős a gyanúm, hogy a súlyos kognitív disszonancia miatt amiben szenvednek, nem lesz rá komolyan vehető reakciójuk

És ha azt mondják, hogy Zolikám igazad van, jobban éreznéd magad? Attól mi fog megváltozni?

Nem lennek meglepve ha nem toltene ki ezt az elnoki ciklust. Gyakorlatilag annyi ellenseget gyart maganak orszagon belul es kivul, parton belul es kivul (mert elobb utobb a sajatjaira is ra fog taposni) hogy ennek csunya vege lesz. Egyszer mar majdnem kiiktattak. Musk es Trump, ket dudas egy csardaban csak ideig oraig fog menni, elobb utobb szakitas lesz abbol is.

@Kiszamolo Komoly kerdesem: emlited, ezt az elszabadult hajoagyut vegyuk figyelembe a befektetesek tervezese soran. Megis hogyan? Marmint komolyan. Amikor 2022-ben az oroszok megindultak, az osszes szakerto aki meglepodott, azzal vedekezett (szerintem jogosan), hogy azert nem lattak elore, mert racionalis szereploket felteteleztek az elemzesekben. Trump nyilvan nem racionalis, de egy ilyen tenyezovel hogyan lehet szamolni? Az elviccelt valaszom, hogy minden penzem kriptoba teszem aztan hadd szoljon. De a kerdesem amugy komoly - hogyan lehet / erdemes Trump-al, mint tenyezovel kalkulalni a befektetesek / megtakaritasok tervezese soran?

Teljességgel egyetértek a poszt mondanivalójával, félemetes, mennyire az Idiocracy című film elevenedik meg a szemünk előtt, ugyanakkor nézzük meg a tőkepiacokat: a 2 hét tömény kreténség ellenére gyakorlatilag semmi nem történt, szokásához híven megy föl-le a tőzsde, nem leng jobban ki, mint eddig, egyelőre nincs semmi látnivaló; miközben tényleg vadabbnál vadabb vámok, katonai fenyegetések vagy éppen kitelepítési ötletek jönnek-mennek egyik napról a másikra. Lehet, hogy ez nem lesz mindig így, de azért vegyük észre, a befektetéseket tekintve ez az egész csak felesleges zaj, ahogy eddig is az volt a világ hírfolyama.
Hosszabb távon persze aggódom, hogy mi lesz így az USA intézményrendszerével (fékek és ellensúlyok), mert ha azt is sikerül bedarálni, akkor végünk. De az egy hosszabb és keményebb sztori lesz.

Last edited 1 hónapja by tumpara

ugyanez a kerdes - hogyan keszulsz arra hogy nem lesz sima a gazdasag? meghuzod a nadragszijat? nem kockaztatsz? nem fektetsz be hosszutavon? szeles portfoliot epitesz, vagy pont hogy szuket? kerulod az amerikai dolgokat, pl snp500at?

te pl szemely szerint valtoztattal barmit mostansag, vagy tervezel? ha igen, miket?

stimm koszi

"kell a pénz néhány éven belül"

ezen megakadtam egy pillanatra, mert annyira feje tetejere allitott kaoszos szurrealis vilagot elunk, hogy igazabol... nem tudom hogy fog-e kelleni

ha -es remelem es hiszem, hogy semmi ilyesmi nem lesz- el kell hagyni xy orszagot barmilyen okbol (haboruk meg miegymas), akkor pl igen kelleni fog, ha "csak" nehezedik gazdasagilag a helyzet, akkor nem

+ kiengedett a börtönből több mint 1000 bűnözőt akik rátámadtak a törvényes feladatukat végző rendőrökre és brutálisan bántalmazták őket

Mondjuk voltak eleget börtönben.

de ezek potenciális gyilkosok voltak

"Ezt érdemes figyelembe venned a befektetéseid tervezése során."

Nehezen tudom kitalálni, hogy akkor ebből mi következik? Vegyek aranyat, mert az a biztos?

Ismerek olyat, aki az apokalipszis eljövetelére számítva inkább lőszerbe fektet, mert annak kettős a felhasználása. Lehet vele lőni (védekezni és vadászni is) és az aranynál sokkal praktikusabb csere alap lesz belőle pénz helyett, ha eljön az az idő...

Ez nagyon jó ötlet, de lőszert hogy veszel?

Végül is csak 60%-ot zuhant az értéke a 2010-es évek elején, 10 év kellett, mire nullán voltál.
De ahogy gondolod.

Én mondjuk nevetni sem tudok rajta inkább csak sírok mert rám is hatással van, de a r/conservative subredditen éljenzik az intézkedéseit ahogy a twatteren meg 9gagen is. Remélem tényleg megteszi amiket mond és kurva szarul jön ki az amerikai kisember. Elvégre erre szavaztak. Ahogy bölcs kakadu mondta: Kinek mit intézett a kormánya.

semmi valtozast nem fog hozni, ha megjobban foldbe allitja a szegeny reteget, latod magyarorszagon is a legszegenyebb tapsol a legjobban a szemelyi kultusza targyanak

az hogy lehet rajtuk karorvendeni... meh, minek? nem lesz jobb a te eleted attol, hogy a szegenynek egyre nehezebb

Nem arról van szó hogy senki nem mondja neki hogy "ezt nem kéne", hanem Trump egy nárcisztikus személyiségzavaros. Aki ismer személyesen ilyen embert, az tudja milyen a nárcisztikus... SENKI nem mondhatja meg neki, mert ő mindenkinél mindent jobban tud, és az ég világon MINDENT személyes kritikának vesz.

Ilyen nálunk is van ám raktáron, csak még nem engedtük komoly pozícióba...

Sajnos nem csak raktáron van ilyen emberünk, hanem a fő pozícióban is, igen régóta. Siker siker hátán, csak valahogy 5 éve nem mozdultunk előre egy tapodtat sem. Véletlenül pont egybeesik az uniós források hiányával, magyarán önmagában ez az ország életképtelen, folyamatosan csak vegetál.

Last edited 1 hónapja by tumpara

Nemám, azért hívja Nárcisztikus Együttműködés Rendszerének hívja a NER-t Bánki György. Az USA-ban van egy ilyen problémás ember a rendszer tetején, nálunk meg a rendszer lényege ez.

De, az egyik eppen 15. Eve fossa tele a hulyesegeivel kishazankat...

De ez nem csak Trumpra igaz, hanem az összes többire is... Mondhatni munkaköri előírás a politikusoknál.

Először arra gondoltam, milyen gáz az már, hogy a világ egyik legjelentősebb országában két lehetőség közül választhattak: a szemmel láthatóan szenilis Biden (majd később a báb Harris) és az ámokfutó Trump között. Aztán belegondoltam, hogy jövőre mi reálisan Orbán Viktor és Magyar Péter között választhatunk - hát mi sem állunk jobban...

Nem vagyok nagy szagértő, de biztos hajóágyú az ott a képen? Nem ostromágyú?
Mert miért lenne ilyen nagy kereke? Egy hajón nem kell annyit mozgatni dimbes-dombos terepen.

Mellékszál, de csak a hajóágyú metaforának van értelme, mert a sima szárazföldi ágyú legfeljebb legurul a domboldalon, és az alján vagy megáll, vagy már előbb kitörik a kereke vagy felborul. Ráadásul az ilyen ágyú eleve "szabad", nem kötik sehova. A hajóágyú el tud szabadulni a köteleiről, és hajó himbálózása miatt folyton kap energiát, amitől hosszú ideig kontrolálatlanul száguldozik.

Mivel Anglia szigetország és tengeri hatalom volt, lehet hogy az akkori angoloknak az ágyú alapértelmezetten a hajóágyút jelentette. Ahogy pl egy íjjal kapcsolatos metaforánál valósznűleg az angol a longbow-ra gondol, a megyar pedig a reflexíjra

"Ezt érdemes figyelembe venned a befektetéseid tervezése során."

Köszönjük, de ez mit jelent, SP500 helyett VWCE? Krach várható? Az jó, nem? Mert lehet vásárolni. Legalább valami irányt adhatna Miklós, mert ez így nagyon sejtelmes.

Én is gondolkodtam ezen. Nagyon nehéz kitalálni, hogy mi is a jó megoldás, meg, hogy mi is lesz pontosan. Nekem olyanok jutnak eszembe, mint pl. a klasszikus menekülődevizák, mint svájci frank meg arany. Vagy, hogy csökkenteni a részvénykitettséget. Vagy dohány és alkohol részvények, mert a válságban megnő rájuk a kereslet.

De a hosszúlejáratú, fix kamatozású államkötvénnyel is óvatos lennék, mert az infláció letörésére jöhet jelentős kamatemelés.

De ilyenkor mindig bennem van a FOMO is, hogy minek óvatoskodjak, mert lemaradok a szárnyaló árfolyamokról. A lényeg, hogy senkinek sem akarok tanácsot adni, inkább csak ötleteket.

Legalább nem fog kezet képzeletbeli emberekkel.

Trump 2020-ban: mi lenne, ha COVID ellen belülről UV-znánk az embereket? Meg IHATNÁNAK fertőtlenítőt.
Trump 2024-ben: a szélerőmű rákot és hurrikánt okoz.

Bidenhez képest annyi a különbség, hogy Trump folyamatosan beszél, totál magabiztosan tolja a hülyeséget és úgy látszik, ez a magabiztosság pont elég is egyeseknek. Elképesztő.

Lehet csak az ikertestverevel parolazott

Van két ember, az egyik demens a másik egy gonosz pszichopata, aki uralkodni akar mindenkin és ehhez meg is vannak bizonyos képességei. Melyiket akarod az ország vezetőjének? Tegyük hozzá, hogy mindkettő mögött áll egy kiváló adminisztráció és intézményrendszer.

Részletkérdés, de a Kanadán keresztüli illegális bevándorlás valós probléma, szervezett embercsempészek is benne vannak és emelkedő tendenciát mutat. Igaz, eltörpül a mexikói határhoz képest. https://www.cbc.ca/news/border-trump-crossings-1.7395268 Itt pl. indiaiakat, mexikóiakat, guatemalaiakat említenek. Azt tudom elképzelni, egy tehetősebb réteg engedheti meg magának, hogy eljusson előbb Kanadába, azokhoz képest, akik gyalog elindulnak Dél- és Közép-Amerikából Mexikón át. A másik, lehet Kanadába könnyebben be tudnak utazni legálisan a vízumszabályok miatt.

Trump intézkedéseiben mindig azt nézem, milyen gazdasági vagy politikai lobbi áll mögötte. Könnyen befolyásolható, mások vezetik. Ifjabb Bush alatt is lerohanták Irakot az olajért az al Kaidára hivatkozva.

Ilyen amikor egy HÍVŐ KERESZTÉNY ember hatolomhoz jut. De ezt már mi magyarok pár éve a saját börünkön tapasztalhatjuk.

Ezt hívják (vagy legalábbis hívom én) úgy, hogy politikai kereszténység.

Ha már annyira kényszeredetten keresztényezni akarsz, akkor válaszd inkább ifjabb Busht.

G. W. Bush: "I'm driven with a mission from God. God would tell me, 'George, go and fight those terrorists in Afghanistan.' And I did, and then God would tell me, 'George go and end the tyranny in Iraq,' and I did."
"I feel God's words coming to me: 'Go get the Palestinians their state and get the Israelis their security, and get peace in the Middle East.' And by God, I'm gonna do it."
https://www.independent.co.uk/news/world/americas/bush-god-told-me-to-invade-iraq-6262644.html

Az, hogy valaki hívő, önmagában semmit nem jelent. A sátán is hívő.

A Hülyék paradicsoma című film jut eszembe róla

Bár az lenne... ott legalább senki nem volt rosszindulatú. Kamacho elnök is örömmel lemondott olyasvalaki javára, aki nála jobban tudja kezelni a helyzetet. Lássuk be, az a film leginkább egy utópia.

Meg 3 ev es 11 honap van az elnoksegebol. Azert az valamennyire segiti a faszkodasok elviseleset, h tudod, tobbet nem lesz elnok.
Bar nalunk is lenne ilyen 2 turnusos szabaly…

Nálunk az se segítene, simán eljátszható a Putyin-féle manőver: 2 elnöki turnus után miniszterelnök lett, aztán újra elnök a végtelenségig. Nálunk meg fordítva játszanák meg. Sőt, a hátország uralásával lassan már pozíció se kell, a szervilis potentátok tudják, hogy csak ez az ember tudja őket stabilan a zsírosbödön mellett tartani és ha van is megbicsaklás, úgyis visszajön (mármint ezt gondolják, mert tényleg túl jó a track recordja).

szerintem itthon mar tul lennenk az aljasabb kaderek zomen, es az usa szabalyok szerint putin sem lenne mar a tablan..
nyilvan nem old meg mindent de azert segit ha vaghatod a centit

És mi lesz, ha telibeszarja az alkotmányt és elindul még egyszer?
Ki fogja megállítani?

Róna Péter azt gondolja, hogy Trump a vámokkal igazából az USA külker mérlegének hiányát próbálja csökkenteni, 12:45-től fejti ki itt: https://youtu.be/iHR0EtBkyi4
Én egyébként örömmel fogadnám, ha a kiszámoló blog szerzője saját maga is készítene Trump paródiákat és ezeket nyilvánossá tenné pl a youtube csatornáján.Biztos mókás lenne, ahogy írja, téma van bőven.

Nekem is már külön rá kell készülni, hogy megnézzek egy politikai paródiát, szatírát, mert már nem nevetek rajta, hanem sírok, hogy ez a valóság.

en nem birom megnezni. Ahogy meghallom az elso mondatat egybol beugrik ez:
The Kiffness - Eating the Cats ft. Donald Trump (Debate Remix)

Addig is írattam egy verset CGPT-vel a két vezető barátságáról:

Trump és Orbán, két nagy ember,
Szavuk mindig messze zeng el.
Egyik nyugatról, másik keletről,
Erős kézzel, hatalmi tettről.

Kézfogásuk acélkemény,
Politikájuk nem túl szerény.
Határt védenek, falat emelnek,
Ellenségnek nemet felelnek.

Büszkén állnak a világ elé,
Nem hajolnak semmi felé.
Népeikért harcolnak bátran,
Hisznek erőben, nem csak szavakban.

Ha találkoznak, mosoly fakad,
Közös céljuk nem apad.
Trump és Orbán, két jó barát,
Történelmük hagy mély nyomot át.

fricskakent a deepseekkel irattam

Hatalom árnyékában

Orbán és Trump, két óriás,
Az autoriter hatalom színpadán áll,
Korrupt kezek, hazugságok szövete,
Hataloméhes léptek, nárcisztikus tette.

Orbán mosolya, mint a tóca fénye,
De mögötte a hatalom kegyetlen éje.
Trump szava, mint a mennydörgés,
De a hazugságok árnyát söpörte végig.

Ketten táncolnak a hatalom kellősén,
Nárcisztikus tükörképük az éjszakában ég.
De a korrupt falak egy nap leomlanak,
Az igazság árnyéka majd feledtetni nem hagynak.

Orbán és Trump, két árnyék a színpadon,
De a történelem lapjain marad a vonásuk.
Autoriter álarcok, hataloméhes játék,
De a valóság csillaga ragyog majd újra, fényes nap.

Régóta mondom, hogy itt már nem arra szavaznak emberek, hogy nekik jobb legyen. Beletörődnek, hogy nekik rossz, de akkor a másiknak, akit utálok (woke, redneck, stb), vágjon oda jól a hatalom és legyen neki is rossz.

Ugyanez a fidesz itthon. Lopnak, csalnak, hazudoznak, de legalább ha arról van szó odavágnak a melegeknek, budapestieknek, értelmiségieknek. Máris jobban ízlik a sör a TV előtt, a megszokott szemétdomb tetején.

Lehet itt idiocracy-zni meg ostoba hiszékeny falusiak-ozni, de egy szó mint száz, a liberális kurzusok világszerte sorra buknak meg, és nem azért mert ostobák a választók.

Ezek az elitek képtelenek kezelni az elmúlt 5 évben elharapódzó válságokat, az esztelen tőke felhalmozást, a munkásosztály kizsigerelését.

És ha a kisembernek elkezd fogyni a pénze, utána már csak egy dolga fogy gyorsabban: a türelme. A két szép szeméért nem fogja senki újra választani a liberálisokat, ha azok 4 évig nem csináltak semmit, csak azért hogy nehogy egy idióta kerüljön az elnöki székbe. A rétegek akik eldöntik a választásokat nem engedhetik meg maguknak az érték alapú voksot, ők kizárólag a pénztárcájuk alapján döntenek.

Ez mind teljesen jogos... addig, amíg figyelembe nem vesszük, hogy mibe kerül NEM értékalapon szavazni.
Egy ilyen elszabadult hajóágyú azt sodorja veszélybe, hogy a világ még a mi életünkben valaha egy olyan szép, prosperálóés biztonságos hely lehessen, amilyen 1946-2022 között volt. Ehhez képest egy üres pénztárca még egy kicsi probléma. Azon túl, hogy a hajóágyú valószínűleg mindent szétver de esélyes h kevés dolgot old meg.

Mert mibe kerül?

Az első Trump vezetés alatt,16 és 20 között régóta nem látott mértékben nőttek a medián bérek, míg az éves infláció meg se súrolta a 3%-ot. Ehhez képest mi történt a demokraták alatt? 8-9%os tomboló infláció, medián bér !csökkenés!.
Hol a kérdés? Ha csak szimplán ezt a két mutatót nézzük tisztán látszik, hogy a biztonság és prosperitás pont az előző Trump ciklus alatt volt meg, és a Biden ciklus alatt omlott össze.

Problémának tartom ezen a blogon, hogy ezeket a jelenségeket ennyire kozmopolita szögből közelítjük meg. Lehet hogy neked a (mások) üres pénztárcája kicsi probléma, de az alacsony keresetűeknek az a mindenük. Pont nem fogja érdekelni őket mi lesz Grönlandal meg Panamával, az fogja édekelni, hogy a gyerekét meg tudja etetni és a megélhetésüket biztosítani tudja, és ez bizony 16-20-ban ment könnyebben, nem pedig 20-24 között. Ennyi döntött nem más.

Te pedig azt nem érted hogy a napról napra élő tömegeket nem érdeklik a világ folyamatai, nem érdekli hogy ki nyomtatott pénzt, milyen covid volt stb. A politikán fogják megtorolni az élétszinvonaluk csökkenését, mivel csak az egyetlen nyomorult szavazatukkal érezhetik úgy, hogy közvetlenül bele tudnak szólni az országuk sorsába. A síkhülyézésük meg továbbra is totálisan kontraproduktív, mivel ezek a tömegek döntik el milyen országban/világban kell élned ha tetszik ha nem.

Persze hogy káros, de ugyan mégis mit csináljanak a lecsúszó tömegek ha az ellenoldalban csalódniuk kellett? A szavazás napján maradjanak otthon kertet kapálni inkább? Hát nem így működnek az emberek, nem így működik a protest indulat, és én nagyon örülök hogy nem egy elit/értelmiségi kisebbség akarata érvényesül a többségen, hanem fordítva. Még ha ez a szélsőjobb eljövetelét okozza is.

Nem én vagyok a kozmopolita, az általad említett kisember rövidlátó, csak hogy ne hülyét írjak. Nem tudja, hogy az emberiség 10000 éves írott történelmében milyen ritka kegyelmi állapot az, ami 1946 óta tart, magyarul, nem abban az alapvetésben élni, hogy az ember háborúban hal meg. Ez sokjal értékesebb a pénznél. Pénzt minden nap nyomtatnak és minden nap lehet szerezni. Ilyen állapotot nem. A te kedvenced ezzel játszik. Ez a prosperitás igazi definíciója, nem az, hogy jut-e desszert az asztalra.

Szerintem hagyjuk abba.

Végülis nem kényszeríthetek senkit empátiára és megértésre mások iránt. A hülyézéstől meg egybitezéstől majd minden sokkal jobb lesz kedves kiszamolo.hu blog 😀 !

1946-2022 közötti időszakban Nyugat-Európára és Észak-Amerikára vonatkozott a prosperáló és biztonságos jelző (ott sem minden társadalmi rétegre).

Nem elvitatva a világ számtalan még velünk lévő problémáját, de eljutottunk oda, hogy az elhízás többet öljön, mint az éhínség és 2022-ig az erőszakos halálozások aránya monoton csökkenő tendenciát mutatott, elérve a történelmi minimumot. Jó volt, bárhogy is nézzük, és kár lenne, ha most vége lenne.

Ott van a dolog szépséghibája, hogy Trump is az "esztelen tőkét" támogatja, az ő adójukat csökkenti.
Szóval lehet liberálisozni és tényleg lehet őket kritizálni, de az hogy "nem csináltak semmit", még mindig kevésbé rossz, mint az, hogy a szélsőjobbosok lerombolnak mindent.

Kicsit vitatkoznék ezzel. Liberalizmus ide, liberalizmus oda, az elmúlt években nem volt gazdasági válság az Egyesült Államokban.
Az a furcsa, hogy ennek ellenére mégis Trump nyert.
Azt viszont szerintem nem érdemes várni a nemliberálisoktól, hogy nem fog folytatódni a társadalmi egyenlőtlenségek növekedése. Lásd Magyarország.

"az esztelen tőke felhalmozást, a munkásosztály kizsigerelését."
Tehat a megoldas azok megvalasztasa akik eszetlenul tudtak felhalmozni a toket. Es tegyunk be allami aparatusba olyan embereket, akik elnokkent inditanak egy gyors pilotahatekot(dodgecoin), amin elso napjaiban keres ujabb par mrd usd-t:) VAgy hozzunk helyzetbe olyan embereket, aki a Twitter/X-en keresztul csinaljak a hasonlo armanipulaciokat ill. torvenytelenul ugranak allami szervek nyakaba.
VAgy valasszunk meg autokratakat, akik sajat dinasztiat alapitanak, lsd. ov es csaladja:)

Szoval igen, amirol te beszelsz az az idiocracy..

Tudod a rövidtávú emlékezet az, hogy jobban éltek az ameriakiak az esztelen tőkefelhalmozók alatt, mint most azok alatt akik elvileg a munkásosztályt hivatottak képviselni. Továbbá a kisembert nem érdekli mit csinálnak a milliárdosok, mert el sem tudja képzelni hogy mi az a "milliárd", őt annyi érdekli hogy mi van a közvetlen családjával, és ennyi dönti el a választásokat, semmi más. Ha 28-ra az amerikaiak azt érzik hogy a republikánusokban is csalódniuk kellett, akkor őket is ugyanúgy elfogják zavarni mint most a demokratákat. Viszont ezt a 4 évet így kell végig tolni és kész.

Miklós!

Értem a problémádat, de lassúk be két nagyon fontos dolog van ami ide vezetett, és a helyzet mára világ jelenség ...
A polarizált társadalom, és a választási lehetőségek hiánya.
Nincs miből választani mert senkit nem érdekelnek a tények, az influenszerek korában vélemények vannak .... és a társadalom annyira megszokta, hogy minden faszságot ki lehet mondani mert lesz 2 millió másik hülye aki ugyanazt gondolja.
A másik oldalra meg senki nem figyel, már nem vitatkozunk, hanem veszekszünk, nem tények vitatkoznak tényekkel hanem szubijektív vélemények szubijektív véleményekkel.
Nincs választás mert a programok nem egy ember világát szimbolizálják hanem választói csoportok véleményére reflektálnak. Segg mindegy, hogy a vélemény igaz vagy nem.
A világunk egy kib..... nagy facebbok, x, stb.

Ez mind szép és jó, de ettől még egy közmegegyezés lehetne egy objektív minimumról.
Pl. abban rohadtul egyetérthetne mindenki, hogy az egészségügy fontos és komplex terület, ami többet érdemel annál, hogy egy össze-vissza beszélő református püspöknek, majd egy világjárvány közepén Mátyás király csontjaival játszadozó onkológusnak, végül egy exrendőrnek adjuk, szigorúan a szeretett vezért nem érdeklő többi területtel összegyúrva. Kellene egy kompetens miniszter, aki csak ezért felel.
Aki nem jut el addig, hogy az általa választandó formációtól ennyit elvárjon, az egy értéktelen ember értéktelen véleménnyel.

Eleve már ott indul a dolog, hogy 2020-ban a világ vicce volt, hogy egy akkora országban, mint az USA, a pártokból egy 78 és egy 74 éves ember lett kiállítva jelöltnek. Egy demens bácsi (lehet szépíteni, hogy így meg úgy vágták meg a videót, nyilván volt ilyen is, de valljuk be, bőven volt olyan eset amikor nem kellett megvágott videó, egyértelműen a világáról nem tudott....) meg egy őrült. Nesze itt a két opció, válasszatok.

Az azért tényleg durva, hogy olyanok vezethetnek egy ekkora erővel bíró országot, akik már kb a jogosítványt nem tudnák megújítani. Eleve egy sokkal fiatalabb és terhelhető embernek is egy igen kimerítő feladat, főleg ha megpróbálja jól csinálni és tényleg szívvel-lélekkel teszi. Erre meg a két nyugdíjas.... Bieden demens, Trump meg korától függetlenül pszichopata.

Igazából Trump szerintem egy folyamat része.
Ugyanennek a folyamatnak volt a része a Brexit. Dezintegráció, a második világháború után kialakult világrend felbomlása.
A nagy kérdés, hogy mi jön ezután.
Kereskedelmi háború, igazi háború a fogyatkozó erőforrásokért?
Mindenki mindenki ellen?

LOL 😀 ez a trump egy vicc, 😀 elég rémisztő, hogy a világ nagyhatalmait ilyen nem túl okos emberek irányítják, de inkább félelmetes.
Nem tudom Putylert meggyőzni hogy vessen véget az ukrán háborúnak?! Akkor én is Putyler leszek :D, micsoda stratégia,! 😀

A legjobb még az első 4 évében volt 😀

"miért nem gyártják az iphonet az USA -ban?! Miért kell azt Kínában gyártani?! 😀 Donald, figyu az van, hogy lehet itthon is gyártani, csak autó árával vetekedne 😀 XD " Trump: "jah, jó 😀 "
ÉS az a vicc, hogy az embernek milliárdjai vannak, de nem akarom elhinni, hogy nincs ott egy értelmes közgazdász, egyetemi tanár vagy bárki, akit ez a megallomán idióta meg ne kérdezne, hogyha ezt meg azt teszem, akkor annak milyen hatása lesz a gazdaságra?!
Miklós, lefordítjuk a cikked angolra, és elküldjük Washingtonba, lehet hasznát vennék. Röhej, amit a világ vezetői művelnek, meg úgy a világ.

nezd, barmelyik cikkje a hazai kormany ele kerul, valtozik barmi? na, ugyanigy valtozna barmi, ha ez a cikk angolul trump ele kerulne?

Először is, miért választották meg? Mert a Biden-vezette demokraták akkora állatságokat csináltak, hogy azt a normális ember már nem bírta tovább.
Leegyszerűsítve nézed az egész történetet: ezeknél az intézkedéseknél a szándék és az irány a lényeg. Jobb hozni egy hülye intézkedést a bevándorlás ellen, majd finomítani rajta később, mint semmit sem tenni. Panama valószínűleg elpofátlanodott, ne a farok csóválja már a kutyát. Gáza Izrael része és az arabok sosem fognak békében élni a zsidókkal, egyszerűen nincs más lehetőség, át kell telepíteni őket. Végre betiltotta, hogy férfiak nők ellen versenyezzenek, megszüntette a hetvenvalahány képzelt gendert. Az USAID-ből főként balliberális külföldi civil szervezeteket és médiumokat támogattak, mint pl. a Politico. Öröm nézni a vergődéseteket. 🙂

Csak hogy tisztázzuk az egyszerűségemet: Győr legjobb gimnáziumába jártam, diplomás informatikus vagyok, programozóként dolgozok Bécsben egy nemzetközi nagybanknál, németül és angolul beszélek - ennyit erről. 🙂
A posztod gazdasági részében vannak igazságok, de a véleményed egy adott nézőpontot képvisel, és láthatóan nem realizáltad még, hogy lehetnek, sőt vannak más nézőpontok is!
A globalizáció megbukott, a gender-téma megbukott, az illegális bevándorlás megbukott most már Európában is, csak ott még időbe telik levonni a következtetéseket.
Szerintem Trump szépen ki fogja takarítani a demokraták által összehordott szemetet, és bizonyára lesznek rossz intézkedései is, de még így is jobb lesz Amerikának. Jobb egy drasztikus intézkedés, mint a totális bénultság és minden szar elfogadása.
A te nézeted szerint akkor semmit sem lehet tenni.
Amúgy Grönland miért is Dánia része?

A globalizáció annyira megbukott, hogy a fogyasztási cikkeid javát Kínában gyártatják amerikai/nyugati cégek, amit bécsi euróval veszel és az egész jelenséget egy kelet-európai kommentfolyamban próbálod cáfolni. Te éltanuló. 🙂

"Amúgy Grönland miért is Dánia része?"

Nem tudom, Kansas miért is az USA része? És Texas? Utóbbi volt a mexikóiaké is. Vicces pofa vagy.

Last edited 1 hónapja by tumpara

De érted, Grönland Dánia gyarmata volt, most a társországa, tartománya. Nem tudja, ami nem is baj, de nem is keres rá, pedig két kattintásra (!) van az információ. Aztán csodálkozik, hogy a véleményével egyszerűnek tűnik az emberek szemében. De hát látható, hogy minden tényszerű alapot nélkülöz. És még mi vergődünk.

Azt mondod, hogy egyreszt gyanus ertelmisegi vagy, az "ancien regime" resze, masreszt bevandorlo is, harmadreszt a burzsoazia es a karvalytoke lakaja, aki a globalizalt penzvilag ugynokekent a kisemberen eloskodik, es megis ilyen csodalatos nezeteket is kepviselsz? Ha az Afd elsoproen nyerne, vege lenne az EU-nak, megint egyesulne a Harmadik birodalom egy Anschluss kereteben, neked milyen szerep jutna a tisztaveru arjak mellett? Jobb esetben nem egy marhavagonra raknanak fel, hanem egy jegyet kapnal az Uralon tulra, mert a magyar egy felazsiai szarmazek, es a nemeteknek kell az eletter ...

Nekem nem ugy tunik, hogy ezt alaposan vegiggondoltad. Logikusan vegiggondolva inkabb annak kellene drukkolnod, hogy minnel tovabb tartson ez az atkos vilag es ide-oda utazva jo sok penzt keress.

"Győr legjobb gimnáziumába jártam, diplomás informatikus vagyok, programozóként dolgozok Bécsben egy nemzetközi nagybanknál, németül és angolul beszélek - ennyit erről. "

Szakbarbar aki szereti a tekintelyre valo hivatkozast (logikai hiba)? Trump nem csinal semmit. Narcisztikus bolod. USA munkaeropiacanak also resze az illegalis bevandorlasra epul. Ez a megturt szurke zona. A vammal meg sajat magat kopte arcon, mert az USA hatarmenti nagyvarosi regio, mind atnyulnak Mexicoba es Canadaba. Nezz ra a terkepre, hol vannak gyarai a Detroiti autogyaraknak es Kalifornia "gyartosorai" miert Mexicoban vannak a hatar mellett.
Panamarol es Gazarol meg olyan hianyossagaid vannak, hogy belemenni se erdemes. PAr tortenelmi lecke segithetne, meg egy kis informacio a kornyekrol. Segitek: Saudi fogja trumpit megb...ni ha o ott igy akar belepiszkalni a jelenlegi helyzetbe.

"Győr legjobb gimnáziumába jártam..."
Akkor pláne szégyen ez az egyszerű világkép. Bekajálom amit Trump mond, mert ... esetleg azért mert mindig is igazat mondott?

"Öröm nézni a vergődéseteket." 
Hát erre meg aztán mit mondjak? Így beszél egy csúcsintelligens ember?

"Amúgy Grönland miért is Dánia része?"

Hogy jön ez ide? A történelem alakult valahogy. Senki sem mondja, hogy minden "igazságos" volt, ez eleve értelmezhetetlen is lenne történészi szempontból.

De akkor azért, mert a történelem arról szól, hogy jönnek a honfoglaló dánok, magyarok, amerikai bevándorlók stb. akkor már mindenkinek joga van mindenhez?

Az, hogy neked valami nem tetszik egyébként nem azt jelenti, hogy megbukott!

az a baj, hogy korulottunk is "ilyen rendszer" van :\ es o is dont a te eletedrol, meg az enyemrol, meg a tobbiekerol

es akkor megmutatod neki az idiocracy c. filmet, es rohog hogy milyen hulyek benne a szereplok 🙁

Te például nem találod felháborítónak, hogy a női börtönökbe, férfi nemiszervel rendelkező egyének kerültek be, majd ejtettek teherbe biológiai nőket, csak azért mert "transz nőknek" vallották magukat? Esetleg felvázoldnád a terved hogyan kéne a felvilágosulatlan iszlámmal békében együtt élni, mikor nekik csak egy céljuk van, a világkalifátus? Csak egyszer légyszíves probálj már meg csatornát nyitni a neked nem tetsző vélemény felé, mert egyszerűen nagyon komolyanvehetetlen vagy azzal, hogy így reagálsz mindenre ami a buborékodon kívülről érkezik.

az a tervem, hogy segitek implementalni a bejelentkezest a felhasznalo blokkolassal, es akkor nem kell nekem se, meg sok masik usernek rohasztani az agyunkat veled

Hát ha neked agyrohasztás megismerni más álláspontokat ami idegen a sajátodtól ¯\_(ツ)_/¯
nem vagyok biztos benne, hogy van ember a világon aki az ilyen magatartástól valaha is több/jobb lett a puszta önmagánál.

allaspontokkal semmi bajom nem lenne, a butasag az, amibol egy eletre eleget lattam magam korul, es ven koromra egyszeruen elkezdtem kizarni az eletembol, nem ad hozzam semmit az n+1edik hulyeseget elolvasni

foleg nem itt, a kiszamolo blogon - de mashol se

És az nem zavar, hogy ha pl. fehér férfi fehér nőt (általában az ex-feleségét) öli meg, meg esetleg a saját gyerekeit is?
Ilyenek Magyarországon is előfordulnak, aztán a teljhatalom birtokában mégsem voltak képesek még az isztambuli egyezményt sem aláírni, nemhogy bármilyen tényleges lépést tenni a nők védelmében.
Erre te hozol egy marginális példát, és azt támogatod, hogy a konkrét probléma megoldása helyett inkább dobják le az atomot egy adott területre, hadd pusztuljon a férgese. Ráadásul valószínűleg pont nem érdekel téged a rabok helyzete meg jólléte, de ha egy esettel lehet genderezni, akkor máris felhasználod. Máskor meg mondjuk a rabok kivégzése mellett fogsz érvelni.
Ilyen szavazóbázis mellett persze hogy a politikusok nem akarnak semmit rendszerszinten megoldani, hiszen elég mindig elővenniük egy olyan esetet, amit éppen felhasználhatnak a társadalom megosztására.

Olyan világ sosem lesz ahol mindenkinek jó minden. Mindig lesznek szenvedő nők és gyerekek, max a számukat tudjuk csökkenteni. Ha a magyar nők ezután is megerősítik az állampártot a hatalmában, hát lelkük rajta. Nehogy már nekem kelljen mindenkit megmentenem önmagától.
Az atomot meg nem trump dobta le, hanem a szélsőségekig kifeszített woke ideológia, az ilyen és hasonló esetekkel. Ha egy ingát a szélsőségekig kihúzol egy iráyba, az ugyanolyan erősen fog átlendülni a másik térfélre, ez történik meg most.

Ez a "woke ideológiázás" tökéletes gumicsont a propagandagyáraknak, amivel el lehet terelni a figyelmet a fontos dolgokról, és ami mögé be lehet ültetni a szélsőséges gondolatokra fogékony dühös embereket, és egyszerűsítések mentén mögé lehet tenni olyan dolgokat, mint a szélsőséges iszlamistákkal paráztatás, aminek semmi köze az egészhez. Lásd ugyanitt pedofília és homoszexualitás összemosása stb.

Hozzátenném, hogy neked attól semmilyen szinten nem lesz rosszabb az életszínvonalad, hogy valakinek 9-essel kezdődik a személyi száma, mert hímnős jedi unikornisnak vallja magát. Ha Trump szétk*rja a világgazdaságot (neadjisten a békét), akkor viszont visszasírsz mindent, ami ellen most kikeltél. Csak akkor késő. Ezért kéne előre gondolkodni, hogy mekkora hatalmat adunk veszélyes szélsőségekkel kommunikáló embereknek (Orbánék included).

Látod, az a különbség közöttünk, hogy én nem fogom örömmel nézni a vergődésed, mikor az összevissza csapkodásból gazdasági válság, abból pedig katonai konfliktusok lesznek. Elfelejtette a világ, hogy milyen jó is egy kis globális konfliktus, de kis szerencsével a sok populista faxfej még elhozhatja ezt.

Azért választották meg, mert súlyos társadalmi és gazdasági feszültség van az USA-ban (is), és ő volt az, aki gondolkodás nélkül bármit be mert hazudni. Ez pedig imponált a gondolkodni képtelen tömegeknek, akik ráadásul haragból választottak, és jól rezonálnak a megosztásra. Mint hasonló esetekben sajnos rendszeresen a történelemben. A maradék meg azért, mert bele se mertek gondolni, hogy a kampányban bedobott hülyeségeit meg is fogja valósítani.

A szándék és az irány egyértelmű: erőt mutatni, és ebből majd esetleg alkudozni később. Ha tényleg hazaküldenék a bevándorlókat, akkor az USA összecsuklana. Brexit újratöltve, csak Trump nem csak az USÁ-t lövi tökön.

Remélem legalább neked megéri a genderek betiltása (bármit jelentsen is ez) felett érzett örömöd azt ami jön, ha így folytatja tovább. Ennél jobban csak azt remélem, hogy valaki le fogja állítani mielőtt túl késő lesz.

"S a legújabb őrülete, hogy zavarják el a palesztinokat Gázából, majd ott az USA fog hoteleket felhúzni, az lesz a Közel Kelet riviérája, mert az a tengerparti terület túl értékes ahhoz, hogy a palesztinok ott éljenek. Ezt mondja az Egyesült Államok elnöke."

Kevés hírt nézek, de a fenti idézeted után csak megnéztem a belinkelt videót és ott Trump nem mondott ilyet. Nem kedvelem Trumpot és a lózungjait, de a belemagyarázást sem.

Nem csak a világgazdaság, hanem a világ. A demokratikus állam berendezkedés fogalma kidobható, innentől ha a világ egyik legerősebb államának vezetője minden eddig kialakított erkölcsi korláton átléphet, nyíltan fasiszta, rasszista, tudományellenes, emberiesség ellenes intézkedéseket vihet végbe, ott a világ már nem ugyanaz mint előző nap volt. Kihunyt a szellem, az értelem pislákoló fénye, jó esetben illegalitásban lapul és a remény él hogy egyszer majd visszatérhet.

Erről lehetne ezer sort írni. Pár rövid gondolat

  1. Trump össze-vissza beszél, ezért mindig eredetiben kell nézni a videókat róla, mert az újságírók tükörfordításban kivesznek 1-1 mondatot, akkor tényleg azt mondta, hogy lerohanja Greenland-et, de a videóból kiderül, hogy nem pont így gondolta, csak "félig".
  2. Trump nem a világ esze, a kabinetje viszont egész jól alakul. RFK Jr. is, nem vakcinagyűlölő, hanem 1-2 vakcinát felül akar vizsgálni, többszáz másikat támogat.
  3. Trump nem a világ legjobb embere a posztra, de a választás közötte és Kamala között szerintem jó, hogy így alakult. A két rossz között ez a kevésbé fájdalmas.
  4. Talán a legfontosabb, főleg, hogy már egyszer volt elnök. Nem azt kell nézni, amit beszél, hanem amit csinál. Eddig sem csinált világvégét, pedig marhaságokat beszélt. Mindig oszd el 10-el amit mond és azt nézd, amit csinál.

na egyebkent ez az elso erv csomag itt a kommentek kozott, ami ertelmes, nem taszito, tokjo dolgokat irtal, koszi, ilyenkor picit visszater a hitem 🙂

"Miben különbözik Ukrajna elfoglalása Panama elfoglalásától?"
Csak a csatornáról volt szó, nem az országról.
"miszerint az Egyesült Államok nem egy agresszor, amelyik visszaél a hatalmával és kisebb népeket fenyeget, hanem kizárólag valakik mellett lép be egy konfliktusba és nem haszonszerzésből."
Persze, Afganisztánban maradás is erről szólt.

A történeti hűséget szeretem, igazad van, csak a Panama-csatornáról volt szó; ami történetesen a GDP-jének a 7,7%-át, az export 15,9%-át adja, magyarán levágnák az aranytojást tojó tyúkot. Az még belefér, mi? Hát milyen világot élünk?
Afganisztán mocsok dolog volt, ismerjük el (bár milyen jó világ volt és VAN ott a tálibok uralma alatt), ugyanakkor ne felejtsük el, hogy az USA a hidegháborút követően azt csinálhatott volna a világgal, amit akart, akár katonailag is megszállhatta volna a világot, létrehozva a 3. birodalmat és mégse tette. Gazdasági befolyását növelte, de többnyire komparatív előnyök által, csak nézd meg, mennyit fejlődött Dél-Korea vagy egész Kelet-Európa. Véletlen? Az is, hogy a hidegháború alatt meg szintén az USA-befolyás alatt álló Nyugat-Európa, Japán fejlődött rengeteget? Na akkor most ízlelgessük a fentebb kifogásolt mondatot, mert alapvetően igaz.

Cikkgyűjtemény
Új vagy az oldalon? A gombra kattintva találod az eddigi fontosabb cikkek gyűjteményét téma szerint.
Megnézem!
Keresés
Kövess minket
facebook
youtube
Hirdetés
Támogatás
Ha szeretnéd, van lehetőséged anyagilag is támogatni a munkánkat.

Átutalással a Raiffeisen Bank 12020407-01558219-00100002 számlaszámra a Kiszámoló Egyesület részére. A közlemény "Támogatás" (fontos!)
Bankkártyás támogatási lehetőség hamarosan. Köszönjük, ha érdemesnek tartasz bennünket a támogatásra.
Archívum

Archívum

crossmenu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram