Gránit Pay
Újabb hírek a Gránit Bank háza tájáról: szeptember közepétől lehetségessé vált az NFC-képes mobiltelefonokkal a fizetés a bank ügyfeleinek.
Már írtam a mobiltárcáról itt. Véleményem szerint a mobiltárca méregdrága és roppant körülményes s mindössze annyit nyerünk vele, hogy a fizetéshez a paypass kártyánk helyett a telefonunkat vesszük elő. Ezért cserébe speciális SIM kártya kell, előfizetéses vonal és OTP számla, plusz rengeteg plusz éves költség.
Most a Gránit Bank ugyanezt megcsinálta, csak a körülményes és felesleges körítés nélkül: ha a telefonod tudja az NFC-t (Near Field Communication, drágább telefonoknál ez ma már alapszolgáltatás), egy app letöltésével a kártyád helyett fizethetsz a mobiloddal is, ehhez elég az appban regisztrálni a kártyát.
Ugyanúgy működik, mint a paypass kártya, 5.000 forint felett PIN kódot kér.
Biztonságosabb az ügy, ha valamilyen kóddal lezárva tartod a telefonodat, így ha ellopják, nem tudják használni fizetésre. (Ez egyébként is melegen ajánlott, nem csak ezért.) Természetes a telefonról történő limitmódosítás (cikk erről itt) itt is működik, ez is egy plusz védelem.
Ha olcsó Most kártyával kérted a számládat (cikk), azt is paypass képessé teheted ezzel a trükkel a mobilodon keresztül.
Egy szó mint száz: ha te már régóta erre vártál, hogy otthon hagyhasd a bankkártyádat és a telefonoddal tudj fizetni (vagy hogy akkor is tudj fizetni, ha otthon felejtetted a pénztárcádat), akkor ezzel ez a kívánságod is teljesült. További infó itt.
Ja igen: mivel az Apple nem teszi lehetővé, hogy bárki hozzáférjen az Iphone-ok NFC chipjéhez, ezért sajnos ez csak Androidos telefonokon működik. Ez van sajnos.
(Valahol nyilatkozta a Gránit Bank, hogy nem tud és nem akar a nagyokkal reklámban versenyezni, ezért inkább termékfejlesztésben akar az élen járni, így akar sok ügyfelet szerezni. Eddig nekem tetszik, tényleg bosszantó, hogy amit adnak (azonnali limitmódosítás lehetősége telefonról, videóbank, ingyenes isms, stb.), az máshol nem alap.)
Ezt a fizessünk a mobilunkkal dolgot nagy baromságnak tartom, tipikusan olyan dolog, ami csak arra jó, hogy villogjál vele.
Viszont egy rendes pontgyűjtő hitelkártyát bevezethetne a Gránit.
Hiánypótló lehetne.
Na meg arra is jó, hogy végre valami értelmet találsz a telefonod NFC funkciójának, ha már annyit fizettél érte… 🙂
Ahogy terjednek a paypass terminálok úgy lesz egyre csábítóbb. Őszintén remélem hogy belátható időn belül nyugdíjazhatjuk a kártyát. (Nagy hobbim a kártyaminimalizálás) Mindig bosszant ha valami sokkal kényelmesebb lenne és adott a technológa csak nem…mer nem…
Persze jönnek majd a “de a biztonság” emberek, csak valszeg megint azok lesznek akiknek még a netes kód sincs lekaparva a kártyájukról 😀
Most komolyan elgondolkodtam, hogy nyissak egy számlát csak emiatt, a bajom csak az, hogy azért az appjuk nem túl up-to-date, csak most kezdték el támogatni az Android 7-et, ami most egy ideig jó, de ki tudja, mi lesz majd ha jön a 8, ciki lenne egy hónapig működőképes app nélkül maradni egy rendszerfrissítés után…
1. Kártyás érintő vásárlás: Biztonsági okok miatt csak korlátozott összegig lehet vásárolni. Az a gond, hogy elég hozzá a kártya, nem kell PIN kód, emiatt ha valaki elveszti, tovább lehet használni amíg le nem tiltják.
2. Klasszikus kárgya használat: Egy kicsit lassabb, és ha valaki vissza akar élni vele lemásolja az adatokat lehúzásnál, és megfigyeli milyen PINt irnak be.
A ApplePay esetében a PIN helyett az ujjlenyomat adja az “extra” azonosítást, emiatt nincs összeghatár, és az ujjlenyomatot, amit csak a telefonomon van, nehezebb és költségesebb is másolni.
Amint látom a Gránit Bank által bevezetett technológia valahol a kettő között van, de biztos vagyok benne, hogy idővel ez tovább fog fejlődni.
Biztonság: ha elveszted, 4-5 db. max 5 ezer forintos vásárlást megejthetnek vele, mielőtt pin-t kér. A 300 ezer forintos mobil mellett pont lesz..rom azt a max 25 ezer forintot.
Mondjuk az 5 vásárlás alatt több esélye van lebukni, hiszen 4-5 ezer forintért valszeg a bűnöző óriások fognak kockáztatni, így még haszna is lehet, mert a mobil is meglesz. 🙂
Az OTP rendszerét használom, ami lehetőséget ad arra, hogy kikapcsolt mobil mellett is lehet vele fizetni.
Hogy mire jó? Kényelmes. A mobil mindig a zsebemben van, egyszerűbb elővenni mint a kártyát.
Már 8-10 telefonos fizetésen túl vagyok, eddig kényelmesnek tűnik a használata. A biztonsággal nincs gond, telefon pinkódolva, az Gránit app pinkódolva, lezárt képernyős fizetés letiltható.
Ez bankfüggő, az egyik hitelkártyámnál hasonlóan van (sőt nem is PINt kér, hanem elutasítja a Paypasst és be kell dugni a kártyát az olvasóba), bár nem 4-5, hanem több tranzakció után, a másiknál sohasem tapasztaltam ilyet.
/on
Reggel voltam a Gránitnál, remélem lassan megjön a netbank-aktiváló sms, és hazafele már ki tudom próbálni hogy működik a rendszer 🙂
Én nem tiltottam semmit (pattern lock van a telefonon, de a gránitban direkt kikapcsoltam, így is pont annyira biztonságos mint egy paypass kártya), szóval egy képernyőébresztés után egyből elfogadta a terminál.
Egyszeri regisztráció és utána egyszerű , kényelmes, gyors…
Grat a Gránitosoknak!
Bankdealer
Meg az is jó lenne, ha mobilra költözne a jogsi és a személyi, tb.
Megkérdeztem őket, mint friss ügyfél, de megnyugtattak, hogy nem tervezik a banki alkalmazásukat WinPhone-ra is megjelentetni…
Nem értem, miért, ez igy elég nagy szivatás az ügyfeleik egy részével szemben, pl. nekem fizetni kell minden SMS-ért, amit a többiek ingyen megkaphatnak iSMS-ben.
S
Én úgy vagyok vele, hogy minden szükséges óvintézkedést megteszek, hogy a pénzem biztonságban tudjam. Ha mégis eltűnik, az a bank sara lesz, és jogi eszközök bevetésével is visszaszerzem a saját pénzemet, ha kell.
Persze a bank részéről az lenne a korrekt megoldás, ha nyitna egy primitív rest apit kifelé, amire harmadik fél fejleszthet kőbalta egyszerűségű alkalmazást, pl. olyat, ami csak arra jó, hogy lekérhető legyen a legutóbbi x db tranzakció. Ez nagyon szépen tudja helyettesíteni az sms-t. Konkurál az iSMS-sel, de mivel kevés a fícsör, annyira talán mégsem fájdalmas. De ahogy korábban valaki megjegyezte, ezt sem a legyek hordják össze, a banknak költséges egy ilyen fejlesztés. 🙂
@rm: valóban, ha nem használom, ingyen van. 😀 De azért jó lenne, ha lenne… Persze, a bank sara lesz, stb, de mikor ugrik minden pénzem, és jüó esetben is pár hónap múlva kapom vissza, nagy utánajárással, addig nem mondhatom a lányomnak, hogy tartsd vissza az éhséged még 30 napig. 🙂
Egyetlen egy darab külföldi ügyfél kedvéért ÁTÍRTÁK a banki rendszerüket, hogy másféle SMS-t küldjön. Olyan 1,5-2 hónap múlva értesítettek, hogy teszteljük, most már mennie kell – és ment is.
Szóval én azt az indokot nem fogadom el, hogy sokba kerül. Igen, de hát ez lenne az ügyfélkezelés…