Ma bejelentették az új támogatási rendszert az elektromos autókra és talán a mai nap folyamán meg is jelenik az erről szóló rendelet.
Amit a részletek nélkül tudni lehet:
- 15 millió forint felett egyáltalán nem lesz támogatás.
- 11 és 15 millió között maximum félmilliós támogatás lesz.
- 11 millió forint alatt akár 2,5 millió forint is lehet a támogatás, amit elektromos robogókra is kiterjesztenek. (Ami nem világos, hogy csak futárcégeknek, vagy magánembereknek is.)
- A taxisok és futárcégek akár 55%-os támogatást is kaphatnak.
A 11 millió forint egy jól belőtt összeg, a legtöbb kisebb elektromos autó (olcsóbb felszereléssel) belefér a keretbe. (A Nissan Leaf kezdő listaára 11,5 millió, valószínűleg akciósan, mert másik listában 12,5 millió forint. Valószínűleg ez le fog menni 11 millió forint alá a fapados kivitel esetében. Ezen az oldalon összeszedték a jelenlegi kínálatot, melyik modellre jár és melyikre nem a támogatás. A kereskedők valószínűleg fognak változtatni az árakon, ha arra lesz szükség, hogy beleférjen a támogatásba az autó.)
Mivel a környezetvédelmi szigorítások miatt a hagyományos autók jóval drágábbak lettek, érdemes lesz újra kiszámolni, ilyen támogatással jobban megéri-e az elektromos autó, mint a hagyományos.
Megvárjuk a rendeletet és megpróbálunk utánaszámolni.
A részletek hamarosan.
Hát nem tudom. Miniautókon kívül csak épp a full fapad fér ebbe bele. És akkor még mindig kisautókról beszélgetünk. 208e, Zoe, Nissan Leaf. 12 millió kényelmesebb határ lett volna szerintem. Így majd alkudni kell és/vagy öregautóbeszámítani valahogy.
Ennyi embernek van 8-9misije új környezetbarát egérkamionra? Milyen válság kérem szépen!?!
Nem igazán látom a logikát a sávokban.
Szerintem nyugodtan mondhatták volna, hogy a vételár 25%-a, de maximum 2.500.000 Huf.
Mért lesz az jó, hogy esetleg ügyeskedni kell az árral, full fapadot venni, hogy beleférjen a 11 millióba?
A luxus autóknál meg csak az áfából több bevétel jön, legalább azt se fogják elcsalni.
A véleményem az hogy az EU-s féle zöld és elektromos lobbi teljesen megfizethetetlenné teszi az autózást,mint Kiszámoló és írt róla havi szinte legalább 50 ezer. A legtöbb hibaforrás amelyek nélkül amúgy tökéletesen müködne az autózás csak a környezetvédelem miatt van beépítve, gondolok itt EGR szelepre, részecskeszűrőkre, illetve DPF-ekre. Ezek meghibásodása rendkivül drága mulatság és folyamatosan baj van velük, sajnos legtöbb autó megbizhatatlan hosszútávon 190 LE-t kell kihozni hogy mellette tartósított hegyi levegő hagyja el a kipufogót.
Az elektromos autó megfizethetlen és rengeteg aggályom is van velük kapcsolatban,napestig tudnám sorolni.
Számomra a lényeges a dologból, hogy autó birtoklása nagyobb luxus mint valaha, és mindenképpen megyeszékhelyen belvárosba gondolkozom hosszútávon, mert a beutazás költsége autóval egy fél albérlet ára, hála a sötétzöldeknek.
Szomorú világ.
A Tesla Kanadában megcsinálta, hogy joarasitott - szoftveresen- butított modellel befert a határ alá, majd online meg lehetett venni a "kiterjesztést" 🙂 na ez hiányzik a többi gyártótól. (pár extrával esetleg meg tudják csinálni)
Szerintem aki ilyet akart venni az most azonnal éljen ezzel a lehetőséggel.
Ahogy az látható volt az ingatlanoknál mit művel a csok vagy a családi autók támogatása az autóknál, tippre ugyanezt fogja most művelni az elektromos autókkal is. (mármint az olcsóbbakkal, nem az értékhatáron lévőkkel)
@Nem mintha érintene
Szerintem az autószalonoknak maximálisan érdekük lesz, hogy könnyű legyen beleesni a 11 millió alatti sávba, úgyhogy megoldják.
Végigszámoltam mégegyszer a saját esetemet (1-2 év múlva aktuális lesz az autócsere), de egyetlen autónak (csak egy van a családnak, és nem akarok második autót) így sem fogja megérni.
@nem-mintha-erintene
Érdekes a 11M-s limit valóban, erős lesz a verseny. A belépőmodelleket full fapadosnak hívni azért nagyon erős..Egy mai belépőmodell teljesen elég az emberek 80%-nak. Pl az említett e208-nál ez mind széria:
Állítható magasságú vezetőülés
Kulcsnélküli indítás
Hangszigetelt első szélvédő
EcoLED fényszórók
Automatikus ablaktörlők+fényszóró
Kamera+radar alapú ütközésmegelőző rendszer, kerékpáros felismeréssel
Klímaberendezés
Elektromosan állítható és fűthető külső tükrök
Mirror Screen
10M+-os autóknál a "anyagilag megéri"(üzemanyag spórolással) dolgot szerintem kár is számolgatni, támogatással is esélytelen.
Viszont a Skoda Citigo e iV - már ha lenne - akkor kb 4,2-4,5M lenne így támogatással, aminél már lehet számolni megtérüléssel.
Én tavaly vettem ingázósra új autót 3,3M-ért, fogyaszt 4,5L-t, durva számolással 18Ft/km vs 5Ft/km, tehát kb 100.000km (vírus nélkül kb 3év nekem) múlva térülne meg a plussz befektetésem, ami már belátható időtáv.
Sőt, ha lehetne kapni, talán azon is érdemes lenne elgondolkodni, hogy bukóval megszabadulni az 1 éves autótól és beszállni egy ilyenbe....
"– A taxisok és futárcégek akár 55%-os támogatást is kaphatnak." ha most nyitok egy futárcéget, akkor megvehetem 55% támogatással? Másnap bezárom a céget, és eladom az autót.
Ja, és a lényeg: hány lélegeztető gépet lehetett volna venni ezekből a támogatásokból? :)))))
Maki, három évig nem adhatod el, mert egyébként támogatás vissza.
köszi a linket, elég kapkodós nap volt ma a villanyautosok.hu szerkesztőségben 🙂
Érdekes helyzetet teremt a piacon az új támogatás, több szempontból is.
Ha valaki mindenképp 12-15 milliós elektromos autót venne, az eddig a 1,5 támogatásért vállalta az ezzel járó nyűgöket (pályázat ügyintézése, várakozás az elbírálásra (aminek semmi értelme, hisz alanyi jogon jár), kötelező casco, 3 éves eladási "tilalom"), de 500 ezerért már többen lesznek, akik inkább kifizetik a teljes árat.
Ugyanakkor aki 12M-ig vásárolna, elgondolkozik egy kisebb (akkus) olcsóbb modellen, hiszen egy 10,99 milliós autóért 8,49M a fizetendő, azonban egy 11,01M-ba kerülő esetén már 10,49 a fizetendő...
Amit továbbra sem értek, az oldalról ami a cikkben van: "A családi autónak megfelelő méretű autókra csak 500 000 támogatás jár" Magyarul 10.5 misi egy családi autó.
Számomra egy családi autóban kényelmesen elférjen mondjuk 4 ember (2 felnőtt, 2 gyerek - bámilyen éves), és legyen hely a csomagoknak, mondjuk egy hetes utazáshoz (akár nyaralás, akár nagyi látogatás) elférnek, tehát van mondjuk 450+ liter csomagtartó (360 literrel is megoldató ez, de nehéz, tapasztalat). Ezek nagyjából az alsó-közép kategória sedan és kombijai (a hatchback az a 360 liter). Ezek újonan olyan 6.5+ (inkább 7) misi viszonylag alacsony felszereltséggel.
Nekem továbbra se jön ki a matek. Ha jól tudom a köztöltés már fizetős.
Az 3.5 misi csak nem megy el szervízre.
vgaborka, családi elektromos autó a Nissan Leaf, az új VW és a KIa e-niro. Ezek a kompakt méretűek, 4,2-4,5 méter hosszal.
A Hyundai 4,1 méter, egy család már elég szűkösen fér bele, Zoe meg a többi pedig kisautó, mint a Renault Clio.
A többi meg a miniautó kategória.
6,5 millióért nem veszel mostanában benzinesben sem ekkora autókat. Az másfél éve volt annyi.
A VW Golf legfapadosabb változata kevés híján 8 millió Ft. Mire kérsz bele automataváltót, meg pár szükséges extrát, örülsz, ha megáll 10 millió alatt.
Nem lehetne hogy a befizetett adómat ne herdálják el baromságokra?
@Kiszamolo
KIA e-niro 10-ről indul, a KIA Ceed SW (kombi) 5.4ről indul. Itt már egész jót lehet konfigurálni 6.5 körül. A KIA-k 7 év garisak (gondolom az e-k is).
Az extrázásban lehet nagyon elszállni, de kérdés, hogy kinek mi kell. Nekem pl auto váltó nem. Végig nézve pár autós tesztet, a sávtaró felesleges még (autópáyán talán megy, városban nem jó), Szvsz szerint rengeteg extra parasztvakítás, és meghibásodási forrás. Természetesen mindenki más, így el tudom fogadni, hogy ami nekem felesleges extra, az másnak alap.
Pl navi, általában mindenhol 300+ ezerért lehet venni, amikor az okos teló (+Waze, offline maps appok) megoldja ezt.
Én továbbra sem érzem, hogy 1 db családi autóként az elektromos a jó választás (főleg ha otthon nem tudod delejezni). Másodiknak lehet.
vgaborka, azért írtam automata váltót, hogy almát az almával.
Meg az elektromos autóban sok olyan alapextra van, ami máshol drága plusz, pl. időzíthető állófűtés.
Kérdés, hogy kell-e valakinek, de attól még úgy fair, hogy figyelembe veszed.
Ezzel együtt sem állítom, hogy megéri, csak hogy jó legyen az összehasonlítás.
@cactusjack A baromságok alatt a robbanómotoros járművek környezetszennyezése miatti sokmilliárdos egészségügyi kiadásokra gondolsz, ugye? Mert, hát akkor a legjobb úton jár a kormány az elektromos autók támogatásával.
@cactusjack portfolio.hu/uzlet/20190120/elkepesztoen-sokba-kerulnek-a-dizelek-magyarorszagnak-horribilis-szamok-lattak-napvilagot-311069
@Kiszamolo ok, kösz így már értem.
Viszont vásárlói oldalról meg úgy lenne fair, ha konfigurálhatnám, hogy mik azok amik (nem) kellenek.
Csak, hogy kötekedjek, én a saját igényeim alapján fogom összehasonlítani, és ha úgy érzem, hogy nekem nem éri meg, mert minek nekem időzíthető állófűtés, akkor azt kiszedhessem (ne kérdessem). De ez tényleg szubjektív összehasonlítás.
Ha fapad akkor Lada 1500 (az ezeröcsi), az új autókban minden dolog már extrafelszereltség ahhoz képest.
Mivel ennek a támogatásnak nem én vagyok a célközönsége, ezért, uff beszéltem.
Én a Citigo -n határozottan elgondolkodtam. Amúgy valószínűleg soha nem vennék új autót. Egyszerűen gazdaságilag nem éri meg nekem. De az asszony ovijáratos kocsijának még lehet megérné. 4-4.5 milláért új autó. Ráadásul a napi 2+2+2 km kétszer használat meg heti két Aldi, uszoda körhöz tökéletesen elegendő. Jelenleg erre a célra egy Panda van redszeresítve. Más kérdés hogy az jó ha 1 millát ér. Szóval azért még át kell számolni. 3 milla az három milla. De nálam elsőre megpendített valamit.
Elsődleges autónak, nagyihoz járósnak, stb nekem a villany nem játszik. Vidéken (társasház) nem megoldható a töltés.Oda vissza meg kevés megy el biztonságosan hóban-fagyban is 400km -t. Városi ingázónak még jó lehet a kicsi. De akkor meg kell egy nagy(obb) is.
Minek??
Basszus, ennél alapabb dolgokra sincs pénz, de ezeket a játékszereket támogatjuk..?
Mint a CSOK.
A környezetemben 7-en vették fel a 10M "ingyenpénzt", egyikőjük sincs rászorulva; nem az első lakásukat veszik, illetve megtartják a régit is, kiadni.
10-11 millió forintos autó és bármiféle spórolásra utaló szó nem fér meg egy mondatban, akár van állami támogatás rá, akár nincs.
@swim-swim
"a beutazás költsége autóval egy fél albérlet ára, hála a sötétzöldeknek."
Ez pont ugyanaz, mintha azt mondanád, hogy azok a szemét emberek a történelem során, hogy megszüntették a rabszolgaságot, így most neked drágább munkavállalót fizetni, mintha ingyen dolgozna neked. Jaj, te szegény, de sajnállak.
Autóval járni nem alapvető emberi jog.
A levegőszennyezés egészségügyi externáliái nincsenek kifizetve, így többek között a légszennyező autósok mások kárára űzik hobbijukat. Én minden légszennyező dolgot kitiltanék azokról a helyekről, ahol emberek élnek, így pl. a nem-elektromos autókat is.
Azt, hogy valami megéri-e, vagy sem, úgy dönti el a többség, hogy az árcédulához képest mennyivel olcsóbban jut hozzá. Egy 30.000 km-t futott BMW i3 átlag 6-7M Ft. Asszem az új ára 13M volt. Számoljunk! Legalább 6.000.000 Ft értékvesztés 30.000km alatt. 100km-en az értékvesztése 20.000 Ft volt. Egy győri kiruccanás Pestről 30.000 Ft. Ez csak az autónk értékvesztése (autógumi, stb. nincs benne). Kit érdekel, hogy ingyen tölthetem, és kit érdekel, hogy kapok rá akár 2M Ft támogatást? Nem beszélve azokról a matekzsenikről, akik még hitelt is felvesznek egy új autó vásárlásához. Múltkor beszélgettem valakivel, új Opel-t vett. Kérdeztem, hogy van-e rajta hitel. Válasz: "Persze! Különben hogy tudtam volna megvenni?!" Magamban mondtam, hogy hát úgy, hogy nem veszed meg. Szerintem, ha nem munkaeszköz az autó, akkor az ember vagyonának max. 5%-át tegye ki.
OFF:
Miklós érdekelne a véleményed azzal kapcsolatban, hogy a kialakult válsághelyzet(számomra) miért nem érzékelhető hegyomlásszerűen. Én nagy és kis cégekhez is járok napi szinten és azt veszem észre, hogy alacsonyabb termeléssel, de dolgoznak, nem küldik el az embereket, esetleg részmunkaidőben dolgoznak tovább, állami támogatással. Nem látok olyan hatalmas költség stopokat és beruházások lefújását. Tőzsdéről nem beszélek elég félrevezetőek az indexek a techcégek rohanása miatt és a hatalmas pénzpuma miatt.
Bennem komolyan felmerült, hogy lesz-e itt komolyabb válság. A világ kormányai elkezdték szórni a pénzt ész nélkül(Amerikában nem éri meg egy bizonyos szint alatt dolgozni, úgy elszámolták) és úgy tűnik ennek hátán fog kicsiny nemzetünk minimális ráfordítással lendületet venni. Nem akarok utcán lévő kéregetőket látni félreértés ne essék, de valahogy nagyobb BUMM-ra számítottam
Ezt szerintem simán át lehet ugrani.
Bemész a kereskedőhöz,beleülsz, kipróbálod,tetszik. Megállapodtok a szalonban, hogy veszel egy alufelnit gumival együtt tíz millióért.Számlával.
Egy másik szeződéssel pedig kiszámlázza a Tesla 3-at 9.9 millióért.
Esetleg a dömpingár miatt kekeckedhetnek.
En... akkor sem vagom, hogy miert kell hozzavagni milliokat olyan emberekhez, akik ki tudnak adni sokmilliot uj autora. Ha ez a tamogatas le lenne korlatozva a nagyvarosokban (ahol problema szokott lenni a legszennyezettseg) mukodo futarok/taxisokra (esetleg maganszemelyekre, akik bizonyitottan sokat autoznak ezekben), akkor talan megertenem.
Inkább kerékpárutak fejlesztésére, építésére, kormoló buszok lecserélésre kellene költeni az adóforintokat, mint a felső 5%-nak akinek futja második játékautóra 10 millióért még visszacsepegtetni a zsebükbe 2,5-öt. Hónapok óta járok biciklivel dolgozni, tragikus az infrastruktúra. Van olyan szakasz ahol kénytelen vagyok az út melletti kavicsos, sáros területen menni ha kedves az életem, városon belül mert nincs kerékpárút.
Ez is olyan mint a CSOK, annak jó akinek ott a zsebben 30 millió, felső 5%. Nyilván őket kell támogatni. Azzal meg ne jöjjön senki hogy a környezet, mert semmit nem old meg az a pár ezer elektromos autó.
@pumpedjano "a robbanómotoros járművek környezetszennyezése miatti sokmilliárdos egészségügyi kiadások"
Miért, szerinted az e-autókhoz használt energia és az akkumulátorok előállítása nem környezetszennyező?
@swim-swim az olcsó autózás nem csak az autó használatával, hanem a többet használt, többször cserélt és több darab autó legyártásával/használatával is. Több dugót eredményez és drágább benzint is.
Az autógyártók pedig akkor sem gyártanának kevesebb szervízt igénylő autókat, mert az is egy jelentős bevételi forrásuk, és tervezett bevétel.
Van gond a zöldekkel, van gond a villanyautózással (nem is feltétlenül zöldebb), meg sok ilyet fel lehet sorolni tényszerűen és alátámasztva, de a te hőbörgésed nem jogos.
Ha jól látom adnak kedvezményt, de ezen az áron nincs élhető autó. Egy fél éve az erősebb forint és az áremelés előtt még jobb áron lehetett volna a többségét megvenni a 2.5 m kedvezmény ellenére is. Romániában a támogatás 3.3+ 0.57 m ft [11600 euro]. villanyautosok.hu/2020/04/24/romania-igy-tamogatja-a-villanyauto-vasarlast/
Németországban ha jól emlékszem a Citigo e 3,5 m ft- ba kerül. Nálunk a bicikli lehet a megfizethető megoldás.
Én üdvözlöm az új támogatási rendszert. Eleve felesleges 10+ milliós autókra szórni az adófizetők pénzét (a 7 üléses kedvezmény is megmutatta, hogy ezen az árszinten a támogatás nagyobb része a kereskedő zsebében maradt). "Zöldség" szempontjából minél kisebb az akksi, annál jobb. Aki azt hiszi, hogy 400+LE és 2,1 tonna az környezetvédelem, az csak Tesla hívő lehet... A Leafet már most hirdetik HaHu-n 8,5 milláért, annyiért nem rossz. A Skoda Citigo 5 milláért 2 hét alatt elfogyott, gondolom most jól felemelik a listaárat és haza lehet vinni 4,9-ért... csodák nincsenek. Remélem ezentúl kizárólag villanyos kaphat majd zöld rendszámot, és abból is kiveszik az ingyen parkolást, mert utóbbinak semmi értelme.
gondolom tudják a közvélemény kutatásokból, hogy ez a támogatósdi egy népszerű ötlet, hát hadd szóljon
a taxis történetről nemtom mit kéne gondolni... persze logikus, sokat mennek a legsűrűbben lakott helyeken...
de ennek a maffiának miért is kéne ennyi támogatást adni... ja pont azért
"6,5 millióért nem veszel mostanában benzinesben sem ekkora autókat"
Aha.. Mivel volt gondolat hogy az egyiket lecseréljük ezért nézegettem mostanában elég sokat hahun. Új autók is vannak bőven, és az már legtöbbször nem listaár mint a honlapon/konfigurátorban.
A teljesség igénye nélkül:
- Fiat tipo 5.5M legmagasabb (Lounge) kivitel, erősebbik T-Jet motor 4 henger
- Hyundai I30 6M a magasabb (prime) kivitel, erősebbik motor 4 henger
- Opel Astra K 5.5M közepes (Best) kivitel 3 henger 🙁
- Renault Megane 5.8M közepes (limited) kivitel 4 henger
Ráadásul a legtöbbnél a fostos VW csoport 3 hengeres csodáival ellentétben még 4 hengeres motorok vannak, Fiat, Hyunda még szívó motorral is van. Ezek a kivitelek jellemzően úgy 200-500Ft további költéssel már elég komoly felszereltséget jelentenek (Klíma, tolatóradar, tolatókamera, connectivity, automata fényszórók, automata ez-az, stb)
És mi is van a motorkerékpárokkal? Engem az érdekelne.
Pedig már felcsillant a szemem, hogy hátha most (5mFt támogatás már nem olyan rossz)... De még mindig nem jött el a mi időnk (evalia nem csúszik be 11m alá -számunkra családi autóból nincs más alternatíva-).
LSV, az Evalia egyetlen előnye, hogy elektromos. Minden más tekintetben egy nagyon rossz minőségű teherautó, borzalmas ülésekkel és összeszereléssel, amikor megjelent 10 éve, már akkor is a kínálat alját jelentette. S meg is rekedt ott, semmilyen modern felszerelés nincs benne, ami ma már alap: vészfékezés, sávtartás, stb. Pedig ebben az ársávban már elvárná ezeket az ember 2020-ban.
Mielőtt vennél egyet, bérelj ki egyet legalább egy hétre.
@kékfrankos Mutass légyszi egy belvárosban üzemelő szénerőművet, lítiumbányát vagy autógyárat. Én mutatok neked millió belvárosban kormoló autót.
Amióta fizetős a villanyautó töltése sokkal drágább azzal menni mint robbanóssal: HáAndrás szerint 1800-2800ft 100 km az i3-al.
Akkor a költségekből mindig kihagyják a villanyautósok az extrém magas casco és kötelező díjakat, ami magába kb minden üzemeltetési anyagi előnyt elvisz, és az értékvesztésről nem is beszéltünk.
Ha a környezetvédelem lenne a cél, nem szopatnák hanem támogatnák pl a gázautósokat, és a kormoló városi buszokat cserélnék le először, kötelezően fékenergia hasznosító buszok lennének a sok elindulás miatt, és helyi élelmiszert kellene ennünnk, és a villanyautót csak napról, szélről tölthetnénk.
Pesze az agymosottaknak jó az is ha az ökoautójukat atomenergiával és erdő tüzelő "megújuló" energiával üzemeltetik.
Ide kapcsolódna egy régebbi kiszámolós írás, hogy tulajdonképpen a támogatás az, amikor az általad befizetett adó hegyből kapsz vissza egy keveset.
Cégek még TAO kedvezményt is igénybe vehetnek.
@treil -el értek egyet "Inkább kerékpárutak fejlesztésére, építésére, kormoló buszok lecserélésre kellene költeni az adóforintokat, mint a felső 5%-nak akinek futja második játékautóra 10 millióért még visszacsepegtetni a zsebükbe 2,5-öt. Hónapok óta járok biciklivel dolgozni, tragikus az infrastruktúra. Van olyan szakasz ahol kénytelen vagyok az út melletti kavicsos, sáros területen menni ha kedves az életem, városon belül mert nincs kerékpárút."
Jártam Münchenben, Hágában, Koppenhágában.. és fényévekre vannak pl Budapesttől a kerékpárutak számában, zöldterület is több, tömegközlekedés is összehasonlíthatatlanul jobb. Kicsit bízom KariGeriben, hátha jobb lesz mint az alvó Tarlós (mondjuk ilyen szembe szélben nehéz dolga lesz).
Annyit hozzátennék, hogy még mindig túl sokan bliccelnek, az indiánokon kívül is.
Az elektromos autózás még a felső 5 % hobbija, nyugaton kicsivel jobb ez is.
" hogy autó birtoklása nagyobb luxus mint valaha"
erre egyszer egy idős autószerelő azt mondta nekem, hogy az autó akkor volt luxus, amikor három volt a megyében, mindegyik valami nemesi család birtokában:)
Ez a támogatás csak a tisztán elektromos, vagy hibrid dolgokra is vonatkozik?
Csak új, vagy használt gépjárműre/biciklire/rollerre kapható?
Bakker, 10 misis kényelmetlen kisautókról beszélünk.
Az autó csak egy eszköz, TCO döntés, racionálisan szükségtelen a kb. szállított személyenként 1 milliós ár fölé menni. Használt autó bőven elég.
Másik szabályom hogy a családi vagyon max 1-3-5%-a álljon autóban. Tudom ez meredek, de ha már tizmilliós megtakarításaid vannak, akkor érdemes erre orientálódni, az autó csak pénztemető.
Innen nézve a következő 10 évben sem fogok elektromos autót venni 7 millióért sem.
Amikor 4 milláért kapok egy elég jó állapotú egyel nagyobb kategóriás, gyakorlatilag kétszer akkora használati térrel rendelkező használt kombit a golf-corolla-focus vonalon.
@Kiszamolo
Arról, hogy automata elektromos autót csak automata belsőégésűvel szabad összehasonlítani, nem értek egyet. Értem a logikádat, hogy almát-almával, de az egyén szempontjából az ár/érték arány a fontos, ami pedig erősen szubjektív. Márpedig ha számomra az automata váltó nem jelent értéket (mert nem szeretem), akkor az ár-érték arány rossz.
A te logikáddal a Ford Mustangot nem lehet összehasonlítani az Astrával, hiszen a Mustang alapból 300 LE-s, az Astrából meg a legdrágább se tud többet 200-nál.
No de ha nekem van két kisgyerekem és rendszeresen járunk vidékre szülőt látogatni akkor Astrát vegyek Mustangot? Szóval ha jó döntést akarsz hozni, igen is össze kell hasonlítani az almát a körtével.
Nacionalista, akkor mi az értelme összehasonlítani a BMW-t a Mercedessel, amikor 15 millióval olcsóbban ott a Dacia és az is elvisz A-ból B-be?
Egy Mustangot egy hasonló autóval hasonlíts össze, mert egyébként értelmetlen a dolog.
Akkor eljutunk oda, hogy BKV kontra saját autó, ami szintén bizonyos helyzetben jogos kérdés, de alapesetben nem autó és autó összehasonlítása.
Ja és az extrákról.
A céges, kb full extrás autóban aminek van értelme és fájna ha nem lenne:
- tolatóradar (körbe) - alapfelszereltség már a legtöbb helyen
- holttérfigyelő - enélkül azért lehet élni
- ülésfűtés (bár ha garázsban állsz általában akkor mindegy)
- Android/iphone navis integráció
- adaptív tempomat, ha sokat jársz pályán
Az összes többi csak kényelmi sallang, oldalakon keresztül sorolva.
Az elektromos autók azért _is_ drágák szerintem, mert egyelőre még prémium irány van a marketingesek fejében és fejni akarják a környezettudatosabb (ergo gazdagabb) vásárlókat. (Aki szegény az általában nem annyira tájékozott és nem ér rá környezettudatoskodni).
"Mivel a környezetvédelmi szigorítások miatt a hagyományos autók jóval drágábbak lettek"
Lehet lemaradtam valamiről, de 11(-2,5) millióért kisautót venni inkább jó nagy átverésnek tűnik, mint jó üzletnek.
Aki ilyen autót ki tud fizetni az valószínűleg szellemi munkát végez. amit mostanában otthonról, home officeban lehet. -> Ergo ingázás egyre kevesebbeket fog érinteni.
Éppen a napokban nézegettem tesztet a Pug e208-ról, aztán láttam a támogatásról szóló híreket. Szép szép, de hogy jó -e az csak évek múlva derül ki. A gk listaára 11,6M, ha importőr - valószínűleg megteszi - lehozza 11M-re, akkor is 8,5M-be fájhat. Attól ez még egy kisautó marad rengeteg kompr-al. A 208 alap változatából pont kettőt lehet venni ennyi pénzért. User 4,5 körüli megveszi a benzinest a maradékot meg elteszi üzemanagyra. e208 sosem fog megtérülésbe fordulni, mivel ennek is nagyjából annyi a várható élettartama, mint a benzinesnek, dieselnek. Sztem a többi piacon lévő modellnél is nagyjából hasonló a helyzet. Válság van majd az autógyártók idővel méltóztatnak lejjebb vinni az árakat. Ahogy nő a legyártott mennyiség bővül a modellpaletta csökken az ár. Megint adtak a szarnak egy pofont gazdagékat támogatják, hogy anyának legyen egy második trendi elektromos talicskája:-)
A fenti hozzászólásomhoz egy kis kiegészítés. Tegyük fel, mutatnak nekünk egy új autót, megismerjük, majd meg kell határoznunk, hogy mennyit adnánk érte. Azt mondjuk, hogy max. 7M Ft-ért vevők lennénk rá. Ha ugyanezzel az autóval egy másik helyzetben találkozunk először, például látjuk, hogy az árcédulán 11M van és kapunk hozzá 2,5M támogatást, akkor 8,5M lesz az ára (kötöttségekkel), akkor az miért kecsegtetőbb? Ha nincs ez az "olcsó trükk", akkor 7,5M-t sem adnánk érte. Következő nap meg mesélnénk, hogy mekkora üzletet csináltunk, nyertünk 2,5M Ft-ot. Ne felejtsük el, hogy 5 év múlva sz.rt sem fog érni az az új autó (főleg a Ft reálértékén), ráadásul "kamatozni" sem fog a belerakott összeg. Ha meg hitelt is vettünk fel rá, akkor 3-szoros bukó...
A járvány óta árnyalódott a véleményem a városi elektromos autózás vs. tömegközlekedés kérdésében, de továbbra is rossz iránynak tartom, ha az állam a felső-, felső-középosztály másodlagos, sokadlagos autójának megvásárlását támogatja az állam. Ebből nem lesz elektromos autó forradalom, cserébe egy import cikk megvásárlását támogatjuk, olyan emberek zsebébe adva pénzt, akik egyébként egyáltalán nem szorulnak erre rá, és összességében ezzel nem is fogják csökkenteni az ökológiai lábnyomukat.
Tavaly vettünk Suzuki Balenot, az új ára 3,3 millió volt, fogyasztása 4 liter körül vagy alatta vegyesben, télen ez felmegy 4,5-re. Elférünk benne 5-en és a 350l-es csomagtartója is kielégítő, az esetek 98%-ban nem kell legózni. Ja és szívó benzines és mivel csak 860 kg. az autó, a 90 LE-s teljesítmény is teljesen elegendő (hatótáv 760 km. egy tankolással:))
Ennél jobb alternatíva akkor sem volt új autóban, ha fontos az ár és fenntartási költségek, és szerintem jövőben sem lesz nagyon jó ideig, mivel már nem kapható.
@petrence A motorkerékpárokkal az van, hogy a motoromnak kötelező a legújabb euro normákat tudnia, mert különben nem lehetett volna forgalomba hozni, 2017-ben, de smog-riadó esetén nem használhatom, mert a forgalmiban Magyarországon nincsen a motorkerépároknak környezetvédelmi besorolása. Ezért be kell ülni a sokkal szenyezőbb, és lassabb autóba, ami besorolásilag is és értékek szerint is rosszabb, de van besorolása és azzal járhatok.
Senki sem foglalkozik érdemben a témával. Telen van abszurditásokkal a terület.