Változás a lakásbiztosításoknál
Kijött egy új rendelet, ami a lakásbiztosításokat érinti, az ügyfelek számára kedvezően.
Az első változás, hogy nem lehet az ügynöki jutalék nagyobb, mint 20%. Az ügynök eddig is kb. ennyit kapott, igaz, a felettesei is kaptak utána jutalékot, gondolom most ennek is bele kell majd férnie a 20%-ba. (Bár lehet majd fizetni ezen túl marketing hozzájárulást, nyereményutat, stb.)
A lakáshiteleknél tájékoztatni kell majd a hitelfelvevőt a más lakásbiztosítások lehetőségeiről is, igaz, csak a fogyasztóbarát biztosításoknál. Ezek jellemzően sokkal drágábbak, mint a normál lakásbiztosítások. Érdemes megnézni X biztosító normál és fogyasztóbarát biztosítási ajánlatát, 20-30%-kal olcsóbb a normál lakásbiztosítása. De a törekvés ettől még dicséretes, nem melegíthetnek a hitelfelvevőkre drága és rossz lakásbiztosítást a bankok, be kell mutatni, hogy vannak más lehetőségek is.
Már csak azért sem, mert mostantól a THM-nek, azaz a hitel költségeit mutató értéknek a lakásbiztosítás árát is tartalmaznia kell.
Az éves fordulókor eddig is felmondhattad a lakásbiztosítást, mostantól márciusban is lesz egy plusz lehetőséged a váltásra. (Ha az évfordulód is akkor van, akkor így jártál. Talán több értelme lett volna félévente adni egy ilyen lehetőséget, az évfordulón és utána a hatodik hónapban is.)
Ami még meglepő, hogy nem tegnap éjféltől kell alkalmazni az új előírásokat, hanem csak április 30-tól. 🙂
Véleményem szerint nagy földindulást nem fog okozni a változás (ahogy a fogyasztóbarát lakásbiztosítás sem okozott gyakorlatilag semmi változást), de mindenképp az ügyfelek kicsit jobban járnak.
S ha már ez a téma, akkor jöjjön a reklámunk a mi saját lakásbiztosításunkról 🙂
Nem tudom, hol laksz és mit kalkuláltál, te vagy az első szerintem, aki így gondolja.
Én is jártam már így, nem vasalja be, csak tájékoztat 2 hónap után, hogy a szerződésed díjnemfizetés miatt megszűnt.
A kötelező esetében más a helyzet, de lakásbiztosításnál ha nem fizeted a díjat, megszűnik a szerződés, és kész.
Ha alulbiztosìtok, mondjuk 80%ra, akkor a kàrnak is csak a 80%àt fizeti a biztosìtò, de ha felül 130%ra, és fizetem a dìjat dràgàbban, akkor csak a kàr 100%àt fizeti.
Korrektnek tūnik.
Na nem a százalékokra gondolok, meg nem is a boltban lesz valószínűleg.. :/
Hanem az időjárás! 😀
Bárcsak tudnám, hogyan lehet csökkenteni a fűtésszámlát.. :/ Oh wait 😀
Nem mindegy, mi van benne, azt is nézd meg. A fogyasztóbarátban standarizált dolgok vannak csak benne, pont az összehasonlíthatóság miatt.
Akkor neked most két lakásbiztosításod van.
Nem értem minek kapkodtál, mert így most rosszabbul jártál, mintha nem csináltál volna semmit.
Ha leég a házad, még jól is kijöhetsz belőle.
Nekem 01.30 csoportossal levonták a lakásbizotsítást. 03.01-re emlékeztem 🙁
Groupama azt mondta dec 30-ig kellett volna lemondanom.
Most csak akkor mondhatnám le, ha érdek megszűnés van és azt bizonyítom pl adás-vételivel
Megörültem ahogy olvasstam a cikkben a márciust, de hát csak 04.30-tól alkalmazandó.
Most kivételesen jól jött volna a tegnap éjféltől 🙁
Senkinek nem kívánom a ráeszmélést egy leégett családi ház újra építésénél, mikor jónéhány biztosító esetében az ajánlott négyzetméter ár durván a fele, a valós újraépítésnek.
Az ügyfél nem gondolt rá, a biztosító meg felteszi a kezét, hogy de Ön kötötte. Mindenki hibás és senki sem hibás.
Mikor megjön az indexált értesítő, kalkulálok egyet. Ha megéri váltok, ha nem nem. Évi 1-2 ezer forintért nem éri meg váltani.
Van olyan biztosításom, ahol a “fogyasztóbarát” jött ki versenyképesen. Lakás mellett ugyanez autónál is.
Sokaktól hallom, hogy felesleges kiadás a lakásbiztosítás. Azt látom, hogy még egy extrákkal telepakolt lakásbiztosítás se nagyon éri el az ingatlan újjáépítési értékének egy ezrelékét.
Meg egy jelentkező. 🙂 Mostanában voltak az évfordulóim. Tavaly év végén kalkuláltam a te linkeddel is, meg direktben is. Nekem is kedvezőbb volt máshol. Mindhárom biztosítás amit újrakötöttem.
Lásd: ibb.co/ZxQMvVD Bp, aglomeráció.
A versenytársnál az is tetszik, hogy teljesen testre szabható a biztosítás. Egy rakás értéket beállíthatok, csomagösszetevőket – autós asszisztencia, kiterjesztett garancia készülékekre stb, – betehetek, törölhetek stb. Pl. van háztartási asszisztencia a premium bankkártyában, akkor ezt kivehetem stb.
Persze nem mentem most bele minden részletbe. Tudom, hogy pl. a Genertel alapnál a szélkárnál nagyobb a szélsebesség érték, mint több biztosítónál. De hidd el, részletesen megnéztem jó pár dolgot, feltételt.
De remélem azt is megnézted, hogy mire és milyen összegben szól vagy nem szól a két biztosítás….
Elvleg gondod nem lesz belőle, nemfizetés miatt megszűnik a korábbi szerződésed, az új meg él.
Apró adalék saját tapasztalatból: Mi is váltottunk a kiszámolós Uniqa biztosításra és meglévőt évfordulóra felmondtam (Generali). A régire volt kedvezményünk, ami azt hiszem 30 %-volt, ha 3 évig nem mondjuk fel a szerződést, ami még nem járt le. Ilyenkor papírforma szerint visszamenőleg beszedhetik a 30 %-os kedvezményt, amivel kalkuláltam is, de még ezzel együtt is jobban megérte 3 év előtt váltani. Na itt jött a meglepi: azt mondta az fióki ügyintéző, hogy azoktól nem szokták visszaszedni ezt a kedvezményt, akik rendesen évfordulóra felmondanak. Azoktól viszont igen, akik nemfizetés miatt hagyják megszünni a szerződést. Ennek már jópár hónapja és valóban nem kérték vissza a kedvezményt. Pozitív csalódás. Esetleg ez téged érinthet.
Én nyáron költöztem ki Ausztriába, az Union végrehajtót küldött rám a magyar albérlet biztosításáért (kb. 4000 Ft), amit elfelejtettem. Utána hiába jelentettem be, hogy kiköltöztem, puszira nem hitte el. Évfordulóra mondhattam fel, de szerencsére megtaláltam az albérleti szerződés felmondásának papírját, és azt már elfogadta. Tehát csak biztosítón múlik, mit hajt be, és mit nem.
Uniqa: 4000 forintert nagyon meglepő, hogy VH-t indítottak. Fél milla alatt nem szokás.
zavar a biztositokban h minden oldalrol lecsipnek amennyit tudnak es meg baszakodnak a kifizetessel is.
Ügyes vagy, valóban az életbiztosításoknál létezik olyan, hogy TKM.
A hiteleknél továbbra is THM van, vagyis teljes hiteldíj mutató.
“Akkor neked most két lakásbiztosításod van…..Ha leég a házad, még jól is kijöhetsz belőle.”
Úgy tudtam csak életbiztosítási káreseményél lehet halmozni, mert az emberéletet egészséget nem ingóság aminek konkrét értéke van.
A 3 éves hűség aggasztott, de ha már eldöntöttem hogy lesz biztosításom és olcsóbb semmi nem lesz, akkor remélhetőleg nem hoztam olyan rossz döntést…
Már többször leírtam, hogy január végéig akciós 10% kedvezmény volt az uniqa biztosítónál is. Ezért volt egy ideig csak 10% a különbség.
Lol. Akit érdekelt a véleményed, az már megkérdezte tőled. Engedd el.
Új PTK szerinti szerződéseknél jellemzően 60-90 nap díjrendezettség után törlik a szerződésedet, de visszamenőlegesen a díjjal rendezett időszak végére. (Ha utána volt károd, akkor még a megszűnés előtt jelentsd be és a kárkifizetést csökkentik az esedékes díjjal) Ha szerencséd van, nem a g….li biztosítónál voltál, mert ők egy kemény kiskaput kihasználva az egész éves díjat egyből behajtásra küldik, más biztosítóknál azt tapasztaltuk, hogy nem fognak még egyet távozásnál belédrugni.
A gfb kifejezetten versenyzőbb lett miatta, hogy bármikor hirdethet bármelyik biztosító új tarifát, nem fog 1 évig szívni / nyerni ha épp jó / rossz díjat hirdetett meg.
Jó lenne, ha a cégek nem lerázni akarnák magukról, hanem ehhez alakítanák a termékeiket.
Egyelőre valóban a törvényeknek épp megfelelő minimumot tudják, a nem fogyasztóbarát termékekhez képest jelentős felárra.
Azért sem mennek ebbe az irányba, mert itt a kárrendezésnek baromi gyorsnak kell lennie, ami akkora erőforrás többletet igényel kárszakértő, kárfelmérő, kárügyintéző oldalon, ami nem éri meg. (Lást 8 kasszából 1 megy a boltban, ha mind a 8 kassza nyitva lenne mindig, drágább is lenne minden…) Erőforrás-menedzsment miatt sok új ügyfelet sem akarnak egyszerre, mert azt a háttér-szolgáltatásokkal nem lehet lekövetni…
Másrészt az átlátható versenyt semmilyen multi nem szereti. (Gondolj csak egy telefon-előfizetésre: Itt drágább így, de csomagban mással jobb, amott az akciós ha emez.)
Tipikus komcsi gondolkodás, jellemző.
A kulák nehogy már gazdagabb legyen.
Teljesen elmebeteg a magyar szabályozás, hatósági ár, különadó, testre szabott büntetőadók, csak a károkozásban tudnak gondolkozni.
Az hogy normális folyamatok, jogbiztonság, szolgáltató állam, digitalizáció, vállalkozói szabadság legyen, azt már nem!
A jutalékcsökkentésnek minden ügynök örül! 🙂
Eddig sem a lakásbiztosításokból éltünk meg..
Abban vannak kételyeim, hogy vajon az “etraprofit” az ügyfélhez jut-e majd úgy, hogy jobb lesz a díja, vagy a biztosítóknál marad.
Van egy eu-s tervezet, ami a megtakarítások jutalékmentességét írná elő, ezek alapján hamarosan a szektor online lesz és mindenki mehet majd biztosítási alapképzésre, hogy maga is jól tudja intézni az ügyeit segítség nélkül. (El lehet, csak időt-energiát-felkészülést igényel, lehet, hogy jobban jársz egy valódi hozzáértő megfizetésével. – persze kifoghatsz kontárt itt is, mint bárhol máshol)
Érdekes az, hogy ilyenkor örülünk a korlátozásnak, de gondolom sopánkodnánk, ha a programozóknál, ügyvédeknél, magánorvosoknál lenne mondjuk órabér korlátozva. Mo-on minden ügynök vállalkozó, CSAK jutalékból él, 0 Ft “fizetéssel”.
2023-02-02 at 17:03
Tényleg menj el egy orvoshoz.”
Ez most komoly?
Egy profi, szakmai, pénzügyi blogból (nagyon sokat tanultam hosszú évek alatt) ilyen pitiáner, zsigeri gyűlölettől teli oldal lett?
Én, egyszerű olvasóként, időnként hozzászólóként talán megismertem Miklós “preferenciáit”.
Nem vagyunk egy platformon, de nekem eszembe sem jutna “nekimenni”.
Forintosítható ismereteket kaptam Tőle.
Nem mellesleg: ez az Ő oldala.
Joga van moderálni.
Már többször említettem, nekem ez az oldal nagyon fontos.
Újra kérek mindenkit: ne barmoljátok szét!
De, jó, másfél hete beszéltem velük. Annyira örülnek az innen jövő ügyfeleknek, hogy már cascot is akarnak.
Az újjáépítésnél ne feledkezz meg arról, hogy a telek nem ég le a házzal együtt.
Azaz a biztosító nem kell, hogy kifizesse az ingatlan piaci értékét.
És ugye nem gazdagodhatsz meg a biztosításból. Azaz pont ugyanolyan ingatlan “előállítását” finanszírozza a biztosítás, mint ami károsult.
Arra vigyázz, hogy sok cég (a nagyok) nem tudnak utalni Wise-ra, mert a shift kód belga a számlaszám meg magyar és ettől hibát dob a fizetési rendszer.
Kis cégnél nem lesz ilyen baj.
Sajnos nem találtam, hogyan lehet közvetlen privit írni Miklósnak.
Több ilyet is tudok. Semmi gond nem volt eddig. Ráadásul teljesen ingyenesek a forint utalások egy ideje. Decemberben az euróm után még valami nevetséges kamatot is kaptam, amin őszintén meglepődtem.
“Érdekes az, hogy ilyenkor örülünk a korlátozásnak, de gondolom sopánkodnánk, ha a programozóknál, ügyvédeknél, magánorvosoknál lenne mondjuk órabér korlátozva. Mo-on minden ügynök vállalkozó, CSAK jutalékból él, 0 Ft “fizetéssel”.”
Na most képzeld el, ha lenne mondjuk egy biztosítás, ahol az állam beleszól, hogy mennyi lehet a minimum kárhányad. Felháborító lenne, nem?
Ja várjál, van ilyen, a szerinted jó koncepciójú fogyasztóbarát lakásbiztosítás.
Nem a fogyasztóbarát lakásbiztosítást lenne érdemes ajánlani mindenkinek?
A fogyasztóbarát biztosítás mögött az a logika, hogy sztenderizált biztosítás, párhuzam-derékszög és kész.
Mivel minden biztosító minden biztosítása ugyanazt kell tartalmaznia, így ránézésre eldöntöd, hogy X vagy y biztosító az olcsóbb.
Plusz könnyebben felmondod.
De a biztosítóknak semmi érdekük, hogy ilyet csináljanak, mert nekik sehol nem jó.
Ezért csinálnak, de jellemzően drágábban árazzák, mint a normál biztosítást. Van, ahol 30%-kal.
Így aztán van, örülhet az MNB, de azért a régi biztosítást értékesítik inkább.
Jöjjön az a casco!
Nekünk nagyon jó az Uniqa díja, magasan veri az alternatívákat.
Na majd jön, ha éppen ráérnek a programozók. Az tartott tíz hónapig, hogy leprogramozzák nekünk a 20% kedvezményt a lakásbiztosításon.
x= normál díj×0,8
Ennyi volt a feladat….
Mondtam nekik, hogy küldök én egy programozót, ebédszünetben megcsinálja.
De nem úgy van az.
Szóval, egyszercsak majd lesz olyanunk is.
(Az NN-nél még az ajánlat(!!!) külalakjára is külön ember van, akinek meg kell nézni kiadás előtt az ajánlatot, szépen van-e formázva. Azt gondoltam, csak viccelnek, de nem.)
Jóval kevesebbe kerül.
Amit beszúrtam összeget a képen, az egymásra volt illesztve. Újjáépítési érték, ingóság, felelősségbiztosítás, ugyanazokat tettem bele. stb. stb. Te is ellenőrizheted. Írányítószám 2083 volt. Ami kicsit torzít, hogy van biztosításom már a Genertelnél és arra kapok plusz kedvezményt. (ami egyébként akkor kicsit vicces, hogy a meglévő, éppen felmondani készülő biztosítást is meg lehet adni a kalkulációnál 🙂 )
Amit írtam, plusz előnykényt, hogy addig amíg az Uniqanak fixen kapom a dolgokat, a másiknál még rugalmasan alakíthatom.
Persze lehet, hogy a telefonos ügyintéző át tudja állítani a számokat.
Az persze más kérdés, hogy módosításért, lemondásért ki milyen ún. adminisztrációs költséget ver rád, még az online korban is, amikor az egész ügyintézést te magad végzed el (hagyjuk, mert kedvenc témám). A lényeg a választás lehetősége lenne.