Vonatjegy-kedvezmények

Írtam régebben, hogy nem csak kényelmes interneten venni vonaljegyet, de még komoly (10-20%) kedvezményt is kapsz rá és elég mobilon megmutatni a kalauznak a jegyed.

MÁV online jegyvásárlás

Mai infó, hogy mától már a MÁV saját mobilappjában is tudsz jegyet venni, ahol el is tárolja a jegyet. Így sokkal kényelmesebb lett a rendszer. Bővebb infó erre. (Mondjuk nem a MÁV lett volna, ha az erről szóló hírbe asztali böngészőnél is belerakta volna a szóban forgó app linkjét is, hogy le tudd tölteni. Androidra itt találod)

A másik, amiről már szintén írtam, de akartam írni megint, mert sokan valamiért nem ismerik, az a Start kártyák kedvezménye.

Máv Start kártya: te is spórolhatsz vele

Vehetsz korlátlan félárú jegyre jogosító Start kártyát évi 34.900 Ft-ért, korlátlan ingyenes utazásra szóló Start kártyát 250 vagy 280 ezer forintért (másod személy és gyorsvonat vagy első osztály plusz IC-re szólót.)

Cégek nettó 295 ezer (bruttó 375 ezer) forintért arckép nélküli, szabadon átruházható éves bérletet is vehetnek.

Hogy miért vagy kinek éri meg? Egy 30 kilométeres havi bérlet másodosztályra 21.400 Ft, ez évi 256.800 Ft. Az 50 kilométeres pedig 35.600 Ft, ez évi 427.200 Ft. Mindjárt nem is sok egy korlátlan éves bérlet a fenti árakon. (Persze érdemes számolni egyet az 50%-os kedvezményt adó Start kártya plusz napi vonaljegy teljes költségével is.)

Egy Budapest-Debrecen retúrjegy IC-re 10.950 Ft első osztályon. Ha kéthetente megteszed ezt a távot, már nem is sok a 280 ezer forintos bérlet.

Ha sokat vonatozol, érdemes megfontolnod valamelyik Start kártya megvásárlását. Van féléves és éves verzió is.

Share

103 hozzászólás

  • Maki Verem
    Ennyi pénzért már vehetsz egy autót.
  • Kiszamolo
    Mentsen az ég azoktól az autóktól, amiket ennyiért árulnak. S talán tankolni sem ártana néha beléjük, ami mintha szintén pénzbe kerülne…
  • MegintAllunkVazze
    Par eve buntettek meg vonaton mert nem volt kinyomtatva az online megvasarolt jegyem (csak telefonon), es a teljes utbol kb 15% NEM IC jaraton tortent ahol nem volt tamogatott az online jegy. Hiaba volt vegig az uton a kaluznak leolvasasra alkalmas ezkoze, a nem IC jaratra ki kellett nyomtatni a jegyet. Ennek erdemes utana nezni, hogy esetleg valtozott e.
    Soha tobbet MAV, ha tehetem csak is telekocsival utazom a vonatjegy ar toredekeert. Sajnos a MAV kozlekedesi szolgaltatasa minosegeben es megbizhatosagban is vilagszinvonalon a legrosszabbak kozott van, de akinek nincs mas alternativa annak kenyelmes megoldas ez.
  • Laci bácsi
    A statisztikákból kiderül, hogy évről évre egyre többen használják a vonatot, mint közlekedési eszközt. Rengeteg kedvezmény vehető igénybe. A nagycsaládostól, a csoportosig. Érdemes utazás előtt tájékozódni:
    mavcsoport.hu/mav-start/belfoldi-utazas/kedvezmenyek-mav-start-zrt-vonalszakaszain
  • Hozzászóló
    Rádásul, mint tudjuk, az üzemanyag csak töredéke a teljes költségnek…
  • kritizátor
    Sokkal olcsóbb autóval közlekedni, mint vonattal, mert a benzin olcsóbb mint a vonatjegy.

    (csak vicc vót)

  • Zabalint
    Úgy egy hónapja szétcseszte az online jegyvásárlást a MÁV. Bevezették az OTP Simple felületet fizetéskor, ami nem várta meg, hogy sikeres legyen a tranzakció, hanem egyből visszairányított sikertelen tranzakcióval, nekem első alkalommal 5 perc után mégis sikeres lett, így miután majdnem újra próbálkoztam, ezzel dupla jegyet vettem volna, végül újra belépve mégis le tudtam tölteni. Második alkalommal pedig 10 perc várakozás után sem lett sikeres, így újra próbálkoztam, így végül kétszer zárolták a jegy árát, emiatt panaszt írtam. Szerencsére csak egyszer vonták le ténylegesen az összeget, a másik feloldódott, és írták, hogy javítják a hibát. Remélem azóta megtörtént, és ha legközelebb vonatozok, nem lesz ekkora szívás.
  • Zabalint

    Az már jópár éve volt, hogy személyvonaton csak nyomtatott online jeggyel lehetett utazni (gyorsvonaton is lehetett képernyőről, nem csak IC-n). Állítólag azért volt, hogy ne trükközzenek azzal, hogy felszállnak, majd ha közelít a kalauz, csak onnan veszik.

    Amúgy eleinte az is szívás volt, hogy szar Lumiájuk volt a kalauzoknak, és szívtak vele, így húzták a szájukat leolvasáskor, azóta már valami normálisabb telefonnal olvassák le, és amúgy is rutinná vált náluk. Az még mindig nagyon szar, hogy offline nem tudják, pedig elég sok vonalon nincs végif mobilnet.

  • Józef
    ,

    Nem használjuk túl sűrűn a MÁV-ot, de az utóbbi hónapokban jópárszor vettem magamnak is, barátoknak is, gyerekeknek is online e-jegyet, fel se merült sehol, hogy ki kellene nyomtatni, mindenhol teljesen jól működött, már minden kalauznak van ehhez mobilja (régebben külön készülékük volt, nem telefon, talán akkor nem volt elérhető mindenhol), és nekem a fizetéssel sem volt soha gond, valszeg javították a hibát (nem otp kártyával is).
    Monjduk az mókás, hogy a pénz lehívásáról egy perccel előbb jön az email, mint a zárolásról általában.

  • Domonkos
    Egy spekulatív kérdés:
    Lehet, hogy azért van kedvezmény az online vásárolt jegyekre, mert a MÁV-nál is munkaerőhiány van, és nincs elég pénztáros?
  • Garázs
    #Zabalint!
    Mi két hete mentünk vonattal a Balatonra, nekünk nem volt problémánk a jegyvásárlásnál.
  • Laci bácsi
    kritizátor
    2018-07-27 at 06:58
    Sokkal olcsóbb autóval közlekedni, mint vonattal, mert a benzin olcsóbb mint a vonatjegy.
    (csak vicc vót)

    Attól függ: 1liter benzin, vagy 1 liter vonatjegy.
    (ez is csak vicc vót)

  • Andras
    Ne felejtsétek el belekalkulálni az évi 20-30 nap szabadságot. Nem minden hónap 22 munkanap, van pár ami csak 17 ha egy hét szabira mész. Vagy mondjuk 1 hét betegséggel is számolhat évente még egy egészséges ember is.
  • Balázs József
    A korlátlan akkor éri meg, ha nagyon sokat utazol. A fenti példa a havi 30km bérlettel nem jó, mert gazdaságosabb az 50%os Start kártyát megvéve 256/2+35=163e-ért utazni, mint korlátlant venni 250e-ért. 50km-nél kb egál a két megoldás, de nem kell kifizetned elöre a teljes összeget az 50%-osnál, ami gond lehet, ha megváltoznak a körülmények. A kártyát vissza nem váltják.
  • hazitroll
    Pár éve megkérdeztem a munkahelyemet, hogy ugyan már, vegyenek nekem éves kártyát, olcsóbb, mint a havi bérletem elszámolása. Az volt a válasz, hogy nem vesznek, mert azzal másfele is utazhatnék, nem csak munkába és haza.
  • Agnes
    Sokat vonatoztam egy időben, az online jegyvásárlást régóta használom, gyors és kicsit olcsóbb, mint a pénztári jegy és kinyomtatva papíron, mobilon, Ipaden, bárhogy elfogadták a vonaton, tényleg nagyon jól működik.
    Viszont a körülmények a vonatokon elég rémesek, A publikum idegesítő, az emberek nem tudnak nyugodtan viselkedni egy tömött helyen, a magyar kalauz ezzel a résszel nem foglalkozik. Tök mindegy, hogy kelet vagy nyugat az útirány. Az osztrák kalauzok azért odafigyelnek, hogy ne zavarják egymást az utasok.

    Wifi téma:
    Bécs – Bp vonatúton, épp a foci VB döntő idejében, Bécstől Hegyeshalomig még volt Wifi a vonaton, a határtól Budapestig már nem volt. 🙁 A Railjet elvileg kínál wifi-t, ami jó, mert a mobil térerő elég rossz az egész vonalon, de gondolom, nem csak szakaszokra, legalábbis nem így hirdetik.

  • Körtefa

    “Par eve buntettek meg vonaton mert nem volt kinyomtatva az online megvasarolt jegyem […] a nem IC jaratra ki kellett nyomtatni a jegyet. Ennek erdemes utana nezni, hogy esetleg valtozott e.”

    Ilyen már nagyon régóta nincs, bármelyik vonalon [még ahol csak napi két pár személyvonat közlekedik is] elfogadják kinyomtatás nélkül az online vásárolt jegyet.
    Én már sokszor használtam a mobilapplikációt [tesztelőként], és az appból vásárolt jegyet is elfogadják ugyanúgy mindenhol. Ebből másfajta QR kódot generál, olyat, ami a jegypénztári papír alapú jegyen is van, tehát ezt ugyanazzal az eszközzel olvassa le a kalauz, mint a papírosat.
    Egy trükk, hogy a mobilapplikációból a kalauz könnyebben be tudja olvasni a jegyet:
    kapcsold a telefonod elforgatható üzemmódba, és úgy mutasd a jegyet. Ekkor kiteszi a QR-t teljes képernyőre és maxra állítja a háttérvilágítást a telefonon.

  • Ostra
    végre! talán összejön 2020-ra, hogy a pontos ülőhelyet is ki lehet választani térképszerűen az IC-n. én havonta járok vidékre, és az oszkar abszolút veri a vonatot, – gondolom azzal nem mondok újdonságot, hogy – érdemes megversenyeztetni a kettőt utazás előtt.
  • sixhundred

    Pár éve még én is meglepődtem, mert egy kalajuz néni mondta, hogy csak IC-n érvényes a telefonon bemutatott jegy…mondjuk ő jó fej volt, és nem kaptam büntetést, de mondta, hogy őt is megbüntethetik azért, ha elfogadja…
    Azóta többször utaztam nem IC-n és semmi gondom nem volt a telefonos jegyekkel.
  • Morzsi
    #Domonkos

    Igen, a meglévő pénztárosok is a végtelenségig túlterheltek, illetve olcsóbb az online jegyértékesítés, mint több pénztárost alkalmazni. Hasonló okokból van pl több hipermarketben önkiszolgáló kassza.

  • váramáv

    Bizony ezek a fejlesztések a pénztárost hivatottak kiváltani. Jegypénztáros, eladó, telefonos ügyintéző, bármilyen manuális adminisztrátor: megszűnőfélben lévő szakmák, pár év múlva végleg kiváltja őket a technika.

    A vonatozással kapcsolatban: ízlések és pofonok. Én kb. 1.5 évig jártam be Budapestre egy 50 km-re lévő településről, ahol modern vonatok közlekednek, felújított a pálya. A baj az volt, hogy minden nap szerencsejátékként üzemelt: a vonat vagy jött, vagy késett 20 percet, esetleg biztosítóberendezés-hiba miatt fél napot nem is járt.

    Megéltük nem egyszer, hogy a klimatizált vonaton 46 fok volt, mert az idős néni elől fázott, olvadjon hát szét a másik 200 utas is. A munkaidő utáni vonatokon nagyon sokszor szinte végig állni kellett, annyian voltak rajta.

    Úgyhogy én részemről megköszöntem, és autóval folytattam. A vonat annak jó, akinek az idő nem számít.

  • Danhadnagy
    Amióta nincs diákigazolványom, évente kb. egyszer veszem igénybe ezt a kripli társaságot. Legutóbb tavaly mentem Prágába vonattal. Csak Újpestig jutottunk, mert kigyulladt a mozdony, egy óra után kerítettek újat, végül annyit késtünk, hogy sikeresen megigényeltem a visszatérítést. Inkább telekocsi, nemzetközi vonat vagy csak van a társaságban valakinek egy kocsija.
  • Jack Rackam
    Mondjuk az is egy vicc, hogy az online regisztrációval nem kötötték össze a mobilos applikációt, így adhatom meg újra az összes utas adatát… (családdal szoktunk utazni, mindenkinek én veszem…)
    Meg a fizetést se láttam még az applikációban, de vannak félelmeim… Ha minden igaz, ma este tesztelem, és megírom… 😀
  • Tibi
    Sűrűn vonatozom, az online jegyvásárlás finoman szólva sem túl felhasználóbarát, talán ez lehet az oka a csúcsidőben a 20 méteres soroknak az automaták előtt. Pár jegyvásárlás után már rutinná válik, ezért nehezen tudom megérteni azt, aki nem online veszi, de ez már inkább az ő bajuk. Nagyon megörültem, mikor megláttam, hogy lehet a mobil app-ban is venni jegyet, gondoltam végre egy modern, élhető felületet is kapott a dolog. Rá is néztem tegnap, és 10 perc alatt nem sikerült jegyet venni, még rosszabb mint az online felület. Annyira logikátlanul működik az egész, hogy azt leírni is nehéz. Addig kéne egyszerűsíteni a felületet szerintem, míg oda lehet adni a telefont egy idősebb embernek, és neki is sikerül jegyet venni. Jó, hogy van ez a funkció, csak akkor legyen már használható. Egyszer kéne jó összerakni.
  • Inevitable

    A vonatos Wifi ugyanúgy mobilnetet használ, úgy működik mint egy hotspot. Szal ahol mobilneted nincs, ott WiFi sem lesz. Majd ha egyszer elkészül és működőképes lesz a vasúti “zárt” GSM-R rendszer, akkor lehet majd rendesen netezni átjászótornyok segítségével, addig sajnos félmegoldás.

    Van előnye amúgy a vonatozásnak, de tény, hogy nem mindenkinek való. Csak hogy az előnyeiből csipegessek nagyságrendekkel biztonságosabb, mint autóval utazni. 2016-ban hatszázvalahányan haltak meg közúti balesetben, vasúti balesetben 90-en, de ebből a 90-ből majdnem az összes vagy öngyilkos, vagy olyan autós aki vonat elé hajtott a piroson. Tisztított statisztikát találni szinte lehetetlen, de vasúton dolgozom és nem sok olyan eset van, ami a vasút hibájából történt.

    Én például nem szeretek hosszú távon vezetni, ezért amint picit nagyobb lesz a gyerek, mindenhová vonattal fogunk menni.

  • P. G.
    2018-07-27 at 09:30
    “Wifi téma:
    Bécs – Bp vonatúton, épp a foci VB döntő idejében, Bécstől Hegyeshalomig még volt Wifi a vonaton, a határtól Budapestig már nem volt. A Railjet elvileg kínál wifi-t, ami jó, mert a mobil térerő elég rossz az egész vonalon, de gondolom, nem csak szakaszokra, legalábbis nem így hirdetik.”

    Az elmúlt egy évben többször megtettem az utat Bécs-Bp. között Railjettel. Igen, osztrák oldalon van használható wifi, a magyaron nincs. Egyszer egy magyar utas ezen a vonaton tudni vélte, hogy az az oka, a két ország vasút-társasága nem állapodott meg erre vonatkozóan.

    Az osztrák vasút óriási összegeket fog hamarosan a wifi infrastruktúra fejlesztésébe önteni – persze Bécstől nyugat felé…

  • LSV
    Mi évek óta tervezzük a vonatozást _bárhová_ az országban. Igaz innen kimozdulni és eljutni budapestig (hogy onnan eljussunk valami értelmes helyre -ez már 2 átszállás-) 2 óra alsó hangon.
    Most vagyunk hatan, arra jár a naccsssaládos kedvezmény. De felénk 40, olykor 20 km/h korlátozások vannak a vonalon, így egy kissé körülményes az utazás a 40 fokos vagonban a kicsikkel (mondjuk mikor én voltam gyerek sem volt légkondi a vonaton mégsem aszalódtam meg)…

    “A vasúti személyszállítási kedvezmények – a 6 év alatti gyermekek és a hadirokkantak, hadiözvegyek kivételével – csak 2. kocsiosztályon vehetőek igénybe.” Ezt hogy értelmezzem? 2 gyerek meg a baba mehet 1 osztályon, 2 felnőtt meg a 7 éves 2. osztály?

  • tgwh
    GYSEV vonalakon járunk, a Máv-tól egyenesen kiráz a hideg…
  • Böbe
    kedvezmények: van első osztályra is, de az ára egy 50%-os másod osztályú+egy kocsiosztály-különbözet teljes áron.

    @agnes Általában nemzetközi kocsiknál csak a “honos országban” működik a wifi. Kivéve a RailJet, azon újabban megy Magyarországon is.

    Az online interfésszel nekem az a legnagyobb bajom, hogy nincs tovább gomb, hanem minden lépésben más feliratú gombra kell kattintani. Az applikációt dicsérte a férjem, hogy nagyon gyorsan meg tudja vele venni a jegyet. Az automatákra valami UI fejlesztő cég csinált komoly UI tesztelést, de nem tudom, hogy azóta kikerült-e az új UI az automatákra.

    Én a nemzetközi utazásaim kb. 25%-ában igényelhetek visszatérítést késés miatt.

    Elvileg forgalmistából is hiány van, ezért van egyre több távvezérelt állomás is. Nehéz a képzés, sokan megbuknak.

    Ismerek valakit, aki VIP kártyát kapott bérlet helyett.

  • untermensch4
    Ha esetleg elmenne abba az irányba a dolog… A m.kir.sínbohócvállalattal való utazás költségét utaskilométerben lehet mérni (mert a nem látszó hányadot az adónkból fizetjük), az autó teljes költségére pedig már legalább egy cikk volt itt a blogon.
  • tgwh
    GYSEV olcsóbb úgy látszik, nekem legalábbis jobban tetszik 😀
    gysev.hu/belfoldi-utazasok/kedvezmenykartyak/start-klub-kartya
  • mrlax
    Imádom mikor késik 50percet a vonat, de a dugóba ülni m1/m7-en hetente legalább 5+ órát az nem számít… de nem megyek bele abba hogy az osztrákok 10x jobb infrastruktúrával hetente törnek szerelvényeket.

    A vasut is átalakulóban van.. az állami szervezetek közül még mindig jobban működik mint a többi…

    Ha tudnátok mennyi dolognak kell teljesulni ahhoz hogy a 1db vonat leközlekedjen (jo tudom utasként nem érdekel) de a megértéshez szükséges, ráadásul a média/egyéb civil közlekedési szervezetek (akiknek közük nincs a szakmához) megmondják a tutit az rtlbe, ezzel csinálnak egy hamis képet.

    Egyébként a tömegközlekedést szídni a legegyszerűbb, jellemzően flusztrált emberek sportja…

  • naa
    De miért vennék első osztályra jegyet? Jó vonaton a normál hely is jó, ami meg lepukkant, ott az első osztály is sz*r emlékeim szerint…

    Családi okok miatt diákkoromban volt első osztályra szóló ingyenjegyem – akkor is általában másodosztályon ültem, nem csak akkor, amikor társaságban utaztunk…
    Ja, és csak azért, mert ingyen volt a jegy, nem mentem sehova, ahova amúgy nem mentem volna.

  • Böbe
    erre már a vasúttársaság is rájött, és már alig van első osztály, talán csak az IC-ken. A modern vonatokon meg szinte nincs is különbség az első és a másodosztály között a berendezésben. Az első osztályon azért fizetsz többet, hogy olyan utastársakkal utazhass, akik hajlandóak többet fizetni azért, hogy ilyen utastársakkal utazhassanak utazhassanak.
  • Zabalint

    Szerintem az itt írogatók munkahelyén is vannak olyan összetett folyamatok, amelyekről a laikus nem is gondolná, hogy mi mindennek kell teljesülnie, hogy a rendszer működjön. Ezért fizetik a szakembereket, hogy oldják meg. Így működik a világ, az ügyfelet soha nem érdekli, nem is kell hogy ez érdekelje, az ügyfelet egy dolog érdekel, hogy a pénzéért megkapja a megfelelő szolgáltatást.

    Ami a biztonságot illeti, ez a leggyakoribb érv, amit a mávosok hangoztatnak a mundér becsülete védelmében. Ja, csak az a probléma, hogy az elmúlt évben több olyan hiba is volt, ami balesetet okozott volna, ha a vonatok sebessége nyugat-európai lenne, a csigalassú vonatokkal viszont elég volt lefékezni. És ide tartozik a sok késés is, hiszen az a balesetet előzheti meg, miután valamilyen hiba történt. Nagyon nem mindegy, hogy milyen minőség mellett alacsony a balesetek száma.

  • Zabalint
    A másik, hogy lehet, hogy véletlen egybeesés, de mióta a HÉV a MÁV-hoz került, ott is megjelentek a késések, járatkimaradások, pedig az a normál vasúthoz képest egy egyszerű rendszer, hiszen nincsenek konkurens járatok, nincs teherszállítás, nincsenek csatlakozások.

    A hazai állami vállalatok közül a MÁV talán egyedül a Postához és a Volánokhoz képest működik jobban, de főleg előbbire nincs miért büszkének lenni.

    Az átalakulás meg gondolom tovabbi leépülést jelent, mert ez az elmúlt 10 év trendje is országosan (a budapesti elővárosi közlekedés kivételével).

  • Mrlax

    “Ezért fizetik a szakembereket, hogy oldják meg. Így működik a világ, az ügyfelet soha nem érdekli, nem is kell hogy ez érdekelje, az ügyfelet egy dolog érdekel, hogy a pénzéért megkapja a megfelelő szolgáltatást.”,

    Így igaz, nem is akarok pl beleszólni egy bank működésébe, vagy hogy a Vw csoport hogyan gyártson autót, esetleg hogy hogyan töltsék az árut a Tescoba, ha valóban szakemberekre bíznák akkor nem itt tartana a vasút.. vannak egyes csoportok, akik a totális szakmaiatlanságot képviselik a vasúton, a szakembereket meg mellékvágányra teszik, mert pusztán nem az érdekeiket szolgálja.. mesélhetnék pl arról mikor fennakadás van a vasúton és nagyon kéne aki lépéseket tesz a megoldás érdekében egyszerűen telefonon “nem kapcsolható”, nem akar vagy nem tud döntéseket hozni a koordináláshoz, elbújik… így fordulhat elő hogy 5 órán keresztül szobroznak az utasok az állomáson>

  • Mrlax

    “ha a vonatok sebessége nyugat-európai lenne, a csigalassú vonatokkal viszont elég volt lefékezni. És ide tartozik a sok késés is, hiszen az a balesetet előzheti meg, miután valamilyen hiba történt.”

    Nyugat Európában is pláne elővárosban meg mellékvonalon max 80-100… a sok késés is relatív fogalom, mert mikor nemzetközi vonatok lépnek be az országba Budapesti desztinációval +200percel magyarisztánban erről is a magyar vasút tehet… nem védeni akarom az itthoni helyzetet, mert még a jelenlegi állapotában is egy élhetőbb vasutat lehetne teremteni, de ha hibákat keresünk akkor nem vagdalkozni kell (mint ahogy különböző laikus civil csoportok teszik), mert marhára nem a megoldás felé visz… hanem egy másik rossz irányba, amivel jobban bonyolítjuk a dolgot, elfedjük a valós hibákat. (pl pusztán hagyta az MV a vonatot) a média meg a máv hagyományosan rossz kapcsolat ápol

  • andatti
    Én kapok havi 10 ezer utiktg. térítést. Igaz csak december óta, mert új főnököt kaptunk…
    25 km-es távon utazom start kártyával, így 470 Ft-ba kerül egy retúrjegy. Így 21 napnyi utazást fizet a cég. Ha kihasználom, ha nem. A munka jellegéből adódóan itt is tudok spórolni, hisz van, hogy csak 10-12x utazom. Még akkor is, ha az éves start kártya havi költségét is odaszámolom. /917 Ft/.
    Az autót használó kollégák mindig 1500 Ft-ot mondanak ugyan arra a távra. Ebből nekem 3 út is kijön. A menetidő 17 perc. Néha van 5 perc késés, havonta 1x 10 perc. A városlakók meg panaszkodnak, hogy a reggeli csúcsban kevesebb, mint 1 km-t 20-30 perc alatt tesznek meg. Vagy még több.
    A régi pesti főnököm is panaszkodott, hogy neki 1,5h beérni városon belül, nekem meg fél óra vonattal, háztól házig…
    Szerintem a két felhasználótábor soha nem fog egyet érteni. /autó vs. tömegközlekedés/
  • Körtefa
    @bobe
    Én egyetlen dolog miatt vagyok hajlandó első osztályú jegyet venni, és az az utazóközönség drasztikus különbsége, és a jóval kevesebb ember. Nekem emiatt már megéri.
  • Mrlax

    Egyébként az elsőosztályú jegy erről is szólna… kevesebb ember, szolgáltatásban nem nagyon van már viszont különbség. Railjet, vagy egyéb vonatokon van 2,1 és business class (az pl valós különbség)… feltéve ha nem az osztrák fakabát, vagy a magyar készenlétis esetleg az alkesz vasútőr terpeszkedik benne 🙁

  • Inevitable

    ” az elmúlt évben több olyan hiba is volt, ami balesetet okozott volna, ha a vonatok sebessége nyugat-európai lenne, a csigalassú vonatokkal viszont elég volt lefékezni.”

    Ha valamihez nem értesz, ne hordj össze sületlenségeket mert csak lejáratod magad. Másrészt “megérzésekről” meg “úgy gondolom hogy”-okról nem nagyon lehet érdemi beszélgetést folytatni, statisztikai adatokról viszont igen. És az TÉNY hogy a vasúton közlekedő utassal szinte soha nem történik halálos baleset. Nem is nagyon emlékszem mikor volt itthon utoljára olyan, hogy szerelvény hibájából vagy siklásból meghalt volna utas, és ez elvitathatatlan előnye ennek a közlekedési formának.
    Azon fennakadni pedig hogy néha késik a vonat kissé képmutató, főleg hogy képesek az emberek MINDENNAP órákat ülni a dugóban a nyugati határ felé vezető utakon.

  • mgpx
    Közel 8 hónapja használom tesztüzemben a Vonatinfó appos jegyvásárlását, az tapasztalataim:
    – Kezelőfelület könnyen kezelhetőnek bizonyult, némi gyakorlattal max 1 perc alatt megvan a teljes jegyvásárlás. Utasok adatait és a kedvezményjogosultságait megjegyzi az app, vásárlásnál elég beikszelni, kiknek vesszük a jegyet
    – Fizetés flottul működik, OTP Simple megjegyzi a kártyaszámot is (ha engedélyeztük), nincs macera ellenőrző SMS kódokkal
    – Online bemutatás gond nélkül működik. Néhány jegyvizsgáló zavarban van, hogy a 2-3 kütyüje közül melyikkel is kellene leolvasni. Nagy ritkán nem olvassa be a vonalkódot a kütyü, olyankor kézzel is be tudják írni a jegyszámot
    – Elfelejtett jelszó macerás, vagy jön új jelszó, vagy nem (talán már javították)
    – Az elektronikus számlán nem szerepel az utazási viszonylat, ez az utak céges elszámolásnál okozhat gondot
  • mgpx
    A Start-Klub kártyához hozzátenném, hogy az 50%-os kártya ára csak az első évben 34.900 Ft, második évtől hosszabbítva már csak 29.900 Ft. Közvetlen hozzátartozónak társkártya igényelhető 19.000 Ft-ért. Ezekkel együtt egy főre ~2500 Ft/hó, házastársaknak társkártyával ~2000 Ft/fő/hó

    Napi használat esetén már 10km-es viszonylaton is behozza az árát, ha a bérletet a munkáltató nem téríti meg:
    Bérlettel: 9580 Ft/fő
    Start-Klub 50% kártyával és online jegyvásárlással: 2500 Ft + 22 nap * 2 út/nap * 250 Ft/út *0.5 (Start-Klub) * 0.9 (online vásárlás) = 7450 Ft/fő/hó
    Továbbá, Start-Klub kártyával a gyorsvonatok is pótjegymentesen igénybe vehetőek. Agglomeráción belüli utazás esetén pedig a Budapest közigazgatási határán belüli vonalszakasz árát sem kell kifizetni (BKK bérlethez hasonlóan).

  • Petike
    Sokan írják a telekocsit meg az oscart. Ezek mennyire legális dolgok? Fizet a sofőr adót a szolgáltatás után? Biztosítás hogy működik?
  • Zabalint

    “Így igaz, nem is akarok pl beleszólni egy bank működésébe, vagy hogy a Vw csoport hogyan gyártson autót, esetleg hogy hogyan töltsék az árut a Tescoba, ha valóban szakemberekre bíznák akkor nem itt tartana a vasút.. ”

    Ja, csak az a nagy különbség, hogy ha a Tesco kritikán aluli minőséget nyújtana, akkor a vásárló más boltot választana, és ez esetben sem érdekelné a vásárlót az, hogy miért nem bírják megoldani a logisztikát, hiába érvelne a Tesco logisztikusa, hogy jajj pedig a vásárlók nem értenek hozzá, hiszen milyen sok dolgot kell megszervezni akár csak az aktuális alacsony színvonalhoz is…

    “Nyugat Európában is pláne elővárosban meg mellékvonalon max 80-100… ”

    Elővárosban van talán a legkisebb különbség, de mellékvonalakon nálunk ennek fele a jellemző, össze nem hangolt menetrendek, állandó késések.

  • Zabalint

    Most komolyan, milyen érv az, hogy bezzeg a dugóban meg mennyit ülnek az autóban az emberrk? A kettő teljesen független egymástól, ha a lassú buszközlekedésre panaszkodnék, mert az is a dugóban áll a wc-re autóval járók miatt, akkor jogos lenne a szembeállítás, de itt kettő egymástól majdnem független rendszerről van szó.

    És kérlek személyeskedés helyett magyarázd már el nekem hozzá nem értőnek, hogy miért nincs összefüggés a halálos balesetek esélye és a sebesség között, ha a működtetés színvonalát konstansnak vesszük? Tessék, itt egy példa a médiából

    m.origo.hu/itthon/20171031-egymassal-szemben-halado-vonatok-miatt-emeltek-vadat-szegeden.html

    A kérdésem, hogy a mozdonyvezetők hibája miatt egy közös vágányra kerültek egymással szemben, és vészfékezés után 450 m-el egymással szemben megálltak, akkor mi lett volna, ha jelentősen gyorsabb sebességgel történt volna?

  • Zabalint
    De még egyszer hangsúlyozom, én nem szólnék bele olyan dologba, ami nem szakterületem, ha nem azt látnám, hogy az adott szakmabeliek azt próbálják beadni az ügyfeleiknek, akikből élnek, hogy márpedig ne panaszkodjanak, mert nem is tudják mi mi munka van az adott szolgáltatás mögött. Ezzel a szemlélettel van a bajom. És akkor jön a szöveg, hogy kevés a baleset. Ennyi erővel ha egyáltalán nem menne a vasút, akkor még kevesebb lenne. De persze ha kritizálni merészelek, akkor ne pofázzak bele, mert nem értek hozzá. Ezzel a mentalitással bármels versenyszférás, monopólium nélküli vallalat pillanatok alatt tönkremenne.
  • P. G.

    “feltéve ha nem az osztrák fakabát, vagy a magyar készenlétis esetleg az alkesz vasútőr terpeszkedik benne”

    Egy időben első osztályra vettem helyjegyet InterCity-n, de a kalauzok és a nem tudom milyen kísérők, biztonsági emberek ott “kaszinóztak” egy kupacban. Nem volt persze gond velük, és ők is csak emberek, de hangosan beszélgettek, nem tudtam se a laptopon dogozni, se aludni. Tudom, üljek máshová, tény, szellős volt a “first class”.

  • Mrlax

    A nagyobb sebesség eleve kizárt volt, mert ha jól tudom itt is bizber pl hibás volt…vmax 40, vagy 15… emberi mulasztás is közrejátszott, vagy az mv, esetleg a forgalmista… de nem ez a lényeg, a lényeg az hogy olyan berendezések vannak a vasúton ami többes hiba esetén is jól működik, és megakadályoz baleseteket… 1 ember pl ritkán tud galibát okozni, ahhoz minimum 2 + hibás berendezés kell… bolondbiztos sok dolog… csak elavult, és hiányos karbantartás…

    Gazdasági oldal: ha teged nem érdekel hogy tesco hogyan tölt árut, ha rossz a szolgáltatás akkor mész máshová…tiszta sor.. a vasút is ugyan ez, senki nem mondja utazz vonattal! Az hogy monopol helyzetben van miért zavar laikusként? Van telekocsi, meg busz, autó stb..ja most jön majd az adófizetők pénze stb…

    Még egyszer mondom a vezetés nem szakmabeli a mávnál, a.szakmabeliek mávon belül is köpködnek rájuk

Vélemény, hozzászólás?

A megadott név fog megjelenni, ezért érdemes nem a valódi nevedet megadni a hozzászóláshoz.

A hozzászólás előzetes moderáció után fog megjelenni.

Figyelem: FIREFOX böngészővel gondod lehet a hozzászólás elküldésével. Használj másik böngészőt a hozzászóláshoz, amíg ki nem javítják a hibát.

 karakter még felhasználható

A hozzászólás elküldésével hozzájárulsz, hogy az IP címed technikai okokból tárolva legyen. Ha ezt nem szeretnéd, ne küldd el a hozzászólást. Kérésre a hozzászólást töröljük az IP címeddel együtt.