Elég szigorúak az uniós törvények, késő, törölt vagy túlfoglalt repülőjáratok miatt a légitársaságoknak komoly kártérítést kell fizetni az utasok számára, jellemzően 200 és 600 euró közötti összeget. Persze a légitársaságok nem feltétlen igyekeznek könnyűvé tenni a kártérítés igénylését, tisztelet a kivételnek.
István írt, hogy miután egy kollégája visszakapott 300 eurót egy másfél évvel ezelőtti késés miatt, ők is megpróbáltak pénzt visszaigényelni egy két éve történt késés miatt.
Azonban ahogy a kollégája sem, ők sem közvetlenül a légitársasághoz fordultak, hanem a Skycop nevű céghez. Elég reménytelennek látszott, mert eleve céges út volt, a repjegyek sem voltak már meg ennyi idő után, van akinek már az útlevele is újabb volt. Egy próbát megért, hiszen előre nem kellett semmit fizetniük.
Magyar nyelven tölthették ki a nyomtatványt, havonta kérdeztek tőlük még valamit, majd négy hónap múlva egyszer csak megérkezett a számlájára fejenként 300 euró.
Ha te is így jártál az elmúlt három évben uniós légitársasággal, akár fapadossal is, megér egy próbát. Hogy milyen esetekben kérhetsz kártérítést, arról itt találsz bővebb infót.
A Skycop csak sikeres kártérítés esetén számolja fel a költségét, ami jellemzően 25%+ÁFA. Ha úgy gondolod, neked enélkül is megy a kártérítési igény, akkor természetesen direktben ennyivel többet fogsz kapni a légitársaságtól.
Ha vannak tapasztalataid akár ezzel, akár valamilyen hasonló céggel, vagy éppen a légitársaságokkal, írd meg a hozzászólásokban.
Köszönjük Istvánnak a hírt.
Én a kesettagepem-et bíztam meg, júniusban lesz egy éve (!), hogy dolgoznak az ügyön. Szóval jó ez a szabályozás, csak nem túlságosan működik a gyakorlatban ha éppen a légitársaság megmakacsolja magát ... 🙁
Érdemes lehet elöször saját magad mepróbálni, hivatkozva a jogszabályra. Általában majd' minden légitársaságnak van nyomtatványa online, ahol be lehet próbálkozni. Ha hárítanak, akkor viszont érdemesebb céget megbízni. Fontos, hogy nem minden járat/légitársaság érintett és az sem, hogy mennyit késett. Releváns jogszabály: eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/HTML/?uri=CELEX:32004R0261&from=EN
Van erre szakosodott magyar cég is, kicsivel barátibb jutalékkal dolgoznak. Nekem pár éve több, mint 3 órát késett a Wizzair gépem, egy ideig leveleztem velük - sikertelenül -, majd akesettagepem.hu - hoz fordultam, néhány héten belül értesítettek, hogy utalják a pénzt (58000 Ft-ot).
Más céggel, szintén több hónapot várva, de kaptunk kártérítést mi is. Fapados légitársaság járatáról volt szó, 3 órát meghaladó késéssel. Megérte az ügyintézésbe tett energia. 😉
Én egyszer a flight-delayed.co.uk oldalt használtam sikeresen, egy évvel a járatkésés után.
Magyar nyelven nem elérhető. 25%-os sikerdíjat számolnak fel. Ők nem írtak + áfá-ról.
Én Eurowings-szel és Air France-szal intéztem közvetlenül ilyet (késés, ill. járattörlés miatt) pár éve. Mindkét légitársaságnál a weboldalukon keresztül lehetett intézni a reklamációt, egy-két hónapon belül fizettek. A jegyszámok, járatszámok megvoltak, nyelvtudás viszont nem árt (angol). Céges utaknál figyelni kell, hogy alapesetben oda utalják a pénzt, ahonnan fizettek, ezért résen kell lenni, és megadni egy saját bankszámlaszámot.
A jogaidnak mindenképpen nézzél utána a fent említett linken, vagy itt: europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_hu.htm
Itt részletesen le van írva, milyen esetekben jár kártérítés, ill. egyéb juttatás (kaja, szállás, stb.). Érdemes fennforgás esetén azonnal lépni, utólag macerásabb lehet.
mi direktben intéztük a ryanair online felületen, 2 hónapon belül itt volt a zsé közvetítői levonás nélküli jobszabály szerinti összeggel
2018 októberben Ryanair gép 3 óra 57 percet késett (STN-BUD). Utazás után néhány nappal be is adtam a Ryanairhez a kártérítési igényemet a honlapjukon lévő bejelentőn. 1 hónappal később jött az elutasító válasz, miszerint kedvezőtlen időjárás miatt vis maiorra hivatkozva nem köteles fizetni. Gondoltam egyszerű lerázás, így megbíztam a kesettagepem.hu-t. Minden adatot megadtam amit kell, elküldtem az elutasító választ is, majd mondták várjak. Jött a válasz 2 hónap múlva hogy vis maior helyzetre hivatkozva (kedvezőtlen időjárás) elutasították őket is. Írtam nekik hogy rendben, de nem volt semmilyen kedvezőtlen időjárás, más irányba simán szálltak le és fel Ryanair gépek, de más társaságok is, easyjet stb. Néztem is a flightradar24.com-on, hogy simán szállnak le és fel a gépek 5-10-15 percenként, se felhős, se szeles idő nem volt.
FOLYT
Mivel az emailhez nem volt csatolva semmilyen "igazolás" vagy bármi hogy elutasították őket, így kértem hogy valamilyen igazolást vagy levelezési előzményt küldjenek át. Erre az a válasz érkezett, hogy levelezést nem adnak ki, azokat üzleti titokként kezelik, amit elfogadtam az ÁSZF-ben. Erre írtam hogy rendben, akkor mondják meg hogy ha nem volt rossz időjárás, akkor a légitársaságnak hogyan kell igazolnia ha erre hivatkozik. Erre a kérdésemre pedig ez a válasz jött, amit szó szerint bemásolok: "Ezen a szinten nem kell igazolnia. A bíróságon kell ezt megtennie, úgy, hogy nem keveredhet ellentmondásba a korábbi kijelentésével, mert abból nemzetközi botrány lenne." És itt kaptam mattot, mert erre már nem tudtam mit írni. Nektek mi a véleményetek erről?
Bizony működik ez, és gombamód szaporodnak az ezzel foglalkozó cégek. Én kaptam már egyszer 600 EUR-t egy komolyabb, tengeren túli késés miatt.
A FlightRefund céget ismerem (magyarok), korrektek és gyorsak.
Aki tud angolul, az próbálkozhat direktben is, akkor övé az egész összeg.
Az Eurowings ilyen szempontból rugalmas. Járattörlés miatt (hiába foglalták át ingyen a helyemet másik járatra) a jogszabály szerint járt a kártérítés, egy emailembe került, és nagy bocsántakérések közepette két héten belül utalták is a pénzt. Szóval az ő esetükben érdemes egyedül is próbálkozni.
Nekem 10 orat kesett a gepem karacsonykor viszont mivel amiatt kesett mert Londonban leesett a ho ezert elutasitottak a kerelmem, amugy ezt leszallitva eleg ritkan van akkora keses ami eleri a minimum 3 orat
Mi magunknak intéztük 4 főre a 4*600 euró kártérítést, amikor is egy tengerentúli járatot pár nappal az indulás előtt töröltek, és átfoglaltak egy másik járatra. Kicsit húzták az időt, de simán ment egyedül is. Megérte az a pár email és telefon 2400 euróért, főleg, hogy az atfoglalas miatt semmi veszteségünk nem volt.
Munka miatt elég sokat repülök, és többször is késett már a gépem 3 óránál többet. Van tapasztalatom több légitársasággal is. Minden esetben megkaptam az összeget, úgy hogy saját magam jártam utána, igaz ez olykor elég sokáig elhúzódott (talán fél év volt a max). Első körben érdemes a légitársaságnak írni hivatkozva a jogszabályra. Sokszor nem reagálnak, ilyenkor újból írni kell nekik, egyre türelmetlenebbül. Volt rá precedens, hogy az adott ország megfelelő hivatalát is be kellett vonnom (az illetékes magyar hivatalon keresztül). Sajnos már nem emlékszem melyik hivatal intézte, de google-ben biztos könnyen utána lehet járni.
Lényeg, hogy ha valaki elég kitartóan követeli a jogos kártérítést, akkor megkapja.
Ha nem vagy biztos abban, hogy jár a kártérítés akkor le lehet csekkolni a cikkben említett oldalakon (ilyen pl az air claim is)
Azért érdemes hozzátenni, hogy a légitársaság nem kötelezhető kártalanításra, ha a késést/törlést rendkívüli körülmények ( pl. rossz időjárás, legi irányítási korlátozás, külső sztrájk stb. ) okozták...
Csak ne feledjuk, hogy ez EU-s legitarsasagokra vonatkozik, pld a Turkish-re nem , ha Torokbol jottok haza.
Tavaly augusztusban saját műszaki hibájuk miatt késett nemzetközi vonatom (Franciaország-Olaszország) több mint három órát, hogy a csatlakozó éjjeli járatomat is lekéstem. A pályaudvaron fogadtak, intéztek a szállást (ez is utasjog), foglaltak másnapra új jegyeket, viszont hiába adtam be a kártérítési igényemet a külön erre szolgáló online nyomtatványukon napokon belül, majd írtam nekik többször, azóta is letojnak. Le is írom, e remek vasúti céget Thello-nak hívják. (30 €-ról van szó.)
Történetesen másnap a tovább vezető osztrák járat is meghibásodott és busszal pótolták, az is késett és meghiúsult egy csatlakozás. Ők annyival nehezítették a dolgomat, hogy a papír alapú jegyeket Bécsbe kellett postáznom (ráadásul nekem kellett magyarázkodnom, hogy a második járaton senki nem kezelte a jegyemet), viszont postai levélben válaszoltak és utalták az 50%-ot a számukra külföldi bankszámlára.
“Céges utaknál figyelni kell, hogy alapesetben oda utalják a pénzt, ahonnan fizettek, ezért résen kell lenni, és megadni egy saját bankszámlaszámot.”
Édes istenem, ez annyira a kismagyar valóság 🙂
megjegyzés: az ÖBB (osztrák vasúttársaság) a nehézkes postai levelezés után viszont a postaköltségemet is hozzátette a visszautalt összeghez.
En is sokat repulok, es eddig haromszor is elofordult, hogy nem raktak at a csomagomat atszallasnal. Mindig Lufthansa, mindig Munchen (gyanus..) es mindig legalabb ket-harom napig kesett a csomagom, mire kihoztak a szallodaba. Ilyenkor mit van mit tenni, elso nap irany a ruhabolt, lehet felaron - esszeru keretek kozott - bevasarolni ingbol, nadragbol, ovbol, puloverbol, cipobol. Teljes aron meg alsonemukbol es termeszetesen piperedolgokbol. Szo nelkul fizetnek kb 30 napra blokk elleneben. Utolso alkalommal meg adtak is ajandekba 5 ezer merfoldet, mert ot napig kesett a csomagom.
Nekem is felszaladt a szemöldököm azon, hogy a céges úton, cég által fizetett repjegy után még van pofája valakinek a saját számlájára kártérítést kérni. Legalább csendben csinálná, ha már ilyen vastag a bőr a képén. De még el is dicsekszik vele...no comment...
@szifonkutya , miért is? A TE idődből ment el a késés, nem a cégéből. A munkahelyednek napi 8 órával tartozol, egy kiküldetés már eleve gázos (főleg ha családod van), tehát igenis neked járjon vissza a késés utáni jatt, ne másnak...
Van egy másik módszer is a magyar társasággal szemben. Írsz neki egy panaszt és kártérítési igényt, ha nem válaszolnak 30 napon belül, akkor felszólítod őket 1x és egyúttal jelzed a dolgot a fogyasztóvédelmnek (rájuk nem kell hivatkozni). A fogyasztóvédel a választási kötelezettség elmulasztása miatt megbünteti őket, de te is visszakapod a pénzed. Relative gyors és hatékony módszer ugyanis ezek a társaságok rendszerint "elfelejtenek" válaszolni az ügyfeleknek.
Szifonkutya, nem feltétlenül: ha mukából (céges útról) tér valaki haza péntek délután, és a késés miatt aznap már nem látja a családját vagy emiatt kell másnap hullafáradtan vezetnie, akkor erkölcsileg neki van alapja a kártérítésre, nem a munkáltatójának, lévén, hogy vele ellentétben a céget nem érte semmi kár. Ha túlórapénzt fizrtnek a kèsés után, akkor persze más a helyzet, úgy már valóban kismagyar nyerészkedés.
off:
a vétlenül kárt szenvedett autós, a káresemény során kárt szenvedett autójával egyező kategóriájú autóbérlést (hétköznapokon) a biztosítónak meg KELL térítinie, még ha a többség (sokszor alpári módon) hárítani, lerázni is igyekszik a kárt szenvedőt.
bocs, bizti volt már, de soha nem elég, ahogy a P.Mobil is zúzta:)
@szifonkutya ez miért magyar? Nem arról van szó, hogy átvernél bárkit is. A kártérítés annak jár, akit a késésből adódóan kár ért hosszú várakozás, alvás hiány, étkezés kimaradása, lekésett program stb.) függetlenül attol h ki fizette a jegyet eredetileg.
Nekem is volt már ilyen ügyem, szintén magamnak intéztem. Egyébként csak EU-bol induló járatokra érvényes (de nem eu-s légitársAságra is vonatkozik), és időjárás vagy sztrájk esetén nem jár -vis major
Sajnos ezek a kártérítős cégek gombamód szaporodnak és sok konkrétan nem csinál semmi olyat amit te magadtól nem tudnál (nekem fizetett a ryanair a saját formjukra szó nélkül tavaly késés után). Mivel nem garantálnak e cégek semmit ezért nehéz megszürni ki az aki tényleg bíróságra megy emiatt és ki az aki csak hiteget.
fintechzone.hu/blockchain-biztositas-smart-contract/
kb 10 éve történt, hogy a Delta törölte a járatunkat és egy másik reptér (Atlanta) közbeiktatásával juttatott el minket a célállomásra. kb 8-9 órával később értünk oda. Elég fárasztó nap volt, de így legalább a levegőből láttam Atlantát. Sajnos akkor még nem olvastam a Kiszámolót és nem tudtam róla, hogy kártérítést is lehetett volna kérni. A járattörlés oka a hálaadás napja miatti forgalomnövekedés volt. Olyankor szinte minden amerikai utazik.
Néhányan egy kissé el vannak tájolva... Ugyanis teljesen mindegy, hogy ki fizette a repülőjegyet a KÁRTALANíTÁS MINDEN ESETBEN A KÉSÉST/TÖRLÉST ELSZENVEDŐ UTASNAK JÁR!!! Az már más kérdés, hogy ő két tanús magánokiratban nyilatkozhat, hogy a kártalanítás összegét más személynek kéri átutalni...
Tamásnak igaza van. Pl. a Flight Refund valóban eljár az utas nevében a bíróság előtt ( persze csak ha lát esélyt nyerni... ), a késettagépem.hu-tól azonban még sosem láttam ilyet, úgyhogy ők valóban semmi plusz nem nyújtanak, amit egy utas saját maga el nem tudna intézni magának... 🙁
Ezzel kapcsolatban egy kérdés. QatarAirways légitársasággal utaztunk Szingapúrba Dohai átszállással. A két gép között másfél óra várakozás lett volna Dohában, ha pontosan érkeztünk volna. 1 óra 15 percet késett a gép, ezért lecsúsztuk a csatlakozást, ami szintén Qatar gép volt. Automatikusan átfoglalták a következő gépre 6 órával későbbre, és szállodai elhelyezést, transzportot és étkezést is biztosítottak a várakozási időre. Jól gondolom, hogy ilyen esetben nem érdemes a kártérítéssel foglalkozni? Hiszen a légitársaság nem EU légitársaság, és a késés sem haladta meg a 3 órát, habár a csatlakozás lecsúszása miatt végül jóval később értünk Szingapúrba. Vagy van értelme megpróbálni?
Én próbáltam a skycop-ot, utaltak 60 ezer forintot. ajánlom
London-Budapest, Wizz Air. Email a Wizz-nek, lepattintós válasz, hogy nem az ő hibájuk, elháríthatatlan külső okok, plusz(!) rendkívüli időjárás (április, London 12 fok napos-felhős...) Már akkor gyanús volt, hogy ez egy sablon lepattintós szöveg. Mivel a kértésítés nem automatikusan jár, ha nem viszed végig, a légitársaság megspórol 250...600€-t utasonként.
Ezután a kiinduló ország (itt Anglia) légiközlekedéssel foglalkozó hatóságának ment egy állásfoglalás kérés, hogy szerintük jogos-e az igényem, ill. fennáltak-e a Wizz által írt körülmények (akkor papír alapon, sztem ma már email is sima ügy). Megállapításuk szerint jogos a követelés, amit újfent továbbítottam a Wizz-nek, de ugyanaz a sablon válasz. A végső lépés: bedvány a BÉKÉLTETŐ TESTÜLETnek, melybe csatoltam a levélváltásokat, illetve az állásfoglalást. Erre egyből kifizette a Wizz a pénzt, az egyeztetést meg sem várva.
Sziasztok! Valaki járt már úgy, hogy bíróságig vitte az ügyet? Több, mint 1 éve húzódik egy ilyen ügyem a Eurowingssel, a német ügyvéd meg finoman szólva szarik az egészre (Kanzlei Irion), miután elvállalta (kifejezetten bírósági eljárást) Megpróbálkoznék egy rámenősebb céggel is, Eurowings időjárásra hivatkozva tagadta meg a fizetést, viszont flightradar és egyéb online elérhető adatbázisokból vannak mentett adatok, melyek szerint a gép már régen a kiindulási reptéren volt, nem késve érkezett. (a pilóta is elismerte szóban, hogy a dolgozók munkaideje lejárt, ezért várakoztunk 3 órát indulás előtt)
Idén februárban repültem Lauda Motionnal. 6 órát késett a gép. (Egyébként azóta sem derül ki, mi volt az oka, végül Lauda helyett egy Ryanair gépet küldtek értünk.)
A Flight refundhoz fordultam én is, ők 30% jutalékkal dolgoznak. 22 nap alatt megjött a kártérítés. Szóval, egy kört szerintem is megér a próbálkozás.
Mi KLM-vel repültünk volna 2017 májusában Torontóba és az utolsó pillanatban törölték a járatot. Automatikusan átfoglalták a jegyünket egy AirFrance gépre, de azt nem fogadtuk el, mert már utaztunk a tengerentúlra AF-val és egy botrány volt, így visszakértük a jegyek árát. Ezt néhány napon belül megkaptuk, majd most 2 év elteltével megigényeltük a törlés miatti kártérítést is közvetlenül a KLM oldalán.
Egy fakocka egyszerűségű kérdőívet kellett csak kitölteni a nevekkel, repjegyszámokkal és a visszautalós számlaszámmal angolul és 1 hónapon belül már meg is küldték a 600EUR/fő forintosított összegét a számlánkra.
Szerintem, ha nem fapados a légitársaság és az ember beszél angolul, akkor teljesen felesleges bármilyen közvetítőt igénybevenni ehhez a problémához.
Lufthansa kb 10 eve, talan Frankfurt, ceges utbol hazafele. Beszallas elott par perccel bemondtak, hogy sorry, tulfoglaltak a gepet, ki szeretne 400 ojroert a masnap reggeli geppel indulni, szallasrol gondoskodnak. Azota is ez volt a legkonnyebben megkeresett 400 ojrom...
Tavaly volt egy francia utam ahol tobb orat kesett a gep. Vissza tudom keresni valahol hogy pontosan mennyi volt a keses? Pontos datum / jaratszam megvan. Gyanus hogy 3 ora korul lehetett, es akkor viszont megprobalnam a visszateritest. Koszi!
Engem a Wizz ügyfélszolgálat akart lepattintani 20 EUR kuponnal, ezért BÉKÉLTETŐ TESTÜLEThez fordultam. Ezek csak abból értenek. Nyilván, hogy a többség ne igényelje! Ha tudod intézd magad, akkor az ügyintéző díját is megtarthatod!
Ezt írtam az ügyfél-szolgálatnak és a békéltető testületnek is:
"A repülőm több, mint 3 órát késett, így ez jelentős késének számít. (xx:xx helyett xx:xx-kor szállt le) Igényt tartok pénzbeli kártérítésre az Európai Unió 261/2004/EK rendelete szerint.
Utas neve: Példa Béla
Foglalási kód: XXXXXX
Járat: 2019.04.23 ABC– ABC 1234
Kérem ide utalják a kártérítést:
- bank pontos neve,
- Swift vagy BIC kód,
- számlaszám,
- IBAN számlaszám,
- a számla devizaneme (például HUF vagy EUR),
- számlatulajdonos neve"
Itt kell a panaszt tenni:
ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU
Minden online, otthon számítógép mellől intézhető.
az idojaras nem minding vis major.
az en esetem: ryanair dublin-budapest, par evvel ezelott. kb 6 orat kesett a gep (dublinbol repultem pestre este). mint kiderult azert kesett a gep, mert ugyanaz a gep repult negy utvonalat: budapest-milan, milan-budapest, budapest-dublin, majd dublin-budapest (ez volt az en jaratom). az elso jaraton (budapest-milan) tortent a rossz ido: milanban akkora vihar volt hogy a jaratokat elteritettek masik repuloterre. innen az osszes tobbi jarat kesett, hiszen ugyanaz a repulogep repulte. ha a budapest-milan-budapest jarat barmelyik leg-en repulok az idojaras vis major. de mivel en egy teljesen masik jaraton repultem hiaba hivatkozott a ryanai vis majorra nem tehette, hiszen ez az o mukodesi kockazata, hogy ugyanaz a gep repul ket teljesen kulonbozo utvonalat.
kb 6 honap levelezes (nem intenziv, hiszen 6! evig nem evul el a koveteles es nem 2 evig) elmentem a small claim courtra es lass csodat: par napon belul hivtak a courtol, hogy ryanair kerdezi, hogy atutalast kerek, vagy coupont...
erdekesseg: irtam a dublini, milanoi es a budapesti repternek, hogy volt-e idojaras miatti, vagy barmilyen forgalom korlatozas. a milanoi es a dublini repter 1-2 napon belul teljesen kimerito valaszt adott. a budapesti hetekig nem valaszolt tobbszori emalire, telefonhivasra. majd kaptam egy valaszt, hogy biztonsagi okbol informaciot nem adnak ki. erre visszakerdezrem, hogy milyen boztonsagi kockazatot jelent, hogy egy konkret multbeli esemenyre kerdezek ra. na erre mar valaszoltak konkretummal, de megjelolve, hogy az informacio jogi vitaban nem hasznalhato fel.
ujabb erdekessegek:
tecnikai problema a tarsasag uzleti kockazata is lehet:
bottonline.co.uk/flight-delay-compensation/claim-guides/what-are-extraordinary-circumstances
bad weather knock down effect (ami velem tortent):
independent.ie/business/world/airlines-may-have-to-take-fresh-look-at-claims-over-delays-29611523.html
Abszolút egyetértek azokkal akik szerint járjon kártérítés céges utakra is. Nem a cég dekkolt 5 órát a reptéri váróban és élt szendvicsen. A melót meg utána a hotelből úgyis megcsinálja az ember és még a fél éjszakája is rámegy.
Először én is direktben próbálkoztam, aztán a myflightrefund-on keresztül, de elutasították a kérésem légiforgalmi korlátozásra hivatkozva.
@savantes
Elvileg a munkahelynek kellene fizetni, ha szabadidőd megy rá, és levernie a légitársaságon.
Hát nem irigylem a légitársaságokat se azért... Warren Buffett már 20-30 éve is azt mondta, hogy az egy nem túl jó business, azóta csak még nagyobb lett a verseny, emiatt alacsonyabb árak, több az előírás, és ha sokat késik a gép, még a kártérítés is, az esetleges egyéb plusz költségeken felül (átroute-olni az utasokat, stb.)
Először a légitársasághoz kell fordulni. Ha ott az embert elutasítják, nem feltétlenül érdemes egy erre szakosodott céget megkeresni, mivel ők sem tudnak többet elérni, mint amennyit a fogyasztó tudna, ha egyénileg próbálkozna. Több mo.-i szerv érdemben segíthet. Ilyen pl. az Európai Fogyasztói Központ, Budapest Főváros Kormányhivatal V. Kerületi Hivatala Fogyasztóvédelmi Osztálya, illetve a békéltető testületek (így a Budapesti Békéltető Testület). Ingyenesen segítséget adnak, közreműködnek a vitarendezésben, a kormányhivatal pedig hatósági eljárást is folytathat. A beadványokat pedig lehet otthonról, elektronikusan is intézni. A jutalékot, amit a kártérítéssel/kártalanítással foglalkozó cégnek fizetne az ember, meg lehet spórolni. A kérdés úgyis az lesz, hogy rendkívüli körülményről volt-e vagy sem. Ha nem, mert pl. időjárási körülmény okozta a késést/törlést, nem jár a kártalanítás.
Akkor a biztosítást nem is kell megkötni járattörlés, késés esetére?
Egyébként abszurd, hogy arra szakosodott cégek vannak, amelyek segítenek egy jogosan járó összeg megszerzéséhez. Olyan büntetést kellene kiszabni a légitársaságoknak, ha szívóznak, és csak sokadik körben hajlandóak fizetni, abban bízva hogy megunja az ügyfél, amit már megéreznének, és akkor nem lenne ilyen.
Nekem tavaly a London-Budapest járata késett a Wizzairnek kb. 5 órát, mert elromlott a gép ajtaja amivel mentünk volna. Mivel Angliában kicsit jobb tapasztalataim vannak a szolgáltató iparral én végül angolul írtam nekik egy emailt amiben kompenzációt kértem. A neten rengeteg mintalevél van fent abból használtam fel egyet. Olyan 3-4 héten belül meg is jött rá a válasz, hogy jogos a kérelmem és felajánlották, hogy vagy az összeg 100%-at elutalják a bankszámlámra vagy pedig 120%-át wizzair pontokban amiből később repjegyet tudok venni.
Úgy voltam vele, ha esetleg nem válaszolnak akkor megkeresek én is egy ilyen céget, de szerintem érdemes megpróbálni először személyesen az igénylést.
Nem repülés de hétfőn több mint 2,5 órát késett az Eurostar és ott már induláskor bemondták, hogy 48 óra múlva a honlapjukon tudunk kártérítést igényelni, szóval érdemes vonatoknál is utána járni.