Béla írt egy levelet, hogy az Axánál van Oké 4 számlacsomagja, amiben minden átutalás ingyenes havi 300 ezer forintig. Ennek örömére el is utalt az öccsének, aki szintén axás, 250 ezer forintot. A számlakivonaton látta, hogy díjat számoltak fel neki az utalásért és nem értette, miért.
Nos, a hirdetmény szerint valóban ingyenes minden átutalás bizonyos összeghatárig, csakhogy a bankon belüli "átutalást" átvezetésnek hívják és így arra nem vonatkozik az ingyenesség. (Bankon belül: átvezetés. Bankok között: átutalás.)
Finoman szólva se egy úriemberhez illő dolog díjat felszámolni bankon belül, míg ingyenessé tenni bankok között, olyan ez, mint amikor a csigatészta akciós a hiperben és a tábla alá ki van vágva az összes tésztafajta, ami nem is akciós. Hát nem tud olvasni a paraszt, hogy csak a csigatészta az akciós? Ott is arra gyúrnak, hogy alig valaki fogja megnézni a blokkot, mennyiért is vette a tésztát.
Mindegy, addig is, amíg ez megváltozik, tudd, hogy az Axánál a bankon belüli utalás akkor is fizetős, ha a bankon kívüli ingyenes.
(Egyébként elég nagy a káosz, melyik bank mit ért átutalás és átvezetés alatt. Bár szerintem az Axa használja jól a kifejezést (bankon belül csak átvezeti az összeget ő saját maga a különböző ügyfelek számlái között, utalnia a GIRO-ba csak azt kell, amit ő maga nem tud átvezetni, vagyis az idegen bankba menő forgalmat), de például az OTP még a saját számlák közötti átirányítást is átutalásnak hívja, a Sopron Bank a bankon belüli tranzakciókat átutalásnak, a saját számlák közöttieket átvezetésnek nevezi. Úgyhogy teljes a katyvasz, nézd meg, a te bankod melyik alatt mit ért és mennyit számol fel érte.)
AXA- "Másképp mint mások"
A fogyasztók megtévesztése..
Nem megtévesztés ez, inkább csak nem elegáns dolog.
Na ezt is jó tudni. Eddig azt hittem, hogy csak a bankon belüli saját számlák közt van átvezetés, és minden más (bankon belüli más számlájára is) átutalás.
Az "átvezetés" nálam azt jelenti, hogy egy banknál az ügyfél saját számlájáról vezet át pénzt egy másik szintén ugyanannál a banknál lévő saját számlájára. Gyakorlatilag egyik zsebből a másikba.
Az átutalás meg az amikor egy vadidegennek küldöm a pénzt, legyen az a bratyóm, vagy akár az távhő. Sőt, ha az otp-s számlámról utalok a cibes számlámra az is utalás.
Gondolom, az AXAnál le volt írva a 126. oldal 34. lábjegyzetében, hogy ők ezt is másképp értik.
Ha mar AXA, akkor leirom, hogy mi hogyan jartunk veluk.
Aprilis 22.en bejelentettuk, hogy nem OKE1-be, hanem OKE4-be szeretnenk atmenni. + Megrendeltuk toluk az AXA world mastercardot.
Ezekutan azt latjuk, hogy Majusban az OKE1-ben vagyunk, es levontak a 9900 ftoto a kartyaert.
OKE4-ben a kartya 1000 ft.
Azt irtak, hogy mivel 18.a utan szoltunk, ezert csak juniustol leszunk OKE4esek. Ez eddig oke.
De azt nem ertem, hogy a kartya miert kerul 9900 ftba, amikor mi azt annak tudataban igenyeltuk, hogy 1000 lesz, hiszen OKE4ben annyi.
Szabalyos ez?
én is abban a tudatban voltam, h az átvezetés az csak a saját ua bankon belüli számláim között értelmezhető.
Elég össze-vissza van a dolog.
Az otp a saját számlák között is átutalásnak hívja, a sopronbank saját számlák között átvezetésnek, egyébként bankon belül is átutalás, az axa az idegen személyek közötti bankon belüli átutalást átvezetésnek.
A CIB csak saját számlák között hívja átvezetésnek. Mikor a tranzakciós adó bevezetése után díjat emeltek, náluk az volt a szivatás, hogy az állandó (rendszeres) megbízások jóval drágábbak voltak az esetitől.
Átvezetés ingyenes vs. 100 Ft, átutalás 39 vs. 200 Ft, ha jól emlékszem.
Mivel volt a számlámon 4-5 állandó átvezetés, le is mondtam őket, és helyette beállítottam egy emlékeztetőt.
A felvett partnereknek kb. 2 perc alatt átutaltam havonta ugyanazt az összeget, ez az idő nekem megért 800 Ft-ot.
Nem tudom, hogy azóta változott-e ez a költség.
@janos: valahol biztosan benne volt apróbetűvel, hogy a kártya elkészül 1-2 hét alatt, a számlacsomag pedig majd a köv. hónaptól vált.
Ennek ellenére én bemennék asztalt csapkodni, panaszt tenni, a számla felmondásával fenyegetőzni. A tapasztalatok szerint ilyenkor "méltányosságból" sokszor visszatérítik a levont extra díjat.
Kicsit off lesz a kérdésem, de már régóta érik bennem. Azt még nagyjából vágom, hogy országon belül ha utalok egyik bankból a másikba, akkor az MNB-nél átkerül egyik számláról a másikra a pénz, ha ki akarom venni akkor szólnak az MNB-nek a bankok, hogy kell KP a digitális Ft-ért cserébe.
De mi a helyzet külfölddel. Ha mondjuk néhány milliárd dollárt átutalnak egy kis ország bankszámlájára? A pénz digitálisan megérkezik ez stim. De ha bemennek a bankba pénzt felvenni, attól még a milliárd dollárok nem lesznek ott. És mi a helyzet egy olyan ország esetén, ahova nagyrészt csak érkezik a pénz, az ország gazdaságához mérten nagy aranyban? Kamion konvojokkal viszok a százdollárosokat az országba az utalás utan?
Pontosan. Több bankot például Bécsből látnak el valutával, ha igény van Békéscsabán 5.000 kanadai dollárra, akkor indul a pénzszállító Bécsbe a pénzért. (Na persze nem csak azért az egy összegért.)
De van, hogy repülővel szállítják, ha nagyon nagy tétel és nincs a szomszédban.
AXA-t nem véletlenül hagytam ott én sem.
- A hitelt az "én érdekemben" megbontják két részre, elfelejtik mondani, hogy ez pl. két közjegyzői díjat fog jelenteni, THM az egekbe kerül.
- A hitelbesorolást a szóbeli tájékoztatáshoz képest értesítés nélkül megváltoztatják (magasabb kamatfelárasra persze), amivel a közjegyző előtt szembesülsz.
- Hitel törlesztést inkasszálni képtelenek, utalj minden hónapban te, persze az időszakosan változó kamatokra ügyelj.
~10-100 Forintos tartozásért több ezer Forintért küldenek ki felszólítást az összes adósnak és adóstársnak egyenként.
- Később emiatt a rosszul fizető ügyfelek közé sorolnak.
- AXA: másképp, mint mások, de kösz, nem velem.
Ersténél is a saját számlák közötti pénzmozgatást hívják átvezetésnek, és ingyenes. Ha más számlájára küldök pénzt bankon belül, az már átutalás, és természetesen fizetős.
eddig csak gondolkodtam rajta hogy megszuntetem az AXA-t de most mar biztos vagyok benne. Lakashitel most fut ki a honapban, ugyhogy mar semmi sem tart vissza. A gond az hogy kulfoldon elek igy a szamlara nem erkezik fizetes, es csak esetileg hasznalom (pl kozos koltseg). Erre az esetre sajnos nincsenek kalkulatorok a neten. Tud valaki ajanlani szamlacsomagot?
Abszolút így van - én is ugyanezt tapasztaltam - AXA számláról AXA-ra szedett le egy átlagos utalásért 500 + HUF-t, röhej. Illetve ilyen apróságok, hogy ha OTP-ből felveszel pénzt, 800Ft-t von le (mondjuk 6000-es felvétnél) ez is röhej. Régen jó volt, most már teljesen lehetetlen a normális használata, nem csodálkozom azon, hogy minden ügyfelük lassan lelép. Engem sajnos még a hitel ideköt, de remélem már nem sokáig. Ja és ezt sem vonják automatikusan - én állítgassam minden hónapban??!! Hallani sem akarok róluk.
Az AXA egy cigány bank. Én már több hónapja otthagytam őket a folyószámlával. A lakáshitel még ott van, de ha minden igaz, összejön a per és búcsút mondunk egymásnak.
K&H-nál az átvezetés két saját számla között játszik és ingyenes. Mondjuk az más kérdés, hogy a netbankban "átvezetés" gomb nincsen, helyette az "átutalás" gombra kell kattintani és azon belül kell neki elmagyarázni, hogy egyik saját számlámról utalok a másikra.
@v Magnet Csillag-számlacsomagot ajánlom. Ha nem kérsz postán kivonatot, akkor ingyenes a számlavezetés (illetve becsületkasszás, 0 és 1000 Ft/ hó között Te mondod meg, mennyi). A csoportos beszedés ingyenes, az átutalások 100.000 ft/ tételig ingyenesek bankon belül, meg a rendszeresek bankon kívül is.
A kártyának pl. már van költsége, de az általad vázolt alap-szolgáltatásra ingyenes tud lenni.
@V: Az AXA-s számlám helyett én Magnetbank-ra váltottam. Havi 100 ezer forint alatti netbankos átutalás esetén az egyik legolcsóbb költségű (0.15% vagy 0.1%), ha ez rendszeressé tehető akkor nullázható. A havi számlavezetési dij választható (0-1000 Ft között). A bankkártyájuk alapköltsége is elég barátságos.
Van néhány kondiciójuk/megoldásuk amin kissé csodálkoztam, de nálam 1 hónapja ők nyertek.
Én is befejeztem az AXA-val. Június-július környékén lejárnak az akciók ezekkel a "szuper, új" OK számlákkal, utána végeztünk. Nekem az verte ki végleg a biztositékot, mikor képtelenek voltak egy nemzetközi utalást fogadni. Egyik hónapról a másikra, ugyanazon beállitásokkal.
Plusz ez az új számlacsomag... Nem kell, bocs.
És akkor még kiderülnek ezek a pstban leirt csibészségek is....
A PayPass kártyát sajnálom, de meg leszek nélküle...
Azért ez annyira gáz:-(. Ott verik át az embert, ahol csak tudják. Kihasználják azt, hogy munka és temérdek teendő mellett nem fogod elolvasni a 126 oldalas ÁSZF-et, vagy a minimum 3 külön fájlból álló hirdetményt. De ha meg is tennéd, akkor találnak mást.
Nem szolgáltatást, brandet és hűséget építenek, hanem kihasználják az embert. Miért van az, hogy ez más országban működni tud normálisan???
Igazából nem értem... a netbankban külön lehetőség az átutalás és külön lehetőség az átvezetés, mégpedig úgy, hogy "bankon belüli átvezetés" vagy "saját számlák közötti átvezetés", melyik hogy hívja. Ezt azért megint csak el kell olvasni, mind a 3-4 szót és kész. Ott van, feketén és fehéren, legalábbis az általam használt bankokban. Plusz a GyIk-ban, könnyen hozzáférhető módon. Nem kell hozzá 126 oldalas ÁSZF-et olvasni, de tényleg...
Sokszor (nem mindig, gondolom) elég lenne tudni, hogy pontosan mit csinálunk éppen, a meglepetések elkerüléshez.
Amit ilyenkor tenni szoktam: Szóvátenni egy panaszlevélben, hogy félrevezetőek a kondiciók és írják jóvá az összeget.
Természetesen azt is meg lehet említeni, hogy a következő levél az MNB-be olvad PSZÁF-nél landol illetve a megfelelő blogokon is megjelenik a cikk.
Esetleg ha valaki még inkább tenyérbemászó akar lenni, akkor a cégünkről illetve LinkedInen megnézni, hogy hogyan hívják a menedzsment tagjait és egy levelet küldeni a vezeteknev.keresztnev@axa.hu címre.
Ha ez a levél nem éri el a célját, akkor sajnos tovább kell menni egy szinttel.
Általában a cégek stratégiája az, hogy az ügyfél úgyse fog pattogni néhány száz forintért, mert drága az ideje. De ilyenkor a levéllel a cég munkatársainak a fizetett idejükben kell foglalkozni, és ha még a felügyeleti szervnél landol, akkor még több időt kell a cég munkatársainak erre "elpazarolni".
Ha bankról van szó akkor tapasztalatból mondom hogy a legkorrektebb a Gránit Bank.
@x5z7: Szerintem is! 😉
bementunk a fiokba, es ott elinteztek nekunk, hogy jovairjak azt a 8900 ftot. Igy mar korrekt, de azert nem bantam volna, ha 1 emaillel elintezheto lett volna a dolog:)
Az Axát én is most hagytam ott, már csak arra várok, hogy utalják át a pénzem. Én se tudtam ezekkel az OKÉ nagyon nem oké csomagokkal mit kezdeni, most a Gránit bankkal próbálok szerencsét. 🙂
Nagyon nem örülök, hogy 1,5 évente bankváltás, remélem, nem lesznek már újabb agyrém banki adók. Elég baj az alapkamat ekkora mértékű csökkenése is!
Ami az Aszf-eket illeti, csak azt böngészem át, ami érdekel, egy dokumentumon belül pár perc alatt mindig mindent megtaláltam. A kondíciós listákat gyakran szétszedik, azok átolvasására több idő kell, mert bankonként más-más díjakat számítanak fel és nagyon kreatívak tudnak lenni, ha a különféle díjtételek megalkotásáról van szó.
Jött a levél IBank2-őn, változott a hirdetmény.
Eseti GIRO bankon belüli átutalás
(nem ugyan azon ügyfelek számlái között)
és
Rendszeres fix összegű bankon kívüli és bankon belüli átutalás
(nem ugyan azon ügyfelek számlái között)
ahogy nézem közös elbírálás alá került.
Az "átutalás" szavak vannak itt mindenütt. Ezt azt jelenti, hogyha bankon kívülre utalok mindig rendszeresként adjam meg, majd az első utalás után töröljem a beállítást, hogy ingyenes legyen?
Az én értelmezésemben, annyi történt hogy javították ezt a furcsaságot mind az eseti, mind a rendszeres átutalások esetén. Tehát augusztus elselyétől bankon belüli utalások esetén is érvényes a kedvezmény.
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy tudja-e valaki, hogy milyen vagy egyáltalán van-e határidős szabály átvezetésekre. Konkrétan Erste folyószámláról hitelszámlára "átvezetés" csak következő munkanapra teljesül. Túrtam egy ideig a netet, de nem sikerült erről találnom semmi érdemlegeset.