Komolyan nem tudom, hogy ennyire agyamentek hozzák a döntéseket, vagy ennyire hatalmas a probléma, hogy minden fillért ki kell forgatni az emberek zsebéből? Szerintem az előbbi miatt jutottunk az utóbbi állapotba.
Kommentálhatnám a hírt, de szeretnék úriember maradni.
Remélem, már nem tart sokáig ez az ámokfutás.
ez a megyei matrica jó ötlet...
Hátha csak netadós beijesztés.......annyira abszurd.
Az összes elkerülő szakasz fizetős lesz. Amit azért építettek, hogy az emberek ne a régi úton, a városokon keresztül menjenek. Plusz az M1-M7 és a többi budapesti autópályaszakasz. Majd jár mindenki a Tesco-ba meg a többi áruházba a régi utakon.
Mi lesz itt, mindezt 10-20 milliárd forint miatt.
Hatalmas lehet a baj, ha már itt tart a költségvetés.
Hitel, ezek a netadót is teljesen komolyan gondolták. A népharag miatt nem vezették be.
non plus ultra....
@Kiszamolo Lehet úgy gondolják, ha fizetős lesz a ki-bevezető szakasz is, akkor majd kevesebben járnak a város széli bevásárlóközpontokba.
Én már nem is vagyok hajlandó felidegesíteni magam az ilyeneken.
Tök jó volt, hogy az Érden lakó rokonokhoz 15 perc alatt el lehetett jutni Dél-Pestről az M0-son. Majd most lehet a Lágymányosi híd, 6-os úton 45-60 perc alatt.
Nem tudom a Monty Python-tól kérnek ezek tanácsokat, mert már annyira abszurd.
Szerintem közel az idő, amikor a levegővételért is fizetni kell. Ingyen tanács a kormánynak (bár ők biztos nem olvasnak Kiszámoló blogot, mert ugye nekik nem dolguk számolni): esetleg 1-2 stadiont nem jövőre kellene felépíteni, és akkor talán nem kell ez a pluszbevétel.
Nem hülyék ezek (kicsit sem!), csak a célrendszerük tér el radikálisan a Tiedtől (meg az enyémtől is): annyit kell kifacsarni az országból maguknak, haveroknak, hobbis társaknak (foci, egyház, mindenki tudja a listát) amennyit újabb '56 nélkül lehet.
Szerintem kezdik elvetni a sulykot: mire látszanak a repedések egy falon az azt jelenti, hogy már régen elrontottad és jó eséllyel meg sem lehet javítani. Innét még lazán vissza tudnak jönni (választói hülység határtalan) de még 1 év ebben a stílusban, aztán már csak kettő lesz hátra. Lehet, őket ez már nem érdekli (ha annyim lenne mint nekik, engem már most se érdekelne 😉 )
Svájcban 40 frank egy éves matrica, ez kb 10.000 Ft itt kb 40.000.-. Igaz hogy nincs havi és heti matrica, de azért fájjon a feje a külföldinek. Ha itt is ez lenne több lenne a bevétel mert szívesebben vennénk meg. A nagy átmenő forgalomból pedig még több jönne be.
Az a baj, hogy az emberek több, mint 50%-a nincs beszélőviszonyban a józan ésszel (nem csak politikában), így az ilyen totál egyértelműen tévutas elképzeléseket sem feltétlenül látja rossznak.
Távol álljon tőlem, hogy ezeket védjem, de a megyekártya nekem szimpatikus ötlet. 95%-ban a Balatonra járok pályán, ha bevezetik ezt a rendszert, akkor évente 15-ből megoldom a mostani 43 helyett.
A bevezetőkre mindenki meg fogja venni az 5ezer Ft-os éves kártyát, aki rendszeresen használja és nem a kertek alatt fog közlekedni. Csak maradjon tényleg max. annyi az ára.
De legalább bevallják, hogy csakis a pénzbehajtás a cél.
antenna, az a kb. 400 ezer budapesti autós, aki nem jár sehová BP-en kívül, csak évente egyszer, nem fog semmilyen bérletet venni.
Viszont a városszéli bevásárlóközpontokba majd a kertek alatt fog kijárni.
Aki közülük használta az M0-t, mert gyorsabb volt, hiába volt nagyobb kerülő, na az majd nem fogja.
Az agglomerációból is párszázezer autós majd a kertek alatt fog bejönni minden nap.
Eddig is elkerülte a fizetős pályaszakaszokat, de most majd egész a Budapest tábláig a mellékutakon fog menni.
Max. a fele fogja megvenni a bérletet.
1) elterelés (rogán villa, lázár gyerek, , paks, foci, stb..)
2) padlássöprés
3) szellemi fogyatékosok
4) mindhárom
ausztriában az éves matrica 28e Ft
Az M2 méltatlanul kimaradt a szórásból. Már várom a pontosítást. Jól is néznénk ki, ha a Vác felé lakók egyoldalúan nyerészkednének...
Alapjáraton a megyei matricát (pest megyében) jó ötletnek tartom, pláne, hogy munkához ki is tudom használni. A körgyűrűs fizetés sztm is hülyeség. 16ban meg jön a dugódíj, tehát a kertek alatt sem lehet majd közlekedni.
O. V. Néhány hete megmondta: a netadó az eredeti formájában nem lesz bevezetve. Máris kitaláltak helyette valamit. Nagyon bízom benne, hogy azok a repedések tényleg ott vannak a falon, nem csak én képzelem oda!
@antenna Neked szimpatikus ötlet, mert neked megéri. Az a baj, hogy az emberek ezeket a döntéseket úgy nézik, hogy nekem jó, akkor nincs bajom vele, ha nem jó, akkor meg takarodjanak. Nézni kellene a hatásokat, hogy hosszú távon ez mit okozhat. Tényleg megéri-e ezért a bevételért az adott döntés.
Mondjuk kiváncsi vagyok, hogy fogják meghatározni a bevezető szakaszokra a díjat. Lesz vajon kameratelepítés is emiatt? Vagy csak az használhatja, aki megveszi az 5000 Ft-os éves kártyát? Jól át van ez gondolva szokás szerint.
mtoma, már hogyne volna? Két héttel a határidő előtt valamit be kellett nyögni, mert a költségvetés enélkül is száz sebből vérzik. Ha kell a pénz a párttévére (69 milliárd), a stadionokra (89 milliárd), a korrupcióra, meg a haveroknak és a nyugdíjas szavazókra, akkor nem marad más mozgástér, mint az eszetlen adóemelés.
Már mindenkit kifacsartak, minden vállalkozást elüldöztek, már nincs honnan elvenni Robin Hood módjára.
Most jön az elképesztő rögtönzés, kapkodás, őrült, átgondolatlan csapkodás.
Remélem az ország érdekében, hogy az agónia nagyon rövid lesz már.
@Kiszamolo Majd megveszi, ha a kertek alatt háromszor annyi ideig tart az út, mint a fizetős szakaszon.
Antenna, egy túrót.
Eddig kijárt Budaörsre a hiperekbe az M7-en, most ugyanúgy nyílegyenesen jön, csak keresztül Budaörsön.
Három lámpáért és öt körforgalomért nem fog semmit venni. Csak éppen majd nem lehet átmenni az úttesten a sok autó miatt.
Reggelente már most is alig lehet, ha még 30-50 ezer autó rászabadul a régi egyesre, remek élet lesz itt.
Annyi eszük van, mint egy marék molylepkének.
Miért nem emelik a gépjárműadót?
Ahhoz gondolkodni kellene, vagy nem elég unortodox? Esetleg az üzemanyag adótartalmát? Most úgyis olcsó, fél évig senki nem háborogna.
Ez volt a legokosabb, amit ki tudtak találni két héttel a bevezetés előtt?
Akkor azért kell elkergetni őket, mert tényleg teljesen alkalmatlanok mindenre.
Ja a Balatonra 4 megyére kell megvenned, ha a déli partra mész akkor is, mert egy kis szakaszon belóg Veszprém megyébe is. Azért ez plusz 5000 Ft, felesleges kiadás.
MadárarcúEugén: az M2-ra csak ugy tudsz felmenni ha előtte mentél a M0 fizetős szakaszán, úgyhogy az fizetős lett. (mondjuk az M2-őt fizetősként én is támogatom, talán be is fejezhetnék az építését 2x2-ben).
A nagy kérdés: Budapest (bevezető szakaszok) és Pest megye (M0, stb) az két külön díj? mert Budapest közigazgatásilag ugye külön megyének számít Pest megyétől....
Pistike csaja: a városhatár táblától lesz fizetős.
Tehát Budapesten belül nem.
Valószínű hogy a zuhanó üzemanyagár miatt kieső adóbevételeket akarják valahonnan összekaparni, és ugye az ő szellemi szintjükkel ennyit tudtak összehozni. A jó hír hogy előreláthatóan tovább fog zuhanni az üzemanyagár, szóval jönnek még majd a hasonló remek ötletek...
Remélem komoly, mert viccnek durva lenne.
@mtoma73
Válasszuk szét, mert a megyei matrica nekem is szimpatikus ötlet, bár túl jónak hangzik, hogy igaz legyen, úgyhogy ha be is vezetik, tartósan tuti nem marad.
Az M0 fizetőssé tétele viszont vicc kategória. Így már tudom hová tenni a Pécsen nagy felháborodást keltő fizetős elkerülő utat, ami a bejelentésekor úgy tűnt az egyetlen fizetős elkerülő lesz az országban, de ezek szerint nem, mert minden elkerülőt fizetőssé akarnak tenni...
Az egész elkerülő megsarcolása dolog nem azért gáz, mert az 5 ezer az sok, hanem az elv miatt, így a forgalmat sokkal jobban ráhúzzák a lakott területekre. A dugódíj például ezzel szemben teljesen jogos.
Csak a dugódíj bevezetéséhez előre kellene gondolkodni hat hónappal, itt meg mindent két nap alatt találnak ki és nincs idő a gondolkodásra, meg az elemzésre.
Valahonnan pénz kell januárig és kész.
Szegényektől ennyire futotta....
Legyünk pozitívak: a város széli hipermarketek miatti forgalomnövekedés az agglomerációs települések szűk főútjain emiatt az új útdíj miatt hétvégén nem fog növekedni - mert a bevásárlóközpontok be lesznek zárva a kötelező zárvatartás miatt....
Abszurdisztán... :-))))
Fogyatékos egy banda ez.....
Ekkorát még senkiben nem csalódtam mint ezekben.
Ne bántsd a fogyatékosokat, azok nem tehetnek róla.
A megye kártya határozottan szimpatikus dolog. Aki nem jár az egész országban annak ne kelljen megvenni a teljes úthálózatra a matricát. Én pl. Bp és Szfehérvár között ingázom, így elég lesz 2 megyei matrica 10ezerért az eddigi 43 ezres helyett.
Viszont az M0 és a bevezetők fizetőssé tétele nettó fa**ság
@zabalint Nem azt mondtam, hogy jó vagy rossz ötlet a megyematrica, csak azt, hogy az emberek nagy többsége csak azt nézi, hogy neki ez jó, akkor jó az ötlet, ha meg rossz, akkor pocsék ötlet.
Egyébként kérdés, hogy ha bevezetik a megyematricát, akkor nem fog-e csökkeni az egyéb matricákból a bevétel emiatt, így majd ezt is jól megemelik fél év múlva. Pont ez a számolás hiányzik az egészből, nincs mögötte semmilyen konkrétum a pénzbeszedésen kivűl. Ezek az okosok csak a brute force módszert ismerik. Csak a célcsoportot változtatják, vagy emelik a díjakat, ha nem jön be a betervezett összeg.
Én arra lennék kíváncsi, hogy a fizetős bevezetőszakasz meddig tart. Pl. M3-mat néztem, hogy az M0-nál van egy zöld színű Budapest tábla (Budapest közigazgatási határa), de a rendes fehér város tábla a Szentmihályi útnál van. Nagyon nem mindegy melyik, de rossz sejtésem van...
A zöld tábla az a külterület határát jelzi. Nyilván nem az lesz a mérvadó.
Könyörgöm, 200 milliárdért költözik a bohóc a várba!
A stadionokról meg nem is beszélek.
Ja tudom, demagóg vagyok.
és melyik Bp. táblától?
1) van a zöld, ami a közigazgatási határt jelöli = megyehatár
2) fehér, ami meg a lakott területet = 50km/h
eddig csak egy jel volt az autopálya táblán: "matrica"
mostantól kell egy csomó az érvényes megyei matricák felsorolásával
@nyirog Pont ezzel tömik be az elégedetlenkedők száját. Az abszurd elvek mellett minden másodiknak egy kicsivel jobb, mint most. Azaz előnybe lép.
De azt nem veszi bele, hogy közvetetten, az élelmiszerek árában ez meg fog jelenni.
Hátha azért, mert meg akarják hagyni a magánnyugdíjpénztár-megtakarításomat. Vagy mondjuk a felét. 🙂
(Amúgy volt már 10 ezres budapesti "autósbérlet" is felvetve - aztán arról is kiderült, hogy csak a BKV Zrt.-nek juttatott újabb egyszeri államsegély kierőltetésére kellett mint elrettentő alternatíva.)
En mar a kovetkezo lepesen gondolkozom:
Oke, hogy ezek az idiotak eltakarodnak egyszer, de ki lesz helyettuk ?
Van itt meg olyan ember/part/akarki, akiben az emberek ujra meg tudnak majd bizni ? En egyet sem tudok mondani.
Mar regen mondom, hogy ezt a kormanyzas dolgot outsource-olni kellene valami 20-30 tagu kulfoldi stabnak, akik valamilyen eredmenyorientalt dijazas elleneben rendbe tennek ezt a szemetdombot, mert valljuk be: ez a kormanyzas dolog nem megy nekunk. 🙂
Engem a Megyeri-híd érint néha-néha, de ezentúl kihagyom majd. Megoldható, legfeljebb csak akkor megyünk a Pilisbe kirándulni, ha más okból lesz matrica, vagy bringázunk.
Közlekedési hatásairól csak annyi a véleményem, hogy ez is egy már megszokott dilettáns ámokfutás, nulla hatástanulmánnyal. Aztán majd két hét után jól kiosztják a zembereket, hogy miért lett káosz
- Budaörsnél,
- a Szentendrei úti bevezetőn,
és egy csomó egyéb helyen.
Laár András jut eszembe: "Maaargit, nooooormáááális?"
"Kiszamolo says:
Ne bántsd a fogyatékosokat, azok nem tehetnek róla."
Nyilván nem is Rájuk gondoltam. Hanem a vezető "elitre". Biztos nem vagyok eléggé intuitív, mert nem látom azt a komoly brainstormingot ami ezt a döntést megelőzte.
Régi dakota közmondás jut az eszembe:"Addig jár a korsó a kútra amíg.....el nem lopják". A korsó fogyó eszköz mint tudjuk....
Az egész nagyon hasonlít a régi magán M1-re és M5-re.
Annak idején sokszor jártam Kecskemétre ügyfélhez, ahol Inárcs és Lajosmizse között alig volt forgalom, mert Dabasnál volt a fizető kapu. Csak külföldiek, céges autók és néhány láthatóan jómódú magyar ment arrafelé. Hasonló helyzet volt az M1 Győr-országhatár közötti szakaszán, de ott csak néhány külföldi próbálkozott.
Aki alkalmanként használná az elkerülőt, az garantáltan nem fogja. A Megyeri-híd és Budaörs tűnik a két igazi agyrémnek.
"Regimodi says:
En mar a kovetkezo lepesen gondolkozom:"
Ott a pont. Itt meg a kérdőjel:-)
Ez a megyei éves matrica jó ötlet.
Az MO-ás és a bevezetők fizetőssé tétele nem az, én is használom rendszeresen őket, de a havi 417 Ft értük nem fog földhöz vágni senkit. Nyilván inkább ez, mint araszolás a mellékutakon dugóban.
Szerintem ezt most azért kellett bedobni, hogy pénteken majd belovagol felmentő seregként Orbán a Kossuth rádióba, és jól megmondja, hogy hát persze, hogy nem lesz ilyen kis butuskák, csak valami csúnya balliberális, stb. gonosz ember terjeszt ilyet. Szóval, ha ő monjda, akkor az úgy lesz.
Régen Oroszországban sem a cárt utálták az emberek, hanem az urakat. Szóval ez is csak azért kellett, hogy Orbánt fényezze, meg növelje a támogatását. Most ezért be kellett áldozni egy tök ismeretlen állami alkalmazottat, aki hivatalosan megerősítette ezt a hírt. Holnap majd jön megint más. Hétfő-csütörtökig nem kell foglalkozni ezekkel a hírekkel. Csak a pénteki Orbán interjú a lényeg.
@mtoma73
De, szinte biztos, hogy összességében csökkenni fognak a bevételek a megyei bérletekkel, még akkor is, ha ennek hatására lesznek olyanok is, akik eddig nem közlekedtek az autópályákon, mostantól meg fognak. Igen, a legnagyobb baj, hogy nincs az ilyen bedobott ötleteik mögött semmiféle hatástanulmány.
A megyei matricával kapcsolatban sehol nem hangzott még el, hogy Pest megyén kívül is lesz-e ilyen. Az előzmények fényében ...
@regimodi
Én soha egy kormányban sem bíztam, de szerintem ez nem is feltétlenül szükséges. A jó kormány engedi, hogy magadban bízhass...
@regimodi
"kormanyzas dolgot outsource-olni kellene valami 20-30 tagu kulfoldi stabnak"
A külföldi szövetségi kapitányokkal sem mentünk sokra 🙂 Az ilyen kormány mögött hogy lenne politikai támogatás? Milyen többség szavazná meg a törvényeket? Vagy rendeleti kormányzás lenne?
Most úgy azért eltűnődtem, hogy ha eddig mondjuk baleset volt a Hungárián (szokott) akkor felmentem az M3-ra a Rákospatak utcáig. Havonta kétszer, négyszer, mikormi. Elmentem ugye az Örsig, utána Kőbánya. Nade ezért fizetni 5000 Ft-ot, vagy ha a Bosnyák piacnál lakó barátnőmet akarom látogatni? Maaarrgit......(szöget ütök a fejedbe!)
De a legszégyenteljesebb tényleg az, hogy se tervezni, se számolni, se gondolkodni, csak arany vécékeféket lopkodni meg privát projektecskéket építeni közpénzen - arra van eszük bezzeg.
@szarnyas-freivadasz
Azért nem ért sokat a külföldi szövetségi kapitány, mert ugyanazokat a játékosokat küldte a pályára. Én rossz mondásnak tartom, hogy a fejétől bűzlik a hal, mert szerintem oda-vissza hatásban van kölcsönösen a társadalom és a politika, egy velejéig korrupt és szűk látókörű társadalom élére hiába ültetnének hozzáértő és becsületes politikusokat, legjobb esetben is csak kis javulást okozna, de valószínűbb, hogy ők is korrupttá válnának vagy el lennének zavarna.
Hja és én szerintem a Balaton déli partjához 4 megyés matrica kell, ha már azzal példálóznak, hogy de jó lesz nekik...
De pl Tatabányáról is 3 megyés kell...
Azért marad pár megye ahol nem kell matricát venni. Békés, Szolnok, Nógrád, Vas.
Oda kell költözni. 🙂
Ez az egész akkor lesz baromi érdekes mikor a dúgódíjat bevezetik Budapesten, amire kötelezve vagyunk a 4-es metró miatti EU-s szerződés szerint. Stockholmban és Londonban a belvárosi részekbe csak a díj megfizetése mellett lehet behajtani, ami arra kötelezi az autósokat, hogy kint hagyják autót, ne adj isten a várost elkerülő körgyürüt használják.
Szerény kérdésem az lenne, hogy ez az ötlet, hogyan egyeztethető össze azzal, hogy a körgyürű használatáért is fizetni kell majd.
#Bindi javitas: arra kotelezi a sved rendszamu autosokat... 😀
A temahoz is szivesen hozzaszolnek, de muszaj lenne moderalni, ugyhogy kihagyom.
Nincs senki ebben az országban aki összefogná az embereket és megreformálná az országot ? Miklós szerintem neked kellene pénzügyminiszternek lenni tuti rád szavaznék 🙂
Harom megjegyzes:
2011-ben 232500 eves matricat ertekesitettek cc. 40 ezer forint/darab aron. Ha ebbol csak 100 ezer ugy dont, hogy 4 megyes matricaval megoldja a kozlekedeset, akkor csak a kieso bevetel nullaba hozasahoz 400 ezer uj egymegyes matricat kell eladni.
Eddig a nyugatrol kethetente ingazo torok roman ukran szerb stb vendegmunkasoknak megerte eves matricat venni, vagy a rovidebb idoszakokra is legalabb ennyi bevetelt jelentettek. Most barmely tranzit relacioban 4-6 megyes matricaval egy evre olcsobban kijonnek.
Az autopalyak egy orszagban az alap infrastruktura reszei. Akkor a folyamatos koltseg noveles hogy illik bele a meghirdetett rezsiharcba? Ja, hogy itt az allamnak kellene onmersekletet tanusitania?
Arra kíváncsi leszek, hogy a bevezetés (január 1-je) után technikailag mennyire lesz kész a rendszer. Azért az nem olyan egyszerű, hogy feldobunk pár kamerát valami oszlopra, vagy kirakunk pár mobil leolvasó autót az út szélére, azt jó napot. Vagy már megvan a szerverközpont, a bűntető brigád, az ügyfélszolgálatos, stb.? Megy az olyan apróságok, hogy ha lesz megye matrica, azt valami előjelző táblával illene jelezni, vagy tévedek? Vagy azt minden autósnak kötelezően tudnia kell, hogy most akkor mikor jön a megyehatár? Amúgy mindegy, a GPS update, és minden világos, nem de?
Azt már csak félve jegyzem meg, hogy a Sasadi út (a volt Osztyapenko szobor) környéke erősen átépítés alatt van úgy hosszú távon, így az egy négyzetméterre eső szitkozódások egyik (helyi) maximuma valószínűleg itt lesz.