Ez történt a héten 0710

2023-07-10
Oszd meg ismerőseiddel a cikket: 

Az Egyesült Államokban egy felmérés szerint éves 233 ezer dollár tartanak szükségesnek az emberek a kényelmes élethez. Ez majdnem háromszor annyi, mint az átlagfizetés jelenleg.

Az Egyesült Államok ingatlanpiaca újra élénkül, hiába magasak továbbra is a kamatok. Bár az átlagár 3,1%-kal kisebb, mint tavaly ilyenkor, de havi szinten már komoly áremelkedés jelentkezett az elmúlt három hónapban, a 7%-hoz közeli kamatok ellenére is. A megoldás a készpénzes vásárlók megjelenése lehet, 2014 óta nem volt ekkora a készpénzes vásárlók aránya. Ők jellemzően a boomerek korosztályából származnak, akik a megtakarításaikat fektetik (további) ingatlanokba.

Júniusban 209 ezer új állás jött létre az Egyesült Államokban, ez a legalacsonyabb érték két és fél éve, az elemzők is jóval többre számítottak. Azonban így is 3,6%-os a munkanélküliségi ráta, ami azt jelenti, hogy a FED tovább emelheti a kamatokat, ahogy ígérte korábban.

Az amerikai munkavállalók 59%-a dolgozik csak teljes időben a munkahelyén, a többiek részben vagy egészben otthonról dolgoznak. Ez nagyon komoly nyomást fejt ki a kereskedelmi ingatlanok (irodák) piacára, az eddig nyüzsgő városrészek szinte teljesen kiürültek. Egy átlagos iroda jelenleg 49%-os kihasználtsággal üzemel, ami előrevetíti, hogy további cégek fognak kisebb irodába költözni a közeljövőben.

A pandémia kitörésekor rengetegen mentek idő előtti nyugdíjba, így oldva meg a helyzetet. Egy új felmérés szerint 48%-uk szegénységben él most. Nem tett jót az anyagi életüknek az elszálló infláció, különösen az élelmiszerek drágulása. (Az idő előtti nyugdíjba vonulás sok országban engedélyezett, de lényegesen kevesebb nyugdíjat jelent a normál kor betöltése esetén elérhető összegnél.)

Kínában hét és fél éve nem estek annyira a termelői árak, mint most, ami a gyenge kereslet jele, egy év alatt 5,4%-kal csökkentek. Az infláció is nulla százalékon áll éves alapon, a remélt 3% helyett.

Németországban sem lehet 2024-től új gáz vagy olajtüzelésű fűtést beépíteni. Gázkazánokat gyártó cégek részvényeit talán már nem érdemes venni Európában...

Remegett a léc, hogy pénteken leminősíti a S&P Magyarországot. Mivel egyetlen hajszál választja el az országot a bóvli kategóriától (2011 és 2016 között bóvliban volt tartva az ország), ezért a leminősítés azt jelentette volna, hogy újra bóvliba kerülünk. Ezért is romlott a forint majdnem négy százalékot egy hét alatt. A döntés után a forint egy kicsit visszakapaszkodott, de messze még az eddigi 370 forintos euróár.

(Egyébként a S&P idénre 0,1%-os, pozitív nulla növekedést prognosztizál Magyarországon.)

Május végéig 2,63 ezer milliárd forint lett a költségvetés hiánya, ami minden, csak nem megnyugtató, öt hónap alatt az egyébként is magas hiánycél 81%-át már összehozták.

Hiába írták át tavaly is átlag hetente kétszer a költségvetést, a kormány most sem engedett a furcsa hóbortjából és még a nyár elején elfogadtatta a 2024-es költségvetést. Aminek várhatóan megint semmi értelme nem lesz és újra átírják majd hetente kétszer.

Az infláció továbbra is 20% feletti, immár tíz hónapja, de legalább a külkereskedelmi egyenleg javult jelentősen, az alacsony energiaárak és a csökkenő hazai kereslet miatt. Az export nem tudott érdemben nőni, de ez várható is volt, hiszen a felvevőpiacainkon sem túl acélos a kereslet a Magyarországon összeszerelt termékekre.

A 4iG megvette a Digit 625 millió euróért, ez akkor 230 milliárd forint volt. Ehhez az MNB kötvényprogramját is segítségül hívta. Majd a kormány és az állami Exim Bank segítségével megvette a Vodafone nagyobbik részét is, a Digi mobil ügyfeleket átrakta a Vodafone hálózatára, így viszont lett egy teljesen felesleges és nagyon foghíjas mobilhálózata. Mit hoz a sors, a kormány úgy gondolta, hogy neki jó lesz az a nagyon komoly lefedettségi problémákkal küszködő hálózat, így meg is vette a Digitől 68 milliárd forintért. Van, akit egyszerűen üldöz a szerencse.

Nőnek a szabálysértési bírság tételei szeptembertől, de nem eléggé. 30%-kal lesznek magasabbak, csak az a gond, hogy például a közlekedési szabálysértések díjszabásához 2008-ban nyúltak utoljára, így egyre kevesebb szabályszegőt tántorítanak el ezek az összegek.

Hozzászólások:

Komment szekció frissítés alatt!

Kedves Kommentelők!
Éppen egy új kommentmotorra állunk át, azonban a Kiszámoló blog régi kommentjei mind elérhetők, és az elmúlt 1 év Disqus hozzászólásait hamarosan, a következő napokban importáljuk az új rendszerbe. Ha van fontos észrevételed, kérjük, oszd meg velünk! Köszönjük a türelmeteket és megértéseteket.
284 hozzászólás
Legrégebbi
Legújabb Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

A Cetelem kamatok is csökkentek mától (meglévő ügyfeleknek szeptember 10-től). Lekötés nélkül a nettó kamat már csak alig 5%.

Köszi a heti összefoglalót!

Digi mobil milyen most megvásárolva? Van valakinek tapasztalata vele?

Nincs gazkazan Nemetorszagban? Arammal fognak futeni, amibol ingadozoan neha sok van, neha keves. Vagy atomenergia. Es a sok elektromos autonak is az kell majd. Ennyire felnek az orosz kitettsegtol?

Az INKR-nél pedig nyílik a TBSZ lehetősége! - részleteket még nem tudunk, de biztató a hír!

"a közlekedési szabálysértések díjszabásához 2008-ban nyúltak utoljára, így egyre kevesebb szabályszegőt tántorítanak el ezek az összegek."

Én a harmadik jelentős mértékű (pl. 50 km/h óra helyett 90 km/h feletti) gyorshajtás esetén elkoboznám az autót, mert a nagymenők bármekkora értékű bírságot röhögve kifizetnek. A kedvenc járgányuk elvesztése talán már nekik is fájna.

FIZETÉSEK, mindenhol lehet hallani, hogy mekkora nyugdíj emelés szükséges, meg hogy ismét prémiumot kaptak a nyugdjasok, meg ilyen-olyan juttatásokat. És ekkor felmerül bennem a kérdés, miközben a nyugdíjasok ilyen emeléseket kapnak, a vállalati szektorban (multik) én azt látom, hogy 5% körüli emeléseket hagytak jóvá tavaly is, és idén is. Közel sem követték le az inflációt, és nem is tervezik.

LÉCCI cáfoljatok rá, ha ez nem így van, ha valaki multinál dolgozik és 10-20% emelést kapott, vagy többet (nem pozíció/cégváltással!).

köszi!

Ezek után nem értem ki akar még továbbra is Magyarországon élni. El kell innen húzni mielőbb.

A megváltozott cetelem kamatok a korábban lekötöttekre is érvényesek? Utólag nem lehet módosítani nem? Így azt gondolom, hogy a korábban lekötöttekre a korábbi 10_12 százalék érvényes. Vagy rosszul gondolom, mert itt már mindent lehet?

A 233000 dollár éves átlagfizetés, ugye?

Igen, azt jelenti az éves 233 ezer dollár. 🙂

@BCsaba - pellet is mehet, nem csak villany/atom. A szolárt is erősen támogatják, azzal be lehet építeni hűtő-fűtő klímát. Nem ugyanaz az érzete, mint a gáz vagy fatüzelés, de megoldás az is.

"A 4iG megvette a Digit 625 millió euróért, ez akkor 230 milliárd forint volt."

ööö tuti én vagyok nyomi, ez mit jelent? mikor mi mennyibe került, honnan jön a két szám?

Az euró ára percről percre változik. Amikor az ajánlatot megtették, ennyi volt forintban 625 millió euró.

Egyertertek az elobbi kommentelovel; az hogy tobb 10 millio Ft-os autocsodaval a RACE-xxxx gyerekek csapathatjak ugy hogy 300-400e Ft a gyorshajtasi birsag teteje, gondolom anyagilag nem veri oket a padlohoz.
Es az x buntetopont utan elvette jogsikra is lattunk peldat, hogy az uriember tovabbra is vezeti a jarganyt.Viszont megoldhatnank hogy ne legyen mit mar ha a jogalkoto is tamogatna a koncepciot. Ezt talan pont probalnank megvalositani Ausztriaban?

@gaborr 11%, pedig tavaly októberben csatlakoztam, így nem is számítottam éves emelésre.

@gaborr atlag emeles nalunk is 5-6% volt (szoftverfejlesztes) es mashol is ezt hallottam. Ez persze az atlag volt aki kevesebbet volt aki tobbet kapott, illetve ezek utan van meg egy budget amibol lehet osztani ha valakinel rezeg a lec (ezzel az alap emelessel egyutt olyan 10%-ra fel lehet menni)

Pontosítsunk. Németországban be lehet szerelni 2024 után is gázfűtést, de a fűtési energia minimum 65%-át megújuló forrásból kell fedezni.
Ez azt jelenti, hogy ha eddig kellett egy 9kW-os gázkazán, az új mellé kell mondjuk 2db 2kW-os fűtő klíma is. Amikor a klíma már kevés, akkor be lehet kapcsolni a gázfűtést is.

@gaborr

Egyik barátunk big4-nál 20% emelést kapott, szerinte náluk ezt többen megkapták

@gaborr
Multinál közel 20%-os emelésem volt.

@gaborr tavaly (április) nagyobb emelések voltak, volt akár 20-30%, de le voltunk a piachoz képest maradva, így kb tavaly év elején piaci átlagra kerültünk. Azóta elmúlt egy év, idén 6-7% budgetet kaptunk márciusban és ki volt adva hogy minden harmadik ember kaphat csak.

Mondjuk nem mindegy hogy az USA melyik részéről beszélünk (állam, város stb.) Ami Ohióban jó fizetés az New Yorkban vagy LA-ben a lakhatásra sem elég... Tényleg elszálltak az árak amit a fizetések nagy része nem követett az elmúlt évtizedekben ergo a vásárlóerő abszolút értékben csökkent.
A másik oldalról pedig az elvárások is hihetetlenül megnőttek. Ami a mai "kényelmes életmód" az átlagember szerint az néhány évtizede még a luxus kategória volt.
Szóval én kicsit szkeptikus vagyok az ilyen "felmérésekkel" szemben. A valóság sokkal bonyolultabb 🙂

@blend-ahmend ez akkor működne, ha a sebességkorlátozó táblákat felülvizsgálnák. Nagyon sok helyen van pl 30-as tábla, a környéken nem lakik senki, országúton 70-es tábla, semmi sem indokolja stb. Vagy lehetne egy magyarázó tábla pluszban, itt sok baleset volt, emiatt 70kmh a megengedett, vagy itt építkezés volt 5 éve, de szeretünk büntetni, stb.

Lehet hogy én nem értek valamit de...
Van ennek az irreálisan korai költségvetésnek bármilyen előnye?
Nyilván semmi köze a valósághoz de esetleg politikai vagy egyéb ok amiért ez valakinek jó? Mert egyébként a meg plusz munkával is magukat szivatják utólag az év hátralévő részében.
A közép meg általában nem követi közelről a költségvetést...sajnos.

@cetelem Dehát benne volt a levélben, amit kiküldtek: "A már lekötött Betétek esetén a lekötéskor, illetve 2023. július 10. előtti megújulás esetén a betéti kamatláb a lekötés lejárati napja előtt a futamidő alatt nem módosul".
A lekötetlen pénzre a kamatláb pedig 7%-ra csökken (sajnos), de legalább nem 5, mint fentebb írták.

@bobo-az-igazi Cetelem látra 7% lesz szeptembertől 8% és 9% pedig 1 illetve 2 évre

@cetelem

"A már lekötött Betétek esetén a lekötéskor, illetve 2023. július 10. előtti megújulás esetén a betéti kamatláb a lekötés lejárati napja előtt a futamidő alatt nem módosul, azonban az ÁSZF 6.8. pontja és 10.5. pont a) alpontja alapján a lekötött betétek 2023. július 10. napját követő automatikus megújulásakor a megújulás időpontjában hatályos, fent hivatkozott takarékszámla hirdetmény szerinti betéti kamatlábak válnak automatikusan a megkötött Betétszerződés részévé."

Az én értelmezésemben ez azt jelenti, hogy a már lekötött betétek kamatozásán nem változtatnak visszamenőleg.

Az új kondíciók itt találhatók:
cetelem.hu/takarekszamla

@gaborr
Nálunk is mindenki 4-5%-ot kapott idén és tavaly is, szintén multi,de mondjuk a cégnek nem is megy jól.
A versenytársnál volt egy extra 10% mindenkinek, de ott még így is alacsonyabbak a bérek.

Jaja! Mi családilag ( 2 felnőtt 2 gyerek ) Digisek vagyunk és havi kb. 12000 a számlánk. Benne: csilliárd kábel TV csatorna, vonalas telefon, 1 Gigás net + a 4 mobilunk beszélgetései és mobilnetjei. Rettegve várom az év végét!!!

3x-os atlagfizetesbol (kb. 1,5 millio brutto) mar itt is kenyelmes lehet az elet. Foleg, ha a masik kereso a csaladban szinten haza hoz ennyit 🙂

@gaborr Az elozo munkahelyemen az ev elejen 10%-os emelesben dontott a menedzsment. Tobb szempont alapjan ugy dontottem, hogy nem jo biznisz szamomra, ha ugyanazert a munkaert kevesebb vasarloerot kapok, igy aztan szivfajdalom nelkul otthagytam oket. A penz csak az egyik ok volt a valtasban.

@blend-ahmend "Én a harmadik jelentős mértékű (pl. 50 km/h óra helyett 90 km/h feletti) gyorshajtás esetén elkoboznám az autót, "

Svájcban ez bevett gyakorlat, az osztrákok pedig most vezetik be.

Azért a biztonság kedvéért az autó elkobzása mellé tennék még egy vagyonosodási vizsgálatot követö, vagyonarányos büntetési tételt is. Elsö eset 0,5%, utána minden alkalommal duplázódik mondjuk.

@Kiszamolo
"Az euró ára percről percre változik. Amikor az ajánlatot megtették, ennyi volt forintban 625 millió euró."

ah oké köszi, leesett 🙂

Nálunk felső plafont állapítottak meg pozíciónként. Így én 9, a kollégám 3% emelést kapott

A gázkazánok gyártóit azért ne temessétek, precíziós fémmegmunkálásra mindig szükség van. A Junkers például előbb gyártott zuhanóbombázót mint gázkazánt, a Beretta vagy a FÉG is bocsátott ki magas darabszámban bőrlyukasztót hazai, fejlett és fejlődő piacokra. Újabban ismét emelkedik az igény ezekre a cikkekre nemde?

gaborr

Mi 35 fős KKV vagyunk békés megyében és 20-30% közötti átlag béréemelés adtunk ( a legkissebb 19% volt nagyon magas fizetésű kollégánál, a legmagasabb 35% alacsonyabb bérrel rendelkező kollégánál.)

Nagyban függ a cég tevékenyéségétől illetve az elmúl év teljesítményétől hogy képes-e ekkora béremelést kigazdálkodni.
Mi ki tudtuk.

Nem elég a büntetési tételt emelni, ha amúgy eleve kicsi a lebukás esélye, az Árpád hídon gázoló esete csepp a tengerben, ő meg még jópár hasonló sok évig ámokfutott, míg egyszer baj lett belőle, minimális lebukási eséllyel, mert a kevés fix trafit ismerik, a mobil trafikat is nézik navigációs szoftverekkel. És ez csak a jéghegy csúcsa, mert itthon nemzeti sport a gyorsanhajtás és az agresszív, nemtörődöm vezetési stílus, a többség pedig nulla retorziót kap.

@gaborr tavaly 20, idén 20, jövőre 35% lesz, előre megállapodva.

@nils-holgersson "A másik oldalról pedig az elvárások is hihetetlenül megnőttek." Igen ezt latom en is. 30 evesen sajat lakas (berendezve minden keszen), uj kocsi, kulfoldi nyaralasok, evente 1-2 nagyobb fesztival... Bar konnyen lehet hogy nem ezek az igenyek nottek, hanem hogy fiatalabb ferfiakat akarnak a nok. Nem volt a olyan regen amikor 40+os ferfiakhoz mentek felesegul a 16-20 eves lanyok... mert neki mar megvolt az egzisztenciaja...

"Van ennek az irreálisan korai költségvetésnek bármilyen előnye?"
Van. Amig ilyen fontos magyar ugyekkel kell foglalkoznia a honatyainknak mint a koltsegvetes addig egy holmi sved natotagsagrol nincs ido szavazni.

@gaborr
Itt is 10-20% emelés volt a populáció zömének.

Közlekedési büntetési tételek: szerintem is nevetséges a 30% emelés. Az jó, hogy végre hozzányúltak, de a mértéke röhej. Ha dupláznák, az már egy jó kezdet lenne.
@jeno-urholgy van bőven értelmetlen tábla odakint, de szerintem te is látod, hogy kb. mindenhol sokan sz@rnak a sebességhatárra. (Van, amikor én is, mea culpa.) Ez pedig elfogadhatatlan kockázat. Az osztrák és svájci szabályozás pl. működik, ott mutatóban vannak csak gyorshajtók.

@holi89 Almát az almával, kérem szépen! 7% bruttó kamat az nettó 5,04% jelenleg.

@gaborr multinál dolgozom, az elmúlt 3 évben évente átlagosan 2,3% fizu"emelés" volt. Hozzá kell tennem hogy project munka, és nagyon szép fizuval vettek fel 3 éve.
A 4. évfordulóig várok, ha nem lesz +40-50%, akkor go. Remote office és eurós fizetés a barátom.
IT field, a cégek nem érzik a vesztüket. Pedig vannak jelek hogy remote exodus lesz. Nettó 4K EUR-t már kétműszakos, jobbacska operátori munkáért is kapsz. Full remote-ban.

Nem leszek népszerű, lehet nyugodtan fröcsögni 🙂

Nem a sebességgel van a baj. Árpád hídon sem a sebesség volt a gond, hanem az idiotizmus. Kikapcsolt menetstabilizátorral tolta egy esélyesen seggfej aggresszív hülyegyerek (lásd előtörténetét, okozott balesetek). Kikapcsolt stabilizátorral egy kövér gáz mellett 10km/h sebességről is ki lehet sodródni úgy, hogy valakit megöljek.

Ha nem csúszott volna meg az autó (hülyegyerek nem tud vezetni??), vagy a stabilizátor megfogta volna, semmi baj nem történt volna.

Case in point: Németországban nincs sebességkorlát a pályán. Köztudott, hogy nem történik több baleset, mint máshol.

(Off) Ha a teherkocsiknál meg lehetett oldani, a személykocsiknál is meg lehetne oldani, hogy lekorlátozzák a sebességet. Vagy eleve úgy gyártanák, hogy 130 km/h a végsebesség és ámen.

De ha más nem, majd az 5G és „ilonmaszk" megoldja nekünk az okos-autóutakkal, ahol annyival kell majd menned, amennyi elő lesz írva.

Én se vagyok a korlátozások híve, de saját tapasztalatom, hogy annyi menthetetlen idegbolonddal fél Ny-Európán átvezetve sem találkoztam, mint amennyivel csak a magyar országutakon. Ez a státuszszimbólum-mentalitás és izmozás pl. hogy nem mehet audival vagy BMW-vel egy suzuki vagy opel mögött, még ha életveszélyes is előzni, akkor se - na, ezt kéne már végre agyilag kinőni a „magyarosch" felfogásban, többek között.

@Kiszamolo : véletlenül rájöttem egy hasznos, bár sajnos kissé költséges és körülményes megoldásra: vonóhorgos bringaszállító 2-3 bringával megpakolva.
Garantáltan nem mer senki közel jönni.

Eszed onnantól kezdve van, hogy felfogod, hogy miért vannak sebességkorlátozások ......

....... a legfogalmatlanabb nyomorékokra kihegyezve. naja. 🙂

Sajnos a távmunka elterjedéséhez kell egy menedzsergeneráció kihalása. Hogy vége a covidnak elkezdtek visszaállni. A cseh főnököm is kitalálta, hogy mindenki hetente min. 3 napot legyent bent az irodában, mert hatékonyabb - sőt, utazzak ki 2 hetente... A gondolkodásnak meg kell változnia.

ezzel a vezetési kultúra dologgal kapcsolatban is azt látom, hogy magyarország le van maradva vagy 20-30 évvel legalább a nyugati országokhoz képest, ez a baj
iszonyatos ideg van a magyar utakon, merthát iszonyatos ideg van a magyar emberekben
ehhez hozzájön az autók szar állapota, meg az utak mégszarabb állapota, a jogszabályokon is lenne mit állítani, ráadásul a rendőrség sincs a helyzet magaslatán, technológiailag sem, létszámban sem, hozzáállásban sem

én azt látom, hogy lehet itt ötleteket bedobálni (amikkel amúgy egyetértek teljesen), a probléma gyökeréhez sok sok sok év kéne, hogy változzon, ráadásul nem úgy látszik, hogy magyarország arrafelé haladna, ahol pl nyugodtabbak, udvariasabbak az emberek

@r1tch: a mozgási energia a sebességgel négyzetesen nő. Az exponencialitás emberi ésszel nehezen felfogható.

@Kiszamolo "Autópályán sebességkorlátozás? Próbáld meg betartani! A sok idióta kamionos is letúr az útról és dudálva megy mögötted két méterrel. Az összes ilyen baromnak örökre elvenném a jogosítványát."
Nem a sebesseggel van gond hanem a jobbratartas es a kovetesi tavolsag be nem tartasaval (ne meg persze a telefonalas, a rosszul rogzitet rakomanyokkal es az autok muszaki allapotaval es hogy nem neznek a tukrobe). Ha ez a ketto be lenne tartatva (nemeteknel ugranak ra) akkor nem lenne ennyi baleset es a sebesseg tullepessel mar nem is kellene foglalkozni. Mondjuk ezeket pont lehetne kamerakkal is figyelni... csak hat ugye akarni kellene.

Az arpad hidi gyoker meg szerintem nem volt tisztaban azzal sem hogy egy hidon vannak dilatacios illesztesek amik megdobjak a kocsit, nem veletlenul van a Florian teri feluljaronal is a sebessegkorlatozas. Mintha rantopadra menne 130-cal...

Hiába emelik a büntetéseket 100 millióra akár, ha kicsi a valószínűsége, hogy elkapjanak.
Csak a büntetés elkerülhetetlenségének van visszatartó ereje.
Persze ehhez sok pénz (is) kellene: még több traffipax, átlagsebességmérés, lézerblokkolók és radardetektorok betiltása. Igaz ez utóbbi kettőhöz nem járulna hozzá az uralkodó osztály.

Vigyázzatok mit kívántok az autó elkobzással meg a gyorshajtás szénné büntetésével. Majd amikor az 50-es táblánál 52-vel mész és jön az 50 ezer forintos csekk...vagy amikor a kintfelejtett 30-as táblánál elkapnak uram bocsá 70-nel, akkor ugrik a tízmilliós autód... tényleg ezt akarjátok? (pl M0-Érd 3 sáv külterület) Értem, hogy mikor megy a rinya, akkor a belterületen 140-nel versenyző hülyegyerekre gondoltok, de ha hoznak egy szabályt, akkor az a fenti esetekre is ugyan úgy vonatkozni fog. Igen, rátok is. És ti lesztek a legjobban felháborodva. Attól a hatóságtól vártok méltányosságot, racionalitást és mértékletességet, akit (és akinek politikai gazdáját) kórusban szoktátok bírálni? Nem értelek benneteket. Az ilyen versenyző, büntetőfékező, cikázó hülyegyerekek célzott kigyomlálására kellene rámenni, nem az általános tételeket égbe emelni. Szerintem legalábbis.

@r1tch Németországban kb az autópályahossz kétharmadán nincs sebességkorlátozás. Ha a "nem történik több baleset" ugyanilyen pontos információ...

@gaborr

nem multi, szoftver design, egyéni megállapodás az emelés, annak függvényében, hogy mit tettél az asztalra és mit tudsz kiharcolni. tavaly nekem 11%-ot sikerült, '22 nyarán kaptunk 5% inflációkorrigáló támogatást, idén 15%-ot értem el. bármilyen céget ott hagynék egyszámjegyű emelésnél, ilyen gazdasági környezetben.

Cikkgyűjtemény
Új vagy az oldalon? A gombra kattintva találod az eddigi fontosabb cikkek gyűjteményét téma szerint.
Megnézem!
Keresés
Kövess minket
facebook
youtube
Hirdetés
Támogatás
Ha szeretnéd, van lehetőséged anyagilag is támogatni a munkánkat.

Átutalással a Raiffeisen Bank 12020407-01558219-00100002 számlaszámra a Kiszámoló Egyesület részére. A közlemény "Támogatás" (fontos!)
Bankkártyás támogatási lehetőség hamarosan. Köszönjük, ha érdemesnek tartasz bennünket a támogatásra.
Archívum

Archívum

crossmenu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram