Amint már írtam róla januárban, kiadtak egy agyament törvényt, miszerint minden mobil feltöltőkártyás ügyfelet évente(!!!) azonosítani kell. A törvénynek semmi értelme, igazi ostoba és megmagyarázhatatlan bürokratikus törvény, kizárólag a tisztességes emberek szívatására alkalmas, viszont arra nagyon.
(Ezer forintért darabonként akárhány feltöltőkártyát tudnék venni, szegény emberek mindig lesznek, akik ennyiért bemennek bárkinek egy üzletbe egy feltöltőkártyáért a személyi igazolványukkal. Arról nem is beszélve, hogy akár ma is legalább húsz telefonos flottához csatlakozhatnék előfizetőként, ahol a szolgáltató csak a számlafizető nevét ismeri, arról fogalma nincs, hogy a több ezer kártya aktuálisan kinél van. Ezt általában még a flotta üzemeltetője sem tudja. S akkor még nem is szóltam a VOIP-ról, Viberről és ezer másik lehetőségről. De hát a bürokratákat nem azért tartják, hogy gondolkodjanak, hanem hogy ilyen idétlen látszatintézkedéseket hozzanak.)
Figyelj oda, mert ha június végéig nem végzed el az azonosítást, úgy letiltják a számodat örökre, hogy csak pislogni tudsz majd. (S ne feledkezz el a riasztókban lévő SIM-ekről vagy a tabletben lévő internetes kártyákról sem.)
A jó hír, hogy a Telekomnál és a Telenornál ezt online is elintézheted. A Bluemobile-nál csak telefonon lehet egyeztetni, a Vodafone-nál csak telefonon és személyesen kirendeltségben. (A Vodafone oldalán semmi infót nem találtam ezzel kapcsolatban, aki tudja a linket, írja be a hozzászólásokba.)
Ne halogasd a dolgot, már csak másfél hónapod van megtenni ezt a nagyon fontos és szükséges ellenőrzést.
"a bürokratákat nem azért tartják, hogy gondolkodjanak, hanem hogy ilyen idétlen látszatintézkedéseket hozzanak"
Nem hülyék ők. Ezzel el lehet mondani, hogy megvédték a népet a terroristáktól. Nyilván ők is tudják, hogy praktikusan nem véd ez ellen, de a médiahatás a lényeg, hogy el lehet mondani a tévében az egyszerű embereknek, hogy a kormány megvédi őket.
A kormány csak tudni akarja naprakészen, melyik szám kinél van, a terroristás mesét szerintem igen kevesek hiszik el. Az nem az oka, csak az indoka.
Viszont aki el akar bújni, továbbra is el tud, úgyhogy pont azokat szívatják szénné, akiket nem kellene. Mert ha már totális kontroll, azt is lehetne ésszel csinálni. Csak ahhoz gondolkodni kellene.
vodafone.hu/adategyeztetes?p_p_id=FormCreator_WAR_FormCreator&p_p_lifecycle=0&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_pos=1&p_p_col_count=3
Zolii, köszi. Nem hogy az oldalukon nem találtam meg, de még a saját keresőjük sem dobta ki. Nem spilázzák túl a dolgot. 🙂
Vodafonetól egyelőre csak egy ígéret van az alábbi linken, hogy hamarosan náluk is el lehet majd intézni online a folyamatot: vodafone.hu/adategyeztetes
Köszi, ez most fontos info volt.
Màr kerestek ezügyben a Telenortól, de nem vettem őket komolyan...
Mi van???? Évente???
Azt hittem egyszer letudom, aztán jól van....
Ezzel leginkább azokat szivatják, aki külföldön élnek, de azért évente párszor hazajárnak és kell egy hazai kártya is.
Mindegy, hamarosan teljesen eltörlik a roaming díjakat, akkor már nem fog kelleni a magyar kártya.
Szerintem erről nem sokan tudnak, és mivel egyik társaságnak sem érdeke tömegével elveszíteni az ügyfeleket, elég valószínű, hogy sms-ben is értesítik majd az embereket a szükséges adategyeztetésről.
Írták cikkekben, hogy fognak sms-t küldeni, kettőt is, vagyis nincs arról szól, hogy aki nem tud erről, az elveszti a számát:
"A szolgáltatók 2017. június 30-ig legalább kétszer SMS értesítést küldenek az előfizetőknek a személyazonosságot igazoló ellenőrzéshez szükséges adatokról, az adategyeztetés módjáról (az az személyesen, telefonon vagy online), az adatok megadásához szükséges teendőkről, valamint az egyeztetés elmulasztásának jogkövetkezményéről, a feltöltőkártyás előfizetések megszűnéséről."
itcafe.hu/hir/a_feltoltokartyasok_adategyezteteserol.html
Aki 2 figyelmeztető sms után sem csinálja meg, az magára vessen.
Györgyi: igen, elméletileg kétszer fognak SMS-ben értesítést küldeni az érintett számokra. Mondjuk nem kapkodják el, vészesen közeleg a határidő...
Még több infó erre: itcafe.hu/hir/a_feltoltokartyasok_adategyezteteserol.html
elvileg a bicikliszállítókra való szürke rendszámos agymenést is visszavonták 3 hét után, bár véglegest még nem olvastam sehol, talán ezzel is az lesz, ha állnak a sorok az utcákon is...
Na igen, én meg nem emlékeztem, hogy kinek a nevére is vettük annó szüleim telefonjait... de az első próbálkozás után kiderült, hogy nem az övékére, mert kidobta a gép, hogy az adatok nem stimmelnek... akkor meg mi a rákért kérdezik?????? Főleg jövőre, akkor mire lesznek kíváncsiak, hogy nem utaztam-e vissza véletlenül az időben, adatot módosítani?
Amúgy kinek küldik el az adatokat, a szolgáltató maga ellenőrzi?
Az lesz a vége, előbb-utóbb valaki bekattan, aztán főbelő pár honatyát.
Meg akartam kérdezni valamit, és ezzel a hírrel meg is adtad hozzá az alaphangot, de már nem találom a cikket... a lényeg az, hogy valamelyik külföldi szervezet szerint kva jól teljesít a magyar gazdaság, mert itt volt a legerősebb a gazdasági növekedés, meg brutálisan csökken az államadósság. Elsőre hazugságnak tűnt. Másodszorra is.
Bluemobile napközben: felhívom, a várakozási idő több, mint 2 perc. 15 percig bírtam, utána leraktam.
Bluemobile késő este: felhívom, amikor a kezelőhöz kéne kapcsolnia, akkor megszakad a hívás. Nem lehet véletlen, a feleségem is így járt a saját telefonjával.
Legalább vennék a fáradságot, hogy bemondják, hogy mikor hívjam őket...
Vagy akár vissza is hívhatnának...
Zoli, átmész a Telekomhoz, a percdíj olcsóbb (9 és 19 Ft), a net olcsóbb (4 GB 4.000 Ft, időkorlát nélkül felhasználható, akár egy év alatt is) van ügyfélszolgálat. Én is azt tettem.
újabb agyament baromság. elvileg a hatósági nyilvántartásokból csekkolják az adatokat. ez oké, ezzel nincs gond, de a sim eredetileg nem az én nevemen van. ilyenkor mi van? az egyik cikk (vg) szerint alá kell iratni az eredeti tulajjal, hogy átadta nekem a kártyát, majd a szolgáltató új szerződést köt velem. vicc. a voda oldalán viszont ilyenről szó sincs. mondjuk nem sietik el a dolgokat: "majd lesz online felület" hát köszi.
egyébként milyen érdekes, bennünket ezzel szívatnak, de az azóta sem derült ki, hogy vehettek vkik több százezer kártyát és hogy nem tűnt ez fel senkinek.
Ezzel jó lenne update-elni hírt és kiemelni, mert sokan nem bírják értelmezni:
Általános információk az adategyeztetésről:
http://nmhh.hu/adategyeztetes
Szolgáltatói információk az adategyeztetésről:
telekom.hu/adategyeztetes Telekom
telenor.hu/adategyeztetes Telenor
vodafone.hu/adategyeztetes Vodafone, Tesco és MOL mobil is
bluemobile.hu/adategyeztetes Lidl
Nem muszáj személyesen intézni üzletben, 3 lehetőség van adategyeztetni:
- onilne
- telefonon
- személyesen az üzletben
Továbbá fontos: Aki más nevén levő SIM kártyáját használja, az személyesen át tudja íratni a saját nevére az adott SIM-et az üzletekben (nem tudom online vagy telefonon is lehet-e) minden további nélkül.
(Szerintem is baromság az egész, de szerencsére az online mivolta miatt nem vészes évente egyszer végig klikkelni...)
Tényleg a lakás riasztómban és az autómban levő GSM-es riasztóban is feltöltőkártyás SIM kártya van ??? Ne máááár ...
Az említett T-Comos csomag milyen neven fut?
Pompi Domino Most
Tizenéves voltam, mikor a mobiltelefonok elterjedtek. Nagyon sokan voltak, talán az én első telefonszámom is így lett, csak nekem rég nem az van, akiknek a szülei vették meg a kártyát, a saját nevükre, és mivel soha senkit nem érdekelt, hogy kinek a nevén van, ezért ha később több száz km-re költöztek, akkor is maradt a szüleik nevén. Szerintem legtöbben arra sem emlékeznek, hogy kinek a nevén van, megkockáztatom opyan kártyák is bőven lehetnek, amelyek elhúnyt személy nevén vannak, de valaki meg használja.
Nekem a Telenor nemrég azt mondta, hogy más nevéről sehogy nem tudom a sajátomra íratni a kártyát az eredeti tulaj hozzájárulása nélkül. Így új kártyát kellett vennünk.
Ráadásul nem lehet úgy elintézni a Telekomnál, hogy személyesen az ügyfélszolgálaton bejelentem, hogy ez és ez a szám nálam van, és egyszerűen jóváhagyják, hanem SMS-t küldenek rá, amiben egy kód van. Ha személyesen, személyi igazolvánnyal és lakcímkártyával igazolom, hogy nálam van, akkor miért kell bemutatnom is? E miatt ki kell vennem az autóból, be kell tennem egy telefonba, -persze a SIM kártya típusa nem egyezik a telefonomba rakható SIM kártyával-, elintézni ezt a hülyeséget, majd visszarakni a helyére. Agyrém.
@reader, Van két feltöltőkártyás SIM-em. Az egyik az autómban van, elvileg átküldi nekem a rá küldött SMS-t, de csak ha szerepel benne az "egyenleg" szó, ebben ugye nem szerepel. A másikat kb. negyed évente egyszer kapcsolom be. Szerencsére megkaptam az SMS-t, mert éppen mostanában bekapcsoltam.
@Régimódi
Me' miért, mégis hogyan lenne? Előfizetés? És ha valamiért bukik a csopbesz, vagy elfelejted befizetni, akkor nuku szolgáltatás?
Prepaidnél évente rátöltesz x összeget, és le van tudva. Keep It Simple and Stupid, minek akarod bonyolítani?
Nekem a Vodafone erről semmit nem szólt még, igaz októberben szerződtem hozzájuk számhordozással, akkor nekem nem kell menni, mert "frissek az adatok"? Család többi tagja a T-s dominora kaptak smst-t hogy menjenek be azonosítani magukat.
Vodafone még az elején elküldött egyszerre két esemest. Az értesítés letudva. A honlapjukat böngészve az átíratás sem ingyen van....
Kell nekem mobil telefon?
A múlt héten vettem egy dominó feltöltőkártyát, az adataim helyett csak azt kérdezte
az eladó, hogy hol vettem a kabátom, mert tök jó néz ki rajta a szines drótokkal
felerősített dinamitrudak.
Lacus, én meg futárral kértem. A csomagra ló betűkkel rá volt írva, hogy csak azonosítás után személyesen nekem lehet átadni, a futár meg csak futtában behajította, azt sem kérdezte, ki vagyok.
Erről ennyit.
A dolog nem feltétlenül hülyeség, bár a kivitelezés azért nem az igazi. Abban azért kár reménykedni, hogy a Whatsapp és a többi nem figyelhető meg. Persze, az átlagembernek nem. Egyébként triviális módszerekkel nagyon gyorsan kideríthető, kinél van egy sim kártya, és ehhez még csak hackerek sem kellenek.
Idős anyám a maga makacs módján közölte, hogy nem megy be, csak ha majd ha lejárt és akkor kiveri a balhét. Mondhatom neki, hogy ez így nem jó. mert ez nem változtat semmin, ráadásul az ügyintézö vérét fogja szívni, aki nem tehet erröl a törvényröl.
De idös, makacs és nem enged.
@Zoli
Szintén a bluemobillal küzdök. Már fél órája vonalban vagyok. Nem tudom mikor fogy el a türelmem, de ez nem szolgáltatás! 🙁
@Zoli
Na 35 perc után felvették, de miután bemutatkozott az ügyintéző, megszakadt a vonal. Nem irom le mire gondoltam. Azt hiszem én is váltani fogok!
Ez elvileg a telekomnak rossz, nem nekem. Eddig megtartottam a magyar számot, évente rátöltöttem 3000 ft-ot, "majd jó lesz valamire" alapon. Az állam keresett nekem évi 3000 ft-ot 🙂
Gábor! Nekem a Telenor viszont ingyen átírta a cimborám nővérének nevéről a kártyát még hónapokkal ezelőtt az azonosítás keretén belül.
@Kiszamolo
Kb. fél évig bírtam, átmentem a telekomtól a vodához... erre meg jön ez az akció, hát rohadjanak meg 😀
"A múlt héten vettem egy dominó feltöltőkártyát, az adataim helyett csak azt kérdezte
az eladó, hogy hol vettem a kabátom, mert tök jó néz ki rajta a szines drótokkal
felerősített dinamitrudak."
Én is vettem tavaly dominót, mindenféle igazolványt kértek:-(
"Mindegy, hamarosan teljesen eltörlik a roaming díjakat, akkor már nem fog kelleni a magyar kártya."
Tényleg működni fog ez a roaming?
Én is gondolkodom benne.
Csak ugye azt mondják, nem lehet visszaélésszerűen használni.
Én is, barátnőm is pont tegnap intéztük bluemobilnál, tök függetlenül a cikktől 🙂
Több mint fél óráig nyöszörgött az idegörlő zene mindkettőnknek, de utána már hipp-hopp megvolt, kedvesek és gyorsak voltak az ügyintézők.
Nézegettem a Kiszámoló által említett Domino csomagot, a Most! akciós percdíjjal meg a 4 gigás, korlátok nélkül felhasználható nettel, elég szimpatikus konstrukció. És nem csak mert valamivel olcsóbb, hanem mert akármennyire is utálom a T online felületeit (lassú, bugos vacak az összes), még mindig jobb, mint a bluemobilos fapados/nem létező lehetőségek.
Ha most váltanánk, akkor az új SIM-re kezdődne megint az adategyeztetős bohóckodás? Ha igen, akkor inkább várunk júni végéig, akkor lesz úgyis a forduló a Domino Most! csomagban.
Az azonosítást vélhetően a mobiltelefonos csalók miatt IS sürgették. Az utóbbi időben rengeteg embert lehúztak, főleg T-mobile-os előfizetéses ügyfelet.
Senki sem gondolja komolyan, hogy ezt a terroristák ellen találták ki, hanem így könnyebb a pártállami diktatúra megvalósítása. Minden állampolgárnak minden kapcsolatát és lépését ellenörizheti az aktuális hatalom.
Ezt most kell megállítani, mert utána jön az internet teljes kontrollja, majd a névre szóló vonat- és buszjegy, stb-stb. Van az a kritikus tömeg, amely ha bojkottálja az adatszolgáltatást, akkor a telefonszolgáltatók fognak fellázadni a szabály ellen és visszavonják azt. Ne hagyd magad te se! Külföldi anoním SIM pl. itt: amazon.de/HOT-Sim-Simkarte-%C3%96sterreich-Einlegen/dp/B06WV8H9CQ
"A jó hír, hogy a Telekomnál és a Telenornál ezt online is elintézheted." A rossz hír az, hogy online csak akkor intézheted el, ha a sim kártya sms képes készülékben van, mert az on line adategyeztetés egy, a mobilszámra küldött sms-el indul. Ráadásul a riasztókhoz, kapunyitókhoz beszerzett kütyükhöz a nagyobb méretűre "kitört" sim kártya való, ami viszont nem tehető át a legtöbb, mikroméretű kártyát fogadó okostelefonba.
A telefonos adategyeztetést megpróbálva a T-kom fél órás várakoztatásrt követően ledobott a vonalról és a további próbálkozásaim már csak a foglaltsági hang hellgetásába torkolltak. Ezért aztán azt javasolom, hogy sürgősen kaparjátok elő a fiók mélyéről a régi, kiselejtezett "butatelefont", ha még működőképes. Egyébként az idegbaj réme fenyeget benneteket.
Online próbálkoztam adatot egyeztetni, de kiírta, hogy az adataim nem egyeznek, gondolom mert új személyi igazolványom van. Most telefonon próbálkozom, 15+ perce vagyok vonalban. Áldom az eszét annak, aki kitalálta ezt...
@Abstract "Áldom az eszét annak, aki kitalálta ezt…"
Lehet, hogy Soros György volt ?!
Jelenleg 4 sim kártya van a nevemen és ebből egyik a kocsiban lévő, másik a házban lévő GSM modulban teljesít szolgálatot. Nem értem mi szükség van a sim kártyák fizikai bemutatására a Vodafonnál, ha nyilatkozom arról, hogy ezek a telefonszámok hozzám tartoznak. Sajnos azzal sem vagyok kisegítve, ha sms-t küldenek ezekre a telefonszámokra, mert azt én nem látom, csak ha kiveszem a helyükről és egy telefonba beteszem.
Mondjátok, hogy a bluemobilnál 30 perceket vártok a telefonban. Én vodás vagyok és szintén vagy 40 percig zenéltek, mert mondogatták "A hívása fontos számunkra"... A kedvencem, hogy megkérdezi az ügyfélbiztonsági kódomat. 15 éve használom ezt a sim kártyát, honnan a ... kellene erre emlékeznem. Így mehetek be személyesen.
A Telekomnál az adatok beküldéséhez hozzá kell járulni az adatok marketing jellegű felhasználásához. Ügyes!
Nálunk is totál homály, hogy családon belül melyik SIM kinek a nevére lett eredetileg véve. Annyi legalább már kiderült, hogy az enyémet és anyumét is eredetileg én vettem, mert ötödikén mindketten kaptunk sms-ben névnapi köszöntőt a Vodafone-tól. 😀
Vodafonnál 15 perc alatt végeztem 4 sim kártyával. Sim kártyát csak akkor kell bemutatni, ha nem a te nevedre volt véve. Az adat ellenőrzésnél fontos, hogy a születési helynél a teljes karakterláncot be kell írni, azaz zárójel és ország is kell.
Bluemobile-nak írjatok panasz e-mail-t és kérjetek visszahívást! Nekem most jött meg a válaszuk: "Panaszának megnyugtató rendezése érdekében munkatársaink hamarosan keresni fogják adategyeztetés céljából."
Telenor - Szó nélkül a nevemre írtak egy addig nem az én nevemen futó kártyát,
Telekom - Anyósomnak ugyanígy...
Voda - Róluk nincs infóm, minden SIM az én nevemen van.
BlueMobile - a haverom nevén van a kártya, a lányom telefonjában. Már át akartam íratni a nevemre a kártyát, mert el akarom hordozni a számot, de ez a BlueMobil-nál olyan bonyolult folyamat, hogy 5x nekifutásra sem sikerült megnyugtatóan tisztázni... A haverom adataival felszerelkezve felhívtam az adott számot, kb. 15 perc után mehetett is az adategyeztetés. Kétszer futottunk neki és nem ment át. Erre az ügyintéző megkérdezi, hogy nincs-e "véletlenül valaki", akinek az adataival ezt el lehetne intézni? Mondom dehogynem, bediktáltam a saját adataimat, átment, siker. Én örülök, de ennyi erővel Mari néni adatait is mondhattam volna, vagy egy olyan hajléktalanét is, akiknek a nevén eddig futottak százszámra a kártyák... Akkor ennek most mi értelme is van???
@exaxas, @Abstract
Köszönöm a tippet. A Webes ügysegéden magam is megpróbáltam előzetesen leellenőrizni a 3 hetes személyimet, persze nem találta, csak a jogsit. Vajon miért kell a két okmánynál különbözőképpen beírni a születési helyemet ?
Abból mennyi lehet igaz, hogy a május előtti adategyeztetéseket el**** és újra kell azonosítani magunkat? Édesapám a héten volt a Telekom üzletben, s utána hívott ezzel a hírrel.
Nem tudom nem csak félreértett-e valamit.
Elindult a Vodafone-nál is az online adategyeztetés:
adategyeztetes.vodafone.hu/
Én június másodikán kaptam egy sms-t a Vodafone-tól, hogy minden rendben van, egyeznek az adatok és nem fogják megszüntetni a kártyámat. Nem csináltam semmit érte.