Attila küldött át egy linket, ahol rengeteg felújítással, építkezéssel kapcsolatos kupon van összegyűjtve, 200-nál is több. Van olyan, ami csak adott termékre jó, de van olyan is, ami egy webáruház teljes kínálatára ad 20%-ot, ami már komolyan vehető.
Ha felújítasz, építkezel vagy csak "lakberendezel" éppen, érdemes vetned rá egy pillantást.
A kuponfüzet nincs ingyen, de csak 1.500 Ft, a fenti linkkel pedig ennek a fele, így ha találsz olyat, ami érdekel, szerintem érdemes megvásárolni. (Ráérsz utána, ha találtál valamit, amit megvennél kedvezménnyel.)
mi most lettünk kész teljes felújítással (a falakon kívül minden ugrott), ránéztem 6-7 kuponra a linkről, éshát megnyugodtam, nem maradtunk le semmiről
ezek iszonyatosan túlárazott termékek, még 20-30%-os kuponnal is szó szerint többszöröse azoknak, amikkel mi felújítottunk
nem tudom nyilván összehasonlítani minőségben, mi javarészt ikeában vettünk cuccokat, nem hiszem hogy ezek a linken lévők 2-3x jobbak lennének LEÁRAZVA az ikeás termékeknél
Gergő, azért ez így meredek kijelentés volt. Az ikeás termékeket azért szeretjük, mert olcsók. Nem ok nélkül olcsók.
De nem véletlenül nem vásárol mindenki ott.
Almát az almával hasonlíts össze. Igen, kapsz csaptelepet X-ért is meg 15X-ért is. Ajtót is kapsz Y-ért meg 5Y-ért is. Mindkettőnek van vásárlóközönsége és ez így a jó. De ne mondd azt, hogy az OBI-s ajtó olcsóbb volt, mint egy márkás akcióban, mert annak is oka van.
Hogy ezek a kuponok megérik-e, azt úgy tudod meg, hogy UGYANAZT a terméket megnézed kuponnal meg máshol kupon nélkül. Ha máshol kupon nélkül olcsóbb, akkor ott kell megvenni, ez nem is vitás.
@Kiszamolo Persze, az is lehet, hogy kivételesen vannak csodák az életben, és nem átb.szás a kuponfüzet, ahogy az lenni szokott. Mondom ezt úgy, hogy tudom, mi lenne emögött a vállalkozások érdeke, kedvezményért cserébe látogatókat kap, amiből több vásárlója lehet. Ez már a kuponos oldalaknál sem vált be, normál vállalkozásnak nem éri meg kedvezmény adni az ilyen látogatókért. Azoknak persze igen, amelyek jelentősen túlárazott termékeket futtatnak.
Ha egy építkezésen több százezer forintot spórolhatsz kuponozással, akkor miért ne adnám 50000 Ft-ért a kuponfüzetet? Úgy is megvennétek, nem? De persze az 1500-3000 Ft-os ár pont arra jó, hogy max. anyázol egyet, de legyintesz az elveszett összegre. Külön vicc a honlap médiamegjelenései az "Online" szekció alatt, amelyek mind fizetett cikkek.
Azért írom ezt ide, mert ennyire nem jött át a mondandódból, hogy ez simán lehet ordas nagy átverés
Copywriter, az benne a szép, hogy egész addig nem veszed meg az egyébként 750 Ft-os kupont, amíg nem találsz olyat, amiért érdemes megvenni.
Csempe 20% kedvezménnyel. Máshol mennyi ez a csempe? Drágább vagy olcsóbb? Drágább? Akkor ráérek akkor fizetni a kuponért.
Miklós, nagyon OFF, de megkérdezem: TEVA-t tartod még? 🙂
kártékony, az már marad. 🙂
Mi épp dupla bojler vétele előtt állunk, ahova a kupon jár (farszer.eu) ott 98e az ariston velis evo100. (a kupon 20e Ft engedményt adna)
Ugyanez a Szatmári. Hu-n weboldalon 79e.
Árukeresőn sincs sokkal olcsóbban ugyan, de ezt az egyet megnézve, már fenntartással kezelem a kupont:(
Ettől függetlenül, köszi a tippet, s jó böngészést mindenkinek 🙂
A beliani oldalon viszont eddig is néztem fürdőszoba szekrényeket, oda jól jöhet 20e Ft engedmény, ha végül azt választom!
Meglesz ennek az értelme, köszi!
Magas ár =/= magas minőség.
Miért ne lehetne, hogy nagyjabol ugyanazt akarják radverni sokszoros aron? Vagy a drágább bb cucc hamarabb megy tönkre?
Lehet sorolni a sztorikat, ugyanaz a polo adidas emblémával kerul 5* tobbe mint a kinai boltban kaphato stb
@Kiszamolo általában azt a szemszöget nagyon hiányolom a cikkeidből / véleményeidből, hogy van az átlag ember, aki nem fürdik a pénzben, és hogy ő ettől nem feltétlenül egy szörnyű entitás ám
ugyanezt látom, amikor csak budapesti aggloban 100m+-os ház vásárlásról írsz 5 cikken át, vagy hogy el sem tudod képzelni, hogy egy család egy elérhető árú terméket fog megvenni, és nem eszi meg ezt a kupon hülyeséget, hogy 250ért vehessen meg egy darab beltéri ajtót - ami jó eséllyel egy átlag nettó idehaza
egy másik szemszög: az én... köreimben az olcsó az nem az ikea, hanem a möbelix / praktiker / jysk 🙂 az ikea az a "zsebbenyúlósabb" kategória
pl egy konyhabútor ikeában volt 630, mömaxban lett volna 240 ~ugyanaz, nyilván valszeg minőségben valamivel alatta, de most őszintén, az átlag család nem azon a pici minőségbeli különbségen fog vergődni - 400k forinton viszont igen
maradok tisztelettel!
Gergő, a lényegen semmit nem változtat: van mustár 200 forintért meg 2000 forintért is.
Ettől még hülyeség azt mondani, hogy a 2000 Ft-os mustár nem éri meg 1200-ért, mert én 200-ért szoktam venni mustárt.
S te meg azt képzeld el, hogy van, aki nem a legolcsóbb OBI ajtót szeretné megvenni.
@Kiszamolo
"Ettől még hülyeség azt mondani, hogy a 2000 Ft-os mustár nem éri meg 1200-ért, mert én 200-ért szoktam venni mustárt."
nemtom ahányszor elolvasom ezt a mondatot, valahogy nem az a konklúzióm hogy hülyeség (ja és külön tetszik, hogy te meg tudod határozni, mi hülyeség, meg mi nem)
ahonnan én nézem: nem éri meg, mert nem onnan nézem a világot, hogy a 2000 forintra túlárazott mustárt majd' feláron vettem (tehát milyen jó, megérte), hanem onnan nézem, hogy a 200 forintos mustárok között mi az istennek költenék 10x, vagy 6x annyit rá (tehát nem érné meg)
na de visszatérve: megveszem mondjuk az obis ajtókat 50k / darabért (egyébként konkrétan ez történt) - mivel jobb a gyakorlatban a 250ezres ajtó (kuponnal 200)? konkrétan az életemen mit fog változtatni? mert egy dolgot biztosan: kevesebb pénzem van 6 ajtóval számolva 900ezer forinttal - mi mást még? konkrétan, a gyakorlatban
Nézzél meg egy házat, ahol olyan van, meg 4 ezer forintos csempe helyett 10-12 ezer forintos, meg 3 ezer forintos csaptelep helyett 30 ezer forintos, a legolcsóbb kilincs helyett egy drágább és egyből megérted.
Ha nem, akkor tényleg ne vegyél drágábbat, mert akkor neked ablakon kidobott pénz. Végül is a legolcsóbb ajtót is be lehet csukni és a legolcsóbb csempe is takarja a falat.
S nincs is ezzel semmi baj, csak visszatértünk az alap kiindulásra: attól, hogy neked drága, attól még lehet, hogy valaki megvenné kuponnal.
Az IKEA szerintem rengeteget fejlődött az elmúlt 20 évben, ma sokkal jobb minőségű termékek vannak ott, mint régen. Teljesen vállalható és jó minőség is van és jó áron. Kár, hogy nem vagyok 20 évvel fiatalabb... 🙂
De itt semmi ár nincs, még link se, külön keresgessek rá a bolt logója alapján?
Egy tipp általában is, tapasztalatból írom, nézzetek utána: minőségi termékeket érdemes megnézni az Amazon.de-n is, pl. a kuponnal elég nagynak túnő kedvezménnyel Hansgrohe Crometta E 240 - 25% kedvezménnyel 65.729 a kuponos ára.
Amazonon ugyanez 140 EUR + 11.5 EUR szállítás, 54.300 átszámolva szállítással, és ha több mindent rendelsz, a szállítás relatíve olcsóbb (mérettel és súllyal emelkedik, de akkor is). Itt a link:
amazon.de/-/en/hansgrohe-Crometta-Water-Saving-Shower-Head/dp/B01M5EIYZK
Szóval a nem hatalmas és nagyon nehéz dolgokra maradok az Amazonnál, és nem kuponozok.
Szívesen. 🙂
Rákattintottam az egyikre egyből feljött a regisztráció/belépés ablak. Na itt zártam be az oldalt. Ha már ahhoz is regisztráció kell hogy megnézzem mire jó egy kupon és mekkora kedvezményt ad, hát nagyon nem a kuponról szól ez itt. A kedves felhasználó adataira kíváncsiak itt elsősorban.
Sose esik le az embereknek, hogy (teljesen ertheto, hovatovabb normal modon) ezen a blogon (se) nem tuti tippek vannak, hanem gyakori a fizetett hirdetes (=content marketing)?
Mindig elcsodalkozon. Azert mar 2021 van, s az olvasok meg mindig azt hiszik egy 100k+ nezettsegu oldalon csak ugy ingyen, puszira jelennek meg ‘kozhasznu’ infok (napi uj tartalom tempoban).
Jo reggelt! 🙂 Ahogy az instan a celebek tamogatott tartalmat jelenitenek meg, ugy itt is ez tortenik.
Es ezzel semmi baj nincs.
Az, hogy a kommentekben halal komolyan megy az egyeni percepciok es nyomor taglalasa, na az nagyon kelet-europa es ez bizony maga a baj.
Tudod, hány forintot kaptam ezért a hírért? Nulla forintot. Tudod, mennyit kaptam eddig az összes hasonló cikkért? Nulla forintot.
Tudod, miért írtam róla egyedül? Mert miért ne? Nekem nem fáj írni róla egy cikket, úgy negyed óráig tart, de ha csak egy valaki spórol vele százezret, már megéri. Ha olcsóbban telefonál, mint eddig, már megéri. Ha olcsóbban vásárol bármit, már megéri. Ha egy olyan lehetőségről hall, amiről eddig nem is tudott, már megéri.
Tudod, hányan akarnak hirdetni az oldalon? Rengetegen. Az elmúlt héten talán hárman akartak hirdetni, ebből egy ügynökség.
Tudod, mit mondtam? Azt, hogy nem. Mert havi 150 ezerért nem akartam elrontani reklámokkal az oldalt.
Ha bármiért pénzt kaptam eddig, az nem is jelent meg másként, mint reklámbanner, vagy kifejezetten oda van írva, hogy affiliate link.
Ennek ellenére minden egyes alkalommal jön legalább egy okos, aki megállapítja, hogy ez biztos fizetett hirdetés. Eszébe sem jut, hogy valamiről azért is lehet írni, mert valakiknek jó.
Ariston velis evo wifi arukeresön 104ezer, farszer. Eun 111ezer ebböl jön le 20%, igy 89 ezer. Úgyhogy van ami megeri
@Kiszamolo megpróbálsz válaszolni legalább az ajtós példára? csempében értem mi a különbség, abból vettünk is 9ezreset, ajtóban nem látom a különbséget az 50ezres meg a 250ezres között
én komolyan kérem / kérdezem hogy válaszold ezt meg, én az egyszerű paraszt tényleg nem látom
végigtapogattuk az összes ajtót az obiban, a praktikerben, az ikeában azt a párat, és kiválasztottuk azt amelyik színre, tömörségre, hangra, minden általunk elképzelhető módon a legjobb volt - ez az obi lett, 50k/ajtó áron
tehát még egyszer, érthetően: mivel jobb nekem a kuponos 250 -> 200ért? mivel fog többet tudni? mit ad az áráért, amit a jelenlegi beltéri ajtóm nem tud?
az a baj, hogy mivel nem vagy hajlandó válaszolgatni, kezd az az érzésem lenni, hogy nincs is válasz - pedig ha van, komolyan érdekel, úgy tanulok én is, ha lealacsonyodsz az átlag paraszt szintemre, és válaszolsz normálisan meg őszintén 🙂
Gergő, sokan válaszoltak már neked: mert az olcsóbb gyakran gagyibb, rosszabbul zár, hamarabb elvetemedik, rosszabb a hang és hőszigetelése, kevesebb és olcsóbb anyagból készült és szimplán rondább.
Nem azt mondom, hogy a drágább mindig jobb, mert lehet, hogy csak márkanevet fizetsz vagy szebb, de nem jó minőségű, stb. Viszont fogadd el, hogy legtöbbször van különbség egy X Ft ajtó meg egy 3X forint ajtó között.
Persze mondhatod azt, még egyszer, hogy neked elég jó a legolcsóbb, vagy a majdnem legolcsóbb (én se venném a legdrágábbat és azt választanám, ami NEKEM ár/érték arányban a legmegfelelőbb és nem fizetnék csak a márkanévért többet), de ne gondold azt, hogy a legolcsóbbnál nem lehet jobb valami.
S ha a legjobbat vetted, ami a lehetőségeidbe belefért, akkor bölcsen döntöttél. De ne gondold azt se, hogy másnak nem a négyszer olyan drága ajtó pont a bölcs döntés, mert neki az fér bele a lehetőségeibe.
Annyival egyet kell értsek Gáborral, hogy jó lenne néhány olyan cikk is, aminél átlagos anyagi helyzetben kapunk jó tanácsokat. Pl első lakás, ha 15-25 millió forintban gondolkozol fiatalon, akkor mit nézz meg mindenképp,mi lehet beugrató.
El tudom kepzelni amikor a szegeny mininlberes vállalkozó kuponnal veszi a design bútorokat. 😀
A funkcion mit változtat az ar? Be lehet csukni a legolcsobb obis ajtot? Igen. Az esztetikum az mas teszta.
Csak legyszi ne az legyen a valasz, hogy hullampalat is lehetne ajtó helyett használni ennyi erovel.
@gergo Nem azért kerül valami többe, hogy többe kerüljön.
Egy OBI-s ajtó kb 10-20 évig lesz valamilyen minőségben ajtó. De mivel gyenge minőségű, könnyebben megvetemedik, deformálódik, sérül, mint egy méretre gyártott, kb 80-100ezres normális ajtó.
És ez hol éri meg? Az ingatlan árában, amikor eladod. Pl. a vevő rögtön nem azon gondolkozik, hogy ezeket a húgy ajtókat is dobhatom ki, az ablakokkal együtt, mert azon is spóroltak.
Szia Kiszámoló!
vissza-visszatérő olvasód vagyok, még nem kommenteltem, de az utóbbi időben írt cikkeid (és kommentszekciós reakciód) arra késztettek hogy hozzászóljak. Jó szándékkal, illetve annak reményében, hogy a régi kiszámolós szellemiségű bejegyzéseket lehet majd még olvasni.
Szerintem a blog az eredeti megközelítésétől nagyon kezd eltérni. Nyilván te is változol, más élethelyzetben vagy mint x évvel ezelőtt, az "életszínvonalad inflációjára" a te dolgod figyelni, magánügy. A probléma az, hogy az eredeti megközelítést (pl: okos úr és buta úr autót vesz) nem látom a mostani írásokban. Azzal érvelni 100 milliós ház mellett, hogy te ellaknál egy vidéki kádárkockában is, de hát a gyerekek miatt muszáj, nem összeegyeztethető a régi mondásokkal.
Lehet, hogy a jelenlegi nullközeli kamatkörnyezetben már nem működnek azok a kiszámolások, amik régen (2008ig) még igazak voltak?
mutyilufi, ezt az adathalàszatot egy eldobható villanypostacímmel kikerülheted, én is így csináltam. Pl. guerillamail.com
@gergo " általában azt a szemszöget nagyon hiányolom a cikkeidből / véleményeidből, hogy van az átlag ember, aki nem fürdik a pénzben, és hogy ő ettől nem feltétlenül egy szörnyű entitás ám"
A telefon-előfizetéses és a defekttűrő kerékpárgumis cikkeket olvastad? Az utóbbival évente a kerékpárom értékének a többszörösét spóroltam meg.
@gergo
Húúú, Jysk meg az Ikea egy mondatban ezért elég erős.... A Jysk lengyel/kínai hulladékait azért nem tudom hasonlítani semmilyen szinten az Ikea cuccaihoz. A Jysk mindennek a legalja, "olcsón" ha ebbe az olcsóságba belefér hogy 1 év múlva dobhatod ki... Sajnos idehaza az Ikea lett az arany középút, árban és minőségben, erre láthatóan rágyúrtak az elmúlt években. Pár bejáratot vagy exkluzív terméke van láthatóan túlárazva, de az általános dolgok a pont jó kategóriába esnek.
A Jysknek egy előnyét tudom kiemelni amit egy kárpitos ismerősöm készít, megveszi ezeket a Jyskes szemeteket és kicsit átdolgozza/megerősíti/áthúzza és így árulja: Jysk, alap amire építhet 🙂
@gergo nekem régi, magam mázolta ajtóim vannak. Működik. De ha végtelen pénzem lenne, szeretnék olyat, ami szebb, s jobban hang- és fényszigetel. Az 50000es ajtó nem tudja. Ugyanígy a bejárati ajtóm 100000 ft volt. Ma 2x annyiért vennék. Rossz a hőszigetelése meg hagyi benne a zár
@bjozef Az IKEA termékeit is fejlődő országokban (Vietnam , Malajzia) illetve perifériás európai országokban ( Románia ) gyártják. Nem gondolom, hogy osztály különbség lenne a JYSK és az IKEA között.
@Kiszamolo "Gergő, sokan válaszoltak már neked: mert az olcsóbb gyakran gagyibb, rosszabbul zár, hamarabb elvetemedik, rosszabb a hang és hőszigetelése, kevesebb és olcsóbb anyagból készült és szimplán rondább."
na köszönöm, ebben már van infó, ezt el tudom képzelni igen
és valóban annak a LEHETŐSÉGE, hogy a drágább X évvel később megy tönkre, az nekem simán nem éri meg, legalábbis nem ilyen volumenben, hogy 4-5x annyiba kerül
ha mondjuk ilyen 1.5-2x-es árakat látnék (kuponnal vagy anélkül), arra azt mondanám, hogy érdemes rászánni X órát, átnyálazni, rákeresgélni neten, stb - jelenlegi formájában nem egymást keressük (mondjuk ilyen kuponos izékkel semmilyen formájában, csináltam én is eleget hogy tudjam, átbaszás)
@bjozef én elolvasnám még1x amit írtam, mert nem írunk mást, csak te nekem feszülsz élből, én meg inkább ezt elengedném 🙂 egyetértünk minden szavadban, hol a gond? igen, a jysk olcsó szar, az ikea középszar, én átlag parasztként reálisan a középszarban tudok gondolkodni (vagyis egyébként ha nagyon a kiszámolón tanultakat akarnám alkalmazni, akkor bizony inkább a jysk kategóriában kellene...)
érne már az a felmérés, hogy ki miből mióta hogyan mennyit keres, mert elképesztő számomra, hogy külföldről bejövő senior fejlesztő fizetéssel itt a kommentelők nagy %-ához képest valami koszos csövesnek számítok, főleg hogy sose lesz 160millám házra, meg vélhetően sose fogok 4-5-6x-os áron vásárolni bútort a kommerszekhez (ikea, obi) képest
jó lenne látni, hogy mások... miből?
@iron1 na köszönöm, ezzel is tudok mit kezdeni
hangszigetelést hogy kell elképzelni egy drága ajtónál? tényleg annyival több? ilyen életszerű szituációkban jelenthet különbséget aközött, hogy pl felébreszti-e az egyik a másikat, vagy hogy nem? mittudomén reggel kávét főz az asszony, tegyük fel hogy az obis 50k-s ajtón át felkelek rá - a drága ajtóval nem?
ugyanezeket a kérdéseket amúgy feltenném a többi kuponos cuccra is - burkolatok, bútorok, villanykapcsolók, konnektorok, kádak, zuhanykabinok - ezekben miért jobb a többszörös árú? pl radaway.hu/termekek/zuhanykabin/essenza-pro-white-pdd-ives-feher-zuhanykabin vs obi.hu/komplett-zuhanykabinok/komplett-hidromasszazs-zuhanykabin-90-cm-x-90-cm-x-209-cm/p/2984573
azt egynek el tudom fogadni, hogy eladásnál többet tudok kérni, meg azt is, hogy később mennek tönkre - más?
Gergő, a hanggátlás két módon teljesül: jól zár az ajtó, de ez a kisebb része, a másik, hogy van benne anyag, ami el tudja nyelni a hangot. Egy tokkal együtt 20 kilós ajtón minden hang áthallatszik, egyszerűen mert átmegy rajta a hang. Ha még félcentis rés is van alatta vagy mellette, akkor csak nem látod a másikat a túloldalon, de mindent hallasz, amit csinál.
Az olcsóbb anyag, olcsóbb boritás sokkal hamarabb elfárad, elengedi, felperdül, megkarcolódik, az ajtó elvetemül, megint csak mert nincs benne anyag.
Nincs nagy csoda, ha olcsón kell kihozni, akkor spórolni kell. Ami még egyszer, nem azt jelenti, hogy ami drága, az biztos jobb is. De ami biztos: ha valami túl olcsó, akkor annak meglesz az ára valahol. Vagy mindenhol. Mint a nyomtatókban a műanyag fogaskerekek: olcsó lesz tőle a termék, de garantáltan tönkremegy néhány száz vagy néhány ezer oldal után.
@captain-obvious @sagara
Szerintem itt nagyon lyukra futottatok. Vagyunk itt páran, akik indulás óta követik Miklóst, és egyrészt a fizetett reklám semmiképp nem állja meg a helyét, másrészt pedig mindenkinek változik az élethelyzete.
És emlékeim szerint Miklós sosem azt írta, hogy NE vedd meg azt a croissant-t, hanem hogy legyél tisztában a lehetőségeiddel. Ez pedig a mai napig visszaköszön.
Mindig tökéletes, feddhetetlen dolgokat ír? Sose hibádzik? Szerintem erről sincs szó. Mutassatok bárkit, aki tökéletes.
De attól még az átlag embernek nagyon hasznosak ezek a cikkek.
Abba meg belekötni, hogy 100 milliós házat akar venni egy karrierjében befutott családapa... Amikor egy szutykos panel is 40 milliókért megy el... Komolyan inkább ti nézzetek magatokba.
OFF, de pont az ajtók érdekelnének. Van valakinek jó tapasztalata?
Az Ikeában nem azért vásárolunk, mert olcsó. Hanem azért, mert elképesztő mérnöki alapossággal vannak megtervezve és letesztelve a bútorok. Persze be-becsúszik 1-2 kivétel, és fáj néha a cost cutting, de nem lehet más bútorboltokkal összehasonlítani azt az átgondoltságot, amivel ők fejlesztik és gyártják a termékeket. Bármi más, amivel dolgom volt az elmúlt 20 évben, az a "jóvanazúgy" kategória az Ikeához képest.
A designról persze lehet vitázni (csak minek?).
@gergo
egy építkezésnél, pont a nagyobb mennyiség miatt, nagyon árérzékeny tud lenni az ember. Ettől még egy házban, amiben az ember 10-40 évet szeretne leélni nagyon nem mindegy, hogy majd 15 év múlva cserélni kell egy halom dolgot.
Nekem elég minimál háztartásom van, pl. most jutottam el odáig, hogy vegyek szalvétatartót; külön cukortartót és tejes kancsót a kávéhoz. Simán éltem ezek nélkül 😉
Vagy 3 éve lakunk itt, most lesz szalonnasütő. Inkább tovább keresgélek, de akkor szerelemdarab lesz. De mondjuk én kiválóan elvagyok az ezüst ékszereimmel, kb. soha fogok eljutni, hogy brill gyűrűt szeretnék. Más pedig anélkül nem házasodik. És neki is igaza van 😉 (ha nem kaja helyett veszi hitelből) Viszont háklis vagyok a cipőkre, azon spóroljon a százlábú.
@gergo szerintem tök felesleges belemenni abba a vitába hogy miért vesz valaki drága, esetleg túlárazott cuccot. Csak, futja rá, miért ne, hülye, sznob, valóban megéri - válassz kedved szerint.
Ahogy te nem kezdesz gondolkozni a 47 és az 51 forintos ásványvíz között, hanem meg veszed a 400 forintos kis üveges kólát, úgy van aki a bejárati ajtóval van így.
Nyilván parizeren is el lehet vegetálni 50 évet, de ha valakinek telik rá, hát had költse bármire.
Szerintem is hülyeség 80 milliós karórát venni, más meg a csöves 50 millióst fel se venné.
@sagara
Kiszamolo alapvetoen nem arrol ir, hogy ne vegyel meg X vagy Y dolgot, hanem arrol, hogy ne vegyel meg olyat, amit nem engedhetsz meg magadnak.
O most epp megengedheti maganak a 100 millios hazat, igy errol (is) fog irni.
Na, akkor, ha valaki nem értené, hogy az esztétikumon kívül, miért rossz az olcsó ajtó:
újépítésű lakóparkban persze alapból költségoptimalizált ajtókat építettek be, innen a tapasztalatok.
Ha egy csöppnyi víz éri, pl. hozzáér az aljához felmosó, akkor ott elválik a külső bevonata, az alatta lévő funér elkezd megdagadni a víztől. Zsanérpántokon rendesen állítani nem lehet, alátéttel kellet kipótolnom, hogy ne szoruljon. Hozzávaló rendes köszöb az nincs, az alatta levé félcentis résen jön be a kaja szag. Hangátlásról nem beszélhetünk, jó ha pár kiló anyag van az egészben tokostul. Hogy a tok ilyen centis illesztési hézagokkal áll néhol a falban az mondjuk lehet beépítési hiba, de lehet ezt jobban nem is lehetett betenni.
Összegezve az olcsó ajtó, pont olyan, mint a többi hasonló, gagyi termék, nem ajtó, hanem ajtónak látszó tárgy.
OFF: OBI-s ajtó témában: fél éve vettem 6 beltérit (80e körül, azt hittem, az már a jó kategória - lengyel, tömör fa amúgy). Mindegyik rosszul zárt, alul/felül mérethibás, pár vetemedett is. Mivel a beépítésnél is voltak hibák, így a garanciával elhajtottak -bár az importőr főnök maga jött ki megnézni. Az összesre ráköltöttem azóta az árának jelentős részét asztalos munkában.
Ha ma vennék, drágábbat vennék. (kuponnal :D)
Gergő
2021-02-20 at 11:17
Nem tudom, hogy más így van vele, vagy csak én, de kezd már baromi kínos lenni a vergődésed. Mindenki érti a problémád, nem kell 20 kommenten keresztül taglalni. Sok hozzád hasonló gondolkodású emberrel volt dolgom életem egy korábbi szakaszában, ahol egymást megerősítve csámcsogtak ilyen, és ehhez hasonló témákon, és a sok "pancseron" , akik egy márka miatt adnak ki sok tízezerrel többet valamiért. Szerencsére azóta már jó messzire kerültem mind a cégtől, mind azoktól az emberektől, és sajnos Magyarországtól is. Szerintem engedd el, mindenki jobban jár.
Pampalini
2021-02-20 at 12:55
Jót nevettem, köszi. 😀
Puffogok
2021-02-20 at 13:16
Köszönöm!
Az ikeás bútorokban azt imádom, hogyha valamit kétféleképpen lehetne összeszerelni, akkor lehetőleg úgy már eleve nem is illeszkednek a cuccok. A Plasta tervező és az összeszerelése meg tényleg nagyon könnyű. (Jysk és tsiban vett kis éjjeli szekrénynél sem stimmelnek már a lyukak...) Nem az örökéletnek szól, de pl. a használtan vett fenyő bútoraim mindegyike (tök véletlenül egyébként) mind ikeás, mert bírták az időt.
Épp kádat cseréltettem: eleve megkérdeztem a vizest a kinézett dolgokról, melyiket ajánlja. Nem meglepő módon nagyon nem bármelyiket. Részemről több kádcserét/a fürdőben bármit jó ideig nem tervezek (ez is azért kellett, mert utáltuk a sarokkádat); egy kicsit drágább kád most sokkal olcsóbb, mint 5-10 év múlva újabb kádcsere alapanyag és munkadíjjal...
@gergo
@pmatyi
Mondom, nem értem, hogy lehet egy lapon említeni a két céget... Ha valakinek az IKEA "középszar" akkor ott azért vannak igények mégiscsak...
A "Jysk olcsó de szar" kategória amit egy év után kidobok, az nekem meg a legdrágább változat mellesleg.
@gergo
A fizetéseket amiket a kommentelők szoktak beírni oszd el kettővel. Egy ilyen felmérésből itt egy ki tud nagyobbat mondani verseny lenne mint általában...
@d
Pontosan, erről ír most, régen viszont szerintem arról írt hogy akkor sem veszünk bizonyos dolgokat ha belefér. Lásd: honnan lehet felismerni egy milliomost. Ez ma még aktuális? A cikkben bemutatott család a vagyona ötöde állt házban, és sosem volt 5 évnél fiatalabb autójuk, miközben a házon és a kocsin kívül volt 150 millió megtakarításuk, vagyis igazán belefért volna nekik. Egészen más hozzáállás volt ez.
@captain-obvious A content marketing az nem fizetett reklámokról szól, hanem arról, hogy tartalomfejlesztéssel érsz el marketing sikereket. Ebbe beletartozhat a szigorúan vett szövegírás (saját blog, aloldalak szövegírása), de magazinokban megrendelt PR cikkek is. Utóbbi nem a public relations-t jelöli, hanem az angolul editorial néven említett cikkfajtát. tartalomkeszites.hu/szovegiras/#Milyen_a_hatekony_PR_szovegiras
@gergo az az olcsó zuhanykabin 3 év múlva tuti a kukában landol. Elfáradnak az anyagok, elreped a tálca, fúvókák, gombok, zsanérok elfáradnak.
Mi tavaly újítottunk fel sok mindent. 90 ezres ajtóink a praktikeres hulladékok helyett, folyamatosan vetemedtek, pár kiló az egész. Az új tömör mdf fóliával, ketten alig bírjuk el.
Olcsóbb csaptelep is felejtős, korábban pár évente cserélni kellett őket. Átálltunk Kludi, Grohe, Hansgrohe cuccokra, azokkal nincs gond.
Olcsóbb lamináltra kiborul a víz, nem törlöd fel azonnal, felpúposodik. A mostanin állt egy éjszakát egy-két liter víz egy helyen, nem vízálló, mégsem lett baja. (5500/nm)
Olcsó fóliás bútorlap fürdőszoba bútorról pár év alatt leválik a fólia, cserélheted az egészet. Kikás olcsó tv állvány elhajlott egy 100 centis tv alatt. Olcsó bútrokban a vasalat elfárad pár év alatt. Már csak asztalossal csináltatunk bútort.
Én is laminált ajtót vettem az első lakásunkba, egyszerűen nem oldottuk. Az ajtóknál ez a legolcsóbb kategória, a kínálat közepes-felső részéből rendeltünk. Nagyjából öt éve.
Néhol érte egy kis nedvesség és sajnos már ennyi idő után is "redősödik" a boritás.
Ha minden terv a szerint halad, az év végén/jövő ilyenkor házba költözünk. Ott már nem laminált ajtó lesz. Főleg- a haló és a gyerekszobákban.
@naa @bjozef az IKEA arra jött rá, hogy az emberek túlnyomó része már nem vesz évtizedekre semmit. Ez a "meguntuk, cseréljük le" ami most van, na ez nem volt régen, az emberek örültek ha végre sikerült minden cuccot összeszedni. Most ha valaki gyárt olyan bútorokat amikről nem süt, hogy azonnal szétesnek, akkor azt meg fogják venni az emberek. Nekem a fél kb. lakás IKEA-ból van, nem bántam meg, jól használhatók a cuccaik. 10-15 év múlva meg hogy
mi fog ebből megvetemedni, hát grat annak aki ilyeneken gondolkodik.
@brainless
"És hogy ez hol éri meg, az ingatlan árában.. "
Nekem erről pont ellentétes a tapasztalatom. Szerintem tök mindegy, hogy az X-be vagy az 5X-be kerülő csempét veri le a kövi tulaj beköltözés előtt, mert nem tetszik neki a színe..
@sagara : @sagara : Ez egy viszonylag uj cikk: https://kiszamolo.hu/mekkora-ingatlant-vegyel-2 . Ebben van az "éves nettó jövedelmed négyszeresét fizesd ki az ingatlanodra" szabaly. Tehat ha keresel havi ketmilliot, teljes nyugalommal vehetsz hazat szaz misiert, akar hitelre is, felteve, ha van annyi itt-ott, hogy biztosan nem fogsz megszorulni.
Ezeket a "hat havi fizetesedert vegyel kocsit" meg a hasonlo szabalyokat azert szeretem, mert az ido is resze a tervnek. Kell latni, mire megy el az eleted. Ha most meg tudom tervezni, hogy 6 ev az eletembol a lakas, egy ev ket auto, amiket akarok, es ez a kovetkezo 10-15 ev, az egy ertelmes, realis terv. Ezzel szemben annak, hogy takarekoskodok 40 even at es 65 evesen en leszek a csaszar csillio dollarral, miutan 40 evig putriban nyomorogtam, semmi de semmi ertelme nincs.
+ Ez meg az "atlagemberhez": https://kiszamolo.hu/el-vagy-te-szallva
Csak kerekedik a szemem a 100-200 ezres beltéri ajtókon.
6 éve "újítottuk" fel a házunkat. Bauhausban vásárolt beltéri ajtókat (11db) tettünk be. (Nem volt kuponunk, és csak ezekre volt lehetőségünk.) Ha emlékeim nem csalnak 20 ezer körül volt darabja. Mondjuk egy rakás sz... az összes 🙂
Miklós nem közszolgálati vagy egyházi blogger, úgyhogy engedtessék meg neki a szubjektivitás, amit lehet véleményezni. En is sok mindenben nem értettem vele egyet, ha volt kedvem írtam egy hozzászólást, de ettől függetlenül ez az Ő blogja, ha nem tetszik, nem kell olvasni.
Manapság 100 milliós ház Budapesten nem luxus kategória, nem lopta a pénzt, úgyhogy a magánügye, akkor is, ha megosztja másokkal. Neki ez minden bizonnyal fontos lépés az életében. Mindenkiben van némi "dicsekvésre" való hajlam, ez egy természetes emberi tulajdonság, ha esetleg valakit az zavar, hogy pár ezres megtakarításokon kívül ilyen nagyságrendű, számára fontos dologról posztolt többet.
A Jysk dolgok nem olyan rosszak, én a kiadott albérleteimbe onnan vettem bútorokat -asztalok, komódok, szekrények, a kanapé tényleg gyengébb-. Teljesen egyben vannak évek után is. Nem a legolcsóbbakat kell venni tőlük.
@gergo
@firpo
Ha elraksz havi 200.000-et -inflációt hagyjuk figyelmen kívül, mai reálértéken-, az 10 év alatt már 24 millió forint.
Ha van egy kis eszed, akkor forgatod a pénzt, és már jóval többről beszélünk. Mindig van valami, amiben érdemes megforgatni (ingatlan, részvény, festmény, műtárgy, ritka érmék, saját vállalkozás, stb.). Ha van forgótőkéd, szinte mindig van alkalmi vétel. Aztán eldöntöd, hogyan allokálsz, valamit hosszútávra vásárolsz -részvény, pl.- vagy rövidtávra - kisebb haszon, nagyobb forgási sebesség a pénzedre-. Jól kell eltalálni az "eszközbuborékokat", meg kell találni az alkalmi vételeket, kockáztatni kell. Ha ülsz és köpködsz a hasadra, akkor nem fogsz előrejutni magadtól. Mindig a tehetetlenek nyavalyognak, a saját beszűkült valóságukat vetítik ki másra. Hitetlenkednek, az alapkérdésük: "mibűl?". 🙂 Józan paraszti ésszel, némi tökösséggel előre lehet jutni.
Ami a Jysk-et illeti, nekem nagyon rossz vele a tapasztalatom. Anno vettünk onnan cipős szekrényt, az a legterheltebb részén volt csak ragasztható, míg hasonló ikeás konstrukciót ugyanott csavarok tartják, így a Jysk-es nagyon hamar megadta magát. Volt egy fotelünk is onnan, az se volt sokkal jobb szerkezetileg sem, és olyan hamar elkopott, hogy pár év után leselejteztük (lomtalanításkor elvittük, rá 1 évre újra találkoztunk vele, mert kidobta az is, aki elvitte), Egy komód van még onnan, az is pocsék minőségű, nagyon gyenge, hajlékony anyagból van, így a fiókok is viszonylag lazák. Egy ismerősömnek pedig első néhányadik használat utan beszakadt egy ott vett ágy, mostak kezeiket, mert hogy szerintük csak az egyik végén szabad felülni.
Az Ikea ezzel szemben teljesen jó, és sokkal kisebb a minőségbeli különbség pl. Kikás cuccokkal szemben, mint a Jysk-Ikea különbség.
@Kiszamolo köszi ismét
legyen az, hogy végre megtaláljátok a normális házat, és 5 év múlva itt találkozunk, hogy melyik ajtó hogy szuperált 🙂 (meg a burkolatok meg a mindenek)
Mindenképp. 🙂 De te is számolj be, meddig bírták a ti ajtóitok. 🙂
@sagara
@v-a-laki
Ezek az ökölyszabályok józan paraszti ésszel, megfelelő kockázatkezeléssel rendelkező számára néha agybajos butaságok. Legfeljebb azoknak lehet mankó, akik minden tervezés nélkül élnek bele a világba, ösztönállat szintjén. Az anarchiánál, a céltalanságnál még ezek is jobbak.
Ezernyi élethelyzet, életmód, igény, kockázat stb. van, ezért mindig egyediek a válaszok, amiket józan ésszel és megfontoltan kell meghozni.
Az abnormális szélsőségek kivételével mindenkinek egyedi a "helyes" válasz.
A cél az, hogy a lehetőségek megfelelő kombinációját használjuk ki a minél nagyobb egyéni -közösségi- hasznosság elérésére hosszútávon, megfelelő kockázatkezelés mellett.
Arra viszont jók ezek az "ökölszabályos" stb. írások, hogy felébresszék az embereket, hogy foglalkozzanak a jövővel, próbáljanak tervezni, lépjenek.
.