Mielőtt infarktust kapnál

2020-12-12
Oszd meg ismerőseiddel a cikket: 

Több levelet kaptam pénteken, hogy eltűnt az emberek pénze az államkincstári számláról.

Jó hírem van, nem tűnt el, csak nem látszik.

Béla az okára is rájött, íme a levele, amit ezúton is köszönünk.

Mai napon lábon kihordtam egy kisebb infarktust, miután a Kincstár mobilapplikációjában eltűnt egy kellemes 5 millió Ft az államkincstárnál vezetett értékpapírszámlámról. Természetesen nem "tűnt el", mindössze a piaci értékhez nem adódik hozzá a papírok egy része (a PMÁP-ok). A magyarázat* ki van csillagozva, persze ezt a megnyitás után semmi nem jelzi automatikusan, csak ha lenyitom a portfóliót. Ellenőriztem a webkincstárban, ott is ugyanez fogadott.

*Magyarázat:
"Tájékoztatjuk, hogy azon állampapírok esetén, melyek esedékességfizetése (kamat és/vagy tőke) a lejáratot és/vagy a kamatfizetést megelőző 2 munkanapon belül esedékes, akkor ezen napokra a Kincstár vételi árfolyamot nem jegyez, visszaváltásra nincs lehetőség, így bruttó vételi árfolyamérték sem kerül a fenti portfólió értékben megjelenítésre."

Javítson ki nyugodtan, de ezt én úgy értelmezem, hogy az esedékességfizetés előtti két napban a "piaci érték"-nél nulla kéne, hogy szerepeljen, de nem az összes PMÁP-nál (melyek esedékességfizetése nem két napon belül van, hanem egész évben, elosztva).
Ill. esetleg erre a hibára a blog olvasóinak a figyelmét felhívhatná egy rövid bejegyzéssel, hogy másoknak megspóroljuk az infarktust.

Next Post
Heti hírek

Hozzászólások:

Komment szekció frissítés alatt!

Kedves Kommentelők!
Éppen egy új kommentmotorra állunk át, azonban a Kiszámoló blog régi kommentjei mind elérhetők, és az elmúlt 1 év Disqus hozzászólásait hamarosan, a következő napokban importáljuk az új rendszerbe. Ha van fontos észrevételed, kérjük, oszd meg velünk! Köszönjük a türelmeteket és megértéseteket.
74 hozzászólás
Legrégebbi
Legújabb Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

A prémium magyar állampapír a portfólió összesítőből nekem is eltűnt. Esedékességfizetés pedig csak márciusban lesz.. (ott látszik).

Eladni jelenleg csak MÁP+-t lehet, ezzel vége a PMÁP likviditásának?

Ez régebben is így volt szerintem.

Ami viszont most érdekes, hogy nekem van a 2024/I Premium papírból. Annak kibocsátása dec 18 volt, de a kamatfizetés febr 21-én van. Az sem adódik hozzá, pedig dec 18-ig több, mint két nap van, illetve úgy gondolnám, hogy a kamatfizetés előtt izgalmasabb a kérdés.

A másik fejlesztés, ami pár hete jelent meg, az az "elszámolás alatt lévő értékpapírok évértéke". Ügye eddig jegyzéskor mindig "eltűnt" az egyenlegből.

Az a kisebbik baj, hogy nem adódik hozzá a PMÁP-k értéke a piaci értékhez. A nagyobbik az, hogy az árfolyamuk is 0% és az eladható állampapírok listáján se látszik. Tehát most úgy tűnik, hogy nem tudnék lejárat előtt eladni PMÁP-t...

"a kamatfizetést megelőző 2 munkanapon belül esedékes, akkor ezen napokra a Kincstár vételi árfolyamot nem jegyez."
Ez mind szép és jó, csak az a bibi, hogy függetlenül attól mikor van kamatfizetés az összes PMÁP-nak nulla piaci értéket ír!

Úgy jártunk, mint a magánnyugdíjpénztári pénzzel? 😀

Nincs elég pénz szoftverfejlesztésre sem, szerencsére a stadionok köszönik, jól vannak

PMÁP 2023/K piaci érték 0, árfolyam 0,00% a névérték stimmel.
Februárban lesz legközelebb kamatfizetés, jelenleg nem tudnám eladni, nincs ilyen lehetőség.
A prémium eur viszont megvan és eladni is lehetne.

Nekem is a szeptemberben kamatozó PMÁP 0 Ft-al van jelen a részletezőben, szóval valami még mindig nincs rendben.
Ahogy látom megújult a felület, és most már külön mutatja a főoldalon az elszámolás alatt levő állampapírokat.
Gondolom ugyanezzel a frissítéssel vitték bele ezt a hibát is. Elég kellemetlen lehet annak, aki most akarná likvidálni.

Lejárat illetve kamatfizetés körül valóban nullázódni szokott a piaci érték, de csak az épp érintett papírnál. Itt most az összes PMÁP piaci értékét nullának jelzi, egyértelműen hiba, gondolom javítják hamarosan.
Nem gondolnám, hogy megszűnt volna a visszaváltási lehetőség.

@didthisjustreallyhappened Megint jön a hülyeség halmozás.
A cikkben említett okon túl a szombati munkanapokon "szokott" eltűnni a Kincstár programból ez meg az. De ez csak technikai probléma, majd helyreáll.

Az előbb azt hiszem, rossz bejegyzés alá kommenteltem.
Szóval nekem mobilappon belépve először azt mondta, hogy "A felhasználóhoz nem tartozik számla!".
Most már nem mondja ezt, de a portfólióm értéke 0 és nem látszik sem a PMÁP, sem a MÁP+-om.
Ha böngészőben lépek be a Webkincstáron, akkor már látszanak a papírjaim, de a PMÁP 2025/I és PMÁP 2025/J esetén is 0 Ft az érték, pedig ezeknél elvileg nem most van a kamatfizetés.
Valamit csúnyán elnézhettek a fiúk, aztán csodálkoznak, ha hétvégén végigmegy az interneten, hogy államcsőd van.

Ez a szombati munkanap miatt van. A Kincstár nyitva van, de ilyenkor nincs árfolyamjegyzés a PMÁP papírokra. Délután ugrik a következő értéknapra (hétfőre) a rendszerük, és újra jó lesz. Nem új dolog, a szombati munkanapokon mindig ilyen felemás működés volt náluk.

Szerintem meg a szombati munkanap kavar be. Hétfő du. már rendben lesz.

@didthisjustreallyhappened

Több pmáp sorozat van, csak arról van szó, amelyik most fizet kamatot.
És annyi, hogy kamatfizetés előtt nincs vételi árfolyama a papírnak, mert nem lehet eladni ebben a 2 napban.
Ennek az a mellékhatása, hogy nem a valós egyenlegedet látod a MÁK-nál 2 napig.

Édesanyád büszke lenne erre a vér primitív, libsiző, ge#iző, egybites hozzászólásodra. Szerintem küldd el neki, hadd olvassa ő is.

Ha meg szégyellnéd magad, ha megtudná, hogy beszélsz, akkor legközelebb ide se okádj ki ilyen hányadékot magadból.

Köszönöm.

Köszönöm az infót! Tegnap (pénteken) este néztem a számlám és kerekedtek a szemeim h eltűnt 8 millió PMAP, nálam nincs esedekesseg fizetés sem csak jövőre...
A szombati munkanap lesz az oka akkor.

Egy offtopic: szerintem hülyeség ez a szombati munkanap és egyéb munkanap csere, csak megkavar mindenkit, mint most az allamkincstar vagy akár parkolás, stb. Ha valaki hosszú hétvégét szeretne, vegyen elő egy naptárt év elején nézze meg milyen "áthidaló" hétfők és pentekek lesznek és kérjen szabadságot azokra a napokra. Minek ehhez kormanyrendelet?...

Egy ertesitot azert irhattak volna, vagy szalagcim az alkalmazasban...

Nekem ez magas. Én is tapasztaltam, hogy a Mobilkincstárban „eltűnnek” pénzek. Átmenetileg. MÁP+ konkrétan. Én nem értem, hogy az az adós (a magyar állam), akinek én hitelezek, miért nem képes engem, a hitelezőt naprakészen tájékoztatni a portfólióm piaci értékéről. Ennyire bonyolult?
Mi az, hogy hétvége? A szerverek 24-ben működnek...

UX-ből egyes az államkincstár.

Ahelyett, hogy megjelenne egy error message csak annak, aki ma vagy holnap ráklikkel a gombra, hogy eladná a prémium papírjait, mindenkit beparáztatnak, azzal a kamu üzenettel, hogy a piaci értéke a papírjaidnak 0...

Gondolom egyszerűbb volt ezt átírni, mint lefejleszteni egy hibaüzenet popupot. gratulálok

Az offtopichoz

Sokkal jobb lenne ha áthidaló nap helyett átrakni a munkaszüneti napot hétfőre vagy péntekre.

A legjobb meg ha hétvégére esik akkor azt is hétfőre vagy péntekre. Így fix munkanap lenne minden évben.

Ez már régóta így van a szombati munkanapokon. Nem kell megijedni 17 után minden helyre áll:
2020.12.12 árfolyamok:
allamkincstar.gov.hu/files/%C3%A1rfolyam/V%C3%A1ltoz%C3%B3%2020201212.pdf

2020.12.14. árfolyamok:
allamkincstar.gov.hu/files/%C3%A1rfolyam/V%C3%A1ltoz%C3%B3%2020201214.pdf

Már helyreállt az egyenleg 18:24

Nyugi srácok, ez csak a főpróba volt! 🙂 Én is azonnal észleltem, és igen eszembe jutottak a nyugdíjpénztárak.. Amúgy, ki hogyan bizonyítaná be egy rendszerzavar esetén, hogy mennyi pénze volt? Én még a válság elején bementem a MÁK irodába, hogy igazolják le pecsétes papíron a megtakarításaim. Teljesen kiakadtak, majd kiadtak egy összesítőt, (amit én is ki tudok nyomtatni) amire az volt írva, hogy pecsét és aláírás nélkül is érvényes.. Aha, persze.. Ilyen egy hiteles bizonyíték.. Szóval én azért aggódom kicsit.. Miklósnak innen is köszi a gyors reakciót!

Ha már kötvények a téma: tök érdekes, hogy évi (infláció feletti) 3% kamat esetén mennyi pénzed lesz 25 év múlva, ha fix összeget (10 millió) teszel be és elfelejted 25 évre.

Nem 25*3% azaz 75%-al fog nőni a pénzed és nem 17,5, hanem: 21 millió Ft-od a kamatos kamatok miatt. Nem is sok az a 20% különbség.

De ha részvénybe fektetsz, és infláció felett 6%-os nettó hozamra számítasz, akkor csupán a kamatos kamatok miatt nem 25*6, azaz 150%-al nő a befektetésed 25 év alatt (azaz nem 25 milliód lesz), hanem őrületes 43 milliód!!
Azaz 72%-os a különbség csupán a kamatos kamatok miatt!!

már ha jól számoltam! 🙂

Ezért tartom rossz ötletnek a részvény osztalékhozamokat felvenni, vagy kötvény esetében X évente lefölözni a profitot (értsd: fenekére csapni a pénznek).

@kenri-h " Amúgy, ki hogyan bizonyítaná be egy rendszerzavar esetén, hogy mennyi pénze volt?" ez a bankok esetében is így van, nem?

Ez egy kabare, miert is nincs jegyzes? Teljes non sense.

Kenri.h
2020-12-12 at 20:04

A MNyP-i megtakarítást az emberek önként és dalolva dobták be a közösbe, ha nem így lenne akkor nekem sem lenne meg :))

Úgy gondolod ha lenne egy pecsétes aláírt kivonatod az sokkal többet érne mint ha csak letöltöd a WEB kincstárból?

Szerintem nevetséges amit az alkalmazásban csinálnak. IOS-en amióta van alkalmazás kb azóta nem megy a push belépés. Kicsit kéne még reszelni a dolgokon...

Egy piaci alapon működő vállalkozásnál fejek hullanának egy ilyen hiba után, és mindent megtennének a gyors és végleges javításért.

MÁK: "jóvanazúgy"

@usespanner abban az esetben van igazad, ha azt a pénzt nem is kívántad elkölteni, csak látni milyen szépen hízik.

Érdemes megnézni a MÁK mobil alkalmazás értékeléseit pl. appstore-ban. Az androidos app se hiszem, hogy sokkal jobban sikerült volna.
Normális helyen ilyen felhasználói visszajelzések alapján a projektvezető minimum harakirit, a fejlesztők meg új állást keresnének... itt meg persze nem történik semmi 🙂

Pampalini, ne legyenek illúzióid. A CIB-es 1-1 napokra kiesesek utan kinek hullott a feje? Senkinek. Es azóta mar iden eljátszottak parszor ezt. Leszarjak, sem ido sem penz nincs az alapos tesztelesekre, de sajnos erdekek sem. Sehol. Ne omoljon ossze, oszt menjen ki mert kulonben ugrik a projekt bonusz, meg az eves teljesitmenyertekeles ami utan bonuszt fizetnek. A tobbi nem szamit, majd elesben javitjuk.

Amúgy pont a MÁK az az allami vedohaloval rendelkező csodabogar aki miatt kétsebesseges (T+1 es napon beluli 2 oras aka ig1 es ig2) giro-t kellett fenntartani majd egy dekadig mert keptelen volt megugrani a napon beluli 2 órás ciklusokat. Aztan hogy beindult az AFR minden magyar penzintezetnek 5 másodpercen belul teljesitenie kell a megbizast es a fogadó banknak ezalatt jova is kell irnia a szamlan. KIVEVE A MÁK, rajuk ez sem vonatkozik..

Kincstár válasza péntekről:
Tájékoztatjuk hirdetményünk alapján, hogy a 2020. negyedik negyedévi munkarendben történő változások miatt a Prémium Magyar Állampapír, Prémium Euró Magyar Állampapír és az Önkormányzati Államkötvény vásárlására adott vételi megbízások teljesítése.
A Prémium Magyar Állampapír, a Prémium Euró Állampapír és az Önkormányzati Államkötvény vásárlására 2020. december 11. (péntek) és december 12. (szombat) napján értéknapváltásig beérkezett vételi nyilatkozatok teljesítése 2020. december 14. napi (hétfő) értéknapra.
Ebből következik az Ön által észlelt eltérés a piaci értékben, mert a mai napon értéknapváltásig 12:30-ig nincsen árfolyam, ezért nem látja a valós piaci értéket.

Mondjuk szerintem vicc kategória, hogy ez egy évek óta fennálló probléma.

"Úgy gondolod ha lenne egy pecsétes aláírt kivonatod az sokkal többet érne mint ha csak letöltöd a WEB kincstárból?"

Mondjuk most hogy mondjatok, en meg soha nem töltöttem le semmit, szóval meg egy pdf-et se tudnék lobogtatni, bar hitelesítés nelkul a pdf se er sokat, hiszen legyarthatod magadnak mas szamokkal, nem? Le is töltöm mindjárt...

De ezt lenyúlni technikailag es gyakorlatilag is allamcsod lenne szerintem, hiszen nem fizetne az Allam... Akkor meg mar olyan mindegy hogy mi van a sajtcetlire írva, 0 forint, vagy X millió forint, allamcsod eseten nem is olyan nagy a különbség... 😉

@cabala azért fejek talán nem hullanának, de tuti hogy 8-10 fejlesztő azonnal csak ezzel a buggal foglalkozna és pár órán belül jönne a fix.

@usespanner ha meg nem csak passzivan hagyod 25 evig hanem raksz is hozza mondjuk szazezret havonta akkor meg meg nagyobb osszeg jon ki a vegen. Kerdes az tudsz-e / akarsz-e hozzarakni. Szerintem nincs azzal sem baj ha valaki elkolti az osztalekot. A reszvenyek darabszamra megmaradnak.

Amit pont nem ertek, az a nem osztalekfizeto reszvenyek es a 4% szabaly. Ha minden evben eladsz, akkor elfogy mert darabszam az veges integer. Csak annyi tortenik hogy nagyon nagy vagyonnal tovabb tart mig elfogy. Illetve mivel mar vannak tort reszvenyeket lehetove tevo brokerek igy mar ez is mukodhet, racionalis szamok vegtelensegig oszthatok.

hogy a cikk temajahoz is irjak, szerintem kellene egy kulon kategoria mint pl “eladasi zarlat alatt” vagy ilyesmi ahol - ugyan azon a ket napon nincs arfolyamjegyzes - de ugye tudjuk hogy mennyi lesz a piaci erteke a harmadik napon, az lenne megjelenitve mas szinnel a tortadiagrammon. Ezzel elkerulheto lenne hogy az atlag user ekkora ingadozasokat lasson a portfolio ertekeben. Igy is nehez volt ismerosoknek elmagyaraznom hogy miert fizet be X osszeget es kamatfordulo utan ennel kevesebbet lat csak. Ez nem a Mari neni takarekbetet konyve, de lehetne dolgozni rajta hogy az egyszeru emberek is megertsek, ha mar ugyis az a cel hogy ide tereljek a lakossagot.

Igen, én is láttam de nem kaptam infartust. Ellenőriztem a számlán a mozgást, miután láttam, hogy semmi gyanús nem volt, elkönyveltem bugnak. Gyorsan javították is.

Nagyon sok ilyen van, OTP hitelkártya információi pl minden este 9 óra magasságában nem elérhetőek. Mikor ügyintézőnek megemlítettem felfedezésemet, mosolygott h ő nem olyankor szokta nézni. Ez volt az egyik ok amiatt egyébként bezárattam a számlámat. (Mármint h napi szinten nem elérhető)

Pampalini, ne legyenek illúzióid. A CIB-es 1-1 napokra kiesesek utan kinek hullott a feje? Senkinek. Es azóta mar iden eljátszottak parszor ezt. Leszarjak, sem ido sem penz nincs az alapos tesztelesekre, de sajnos erdekek sem. Sehol. Ne omoljon ossze, oszt menjen ki mert kulonben ugrik a projekt bonusz, meg az eves teljesitmenyertekeles ami utan bonuszt fizetnek. A tobbi nem szamit, majd elesben javitjuk.

Amúgy pont a MÁK az az allami vedohaloval rendelkező csodabogar aki miatt kétsebesseges (T+1 es napon beluli 2 oras aka ig1 es ig2) giro-t kellett fenntartani majd egy dekadig mert keptelen volt megugrani a napon beluli 2 órás ciklusokat. Aztan hogy beindult az AFR minden magyar penzintezetnek 5 másodpercen belul teljesitenie kell a megbizast es a fogadó banknak ezalatt jova is kell irnia a szamlan. KIVEVE A MÁK, rajuk ez sem vonatkozik..

@usespanner ha meg nem csak passzivan hagyod 25 evig hanem raksz is hozza mondjuk szazezret havonta akkor meg meg nagyobb osszeg jon ki a vegen. Kerdes az tudsz-e / akarsz-e hozzarakni. Szerintem nincs azzal sem baj ha valaki elkolti az osztalekot. A reszvenyek darabszamra megmaradnak.

Amit pont nem ertek, az a nem osztalekfizeto reszvenyek es a 4% szabaly. Ha minden evben eladsz, akkor elfogy mert darabszam az veges integer. Csak annyi tortenik hogy nagyon nagy vagyonnal tovabb tart mig elfogy. Illetve mivel mar vannak tort reszvenyeket lehetove tevo brokerek igy mar ez is mukodhet, racionalis szamok vegtelensegig oszthatok.

@usespanner abban az esetben van igazad, ha azt a pénzt nem is kívántad elkölteni, csak látni milyen szépen hízik.

"Úgy gondolod ha lenne egy pecsétes aláírt kivonatod az sokkal többet érne mint ha csak letöltöd a WEB kincstárból?"

Mondjuk most hogy mondjatok, en meg soha nem töltöttem le semmit, szóval meg egy pdf-et se tudnék lobogtatni, bar hitelesítés nelkul a pdf se er sokat, hiszen legyarthatod magadnak mas szamokkal, nem? Le is töltöm mindjárt...

De ezt lenyúlni technikailag es gyakorlatilag is allamcsod lenne szerintem, hiszen nem fizetne az Allam... Akkor meg mar olyan mindegy hogy mi van a sajtcetlire írva, 0 forint, vagy X millió forint, allamcsod eseten nem is olyan nagy a különbség... 😉

Érdemes megnézni a MÁK mobil alkalmazás értékeléseit pl. appstore-ban. Az androidos app se hiszem, hogy sokkal jobban sikerült volna.
Normális helyen ilyen felhasználói visszajelzések alapján a projektvezető minimum harakirit, a fejlesztők meg új állást keresnének... itt meg persze nem történik semmi 🙂

@cabala azért fejek talán nem hullanának, de tuti hogy 8-10 fejlesztő azonnal csak ezzel a buggal foglalkozna és pár órán belül jönne a fix.

Kincstár válasza péntekről:
Tájékoztatjuk hirdetményünk alapján, hogy a 2020. negyedik negyedévi munkarendben történő változások miatt a Prémium Magyar Állampapír, Prémium Euró Magyar Állampapír és az Önkormányzati Államkötvény vásárlására adott vételi megbízások teljesítése.
A Prémium Magyar Állampapír, a Prémium Euró Állampapír és az Önkormányzati Államkötvény vásárlására 2020. december 11. (péntek) és december 12. (szombat) napján értéknapváltásig beérkezett vételi nyilatkozatok teljesítése 2020. december 14. napi (hétfő) értéknapra.
Ebből következik az Ön által észlelt eltérés a piaci értékben, mert a mai napon értéknapváltásig 12:30-ig nincsen árfolyam, ezért nem látja a valós piaci értéket.

Mondjuk szerintem vicc kategória, hogy ez egy évek óta fennálló probléma.

hogy a cikk temajahoz is irjak, szerintem kellene egy kulon kategoria mint pl "eladasi zarlat alatt" vagy ilyesmi ahol - ugyan azon a ket napon nincs arfolyamjegyzes - de ugye tudjuk hogy mennyi lesz a piaci erteke a harmadik napon, az lenne megjelenitve mas szinnel a tortadiagrammon. Ezzel elkerulheto lenne hogy az atlag user ekkora ingadozasokat lasson a portfolio ertekeben. Igy is nehez volt ismerosoknek elmagyaraznom hogy miert fizet be X osszeget es kamatfordulo utan ennel kevesebbet lat csak. Ez nem a Mari neni takarekbetet konyve, de lehetne dolgozni rajta hogy az egyszeru emberek is megertsek, ha mar ugyis az a cel hogy ide tereljek a lakossagot.

Igen, én is láttam de nem kaptam infartust. Ellenőriztem a számlán a mozgást, miután láttam, hogy semmi gyanús nem volt, elkönyveltem bugnak. Gyorsan javították is.

Nagyon sok ilyen van, OTP hitelkártya információi pl minden este 9 óra magasságában nem elérhetőek. Mikor ügyintézőnek megemlítettem felfedezésemet, mosolygott h ő nem olyankor szokta nézni. Ez volt az egyik ok amiatt egyébként bezárattam a számlámat. (Mármint h napi szinten nem elérhető)

"a kamatfizetést megelőző 2 munkanapon belül esedékes, akkor ezen napokra a Kincstár vételi árfolyamot nem jegyez."
Ez mind szép és jó, csak az a bibi, hogy függetlenül attól mikor van kamatfizetés az összes PMÁP-nak nulla piaci értéket ír!

Nincs elég pénz szoftverfejlesztésre sem, szerencsére a stadionok köszönik, jól vannak

Cikkgyűjtemény
Új vagy az oldalon? A gombra kattintva találod az eddigi fontosabb cikkek gyűjteményét téma szerint.
Megnézem!
Keresés
Kövess minket
facebook
youtube
Hirdetés
Támogatás
Ha szeretnéd, van lehetőséged anyagilag is támogatni a munkánkat.

Átutalással a Raiffeisen Bank 12020407-01558219-00100002 számlaszámra a Kiszámoló Egyesület részére. A közlemény "Támogatás" (fontos!)
Bankkártyás támogatási lehetőség hamarosan. Köszönjük, ha érdemesnek tartasz bennünket a támogatásra.
Archívum

Archívum

crossmenu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram