Mind a Telenor, mind a Telekom úgy gondolta, hogy árat emel július elsejétől. A Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság szerint ez azért nem egészen így működik.
Úgyhogy kötöttek egy megegyezést, miszerint azok az előfizetők, akik a változást bejelentő SMS vagy levél kézhezvételétől 15 napon belül írásban vagy szóban jelzik, hogy ők köszönik, de nem szeretnének ugyanazért többet fizetni, azoknak maradnak a régi tarifáik.
Tehát nem kell mást tenned, mint mihamarabb jelezni a szolgáltatódnak, hogy te inkább továbbra is a régi árat fizetnéd.
A portfolio szépen összefoglalta a témát és a tennivalóidat ebben a cikkben, olvasd el, mit is kell tenned.
Vajon flottás előfizetésnél a kapcsolattartó nyilatkozik a flotta minden tagjának nevében, avagy a useren múlik?
Flottásnál nem állnak szóba a userrel.
Állítólag ha jelezzük, akkor is csak a következő feltöltésig érvényes.
De én holnap hívom őket, ha elérhetőek lesznek, aztán majd meglátjuk.
Kíváncsi vagyok, hogy akik nem fogadják el a szerződésmódosíást, azoknak nem lesz-e majd hirtelen rosszabb minőségű a beszélgetés, vagy majd gyakrabban akadozik, vagy a net már nem lesz olyan jó, mint korábban?
Nem tudom a szolgáltató "cserébe" a nem elfogadásért titokban tud-e rontani a nem elfogadók szolgáltatásán.
ausztriaban ez ugy müködik, hogy meglevö szerzödes marad (ha jobb, ha rosszabb), uj szerzödes aktualis tarifa.
En kb 10 eve fizetem a havi 15 euros flat rate-emet. Ma ugyanaz kb 25 euro.
Sose kellett szolnom senkinek, de meg csak irogatnom sem.
bammeg.... banánisztán....
Nem minden csomagot érint. Például a hálón belül ingyen beszélőst nem. De már 2 hónapja küldték az értesítőt, szerintem a 15 nap már letelt az értesítés óta..
Én hívtam a telenor ügyfélszolgálatát, kb. 10 próbálkozásra sikerült őket elérni; az automata visszahívást ígért, de még nem hívtak.
Lehet, hogy küldök én is nekik egy kétoldalú szerződésmodosítást, hogy ezután csak fél díjat fizetek; ha 15 napon belül nem tiltakoznak, akkor elfogadottnak tekintem.
Esetleg ugyanezt a többi szolgáltatónak is; villany, gáz, távhő..
Híre megy az erdőben, hogy a medve halállistát írt. Elmegy hozzá a farkas, kérdezi:
- Medve, rajta vagyok a halállistádon?
- Rajta.
- Akkor csak ennyit kérek, halálom előtt had búcsúzzak el a családomtól.
- Rendben.
A búcsú után aztán a medve széttépi a farkast.
Ugyanígy jár a róka, a süni, a lajhár, stb.
Elmegy hozzá a nyuszika is.
- Medve, rajta vagyok a halállistádon?
- Rajta.
- És nem lehetne engem kihúzni róla?
- Dehogynem.
@richard : így van jól tudod...
A Telenor ügyfélszolgálatára bementem Pénteken, és közölték, ha elutasítom az emelést, az szerződésbontás. Pont.
Slumbery, kérd írásba és meg se állj a felügyeletig.
Én flottásként felhívtam az ügyfélszolgálatot, azt közölték hogy egyrészt én nem tudnám módosítani, másrészt viszont nem is lenne mit, mert egyedi keretszerződés alapján vannak meghatározva a díjak és azt nem érinti a változás.
Nem tudom ez minden flottánál így van-e. Mondjuk azon nem lepődnék meg, hogy a percdíjakat ugyan nem változtatják, de például a kapcsolódó internet havidíját emelnék, mert az nem flottás kedvezmény, ugyanannyi jelenleg is a havidíja mint másnak.
@bence
Én úgy értelmeztem, hogy a májusi értesítőt a hatóság nem találta elegendőnek, ezért most a következő számlával együtt lesz egy ismételt (bővebb) értesítés és újra indul a 15 nap.
@Kiszamolo Miért forduljon a felügyelethez? Mert a szolgáltató nem akar annyiért szolgáltatni, amennyit fizetnél? Ne fárassz, te úgy jársz a Tescoba, hogy 50k -s kosaradnál adsz 20k -t a pénztárosnak, mert 3 éve még ugyanez 20k volt? Hűségszerződésnél látok valami problémát, ott nem tudom mi van, de sima előfizetésnél, prepaidnél ajánlanak egy árat, te vagy elfogadod vagy nem. Ha nem, akkor a szolgáltató mondhatja, hogy ennyiért nem szolgáltat. Ez nem szavazás, hogy I/N.
Gejza, valamit hallottál már kétéves szerződésekről? Az ügyfelek 90%-át kétéves, kétoldalú szerződés köti, amit most egyoldalúan akart az ügyfél hátrányára módosítani a szolgáltató úgy, hogy közben ragaszkodik a kétéves hűséghez.
Nem arról van szó, hogy ma akarok szerződést kötni a három éve kapott árakon, mert te ezt mondod.
Egyedül ahhoz van joga a szolgáltatónak, hogy mától az újaknak új áron szolgáltat, akik választhatnak, hogy kérik ennyiért vagy nem.
hwsw.hu/hirek/54102/mobilszolgaltatas-aremeles-keszulekvasarlas-szerzodesmodositas-kotber.html
Idézet a fenti linkről: "Egyoldalú szerződésmódosítás esetén ha az ügyfél nem kívánja elfogadni az új feltételeket, nincs más választása, fel kell mondania a szerződést."
Kétoldalúnál viszont "csak akkor jön létre a módosítás, ha az előfizető annak elfogadásáról egyértelműen nyilatkozik". Akkor tehát mondhatom, hogy nem kérem az újat, mindezt szerződésbontás nélkül, ha jól értelmezem.
Kiszámoló: Hétfőn nekik megyek még egyszer egy másik ügyfélszolgálaton. Ahogy ott előadta a hölgy, az úgy nézett ki, ha ragaszkodom a régi díjhoz, akkor elsejétől már nincs szolgáltatás, így visszarettentem.
És igen. Két éves hűségszerződésnél elvárná az ember, hogy a szolgáltató is maradjon hűséges a feltételekhez.
Ha egy ilyen határozott idejű, és határozott összegű szerződésnél menet közben azt mondják, hogy emelniük kell a piaci környezet változása vagy akármi miatt, az ekvivalens azzal, mintha én azt mondanám, hogy mostantól csökkentem a díjat feléjük, mert megbetegedett a kiskutyám és sokba került az állatorvos.
Érdekes dolog ez. Elolvastam a Telekom oldalán lévő tájékoztatót, (telekom.hu/rolunk/sajtoszoba/sajtokozlemenyek/2015/junius_26), amely szerint, ha a módosítást "...nem fogadják el, az előfizetői szerződések változatlan feltételekkel hatályban maradnak...". Ez alapján jogosan gondolhatnám, hogy nem fogják felmonani a szerződésemet.
A szerzdődésemben viszont az áll (nincs hűségem, postpaid-es vagyok), hogy a Szolgáltató felmondhatja a szerződést 60 napos határidővel. Egyetlen kitétel, hogy indokolnia kell. Elég elképzelhetőnek tartom, hogy ha nem fogadom el a módosítást, úgy a Szolgáltató fel fogja mondani a Szerződést, az már más kérdés, hogy lehet-e indok az, hogy nem fogadom el a módosítást (illetve bármilyen más indok).
Összegezve, ha nincs hűségvállalásom, akkor szerintem simán felmondhatják, csak nálam nem azonnal, hanem 60 nappal később szűnik meg az előfizu...
Igen, a szolgáltató köteles indokolni a felmondást. Azért megnézném azt, hogy leírják indoklásban, hogy nem fogadtam el a kétoldalú módosítási ajánlatot. Azt hiszem az NMHH megint elővenné őket.
Szerintem az alábbi esetek vannak
- 2éves hűségnyilatkozatod van (és még van hátra belőle x hónap): és számodra kedvezőtlenül módositanák a szerződést, akkor az kétoldalúnak minősül, és neked bele kelle egyezned. Ha nem egyezel bele, akkor a hűségnyilatkozat megkötésekor aktuális tarifákat kötelező tovább szolgáltatniuk a 2 év végéig, utána emelhetik vagy felbonthatják, illetve te is felbonthatod.
-nincs hűségnyilatkozatod, (ettől még lehetsz előfizetéses!!) csak a hűségnyilatkozat már lejárt, ekkor emelhetik, viszont te is lemondhatod következmények nélkül.
Nem a szolgáltatókat kell anyázni az áremelés miatt, hanem azokat, akik olyan gazdasági környezetet teremtettek, ahol már a verseny (mert 3 szolgáltató ilyen kicsi piacon azért elég komoly verseny) mellett is árat emelnek a szolgáltatók. Persze lehet kartellt kiáltani, de ha a piaci kofa árat emel, akkor természetes folyamat, hogy a szomszédos kofa is megemeli az árát. Hozzá kell tenni persze, hogy nem feltétlenül csak a magyar környezet miatt emelnek árat, hanem az EU-s szabályozások miatt is (interconnect díj és roaming díj csökkentés).
Félreértés ne essék, nem a szolgáltatókat védem, vannak még bőven tartalékaik, de jó lenne, ha legalább a blog olvasói tovább látnának azon, hogy "szemét szolgáltató árat emel". Ha máshol olcsóbban tudsz szerződni, akkor semmi nem akadályoz meg benne, még a számodat is megtarthatod. Ha meg más sem olcsóbb akkor miért ne kérne a szolgáltatód is többet.
Ugyan nem érint a dolog, de milyen már ez, hogy ha NEM reagálsz, akkor beleegyeztés. Kíváncsi lennék, ha fordítva lenne, hogy csak azoknak emelnek, akik a beleegyezésüket jelzik, hány visszajelzést kapnának...
Ugyanaz a módszer, mint a magánnyugdíjak ellopásánál, csak ott még konkrét fenyegetés is volt mellé...
*beleegyeztés = beleegyeztél
Én ma voltam a Telenor ügyfélszolgálaton Érden, először azt mondták hogy hívjam a 1220-at mert nem rájuk tartozik, de miután közöltem hogy elérhetetlen és papírt akarok róla hogy nyilatkozatot tettem az el nem fogadásról akkor a fiatalember nyitott egy hivatalos panaszt amiben amiben röviden leírta hogy mi a helyzet, meg akarom tartani a régi tarifát, bla bla bla. Kinyomtatta, pecsét, aláírás.
Hűségszerződésem nincs és nem is volt, hordoztam a számom hozzájuk és készülék nélkül kötöttem a szerződést kb 3 éve. Ezt gondolom látta a gépben, ennek ellenére nem említette hogy szerződést fognak bontani, majd meglátjuk.
@t-t
VERSENY???? 3 szolgaltatoval szo sincs komoly versenyrol. Norvegiaban van kb 8-10 szolgaltato egy kisebb, mint fele ekkora orszagra. A percdij barmilyen halozatba barmikor 10 forint, sms szinten, a mobilnet pedig bago. Kb havi 10000 hufert annyit beszelsz amennyit mar nem is birsz. Ja, es mindehhez olyan felfoghatatlanul draga halozatkiepites parosul, ami vilagszerte peldatlan. Akkor ezt most hogyan? A rohadek Telenor is hasonlo percdijakon szolgaltat, mikozben a magyarokrol meg a 7. bort is lehuzza. En szemely szerint sorba dobom vissza az osszes telenoros elofizetesemet emiatt. Totalis agyrem.
@sunshine-barbi A norvegoknal is csak 3 szolgaltato van, pontosabban 2,5, mert a Tele2-nak csak a nagyobb varosokban van sajat halozata, a videki reszeken a telenor halozataban roamingolnak az elofizetoik. Virtualis szolgaltato van Mo-n is sok, az, hogy azok is tartjak magukat a nagyok altal diktalt arakhoz, az mar egy masik dolog. Lehet hasznalni bluemobile-t, annak a legalacsonyabbak a percdijai a prepaid szekcioban.
@t-t pont az IC dijak csokkenese miatt kellett volna, hogy dijat csokkentsenek, de nem sikerult nekik, inkabb meg emelnek is.
A maganvelemenyem meg az, hogy nagyon atszoktunk a mobilhasznalatra, szinte mindenkinek van otthon internethozzaferese, nem kerulne sokba VoIP alapon telefonalni, es csak azt mobilon bonyolitani, ami nagyon fontos. En egesz jol el tudom vegezni a telefonalasaim vezetekesrol (VoIP), otthonrol.
Én még az eredeti értesítés után (május vége), 15 napon belül felhívtam őket, hogy ez így nem buli. Még 1,5 évig érvényes a hűségszerződésem, amin most 400 Ft-ot akartak emelni. Elsőre egy 500 forintos jóváírást ajánlottak, de csak fél évre, decemberig. Mivel ezt nem fogadtam el, visszahívást ígértek 3 napon belül. Vissza is hívtak, akkor már 400 Ft jóváírásról volt szó, de egy évre. Jeleztem, hogy ennél több a hűségidőm, így végül a teljes időszakra megadták. Mindez azzal járt, hogy elfogadom az emelést, de lényegében nem változik semmi.
Remélem, jövőre nem terveznek újabb emelést. De ha igen, akkor simán el fogom utasítani. Már tavaly is emelték, egyoldalúan, a mostanival együtt ez 21,5% növekedést jelentett volna. Szerencsére a 250.000.000 Ft-os bírság miatt most már nem volt lehetőségük egyoldalúan emelni.
Amikor lejár a hűségidőm, szétnézek a piacon, és viszem a számomat, ha kell.
Kedves, Kiszámoló, nekem nem derül ki ebből, hogy a káryás csomagokra is vonatkozik-e ez, vagy csak az előfizetésesekre. A kártyásnál is vissza lehet utasítani? De az mennyi időre szól, ha visszautasítom? A következő feltöltésig? Mert a kártyásnál ugye nincs hűségszerződés határozott időre.
Te ezt hogyan értelmezed? A kártyásnál is van értelme ennek?
@bb Ha nincs hűségszerződésed, akkor egyoldalú szerződésmódosításra van joguk, de természetesen te is felmondhatod, ha úgy alakul. Ebből én arra gondolok hogy fel fogják mondani a szerződésedet, ha te nem akarod az új árakat elfogadni.
@t-t Szerintem kicsit most félrement az irás 😀 3 szolgáltató baromira nem verseny, sőt épp ellenkezőleg, oligopól piac, kiváló a kartellezésre.
Az egyik érintett cégnél dolgozom, és az igaz, hogy jelezhetik az emberek, hogy nem fogadják el az áremelést, de ettől függetlenül Július 1-el emelkedni fognak a tarifák.
@peti1 Mashol mar irtam rola, hogy a nemeteknel akkor lett igazan verseny, amikor megjelent az e-pus. Elotte mindharom nagy elvolt magaban, a prepaid piacon eleg magas es kozel azonos aron adta a percdijat. Aztan jott az e-plus, ahol a vezetoseg a kezdet kezdeten kijelolte az iranyt, kicsit szarabb lefedettseg es nem a legujabb technologiak, de hangban a legolcsobb ar, sajat es kulsos virtualis szolgaltatok kiszolgalasa a meglevo infrastrukturan. Olyan nagy bazist elero virtualis szolgaltatokat hozott be, mint az Alditalk, az utolsok kozott inditott 3G-t, de a tobbseg akkoriban beszelni akart olcson, nem netezni. Es voila, a percdij lekuszott, igaz a nyereseg is a legtobb szolgaltatonal. De ugye ez minket elofizetoket nagyon nem hat meg.
Úgy látom, ahány ügyfélpont, annyi féle hozzáállás. Telenor partnernél első lépésként próbáltak olcsóbb tarifacsomagot ajánlani, ez nem jött be, mert a legkisebb van, kevés forgalommal. Következő lépésnek 6-8 hónap jóváírás, de mikor kiderült, hogy nincs hűségszerződésem, akkor ez is storno lett. Ekkor felolvastak egy nyilatkozatot, hogy amíg ez a tarifacsomagom van, addig az új áron számláznak és az emelést pedig jóváírják, majd rögzítettek egy kódot az előfizetésemhez. Felmondásról egyenlőre nem volt szó, ha mégis majd váltok és feladom egy régi, szeretett, ma már nem elérhető szolgáltatásomat.
A kiszamolo mobilflotta percdijai mennyi idore fixaltak?
Praktikum kártyás tarifacsomagnál ha nem fogadom el az áremelést, attól még a következő befizetéstől ugyanúgy emelkedni fog a percdíj, nem? Tehát csak addig marad a mostani díj, amíg tart a mostani egyenlegem?
En elfogadtam az emelest, de kevesebbet fizetek, mint eddig. Junius elejen meg az elso napon, ahogy megjott az ertesites, panaszt tettem es felajanlottak 1500 Ft kedvezmenyt 🙂
Megnéztem a Telenor ÁSZF-et és elég trükkös az egész. Már eleve nem a gazdasági környezetre hivatkoznak, hogy árat emelnek, hanem a szokásos "továbbra is kimagasló ügyfélélményt nyújtsunk" szövegre hivatkoznak.
Ebben az szerepel, hogy a kétoldalú módosításhoz szükséges az előfizető beleegyezése. Ha szóban kötöttek szerződést, akkor szóban, ha írásban kötötték, akkor írásban. Ha ezek nincsenek meg, az, hogy a szolgáltatást továbbra is használod, mint ráutaló magatartás nem elegendő, hogy elfogadd a módosítást.
Ez tök, jó, csak most jön a DE, mert a 9.2.3.10-es pontban szabályzott eset a kivétel, amikor a ráutaló magatartás is elég. A 9.2.3.10-es pontban pedig melyik eset van? A díjváltozás, aminél elég, ha e-mailben, vagy postai levélben kiküldik a változási értesítést és 15 napod van, hogy ne fogadd el. Alapvetően arról kell nyilatkozni, hogy elfogadod, itt pedig pont ellenkezőleg kell.
Ha elfogadtad az emelést, akkor minek tettél panaszt????
@kritizator elobb panaszt tettem. Majd jottek a kulonbozo ajanlatokkal. Utana ezzel az 1500 Ft jovairassal elfogadtam
HELP!
Hívtam többször a 1220-at, visszahívást ígért az automata, de nem hívtak vissza.. hogy tudom jelezni nekik, hogy ne fogadom el az emelést ?
Most igen-igen örvendek, hogy nem dolgozom ott, és főleg nem abban a poziban, amiben valaha voltam.
Mondjuk akkor is szép volt, hogy nyomtatott napilapban ment ki az ÁSZF módosítás, ha észrevette és nem kérte az új feltételeket, akkor az volt, ha meg nem olvasta időben, akkor úgy járt. De akkori szabályozás simán megengedte ezt.
Most mondjuk meg gondolkodhatom azon, megéri-e nekem ezért sorba állni.
Az a "röhej", hogy sem a 1220 nem érhető el, sem a MyTelenor-ba nem engednek belépni!
Korrekt!
origo.hu/techbazis/20150629-telenor-aremeles-bol-uzlet-sor-ugyfelszolgalat-szerzodesmodositas-problema-ugyintezes.html
Botrányos!
LIKE! 🙂
facebook.com/telenorhungary/posts/10153378571446125?notif_t=like
"Tisztelt Telenor !
Ezúton közlöm Önökkel, hogy a fennálló szerződésünket kétoldalúan módosítani fogom. A módosítás szerint ezen túl a Telenor nem számlázhat nekem se havi-, se percdíjat, ezen kívül köteles havi 4 (négy) alkalommal lenyírni a kertemben a füvet.
Ha nem fogadja el a kétoldalú szerződésmódosítást, akkor július 1.-ig jelezze a szerződésben megadott címemen. Ellenkező esetben a szerződésmódosítást elfogadottnak tekintem.
Tisztelettel; XXX"
Úgy tűnik, hogy minden áremelésnél legyen az telefon, tv, áram, stb, elég azt mondani, hogy én ezzel nem értek egyet. Ez igen furcsa lenne.
A magenta szolgáltató főoldalán van egy sárga keretes felhívás melyre kattintva elérhetők a módosított díjtájékoztatók, illetve onnan online lehet kitölteni az új díjazás el nem fogadási formot (Július 1-15 között).
Ami jelenleg nem működik... Helyette van online chat ahol erről informáltak:
"Több lehetősége is van jelezni, de nem kell személyesen sorban állnia, vagy hosszasan telefonálnia, itt a chaten szívesen segítek Önnek. Kérem adja meg a mobiltelefon számát, amivel kapcsolatban nem ért egyet az áremeléssel és szívesen rögzítem Önnek."
Nekem ma azt mondták a tékomban, hogy a feltöltősöknek is elég 1X jelezni, hogy nem fogadják el az emelést. Nem kell feltöltésenként megismételni.
Valaki írta, hogy a feltöltés új szerződésnek számít. Eléggé furcsállottam a dolgot, mert akkor kellene róla mindig új papír (szerződésmódosítás) is, nem?
Egyébként meg, amint lefogy az egyenleg a kártyákról elhordozzuk a számainkat a pics'be. Ennyit értek el ezzel a retkek.
"Egyébként meg, amint lefogy az egyenleg a kártyákról elhordozzuk a számainkat a pics’be. "
Hová lenne érdemes átmenni ?
(Praktikumos vagy, keveset használom a privát telefonomat, mert van céges.)
SzaboZ, nagyjából sehová. Én a Bluemobilehoz vinném, 33 Ft-os bruttó percdíj.
//kiszamolo.hu/melyik-a-legolcsobb-mobil-percdij/
Vicces, hogy amikor néztem, még 1 forint különbség sem volt a 3 szolgáltató feltöltőkártyás ajánlatai között.
@szaboz Ha nem használod akkor nem biztos hogy érdemes hordozni. Ráadásul, ha jól láttam Partikumnál 2,5 Ft csak az emelés. Bár a blú mindenféleképpen olcsóbb.
Ha meg úgyis mindenkit a cégeseden hívsz, és még a pozíciód is fixnek tűnik a melóhelyen:), akkor ki kell kukázni a privátot, mert minek!
Kör-sms: "-Hellószia, a régi számom megszűnik, keress a cégesen...bla-bla...!" 🙂
Barátom ezt csinálta.
- Úgysem írom át, amikor küldi az SMS-t, utána meg már nem fogom találni az új számát.
- Másfél év után egyik napról a másikra kirúgják és senki nem fogja megtalálni.
Inkább fel kell tölteni a kártyát és el kell költeni az egyenleget másra, mint beszélgetés: //kiszamolo.hu/mobilegyenleg-le-is-vasarolhatod/
Köszönöm !
Meddig lehet használni a Domino kártyámat a díjváltozás előtti feltételekkel, amennyiben nyilatkozik valaki arról, hogy nem fogadja el az új díjat?
Domino feltöltőkártyás előfizetés esetén a korábbi árakat díjakat a következő feltöltésig biztosítják.
Ennek az az oka, hogy a 6/2011. (X. 6.) NMHH rendelet 15. § (7) értelmében - amennyiben a felek eltérően nem állapodnak meg, az előre fizetett szolgáltatások esetében az előfizetői egyenlegfeltöltés új határozott idejű szerződés ráutaló magatartással történő megkötésének minősül”
Ez a "szólok és akkor nem emelnek" dolog csak egy évig élt? A 2016. júniusi számlán már újra a megemelt díj szerepel.