Régóta kérdés, miért nem lehet egy napra vagy akár több napra kivenni az autómegosztó szolgáltatások autóit értelmes áron. Nyugaton bevett szokás, hogy hétvégén gombokért el lehet vinni az autókat, amikor sokkal kevésbé vannak kihasználva és sokan élnek is a lehetőséggel.
Örömmel jelentem, lépett a MOL Limo, most már van napi bérlésre is lehetőség, maximum 72 órára el lehet vinni az autókat napi maximalizált díj mellett.
Az elektromos kisautókat napi tízezerért tudod elvinni kilométer-korlátozás nélkül, a benzineseket szintén tízezerért, a nagyobb Mercedeseket és az elektromos i3 BMW-ket 16 ezerért, de itt 100 kilométer felett van kilométerdíj is, 39 forint s ha jól értem, nem naponta, hanem összesen. (A gond az, hogy lezárni a bérlést csak Budapesten lehet, így ha elvitted három napra az autót, akkor sem tudsz 3×100 kilométert igényelni. Mármint ha jól értem a leírást.)
Ami viszont jó, hogy nem naptári nappal számol, hanem 24 órával és ha késnél is, addig csak percdíjat számol, amíg nem éred el újra a napi díj összegét.
S igen, a reptéren is beszállhatsz az autóba vagy hagyhatod ott a bérlés végeztével, de akkor a reptéri plusz díjat még felszámolják. (Mármint amint újra elérhető lesz ott a MOL Limo, mert most átmenetileg valamiért nem az.)
Az autókon csak Pest megyei autópálya-matrica van és csak Budapesten nem kell fizetned a parkolásért, az elektromos autókhoz nincs töltőkábel, így azt vagy viszel magaddal, vagy csak villámtöltőn tudod tölteni őket, mert azokon beépített kábel van és a tankolás a tiéd egy vidéki út esetén. (Nem mintha nem lenne tele MOL kúttal az ország és nem férne bele egy kicsit magasabb kilométerdíjba az üzemanyag is...)
Ha eseti felhasználó lennél, úgy drágább a díj, de akkor befizetsz egy hónapra ezer forint tagdíjat és jobban jársz. A részletes árlistát itt találod.
Ennyi pénzért kifejezetten jó ajánlat, különösen a kényelmét is figyelembe véve. Nem kell előtte való nap este elhozni az autót, nem kell leadni, nem nézi át senki szúrós szemekkel. Csak beülsz egybe és már mehetsz is. S ha ott is alszol, ahová mész, akkor se kell feltétlen többet fizetned, ha 24 órán belül visszaérsz.
Update: ránéztem a ShareNow (lánykori nevén DriveNow) áraira is, ott is van napi díj, de nem árulja el, hogy mennyi. Annyi derül csak ki, hogy a legolcsóbb autó 17 ezer forint és 99 forint a kilométer-díj, aminél azért a napi 10 ezer forint kilométerdíj nélkül lényegesen jobb ajánlat. Igaz, nem Mini, csak egy VW eUp. De még a 16 ezer Ft egy Mercedesért is jobb ár a MOL-tól. A ShareNow úgy tűnik, lényegesen drágább, mondjuk kötelező külön díj (999 Ft) ellenében van rajtuk autópálya-matrica és ÖMV kúton ingyen lehet tankolni őket. (Az árlistát az egyik hozzászóló megtalálta, itt lehet elolvasni.)
Igen, ez mind remek volt - a korona előtt.
Azóta én letöröltem a telefonomról.
A GreenGo-nál: "Egy naptári napon belüli egy vagy több bérlésedre legfeljebb 19.500 Ft-ot számlázunk ki neked. Ebbe beletartozik a vezetés, a parkolás és a foglalás hosszabbítás díja is, függetlenül attól, hogy ebben az éjféltől éjfélig tartó időszakban hány GreenGot béreltél ki."
Geri, köszi az infót. Bár a Greengo-nak régi elektromos eUp-jai vannak, azzal nem jutsz messzire...
A GreenGo-nál is van napidíj, havidíjasoknak 9860 Ft/nap (ÁSZF díjszabásban van benne), nem havidíjasoknak olcsóbb havidíjra váltani :-). Én múltkor azzal mentem 2 napos vidéki útra (lehet tölteni is, csak kábellel ellátott töltőt kell keresni), a menetidő duplája volt a benzinesnek (ez jó tanulság volt, hogy nehogy valaha is kis hatótávú elektromos autót vegyek), de legalább benzinre nem kellett költeni 🙂
A sharenow díjai az ÁSzF-ben vannak eldugva (ki tudja miért, pl Olaszországban a napidíj látszik az appon, viszont azok az árak nincsenek az ÁSzF-ben)
assets.ctfassets.net/ro7z507xvlp4/7oWhkM4OrPcsJfuJu6FiRK/33fcb47f1813c5b4e4b4eea1ca8a1b64/share-now-hu-fee-cost-policy-2020-03-03.pdf
A GreenGo-nál is akció van. Ugyancsak 10ezer/nap. De itt nem 24 óra a nap, hanem naptári nap.
Csak az elektromos kisautók esetében nincs km díj, minden másnál van.
Yoda, köszi.
Szerintem jó ajánlatnak tűnik.
Ha belvárosban laknék, már biztos csak ilyesmiben gondolkodnék.
Itt a III. Kerületben (még) megéri olcsó autót tartani, de ki tudja mi lesz pár év múlva.
Mintha tőled olvastam volna valahol, hogy ezekkel a szolgáltatásokkal még senkinek sem sikerült pénzt is keresni. Jól rémlik?
Ezt honnan tudjuk?
Remélem hamarosan valaki rákényszríti ezeket a fantasztikus vállalkozásokat, hogy a percdíj helyett kilométerdíjat számítsanak, vagy a percdíj pörögjön jobban, ha gyorshajt a sofőr, mert most mindenki nyomja ezeknek a vackoknak , ami a csövön kifér, nem nézve semmit.
Nándi,
a párizsi megosztott autózás volt nagy bukta, de gyanítom, hogy másutt is nehéz ebből profitot csinálni:
autopro.hu/trend/nagy-pofont-kapott-a-kozossegi-elektromos-autozas/200199
OFF
Sziasztok.
Van már 5 éves euró állampapír is infláció + 1.25%-ért, egy rövid hírként lehet, hogy érdemes lenne megjelentetni, mert sok embert érdekelhet.
Üdv.
Nem jön meg a telefonszám ellenőrző SMS, és 5 resend után nem is lehet többször próbálkozni, please contact support 🙁
Mi van ha vidéken ragadsz? Lezárhatod, begyűjtik és felszámolnak valami díjat vagy nem engedi befejezni a bérlést amíg nem hozod valahogy vissza a Limo zónába?
@adamo
Nem tudod lezárni zónahatáron kívül.
OFF
"Van már 5 éves euró állampapír is infláció + 1.25%-ért" - Igen, van. Szerintem viszont érdemes feltenni a kérdést, hogy vajon 5 év múlva is lesz-e euró. (A választ persze nem tudom, de nem épp megnyugtató, hogy nem lehet biztosan rámondani, hogy igen.)
"Nándi
2020-06-24 at 07:42
Mintha tőled olvastam volna valahol, hogy ezekkel a szolgáltatásokkal még senkinek sem sikerült pénzt is keresni. Jól rémlik?
Ezt honnan tudjuk?"
Ezt a közzétett beszámolókból tudjuk. A MOL Limitless Mobility Kft. 2019-es árbevétele 871 MFt, működési költsége: 1,919 MrdFt, üzemi vesztesége: 986 MFt, adózott eredménye -1,028 MrdFt.
A GreenGo Car Europe Kft-nek még csak 2018-as beszámolója érhető el (a koronavírus helyzet miatt szeptemberig meghosszabbították a tavalyi beszámoló közzétételi határidejét), akkor 266 MFt árbevétel mellett 327 MFt üzemi veszteséget ért el.
@edg Miért mennyivel nagyobb eséllyel lesz 5 év múlva euro, mint forint?
Hosszabb távnál hogyan tudsz tankolni?
"Szerintem viszont érdemes feltenni a kérdést, hogy vajon 5 év múlva is lesz-e euró. "
Tegyük fel, hogy nem lesz euró. Akkor sem veszik el a pénz, mert visszaváltják a helyi devizára az összeget, nem?
@edg Nem tudom mire gondolsz, mert én nem látom jelét, hogy megszűnne. Ráadásul az is éveket venne igénybe. Valamint, ha meg is szűnne 5 éven belül, akkor is visszakapnád a pénzed, nem csak úgy puff eltűnne az állampapírban.
OFF
(bocs, hogy itt, de téma lett)
Az infláció+1,25% hogy értendő euró kötvény esetén? A magyar (pl. 3,75%) inflációval számolandó és így mondjuk 5% kamat kapható euróban? Vagy mondjuk euró övezeti infláció (pl. 2,25%-os) szintjével számolva lesz 3,5% euró kamat? (Számoknak nem néztem utána, jövőbe sem látok, csak a számolási módra lennék kíváncsi)
Nepi, eurózóna inflációs rátája plusz 1,25%
@karoly @andrea Persze, biztosan át lehetne váltani forintra, a kérdés, hogy mennyit érne egy megszűnő, összeomló deviza.
Többfelé olvasni, hogy annyira megugrott már egyes eurózóna tagországok államadóssága, hogy nem tudják majd visszafizetni, csak a saját devizájukban hosszabb távon, ha leértékelik azt.
Én nem mondom, hogy ez lesz. Csak azt, hogy ez felmerül, mint valós lehetőség.
USD / AUD esetén, de még a forintnál sem áll fenn ilyesmi veszély.
@Kiszamolo
a GreenGo kezdte azt, hogy értelmes áron elviheted egy napra. a korrekt minimum az lenne, hogy updateként őket is beírod a cikkbe, de szerintem még korrektebb lenne a címet is átírni.
a MOL ugyanazt csinálja, mint az alapszolgáltatásnál is: ha látja h a kis konkurencia kockázatos lépése bejött, ő is bevezeti…
@adamo
Nem tudod lezárni zónahatáron kívül.
"Nándi
2020-06-24 at 07:42
Mintha tőled olvastam volna valahol, hogy ezekkel a szolgáltatásokkal még senkinek sem sikerült pénzt is keresni. Jól rémlik?
Ezt honnan tudjuk?"
Ezt a közzétett beszámolókból tudjuk. A MOL Limitless Mobility Kft. 2019-es árbevétele 871 MFt, működési költsége: 1,919 MrdFt, üzemi vesztesége: 986 MFt, adózott eredménye -1,028 MrdFt.
A GreenGo Car Europe Kft-nek még csak 2018-as beszámolója érhető el (a koronavírus helyzet miatt szeptemberig meghosszabbították a tavalyi beszámoló közzétételi határidejét), akkor 266 MFt árbevétel mellett 327 MFt üzemi veszteséget ért el.
OFF
"Van már 5 éves euró állampapír is infláció + 1.25%-ért" - Igen, van. Szerintem viszont érdemes feltenni a kérdést, hogy vajon 5 év múlva is lesz-e euró. (A választ persze nem tudom, de nem épp megnyugtató, hogy nem lehet biztosan rámondani, hogy igen.)
"Szerintem viszont érdemes feltenni a kérdést, hogy vajon 5 év múlva is lesz-e euró. "
Tegyük fel, hogy nem lesz euró. Akkor sem veszik el a pénz, mert visszaváltják a helyi devizára az összeget, nem?
@edg Nem tudom mire gondolsz, mert én nem látom jelét, hogy megszűnne. Ráadásul az is éveket venne igénybe. Valamint, ha meg is szűnne 5 éven belül, akkor is visszakapnád a pénzed, nem csak úgy puff eltűnne az állampapírban.
OFF
(bocs, hogy itt, de téma lett)
Az infláció+1,25% hogy értendő euró kötvény esetén? A magyar (pl. 3,75%) inflációval számolandó és így mondjuk 5% kamat kapható euróban? Vagy mondjuk euró övezeti infláció (pl. 2,25%-os) szintjével számolva lesz 3,5% euró kamat? (Számoknak nem néztem utána, jövőbe sem látok, csak a számolási módra lennék kíváncsi)
Nepi, eurózóna inflációs rátája plusz 1,25%
Hosszabb távnál hogyan tudsz tankolni?
@edg Miért mennyivel nagyobb eséllyel lesz 5 év múlva euro, mint forint?
@Kiszamolo
a GreenGo kezdte azt, hogy értelmes áron elviheted egy napra. a korrekt minimum az lenne, hogy updateként őket is beírod a cikkbe, de szerintem még korrektebb lenne a címet is átírni.
a MOL ugyanazt csinálja, mint az alapszolgáltatásnál is: ha látja h a kis konkurencia kockázatos lépése bejött, ő is bevezeti…
A GreenGo-nál is van napidíj, havidíjasoknak 9860 Ft/nap (ÁSZF díjszabásban van benne), nem havidíjasoknak olcsóbb havidíjra váltani :-). Én múltkor azzal mentem 2 napos vidéki útra (lehet tölteni is, csak kábellel ellátott töltőt kell keresni), a menetidő duplája volt a benzinesnek (ez jó tanulság volt, hogy nehogy valaha is kis hatótávú elektromos autót vegyek), de legalább benzinre nem kellett költeni 🙂
A GreenGo-nál: "Egy naptári napon belüli egy vagy több bérlésedre legfeljebb 19.500 Ft-ot számlázunk ki neked. Ebbe beletartozik a vezetés, a parkolás és a foglalás hosszabbítás díja is, függetlenül attól, hogy ebben az éjféltől éjfélig tartó időszakban hány GreenGot béreltél ki."
Geri, köszi az infót. Bár a Greengo-nak régi elektromos eUp-jai vannak, azzal nem jutsz messzire...
Igen, ez mind remek volt - a korona előtt.
Azóta én letöröltem a telefonomról.
Csak az elektromos kisautók esetében nincs km díj, minden másnál van.
Yoda, köszi.
Nándi,
a párizsi megosztott autózás volt nagy bukta, de gyanítom, hogy másutt is nehéz ebből profitot csinálni:
autopro.hu/trend/nagy-pofont-kapott-a-kozossegi-elektromos-autozas/200199
Mi van ha vidéken ragadsz? Lezárhatod, begyűjtik és felszámolnak valami díjat vagy nem engedi befejezni a bérlést amíg nem hozod valahogy vissza a Limo zónába?
Nem jön meg a telefonszám ellenőrző SMS, és 5 resend után nem is lehet többször próbálkozni, please contact support 🙁
A sharenow díjai az ÁSzF-ben vannak eldugva (ki tudja miért, pl Olaszországban a napidíj látszik az appon, viszont azok az árak nincsenek az ÁSzF-ben)
assets.ctfassets.net/ro7z507xvlp4/7oWhkM4OrPcsJfuJu6FiRK/33fcb47f1813c5b4e4b4eea1ca8a1b64/share-now-hu-fee-cost-policy-2020-03-03.pdf
OFF
Sziasztok.
Van már 5 éves euró állampapír is infláció + 1.25%-ért, egy rövid hírként lehet, hogy érdemes lenne megjelentetni, mert sok embert érdekelhet.
Üdv.
Mintha tőled olvastam volna valahol, hogy ezekkel a szolgáltatásokkal még senkinek sem sikerült pénzt is keresni. Jól rémlik?
Ezt honnan tudjuk?
Remélem hamarosan valaki rákényszríti ezeket a fantasztikus vállalkozásokat, hogy a percdíj helyett kilométerdíjat számítsanak, vagy a percdíj pörögjön jobban, ha gyorshajt a sofőr, mert most mindenki nyomja ezeknek a vackoknak , ami a csövön kifér, nem nézve semmit.
Szerintem jó ajánlatnak tűnik.
Ha belvárosban laknék, már biztos csak ilyesmiben gondolkodnék.
Itt a III. Kerületben (még) megéri olcsó autót tartani, de ki tudja mi lesz pár év múlva.
A GreenGo-nál is akció van. Ugyancsak 10ezer/nap. De itt nem 24 óra a nap, hanem naptári nap.
@karoly @andrea Persze, biztosan át lehetne váltani forintra, a kérdés, hogy mennyit érne egy megszűnő, összeomló deviza.
Többfelé olvasni, hogy annyira megugrott már egyes eurózóna tagországok államadóssága, hogy nem tudják majd visszafizetni, csak a saját devizájukban hosszabb távon, ha leértékelik azt.
Én nem mondom, hogy ez lesz. Csak azt, hogy ez felmerül, mint valós lehetőség.
USD / AUD esetén, de még a forintnál sem áll fenn ilyesmi veszély.