Novemberben újra napelemes pályázat

2022-09-06
Oszd meg ismerőseiddel a cikket: 

Előre hozzák a rászorulók ingyen napelemes pályázat második szakaszát novemberre. A keretösszeg 200 milliárd forint lesz állítólag, valószínűleg megint 100%-os támogatás mellett (más kérdés, hogy ilyen forintárfolyam és kereslet mellett elég lesz-e a támogatás arra, hogy valóban ne kelljen fizetni a napelemekért). Konrkétumok még nincsenek, ezt is csak a Facebookon osztotta meg az energiaügyi államtitkár.

Akit érint, figyelje a napelem.palyazat.gov.hu oldalt, hátha jönnek majd hamarosan a részletek is.

Hozzászólások:

Komment szekció frissítés alatt!

Kedves Kommentelők!
Éppen egy új kommentmotorra állunk át, azonban a Kiszámoló blog régi kommentjei mind elérhetők, és az elmúlt 1 év Disqus hozzászólásait hamarosan, a következő napokban importáljuk az új rendszerbe. Ha van fontos észrevételed, kérjük, oszd meg velünk! Köszönjük a türelmeteket és megértéseteket.
86 hozzászólás
Legrégebbi
Legújabb Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Az előzőn most kaptak okiratot szüleim (április helyett), az van benne, hogy a kivitelezőnek 2 éve van befejezni 😀

Mennyire kell raszorulonak lenni? Az elso korben mindenki nyert, nem?

Ezt is azért írták ki novemberre, hogy a késésekkel majd jövő márciusra el tudjon indulni.

Eleve azok adták be a pályázatot, akik megfeleltek a kritériumoknak, azok nyertek is.

Egyébként nem ingyenes, van önerő, százezrek.

Három hónapja van a kivitelezőnek.

Teljesen ingyen semmit sem szabdna adni, legalább egy 5-10 önrészt kelljen már beletenni, különben sosem tanulják meg az emberek, hogy értékeljék a dolgokat és hogy nincsen ingyen ebéd. Továbbra is marad a " teszek a világra nagy ívben, majd állam bácsi úgyis kisegít" hozzáállás, tisztelet a kivételnek.
( az elmúlt 7 évben kellett volna támogatási programokat indítani a rezsicsökkentés helyett/mellett, nem most amikor már nincs inverter vagy ha mégis akkor aranyáron csinálják meg a rendszert)

Nagy csapda az a pályázat. A "nyertes" majd rájön, hogy átverték. Ingyen van, de csak bukhatsz utána vele, én mindenkinek azt tanácsoltam ne pályázzon.
Országos kivitelezők vagyunk, regisztráltunk a felületen. Egy darabot se vállalatunk emiatt, pedig sok megkeresés volt.

Én is nemrég kaptam támogatói okiratot az első szakaszból. Valóban 2 éve van a kivitelezőnek. Az én kivitelezőmnél jelenleg 350 ezret kell ráfizetni a 2,5 milliós támogatáson felül, viszont minőségi anyagból dolgoznak (márkás a napelem és az inverter is, nem kínai). Ez akkor igaz, ha az elején sorra kerülök. Ha fél, 1 vagy 2 év múlva érnek ide, akkor senki sem tudja mennyi lesz. Fb csoportban többen írták hogy 20% felárat kér már most a kivitelezőjük.

Több helyről hallottam, hogy nem enged hálózatra kötni több napelemes rendszert a szolgáltató, mert a környéken már sok van és nem bírja el az elavult hálózat.
Azt is, hogy ha sok a hálózatra termelés akkor megemeli/megemelkedik a feszültség és egy színt fölött az inverter lekapcsolja a hálózatra termelést így kárba vész az el nem használt megtermelt áram.
Én is akarok napelemet de mivel nem létszükség nem a mostani piaci helyzetben kezdem el intézni. Kapkodás van.

az ingatlan tulajnak nem lehet tobb az eves fizetese brutto kb 5 millio ft-nal sajnos

Az előző körről szüleim lecsúsztak mert bár 3-4 energetikus is ígérte magát, egy sem jött ki (a komplex csomag megvalósítása előzetes energetikai felmérést igényel).

Nem lett volna akadály, de az első pályázat is úgy volt kiírva, hogy bizonyos elemekre elkönyvelhető tétel maximalizálva volt, pl inverter 400k, miközben az adott rendszerre méretezett inverter ár már akkor is 650k volt. Szóval biztosan kell önerő is.

De ahogy nőnek az árak könnyen lehet, hogy 1-2 éve teljesen önerőből megvalósított beruházás olcsóbb volt mint most a 100%os állami pályázat.

De igen, vannak konkrétumok. Legalábbis a hivatalos oldalon a mai dátummal frissült a pályázati kiírás. November 28-án és december 5-én indul a beadás, megyétől függően (Pest és a keleti megyék később). A részvételi feltételek változatlanok, de az elnyerhető támogatás összege is. Vagyis egy átlagos rendszerre fél-egymillió forintot kell ráfizetni a jelenlegi árakon.
Abból kiindulva, hogy az első ütem támogatói okiratainak mostanáig csak a felét állították ki és azt is az elmúlt egy hónapban, a most pályázni akarók sem fognak gyorsan pénzhez jutni. Addig pedig még tovább fognak emelkedni az eszközárak. A végén annyiba fog kerülni egy rendszer a 100%-os támogatással, mint egy évvel ezelőtt támogatás nélkül...

2020as fizu max 4800 khuf 🙁 lehalabb a 2021 lehetne 😉 minimalberes vallalkozok elonyben

@gabor8 Ezt kifejtened,hogy mi az atveres? Hogy valamit azert ra kell fizetni?

"...márkás a napelem és az inverter is, nem kínai", mondja a fenti hozzászóló, és ez komolyan megmosolyogtatott.

Ugynis már régesrégen Kínában készülnek a csúcskategóriás dolgok, csak az átlag magyar ezt valahogy még mindig nem értette meg. De semmi baj gyerekek, vegyetek "márkás" cuccokat. Ezzel fizetitek meg azt, hogy nem haladtatok az idővel.

Társasházra is lehet igényelni?

Úgy tudom, hogy a pályázathoz 1 éves villanyszámla szükséges, annak megfelelően igényelheti az ember a napelem kapacitást, pénzösszeget. Mi a helyzet viszont azzal, aki még nem lakik egy éve a házban, frissen költözött, esetleg újépítésű? Erről tud valaki valamit?

Ez csak napelemre, vagy lehet csak fűtés korszerűrítésre igényelni?

Egy nagy humbug ez a pályázat. Én a Gordius pályázati céget bíztam meg, hogy vigyék végig a folyamatot, aztán út közben kiderült, hogy 2020-as bért nézik és csak annak akinek a tulajdonába áll a ház... Mivel merészeltem egymagam állami cégnél bruttó 7 millió forintot keresni abban az évben, ezért szépen ki is estem az egészből. Gyermek természetesen nem számít, ahogy az sem, hányan élnek egy háztartásban ténylegesen. Ha maradnak a feltételek, akkor ez a pályázat is megy a levesbe ismét. Meg arról sem beszélnek, hogy a villamos hálózatnak előbb alkalmasnak is kell lennie a napelemhez meg a klímához!

Most jött meg a támogatói okirat az előzőhöz. Elnyert összeg 1,6m Ft, pályázatíró 500.000Ft, drágulás miatti ráfizetés 400.000Ft a jelenlegi állapotok szerint.

"laci
2022-09-06 at 19:02
Mennyire kell raszorulonak lenni? Az elso korben mindenki nyert, nem?"

Pályázat írja: "Pályázók köre: nagykorú természetes személy (magánszemély), a 2020. évben jövedelemmel rendelkezők a személyi jövedelemadó bevallás szerinti összevont jövedelmüknek egy főre jutó összege 0 forint és 4.850.000 forint közé essen."
Magyarul, ha vagytok ketten házaspárként az ingatlanban meg gyerekek, akkor az SZJA-ban bevallott összes jövedelmetek / 2 legyen kisebb, mint 4850 eFt. Ez bruttó bérben azt jelentené, ha más jövedelmetek nincs, hogy fejenként átlagosan max. bruttó 404 eFt legyen a havi fizetésetek.

@nevtelen
Energetikai tanusitvany kell olyankor.

@gabor
"pályázatíró 500.000Ft"
Az mondjuk elég vad, hogy leszerződtél egy olyan pályázatíróval (azt most hagyjuk, hogy semmi szükség pályázatíróra), aki a kapott összeg majdnem harmadát elviszi sikerdíjként.

@expect
Nyilván elég vad ez az 500e-s pályázatírás, még a pályázatot csak-csak össze lehet kínlódni (bár hivatalos árajánlatokat összeszedni azért nem egyszerű, főleg ha a villanyórát is kell mókolni..) de ami utána jön, hiánypótlások, előleglehívások, záró elszámolások, beszámoló, pályázati szervekkel kontakt, az az igazi móka, plusz gondolom ilyen esetben a tied a teljes előfinanszírozás... és akkor ha a pályázatkiíró komolyan gondolta a célcsoportot mindezek hatványozottan igazak!

Az 50%-os otthonfelújítási támogatást viszonylag elég jól lemenedzselték, nem sok panaszt hallottam én legalább is (ellenben a vele egyidőben futó falusi CSOK-al kapcsolatban, ami egy katasztrófa...) szóval ha a kiíró oldalán valaki ezt bármikor is komolyan gondolta, akkor mazsolázhatott a példák között, sikeresen megtalálta a legrosszabbat...

A 2020-as jövedelmem éppen felette van, a 2021-essel benne vagyok, de csak 2020-at nézik. Szívás

@bjozef
Milyen elofinanszirozasrol beszelunk ennel a palyazatnal? Azt meg nem gondolom h a telefon felemelese vagy formanyomtatvanyok bekuldese olyan rettenetesen bonyolult feladat, sot abban meg teljesen biztos vagyok h akitol 500-at kertek ezert, azt rettento csunyan atvagtak, ez egy kiugroan magas osszeg.

@Pita
A német 3 betűs inverterek egy része Magyarországon készül egy bérgyártó által, míg a versenytárs osztrák inveres cég Ukrajnában (is) gyártat. Szóval létezik még nem kínai gyártás. A PV panel, illetve a a szilícium cella egy már egy más történet. Ott tényleg nehéz kínán kívüli forrást találni :
visualcapitalist.com/visualizing-chinas-dominance-in-the-solar-panel-supply-chain/

A megtérüléshez még új elem, hogy jövőre az állampapír kamatok kb. évi 13-15% körül lesznek.

Egy 2-3 Mft forintos beruházásnál még ezeket a magas kamatokat is ki kellene termelnie a rendszernek.
Én értem azokat, akik azt mondják, hogy most ki kell maradni ebből az "őrületből"...

@expect
"Milyen elofinanszirozasrol beszelunk ennel a palyazatnal?"

"3.2 A TÁMOGATÁS JELLEGE A támogatás vissza nem térítendő támogatásnak minősül, ezért a Támogatói Okirat szerinti projektmegvalósítás esetén nem kell visszafizetni. A támogatás az elszámolás elfogadását követően, a Pályázó, vagy az általa kiválasztott Kivitelező részére kerül folyósításra a Pályázó által kiválasztott finanszírozási mód függvényében. A pályázat megvalósítása során szállítói és / vagy támogatási előleg igényelhető."

...azt megnézem melyik kivitelező fog ebbe egy fillért is fektetni ezek után...
Az előleg részt meg gondolom hagyjuk is... plusz ezt is bokszolja le egyéniben aki maga pályázik, szép halál....

Off-topic. Kiszámoló, ha úgy érzed, hogy kifogytál a témákból, akkor esetleg meghívhatnál vendégségbe beszélgetni más, ismert és kevésbé ismert közgazdászokat és befektetési szakértőket, hogy kiderüljön, hogy mennyire látjátok egyformán vagy különbözően a gazdaságot, nemzetközileg és itt országon belül, makro- és mikroszinten.

@bjozef
Nem egeszen ertem, szted a palyazatiro elofinanszirozna a palyazatokat? Amugy amit bemasoltal abbol pont nem ez kovetkezik, h a palyazonak egy fillert is tennie kell bele, sot valoszinuleg egy forint se folyik at kozvetlenul rajta.

Szerintem aki ilyen keveset keres, hogy beférjen a támogatási limitbe, annak nincs családi háza. Tehát kb tényleg megy a levesbe ez a pályázat, de a kormány elmondhatja, hogy megpróbálta.

Amúgy aki arra kíváncsi mennyi napelem lehet a környéken mérje meg a feszültséget a konnektorban tiszta napos időben. Nálunk 245-250V környékén szokott lenni a lakásban, tehát nem az óránál (kb 40m). Bár szeretnék napelemet, lehet pont ezen okból el sem kezdek foglalkozni vele. Annak semmi értelme, hogy több milliót beruházok, majd nem kapok érte semmit, mert nem táplál be a hálózatba. Ha jól tudom a max tűrés 262V az eszközöknél, de az már nagyon határ, inverterek ha jól tudom max 270V-ig mehetnek fel, de ezek már nagyon nagy értékek szerintem.

@kommentelek épp egy magyar cég (Astrasun) tervezett gyárat felhúzni romániában, egyből 3-at is. Nem tudom hogyan áll.

@expect

"Nem egeszen ertem, szted a palyazatiro elofinanszirozna a palyazatokat? Amugy amit bemasoltal abbol pont nem ez kovetkezik"

Igen, én is kaptam anno ilyen ajánlatot pályázatos cégtől, mindent ők rendeznek/állnak nekem egy fillért sem kellett volna beletennem (kivéve áremelkedések esetén...) cserébe ilyen 500e+Ftos volt a pályázat költsége, mint amit a kolléga is írt...
Utólagos elszámolás van, tehát valakinek előre bele kell tenni a pénzt, maradjunk abban én nem vagyok annyira optimista mint te...

@csabacs

Nem. Ha beépítesz a házadba 5 milliónyi gépészetet, akkor az 5 millióval többet fog érni. Már meg is van térülve, hiszen értéknövelő beruházás. Ráadásul nem a te pénzedből (hanem az enyémből :)), így eleve pláne megéri. És még mindezeken kívül van egy olyan mellékhatása is ennek a beruházásnak, hogy csökkenti a havi rezsidet.

@bjozef
Aha, nyilvan elofinansziroz tobb szaz palyazatot egy toke es forgoeszkoznelkuli palyazatiro ceg 🙂 Igy elkepzelem ahogy beletol 300 milliot a palyazatiro eloskodo, pardon ceg, a projektekbe :DDD Igen, utofinanszirozas van, a kivitelezo szepen kiallitja a szamlat, bekuldik es kifizetik neki, nem olyan bonyolult ez. Bar 500ezerert en is hajlando vagyok elmagyarazni, hogy megis bonyolult es fizess nekem felmilliot, hogy ugyananigy lemenjen a tranzakcio a kivitelezo meg a finanszirozo szerv kozott 🙂

@expect
... mondom, irigylem az optimizmusodat, megspékelve némi álomkorral....
Amúgy a napelemes cégnek akkor nem kell előfinanszirozni??? Azok aztán roppant tőkeerősek, főleg az 1-2 éve alakultak akinek amúgy szerződéskötés után egyből kell az előleg..... Bezzeg a NERbarát pályázatírók azokon aztán lóg a gatya, nem is az ment az elmúlt 12 évben, hogyan lehet ilyenekkel meglékelni minden EUs pénzt ami csak jött...
Legyen neked...

@bjozef
Szóval még mindig azt mondod, hogy megéri 500k-t fizetni egy másfél órás munkáért, hogy ne neked kelljen lekérni az előleget a finanszírozótól, hanem a pályázatíró tegye meg helyetted? Oké, nem az én dolgom, hogy ki mire költi a pénzét, csak utána ne sírjon 🙂

Én azt nem értem, miért kell így bonyolítani egy állítólag 100%-os támogatású beruházást. A NAV tudja mindenki előző évi jövedelmét. Miért nem lehet egyszerűen feliratkozni, mint az oltásra, aztán telefonálnak, amikor jönnek szerelni?

@expect
🙂
...na jó, de tényleg csak kíváncsiságból mikor/hol írtam vagy sugalmaztam egy picit is, hogy ez megéri a pályázónak???? Azt is (szerintem) egyértelműen megfogalmaztam, hogy a számos támogatási/pályázati a formából sikerül megtalálni a legrosszabbat. Amúgy ezeknek a "pályázatíró" cégeknek a létezése is sértő számomra, már vagy 10+ éve...
Az viszont egyértelmű dőreség részedről, hogy szerinted a pont a megcélzott csoport majd "másfél óra" alatt kirázza a pályázatot a beadástól az elszámolásig... hol élsz te? 🙂

Zsolti lehet nem jókor vesz fel hitelt…. Kicsit várnék a helyében..

@bjozef
Nem azt mondtam, hogy a pályázónak másfél óra, hanem a pályázatírónak. A pályázónak legyen mondjuk 1 nap, de akkor rohadt béna volt. Na bumm, nem hiszem hogy ez megugorhatatlan erőfeszítés. Amúgy abból hogy folyamatosan azt magyaráztad, ez micsoda bonyolult mutatvány és hogy a pályázatíró még elő is finanszírozza szerinted a pályázatot(azt a pályázatot, amit amúgy nem kell előfinanszíroznia a pályázónak), abból nekem az jött le, hogy te itt megpróbálod bevédeni ezeket. Ha nem így van, akkor félreértettük egymást.

@expect
"abból nekem az jött le, hogy te itt megpróbálod bevédeni ezeket. Ha nem így van, akkor félreértettük egymást."

Ebből neked nem egyértelmű???:
"Amúgy ezeknek a “pályázatíró” cégeknek a létezése is sértő számomra, már vagy 10+ éve…"

Fura egy figura vagy....

@expect
Azért, hogy valamennyire aktuálisak legyünk, ennyire akarja mindenki finanszírozni a projekteket, meg ennyire "nem kell beletenni egy fillért sem a pályázónak":

24.hu/fn/gazdasag/2022/09/13/napelem-palyazat-rrf-tamogatas-unios-futeskorszerusites-rezsi-rezsicsokkentes-energiaszamla-napelemmodul/

Ez volt az első bolgolt tartalom 🙂 https://kiszamolo.hu/2011/02/ Most mi a helyzet 🙂

@expect
Azért, hogy valamennyire aktuálisak legyünk, ennyire akarja mindenki finanszírozni a projekteket, meg ennyire "nem kell beletenni egy fillért sem a pályázónak":

24.hu/fn/gazdasag/2022/09/13/napelem-palyazat-rrf-tamogatas-unios-futeskorszerusites-rezsi-rezsicsokkentes-energiaszamla-napelemmodul/

@expect

"Nem egeszen ertem, szted a palyazatiro elofinanszirozna a palyazatokat? Amugy amit bemasoltal abbol pont nem ez kovetkezik"

Igen, én is kaptam anno ilyen ajánlatot pályázatos cégtől, mindent ők rendeznek/állnak nekem egy fillért sem kellett volna beletennem (kivéve áremelkedések esetén...) cserébe ilyen 500e+Ftos volt a pályázat költsége, mint amit a kolléga is írt...
Utólagos elszámolás van, tehát valakinek előre bele kell tenni a pénzt, maradjunk abban én nem vagyok annyira optimista mint te...

Én azt nem értem, miért kell így bonyolítani egy állítólag 100%-os támogatású beruházást. A NAV tudja mindenki előző évi jövedelmét. Miért nem lehet egyszerűen feliratkozni, mint az oltásra, aztán telefonálnak, amikor jönnek szerelni?

Zsolti lehet nem jókor vesz fel hitelt…. Kicsit várnék a helyében..

@bjozef
Szóval még mindig azt mondod, hogy megéri 500k-t fizetni egy másfél órás munkáért, hogy ne neked kelljen lekérni az előleget a finanszírozótól, hanem a pályázatíró tegye meg helyetted? Oké, nem az én dolgom, hogy ki mire költi a pénzét, csak utána ne sírjon 🙂

@expect
🙂
...na jó, de tényleg csak kíváncsiságból mikor/hol írtam vagy sugalmaztam egy picit is, hogy ez megéri a pályázónak???? Azt is (szerintem) egyértelműen megfogalmaztam, hogy a számos támogatási/pályázati a formából sikerül megtalálni a legrosszabbat. Amúgy ezeknek a "pályázatíró" cégeknek a létezése is sértő számomra, már vagy 10+ éve...
Az viszont egyértelmű dőreség részedről, hogy szerinted a pont a megcélzott csoport majd "másfél óra" alatt kirázza a pályázatot a beadástól az elszámolásig... hol élsz te? 🙂

@expect
"abból nekem az jött le, hogy te itt megpróbálod bevédeni ezeket. Ha nem így van, akkor félreértettük egymást."

Ebből neked nem egyértelmű???:
"Amúgy ezeknek a "pályázatíró" cégeknek a létezése is sértő számomra, már vagy 10+ éve…"

Fura egy figura vagy....

Cikkgyűjtemény
Új vagy az oldalon? A gombra kattintva találod az eddigi fontosabb cikkek gyűjteményét téma szerint.
Megnézem!
Keresés
Kövess minket
facebook
youtube
Hirdetés
Támogatás
Ha szeretnéd, van lehetőséged anyagilag is támogatni a munkánkat.

Átutalással a Raiffeisen Bank 12020407-01558219-00100002 számlaszámra a Kiszámoló Egyesület részére. A közlemény "Támogatás" (fontos!)
Bankkártyás támogatási lehetőség hamarosan. Köszönjük, ha érdemesnek tartasz bennünket a támogatásra.
Archívum

Archívum

crossmenu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram