A MÁV online jegyvásárlása nagyon bejött néhány éve, azóta sem értem, miért pénztárakban és automatákban veszik az emberek a jegyeket. A MÁV kedvezményt is adott az online vásárlásra, de az önmagában minden pénzt megér, hogy bárhol, akár a vonaton indulás előtt is megveheted a jegyet magadnak, mindenféle sorban állás nélkül.
A Volánbusz is erre a pályára lépett. Jegyet már március vége óta vehetsz online (már vettem is, tényleg működik), de elsejétől még kedvezményt is kapsz rá, 5%-ot. Minden alkalmazásban működik a kedvezmény, ahol lehet Volánbusz jegyet vagy bérletet venni, például ebben is.
Mivel kényelmes és még olcsóbb is, érdemes kipróbálni.
Én pl. azért veszem pénztárban a buszjegyet, mert a munkahelyem a költségtérítéshez sajnos nem fogadja el az online vett jegyeket csak a papíralapút.
@akár a vonaton indulás előtt is megveheted a jegyet magadnak
Nem kötözködésből írom, de a vonatoknál indulás előtt 15 perccel meg kell venni a jegyet e-jegy esetén, mert utána lezár a rendszer.
Egyébként üdvözlöm a Volános döntést, szerintem nagyon kényelmes otthonról venni a jegyeket. Helyi járatos buszokra is kéne ilyen az egész országban. Sofőrnek se ezzel kéne szórakoznia, meg nem kéne a diákigazolványt ellenőrizgetnie. Időben is gyorsul picit a tömegköz.
e-jegy, nem tudom most, régebben 3 perc volt az a 15 perc.
@e-jegy
Én vettem már last minute is jegyet már régebben a MÁV App-ból, és engedte, szóval ez elég régi info lehet.
Most is néztem egy Cegléd-Budapest viszonylatot, 21:48-as vonatnál is csak mikor elérte a mutató a 48-at, akkor zárt le a fizetési lehetőség.
Nem véletlen, július 15-től a Volánbusz tulajdonosa a MÁV.
A MÁV-os applikáció a legkevésbé user-friendly, a szeretett ügyfélkapu rendszereivel vetekszik.
Először megkérdezi, hogy menetjegy, pótjegy vagy helyjegyet is akarok-e.
Ez azért furcsa, mert ezek nem opcionálisak, így semmi értelme, hogy azzá teszik.
Mintha a Sparban megkérdezné, hogy alkohol esetén jövedéki adót és ÁFA-t akarok-e fizetni.
Lehet csak odaútra venni, vagy MENETTÉRTI jegyet, amit a saját anyanyelvemen se tudok értelmezni (lehet a szocreál időszak maradványa, RETÚR jegyet jelent).
Majd hány százalék kedvezményt szeretnék kapni? Micsoda kérdés... Újabb feladvány.
A jegyen (logikusan) az se szerepel hányadik vágányról indul, viszont az sem, hogy melyik irányba szól (pl Eger felé), így lehet sakkozni indulásnál.
Hát nem kényeztetnek el. Igaz, csak 5 éve indult a PILOT üzemmód, nyilván 1800 nap nem elég, hogy javítsák a hibákat.
"de a vonatoknál indulás előtt 15 perccel meg kell venni a jegyet e-jegy esetén, mert utána lezár a rendszer." Totál fals infó. Én csomószor az utolsó pillanatban veszem meg, mindig engedi. Csak az adott állomásról indulás után zár le.
usespanner: ne haragudj, de szerintem te vagy béna. Egyszer kell beállítani a dolgaidat (van-e kedvezmény, milyen, Bp bérlet stb) utána csak kiválasztott a mentett utasadatokat, és kész.
Azt jól látom, h kemény HAT városban működik?
5%, több mint a semmi, de tényleg csak akkor éri meg, ha jól működik.
Azért annyira nem vészes a MÁV alkalmazás, hamar meg lehet szokni, sőt offline módban is meg tudod mutatni a vásárolt jegyet.
A programnak azt is tudnia kell kezelni ha meglévő jegy mellé akarsz mondjuk egy első osztályú extra jegyet venni, ezért lehet rögtön jegytipust is választani.
Viszont ha mondjuk másodosztályú utazást adsz meg egy intercityre akkor automatikusan a helyjegyet is hozzáteszi.
A kedvezményeket csak egyszer kell kibogozni vonatkozik-e rád valamelyik, elmentheted az utast adataihoz, sőt kedvencekhez is adhatod.
A menettérti az valóban a retur
Még ha elsőre nem is átlátható esetleg ezerszer5 kényelmesebb használni mint sorban állni a pénztárnál.
Mondjuk én annó azt nem értettem miért áll mindig hosszú sor a Keleti főbejáratnál a kioszknál miközben az oldalcsarnokban is van kettő belőle.
@usespanner
"Először megkérdezi, hogy menetjegy, pótjegy vagy helyjegyet is akarok-e.
Ez azért furcsa, mert ezek nem opcionálisak, így semmi értelme, hogy azzá teszik.
Mintha a Sparban megkérdezné, hogy alkohol esetén jövedéki adót és ÁFA-t akarok-e fizetni."
Lehet vettél jegyet az adott vonalra, az távolságtól függően 4-24 óráig érvényes (tehát NEM az adott vonatra szól)
aztán később döntesz úgy, hogy mégis IC-vel mész, vagy csak attól függően, hogy mikor ér véget a programod, a 16 vagy 17 órással mész.
Na ekkor kell csak pót/helyjegyet venned.
e-jegy, rendszeresen veszek utolsó pillanatban e-jegyet MÁV-ra a weboldalon, mert a beosztásom miatt nem mindig látom előre, hogy elérem-e a vonatot. Az utolsó pillanatig engedi.
@e-jegy
Én már vettem úgy jegyet közvetlen a vonatindulás előtt, a fizetést már a mozgó vonaton hajtottam végre. Kellemetlen is volt, mert ott állt már mellettem a kalauz, mondtam, hogy egy pillanat. 😀
@usespanner
A MÁV-os applikációról beszélsz vagy az Elviráráról? Az Elvira tényleg katasztrófa, de a MÁV-os app, szerintem, kifejezetten user friendly. Biztos az aktuális app van a telefonodon?
A Volánbusznál augusztustól annyi változás lesz, hogy nem elég előre megvenni a jegyet, de felszálláskor a buszra kihelyezett QR kóddal érvényesíteni is kell. Amihez viszont aktív hálózati kapcsolat szükséges.
Aki sokat utazik vidéken, tudja, hogy az LTE lefedettség erősen foghíjas. EDGE-en pedig hosszú percekig eltarthat, mire lejön az animáció. Addig állni fog a busz ... ? És ha több utas is ilyen jeggyel utazna, akkor többször pár percig ?
Kíváncsi vagyok, mennyire fog ez működni vidéken
A buszvezetők egyébként nem nagyon örülnek a mobiljegy rendszernek. Az egyik el is mondta, hogy a buszon eladott jegyek után a vezető jutalékot kap, a mobiljegy terjedésével viszont csökken a havi fizetésük.
@mgpx
Ez elég furcsa rendszer, mert gondolom nem a vezető teljesítményétől függ, hogy hányan vesznek a buszon jegyet, és hányan más módon, vagy hányan utaznak bérlettel. Szóval ehhez kötni a jutalékot szerintem alapból értelmetlen. De egyébként is, hagy ne az utasok feje fájjon emiatt, oldja meg a Volán.
Tértivevényről nem maradhat ki a Belga száma, őket is feszíti a kérdés:
youtube.com/watch?v=cm8vzS9khNs
Júl. közepén NMF alkalmazásban vett jegyet csak online lehetett bemutatni. Valami gond volt vagy a mobilnettel, vagy az NMF szerverével, be se tudtam lépni a fiókba a telefonon. Fizetem még egyszer (buszvezetőnek) és miattam indultunk késve. Jó lenne, ha letöltené a jegyet a telefonra, vagy legalább választani lehetne ezt.
Találkozott már valaki azzal a problémával, hogy a MÁV applikációban a vásárlás leges legvégén a Fizetés gombra kattint, és a világon semmi sem történik? (gomb elszurkul aztán újra kék). Androiddal, Samsung S7-el próbálkozom.
Nekem még nem sikerült ezzel az App-al jegyet venni. Szerintem ez a létező legkevésbé felhasználóbarát program ami létezik.
Kedvencem, hogy a kerékpár egy "utas" és nevet kell neki adni, különben nem enged tovább 🙂
Közben rájöttem: nem lehet egy vásárlással egy utas és egy kerékpár jegyet is venni egyszerre. Apró bug de lehet élni vele. Külön-kulon sikerült! 🙂
Van valami különbség a MÁV app és a böngészős verzió között? Mert utóbbival én sem kerékpár, sem kisállat jegyet nem tudok venni.
"Az egyik el is mondta, hogy a buszon eladott jegyek után a vezető jutalékot kap" - ""jutalékot""...
:-)))
Amúgy nagykirály! Csak ne kellene minden jegyhez külön app. Remélhetőleg most, hogy a két cég egybeolvadt, azak is közösek lesznek, mint az éves veszteségük! Hehe...
A parkolásoknál mikor lesz a "kényelmi díj" szintén valami MÍNUSZ %????????
Amúgy köszi a cikket, köszi az infókat, köszi a tanulságos kommenteket, üdv mindenkinek!
(Amúgy az lehet, hogy Operából nem tudok kommentelni?)
Bocsanat, hogy ekezet nelkul. Vannak problemak a MAV online felulettel es az alkalmazassal. Az online feluleten 8 jegyet kellett vennem kerekpar jeggyel egy IC-ra. Nevre kellett venni, szuletesi datumok megadasval. IC helyjegyet nem lehetett venni. Mint kiderult avonaton nem csak nekem nem sikerult. A kerekparjegy meg onmagaban nem er semmit, fel kell hivni a MAV-ot vagy elmenni egy penztarba, hogy foglalj helyet a bringaknak, mert ez online (alkalmazasbol sem) megy. Tovabba az IC-re a kerekparszallito kocsiba nem kell IC potjegy a minoseg miatt (nincs legkondi pl), de errol az online feluleten nincs info. Szoval mukodik, de csak ha sima egyszeru eset vagy. He nem vagy egyszeru, vagy biztosra akarsz menni (pl. nagyobb csoportnak veszel) jobb ha penztarban intezed. Egyebken magamnak en is vettem rajta sokszor es mukodott.
Egy hónapja vettem MÁV-Start e-jegyet úgy, hogy az indulás előtti utolsó percben nyomtam meg a fizetés gombot. Nem tudok erről a 15 perces korlátról.
Sajnos a rendszer nem kezeli a késést, így pénztárban tudtam csak megvenni a tervezett indulás után 1-2 perccel, úgy hogy még 10 perc volt a valós indulásig.
Nekem a fájdalmam, hogy nagyon nem egyértelmű, hogy melyik busz miért fogad, vagy nem fogad el bizonyos kedvezményt.
Pl Gödöllő felé a BKK bérlet. Soha nem fogom megtudni, hogy mi alapján kapok ~10% kedvezményt néha a pénztárban (KMKK és sima Volán is jár arra). Van különbség? Ha másik buszra veszek jegyet, azt nem fogadják el, ha lekésem, mint a MÁV-nál?
Ha valaki tudja a megoldást, szóljon, mert tényleg nem értem.
@dzsungel
Ilyen "bonyolult" dolgokat még nem próbáltam. Köszi. 🙂
@bicskanyitogato ”Amúgy az lehet, hogy Operából nem tudok kommentelni?”
aki akkora burzsuj hogy az operaba jar az ne nyomkodja a telefont hanem uljon egyenesen es nezze az eloadast!!! Szunetben lehet telefonozni ket felvonas kozott
Áh, igen, itt van a kutya elásva, én nem applikációt használtam, csak Elvira-t, ami nem menti az adatokat.
@v egy smilet azért odatehettél volna, hosszasan gondolkoztam, hogy ezt véletlenül nem komolyan gondoltad-e...
@usespanner a MENETTÉRTI jegy régen is menettérti volt, akkor is, amikor Kádár népe (én is) retúrnak hívta. A retúr elnevezés gondolom még régebbről származik.
Simple-t használok. Áprilisban kezdtem el használni, amikor nem tudtam máshogy volán jegyet venni, ez meg pont ott volt a telefonomon (Otp-s maradványként) A legnagyobb szívfájdalmam vele kapcsolatban, hogy külön kell megvenni a normál és a kiegészítő jegyet. És persze felszálláskor nyühög, hogy nem jó a normál jegy! Na meg a felszállás! Kétszer kell felszállni, hogy egyszer fent legyek! 🙁 Na jó, úgy szoktam megoldani, hogy az ajtón beolvasom a kiegészítőt, a soffőrnél pedig a menetjegyet. Van olyan, ami ezt jól kezeli?
Áprilisban nem utaztam, május óra a Simple-t használom. Nekem nagyon bevált, heti szinten utazom vele. Alig használják szerintem, fiatalok is számolgatják az aprót, sofőr nem tud visszaadni. Kellene jobban hirdetni, oktató videókkal utasok és sofőrök részére is.
A buszvezetők egyébként nem nagyon örülnek a mobiljegy rendszernek. Az egyik el is mondta, hogy a buszon eladott jegyek után a vezető jutalékot kap, a mobiljegy terjedésével viszont csökken a havi fizetésük.