Tovább csökkent a magyar alapkamat

2016-05-24
Oszd meg ismerőseiddel a cikket: 

Tovább vágta az alapkamatot a jegybank, az új alapkamat így 0,9% lett az eddgi 1,05%-ról. A hír nagyon nem rengette meg (egyelőre) a forintot, az euró továbbra is 315 forint felett tartozkódik egy kicsivel, a dollár tovább drágult, de ez a várható amerikai kamatemelés miatt van és nem a mostani magyar kamatvágás miatt.

Hozzászólások:

Komment szekció frissítés alatt!

Kedves Kommentelők!
Éppen egy új kommentmotorra állunk át, azonban a Kiszámoló blog régi kommentjei mind elérhetők, és az elmúlt 1 év Disqus hozzászólásait hamarosan, a következő napokban importáljuk az új rendszerbe. Ha van fontos észrevételed, kérjük, oszd meg velünk! Köszönjük a türelmeteket és megértéseteket.
63 hozzászólás
Legrégebbi
Legújabb Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ennek kapcsán lehetne arról is szót ejteni, hogy csökkenő kamatkörnyezetben hova tegye a pénzét az ember, hogy megőrizze az értékét (nem kockázatos befektetés), és esetleg hozzon is valamit.

Ez a a várható amerikai kamatemelés milyen hatással lehet a magyar alapkamatra? Emelkedésnek indulhat?

@reader
Cetelem takarékszámla, de ezt is vágják az alapkamattal együtt.

Csökkenő kamatoknál az a jó, ha hiteled van 🙂
(csak fizesd vissza mire a kamatok az egekbe érnek)

Van egy olyan érzésem, hogy előbb lesz itt is nulla vagy negatív kamat svájci példára, minthogy újra akár 6-8% legyen.

Természetesen feltéve, hogy nem lesz újabb 2008-hoz hasonló lufi vagy (harmadik világ)háború.

Ez látszani fog a lakáshitelek árazásában is?

@manika

szvsz

nem vegyél mérget arra, a "várható amerikai kamatemelés"-re...

szerintem az EKB hamarabb fog kamatot emelni mint a FED...

@penge

a jegybanki kollektíva BIS által koordinált "kisded" játéka katasztrófával fog végződni...

@reader

a jegybankár kollektívának köszönhetően sajnos minden befektetés kockázatos...

Érik az újabb kamatcsökkentés a Kincstárjegyeknél szvsz...
Főleg, hogy már messze az éves terv felett adtak el a lakosságnak.

@mohamed-larbi-slimane azt is vágják folyamatosan, a bnp még ad 2.2-2.3%-ot egy-két évre lekötve...

negativ kamat a lakossagi szamlakra eleg vicces lenne. svajcban is csak a bankokra vonatkozik (amit a jegybankban pihentetnek, arra). legalabbis ugy tudom, javitson ki valaki ha tevednek.

@pk : Ha a számla éves díja 1000 forint, van egy millió forint rajta, 0.05%-os kamat mellett az hoz 500 forintot, így lesz -500 forintos reálhozam és -0.05%-os reálkamat...

én korábban túlzásnak tartottam állami támogatás nélküli, kamatadómentesen 3%-os fundamentát nyitni 9000-es nyitási díjjal és havi 150 Ft számlavezetéssel, de most azt hiszem nyitok egyet még gyorsan, amíg lehet...

@reader Hitelek előtörlesztése, szakmai fejlődés, nyelvtudás fejlesztése, saját cég fejlesztése, lakossági állampapír, részvény.

Mivel az intézményi befektetők már 1%-ot sem kapnak az 1 éves állampapírra, ezért annyira nem rossz az a 2,25%-os lakossági kincstárjegy.

Tisztelt Kiszamolo!

Egy korábbi cikkedre hivatkozva, igazad van, a osztalékfkuszú befektetés semmivel sem jobb, mint bármely más, nem talált fel semmilyen csodamódszert aki ilyet állít. Ha Ben Graham, az Intelligens befektető szerzője elolvasná azt a könyvet, biztos h alaposan megcáfolná, mert az, h egy cég osztalékot fizetett a múltban, még nem jelenti h a jövőben és a végtelenségig így fog tenni.

@szocske Ha van Fundamentám állami támogatással, attól lehet nyitni másikat állami támogatás nélkül?

@reader osztalékfizető részvények.

sz.krisz,

én is részvényben tolom, de abban a rally már szerintem megvolt egy időre, Telekom 390->475, jelenleg 455, Mol 14K -> 16995, jelenleg 16455, Otp 4xxx -> 7395, jelenleg 7040, Richter 38xx -> 5940, jelenleg 5614.
Szerintem a rallyk lezajlottak, alig mozdultak már a felminősítésre. S nekem is már ez a bajom, most nem tudom mibe fektessek, csúcs közelében lévő részvénybe nem fogok visszaszállni, mert egy gebasz s akár 5-10 évre beragad az ember vagy ha normálisan kereskedik akkor stop-l s kidobja egy bizonyos bukó után.
Így várom a lokális világége híreket, akkor lehet vásárolgatni, shortolni így osztalékfizetés előtt nem fogom egyiket sem.

@sz-krisz

az utolsó kivételével (részvény) jó lista

az utolsót azért nem tekintem jó opciónak, mert a ZIRP, NIRP, QE "szentháromságnak" pontosan az a lényege, hogy __irracionális__ kockázatvállalásra __kényszerítse__ a pénztulajdonosokat...

a részvénypiacok eszméletlenül nagyot zuhanhatnak már ezen a ponton...

itt minden már kb. "high risk speculation"...

a részletek kapcsán ajánlom az alábbi két ábrát...

gold-eagle.com/sites/default/files/images/lundeen013116-7.gif

gold-eagle.com/images/lundeen101308k.jpg

@manolin

Ben Graham 1929 után 70%-ot bukott a tőzsdén, persze a 85%-os Dow buktához képest ez nem volt annyira rossz:)

@tundra

azok mostanság meglehetősen gyengén muzsikálnak

gold-eagle.com/sites/default/files/lundeen012515-1.gif

@andrew-andrew igen, akármennyi szerződésed lehet, de támogatást csak egyre kaphatsz.
Azért kicsit én is parázok attól, hogy ezt a szabályt mennyire fogják jól lekövetni az informatikai rendszerek, és biztosan arra a szerződésre kapom-e majd a támogatást végig, amire eddig is...

Tudomásom szerint van egy nyilatkozat, amiben le lehet mondani a támogatásról egy konkrét szerződésnél, ez arra van kitalálva, ha vki felvenné a pénzt lakáscél nélkül, de elméletben semmi akadálya, hogy én ezt kitöltsem rögtön szerződéskötéskor.

De ha túl leszek rajta majd megírom a tapasztalatokat....

@zsolt

a lokális világvége hírek mentén rohadt nagyokat is lehet bukni...

gold-eagle.com/sites/default/files/lundeen101313-1.jpg

van úgy, hogy nagyon sokáig tart a zuhé...

pl. a HUI kapcsán is csak -85% után volt fordulat...

pricedingold.com/charts/HUI-1997.png

a "felpumpált" részvényekkel is megeshet ez...

A végső unortodox cél szerintem régóta az államadósság "elinflálása", csak némi "apró problémák" miatt nem tudták azonnal elkezdeni.
A valós infláció, különösen a megtakarítással rendelkező lakosság körében magasabb a KSH adatnál (mert más a valós kosár). Ez a kör pedig szépen be lett csatornázva az állampapírpiacra (vagy direktben, vagy a banki kamatokon keresztül).
Intézményi befektetők és a külföld számára pedig az elérhető kamatokkal ez már régóta így van.

@szocske
Kíváncsian várom.
Ugye ha nincs támogatás, akkor nem is kötik lakáscélhoz a felhasználást?
És mivel nincs támogatás érdemes egyből egy nagyobb összeget belerakni?

A fundamentánál még valóban 3%-ot adnak? Szerintem már levették egyetlen százalékra, de örülnék, ha tévednék.

@cantus 4 évre már nem lehet 3%-ost kötni, 6-10 évre igen.
Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy 9000 Ft a minimális szerződéskötési díj, nem 6000, mint tavaly ilyenkor volt, hogy mikor mondod fel a szerződést az már a te dolgod. Állami támogatásra akkor vagy jogosult, ha minimum 48 hónapig él a szerződésd.
Mivel itt most csak a kamatról van szó, akár mikor felmondhatjuk, hiszen eleve nem akartunk állami támogatást és nem lakáscélra akarjuk kötni, csak a 3% kamatadómentes hozamért nyitjuk.
Túl hamar nyilván nem érdemes felmondani, ahhoz túl sok a 9000 Ft nyitási díj.
További hátrány a 3 hónapos kifizetési idő.
Szerintem olyan pénznek jó hely, amire sokára lesz szükség.

Egyébként a pletykák szerint hamarosan már csak a 10 éves marad, a 6-8 éves is meg fog szűnni. De ha te most kötsz egy 6 évest, akkor addig garantált a 3%, legalábbis eddig soha nem volt visszamenőleges változtatás.

@andrew-andrew igen, nem kell lakáscél, és én sem havi 20ezreket akarok betenni, abból túl sokat elvinne a havi 150 Ft és a 9000-es nyitási díj.
Ráadásul a 3% betéti kamathoz még jön az 1-4% hitelkártyás visszatérítés is.
Melyik másik bankbetét jellegű megtakarítást lehet még hitelkártyával feltölteni?
Najó, talán némelyik kártyával még az államkincstári számlákat, de ott már legtöbbre nem jár visszatérítés...

Tényleg nem értem mit vergődtök itt az 1-2% hozamú eszközökön.

maximax.hu/mindenalap/2011-05-27

Az első húsz alap közül a legrosszabbnak is az öt éves hozama majdnem 13%. Persze "kockázatosak", meg néha esnek is.... 😀
(Mielőtt újra belebonyolódnánk, ez már a NETTÓ )

Viszont kicsit "megtévesztő" mert a számok nem a kamatos kamatot, hanem csak a évre elosztott kamatot (nem tudom mi a pontos neve) mutatják.
(Példa: Ha 1 ből 2 lesz 5 év alatt, akkor a Maximax éves 20% kamatot ír ki, ami ugye "valójában" ha kamatos kamattal számolunk, csak 14 % körül lenne)

Hurrrá! 😀

Tudom, hogy nem "kamat" persze, de: "hozamos hozam" az még hülyébben hangzana :-DDD

Kedves Dávid,

Majd akkor reklámozd magad az én oldalamon, ha én is reklámozom magam a te oldaladon és a facebookodon.

Miért kellene nekem odaadnom az oldalaimat azért, hogy te reklámozhass rajta saját magad?

Hát, én ennek nagyon örülök, mert éves kamatperiódusú a lakáshitelem, és így most 0,75 százalékkal lejjebb van az alapkamat az előző fordulóhoz képest. Kíváncsi leszek az új törlesztőrészletre.

Elég meglepő, hogy miközben már nullával kezdődik az alapkamat mértéke, mégsincs érdemi növekedés. Sőt, ha kivennénk a rendszerből az EU transzferek és a vendégmunkások hazautalásai hatását, akkor az amúgy brutális külker többlet mellett is csak stagnálás lenne, ha nem egyenesen zsugorodás.

Bár, ahogy nézegetem a neten, a komoly nagy eurozónás EU gazdaságokban is ez van, pangás a nulla közeli alapkamatok mellett, mindez a Világ leggazdagabb, közel fél milliárd lakosú többé-kevésbé egységes piacán.

@szocske

Melyik bank hitelkártyája ad még 4% visszatérítést? Illetve a Fundamentának melyik módozata az, amelyik még 3%-os? A Fundamenta elég szemérmesen, eldugottan kezeli az egyes módozatok részleteit, nyilván nem véletlenül.

Kösz.

@szocske
Engem is érdekelne, melyik hitelkártyával lehet ezt most megcsinálni.
Talán a UPC-s?
Köszi a többi választ. 🙂

@andrew-andrew A BB-s UPC kártya minden vásárlásra 2%-ot ad, a UPC-s számlakiegyenlítésre pedig 6%-ot, de ezek is maximálva vannak. 3-4% visszatérítés szerintem csak egymásra épülő hitelkártyákkal érhető el.

@andrew-andrew fundamentát bármelyikkel lehet fizetni, szerintem erre még ad mindenki visszatérítést, államkincstárnál nem tudom mi működik még, az enyémek közül egyik sem 🙁

@xyz Hozamleső számlát lehet még nyitni 6-10 évre, azokra 3% a kamat, cserébe drágább a hitelkamat, de azt én úgysem akarok felvenni tőlük.

4%-ot az erste wizz kártya ad a 3 havonta esedékes dupla pontos hétvégéken bármire, így a fundamentára is.
Én már évek óta mindig ilyen hétvégéken fizetem be a család fundamentáinak aktuális éves befizetéseit.
Sajnos idén áprilistól már csak havonta egyszer adnak a hitelkeretre visszatérítést, szerencsére az én keretem viszonylag magas, de mióta csütörtök-szombat tart a hétvége (vasárnapi zárvatartás) és 4 órás az utalás, simán lehetett 2x is nullázni. Ennek most már vége.

@xyz egyébként nem csak elrejtik, de pl. interneten keresztül nem köthető és a személyi bankárok is csökkentett (jelképes) jutalékot kapnak már a 3%-osért, érthető végülis, hogy nem nagyon nyomják.
Szerintem hamarosan megszűnik, szóval aki ilyet akar, ne sokáig halogassa.

@fifithereal Köszönöm

@szocske: ez a mondat mit jelent?
"igen, nem kell lakáscél, és én sem havi 20ezreket akarok betenni, abból túl sokat elvinne a havi 150 Ft és a 9000-es nyitási díj."
nem kötekedesböl, csak nem ertem. egy 20ezres fundamenta szerzödes nyitasi dija most 32200 ft, akkor mi a 9000, illetve mi az hogy sokat elvisz a 150 ft. több mint 20k-t akarsz?

@olyan-feri Szerintem erre gondolhatott @szocske :
Fundamenta oldalán mindenki számára elérhető "Általános Szerződési Feltételek 2015.02.01-től" hirdetmény 3. sz. mellékletében található módozatok szerint, minimális szerződés összeggel (900e) indítana egy 623-as módozatú szerződést, aminek a nyitási díja 1% -> 9e.
A 150 Ft pedig a megtakarítás összegétől független, annyi a "havi számlavezetési díj". Azaz ha havi 5e-t fizetsz, akkor is 150 Ft, de ha 100e-t, akkor is. Ezért is érdemes minél többet befizetni, hogy arányában kisebb % legyen a havi díj.
Remélem érthető..

@olyan-feri
Azt hiszem @szocske arra gondolt, hogy minimummal nyit (akkor 9000ft a díj) és többet fizet be akár havi 100e vagy annál is többet, mivel a kamatra hajt, amit a befizetésre adnak.
A kérdés, hogy ezt mennyire nézik jó szemmel. 🙂

@szocske
Köszi a választ, valamiért csak most láttam, hogy te is írtál. 🙂

Az 5ezres, 6 éves hozamleső fundamenta nyitási díja 9000 Ft.
Minek nyitnék 20 ezrest?
Igen, több mint 20ezret szeretnék, akár több milliót is be lehet fizetni, mindre kapod a 3% kamatot.
Sem állami támogatást sem lakáshitelt nem szeretnék, kizárólag a 3% kamatadómentes betéti kamat miatt nyitom a számlát.

havi párezer Ft 3% kamatáért nem fizetném ki a 9000+havi 150 Ft-ot, mert elvinné a kamatot.
De nagyobb összegnél már megérheti.

@ugyved :

neked is feltunt, hogy a legrosszabb alapok megszunes alatt allnak?:) nyilvan nem azert, hogy szepitsek a tulelok eredmenyeit:)

Cikkgyűjtemény
Új vagy az oldalon? A gombra kattintva találod az eddigi fontosabb cikkek gyűjteményét téma szerint.
Megnézem!
Keresés
Kövess minket
facebook
youtube
Hirdetés
Támogatás
Ha szeretnéd, van lehetőséged anyagilag is támogatni a munkánkat.

Átutalással a Raiffeisen Bank 12020407-01558219-00100002 számlaszámra a Kiszámoló Egyesület részére. A közlemény "Támogatás" (fontos!)
Bankkártyás támogatási lehetőség hamarosan. Köszönjük, ha érdemesnek tartasz bennünket a támogatásra.
Archívum

Archívum

crossmenu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram