Péter futott bele egy érdekes dologba a hitelkártyájával. Vásárolt egy drága terméket, amit visszavitt, így a kereskedő visszatérítette az árát, a ciklus vége, de a befizetés ideje előtt. Mivel a határidő előtt megkapta a bank a pénzt, Péter úgy gondolta, akkor neki azt az összeget nem is kell befizetni, hiszen megtette helyette a kereskedő. Azonban a bank kérte a visszatérített összeget is, egy igen érdekes indoklással.
Következzen az ő levele:
Belefutottam egy kellemetlen és logikátlan nonszeszbe hitelkártya visszafizetéssel kapcsolatban, ami talán más Kiszámoló blog olvasóknak is hasznos lehet:
Visszavitt árú miatt nagyobb összegű kereskedői visszatérítés érkezett az Erste Max hitelkártya számlámra. A vásárlás még az előző, április 10 - május 10 hitelkártya ciklusban történt, a visszatérítés pedig a ciklus zárás után pár nappal érkezett meg, de a fizetési határidő előtt (május 14-én lett jóváírva). Evidensnek tűnt számomra, hogy ezzel a visszatérítéssel a hitelkártya tartozásomnak ezen része vissza lett fizetve, és csak a fennmaradó összeget kell már törlesztenem. Furcsa volt viszont, hogy a netbankomban a "Befizetések a fordulónap óta" összegbe nem számolta bele a rendszer a kereskedői visszatérítést, ezért megkérdeztem erről a bankot. A telefonos ügyfélszolgálatot negyed óra zenehallgatás után feladtam és a netbankos üzenetre sem siették el a választ, de azért egy nappal a visszafizetési határidő előtt megérkezett a válasz:
Csak azok a befizetési módok számítanak hitelkártya törlesztésnek amik a hirdetményben konkrétan fel vannak sorolva (átutalás, átvezetés, beszedési megbízás), és mivel a kereskedői visszatérítés nem szerepel ebben a listában ez nem minősül visszafizetésnek.
Jogi szempontból gondolom, hogy esélytelen ezzel vitatkozni, ezért végül visszafizettem még egyszer, amit, a kereskedő korábban már visszatérített. Ettől függetlenül teljesen nonszensz, hogy ilyenkor duplán kell ugyanazt az összeget visszafizetni és fel kell tolni a hitelkártya keret fölé pozitívba az egyenleget...
Remélem, hogy ez hasznos infó másoknak is a blog olvasók közt, illetve kíváncsi vagyok a kommentekre, hogy más bankoknál is ugyanez-e a gyakorlat?
Üdvözlettel: egy lelkes Kiszámoló blog olvasó
Én gondolkoztam hitelkártyán a visszatérítések előnye miatt, de aztán mégsem igényeltem, pont emiatt, túl sok macera. Nagyon oda kell figyelni, hogy időben vissza legyen fizetve a hitel. Eggyel több dolog, amire oda kell figyelni, de már így is elég baja van az embernek, ehhez képest viszont annyira nem sok, amit éves szinten lehet vele nyerni.
az ilyen jellegű problémák egyszerűen kiküszöbölhetőek. nem kell hitelkártya 🙂
"Jogi szempontból gondolom, hogy esélytelen ezzel vitatkozni"
Esélytelen vitatkozni a hirdetménnyel, de azzal éppen jogi szempontból lehet esélyes, hogy a hirdetmény méltányos-e.
Tapasztalatom alapján az Ersténél a kereskedői visszatérítések tényleg nem visszafizetésnek számítanak, hanem negatív előjelő vásárlásnak, azaz a hitelkártyavisszatérítést sem adják meg erre vonatkozóan.
Ellenkező esetben gondolom lehetne játszani azzal, hogy veszek valamit az egyik hónapban a keret maximumáért, amit aztán visszatéríttetek, de megkapnám rá a hitelkártyavisszatérítést. Gondolom ezért működik így a dolog.
Persze értem én a problémát, hogy most újra be kell fizetni ezt az összeget, de majd a következő periódusban meg ennyivel kevesebbet kell majd.
A következő ciklusban meg ennyivel kevesebbet kell fizetni!
A termék vásárlása után járó Erste forintokkal mi lett, azt törölték?
Nekem úgy 10-12 éve volt utoljára hitelkártyám, alig vártam, hogy megszabadulhassak tőle. Nem volt nagy a hitelkerete, de havonta jó 4-5000 Ft-ot fizettem ki a kamatra.
Édesapám meghalt egy éve, neki is volt egy hitelkártyája - most mi örökösök fizetjük még jó egy évig az azon felhalmozott tartozást (aminek nyilván egy tekintélyes részét a kamatok képezik).
Szóval bárki bármit mond, szerintem a hitelkártya egy átok...
Megértelek, mert a te szempontodból teljesen igazad van.
Viszont gondolj bele abba, hogy mennyi visszaélés lenne, ha a kereskedői visszatérítést visszafizetésnek venné a bank. Másnaptól minden ügyfél ezzel kezdene el visszaélni.
Köszönjük, Péter. Meg sem lepődöm az Erste reakcióján. 10 év alatt nagyot esett nálam az Erste reputációja, és mivel az eset velem is megtörténhetett volna, elmondhatjuk, hogy igenis mindig van lejjebb.
Ez is csak a böszme háttérfolyamatok egyik példája, lásd cikk:
portfolio.hu/vallalatok/it/ot-durva-banki-tortenet-amire-te-is-kiakadnal.285946.html
Én a legnagyobb magyar pénzintézetnél szerettem volna előtörleszteni a lakáshitelemet. Befizettem a pénzt a hitelszámlára, és bementem az egyik fiókba, ahol elém toltak egy üres A4-es papírt, meg egy tollat, hogy ugyan írjam már le kézzel, hogy mit is szeretnék. 🙂 Mintha én lettem volna az első ügyfél, aki előtörleszteni akar.
Ja és 3-szor futottak neki a kondíciók kibogozásának (kétszer a központban, egyszer a fiókban), hogy akkor most kell-e előtörlesztési díjat fizetni, vagy nem. Végül is kiderítették, hogy igen, erre a szerződésre 1%-ot, így is lett megírva a sajtpapír. Majd amikor ténylegesen elszámolták, akkor nem vontak le díjat (hurrá!), szóval a kondíciókat sem ártott volna frissíteni.
Igen érdekes bank. 🙂
Azt nem értem, hogy a kereskedő nem átutalta akkor az összeget?
Újra és újra meggyőződöm róla, hogy nem lenne nekem való hitelkártyával szórakozni.
Dehát ez így logikus...
Szerintem aggályos a bank álláspontja. A "kereskedői visszatérítés" nem fizetési mód, hanem egy jogcím, amelyre figyelemmel a kereskedő egy átutalást indít. A pénzforgalom lebonyolításáról sz. 35/2017 (XII.14) MNB rendelet 28. paragrafusa sorolja fel a fizetési módokat. Ha a bank az átutalást elfogadja, ezt is el kell fogadnia, mert ez is egy átutalás
Én meg azt nem értem, mi ebben a fura? A hitelkártya arról szól, hogy a bank pénzét költöd, cserébe minden ciklus végén megmondja, hogy akkor éppen hol áll a költésed, és van x napod kifizetni. Akkor még nem érkezett meg a visszatérítés, így csak a következő ciklus végén lesz beszámolva, ciklus közben nincs elszámolás közted és a bank között. A költéseid a bank és a kereskedő közötti tranzakciók, nem te fizeted, így a visszatérítés is ilyen, neked nincsen közöd hozzá, a kereskedő adja vissza a bank pénzét, miért kellene azt a te befizetésednek betudni? És milyen alapon kellene az ilyenekből csak a pozitív összegeket elszámolni? Ha költöd a bank pénzét a ciklus zárása és a befizetés között (negatív összeg), természetes, hogy nem kell még kifizetned, de ugyanígy, miért is kellene rögtön megkapnod jóvárírásként az ugyanolyan, csak ellenkező irányú (pozitív összeg) költés összegét?
Szerintem a bank álláspontja aggályos. A „kereskedői visszatérítés” nem fizetési mód, hanem egy jogcím, amelyre figyelemmel a kereskedő egy átutalást indít. A pénzforgalom lebonyolításáról sz. 35/2017. (XII. 14.) MNB rendelet 28. §-a sorolja fel a fizetési módokat, köztük az átutalást. Ha a bank az „átutalást” elfogadja, ezt is el kell fogadnia, mert ez is egy átutalás.
Emlékeim szerint BB-nél nincs ilyen szivatás.
Ha van eszük, utána meg megbüntetnek túlfizetés miatt is. 🙂
Budapest Bank hitelkártyánál hó másodikán generálódik a kivonat, abban van egy összeg. Tapasztalatom szerint, ha vásárlási vagy közmű visszatérítés történt, abból automatikusan levonódott. Logikusan.
Velem is volt már hasonló. Ez van. Együtt lehet élni ezzel. A következő havi elszámolásba már bele fog számítani a visszatérítés, tehát egy hónap késéssel visszakapod.
Ha már itt tartunk, nálam arra is volt példa, hogy téves terhelést (az étterem kétszer küldte be ugyanazt a számlát) megreklamáltam. Gond nélkül jóváírták, de pont közben volt a fordulónap, így a téves terhelés is beleszámított a havi törlesztésbe és csak a következő havi törlesztés összegét csökkentette.
Szóval szerintem ez egy elég következetes logika a bankok részéről és érdemes tudni róla. A tanulság: azt az összeget kell konkrétan Neked befizetned, amit a havi kimutatásban megállapít a bank és nem agyalni azon, hogy kereskedői vagy banki visszatérítések beleszámítanak-e. Mert nem fognak.
Ezért jó pl. a Lidl-ben vásárolni és intézni (nyilván adott keretek között ha van ott kapható termék), mert ők kp-ben adják vissza és nem stornóznak meg utalnak. Így szoktam díjmentes kp felvételt csinálni HK-ról.
Mondjuk cetelem takarékszámla azt is meghatározza hogy csak a szerződött számlaszámról lehet jóváírást eszközölni, így azon sem csodálkoznék ha ezt HK-nál is bevezetnék.
@omi
Kifejtenéd, hogy miért visszaélés? A kereskedői visszatérítés azt jelenti, hogy az ügylet semmis volt, vissza kell csinálni. Mi ebben a visszaélés?
Erste szeret trükközni, aki oda megy kalkulálja be.
Ha Mobillal utalok Erste aplikációban, alap esetben a WizzAir hitelkártyámat dobja fel valamiért, így már 2x sikerült elutalnom 2-2.000Ft-ot, több száz forintért. Nem túl szimpatikus.
BB-ban ilyennek híre sincs, K&H szintén és a CIB hitelkártyámnál sem volt probléma.
Erste-nel gond volt nyitás után stb. Nekem problémásaknak tűnnek, míg a fent felsorolt bankokra inkább a hiperkorrektség a jellemző.
Bár volt, hogy az Erste hibázott, reklamáltam, korrigáltak, elnézést kértek, visszautalták az összeget, tehát ez sem fekete fehér, de látványosan több a zavaró dolog, száz másik bank van, körbe kell nézni.
Szvsz, ha a ciklusod április 10 és május 10 között van, akkor azt lezárták és mivel a jóváírás május 14.-én történt ezért számomra az az evidens, hogy a május 10 június 10 közötti ciklusban fog ez megjelenni.
Gergő, nem ez a kérdés: lezárt a ciklus, rendben, kéri a bank a pénzt. Na de a vállalkozó vissza is utalta azt a pénzt, de azt nem veszi befizetésnek a bank, mert nem a számlatulajdonostól jött a pénz. Mintha nem lenne mindegy, ki fizette.
Szuper kiveteles eset, de erdemes figyelni. Ritka mint a feher hollo
Emiatt nem kivaltani a hitelkartyat Nekem nem erv.
Iden 23 ezerrel vagyok beljebb, tudatos hasznalat mellett...
Talán túl sokan játszották már azt, hogy vesznek drága holmit, majd visszaviszik, ezért a kereskedők sima átutalás helyett inkább így sztornózzák a tranzakciót.
Az tényleg kellemetlen, ha ez épp átcsúszik a következő elszámolási periódusra, így a kereten felülre utalás miatt az ersténél legalábbis a köv. időszakban is esélyesen bukó a visszatérítés 🙁
fura, nekem is volt hasonló két éve. 150.000-es szállásfoglalás Wiszér hitelkártyával, 10-e után elkezdtem részletekben visszautalni a tartozásom, amikor is a szállás sztornózta a foglalásomat és visszautalta a 150.000-et, így túlment a keretem 30.000-rel. A lényeg az, hogy Erste ügyfélszolgálat semmit nem tudott, végül nem kellett extrapénzt visszatörlesztenem, a pontjaim megmaradtak, de csak azután kaptam újabb pontokat, miután a keret alá mentem.
ha visszaviszek terméket, nekem a pontjaim megmaradnak, szóval ezzel lehetne trükközni (pár ismerősöm csinálja is, főleg duplapontos hétvégéken).
a hitelkártya nem átok, bár örökölni biztos nem jó dolog.
@Kiszamolo, tapasztalatból tudom, hogy mindegy kitől jön az utalás, ha az valóban egy szimpla átutalás, akkor csökkenti a tartozást.
Itt viszont a vásárlás sztornózásáról lehet szó, amit épp azért könyvelnek másképp, hogy ne éljenek vissza az ügyfelek ezzel, hogy felhasználják drága műszaki cikk vásárlásra a teljes hitelkeretet a visszatérítésért.
Szerintem az OTP vásárlói kedvezményprogramja is hasonlóan működik ha hitelkártyával vásárolok.
Adott havi vásárlások utáni visszatérítéseket következő hónap elején jóváírják, de ha jól figyeltem meg ez sem az aktuális törlesztendő összeget csökkenti, hanem túlfizetésként jelenik meg.
@lsv
"Mondjuk cetelem takarékszámla azt is meghatározza hogy csak a szerződött számlaszámról lehet jóváírást eszközölni .."
Ez már változott jó irányba. ~2 hónapja küldtem be módosítást bankszámlámra vonatkozóan és utána hívtak a Cetelemtől, hogy az újonan megjelölt számlát is felvették a "szerződött" számláim közé. Visszakérdezve is megerősítette az ügyintéző, hogy mostantól mindkét számláról utalhatok, illetve mindkét számlára kérhetek kiutalást.
Persze ezt azóta teszteltem is és tényleg mindkét számláról befogadták az utalásom.
Meg 2005-ben jartam igy. A foglalot egy szallashely tevedesbol 2x terhelt, majd reklamacio utan jovairt. Ez a CIB-nel volt. Ott a hitelkartya attekintonel hozta a fordulonap ota befizetett osszegek szummajaban. Ertelem szeruen ebbol szamoltam a maradekot, de mint kiderult egy 2000 Ft-nyi csuszas miatt ramvertek kozel 6 ezres kamatot.
Sem elotte, sem utana nem volt hitelkartyas csuszasom. Panaszt tehettem volna, lehet meltanyossagbol jovairtak volna, de nem rugoztam ezen, betudtam tanulopenznek.
Az erstel pont ebben a honapban volt egy paypalos fizetes, ami visszajott kb. 1700 Ft ertekben. Most nezem, valoban nem szerepel a jovairt szummaban. Ez nem az az osszeg, ami felboritja a cash-flowt, de nehany szazezer mar elkephelheto, hogy billent.
többek írtak-hivatkoztak "rendeletekre"..
Teljesen felesleges...anno az államkincstártól kértünk-kaptunk tisztázást egy ingatlanügyben hogy az a hatályos törvények-rendeletek fgvben minek minősül, (újépítésűnek) mire a bank visszadobta hogy ez akkor is használt..
ennyi, azt csinálnak amit akarnak. Vergődhettünk felesleges...na majd még "méltányos" lesz.. Na persze.
Mindent úgy értelmez és csavar ahogy szeretné, az ő jogi hátterükkel meg is tehetik.
Egyetértek Andrással. Ez egy sajnálatos eset, de ha jól értem, a levél írója végül nem jár pórul pénzzel. Nem értem, akik minden érvelés nélkül elzárkóznak a hitelkártya használatától, azért, mert szerepel benne a "hitel" kifejezés? n is Erste Maxot használok, kicsivel karácsony előtt kezdtem és eddig kb 35.000 forintot gyűjtöttem vele. Azért ezért már érdemes lehajolni... Havonta egyszer kell rá figyelni, de arról díjmentes SMS jön mindig időben. Szóval odafigyelve használva ez egy jó kártya.
És a havi 32-35eFt visszatérítés jobb hónapokban?
Trükközések nélkül (ha a túltöltéseket nem számítom annak), láncban 4 kártya.
Bár tény, hogy ki kellett találni és a havi költéses táblázat alapján látom át egyáltalán h mennyi pénzem van, mert a különböző hitelkeretek miatt nem érzékelném már.
Szerencsére emiatt nem költök túl, de eleve spórolós típus vagyok, emiatt nem veszek 200eFt-ért okostelefont és társai. De az emberek 90%-ának nem való.
Elején baromi sok meló volt, de beállt a rendszer és így pár órával megkereshető mellékállásként tekintek rá.
Bár nekem relatív alacsony a bérem "ráérek" ilyenekkel szórakozni.
Hali!
Szerintem a hitelkártya tudatos használattal hoz pénzt a házhoz, egyszerűsíti az elszámolást, pl rezsik esetén, ha meg egyszer elszámllnak a kamatok, akkor ott a nem használt pénzed kamatát nyered meg.
Amúgy belegondolva, jogos a bank félelme, hogy eljátszod minden hónapban, felveszed a visszatérítést, a tranzakció meg semmis. De jogos az ügyfél odaláról az értetlenkedés, mert ez esetben ha olyan a szabályzat, büntethetne a túltöltésért a bank (bár asszem rögtön modanám fel, és a bank végül belátná...), plusz mi van, ha pont ekkor mondtad fel a hk-t, és így a záráskor a bank neked fizeti ki? 🙂 Fura.
Ritka, de tényleg jó tudni. Egyszerűbb az, ami végül történt, befizetni, és utána következő hónap forgalma csökken.
4 kártya láncban? Nekem 2 van, nem is tudok arról hogy 2 hitelkártyán kívül valamelyiknél lehetséges lenne a teljes tartozás beszedetése idegen számláról:
Erste Max ha prémium az ügyfél vagy volt Citibankos
Raiffeisen One Card
Nekem az elmúlt 8 évben nagyjából 800 ezer Ft visszatérítésem volt eddig. El lehet dönteni, hogy megéri e ezzel szórakozni vagy sem.
Egy megcsúszás volt csak és pont a láncbakötés miatt. A Budapest Bank 1 nappal később utalt az Erste-nek, erre rámterheltek késedelmi díjat és kamatot. Megreklamáltam, látták, hogy nem én voltam a hunyó, a késedelmi díjat jóváírták.
Egyelőre csinálom amíg megéri. Valszeg addig míg a BB 2%-s visszatérítés van. Az Erste-nel sok pénzt elvisz a két kártya díja, alig van nyereség (1-2 ezer/hó)
@Zsolt HK tartozást kérheted csekken, de ne postán fizesd be, hanem terminálnál, és akkor még kapsz visszatérítést
Csatlakozom az előttem szólokhoz, nem kell hitelkártya. Nekem évekig volt, mert a US-ben szerintem más nincs is, de ma már igen régóta nincsen. Nem kell még egy púp a hátamra, azt is managelni kell. Csak egyszerűen mindent, debit kártya tökéletes.
Régebben nem fogadtak el sok helyen debit kártyát, de ma már nincsen ezzel gond.
A hitelkártya tökéletes eszköz arra, hogy lehúzzanak még egy bőrt az ember hátáról. Nem véletlen, hogy a US-ben régebben nem lehetett nélküle létezni sem. Rákényszerítették az embert a használatára.
Milyen terminálnál?
Nekem is BB hiteljártyám van, és a feleségem BB számlájáról szoktuk visszatölteni. Sose szóltak, hogy gond lenne amiatt, hogy nem a (hitel)számla tulajdonos számlájáról jön az utalás.
@vlad
Elárulnál további részleteket erről a 4 láncba kötött hitelkártyáról?
Pl. Milyen kártyák ezek? Ki lehet váltani még őket vagy már csak a meglévő ügyfeleknél van? Merre áramlik a pénz, azaz melyik kártyával melyik kártya tartozását egyenlíted ki és hogyan?
Előre is köszönöm!
@Kiszamolo
Most írom ezt a hsz-t negyedszerre, mert a válaszaim nem fogadja el a triviális kérdésekre 🙁
Pedig tudom, hogy tavasz után nyár jön ...
Error: your answer to the humancaptcha question is incorrect. Use your browser's back button to try again.
Persze a back gombbal visszalépve a hozzászólás eltűnik és gépelhetem be újra. Persze most már küldés előtt Ctrl+C-vel vágólapra másolom, hogy legalább ne kellejen újra gépelni.
Fifi, néhányan Firefoxnál panaszkodnak erre, más senki. Miután az összes orosz meg ki tudja még milyen spamek százai eltűntek, nekem ér ennyit. 🙂
Danhadnagynak igaza van, csekkautomata használatával lehet a láncba tenni további kártyákat.
Sziasztok!
Raiffeisennél van hitelkártyám. Volt hasonló helyzetem, amikor egy tévé vásárlása ment füstbe. Arra már nem emlékszem, hogy pontosan melyik időszakokat érintette az eset, de arra igen, hogy nem kellett még egyszer átvezetni a kérdéses összeget és nem tapasztaltam kamatot sem.
Üdv.:
Gábor
@zsolt Megoldható a 4, csak ügyesen. Nálam működik, csak nem a hagyományos megoldással.
Amúgy értelmes kártyák a BB-nál vannak, főleg BB UPC, Erstenel talán a WizzAir, de ez elég spec.réteget érint a WizzAir pontok miatt.
Többi visszatérítése elhanyagolható, pár ezer Ft/hó. Ott inkább a hozzáadottt érték a mérvadó, pl. K&H World, balesetbizti (külföldön is), gépjármű asszisztencia, lakás hibaelhárítás.
De ez az egész ugyanolyan hitvita (gumicsont), mint, hogy lakásban lakj, vagy kertesben,
hitelre vedd a lakást v. kp-ra. Kinek mi a jó, döntsön a szerint.
Logikusan egy 1-2MFt-ot kereső programozónak kár vacakolni ilyenekkel, de egy 300eFt-ot kereső kisembernek, mint én, tökéletes.
@mikorka-kalman-okleveles-dugulaselharito-kisiparos Igen, lehetséges, de csak 290.000Ft-ig
xM és Omi és szocske jól megmagyarázta szerintem, miért lehet ez így, a visszatérítéses mókázás miatt. Tökmindegy amúgy, a köv. hónapban meg annyival kevesebb befizetés kell.
Ugye azért is olvassuk ezt a blogot, hogy ez ne számítson. 🙂
@danhadnagy "Wiszér hitelkártya" - ez jó 🙂
A hitelkártya jó dolog, akinek nem kell vagy nem tudja használni, az persze ne használja.
Erste szerintem is szárrágó néha, de minden pitiánerségük ellenére is ők fizetnek nekem éves szinten összesítve (legalábbis remélem még így van), és ebben a hitelkártya vastagon benne van... 🙂
A sivatag hajója pedig a teve. Hogy valamiben biztos igazam legyen... 🙂
Én igényeltem hitelkártyát! 3 hónap használat után azt mondhatom, "sok hűhó semmiért". Kapok pár tízezer forintot, de egy apróbb "hiba" is ezrekbe kerül. A hitelkártya a szekrény alján fog landolni, maradnak ott a csoportos beszedések egészen az első évfordulóig, amikor dobom az egészet.
Szerintem hitelkártya nélkül lényegesen nehezebb attekinteni a penzaramlast, egyenleget a bamkszamlan.
1-2 hitelkártya és máris alig van tranzakció a számlán és havonta 1-2 alkalommal kell aggódni azon hogy van-e elég pénz a számlán. (ha nincs teszünk).
Átlathatóság, likviditás és cash-flow biztonság a maxon.
@zsolt lehet ám csekken is befizetni pl. automatában
@vlad Lehetne kicsit szájbarágósabban azt a 4 hitelkártyát? Meg a csekkautómatás történetet? köszi előre is!
Én rendszeresen kérem a hitelkártyaszámlára, mindenféle szolgáltató által utalandó pénzt. Nekem meg sem fordult a fejemben, hogy ebbe bele lehet kötni. Még egy dolog amit át kell nyálazni hitelkártya választása előtt...
Persze volt olyan is, hogy valami nem derült ki a hirdetményből, se ÁSZF-ből valami, mikor írok e-maiben, hogy pontosan tudjanak válaszolni, erre azt a választ kapom, hogy hívjam őket telefonon. Na a viszontválasz nem sikerült túl udvariasra... Hát kaptam egy csatolt hirdetményt amit már kívülről tudtam. Azóta se vette észre senki, sok mindent javítottak, de ezt nem.
Eldöntötte a gyakorlat a kérdésem....
De hogy miért nincs valami strukturált leírónyelv ami egyértelmű, a hivatalos bla-bla helyett azt nem értem.
Azt meg kezdem megtanulni, hogy e-mailben szándékosan nem adnak (jó)választ semmire, a zárt rendszerű levelezéseken se.