Csaba írt egy levelet, miszerint az ő számításai szerint majdnem olcsóbb lenne neki egy új autó, mint egy használt:
Kb. két éve (2016. júniusban) vettem egy 2004-es VW Tourant, az elpusztíthatatlannak és rendkívül alacsony fogyasztásúnak mondott 1.9 tdi motorral. Az autóért 1,5 millió forintért fizettem, egyébként tényleg 5-6 litert eszik, 7 személyes, ideális családi autó, nagyon szeretem. Mondjuk kicsit többet használom az indokoltnál (agglomeráció és Budapest Kelenföld P+R közötti - egyébként dízelüzem szempontjából ideális távolságon - ingázom vele szinte napi szinten mintegy 80 kilométert, ami azért vonaton is teljesíthető, mellette havonta kb. kétszer megyünk vidékre rokonokhoz 3-4-500 km-eket), de igazából ezért vettem dízelt.
De: A spritmonitoron vezetett kimutatásaim szerint az elmúlt két évben több, mint 1,2 millió forintot költöttem az autó korából fakadó meghibásodásokra (turbó, hűtőrendszer, elektronika, EGR stb.), háromszor vittek haza vontatva vagy tréleren (kétszer a két gyerek is bent ült a kocsiban), és hát a költésnek megfelelő ideig volt szerelőnél is, azaz volt használhatatlan az autó.
Ez azt jelenti, hogy 24 hónap alatt a kopó alkatrészek, biztosítások, matricák, adók és tankolás nélkül nekem havi 50 ezer forintomban volt, hogy ott állt a kertben az ideálisnak mondott, takarékos használt autó, aminek vásárlásával nem vágtam haza a családi kasszát.
Azt számoltam, hogy egy új, kereskedésben vett 7 üléses autóval (legyen Toyota) kötött lízinggel kb. hasonló költséget tudok elérni (konstrukciótól függően max. 10-15 ezer forinttal többet), cserébe el merek vele indulni mondjuk Olaszországba vagy csak Somogyba (el fogok így is menni, de nem túl nyugodt szívvel, és külön kötött Assitance biztosítással - hozzáteszem, jövőre sok biztosítónál már nem is kötnek erre az autóra ilyent), és a szerelővel sem kell folyton időpontot egyeztetni, ráadásul 5 (Toyota) vagy 7 (Kia) év garanciát is biztosítanak hozzá, ami szintén nem mindegy. Nyilván Cascot kötök rá, ami új költségelem, de azért egyrészt kötelező, másrészt elég fontos és meg is éri.
Mit gondolsz a fentiekről?
A felvetés érdekes, ennek a kérdésnek az eldöntéséhez már készült kalkulátor is:
Az én véleményem az, hogy a levélben leírt helyzet némileg speciális eset. Nekem sok használt autóm volt és soha nem volt velük bajom, eltekintve néhány olyan autótól, amit kereskedőktől vettem. Ezek mindig külföldről behozott, agyonhajtott és valami rejtett hibával rendelkező autók voltak, visszatekert órával. Az egyiknek vezérmű-lánc szakadása lett két napon belül, a másiknak az automata váltója volt rossz, csak egy trükkel ezt elfedték a vásárlás pillanatában, stb.
Meg is fogadtam, hogy egyrészt soha többé nem veszek használt autót kereskedőtől, másrészt nem veszek külföldről behozott használt autót, inkább idehaza újonnan vett autót veszek drágábban, aminek ismert és igazolt az előélete.
(A kereskedők védelmében annyit, hogy azóta találkoztam olyan kereskedővel, akitől mernék használt autót venni. De azért ez inkább a kisebbség. Az átlag olyan autót hoz be, amit nagyon olcsón meg tud venni (aminek nyilván oka van) és nagy haszonnal rá tud melegíteni a magyar vásárlóra, akár a hiba eltitkolásával, akár óratekeréssel. A garanciavállalásról pedig annyit, hogy nem egy autókereskedő gyorsabban cserélgeti a cégét, mint más ember a zokniját. Amikor a fenti esetekben is visszamentünk, hogy azért valamit álljon a javításból, mindegyik kiröhögött és mondták, nyugodtan pereljünk, mire a bíróság elé kerül az ügy, neki már a hatodik cége lesz addigra.)
Szerintem Csaba is egy ilyen autót fogott ki. A német sem hülye, csak akkor vesz dízelt, ha nagyon sokat megy vele, s a nagyon sok más kategória ott, mint itthon. Egy 12 éves ottani dízelautóban minimum van 300-400 ezer kilométer, de inkább több.
Az ezelőtti autómat 8 évesen vettem 130 ezer kilométerrel, természetesen szakszervizben átvizsgálva, öt évig használtam, ez idő alatt volt összesen 60 ezer forint szervizszámlám a szokásos dolgokon (olaj, fékbetét) túl.
Én nem félnék egy ismert előéletű használt autótól, még ha nem is vennék ilyen távokra 12 éves autót, főleg nem dízelt, 300 ezres futásteljesítménnyel.
A második pont, hogy mivel Csaba "heavy user", szerintem neki ezért nem való egy ennyire öreg autó. Egy 12-14 éves autó annak megfelelő, aki évi 10-12 ezer kilométert megy, azt is főleg csak városban, helyben.
Költségek: Csaba elfelejti az új autó értékvesztését. Bár nem derül ki a levélből, milyen lízingre gondolt. De mindegy is, mert ő évente mintegy 30-35 ezer kilométert tesz az autójába, ez 5 év alatt 150-175 ezer kilométer. Az pedig nagyon komoly értékvesztést is jelent.
Az általa említett hétüléses Toyota Verso újonnan 7,5-8,5 millió forint, a hasznaltauto.hu-n ezek az autók öt évesen, 150 ezer kilométerrel 3,2-3,5 millió forintért mennek. Ez bizony évi egymilliós értékvesztés.
Ehhez képest már aprópénz a lízing költsége a maga éves 150-250 ezer forintjával.
Tehát az újabb autó havonta 100 ezer forintba fog kerülni az egyéb költségeken túl. S visszatérve az előzőkre, szerintem nem általános, hogy egy használt autóra havi 50 ezret kellene költeni szervizre, ez inkább Csaba balszerencséje, mint átlag.
Csaba helyében ilyen futásteljesítmény mellett egy ellenőrzött előéletű 3-4 éves autót keresnék, vagy megbarátkoznék azzal a gondolattal, hogy havi 100 ezret bukok az új autó tartásán. Ugyanis semmi baj nincs az új autóval, ha keresel annyit, hogy ki tudd fizetni az autó fenntartását. A gond abból szokott származni, hogy a legtöbb ember úgy tart fenn autót, hogy igazából nem is engedhetné ezt meg magának.
Érdemes elolvasni újra az erről szóló cikket:
Csabának érdemes lenne használni a fentebb belinkelt kalkulátort és eldöntenie, mennyit ér neki az új(abb) autó nagyobb üzembiztonsága és esetlegesen nagyobb kényelme.
Elővettem én is ezt a kalkulátort, mert kíváncsi voltam a költségekre: Csaba havonta mintegy 210-230 ezer forintot költene egy új autóval arra, hogy munkába járjon vele negyven kilométerről.
Nem tudom, mennyit keres, de azt igen, hogy a lakhelyéről jó és gyors a vonatközlekedés Kelenföldre (negyedóránként jár a vonat és huszonpár perc az út, a költsége pedig 650 forint) és hogy reggelente általában a budaörsi Tescoig ér a dugó az M1-M7-esen.
Én biztos nem szívatnám magam minden reggel azzal, hogy autóval járjak dolgozni onnan, ahol Csaba lakik. Még akkor se, ha havonta nekem fizetnének ezért 210-230 ezret és nem én azért ugyanennyit, hogy idegbajt kaphassak minden reggel. De ez teljesen az ő dolga, csak hát a véleményemre volt kíváncsi ugye. 🙂
Ha nem autóval járna dolgozni, egy keveset futott, de nem feltétlen fiatal benzines autóval is tökéletesen elégedett lenne.
Ez volt az én véleményem, most jöttök ti.
Online oktatás a pénzügyekről. 15 órányi anyag, nézz bele ingyen.
Valódi pénzügyi tanácsadás termékértékesítés nélkül csak 40 ezer forint.
20 millió forintos életbiztosítás havi 4.990 Ft-ért, életkortól függetlenül.
Egy használt Prius plus kell neki!
Ha azt nézzük, hogy megéri-e a használt autó, akkor nem azzal kell kalkulálni, hogy nekem sikerült egy jót kifognom, hanem az átlaghal, amiben benne vannak a lepukkadt, megbízhatatlan, visszatekert autók is, mert nem mindenkinek van olyan ismerőse, aki épp lecseréli az 5 éves kofogástalan állapotú, garázsban tartott, rendszeresen szervizelt autóját, a legtöbben meg akkor cserélik le a kocsit, ha már nem érzik elég megbízhatónak. A családi helyzet változása, a kinézett egy szebbet, jobbat, inkább a kivétel, de azt megint csak ki kell fogni, viszont mindenki ilyesmir fog behazudni.
Zabalint, senki nem azzal kalkulált. Nem külföldről behozott autót kell venni és nem a legolcsóbbat kell megvenni, amit a hahu-n árulnak. Nem kell sajnálni a pénzt az átvizsgálásra. Ha meg ennek ellenére rá kell költeni, az új autó 3-4 milliós értékvesztéséből két komplett motort veszel váltóval.
Ha használtat veszel, az esetek zömében többet költesz szervizre. De pont ezért kerül a harmadába-felébe az autó.
Egyetértek, hogy a kalkulátorral ki kell számolni pontosan, de ehhez képest te is csak odavetettél néhány kiragadott számot ebben a postban. Lehet hogy havi 80e az új értékvesztése, de ha 5 évesét vesz, annak is lesz 5 éves távlatban sacc/kb havi 40e az értékvesztése. És 5-10 éves kor és 150-300e km között biztos hogy jóval többet kell költeni az autóra mint 0-5 év és 0-150e km között. Akkor is ha nem szív be ennyit mint a régi autójával. Az új biztos drágábbara jön ki, de szerintem nem olyan durva a különbség. Igazából ha valaki ilyen sokat megy, akkor minden variáció dragára jön ki.
Kridli, ezért írtam, hogy egy heavy user ne akarjon tizenéves autót venni. Ha évente 2,5 milliót költ arra, hogy munkába járjon autóval, ott tényleg mindegy szinte, hogy 1,8 vagy 2,5 millió az éves költsége.
Mondjuk én nem értem, 2 gyerek mellé minek a Touran. Nem azt mondom, hogy vegyen inkább Yarist, de ha csak a vidéki látogatások miatt esett erre a választás, akkor teljesen felesleges. A levélből nem derül ki a teljes felhasználási mód, de az igen, hogy nagyrészt egyedül utazik. Egy LPG üzemű fiatalabb autón gondolkodnék a helyében.
Áron, nekünk is 7 személyes Ford C-maxunk van. Amíg kicsik a gyerekek, addig nagyon jó, elfér benne minden. Most lett nagy, hogy már nincs babakocsi, kismotor, miegyéb, de már nem fér be a két nagyobb gyerekkerékpár a raktérbe, ha négyen akarunk menni vele. Lassan cseréljük is egy kisebbre.
Nem tudom, Csaba gyerekei mekkorák.
Az egy Nagyon leharcolt autó lehet. a sajátomat 12 éve hajtom 2 éves kora óta és még soha nem állt meg. És kollégáktól rokonoktól se hallom hogy évi 1-2 alkalommal kell tréler....
Üdv,
Csak adatokat írok márkát nem.
-Egyszerű autóm van, 2016 őszén vettem 2,65M forinttért 0km-esen szalonból
-2 ember + 2 gyerek utazik benne gyerekülésben havi kb 1500km-t
-Van benne 6 légzsák, abs,esp,ebd, keréknyomásellenőrző, manuális klíma, usb-s rádió+ telefonkihangosító
-260literes csomagtartó- ami eddig mindenre elég volt. lehajtott üléssel szállítottam benne Ikea klippan kanapét is, kb 15 centi lógott ki. Voltunk vele 1 hetes családi nyaraláson, befért minden amit vinni akartunk ( Tudom, tudom vannak itt olyanok akinek a 3m3 is kevés 2 napos utazásra, de nekem elég volt a 260 liter)
Eddigi átlagfogyasztása: vegyes: 4,7l/100km benzinből. (városban 4,9 pályán 4,5)
El tudnám adni 2,4 M forintért ha akarnám, de miért is adnám el, a benzinenen többet hoz mint az értékvesztése egy átlagautóhoz képest.
-5 évig garanciás (+ 2 évet vettem 30000Ft-ért)
-Évi 5000/ európa aszisztencia...
Egy biztos: at új autó sosem lesz olcsóbb a használtnál, ha
-1- célnak és tervezett futásnak megfelelő autót választunk (típus, kor)
-2- valódi hozzáértővel átvizsgáltatjuk vétel előtt, alaposan
Ezeket betartva nagy eséllyel nem nyúlunk bele valami tragikusba.
Az 2-es pont szokott sokaknál elmaradni, ami a legnagyobb hiba szerintem. Hisz onnantól teljes lutri.
Ez már nem reprezentatív: lekopogom, de a kb. egy éve vett pár éves autónkra eddig 0 Ft-ot kellett szervizre költenem a szokásos olaj- és szűrőcseréken kívül. Az előző autó 5 évig volt nálam, ott évesítve 50e körül volt a nem rutin szervizköltség. (minden költséget írok)
Általában az a legnagyobb baj, hogy az emberek álomvilágban élnek. Pár éves autót akarnak venni kevés km-rel és olcsón. Ez sose jön össze. Aztán jön a szívás, hogy ennyit meg annyit költöttek rá. Nem véletlen. Én hoztam kintről magamnak egy Tourant négy évesen 2015-ben, 165e km-rel (cégautó volt), szervizkönyv full, összes kinti szerviz munkalap nálam van + az autó töretlen volt. Nem is nagyon van vele bajom. Szerintem kint a kereskedők sokkal korrektebbek, mint itthon (törököket persze kerülném). Az itthoni kereskedő nagyon sok esetben valóban a kinti legolcsóbb (sok esetben törött, sok km-es) autót veszi meg, kalapálja ki és adja el sérülésmentesként itthon aránylag olcsón. Az ilyet megvéve halmozottan hátrányos helyzetben leszünk. Az itthoni magán .. egyfelől fele sem az, hanem csak ügyeskedik. Másfelől annyira képesek spórolni minden szervizen, hogy én biztos nem veszek tőlük.
Teodor, 4-5 éves autót, amit új kora óta csak szakszervizben szereltettek, szerintem meg szabad venni. Persze nem ezt fogják a legolcsóbban árulni a hahu-n. Egyébként a német sem viszi el a kötelezőre sem az autót, ha tudja, hogy hamarosan eladja. Nem egyszer olajsár van benne olaj helyett, mert az utolsó két olajcserét már meg akarta spórolni eladás előtt.
A korából fakadóan nem feltétleül kell egy halom lóvét az autóra költeni. A dizel pedig költségesebb ezt el kell fogadni. Pláne a modernebb verziók gatyák az idő előrehaladtával... Ezért nem mindegy mit vesz az ember. A megibásodásokat előre nem lehet látni. Értékvesztés kimaradt a képletből ami szintén érdekes lehet. Pláne ha a mai alul motorizált autókat vesszük, kérdés azt el lehet e majd adni. Így számolva a fogyasztás sem biztos hogy elsődleges szempot. Simán lehet hogy nem a legalacsonyabb fogyasztású fog kijönni a legolcsóbban. Aztán bele kell venni azt is hogy az adott autó tetszik e. Ha nem és folyton savanyú arcal száll ki az ember belőlle az sem feltétlenül jó. El kell felejteni a szereotípiákat és autó állapotot kell venni használtan. Ezen felül nem szabad elfelejteni a gyári szerviz árakat ha új az autó. Kellemetlen meglepi lehet egy golf olajcseréje is.
Kiszámoló. A német cég elviszi. Én is elviszem itthon a cégautót akkor is, ha el fogom adni nemsokára. A Touranon vétel után 65e km múlva kellett az első fékeket cserélni, a céges Alhambráét 70e km múlva. Pedig használjuk rendesen.
Még egy gondolat. Nem is értem hogy vár tanácsot a levélíró, a megalapozott döntéshez autókat kell nézni, ajánlatot kell kérni. Csak a fotelből ezt nehéz megítélni. Pl. az említett új verso hahu hirdetések alapján 1.6d motorral szalonból újonnan 6-6.6 között van hirdetve. Ennek utána kell járni ténylegesen mennyi. Lehet hogy csak valami drága hitellel ennyi, de lehet, hogy tényleg reális (vagy csak kicsit drágább). Nem mindegy hogy 6-6.6 vagy 7.5-8.5 az új ára.
A másik oldalról. Használt verso 2012-20154 közötti évjárat, magyarországi. Hahun 6 db van 3-3.5 között, 9 db 4 körül és felette. Vajon a 3.5 alattiak között van olyan amit megvenne, vagy csak a 4 millások között? Megnézés nélkül nehéz megítélni. Ezen infók nélkül pedig megalapozottan számolni nem lehet.
kridli, a Toyota szerintem már nem árul újonnan dízelt, azok valami raktárkészleten ragadt autók lesznek. Azért kerülnek ennyibe. A szalonautó induló ára majdnem 7 millió és innentől jönnek az extrák.
Szerintem egyébként nem is konkrét döntést várt (mert nyilván ő is utánajár), inkább csak véleményt.
Evyeg ertek Tibivel.
Haszbalt prius esetleg prius+ ha nagy a csalad.
Igazmondó,
Esetleg megosztanád az autó típusát is?
Azt mire alapozod, hogy egy 12-14 éves kocsival csak helyben, stb? Egy jól karbantartott és jó állapotban lévő autó simán jó hosszú utakra is. Pl egy G Astra, vagy valamilyen Toyota - azokban még alig van elektronika, de elég kényelmesek és többnyire van klíma is.
@szegenygazdag
arra én is kíváncsi lennék, mert olyan autót még nem gyártottak, ami 4,5 liter benzint fogyaszt autópályán. legalábbis nem 130km/h-nál.
de a városi vegyes 5 liter alatti fogyasztás is hibrid kategória, ami meg nem 2,5 millió újan. feltéve ha a városi fogyasztásnak nem azt tekintjük, hogy éjszaka 70-nel végigsuhanunk a körúton forgalom nélkül.
@Kiszamolo az hogy raktárkészleten ragadt autó, szerintem mindegy a vevő szempontjából. Lehet hogy tényleg azért annyi, de ha úgy jön ki a matek, meg kell venni. Ha meg nem úgy jön ki, akkor úgyis mindegy. (Meg persze az is lehet, hogy csak vevő csalogató kamu hirdetés az egész)
kridli, nem is mondtam, hogy számít, csak úgy a tény kedvéért. Egyébként pont a Toyotánál szoktak lenni dolgozói autók, egyévesek, 10-15 ezer kilométerrel, jó áron. Csak rá kell kérdezni a szalonban.
Sajnos a magyar használtautó piac egy aknamező. Pont a 2-6 éves autókkal lehet a legnagyobb a pofonokba beleszaladni. Ilyen fiatal korukban még bőven derülhetnek ki több százezres konstrukciós hibák, épp a garancia időből kicsúszva. Túl sok a változó és a rizikó hogy pontosan ki lehessen számolni mindent 5 évre előre, de egy új kisautó szerintem tud hosszú távon olcsóbb lenni mint egy 6-8 éves középkategóriás. Valószinüleg az emberek nagy részének elég is, 4 felnőtt szinte mindegyikben elfér, 2 kerékpárt lehet vonóhorgon, tetőcsomagtartón szállitani. Az üzemanyagárak emelkedése miatt egy takarékos kisautó értéktartása is jobb lehet.
Nekem szinte csak használt autóm volt, cégautóként és sajátként is, szinte statisztikát megalapozó mennyiségben.
Talán a legfontosabb, hogy mindenképpen kell találni valami garázs-gurut, aki üzemben tartja, és a márkaszervizeket messziről el kell kerülni. A rendesen leadózott rezsióradíjak és a listaáras ÁFÁs alkatrészek meghátomszorozzák a szervizköltségeket, ráadásul gyakran nincsenek is a helyzet magaslatán. Nekem nagyon sokszor sikerült bontott alkatrésszel megúszni a javításokat.
Az elmúlt sokévben évi 200-400.000 Ft-os szervizköltséggel tudtam létezni, másfél- kétmillióért vet és 4-5 év mülva nyolcszázért eladott kocsikkal. A legutóbbinál a pontos számok: 2MFt, 5 év 750 eFt, 140000 km, 1,7 MFt szerviz 1szett gumival együtt, 3 MFt üzemanyag. kb 40 Ft/km volt a költsége, ez szerintem újjal nem hozható.
Ott is hibádzik az összehasonlítás, hogy egy használt VW Tourant-t hasonlít egy új Toyotához vagy Kia-hoz.
Tesómnak volt szintén Touranja, 1.9-es dízel, pont ilyen. Ő is cserélt benn váltót, lendkereket...stb. Persze tényleg 5 liter körül fogyasztott (hosszútávon). De aztán megszabadult tőle ő is.
Meg kell próbálni a lehető legobjektívebbnek lenni. Például számolni az amortizációval, annak a pénznek a kieső kamatával, ami a kocsiban áll majd...stb.
Én például nem akkor viszem a szerelőhöz az autót, amikor baj van vele, hanem minden félévben elviszem átnézetni. Mint ahogy a fogorvoshoz kéne járni. Megelőző karbantartás. Eddig bejött. Nagy költésem nem volt a kocsi(k)ra.
Most egy újabb használtnk van, pluginhibrid, mert egyre kevesebb munka-utunk lett vidékre, a városi rövid utak meg kezdték megölni a nagy dízelt. Végtelen olcsón üzemel, decembertől eddig mentünk 12000 km-t, amiből 7 volt villannyal, hibrid üzemben meg-főleg autópályán menve 6 l körül fogyaszt. A december-április villanyos tankolásunk a garázsban 30000 Ft volt, mostanában napi szinten kevesebb, mert ritkán fogy le 0-ra az akku, nem úgy mint télen.
Mivel a szerkezete primitív a kocsinak, kevésbé fog elromlani, de ahogy látom, az alkatrészek drágábbak lesznek.
A használt autó vételnél egy dolog nagyon fontos: az ember értsen jobban az autókhoz, mint az előző tulaj. Aki sokszor azért adja el, mert már nem boldogul a hibákkal.
Nem kell saját kezüleg szerelni, de jó ha az ember érzi, hogy mikor kezdődik valami baj és a neten utána tud nézni, hogy milyen javítási javaslatot fogadjon el a megbízható, állandó szerelőjétől. Ez utóbbi létszükséglet egy használt autónál.
Az új/használt kérdésnél szerintem nem az autó, hanem a leendő tulajdonos a döntő. Pl. egy bölcsész hozzáállású valaki, aki emellett nem is tud szakemberekkel tárgyalni, nem lesz boldog egy használt autóval.
Akinek folyamatosan van autója, annak azt is bele kell kalkulálnia, hogy időnként le kell azt cserélnie, tehát az új(abb) költségével is kell kalkulálnia. Például 5 évente vesz egyet 3 millióért, az havonta 50.000 Ft. Nagyon sokan nem engedhetik meg az autót, de mivel a költségek jelentős része nem azonnal és nem teljesen tervezhető módon merül fel, így sokaknak ez fel sem tűnik.
Szegény Gazdag: Dacia a tippem
amugy ezekez a "semmit nem koltok ra de megis hogy megy" dolgokat nem nagyon ertem, nekem vagy havi 30ba van ugy az alkatresz hogy sose volt semmi baja , csak cserelek mindent eloirasszeruen eredeti alkatreszekre. megvetel utan csak a 8 gumi + 4 telifelni volt vagy 300k aztan egy olcso 20 eves auto mert szart az nem teszek ra. Most jon a 200k km-es motorszerviz az is lesz vagy 150 ezer, hiaba jo de csere m8nden, gorgok tomites szijak stb. Csak igy lehet azt az uzembiztonsagot elerni ami elfogadhato, es meg messze nem ujauto-szint. De most epp olaszorszagbol irok 3300 km utan es tudok nyugodtan szallhatok be a visszautra is 🙂 ja amugy a vetelar az eddigi 2 eves osszkoltseg negyede volt, mar tobb ment el uzemanyagra mint az auto ara+ szervize osszesen, ugyhogy legkozelebb csak Lpg, mar szamolgatom hogy csak az uzemanyag miatt megerne egy uj gazos, de nincs csak dacia meg 1 seat gyarilag..
@Kiszamolo ilyen a fordnál is szokott lenni elég nagy számban, én is ilyet vettem pár éve, 1 évesen 20e km-rel, az extrákkal növelt új listaárhoz képest bő 2 millával olcsóbban. Mondjuk ők már drágábban adják az ilyeneket mint anno.
12 éves használt autót vettem 2 éve, eddigi költések:
460e benzin, 660e egyéb, az egyébnek kb. 70%-a szervíz, a többi biztosítás, pályamatrica, esetenként parkolás.
Ez azt jelenti, hogy havi 20e körül a szervíz költség, ebben 2 nagyobb elem volt a kötelező körökön túl (teljes fűtés, lengéscsillapító-futómű).
Ezzel úgy átlagosan szerencsésnek érzem magam, biztos van, aki 12 éves használt autóra még évekig alig költ szervízelésre és van aki nagyságrenddel többet.
És az is jól látszik ebből, hogy még egy használt autónál is aki csak a benzinnel számol, az nagyon alulbecsül. A fentiekre jön még rá ugye a kb. havi 15e amortizáció (éves 200e ilyen korú autónál kb. a realitás).
A használt autó vásárlásával pont az a baj, mint pl. az ingatlanvásárlással. Mindenki olcsón akar szuperjót. Bizonyára van ilyen, de ritkábban, mint mikor vásárlóként szeretnénk - mert, ugye, mikor mi adunk el használtat, akkor hirtelen teljes más szempotjaink lesznek, mint vásárlóként.
Vissza az alaptémához: használtnál abból induljunk ki, hogy valami miatt eladják. Ha rá tudunk jönni miért és azzal együtt tudunk élni, akkor nem lesz gond.) Plusz kevésbé van színválasztás ;))
Mi használtat vettünk 7 éve. Eszemben nincs eladni, amíg szét nem esik. Azt is tudom, miért adták el és egyébként kereskedőtől vettem, külföldről behozott 😀 Viszont kerestem több, mint 3 hónapig, baromira aktívan.
10 éves, benzinnel, biztosításokkal, mindenfélével (épp viszem műszakira és kötelező szervízre, amortizációval sincs átlagolva havi 50e-ben.
Igaz, nem is dízel és nem presztízs kocsi.
Sajnos ezt nem lehet csak a számok alapján nézni. A hazai használtautó-állomány bőven tartogat meglepetéseket. Saját - egyébként jól működő - 1.5 millióért vett autómra legalább még egyszer kifizettem már a vételárát, szimplán a szükséges dolgokra. Na és ami a legnehezebb: juss be egy jó szervízbe....
@headset
"...megbízható, állandó szerelőjétől. Ez utóbbi létszükséglet egy használt autónál." Szerintem minden autónál. Az újat is el tudják rontani 🙂
Sosem értem, hogy vesz valaki 5-10 milláért kocsit és elkezdi otthon javítani. (Ok, én pl. épp lakást festek, viszont 1. tudok festeni, 2. csak tisztasági festés, max. esztitaki hibát tudok csinálni, amitől minimálisan eshet az értéke.) E
Nalunk a kovetkezo a felallas:
Csaladi autonak egy 2.0 benzines S-Max, 5 szemelyes kivitel, mert csak 3 gyerek van. Mivel kevesebb mint evi 15ezret megy egyutt a csalad, igy elfogadhato a 10 literes fogyasztas.
Ezen kivul van egy oreg benzines autom LPG-vel, amivel a napi 110km-t nyomom.
Nem tudom, hogy van-e LPG kut Csaba kozeleben, de lehet, jobban megerne ha venne egy kicsi es egyszeru szivobenzinest ingazasra es elgazositana.
Csaladinak meg egy szivobenzines Tourant, ha nagyon szereti a tipust.
@headset
Az én hozzáálásom maximálisan bölcsész, a kerekeket szoktam lecserélni, meg néha megfújom az ajtózsanért wd40-nel. Viszont figyelek rá és évente 2x hibalistával viszem szervizbe, ezek nem otthagyós hibák szoktak lenni.
De már várom a google autót, ami jön értem, elvisz ahová megyek és megy tovább 🙂 A mol autók 66-ért mennek egy km-t, ha sokezer lesz belőlük, szerintem 30-40 környékén fognak üzemelni, azaz még anyagilag is megéri majd, nem csak a kényelem miatt.
Voltam újautókereskedő is. Soha ne a listaárakat nézzétek, ne arra számoljatok, mert mindig van valami akció, alkudni pedig kötelező. Mindenki azt hiszi, hogy hú mekkora haszon van egy új autón a cégeknek, hát nem. Nagyon nem. A 10% árrés már jónak mondható. Az igazi haszon az új autó szervizelésén, hitelén, vagy a bagóért beszámított használt értékesítésén lesz. Egy 5 éves használt általában a felét éri, onnantól havi 100 ezret esik az ára, bár ez a matek egyes típusoknál már nem igaz. Igazmondónak is valami ilyesmije lehet. Dacia esetleg vlmi délakórei csodarakéta. Igen, a dízelekkel vigyázni kell,viszont aki most okos és ismeri a jó dízeleket és tényleg úgy használja jól jár6.. Ami pedig a vételt illeti, van már olyan oldal ahova csak megbízható/ellenőrzött autók kerülnek föl és autós szakemberek garantálják a kocsi előéletét. Ja, hogy esetenként 20-30%-kal drágábbak? Nem véletlenül.
@ruskyy @szegenygazdag
suzuki celerio. 1.0
youtube.com/watch?v=0T87gYj1MnY
https://totalcar.hu/tesztek/2014/10/22/suzuki_celerio_2014/
"És tényleg. Bár a karosszéria csak 3,6 méter, két darab kétméteres test egész jól elfér benne egymás mögött. Az ember először nem hisz a szemének, kiszáll, bemászik előre, újraállítja az ülést, megint bezuppan hátra, ez lehetetlen. A fej fölött levegő, a térd előtt némi mozgástér. Hogy csinálták ezt? Biztos a csomagtartóból rabolták el.De nem. A pléhhangú ötödik ajtót felhajtva egészen csomagtérszerű csomagtér tárul fel, nem óriási, de közel sem használhatatlan méretű. Nézem az adatokat: 254 liter. Hogyan? "
Amióta nálam van kb 20 hónapja, semmilyen meghibásodás nem volt, egy izzó sem égett ki benne. 2 hét múlva megyünk vele 800km-re, a szervíz évi 1x35000+ 2 évente fékfolyadékcsere.
Arra én is kiváncsi vagyok, hogy milyen autot lehet venni, 2.65 millioert 0-kmeset. Kaptam egy munkat Frankfurtban és a régi használt 18 éves autómat nem visszük magunkkal, hanem akarok venni egy másikat a próbaidő után ( 6 hónap), de én is kezdtem belefáradni a szerelőkbe ( alkatrészest szerencsére találtam aki a bárdi 50%-os kedvezményénél is olcsóbb es szakmailag is ott van) és ezért akarok venni egy átlag autót ami azért kényelmesebb és akár 0-kmes. Kia, Opel, Ford:) ha találnék valami szépet 10000 euroert az ki is jonne 2.5 havi fizetésből vagy ennyiért használtatt, de valami prémium márkát...
Én már vettem több autót kintről és nem volt eddig bajom velük (BMW 320d, Mondeo 2.0, Insignia 2.0).
Ezt a fogyasztás dolgot se nagyon értem, ezek az autók 170LE-vel max átlagban 6,5 literrel mennek el, akinek számít 1-2 liter ide vagy oda az nem engedheti meg magának, hogy autót tartson fenn.
Újat én se vennék, mert egy 20MFos autó pár évesen félaron megvehető, igaz cserébe el kell viseljem, hogy már valakinek a segge ott volt egy darabig. 🙂
A lízingcégek statisztikái alapján a legjobban értéktartó autó a Skoda Octavia, a Ford Focus és az Opel Astra, ha jól tudom ebben a sorrendben.
Az értéktartás pedig abból fakad, hogy ritkán hibásodnak meg, ritka a rejtett hiba és üzembiztonságban is jók.
Nyilván nem felsőkategóriás autókat soroltam fel fent, nem elégít ki mindenkit fenti portfólió, őszintén szólva én is szívesebben vezettem a VW CC-ket, vagy full extrás Passat-ot, vagy Golf-ot. Az Opelektől őszintén nem vagyok elragadtatva, bár Peugeot-t is vezettem és az még talán annyira se tetszett.
De ha valaki olcsó megoldást akar, akkor akár új, akár használt autóban érdemes a lízingcégek statisztikáit is figyelembe venni.
Amit az árához képest olcsó lízingelni, ott kicsi az értékvesztés és valószínűleg price/value az lesz a jó választás. És nyilván ezt veszik és bérlik a legtöbben.
Külföldre költözünk jön a család is, de egyelőre csak én vagyok kint, és nagyon meglepő, hogy mennyire jól lehet létezni kocsi nélkül. 14 perc séta a munkahelyem, vettem biciklibérletet jó ha a tengerpartra jövök. Ha jön a család, akkor már kell majd kocsi, gyerekkel edzésre menni, kirándulni, hétvégére, stb.
Otthon nagyon bevált a plugin hibrid, de itt vannak kételyeim, hogy lesz-e az a napi 50-60 km városi út és parkolás, amitől pénzügyileg bejött. Gépként minden benzinesnek, pláne a dízelnek gyilkosság az a 2 km út, 20 perc parkolás, 10 km út, egy óra állás amire használom az autót.
Én 2006-os Skoda Octavia II-t vettem, most halt meg az első tulajdonosa, egy idős nő. És tényleg 66000 km volt benne, szinte gyári fényezéssel, csak az ajtó fogantyúi mögött karmolta össze a nő a hosszú körmeivel. 1600000-ért megkaptam, vezérlést cseréltem benne, meg az éves szervízt 120.000 Ft-ért. Vettem még rá úgy szett nyári gumit 50.000 Ft-ért, s kb. ennyi. Nincs turbó, nincs dízelekre jellemző kettős tömegű, meg más nyalánkságot. Cserébe megy, s nem is szándékozok sokat rákölteni. Az első fékbetét új, még a hátsót cserélem és kész.
Hihetelen szép autó ez az arany színű Octavia, s olyan baba állapotban van, hogy mindenki megnézi. 3 ilyen autó volt összesen, az első kettőt 1 órán belül foglalták, a harmadiknál szerencsém volt. Oda-vissza 300 km-t utaztam érte. Nálam alap volt, hogy külföldről behozott szutykot meg sem néztem. Még 100.000 km alatt kerestem, s bejött.
Péntek du. álltam a dugóban és elhúzott a hepe- hupas földúton mellettem egy prémium festekgyarto cég középkategóriás max 1- 2 éves autója. / 4 perc a különbség, ezt már lemértük korábban/1., Sajnáltam a cegtulajdonost akit így megkarositanak és átvernek. 2.,Sosem vennék céges autót, mert ez magyar mentalitás, hogy nem az enyém és nem is vigyázok rá.
@VLaci
"Az én hozzáálásom maximálisan bölcsész, a kerekeket szoktam lecserélni, meg néha megfújom az ajtózsanért wd40-nel. Viszont figyelek rá és évente 2x hibalistával viszem szervizbe, ezek nem otthagyós hibák szoktak lenni."
Eltérőek a fogalmaink. Ha már tudsz hibalistát írni, az az én véleményem szerint nem bölcsész, hanem kifejezetten megfelelő autós hozzáállás.
Én olyan emberekre gondoltam akik szándékosan nem értenek a technikai dolgokhoz és erre még büszkék is. Erre használtam a "bölcsész hozzáállás" kifejezést, belátom, igazságtalanul, előítéletes módon.
Talán a technikai antitalentum jobb lett volna.
Megvettem a szomszéd 10éves autóját 76ezer km-el. Tudom, hogy gondos gazdája volt, de azért csináltattam rá egy nagyszervízt, mert így szoktam minden autó vásárláskor (vezérlés, olaj, fékbetétek..stb).
És most van egy makulátlan autóm picit többért mint egy milla.
Szóval nekem megérte a használt autó.
Nekem a régebbi (2001-2008) Volvo széria vált be, a 2.4-es benzines blokkos (van belőle több kivitel is). Átlagfogyasztás valós 9 liter. Bár sokat megyek vele, évi 50.000ret, külföldre is, de mindenképp benzinest akartam, mert alig van hibája. A szokásos olajcserét 10.000ként kötelezően megkapja, emellett gyertyákat cseréltettem, futóműben apró pár dolgot és az automataváltó olajat. Havi 30.000ből kijön olajcserével együtt, és most 16éves az autó. Soha nem hagyott otthon és mindig elindult elsőre. Igy 3 év után is a legjobb választás volt nekem.
Az első hiba, hogy rossz autót vett. Ez a tipikus egyén keveset az autó és majd azon spórolók eset. Na meg a "német autók megbízhatók" (régen voltak azok). Nézze meg az összes autószerelő, mivel jár magyarországon és akkor rá jön mit kell venni. Meg kell nézni a német ADAC listát, hogy milyen autók robbantak le, ebből is lehet következtetni. (Fontos: ez a lista nem jövőbe látó, nem mondja meg, hogy az új német autók mikor hullanak szét!) Azt lehet megnézni mely autógyártók törekednek a hosszabb és megbízhatóbb élettartamra. U.I.: Mostmár jó, megbízhatóbb autómárkák felé nézelődik.
Három igazán nagy lehúzás van ma nálunk (szerencsejátékot direkt nem említem). A szeszes ital, a dohányáru, és a gépkocsizás. Ha valaki ebben az országban, -ilyen alacsony átlag jövedelmi szinten- helyén tudja kezelni csak ezeket a dolgokat, akkor bizony igen komoly pénzeket tud megspórólni maga, és a családja részére.(pl. nyugdíj megtakarítás) Dehát, ahogy a közmondás is tartja, amíg sz@r lesz, addig veréb is lesz. Vagy: tiszta hülye, aki nem normális. Mondjuk, azért arra kíváncsi leszek, hogy a 450-550 forintos benzint hányan fogják tudni kifizetni, és milyen áron. Ha matematikus volnék, minden bizonnyal így fogalmaznék: a forgalmi dugók nagysága fordítottan arányos az üzemanyag árakkal. De mivel én nem vagyok tudós ember, csak annyit mondok, több nap, mint kolbász. Mert néhányan sajnos túlértékelik a saját pénzügyi lehetőségeiket. Na, oszt ilyenkor szokott eltörni a mécses. 🙁
Komolyan kérdem, miért nem szabad külföldről behozott használt autót venni? A hazai mitől amortizálódik kevésbé? Egy barátom pl. most vett egy 5 éves Opelt, ránézésre mintha új lett volna.
Szerintem a külfölditől való félelem oka a követhetetlen futásteljesítmény, azaz az óratekerés!
@laci-bacsi
Én pont nem azt látom, hogy az általad említett három dologról lemondanának az emberek. Szerintem 1000forintos üzemanyagárak mellett is ugyanannyi autót látnál az utakon, mert az autó sajnos ugyanolyan látszatdolog ("nemmajd tömegközlekedéssel fogok menni minek nézel te engem"), mint a bagó vagy a pia. Van rálátásom a szegényebb rétegekre és hidd el hogy évek óta képtelen vagyok velük megértetni, hogy a szegénységből az út nem napi egy doboz cigarettán át vezet.
@tiborg
A kérdésed a cikkben megválaszolva.
A használt autó is lehet jó állapotú. Ami még fontos és sokan nem tudják, hogy sok esetben használtautó vásárlásánal is 1 évig simán tudja az ember érvényesíteni a szavatosági igényét. Mondjuk ez az eset a leírás szerint nem tartozik a szavatossági körbe, mert korából eredő hibásodásokról szólt.
@tiborg Behozzák 1000 km-ről egy olyan országból ahol mondjuk 2-3szorosa a fizu (vásárlóerő) a magyarnak, forgalomba helyeztetik, ráteszi 2 ember a saját hasznát és még így is olcsóbban adják, mint az itthoniak közül az elvileg ugyanolyan állapotút. Ebben vagy az ár nem stimmel vagy az állapot.
Barnabás, azért az is benne van, hogy kint méregdrága a szervíz. Ahogy nálunk is brutálisan emelkedik a szervízköltség, itt is olcsóbbak lesznek hamarosan a szervíz igényes korú autók árai. Persze az is benne van, hogy a német 140 ezer kilométernél kap árat a turbó és a kettős tömegű cseréjére, ezért inkább gombokért eladja. Lesz belőle itthon egy keveset futott autó 65 ezer kilométerrel.