Közeledik a Glamour napok, az emberek százezrei vetik bele magukat a vásárlásba.
Mint minden akciós időszakban, most sem játszik minden kereskedő tisztán.
Ahogy Black Friday-kor is alap, hogy a két héttel korábban felárazott terméket árazzák le, sajnos ez most sincs másképp.
A feleségem olvassa a fórumokon a friss bejegyzéseket, hogy valaki egy mosogatógépet szeretett volna venni egy országos elektronikai üzletláncnál, de kivárt a vásárlással, várt a Glamour kuponra. Ki sem találjátok, pont annyival lett drágább a gép, mint amennyivel olcsóbbá lett a Glamour kupon miatt.
Más egy nagy online áruházban tett egy terméket a kosarába néhány napja, ma az is megdrágult, de szerencsére akciós kuponnal ugyanannyiba kerül, mint eddig.
Nem azt mondom, hogy nem találsz jó ajánlatokat, de érdemes észnél lenned, sajnos nem minden akciós, ami annak tűnik. Ráadásul legtöbbször egész éven át vannak akciók akár nagy értékű műszaki termékekre is, nem biztos, hogy most érdemes megvenned a nagy sietségben.
Az internet a barátod, érdemes megnézni, máshol és máskor mennyibe kerül az, amit venni akarsz.
Szívből szóltál, ezt én is így látom
Egyik ismerősömnek néhány évvel ezelőtt (kb. 2012) volt abból problémája, hogy a saját webáruházán elkezdett játszani a kiírt akciókkal. Megemelte az alap árakat, és ezzel együtt a kedvezmények mértékét is. Jött is hamar egy figyelmeztetés a fogyasztóvédelemtől, mert valaki jelentette a webáruházat a vásárlók megtévesztése miatt.
Végül abbahagyta az ismerősöm ezt a fajta akció változtatást, úgyhogy nem tudom, hogy lehetett-e volna nagyobb következménye a dolognak.
Ilyen jellegű fogyasztóvédelem ma már nem jellemző?
Mi csináltunk egy táblázatot amiben az alap háztartási dolgok vannak (Öblítő, Fogkrém, stb ), ebbe beírjuk azt az árat amit mi olcsónak találunk, vagy szerintünk olcsó volt. Ha boltban vagyunk ahova oda van írva hogy 30% van éppen az adott termékre, akkor csak elővesszük a telefont, megnézzük az egységárat (db,kg,liter, stb) és ha az akciós ár még így is drágább, akkor nyilván nem vesszük meg. Így elég könnyű kiszűrni az akció miatti impulzus vásárlásokat.
És ha mégis van valós kedvezmény, ott a kígyózó sor/nincs pakoló/nem szállítják időben - ritkán, esetleg, tényleg "jól lehet járni".
Az összes boltot kihagyom, ahol kuponnapok vannak, a műszaki webáruházakban a döglöttebb időszakokban jobb kedvezmények vannak, ténylegesen készleten lévő tételekre. Legutóbb kinéztem pár mosógépmodellt, rendelés előtt elmentem megnézni élőben is, milyenek és kikérdeztem az eladókat. Végül egy olyat vettem meg, amit nem is ismertem, tök jó áron (du. 6-kor) és másnap reggel már hozták.
Nyáron költöztünk új lakásba. Kinéztük előre az összes háztartási gépet tavasszal, árukeresőn láttuk hogy mit mennyiért lehet kapni. A májusi Glamour napokon megnéztük, hogy hol mennyi akciósan. Nem mondom, hogy nem voltak átverések, kiskapuk, de volt bőven olyan bolt, ahol valóban volt igazi leárazás. Végül szinte mindent az Auchanban vettünk meg, ott tényleg nem csibészkednek. 160 ezer forintos szárítógép volt 110 ezerre leárazva, erről még lejött 20%. Igaz nem a végösszeg lett kevesebb, hanem Auchan ajándékkártyán adták oda. Így 600 ezer forintnyi vásárlás után kaptunk 120 ezret vissza. Nem atomfizika, csak oda kell figyelni, fel kell előre készülni és tudni kell használni az árukeresőt.
Márkaboltnál is csak 2 hétig tart minden akció. Ha most nem veszel, lemaradsz, ismerjük a kereskedők ősi dumáját. Aztán megint 2 hétig akciós, és megint 2 hétig, és így tovább...
Nem mondom, hogy drágák, de a termékeik nagy részét sose árulták kedvezmény nélkül, és nem 5-10% az úgynevezett akció. A kedvezmény nélküli áraik viccesen hatalmasak.
Nekem mar tobben mondtak, hogy a Media Marktban evek ota kb bent ejszakaznak a dolgozok, hogy Glamour Napok elott mindent felarazzanak Amugy meg mikor alairod a Ringier-vel, hogy beszallsz a kuponnapokba, a szerzodesben is van egy kitetel, hogy tilos az arakkal trukkozni. Tehat ez egyreszt szerzodesszeges, masreszt fogyasztovedelmi szabalysertes...
Nekem is ez a tapasztalatom. Anno mosogatógépnél vártuk a black friday akciót, jól felárazták előtte ahol venni akartuk (többi értelmes helyen alapból drága volt), aztán irónikus módon az akciókor már nem volt kapható, elkapkodták. Rá egy hónappal meg tudtuk venni majdnem az eredeti áron.
Most szárítógépet vettünk, itt már élelmesebb voltam, egyik nagy üzletláncnál olcsóbb volt mint a többieknél, ráadásul az extra gari is jóval olcsóbb, lecsaptam rá gyorsan. Rá két nappal fel is emelték az árát az árukereső mediánnak megfelelőre (kb 15e ft-ról beszélünk, 10% difi).
És az a durva, hogy egyáltalán nem akciós ár volt amin vettem, nem hírdették sehol.
Még azt kéne megtanulni, hogy ne is érdekeljenek a kuponakciók, ne csesszek el ennyi időt a böngészéssel.
Arukereso.hu-n meg kell nézni az árgrafikont a lap alján, abból könnyű ellenőrizni, hogy valódi akcióról van e szó.
Illetve magukat a boltokat is ki lehet ismerni, a media markt nagyjából negyedéves ciklusban akciózza ugyanazokat a termékcsoportokat.
Érdemes felmenni pl a notino honlapjára, 60 %-kal feláraztak, és most 60%-kal olcsóbb..
Nekem szerencsém volt. Azt se tudtam eszik e vagy isszák a Glamour napokat, bementem a dunaplázába megnézni egy órát, amit két héttel ezelőtt is megnéztem meg egy ideje figyeltem az árát is. Mindig 160 rugó volt. Ott akkor arra az óramárkára 20 % glamour akció volt, így 128 ért tudtam megvenni. De egyébként szerintem sem ez a jellemző, hanem a fent leírtak.
Ráadásul szombat munkanap, mi lesz itt vasárnap.. legalább lesz hely normfán meg kopaszigáton
Aki nem teljesen kretén vagy esetleg némi gazadasági olvasattsága van az azért tudja, hogy ha valamit olcsóbban ad az üzlet mást drágábban kell.(ene).
Ahogy emag, alza, MediaM és társainál is megfigyelhető egy középár aztán jön az akció majd után visszalövik az árat az egekbe. Az is előfordul, hogy előtte felárazzák elég sokhelyen, majd abból engednek, nyilván.
Erre van az árukereső vagy árgép, ahol árgrafikont is nézhetsz.
Glamour nap kb. egy hipermarkettel hasonlítható össze, veszel ezt azt akciósan, mellé még a sok szirszart mert most olcsó.
Lehet ezt ésszel is csinálni.
Rengeteg 30-50% akció van a drogériákban, amik nagyon nincsenek feláraza. Én tudom magamról, hogy jó vásárt csinálok, mert amúgy is ott vásárolok, tudom az árakat. Ilyenkor meg betárazok fél évre a jólárazott termékekből.
Nyilván én vagyok a kissebség, ezért éri meg az efféle akció a boltoknak.
Nem igazán értem miben reménykednek az emberek.
Ezeken a cuccokon alig pár százalék árrést keres egy kereskedő. 2018 van, hahó.
Mégis miből lehet akciózni szerintetek?
Az én szomszédom felesége nagybátyja lányának a barátjával is történt már ilyen meg amolyan is. Szítsuk a ellenszenvet, legalább kevesebben kapkodják el ami nekem kell.
Ha valaki nyitott szemmel jár az nem szopja be az ilyeneket.
Lehet várni akciókra, viszont van a terméknek egy átlagos ára amit néhány portálon lehet is követni, ha fejben tartani nehéz. Rengeteg drogériában van 30-50% akció ilyenkor és tudom, mit használok ezért ilyenkor pont jól jönnek az akciós termékek. Betárazok rendesen és le van tudva egy félévre a dolog.
A kupon hiszti kb olyan mint egy hipermarket, kivársz vagy megveszed ami nem kell, csak mert most olcsóbb, elvileg.
Ha heti szinten néhány bevásárlás alkalmával megmarad. hogy multkor mennyiért vetted amit, akkor nem szopod be ami a cikk témája, ehez nem kell listát vezetni, csak egy kis ész kellene hozzá, de az az ország szellemi szinvonalát elnézve nehézkes.
Ezért szeretem az árukeresőt, mutatja egy-egy termék árváltozását évekre visszamenőleg.
Én nagy Glamour-nap rajongó voltam, de mostanra megutáltam a ruhavásárlást, egyebek meg annyira nem kellenek. Ráadásul a cikk témáját a saját bőrömön is megtapasztaltam. Vettem egy felsőt az egyik nagy élelmiszer üzletlánc (vagy mi) ruha osztályán, és örültem, hogy olcsóbban tudtam megvenni. Az árcédulán otthon végül lekapartam a ráragasztott matricát, és akkor láttam meg, hogy felárazták, tehát az eredeti árhoz képest kb. 200 forintot spóroltam, pedig sokkal többet kellett volna.....
Kiegészítés az előző hozzászólásomhoz.
Én azt sem értem, mi ez a nagy fogyasztásmánia.
Én nagy filllérb**** vagyok, ritkán nyitom ki a tárcám hogy szolgáltatást vegyek. De amikor veszek, akkor 9-ből 10-szer baromira nem azt, vagy nem akkor, vagy nem úgy kapom, ahogy kellene.
Legutóbb pl a híres neves ikea képtelen volt házhozszállítani egy kanapét. Azóta várom az előre kifizetett házhozszállítás visszautalását
Nem találok egy jó fodrászt.
Amikor bringát kellett vennem, 2 hetet kellett rá várnom. Azért nem egy egyedi Ferrari... kutyaközönséges Csepel.
Annyira lean már minden, hogy hiánygazdaság van. Vicc az egész.
Tömegtermékeknél kicsit jobb a helyzet, amiből legyártanak több milliót és van TQM, ott azért általában nincs baj. De most épp asszony iphone SE-je haldoklik (naná, áprilisban megvolt a 2 év).
Szóval én csak az átbaszást érzékelem. Inkább spóroljon mindenki a 800 ezres nm árakra
1-2 hónapja direkt nem vásároltam készleteket a szokásos dolgokból mert tudtam hogy jön a Glamour...
A tapasztalataim eddig:
Rossmann online felületén nem működött kb 5 kupon kódja, kénytelen voltam kidobálni a kosárból, és elmenni a DM-be megvenni.
Emagnál reggel 6:00-kor már nem volt készlet, és csak a készletre vonatozott az akció
Emagnál sem működött a 3 kuponból 2 kupon.
Eredmény: szánalmas.
Van egy Chrome plugin (savelist.co/) ami arra van kitalálva, hogy ha kinézel egy webáruházban egy terméket, azt beindexeli, és figyeli az árát. Ha változik (jellemzően olcsóbb lesz), akkor értesít. Nem minden magyar oldalon működik, de érdemes kipróbálni - így nem kell minden nap végigpörgetni az összes honlapot, ahol a kiszemelt termék van, megteszi ezt helyettünk a savelist.
Már a glamurnapok sem a régi: 5 év után először nincs wizz duplapontos hétvége, pedig most készültem 2 új LTPt befizetni.
De mi az, hogy Glamour napok???
Mi mindent előre összeirtunk...
Csak olyan dolgot vásároltunk amit használunk és szükség van rá.
Rossman...
Glaomur akció+ 10% rossman kártya. 7500 Ft spórolás...
Ma szerencsére nem volt még tolongás, de érezhetően többen voltak.
Én akkor veszek meg valamit, amikor szükségem van rá. Teszek nagy ívben kuponokra. Pár tízezer forintért pedig pláne nem fogok bohóckodni plázákban. Főleg, ha gyári selejteket akcióznak ki:-PPPP
Épp minimál költség túrán vagyok. Hihetlen kevés tárgy és eszköz szükséges a teljes élethez. Az összes többi csupán a társadalmi elvárás és a megfelelési kényszer miatt kell. Ennek fényében és a hazai szokásokat ismerve teljesen palimadárfogó időszaknak nézünk elé. A helyes minimál viselkedés, hogy csak a szükségleteidnek megfelelő mennyiségű és minőségű terméket vásárolj egészen februárig, amikor a széles tömegek pénze elfogy, ergo a fejésükre irányuló akciók is kifutnak. És, minő meglepetés, utána is csak a valós szükségleteidnek megfelelően vásárolj. ☺
A legjobb több évre eltervezett kiadási oldalt csinálni, legalábbis a tartósabb termékek esetén.
Persze belefutsz hülyeségekbe, hiszen ember vagy...
árukeresőben nincs bent minden online bolt, 50e mosogatótálcát 40-ért találtam plusz ingyen szállítás, mosogatógép féláron extra garanciával, csaptelepek - ami felújításhoz kell. Katalógusokból indultam ki és google.
Ilyenkor illatszert és tisztítószert érdemes venni kizárólag 50% akcióban. Én megveszek félévnyi sampont hajfestéket fogkrémet stb. Úgy látom ez az ami igazán megéri. A többi nem.
Amazonról rendelés eseten használhatjátok ezt az oldalt:
camelcamelcamel.com/
Itt le lehet ellenőrizni egy termék múltbeli árait, szépen grafikonon kirajzolva.
Az ilyen akcióknak kb egyszer volt eddig értelme életemben: amikor építkeztünk és a Glamour/Joy napokon részt vett a szaniteres Grohe cég is. Kb 30.000 Ft-ot nyertünk a WC-k és bidék szerelőkereteinek vásárlásán, de elég vicces anti-glamour beszerzés volt 🙂
Amazonra egy masik: 'keepa' pliugin.
Hogy ontopik is legyek, az ilyen galour napokat es black friday akciokat a rossz tapasztalatok miatt kerulom.
Viszont ami érdekes lehet, hogy Glamour napok alatt nyitási díj nélkül lehet az OTP-nél LTP-t kötni.
@Tibi akkor azért láttam a plázákban is kipakolva a kis OTP-s standokat, rajtuk az LTP-s felirattal... Persze kérdés, hogy milyen egyéb feltételnek kell megfelelni. Gondolok itt számlanyitásra, jövedelem utalásra, kötelező sms-es előfizetésre stb.
Ha már arra jártam, gyorsan utána is jártam a saját kérdéseimnek:
Tehát OTP Glamour napi LTP akció:
- tényleg nincs számlanyitás
- nem kell hozzá OTP-s számla
- SMS szolgáltatás az viszont kell, de az egyszeri kb 1000 Ft
- elvileg 14-ig (tehát vasárnapig) él az akció, de nekem sikerült megbeszélni egy időpontot hétfőre
Amit viszont kicsit hátrányként érzek az OTP-nél, hogy nem tudom "bárki" nevére kötni. Tehát az Erste engedi azt, hogy én legyek a szerződő, míg a kedvezményezett egy jogilag tőlem teljesen független személy. Na ez itt nem megy, ezért nem tudtam ott helyben elintézni.
Régebben jobban részt vettem a Glamour napokban, de egyre kevésbé érdemes. Mert igen, máskor is vannak hasonlóan jó akciók, a legtöbb plázának szinte havonta van. Engem egyedül a Müller 20%-os kupon érdekel, az meg volt a Kökiben külön (szintén kuponnapokat tartanak).
Csak arra lennék kíváncsi, hogy ki kinek fizet ezért? Mármint a Glamour és az egyéb újságok, amikben még van ez a kupon kapnak ebből? Ki jár ezzel jól?
Párom most mesélte, akart valamit venni Rossmann-ban, de belépéskor meglátta a glamour hordát a pénztárnál, így aztán mégse vett semmit, otthagyta. Ráér hétfőig.
Sajnos nekem is sikerült beleesnem abba, hogy megpróbáltak totál hülyének nézni az Auchanban. Kimentünk a 40%-os kupon akció miatt. Néztem a múlt heti újságban, ahol akciós volt a 3,6 literes Perwoll és írták, hogy eredeti ár kb. 2500 ft. Erre mikor kimentünk ugynanez 3600 ft volt. Annyira hülyének éreztem magam :(. Valószínűleg az is vagyok h elhittem. A pont az i-n az volt, hogy a pénztáros nem tudta mikor kell lehúzni a kupont, így egyáltalán nem vonta le és mehettem az ügyfélszolgálatra. Tanultam az esetből... Kövezzetek meg, de miután megvettem a 2 hete kinézett bokacsizmát a cipőboltban 20% kedvezménnyel, elégedettséget éreztem, elvégre spróroltam 4000 ft-ot és eszembe sem jutott hogy egy ilyen Auchan féle nagy üzlet ennyire leégeti magát...
Könyvet érdemes kuponakcióban venni. Azt nem tudjak felarazni a kuponnapok elott.
A rossmann glamour kuponos vásárlókat azért sem értem, mert ugyanezekre a termékekre rendszeresen van 20-30% akciójuk. Maximum az a néhány lehetett érdekes, amire 50% engedményt adtak.
@Kiszamolo:
"Mint minden akciós időszakban, most sem játszik minden kereskedő tisztán."
Megtehetik, mivel a törvény lehetőséget biztosít rá. De ugyanez megy a másik irányból is, hiszen ne felejtsük el, hogy nem csak a terméket/szolgáltatást kínáló eladó, hanem a vásárló is folyamatosan a kiskapukat keresi (lásd: LTP megosztás stb.). Az egyik tizenkilenc, a másik egy híján húsz.
Peti, ég és föld, hogy szemébe hazudsz valakinek az árral kapcsolatban, vagy egy költséget(!!!) megspórolsz legálisan.
Tomeg van mindenutt. En meg ilyen glamour kupont nem is lattam, nem hogy hasznaltam volna.
Errol 1x ugy hallottam, hogy le akartam parkolni az Alleba. Egy kozeli webshopba rendeltem cuccot es itt konnyu parkolni. Kiveve ilyenkor, meg karacsony elott.
Azota nem vagyok hajlando boltba bemenni ez ido alatt.
Meg ugye ha olyat veszek akciosan, ami nem nagyon kell, akkor nem megtakaritok, hanem penzt adok ki. Ruha ugyben a minimalista elvet vallom. Pl.theessentialman.com/how-to-create-minimalist-wardrobe/
@Peti, az LTP megosztás rossz példa, hisz a szerződés módosítás miatt az 2000 Ftal drágább mint egy ujat nyitni, hisz megosztás előtt fel is kel emelnem a szerződéses összeget, ami pint annyiba kerül mint egy ujat nyitni, +2000 Ft
@Kiszamolo: a legtöbb termék szabadáras. Akkor milyen árral kapcsolatban hazudik bárki szemébe is egy kereskedő? Az, hogy 'trükközik' az akciókkal, az egy dolog, de ettől ez még teljesen legális. Amúgy sincs jelentősége az egésznek, mivel úgyis a piac dönti el, hogy mi mennyit ér. Ezekkel a szuper akciókkal legfeljebb azokat lehet megtéveszteni, akik nem terméket, hanem árat akarnak vásárolni. Őket meg aztán egy percig sem sajnálom.
Mondok egy vicceset: az ezredforduló környékén volt itt a városban két különböző fantázianevű elekronikai áruház. Az egyikben pl. a mosógép volt olcsóbb, a másikban meg a tévé. Az emberek meg voltak róla győződve, hogy ők milyen tudatos vásárlók, amiért az olcsóbb helyen verték el a pénzüket. Pedig a két áruháznak ugyanaz volt a tulajdonosa. 😉 Na, az ilyeneknek találták ki a blekkfrájdéjt, meg a glamúúrt... 🙂
Félig off, de ide, a tisztességtelen ajánlatok közé tartozik. Már harmadik éve megyünk szeptember közepén nyaralni, csak ketten a párommal, Bulgáriába. Gyakorlatilag 50%-kal olcsóbb mint főszezonban, és mindig szép időt (30°C) fogtunk ki. Első két alkalommal autóval mentünk, és az út durván 80-90 ezer forintból jön ki. Fárasztó, de a 120 ezres repülőhöz képest... Legalábbis ezt az árat tudtam 3-4 éve. Az idén, júniusban, lett 10 éves a Wizzair, és hatalmas akciót hirdetett (30%!!). Gyorsan megnéztem Bulgáriába az árakat, és nagy meglepetésemre 66 ezer volt két főre! Persze, hogy megrendeltem. Majd néhány hét múlva, mikor nem volt semmiféle akció, ugyanazt az utat meg tudtam volna venni két főre 39 ezerért!! Egyébként, olvastam azóta, hogy nincs értelme sokkal előre megvenni a fapados repülőjegyet, mert indulás előtt 2-3 héttel a legolcsóbb. Persze, a Wizz is csak egy magyar vállalkozás..
@peti: Az akció előtt az ár megemelése a fogyasztó megtévesztésének minősül és büntetni is szokták.
@peti
A szabadáras nem azt jelenti, hogy megtévesztően akciózzon. Hanem, hogy nem szabott az eladási ára, az eladó egyensúlyoz a haszon és a vevői küszöbérték között. Az, hogy akció alatt kb. ugyanannyi, mint előtt, egyszerűen becsapás; mert kap egy (nem csak általa fizetett) reklám miatt nagyobb forgalmat és nem ad cserébe semmit.
Most láttam egy reklámot, miszerint az emagon rettenetesen olcsó egy automata kávéfőző: 124.000 ft, százhatvan-valamennyiezer helyett.
Kíváncsiságból beírtam a google-ba, és kiderült, hogy minden egyéb helyen 98.000 és 115.000 ft között kapható ugyanez a készülék.
Ezért kapok én röhögőgörcsöt a glamúrnapoktól meg a magyar blekkfrájdéjtól. Sajnos, nem vagyok a célcsoport része: a tudatos pénzköltők soha nem azok.
@Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos:
Amit te írsz, az az akciót pár nappal megelőző áremelés. Ilyet manapság már csak a nagyon bátrak, vagy inkább a nagyon hülyék csinálnak, mivel a GVH előtt csúnyán beletörhet a bicskájuk.
@jami:
"Az, hogy akció alatt kb. ugyanannyi, mint előtt, egyszerűen becsapás..."
Ne legyünk ennyire álszentek, az egész világ egy nagy becsapás. Az, ha például eladod az otthoni, x éves, használt Bosch mosógéped, majd veszel egy újat a mosógép csereprogramban; úgy, hogy - ha netán elkérik a régit - leadsz nekik egy leselejtezett Energomatot, az nem becsapás? Vagy az, ha például ágykeretet vásárolsz EP-re elszámolható matracként? Egy időben az egyik üzlet kupon akciójánál a rafinált vevők meg eljátszották azt, hogy az apróságok mellé vásároltak egy drágább terméket, hogy meg legyen az x ezer forint feletti összeg a kedvezményhez, aztán meggondolt vásárlás címszóval visszakérték a drága motyó árát. Ez nem becsapás? Ráadául ne felejtsük el: a vásárlónak mindig lehetősége van mérlegelni (vagy akár meggondolnia magát), nem úgy, mint a fent említett példák elszenvedő alanyainak.
@l70
Pont ugyanez. Be akartunk menni a DM-be valamiért, de látva a tömeget, inkább tovabbmentünk a Rossmanhoz, ahol szintén tömeg volt, szóval inkább hétfő este mentünk be.
Ennél már csak azt utálom jobban, amikor valamelyik boltban a szokásos kedvenc élelmiszeremet akciózzák le, aztán emiatt nincs elfogyott.