Ha már elektromos autó, most indult Budapesten a Greengo, egy megosztáson alapuló autóhálózat, amely elektromos autókat használ.
Az elv egyszerű és ugyanaz, mint az Avalon autómegosztónál, amiről az Élet autó nélkül cikkben írtam. Ami különbözik (az elektromos autóflottán túl), hogy itt csak havidíj és percdíj van, nincs kilométerdíj.
Egy perc autózás 65 forint (vagyis óránként 3.900 Ft, de perc alapon). Az Avalonnál fél órás egységek vannak, egy óra 585 forint, de van még egy 107 forintos kilométerdíj is. (Ez utóbbi változik az előfizetési díj és megtett kilométer függvényében.)
Másik hatalmas különbség, hogy míg az Avalonnál csak átvételi ponton tudunk autót felvenni és leadni, itt gyakorlatilag bárhol ledobhatjuk az autót és felvehetjük a zónán belül, ha találunk a közelünkben egy szabad autót. Ez teszi igazán szabaddá a Greengo használatát és ez már az, amit egy megosztott autótól elvárunk. (Persze könnyű nekik, azt használják ki, hogy az elektromos autók ingyen parkolnak a belvárosban. Annyi esze lehetne a fővárosnak, hogy minden saját autót pótló rendszert legalább ingyen parkolással támogat.)
Ha szeretnénk, fél órára lefoglalhatunk egy autót a közelünkben, illetve ha hamarosan szeretnénk tovább használni (mondjuk bevásárlás után), akkor 15 forint/percért parkolhatunk az autóval.
Mehetünk vele vidékre is, mivel elektromos autókról beszélünk, csak Pest megyébe. Amire vigyázni kell, hogy lerakni viszont csak a zónában lehet, Budapest belvárosában. Addig ketyeg a percdíj, napi maximum 5 órán át.
Természetesen vannak még problémák, leginkább hogy Budapest méretéhez képest szűk a zóna, ahol felvehetjük, illetve lerakhatjuk az autókat. A másik gond (is) nyilván pénzkérdés, nem biztos, hogy találunk kényelmes közelben elérhető autót.
Amint látszik, azért vannak komoly fehér foltok a térképen, ha mondjuk most szeretnénk autóba ülni a belvárosban, nem találnánk autót 10 perces sétán belül.
Ez nyilván javulni fog, ha kellően sokan fogják használni a rendszert.
A lehetőség nem a tömegközlekedést használóknak szól, azonban azoknak, akik saját autóval járnak a belső kerületekbe, vagy taxizni szoktak, érdemes lehet kipróbálni ezt a módot is. Egy 10-20 perces útra verhetetlen, amíg a taxit várnánk, elsétálunk a következő autóig. Ha nincs a közelben szabad autó, még mindig hívhatunk taxit.
(A összehasonlítás kedvéért: a taxi 450 forintért áll ki, 280 forintért tesz meg egy kilométert és 75 forintot számláz percenként, ha várakozik, vagy 15 kilométer/óránál lassabban megy. Persze ne felejtsük el, hogy sofőrünk van és a taxi mehet a buszsávban is, ami csúcsidőben komoly időelőny.)
Ha jobban elterjed a rendszer, sok ember autóigényét kielégítheti, akik a belvárosban laknak és viszonylag ritkán használják csak az autójukat.
Ha már próbáltad, írd le a tapasztalataidat a hozzászólásokban.
Nem árt elolvasni a 35(!) oldalas sűrűn teleírt ÁSZF-et, nekem rögtön elment a kedvem a kipróbálástól. Többek között: biztosítási önrész 10% de MINIMUM 100.000 Ft. A veszélyes üzemre vonatkozó kitételek is érdekesek.
Taxi, ez a legjobb casco ami köthető.
...és a logikus következő lépés lesz, amikor az autó magától visz minket parkolóhelyről parkolóhelyre. A legszebb, hogy a technika már létezik és tesztelik is. Még az ultrabéna magyar jogszabályok mellett is 3-4 éven belül itt lehet. (Kíváncsi vagyok a taxisok erre mit találnak majd ki.)
Szkeptikus vagyok: pont azon a területen menne, ahol jó a tömegközlekedés, viszont nehéz parkolni. Ha ugyanannyi ideig tart találni egy ilyen autót, mint elmenni a legközelebbi busz/villamos/metrómegállóhoz, aztán ugyanannyi ideig tart parkolóhelyet találni és onnan a célig menni, mint az utolsó megállótól odagyalogolni, közben meg a dugóban áll a kölcsönautó, mialatt elmegy mellette a villamos - nem tűnik hasznosnak. A Bubival legalább a dugót ki lehet kerülni és az egyirányú utcák egy részében lehet szembe menni.
Nar, én sem autóznék ott, ahol ez elérhető, még akkor se ha fizetnének érte. Ennek ellenére százezrek használják ott a saját autóikat vagy taxiznak.
@Kiszamolo:
Lehet, viszont ennyiért 30-40 taxiutat megteszek minden felelősség nélkül. Budapesten, főleg a belvárosban pillanatok alatt megvan pár karcolás.
@Ritch
Felpofozzákba kedves utast hogy nem utazik velük, hiszen nekik a bevétel jár, az idők végezetéig.
Érdekes, itt is mindenre az a megoldás, hogy hívogassam az ügyfélszolgálatot.
Meg jó volna, ha leírná hogy mi fér a kocsiba, mit lehet vele szállítani, mert az lenne az értelmes felhasználása...
Pl. ha pár 6 méteres profilszál belefér akkor tök jó!
Panel, nem a mestereknek találták ki, hogy beférjen a létra keresztbe...
Egyébként látszik az autó tipusa, látod, mekkora. (Kicsi)
Az első kommentek tökéletes lenyomatai a magyar népléleknek: egyből az jön habzó szájjal, miért és mire NEM jó.
Tipikus, munkahelyeken is ez megy, mit miért NEM lehet megcsinálni.
Ezért tart itt ez az ország.
"Panel, nem a mestereknek találták ki, hogy beférjen a létra keresztbe…
Egyébként látszik az autó tipusa, látod, mekkora. (Kicsi)"
Egy mesterember vegyen magának autót(pl. nissan e-nv200), viszont nekem csak akkor van szűkségem autóra, ha valami nagyobbat akarok vinni. Nem kell feltétlenül szállanyagokra gondolni, hanem mondjuk egy egy kisebb bútor, vagy nagyobb (háztartási) gép.
Sajnos a GreenGo oldalán nem találtam leírást, de jobban utánanézve találtam róla egy képet, de jó lenne ha leírnák mire lehet használni.
Azért örülök, hogy magyarországon is van ilyen, így talán egyszer majd budapesten kívül is történik valami ebben az országban...
Egyenlőre a nagyobb dolgokhoz marad a gyaloglás és a furcsa tekintetetek 😉
Én magam sajnos nem tartozok a célcsoportjába, de egyébként jó dolognak találom.
A hosszútávú cél az lehetne, hogy a belvárosban a tömegközlekdésen és az áruszállításon kívül csak ipyen autómegosztó rendszerek elektromos autói közlekedhessenek.
@random okos: nem, az ország azért tart itt, mert mindig van egy megmondóember. 😀 Amúgy eddig mindenki azt mondta, hogy neki miért nem jó. Én is leírhatom, hogy nekem azért nem, mert Miskolcon lakom, attól pedig messze van. 🙂
Ez ugyanaz mint a car2go, amit mar jo nehany alkalommal hasznaltam. Elektromos (Hollandiaban), mashol altalaban dizel. Kicsi autokkal (Smart ForTwo), viszont sok europai es amerikai nagyvarosban vannak jelen. Neha jo, de inkabb sajat autot hasznalok.
OFF: Nekem a neve tetszik a szolgáltatásnak, mondjuk egy Sombrerot rakhattak volna a logóra.
Kb így: fansshare.com/gallery/photos/12351630/gringo-maquette/?displaying
@Random okos:
Nálunk már csak a nagyokos megmondóemberek vannak többen, meg az ezérttartittezazországozók.
> és a logikus következő lépés lesz, amikor az autó magától visz minket parkolóhelyről parkolóhelyre
Igen, az önvezető bérautók lesznek a következő lépés, csak a csavar a dologban az, hogy az emberek azt hiszik, hogy ettől kevesebb autó áll majd az utakon, és kellemesebb lesz az élet a belsőbb kerületekben. A kevesebb parkoló autó valószínűleg igaz lesz, viszont az autók száma nem fog csökkenni, mert akkor majd mindenki önvezető bérautóval akar menni, mindenhova, mert mennyivel jobb, mint a buszon zsúfolódni, stb.
Csakhogy ha ez lesz, akkor az önvezető kocsi rendelés ára fel fog menni, mert sokkal nagyobb lesz az igény, mint ahány bérelhető önvezető kocsi elfér az utakon, ezért csak a gazdagabbak engedhetik majd meg maguknak a rendszeres használatukat, vagyis sok embernek emiatt meg fogja érni továbbra is saját kocsit fenntartani. Érdekes lesz, hol áll majd be az egyensúly ebben.
Szerintem én arra használném, hogy egy nagyobb bevásárlást hazavigyek vele mondjuk a Lehelről.
Én nem olvastam el az ÁSZF-et, de ha tényleg van egy 10%, minimum 100.000 forintos önrész, akkor ezért nem fizetek óránként 3900 forintot. Elég húzós Budapesten vezetni, tapasztalt vezetőként is. Nem azt mondom, hogy nem tudok vezetni, hanem azt, hogy nem tudom garantálni, hogy pont akkor nem nézek be egy táblát.
De az önvezető autókat nagyon várom, öröm lesz vele utazni, közben meg dolgozni vagy aludni egy jót. Persze ez hosszabb távon fog működni, az önvezető autók legnagyobb előnye az összehangoltság és az automata döntéshozás lesz. Nem kell többé megállni a kereszteződésben, követési távolságot tartani, vagy akár átlátszó szélvédőt gyártani, az önvezető autók rendszerben gondolkodva pontosan tudják majd, milyen sebességgel kell menniük, hogy ne legyen baleset és maximálisan kihasználják az erőforrásokat. Persze, ehhez előbb el kell fogynia az ember vezette autóknak.
Nem értem én ezt. Ha saját autóval mész, azt nem tudod megtörni? Ha casco van rajta, azon nincs önrész?
Most mit kell azon fennakadni, hogy nem kell összetörni a bérautót sem?
Még egy dolog: amint megvalósul a rendszerben mozgó önvezető autók sokasága, különösebben már nem lesz akadálya annak, hogy akár repüljenek is. Ha már egy kétdimenziós rendszerben (a földön keresztbe-hosszába) is együtt tudnak működni, akkor már a fel-le hozzáadása a rendszerhez sem jelent majd gondot. S máris ott leszünk, amit a Vissza a jövőbe című filmekben látni.
Szerintem nem az a baj, hogy az emberek egy szolgálatatásról elmondják, hogy nekik miért nem jó, meg nekik hogyan felelne meg jobban; hanem az a baj, hogy a szolgáltatókat nem is érdekli. Még ha próbálná hitegetni az ügyfeleket, hogy két éven belül ezt meg ezt tervezi, vagy leírná, hogy ha a jogi környezet így változna akkor ez is lenne, meg az is...
de amíg ő megél belőle, és ha van elég akár elégedetlen ügyfele addig nem érdekli, viszont ha jön valaki aki jobban csinálja akkor jön a hiszti, az árszabályozás stb...
Oda kell figyelni, és akkor nem koccanunk vele saját hibából...
Aki elolvasta az ÁSZF-et: hogyan regisztrálják a sérüléseket? Felveszem, megyek, bamba vagyok, meghúzom, bunkó vagyok, letenném és lelépnék. Az utánam jövőnek kell körbenézni, hogy minden rendben-e kocsival? Más módon derül ki?
@Kiszamolo:
Én sem értem, ráadásul attól sem kell félni, hogy a több órára/napra az utcán hagyott autót meghúzzák, és jó magyar szokás szerint lelépnek (2015 februárjában vásárolt autómmal már kétszer jártam így). Egyébként nekem is megakadt elsőre a szemem a "legalább 100.000 Ft vagy a kárösszeg 10%-a" részen, aztán felfogtam, hogy ugyanazt jelenti, mint a "kár 10%-a, minimálisan 100.000Ft",pont mint a CASCO-m, valahogy utóbbi jobbnak tűnik marketing oldalról, pedig ugyanazt jelenti. Vagy csak nekem? Ráadásul első olvasatra úgy értettem, hogy a KGFB-n is van önrész - ami hülyeségnek tűnt. Nincs jól megfogalmazva.
Autós BUBI, amivel a nagy bevásárlást és a gyereket is ha tudjuk vinni 🙂 Rugalmasabb lenne azonban a rendszer, ha nem lenne havi díj és a perc díj magasabb lenne. Így sokkal szélesebb kör is használhatná taxi helyett. Jó lenne ha a repülőtéren is le lehetne rakni.
Az igazi persze az lenne, ha robot autók jönnének és nem kellene bajlódni a vezetéssel és parkolással 🙂
Én azt mondom, hogy tiltsák be az illegális tevékenységeket!!!44 😀
ocdn.eu/images/pulscms/MGE7MDMsMmU0LDAsMSwx/9c7837b1e28a21a40291248cb5ccf14e.jpeg
@Alfakapos Cukrászképző
Na jó azért repülni nem fognak még hosszú évtizedekig vagy soha. Veszélyes és túl energia igényes.
Amúgy jó kis cucc ez jó lenne ha lenne egy értelmes támogatási rendszer hozzá az ilyen cégeknek. Pl.: Sok ilyen cég kellene, és akik átjárhatóságot biztosítanak az autók közt a felhasználóknak azoknak előnyük lenne.
Az igazi megoldás felé vezető út valóban az önvezető lesz, főleg az automatikus pozicionálás miatt, az mostani rendszereknek sajnos problémája, hogy nem tervezhetők jól az utak.
A károgóknak, meg annyit, hogy ha nem lennének azok a vállalkozók akik ezekbe belevágnak és kockázatot vállalnak, akkor nagyon nem itt tartana a világ. Lehet, hogy ezek a cégek pár év alatt megszűnnek, mert még nem érett meg rá a helyzet itthon (vagy máshol),de fontos építőkövei a fejlődésnek
Az önvezető autó még legalább 10 évig csak álom lesz az emberek legalább 80%-ának. Légzsákrendszerek visszahívásaival küzdünk, ami az önvezető autóhoz képest kőkorszaknak számít. Egy nem csak parasztvakításra használható rendszert kicsit komolyabb dolog lesz megcsinálni, úgy hogy a rendszer ne kerüljön 1,5-szer annyiba, mint maga a normál kocsi. Az pedig hogy Bp-n elmenjek vele a Blahától Budaörsig az maga lesz a mérnöki kihívás:)
a fehér folt azért van a térképen, mert ott lehetetlenség parkolóhelyet találni, még a gringóknak is...
Yutte, na ott kellene a városvezetésnek kialakítani megosztott autóknak ingyenes parkolókat, akár töltővel is. De ilyesmit úgysem csinálnak. Már attól is kiborulnak, ha valaki kerékpározni akarna, ahelyett, hogy autóval jár.
Majd rájönnek szegények, amikor a k@cs@g taxisok vagy a sameszeik össze-vissza törik-karcolják majd az autóikat...
@adam Fogadjunk hogy a Lehelre busszal mennel es csak visszafelw ulnel be a kocsiba 🙂
"Persze, ehhez előbb el kell fogynia az ember vezette autóknak."
Ez mondjuk sztem nem fog megtörténni soha, ugyanis az emberek nagy része szeret vezetni.
@Kiszamolo
Egy belső tesztelőtől (még az indulás előtt) olyasmit hallottam, hogy a Greengo kocsikban nincs töltő. Ha lemerül, akkor kijön a cég és intézkedik. Bár lehet, hogy azóta változott a dolog.
Viszont szerintem nagyon nyomorékra sikerült a weblapjuk.
@Kiszamolo
Jaj, bocsánat! Úgy hiszem, félreértettem az előbbi hozzászólásodat. A töltési lehetőséget (gondolom) nem a Greengo-ra értetted (hisz nincs töltő a kocsiban) 🙂 Szóval törölheted a hozzászólásom 🙂 Köszönöm!
@ delspam
Ugyanezt szoktam mondani a teslárra. Most még nem éri meg, lehet el is buknak, de elvitathatatlan érdemük, hogy belehajszolták a hagyományos gyártókat az elektromos autók fejlesztésébe és ezt innen már nem lehet visszacsinálni.
@expect "Ez mondjuk sztem nem fog megtörténni soha, ugyanis az emberek nagy része szeret vezetni."
Hogyne történne meg? Ehhez csak az kell, hogy legyen egy generáció, amelyik már önvezető autókkal nő fel. Ők nem fognak megtanulni vezetni, mert minek? És azután, ha kihalnak a vezetéssel felnőtt emberek, akkor csak önjáró kocsik lesznek az utakon.
Hobbivezető persze lehet, hogy lesz néhány, de ők külön pályákon vezethetnek majd, a forgalomban nem.
Persze ez legalább 50 évbe fog telni, vagy többe, amíg mindenkinek elérhető lesz az önvezető autó, és kihalnak azok, akik ragaszkodnak a kézi vezetéshez.
Tegnap kipróbáltam, ha valakit érdekel, íme a tapasztalatom:
- A rendszer okos, jól kitalált, működik.
- Az autó könnyen kezelhető, kevésbé jó (gyakorlott) sofőröknek is (mint pl. én). Könnyen reagál, van benne erő, bár nyilván nem kell túráztatni, mert akkor gyorsan merül.
- "Kincskereső kaland" élmény volt megkeresni, hogy hol áll, nyilván kevés parkoló van a főutak mellett, kisebb utcákban kell utánuk járni.
- Az irodában azt mondták, még idén bővítik a flottát 70 autóra (most 45 van), és a több száz is eljön, meg a nagyobb zöld zóna is. Akkor kevesebb fehér folt lesz a térképen.
- A céljára, hogy elvigyen 1-2 embert A-ból B-be, vagy esetleg hazavidd vele a karton vizet a boltból, a legjobb választás, nem kell ennél nagyobb. (tényleg pici fajta autók, de erre a célra tökéletesek)
Expect, a jövőt nem tudjuk, nyilván. De az, hogy az "emberek nagy része szeret vezetni", nem lesz különösebben mérvadó faktor a változásban, ha a vezetés nem lesz többé praktikus. Hisz korábban az emberek nagy része szeretett lovagolni...
A 100e Ft-os önrész a casco-nál nekem is durvának tűnt, de ha ez a legjobb casco biztosítás a piacon, akkor elfogadom. (Bár úgy tudom, hogy más autóbérlőnél van önrész biztosítás is, de mindegy)
Azt viszont nem értem, hogy mi van akkor, hogyha használod a kocsit, de a bérlést követően nekitolat valaki? Hogy bizonyítom be, hogy nem én húztam meg a kocsit, hanem azután történt, hogy már nem használtam? Vagy fotózzam le minden használat után? 🙂
@Családfő
Amikor felveszed a kocsit, be kell jelölnöd az alkalmazásban, hogy milyen állapotban van kívül és belül. Ha valami gond van, akkor valószínűleg megkérdezik a helyzetről azt, aki előzőleg használta, bár azt nem tudom, hogy mi van akkor, ha a simán parkoló autót (amit én már leadtam) húzzák meg vagy törik össze.
Orsi, köszi. Érdekes valóban, hogyan kezelik a parkolás közbeni sérüléseket. Illetve, ha az előző használó elsunnyogott kár okozása után, miként bizonyítják rá utólag, hogy ő volt a hunyó.
Egyébként casco-ban van 50000 Ft önrészes is. Akkor viszont nyilván magasabb lenne a használati díj.
@reader
@Családfő
Botváltós autóval is megtanulnak vezetni, holott automata váltóssal is lehet közlekedni. Kerékpározni is megtanulnak, pedig minek, hisz sokkal kényelmesebben el lehet jutni A-ból B-be autóval vagy tömegközlekedéssel, s mégse akarnak eltűnni az utakról, hogy külön pályákon hobbibiciklizzenek:) De ugyanígy mondhatnánk a motorosokat is, hisz egyáltalán nem praktikus nagy sebességgel egy kasztni védelme nélkül közlekedni.:)
A mindennapjaink nem a praktikumról szólnak.
Kb. az első ilyen jellegű ötlet, ami legalább elvben használható lenne. Nekem mondjuk gyanúsan olcsó, félek, hogy csőd lesz ebből mielőtt elérné a kritikus tömeget.
Igazából a legnagyobb baja a viszonylag szűk zöld zóna, ami elég fura elvek mentén rendeződik.
Expect, nem erre gondoltam.
Amiket írtál, igazak, és a jelenlegi keretek mellett működnek. Speciel én is szeretek vezetni.
Ha a jövőben egyszer pl. gyökeresen más szabályrendszert vezetnek be, vagy bármilyen módon ellehetetlenítik az ember által vezetett autókat (akármikor is lesz ilyen), akkor nem fog számítani az, hogy ki mit szeret.
Tehát azt mondani, hogy ez nem fog megtörténni soha (ahogy írtad), szerintem nem reális. Elég, ha megnézzük a történelmet, mennyi elképzelhetetlennek tartott változás történt.
Főleg bicajjal járok Bp-en, nincs saját autóm. Ha időre megyek és pont akkor jön egy jégeső, hóvihar (olyan, amiben vezetni azért még merek 🙂 ), vagy úgy ér defekt otthonról távol, hogy nincs idő megszerelni, engem ez érdekelni fog. Természetesen nem csúcsforgalomban, hanem ahol és amikor a BKK elérhetetlenebb vagy lassabb. Ilyen helyzetben viszont kulcskérdés lesz, hogy várhatóan mennyi időn belül ülhetek be szabad autóba.
@Családfő
Megkérdeztem őket, ezt a választ kaptam:
"A felvetett problémával kapcsolatban az a helyzet, hogy ha az a felhasználó, akihez az autón észlelt kár a rendszerünk szerint köthető lenne nem ismeri el a felelősségét, akkor bejelentést teszünk a rendőrségen és a köztéri kamerák felvételei alapján igyekszünk kideríteni, hogy mi történt."
@Átvernek a reklámmal
Amint lesz több autójuk, bővítik a zöld zónát is...
@orsi fedélzeti kamera nincs az autókban?
@Orsi szeretnem megkerdezni, hogy hany ferohelyesek a kocsik? Fentebb 1-2 fo szamara irtak kenyelmesnek, de letezik, hogy tenyleg csak ennyien fernek bele?
@Kiszamolo:
"
Nem értem én ezt. Ha saját autóval mész, azt nem tudod megtörni? Ha casco van rajta, azon nincs önrész?
"
Nem mindegy, mert ha mondjuk a saját autódat megkarcolják de nem foglalkozol vele és kész, egy autó attól működik, hogy karcos, vagy esetleg van rajta kisebb törés. Meg lehet cisnálni házilag is esetleg olcsóbban mint a casco önrész.
Itt viszont nincs ilyen, mert az utánad jövő lejelenti és akkor fizethetsz.
Expect: Teljesen mindegy, az emberek szeretnek-e vezetni. Mennek az elzárt pályákra. Én is szeretek vezetni, de a jövő egyértelműen az onvezeto villanyautó. Ez van, tetszik vagy sem. Majd nosztalgiázva mesélem az unokáknak a benzinszagot és a V8 gyönyörű hangját. Ahogy nem velocipeddel járunk, nem vehetünk már új karburátoros autót és képcsöves TV-t, az ember által vezetett autók ideje is lejár. A kőkorszak is elmúlt, továbbléptünk.
Más: pár zsugor ásványvíz miatt pont nem éri meg ez a fajta autókázás, a Tesco olcsóbban bepakolja a lakásba. Nekem tetszik ez a megosztós sztori, de még kell idő, mire a hiányosságai eltűnnek.
A bérautó felelősségbiztosítása és cascoja mindig viszonylag drága, mert a biztosító számára a vezető ismeretlen. Én biztos nem vennék olyan cascót, aminek az önrésze nem felülről, hanem alulról korlátos. Habár a totálkár 10%-a itt is felső korlát, az nekem ügyfélként nem lenne vállalható (nem tartanék szívesen 1 milliót tartalékban arra az esetre, ha megtörök egy pl. 10 millió értékű bérautót).
@almastaska teljesen egyetértek, a saját autót egy kisebb horpadás miatt még nem feltétlenül viszem szervizbe. Itt viszont ez nem opció.
Mindenesetre szurkolok nekik nagyon! Tök jó lenne, ha sikerülne pár nagy céggel is leszerződniük, mostanában elég sok vállalat zöldnek akarja mutatni magát, esetleg érdemes lehet megkörnyékezni őket.
Érdekelne egy számitás, hogy a saját autó mennyire jön ki óránként. Ez a 65Ft per perc soknak tűnik nekem, de lehet, hogy csak azért, mert nem számoltam ki mibe fáj percenként
a)egy 20 éves fostaliga
b)egy átlagos új kisautó
c)egy 12 milliós csoda
Lehet, hogy versenyképes, csak valamit azzal a fájdalommal kell kezdeni, amikor kiadsz egy útért 3000 forintot. Lássuk be, amikor bevásároltál a piacon 12000-ért, akkor 3000-ért hazamenni picit luxusnak tűnik.
Orsi, igazán lelkes vagy, köszönöm az utánajárást. 🙂
Végeredményben tényleg nem nagyon marad más lehetőségük, mint a köztéri kamerák.
Szerintem arra építenek - és ezt személy szerint támogatom is -, hogy olyanok fogják használni, akik felelősséget is vállalnak a tetteikért, vagyis ha kárt okoznak benne, akkor megmaradnak gerincesnek. Valahol ez a szellemisége minden megosztós kezdeményezésnek. Aki ezt nem vállalja, és sokallja sz önrészt, az ne használja. Vagy figyeljen extrán oda. Saját hibából azért nem könnyű kárt okozni, ha értelmesen vezet az ember. 🙂