Online jegy kedvezménnyel a Volánbusz járatain
A MÁV online jegyvásárlása nagyon bejött néhány éve, azóta sem értem, miért pénztárakban és automatákban veszik az emberek a jegyeket. A MÁV kedvezményt is adott az online vásárlásra, de az önmagában minden pénzt megér, hogy bárhol, akár a vonaton indulás előtt is megveheted a jegyet magadnak, mindenféle sorban állás nélkül.
A Volánbusz is erre a pályára lépett. Jegyet már március vége óta vehetsz online (már vettem is, tényleg működik), de elsejétől még kedvezményt is kapsz rá, 5%-ot. Minden alkalmazásban működik a kedvezmény, ahol lehet Volánbusz jegyet vagy bérletet venni, például ebben is.
Mivel kényelmes és még olcsóbb is, érdemes kipróbálni.
Nem kötözködésből írom, de a vonatoknál indulás előtt 15 perccel meg kell venni a jegyet e-jegy esetén, mert utána lezár a rendszer.
Egyébként üdvözlöm a Volános döntést, szerintem nagyon kényelmes otthonról venni a jegyeket. Helyi járatos buszokra is kéne ilyen az egész országban. Sofőrnek se ezzel kéne szórakoznia, meg nem kéne a diákigazolványt ellenőrizgetnie. Időben is gyorsul picit a tömegköz.
Én vettem már last minute is jegyet már régebben a MÁV App-ból, és engedte, szóval ez elég régi info lehet.
Most is néztem egy Cegléd-Budapest viszonylatot, 21:48-as vonatnál is csak mikor elérte a mutató a 48-at, akkor zárt le a fizetési lehetőség.
Először megkérdezi, hogy menetjegy, pótjegy vagy helyjegyet is akarok-e.
Ez azért furcsa, mert ezek nem opcionálisak, így semmi értelme, hogy azzá teszik.
Mintha a Sparban megkérdezné, hogy alkohol esetén jövedéki adót és ÁFA-t akarok-e fizetni.
Lehet csak odaútra venni, vagy MENETTÉRTI jegyet, amit a saját anyanyelvemen se tudok értelmezni (lehet a szocreál időszak maradványa, RETÚR jegyet jelent).
Majd hány százalék kedvezményt szeretnék kapni? Micsoda kérdés… Újabb feladvány.
A jegyen (logikusan) az se szerepel hányadik vágányról indul, viszont az sem, hogy melyik irányba szól (pl Eger felé), így lehet sakkozni indulásnál.
Hát nem kényeztetnek el. Igaz, csak 5 éve indult a PILOT üzemmód, nyilván 1800 nap nem elég, hogy javítsák a hibákat.
A programnak azt is tudnia kell kezelni ha meglévő jegy mellé akarsz mondjuk egy első osztályú extra jegyet venni, ezért lehet rögtön jegytipust is választani.
Viszont ha mondjuk másodosztályú utazást adsz meg egy intercityre akkor automatikusan a helyjegyet is hozzáteszi.
A kedvezményeket csak egyszer kell kibogozni vonatkozik-e rád valamelyik, elmentheted az utast adataihoz, sőt kedvencekhez is adhatod.
A menettérti az valóban a retur
Még ha elsőre nem is átlátható esetleg ezerszer5 kényelmesebb használni mint sorban állni a pénztárnál.
Mondjuk én annó azt nem értettem miért áll mindig hosszú sor a Keleti főbejáratnál a kioszknál miközben az oldalcsarnokban is van kettő belőle.
“Először megkérdezi, hogy menetjegy, pótjegy vagy helyjegyet is akarok-e.
Ez azért furcsa, mert ezek nem opcionálisak, így semmi értelme, hogy azzá teszik.
Mintha a Sparban megkérdezné, hogy alkohol esetén jövedéki adót és ÁFA-t akarok-e fizetni.”
Lehet vettél jegyet az adott vonalra, az távolságtól függően 4-24 óráig érvényes (tehát NEM az adott vonatra szól)
aztán később döntesz úgy, hogy mégis IC-vel mész, vagy csak attól függően, hogy mikor ér véget a programod, a 16 vagy 17 órással mész.
Na ekkor kell csak pót/helyjegyet venned.
Én már vettem úgy jegyet közvetlen a vonatindulás előtt, a fizetést már a mozgó vonaton hajtottam végre. Kellemetlen is volt, mert ott állt már mellettem a kalauz, mondtam, hogy egy pillanat. 😀
A MÁV-os applikációról beszélsz vagy az Elviráráról? Az Elvira tényleg katasztrófa, de a MÁV-os app, szerintem, kifejezetten user friendly. Biztos az aktuális app van a telefonodon?
Aki sokat utazik vidéken, tudja, hogy az LTE lefedettség erősen foghíjas. EDGE-en pedig hosszú percekig eltarthat, mire lejön az animáció. Addig állni fog a busz … ? És ha több utas is ilyen jeggyel utazna, akkor többször pár percig ?
Kíváncsi vagyok, mennyire fog ez működni vidéken
Ez elég furcsa rendszer, mert gondolom nem a vezető teljesítményétől függ, hogy hányan vesznek a buszon jegyet, és hányan más módon, vagy hányan utaznak bérlettel. Szóval ehhez kötni a jutalékot szerintem alapból értelmetlen. De egyébként is, hagy ne az utasok feje fájjon emiatt, oldja meg a Volán.
youtube.com/watch?v=cm8vzS9khNs
Nekem még nem sikerült ezzel az App-al jegyet venni. Szerintem ez a létező legkevésbé felhasználóbarát program ami létezik.
Kedvencem, hogy a kerékpár egy “utas” és nevet kell neki adni, különben nem enged tovább 🙂
:-)))
Amúgy nagykirály! Csak ne kellene minden jegyhez külön app. Remélhetőleg most, hogy a két cég egybeolvadt, azak is közösek lesznek, mint az éves veszteségük! Hehe…
A parkolásoknál mikor lesz a “kényelmi díj” szintén valami MÍNUSZ %????????
Amúgy köszi a cikket, köszi az infókat, köszi a tanulságos kommenteket, üdv mindenkinek!
(Amúgy az lehet, hogy Operából nem tudok kommentelni?)
Sajnos a rendszer nem kezeli a késést, így pénztárban tudtam csak megvenni a tervezett indulás után 1-2 perccel, úgy hogy még 10 perc volt a valós indulásig.
Pl Gödöllő felé a BKK bérlet. Soha nem fogom megtudni, hogy mi alapján kapok ~10% kedvezményt néha a pénztárban (KMKK és sima Volán is jár arra). Van különbség? Ha másik buszra veszek jegyet, azt nem fogadják el, ha lekésem, mint a MÁV-nál?
Ha valaki tudja a megoldást, szóljon, mert tényleg nem értem.
Ilyen “bonyolult” dolgokat még nem próbáltam. Köszi. 🙂
aki akkora burzsuj hogy az operaba jar az ne nyomkodja a telefont hanem uljon egyenesen es nezze az eloadast!!! Szunetben lehet telefonozni ket felvonas kozott