Péter küldte tovább a hírt, hátha érdekli/érinti az olvasók egy részét: megszűnik az ingyen töltési lehetőség a Tesla Super Chargereken március kilenctől. Onnantól csak pénzért lehet majd tölteni, mint az összes többi töltőnél.
Ez csak első hallásra rossz hír, annak idején kifejezetten jót tett a villanyautós társadalomnak, amikor bevezették a fizetős töltést az utcai töltőkön.
Addig nem fértél oda a töltőkhőz, mert a helyi potyázók lógtak a töltőkön mindenhol és mindig. S ez most is gond a teslás csoportokban, hogy akinek kellene töltenie, az nem tud a helyiek miatt tölteni.
Mostantól majd mindig lesz szabad töltő a Super Chargereken is.
Mondjuk az elég gáz, hogy pár nap múlva lép életbe de még nincs ár megadva..
A Teslások egy része azért is járt Tesla töltőre, mert ott lehet 250kW-al tölteni. (ha nincs tele az összes töltő, mert akkor lecsökken)
Így relatíve gyorsan tudtak tölteni. Semelyik másik töltő nem tud ennyivel tölteni sajnos.. Szóval aki időt akar spórolni, az továbbra is ott fog tölteni szerintem (ha nem esik ki teljesen a tervezett útvonalból)
Eddig se ingyen volt csak más fizette.
Azért sajnálni nem fogom őket, mindenki más is fizet az üzemanyagért, legyen az benzin, gázolaj... De amúgy ez várható volt.
Zsolt,
biztos? A Tesla szerint az autóban a map-on rábökve a töltőre kiírja h mennyi az annyi!
@otto_motor ki más? A tesla töltőt a tesla üzemelteti az eladott teslák utáni bevételből... nekem nincs teslam de ne csináljunk már úgy mintha ezzel a szegény magyar kisember lopták volna meg és végre megszünt....
Biztos hülye a kérdés - nincs villanyautóm még - de ha mondjuk az ingyenes töltőn ott lóg vki éjjel nappal, nem lehet csak úgy odamenni és lehúzni róla azt áttenni arra akinek kell? 🙂
@feri tegyük fel, hogy le lehet, bár szerintem nem, de nekem sincs villanyos autóm, ezek a kábelek kb olyan hosszúak, mint a benzinkúton a töltőcsövek. Elér oda, ahova parkolni kell. Ha ott a valaki áll, nemigen tudsz olyan közel áll I egy másik autóval, hogy be tudd dugni.
Lassan vége a villanyautós beetetésnek.
@Feri az autó rázár a töltőre.
@feri : a töltés inditásakor reteszeli is a kábelt az autó, igy csak a tulajdonos tudja leállitani a töltést. amúgy meg tényleg nagyon rövidek a kábelek.
Az autóban a térkép fogja majd mutatni az árakat, ahogy a külföldieket is mutatja. A kérdés tényleg csak az ár lesz, mivel a többi itthoni szolgáltató az utóbbi időben olyan szintre emelt, amivel már bőven többre jön ki az üzemanyagköltség, mint egy hagyományos autóval. (300-400Ft/kWh, az átlag 100km fogyasztás meg 18-22kWh/100km között).
Amúgy nagyon kényelmes dolog használni ezt a hálózatot, a Tesla-kat tényleg csak rá kell csatlakoztatni, nem kell applikációt használni. Külföldön pedig néhány ilyen állomást már nem Tesla autók is használhatnak, nekik kell a Tesla app. Viszont sokkal sokkal megbízhatóbb a rendszer mint a konkurensek.
Az biztos hogy kevesebb lesz a forgalom, de pl ami a fóti töltőnél volt, az már tényleg sok volt.
@feri a legeslegtöbb autó, és töltő is reteszel
Nekem még nincs elektromos, világosítsatok fel - a ritka, hosszú utazást kivéve - nem értem ezt a gyors töltés utáni hajtást...
Ha este rákötöm az otthoni töltőmet a garázsomban, az nem tölt bele annyit éjjel, amennyi aznap a városban elhasználtam? (Neadjisten munkahelyi garázsban a cégautó)
Vagy ha lemegyek a hétvégi házamba, akkor a hétvége alatt nem tölt bele annyit ami kell?
Mindezt mondjuk napelemről, hogy kb. ingyen is legyen? Miért kellene nyilvános töltés után kutatni, mi a fenének kellene a bevásárlás alatt tölteni a kocsit, stb. ha van benne annyi amivel elgurul hazáig???
Ha meg nincs garázs, akkor sztem előbb legyen az, és csak utána villanyautó...
Szoktam csodálkozni sok éve, amikor gyakran elmentem egy utcán parkoló Ferrari mellett. Ha telik Ferrarira, miért nem telik garázsra? ... Ha telik Teslára, konnektoros garázs is van gondolom, és csak belefér a villanyszámla is?
Made in UK: oláh szomszédaink megoldották. Fölparkol az utcán a járda mellé és az ablakon kilógatva, a sövény tetején átvezeti a kábelt. Drótos pözsó!
Akinek lóváTeslára van pénze, töltésre is lesz. Pont annyira tudom sajnálni őket, mint az online ételrendelősöket, akik lusták főzni (tipikus jelenet, hogy a konyhában ülve várod a futárt), vagy a repülős traveladdict-eket, ha épp drágul a repjegy.
Teslásként mondom, hogy ez kifejezetten jó hír. A Superchargerek átutazóknak készültek, nem pedig az egységsugarú hülyegyereknek, aki már rég 100%-ra töltött autóval is budipapírt vásárolgat épp a madarasban... Vagy épp taxisként szunyókál a töltőn, rádugott autóval (ilyen is volt, pedig taxisok szerződés szerint nem is tölthetnének a superchargeren).
Szóval.. VÉGRE!!! like.
'18 ban az USA-ban béreltem teslát, és már akkor is volt surecharge ha már feltöltöttél, de 5 percnél tovább lógtál a töltôn. (szerintem EU-ban is jó ideje így van.)
@naa szerencsére nem te szabod meg, kinek milyen előfeltételek mellett milyen autója lehet. Képzeld, vannak más élethelyzetek is, mint amit te a kis világodban elképzelsz.
@naa Mindenkinek más a prioritás. Van aki a kifizetett ház és több milliós megtakarítás eléréséig nem is mer gondolni a buszon kívül más közlekedési eszközre. Más meg inkább vajaskenyeret eszik, hogy az első pár fizetéséből vegyen egy bármilyen lerúgott autót mert neki az a prio. Furcsa, néha abszolút nem logikus de mindenki más.
Én pl. nem értem, hogy minek vesz valaki lerúgott prémiumautót amikor a lakótelep mélyén a gyári tapéta és a szétrohadt ötvenéves lemezkád társaságában tölti az idejét. Ő meg azt nem érti, hogy én miért járok egy unalmas közlekedőedénnyel.
Vagy a múltkori bejegyzés alapján: miért vesz valaki arany M....ot meg lottót amikor közmunkából él. Ő meg azt nem érti, hogy tisztességes fizetéssel miért gondolom át és teszem vissza az ezer Forintos vajat.
Az ember nem logikus élőlény.
@Lux Feri "Lassan vége a villanyautós beetetésnek." Pontosan ugyanezt gondolom. El lett hintve mint az anyag az iskola előtt, benyelték a gyerekek és most lehet szépen aratni. Anyagi előnyöket (filléres "tankolás", parkolás, adók, kisebb karbantartási költségek) kínáltak a vastagon feláras termékhez; majd állami támogatás formájában további ösztönzők terelték felé az embereket. Mindez hatalmas Greenwashing címke alatt.
Most, hogy elért egy kritikus méretet a villanyautók száma; lehet behajtani rajtuk is az utolsó fillérig ugyanazokat az adókat.
Lehet vitatkozni az okok és okozatok összefüggésén de tény, hogy mára annyival nőttek a költségek, amik nem igazán teszik kifizetődővé a villanyautókat az átlagos felhasználók számára a hagyományosokkal szemben. Erről is nemrég volt bejegyzés.
@naa
Ez akkor igaz, ha csak wc-re járós autónak használod.
@pkrt valamelyest off de muszáj szóba hozni: abban mindannyian egyetértünk hogy az elektromos autók jelenleg elsősorban városi közlekedésre valók a leginkább, de legalábbis ott tarolnak a "távolságihoz képest".
Ez esetben azzal fog járni az arányuk növekedése, hogy tisztul a városi levegő. Talán pont a blogon írta valaki.
Úgyhogy már csak ebben a tekintetben sem greenwashing, a többi is véleményes. Még ha az akkumulátorgyártás para is, az sem leküzdhetetlen környezetvédelmi akadály.
Nincs elektromos autóm, sőt semmilyen, nem gondolom hogy a "villanyautó" a nagyvárosi közlekedés jövője; nem is tisztem védeni őket, viszont ezek fontos tények.
Szerintem ez a Tesla-soknak annyira lehet rossz hír, mint az egyszeri autósnak, amikor a kormány végre visszavonta a Covid miatti ingyenes parkolást és újra meg lehetett állni a városokban.
@pkrt Gondolod hogy azért vettünk a sima dizel, benzines párjuknál 30-40%-kal drágább járgányokat mert nem kell adót fizetni meg ingyen parkolhatunk ?? Te atyaúristen....Azért ez nem semmi ahogy kikövetkeztetted 😀
Amennyivel többe kerül a kocsi ahhoz 300e-km-et kell mennem hogy megtérüljön és akkor a többlet tőke költségéről még nem is beszéltem ! Azért van sokunknak ilyen hogy amikor a gyermeked várja apucit az iskola előtt akkor mikor odaállok hogy felvegyem az enyémet, a várakozás erejéig ne okádjam tele mocsokkal a gyermeked tüdejét ! Szívesen !
@pkrt
Te miről beszélsz?
Parkolasert nalunk nem kell fizetni, adó még mindig nincs. Persze ez nem tart örökké. Ami viszont örökké tart az az alacsony karbantartasi költségek.
Tankolás szinte ingyen van a benzineshez képest, 100 km 950 Ft-ba kerül a 72 Ft-os otthoni árammal.
Havi 12 000 Ft-al több a villanyszamlam.
Peugeot ion már 3 millió körül van használtan 100e km alatt. Simán elmegy télen is 70-90 km-t. Városban szaladgalas, iskola, óvoda, sport dimenzióban tökéletesen elég.
NEKEM nagyon megéri. Tényleg nem értem miről beszélsz. De amíg az átlag így gondolkodik mint te, addig legalább még a parkolásert sem kell fizetnem. 😉
Köszike!
@hufeisen Nem akarom megszabni, ki milyen autót vegyen, de ez a véleményem az én kis világomból, ahonnan sajnos nehezen tudom elképzelni azt az élethelyzetet, hogy Teslát kell venni, de garázsom vagy legalább egy beállóm nincs...
Mondjuk a társasház/sorház ablakán kilógatott hosszabbítót utcán parkoló kocsira én is láttam már, nem is csak UK-ben, még ez talán, ha a szomszéddal nem kell versenyezni a helyért...
@zabalint ha tényleg csak WC-re járós autót lehet éjszaka feltölteni otthon, akkor nem is veszek még egy darabig, az tuti, majd akkor, amikor otthon is feltöltődik. Bár gondolom egy nagyobb teljesítményű töltőt azért otthonra is lehet tenni, némi amper-bővítésért cserébe? De komolyan, ha egész éjszaka nem megy bele annyi, ami városon belüli közlekedésre elég, nekem nem kell, akar a fene töltők után kajtatni, egy percet nem áldoznék erre.
@ketfeszeres azért van pár nem olcsó dolog a villanyautókban. Futómű ott sem két fillér. Lengéscsillapító, spiralrugó, fékek. Azt ne állítsd már be, hogy fillérekbe kerül a szervíz. Nem olyan régen volt itt egy összehasonlító cikk. Plusz a szoftveres meghibásodás is előjöhet. Gondolom az is filléres tétel. Sőt, otthon megjavítod azt is, meg az összes olyan alkatrészt, ami kopik. Ha nem, akkor majd a szervízben nézd meg az óradíjat...
Nem teljesen kapcsolódik ide, de engem eléggé foglalkoztat: akik társasházban laknak, és nincs garázsuk, az utcán parkolnak, azoknak hogy éri meg, hogy oldható meg most a villanyautózás? Ahogy én számolom sehogy nem jó, és nem is tudom mi lenne ennek a rétegnek a megoldás, pedig jó sok embert érint szerintem, köztük engem is.
@attila
Várakozáskor le kell állítani a motort! Műveltebb helyeken büntetik is, ha nem.
Villanyautos elmondaná, hogy van ez? Egyrészt mindenki panaszodik a drága utcai töltésre, másrészt meg örül, milyen olcsón autózik. Ez hogy lehet, amikor az otthoni áram normál háztartási felhasználásnál is kihasználja a támogatott keretet, a felett meg elvileg húzós az áram ára?
@attila "mikor odaállok hogy felvegyem az enyémet, a várakozás erejéig ne okádjam tele mocsokkal a gyermeked tüdejét ! Szívesen !" Na ezt ne. Ezt a magas lóról leugatást, ezt a fényhozó, világmegváltó szerepben való tündöklést ne. Nem leszel sem jobb, sem különb ember te attól, mert elektromos autót vettél. Te megvetted, egészségedre, így döntöttél. De ez az ideológiai maszlag, amit mögéraksz, gusztustalanul öntömjénező, beképzelt, nárcisztikus és mellé még képmutató is. Hidd el, mindenki életvitelébe bele lehetne kötni. A biciklisek egy része (a nem normális része) ugyanezt a mantrát tolja, mint amit te itt, és ugyanúgy lenéz téged is, mert a te autód környezetterhelése még mindig több, mint az ő biciklijének a környezetterhelése. És a végére még odadobod nagy pökhendi módon, hogy "szívesen". Nincs neked túl nagy arcod, úgy őszintén?
@naa Amit mondasz, az teljesen jogos, de nem csak villanyautóra igaz, hanem mindenféle autóra. Tipikus tájkép: új építésű lakópark, rengeteg mélygarázzsal, amit a lakók opcionálisan megvennek. Naná, hogy a sok bunkó nem veszi meg, hanem kib@ssza a kocsiját a közterületre, és sír az önkormányzatnál, hogy ne legyen már túl drága a lakossági parkolási díj. Egy csomó fillérb@szó ember van, és ez tök mindegy, hogy az autóját mi hajtja. És lehet itt jönni azzal, hogy senki se szóljon bele, de nem érdekel, a világ legigénytelenebb dolga az utcán tárolni a kocsidat akkor, ha amúgy lenne lehetőséged mélygarázsra. Így is gusztustalan, ahogy az utca tele van parkoló autókkal, mondom ezt szintén autósként. Ha valakinek van kocsija, az gondoskodjon a parkolásáról, ha van rá opció, az utcai parkolás meg maradjon meg az átutazóknak, vendégeknek.
axt, Japánban több nagyvárosban tudtommal akkor vehetsz autót, ha bizonyítani is tudod, hogy van hol tárolnod (s nem az utcán).
Nálunk azon megy a felháborodás, hogy a belvárosban csak az első autó utcán parkoltatása ingyenes (vagy szinte ingyenes), a másodikért miért kell fizetni?
Miközben egy belvárosi ház előtt (ahol nincs mélygarázs) van 8-10 hely és van 15 autó a házban élőknél. (S lehetne a parkoló autók helyett zöldterület meg játszótér is, ugye.)
Ha rendes árat kellene fizetni a parkolásért, nem akarnának az emberek a belvárosban is lakni és autót is tartani.
@gyepes „akik társasházban laknak, és nincs garázsuk, az utcán parkolnak,” – azok kezdjenek el saját vagy esetleg bérelt garázs után nézelődni; ha nincs a közelben, akkor messzebb. A belvárosi utcai autótárolás nem jog, hanem mielőbb felszámolandó anomália – az elektromos autóktól teljesen függetlenül.
@Kiszamolo Maximálisan egyetértek. Én az utcai parkolási "bérletet" drágábban adnám, mint egy mélygarázsba szóló bérletet, de minimum hogy piaci árat szabnék. Második autóra meg az alapár duplája. De ezt semelyik kormány vagy önkormányzat nem meri meglépni. Egy ilyen próbálkozás volt, ott is felháborodott mindenki. Pedig a hely véges, autó meg szarásig van. Most mindenki szív, hallok olyat hogy 20 percig köröz az ember mire helyet talál. Erre van idejük az embereknek? És csodálkoznak, hogy tiszta idegesek a forgalomban? Ha durván fizetni kéne a helyért, sokan eladnák az autót, és akkor aki autót akar, annak lenne hely parkolni.
@törzsmókus, @Kiszamolo Akkor ha jól értem, aki társasházban lakik, az csak akkor vegyen autót, ha garázst is vesz. Ezt kicsit azért felülről magyarázasnak érzem. És gondoljunk már azokra is akik valamilyen lakótelepen laknak ezredmagukkal, nem a belvárosban. Ott ugye esélytelen elég garázst venni, plusz ki van alakitva sok kültéri parkoló hely. És ilyen emberek marha sokan vannak. Ezeknek azt mondjátok, lehetőleg ne legyen autójuk? Az elektromos autózást meg felejtsék el? Mert ugye ez volt az eredeti kérdés, hogy ilyen esetben hogy oldható meg ez gazdaságosan? Nem kötekedni akarok csak kívancsi vagyok, a garázson kívül van-e elképzelés valamilyen megoldásra. Nekem nincs sajnos.
gyépés, nem arról beszélek, aki világvége alsón lakik egy társasházban.
Hanem a belvárosban.
Egyébként meg kellene mondani az embereknek, hogy csak azért, mert vett egy autót, még nem vett hozzá közteret is.
Ha nincs hol tárolnom a pingpong asztalt vagy a jakuzzit, nem veszek pingpongasztalt és jakuzzit.
S nem gondolom úgy, hogy nekem jár, hogy az utcán tartsam a cuccaimat, amikor éppen nem használom őket és mindenki más kerülgesse, ahogy akarja. Nehogymár ne vehessek jakuzzit, csak azért, mert nem tudom hová rakni a lakásomban. Elfér az az utcán is, nem?
Ezzel szemben az alap, hogy ingyen tartsam az autómat, sőt autóimat a közterületen, lehetőleg a házam előtt, mert az úgy kényelmes.
Ha pedig használom, azt is elvárom, hogy ott is le tudjam dobni az autót, ahová éppen megyek. Maximum 50 méter sugarú körön belül, mert nekem az is jár.
Az önkormányzat meg építsen még több, még szélesebb utakat, hogy gyorsabban tudjak közlekedeni és legyen még több parkoló, hogy tudjak hol parkolni.
Ezen a felfogáson kellene változtatni, de nagyon.
Meg azon, hogy a város az autóké.
A parkoló autóké meg a közlekedő autóké.
S a város egyetlen funkciója, hogy egyszerre legyen gyors sztráda és kényelmes parkoló az autóknak.
Az hogy élhetetlen minden város az autóktól, kit érdekel?
Majd kiköltözök a városon kívülre, ahol nem lógnak a fákról is az autók és minden nap AUTÓVAL bemegyek a városba és valahol ledobom az autómat, ahová éppen megyek.
@attila Kiadtál úgy négymillióval többet egy autóra, hogy elhitesd magaddal, mekkora zöld vagy?
Ha hajlandó lennél a gyerekkel/ért 1-200 métert sétálni, akkor nem a legdrágább megoldást választod az iskola levegőjének megóvására.
Persze én könnyen beszélek, hiszen általában a járdára is felhajtok, és közvetlenül a bejárat mellett állok meg. (Amikor biciklivel megyünk.)
@gyepes Kezdetnek az is megtenné, ha durván megemelnék a lakossági parkolási díjakat. Mert jómódjukban már második meg harmadik autót is akarnak egyesek. Ez már nem csak a belváros problémája, hanem pl. Újpalotáé is.
@Kiszamolo Azért a ló túlsó oldalára se essünk át. Aki akar autót, annak hadd legyen, de fizessen piaci árat a parkolásért. Eleve hülyeség és hatásvadász ilyet mondani, hogy "a város az autóké". Az autó nem élőlény. Ellenben az ember, aki használja, az. És igény van rá, tehát lehetőséget kell adni rá. Az egyetlen baj jelenleg annyi, hogy senki sem meri bevállalni azt, hogy végre piaci árat kérjen a parkolásért. Újpalotán egymás autóját kézzel tologatják az emberek ki a parkolóból, tudod mikor engedném, hogy valaki hozzányúljon. Aztán meg beletolja egy másik autóba, ki a hibás? Én, mert üresben hagytam. Szóval ez nem normális, hogy ennyi autó van közterületen tárolva.
axt, persze, kapjon lehetőséget.
A vendéglős is kap lehetőséget, az utcát bérli a kerthelyiségnek havonta 500 ezerért.
Az autós is fizessen havonta negyvenezret, mert az utcán tartja az autóját. A második autóért fizessen 80 ezret.
Az embereket semmivel nem lehet rávenni a változásra, csak a pénzzel.
Azzal viszont bármire.
@attila
Peeeeersze!!! Nyilván az egyetlen megfontolásod a mások gyerekének tüdeje volt. Kit nézel hülyének?
Ha így lenne, biciklivel járnál vagy tömegközlekedéssel. Szánalmas pökhendiség volt az egész kommented, barátom.
@Kiszamolo Még mindig nem értek egyet ezzel a nagy belvárosi parkolás problémával. Szerintem inkabb senki sehogy ne menjen már akkor a belvárosba kocsival, aki ott lakik, max. a háza környékén parkolhat, nem állhat meg máshol a városon belül és ennyi. Forgalom nincs, az autóknak van helye, fizetni meg rendesen kellene, mintha garázst venne az ember vagy ilyesmi. De ezzel le is zárhatjuk szerintem, engem nem a parkolás érdekel, hanem hogyan lehetne a társasházakhoz a villanyautó töltést gazdaságosan megoldani. Ez a mindenki vegyen garázst, akinek kocsija van azért kicsit utopisztikus szerintem. Plusz vidéki városokban jócskán van hely, parkolóhelyek is vannak a házak körül, szóval a parkolás nem gond. Csak a töltés. És nagyon sok ilyen van. Ide nem látok megoldást. Ti láttok valamit?
@Kiszamolo miről beszélsz, ez csak sorospárti libsi propaganda :))) hiszen a libsi főpolgármester is ezt tolja!!!=444!!!!
@gyépés "Akkor ha jól értem, aki társasházban lakik, az csak akkor vegyen autót, ha garázst is vesz. "
Vagy bérel hozzá parkolót. A VIII. kerben most hozták be. Kicsit lehúzás, mert a céges autókra drágább, de azokra se vészes. (A karbantartott céges kocsimra, amit a fizum egy része helyett kapok, miert kell többet fizetnem, mint XY-nak a koromokádó roncstelepszökevényére? Inkább lenne környezetvédelmi besorolás alapján.)
Kutyád se legyen, ha nem tudod etetni.
garázs?? Város szélén lakom panelben (Békás) több tízezer másik emberrel együtt. Garázs nemhogy szabad nincs, hanem kb nem létező dolog a környéken. Miről beszéltek?
Szabad parkolóhely is necces, mert könnyen belátható, hogy egy 32 lakásos szimpla lépcsőház körül messze nincs 32 parkolóhely se...
Akkor nekünk se legyen autó?
Hagyjuk már az ilyen kijelentéseket.
(iskola előtt váró járó motororos idiótáknál jobban csak azokat utálom, akik ott hagyják szabálytalanul leparkolva mindenkit akadályozva a vackukat mert a gyerek nem tud +50 métert gyalogolni mert letörik a lába...)
Imádom Bécset, főleg a belvárost. Mindenütt mélygarázs, sosem kellett parkolóhelyet keresnem fél percnél tovább.
A parkolás olcsóbb, mint Budapesten az út szélén.
A kirakott díjszabási táblázat szerint lehet venni bérletet (volt amikor heti bérletet vettem), a havi bérlettel a környéken lakók olcsóbban tudnak ott parkolni, de fizetnek érte, és nem is 10 ezret havonta. Miért nem vesszük át a máshol már jól bevált megoldási módokat?
@Kiszamolo
"Az autós is fizessen havonta negyvenezret, mert az utcán tartja az autóját. A második autóért fizessen 80 ezret.
Az embereket semmivel nem lehet rávenni a változásra, csak a pénzzel.
Azzal viszont bármire."
Ezek után azt kell mondjam, hogy nekünk kettőnknek nincs miről vitatkoznunk ezügyben, mert tökéletesen egyetértünk. Mindhárom bekezdésed arany.
Villanyautót használok, mert sokkal olcsóbb, mint a belső égésűt. Néha kompromisszum, de nekem ennyit (1M/év spórolást) megér.
A villanyautós kolléga valóban kicsit a magas lóról beszélt, de abban igaza van, hogy BÁRMILYEN belső égésű autóval aktívan hozzájárulsz a légszennyezés okozta többlethalálozáshoz. Ő meg nem, legalábbis az autójával nem.
Ez tény, ami az marad akkor is, ha kicsit lekezelően fogalmazzák meg.
"Ő meg nem, legalábbis az autójával nem."
Persze, mert nem ő állítja elő. Ezt szeretik elegánsan elfelejteni a villanyautósok. Talán mert még nem állnak hegyekben a már semmire sem jó akkuk, amikkel nem lehet mit kezdeni. De csak idő kérdése.
Lehet, hogy aktívan és aktuálisan kevesebbet szennyez, de várjuk ki a végét ennek a nagy "forradalomnak".
@koki Mondja jól. Annyira új dolog még ez, hogy senkinek sincs reális hosszútávú adata, így nem lehet tudni, hogy mit okoz. És ne feledjük, hogy tömeges elterjedés még mindig nincs, tehát nem lehet tudni, hogy nagyobb léptékben egyáltalán fenntartható-e a gyártás. A megsemmisítés meg legalább 20-30 év, mire kiderül, hogy mennyire bajos. A gyártó nyilván csak a dolgok jó oldalát írja le, az emberek meg rá lettek szokatva arra, hogy keressék az újdonságot, mert manapság amúgy is trendi lefikázni mindent, ami régi. Van, akinek rendesen problémát jelent, ha egy apphoz, vagy netán az Androidhoz nem kap frissítést. Fórumok vannak tele azzal, hogy xy telefonra vajon kijön-e az új Android/iOS mintha nem lenne rohadtul mindegy. A reklám erre programozta az embereket. Kocsikban is már multimédia lejátszó van, egyszerűen vicc az egész. Az újdonság hajhászása a cél, a gyártók meg jót röhögnek.
@roltii egyrészt Miklós is hozzátette, hogy elsősorban a belvárosra értendő. Másrészt viszont nem alaptalan gondolat hogy ahol nincs elég parkolóhely oda nem kell ennyi autó. Én ezt értem hogy fáj, csak a fájástól nem változik meg a valóság.
@koki @axt én úgy gondolom, hogy egyszer még azt is megérrhetjük, hogy az akkumulátor-újrahasznosításban is eljön egy forradalom. Nagyon messze van még, de az ember és a tudomány utat tör.
Hogy ez mennyire mentség az elektromos autókra, azt döntsétek el ti, én csak azt mondom hogy ez az érv önmagában, komolynak komoly, de nem feltétlenül súlyos.
(Az újdonság hajszolása nem kéne azt jelentse, hogy az ember szarokra költ. Ez egy ideológiai kérdés, a világ nagyobbik fele ma is azért szenved mert rengeteg leszerepelt, avítt, dohszagú dogmát nem vagyunk képesek levedleni. Ez mocskosul regresszív.)
@peter-mar-majdnem-egy-km ” hogy BÁRMILYEN belső égésű autóval aktívan hozzájárulsz a légszennyezés okozta többlethalálozáshoz. Ő meg nem, legalábbis az autójával nem.”
Feneket nem. Egy villanyauto globalisan nem zold. Lokalis zoldsegen lehet vitatkozni, de a villanyauto is termeli a pm2.5-et lokalisan is. Ha zold akarsz lenni menjel gyalog/roller/bicoval. Ertem hogy Bp-en mindenki helikopterezi a kolkoket es be kell allni az iskola kapujaba jaro motorral, de k nem normalis. @attila villanyautoval is..
@axt
> Eleve hülyeség és hatásvadász ilyet mondani, hogy “a város az autóké”
Annyira nem hülyeség, ha megnézed, milyen százalékban foglalják el az autók a (bel)városi közterületeket. #arroganceofspace
A többiben nagyjából egyetértünk 🙂
@roltii miért gondolod, hogy neked *jár* az autó, meg az ingyenes tárolóhely a lakásod közelében? Ha nincs hely, akkor nincs hely ¯\_(ツ)_/¯ ha szeretnél saját autót tartani, akkor költözz olyan lakásba, amihez van garázs / parkolóhely, vagy viseld el, hogy az autódat valahol messze tárolhatod csak.
@axt
“manapság amúgy is trendi lefikázni mindent, ami régi. Van, akinek rendesen problémát jelent, ha egy apphoz, vagy netán az Androidhoz nem kap frissítést. Fórumok vannak tele azzal, hogy xy telefonra vajon kijön-e az új Android/iOS mintha nem lenne rohadtul mindegy.”
ertem hogy mit akarsz mondani de a szoftver frissites pont rossz pelda mert azt nem divatbol teszi fel az ember